W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
1:50nm 2:90° 3:90°
Może szpilki wkręcałeś ze zbyt naolejonym-nasmarowanym gwintem. Czasem troszkę oleju wciśnie się na samym początku skręcania do "przedziału" układu chłodzenia. Mi się tak zdarzyło i było przez pewien czas kilka tłustych plam na lustrze płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Głowica mogła być nie do końca dobrze wypłukana po planowaniu. Dociągałęś szpilki...
Tak owszem jeśli chodzi o głowicę to wiem i mam te dane producentów i Rovera ale chodzi mi o szpilki od kolektora wydechowego , ssącego etc.. Z jaką siłą je dokręcać ? Jak odkręcałem kolektor wydechowy to wydawało mi się, że nie były one zbyt mocno przykręcone. Na uszczelce na każdym tłoku na "17" jest ślad przedmuchu co by potwierdzało, że były zbyt...
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Kiedyś widziałem na emule i miała coś ok. 50MB. Czyli jak masz modem to zapomnij
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Powinien być dołączony do uszczelki.
Dlatego jeden człowiek jest mechanikiem a inny ma 10 fakultetów .Najpierw kręcisz śruby na 20Nm w kolejności opisanej w instrukcji następnie kręcisz o kąt 90stopni w tej samej kolejności i jeszcze raz 90 stopni. http://obrazki.elektroda.net/46_12816424...
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Na opakowaniu uszczelki pod głowicę też powinieneś mieć wszystko podane.
Tak strzelaja nienasmarowane, suche sruby, dlatego krecisz o kąt nie na NM. Trzeba dac krople na podkladke i kilka na gwint. Powinno byc to opisane na instrukcji dolaczonej do nowej uszczelki.
Witam, posiadam auto marki mitsubishi canter rok 2000 poj 2800 chodzi mi o momenty dokręcania uszczelki pod głowicą
Momenty dokręcania śrub były w instrukcji uszczelki głowicy oraz w instrukcji naprawy tegoż silnika, którą znalazłem w internecie. Tam już były momenty dokręcania kolektorów, dolotów itp.
Nie dawaj żadnego sylikonu. Nie ma ustalonej kolejności ale zaczął bym dokręcać od srodka tak jak przy wymianie uszczelki pod głowicą
https://docplayer.pl/docs-images/63/5004... jeśli kupiłeś nowa uszczelkę powinien być schemat i momenty dokręcania na rysunku.
5Nm 30Nm 300 stopni
czesc na twoim miejscu zmienil bym szpilki na nowe, wiek auta zmecznie materialu po drugie skad wiesz czy juz ktos 2 lub 3 razy ich nie zmienial? dobrze wiesz ze w bmw diesel siadaja glowice, uszczelki powodzenia
Jako że jesteś początkującym to przyda Ci się mała lektura na temat odkręcania głowicy [url=http://stachmax.republika.pl/porady... kolejnośc dokręcania i odkręcania śrub też jest ważna żeby nie pokrzywić głowicy, ale na praktykach dokręcaliśmy po swojemu (w swojej kolejności xD) bo nie mieliśmy schematu i silniczek działał ;;]
Na opakowaniu uszczelki masz podane.
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
Witam, jaka jest kolejność dokręcania śrub od głowicy i na co zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki?
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
Głowica zrobiona w zakładzie Auto-Szlif-Sikorscy w Krakowie, uszczelka p/głowicę Victor Reinz, momenty dokręcania, kolejność dokręcania i luzy zaworowe od kol. mysza1961. Prześmigał sezon aż miło. Dziękuję.
pompiarz mówił ze bez wymiany śruby, także zobaczymy kto ma racje z tą śrubą Jak myślisz kto tu doradza ? Sami amatorzy ? 35 lat naprawiałem pompy wtryskowe. Czyli ja jako "pompiarz" piszę Ci : źle robisz. Tej śruby trójkątnej nie wolno dokręcać więcej niż 70 Nm, bo przesuniesz tuleję w głowicy. I wtedy tylko nowa głowica.
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
Kolego, kąt dokręcenia nakrętki nie ma nic wspólnego z momentem jej dokręcania. Wystarczy tylko nieco inny materiał uszczelki pod głowicę, aby te wartości były zupełnie inne.
Korbowód przecież można sprawdzić odkręcając miskę olejową (spuść olej za nim to zrobisz :] ) i mozna obejrzeć czy korbowód jest w całości. aha ale będziesz później musiał się zaopatrzyć w nową uszczelkę pod miskę olejową (bo stara nie bedzie się do niczego nadawać- groszowe sprawy), a co do tego jak sie okazało to musiało poprzedniemu właścicielowi...
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Ja użwam klucza dynamometrycznego jedynie do śrub łączący głowicę ze silnikiem ;) A siły wg. programu lub etykietki zawartej wraz z uszczelką pod głowicę
A czy ten mechanik dociągał głowice drugi raz czy zrobił to na raz? 30-tka to taka konstrukcja, gdzie bez powtórnego do ciągania prawie zawsze przedmuchnie uszczelke. Niekoniecznie. Oczywiście kontrolne dokręcenie nie zaszkodzi. Jeżeli jednak dokręca się głowicę prawidłowym momentem i w prawidłowej kolejności, uszczelka wytrzyma bez powtórnego dokręcania.
Osobiście przy wymianie uszczelki głowicy nigdy nie dokręcam głowicy po pewnym przebiegu zawsze stosuje zalecenia producenta pojazdu związane z dokręcaniem głowicy i niema to znaczenia czy w pojeździe jest LPG .Ważny jest dobry klucz dynamometryczny klucz do dokręcania kątowego uszczelka dobrej firmy , prosta głowica i procedura dokręcania. A dla tych...
Kolego jak przy uszczelce nie było ulotki ze schematem dokręcania głowicy to wg. mnie daruj sobie tę uszczelkę i kup inną , szkoda eksperymentować.
Potrzebuje jeszcze jednej info mianowicie ile powinny wystawać tuleje z bloku bo podobno od tego może dmuchać uszczelkę
Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc. Tam idzie...
Przecież przy uszczelce zawsze jest...
jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy. Pytanie czy to między uszczelką a blokiem leci czy między uszczelką a głowicą. Moim zdaniem dokręcanie nic nie pomoże. Jak wyglądała gładź bloku w rogach?
Jeszcze jedno pytanie: Jakim momentem dokręcać głowicę ? znalazłem rysunek ale nie rozumiem go chyba do końca czy mógłby mi ktoś to objaśnić ? i jeszcze znalazłem dane dołączone do uszczelki pod głowicą i chyba tego będę się trzymał przy dokręcaniu
Załóż tą którą miałeś, nic się nie stanie, powinno trzymać. Tu akurat kosztuje 5,20 zł, a jak się trafi 6-cio cylindrowy to już pomad 50 zł potrzeba. Pozdrawiam
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
Wymiar zmienia się po planowaniu głowicy Co?? ( konieczne planowanie bo głowica raz urzyta wygina się co prowadzi do wydmuchania nowej uszczelki i robota od nowa albo za jakiś czas) Możesz póbowac bez planowania głowicy to wtedy uszczelka na 1 montaż
Te 6 etapów możesz sobie darować, wystarczy 40Nm, 60Nm i 2x po 90°, zresztą w opakowaniu dobrej uszczelki np elringa masz instrukcję dokręcania. Istotne jest tylko sprawdzenie śrub, najlepiej kupić nowe. Nie jest to wbrew pozorom, wyrzucanie pieniędzy w błoto, robiliśmy kiedyś 2 głowice jednocześnie na hali, kumpel takiego, jak Twój, ja benzynę 1,8....
Ja zawsze daje silikon ale trzeba oczyścić i odtłuścić benzyną klejone powierzchnie. Pamiętaj też że miskę trzeba dokręcać jak głowice od środka bo czasami ktoś załapie najpierw na końcach i skręcając resztę może sie powyginać.
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Cztery etapy, powinno to być opisane w instrukcji nowej uszczelki głowicy. Zalecane są nowe śruby. 1. 30Nm 2. 65Nm 3. 90° 4. 90° https://obrazki.elektroda.pl/8593931200_...
witam, posiadam toyotę yaris 1.4 d4d 2003r, wymieniam uszczelkę pod głowicą, potrzebuję, momenty dokręcani śrub są z uszczelką, a czy ktoś wie jaką siłą dokręcać mocowania ( mostki ) wałka rozrządu???
Koła zębate luzuje się od wałków, te ustawia na blokady, napina łańcuch i dopiero dokręca koła
Witam ponownie. Muszę kupić klucz dynamometryczny ale nie wiem jaka jest moment dokręcania głowicy la silnika K7J700 Rreno Thalia 1,4. Może ktoś podpowiedzieć z jaką siłą Nm dokręca się głowicę w tych silnikach. Nie mam jeszcze uszczelki bo będę dopiero zamawiał.
Ogólnie problem jest taki, że mimo, że kurek zakręcę to woda kapie. Da się dokręcić ale to tak na siłę. Tak jak pisał r103 powinna wystarczyć wymiana uszczelki. Ale najlepiej to kupić całą głowicę i tylko wkręcić i powinno działać, głowica to cena niewygórowana, +,- 15 zł. No chyba, że już są uszkodzone gniazda przylegania tej czarnej uszczelki (a...
Nie miałem okazji spodkać się z takim przypadkiem, ani nie zdarzyło mi się żeby po poprawieniu głowicy wydmuchało uszczelkę. Ale możliwe, nie zaprzeczę że są takie przypadki.
Co rozumiesz przez dokręcanie wałka rozrządu? Koło do wałka czy o półpanewki Ci chodzi? Masz nowe śruby głowicy? Kupiłeś uszczelkę głowicy? Jeżeli kupisz dobrej firmy, samo dokręcanie głowicy będziesz miał podane jak na tacy.
Witam. Poszukuję konkretnie momentów dokręcania głowicy,ponieważ muszę wymienić uszczelkę.Serdecznie dziękuję za pomoc. Jacek Rykała
Na opakowaniu uszczelki powinno być.
Witam. Czy zakupiłeś nową uszczelkę pod głowicę? Jeśli tak to wszystkie niezbędne informacje związane z jej montażem znajdują się wewnątrz opakowania z uszczelką. Czyli Kolejność dokręcania Moment oraz Kont dokręcania końcowego( nie we wszystkich typach ). Pozdrawiam
Po powtórnym założeniu głowicy należy wyregulować luz zaworowy. Czy była wymieniana uszczelka pod głowicą? Najlepiej należy użyć nową. I w końcu najważniejsza sprawa - ile tam jest nakrętek na głowicy? I jak były dokrecane - kolejność i moment. Jest bardzo ważna czynność, np przy czterech nakrętkach dokręcenie nakrętek z jednej strony spowoduje wygięcie...
Jedz na poprawę. A prawdą jest taką że może być winna uszczelka jej nieprawidłowy montaż (nie wyrównanie głowicy ,złe dokręcanie) lub pęknięta głowica albo blok.
autodata lub inny dobry program... uszczelkę pod głowicę już kupiłeś?.. pytam bo renomowani producenci podają dane dotyczące kolejności jak i momentów dokręcania na opakowaniach...
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
Kupisz uszczelkę pod głowicę to na uszczelce jest ulotka wszystko pisze. W nowych silnikach zasada jest taka że jezeli gwint śruby jest x10 to są przeciągane i podany jest kąt np:110 stop. należy założyć nowe. Otwory w bloku po śrubach wydmuchać sprężonym powietrzem-ważne.
Na koniec dodam że nie jestem laikiem w tych tematach więc proszę o darowanie sobie tekstów typu "oddaj do mechanika" Więc powinieneś wiedzieć, że praktycznie z każdą uszczelką pod głowicę jest kartka z opisem momentów i kolejnością dokręcania śrub głowicy. Sprawa wymiany śrub jest zamieszczona w dokumentacji serwisowej, np Autodata i tam należy to...
Blok silnika "zwichrowany".Pomijam oczywiście winę samej uszczelki i błędy przy dokręcaniu głowicy.
Nowa uszczelka pod głowicą "siada" przy dokręcaniu (jest zgniatana z siłą ok 30ton), drugi raz już tego nie zrobi
Witam, odgrzewam temat. Dotarł ktoś do przyczyny zatarcia wału na pierwszym cylindrze? Poszukuję też danych serwisowych montażu silnika: momenty dokręceń śrub, kolejność dokręcania głowicy, luzy zaworowe, itp.
Kupując nową uszczelkę pod głowicę, będzie instrukcja w zestawie dotycząca kolejności i momentów dokręcania. https://obrazki.elektroda.pl/2192976500_...
W jaki sposób dokręcałeś głowicę?
Mam starą głowice gdzieś w garażu tylko uszczelkę musiałbym zamówić. Nie posiadam klucza dynamometrycznego, dokręcać na wyczucie?
Witam. Poszukuję części (głowica, uszczelka pod głowicę) do kombajnu zbożowego New Holland 8030 z 1982roku z 5 cylindrowym silnikiem fiata. Wiejski rzeźbiarz próbował usunąć uszczelkę pod wtryskiwaczem w głowicy. Nie ma tam jako takiej uszczelki, jest za to ok. 2 cm (wkładka, tuleja) z mosiądzu. Walił w to młotkiem przez śrubokręt. Efekt to pęknięcie...
Jak w temacie. Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą i nie znam danych co do siły z jaką dokręcać śruby głowicy? Jeden etap czy dwa etapy dokręcania? Kiedyś przy zakupie uszczelki do Audi na opakowaniu podane były momenty do danego modelu przy Civic-u niestety.
Wiem też znalazłem ta instrukcje nic więcej. Ostatnio robiłem mana z podobna uszczelka i tam było 300nm i 3 razy 90st więc tutaj sila też pewnie będzie spora biorąc pod uwagę że uszczelka jest jednowarstwowa tylko ile nie wiadomo
3 etapy 30nm 120nm 200-210nm dane wg producenta uszczelek
Dokręcałem zgodnie z opisem uszczelki dodana była instrukcja dokręcania a uszczelka byłą nowa i głowica po remoncie jeszcze mi się tak nie zdarzyło jak składałem na nowych częściach na starych i owszem stało mi się tak ale z tym pęknięciem wałków to bujda czy stało się tak komuś
Skorzystałem z rady i dorobiłem uszczelkę. Przy dokręcaniu pękła głowica przy jednej z śrub no i teraz to się zrobił problem. Po pobieżnym przeszukaniu netu takich głowic brak. Znam tylko orientacyjną cenę do innego typu 25pln. Czy znacie jakiś sklep z częściami do tych kompresorów.
Pytanko z jaką siłą dokręcać głowice. zdjejem głowicę i uszczelką złom planować ją???
https://obrazki.elektroda.pl/6676188400_... Jeżeli w swoim MF-70 masz dwusuwowy silnik 1z22, to w nim nie ma uszczelki pod głowicę, a szczelność połączenia cylinder - głowica zależy od jakości obu powierzchni przylegania, wzajemnej równoległości oraz od sposobu dokręcania głowicy.
Witam poszukuje momentu dokręcania głowic w silniku M278 v8 bi turbo 4,7l z Mercedesa S550. Niestety z uszczelkami niebylo kartki z momentami.
Witam! W moim aucie Honda Civic typ -R FK2 K20C1 poszła uszczelka głowicy. Pytanie moje brzmi, jaką uszczelkę zastosować i jakie śruby. Może uszczelka Athena i śruby ARP? Słyszałem, że uszczelki OEM nie są wytrzymałe! Prosiłbym też o pomoc w dokręcaniu głowicy (w jakiej kolejności mam dokręcać i z jaką siłą). Z góry dzięki!!
Siłę dokręcania głowicy powinieneś dostać wraz z nową uszczelką. Panewki 30nM+90 stopni coś tak mi sie wydaje. A dwumas powinien pasować. Najlepiej porównać z starym.
Pisałeś że zmieniałeś uszczelkę pod głowicą jaka założona była uszczelka i szpilki, głowica była planowana i z jaką siłą mechanik dokręcał? Przy demontażu głowicy pompa była zabezpieczona / przykryta żeby syf się nie dostał ? Musisz mieć kompa i nie sprawdzać błędy ale parametry rzeczywiste ...
Witam szanownych forumowiczów jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:-) Zakupiłem auto z walniętą uszczelką pod głowicą. Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki pod głowicą jeep cherokee 2.5td 85kW 94rok mniej więcej wiem jak przebiega ta procedura dokręcania tych głowic bo przy zakupie uszczelki była kartka z opisem co nie co znalazłem też w necie...
Witam wszystkich, proszę o podpowiedź z jaką siłą dokręcić szpilki głowicy w silniku Lombardini LGW 523 i czy po dokręceniu trzeba znowu popuszczać po kolei o jakiś kąt i dokręcać ponownie. Będę wdzięczny za rady, mam zamiar wymieniać uszczelkę a nie chciałbym czegoś zepsuć
Jeśli robiłeś szlif głowicy radzę obciąć śruby o parę milimetrów miałem przypadki pomimo prawidłowego dokręcania głowicy uszczelka po kilku miesiącach max do roku czasu padała. Powodem było naciąganie się gwintów i śruby opierały się o dno otworu. A co do momentów dokręcania polecam jednak podawane przez producentów. Zadzwoń do mechanika lub poproś...
operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
A może nikt nie planował głowicy tylko wymieniał uszczelkę I dokręca ta jak mu się podobało na stare śruby. Tak czy inaczej wirtualnie to można sobie gdybać. Zamykam.
Chodziło nam o Twój silnik i Twoje auto. Jeśli chodzi o olej to normalne, mało kto demontując wtryski dokręca szpilki trzymające pokrywę zaworów. Płyn może wyciekać albo z magistrali wodnej ( plastykowe węże) gdzie często się uszkadza w tym miejscu co pokazujesz a wymiana jest bardzo czasochłonna i kosztowna bo węże idą aż za silnik, lub tez z uszczelki...
... wóda idzie do oleju ... Jeżeli to wóda a nie woda to zapewne profilaktycznie dezynfekuje się. :crazyeyes: Tak na poważnie to zmień dostawcę uszczelki lub może nieprawidłowo (za lekko) dokręcasz głowicę. Możliwe, że jest "wygwizdany" rowek na powierzchni uszczelnianej.
Na każdej dobrej uszczelce jest opis jak dokręcić.
Zawsze dokręcam na 30Nm, po 15 minutach (czas na ułożenie się uszczelki) dociągam o 90st, znowu po jakimś czasie o kolejne 90st. Nigdy nie było problemów. Auta jeżdżą po dziś dzień. Dwie i pół stówy za głowicę do 900 to bardzo drogo. Za stówkę mogę Ci załatwić sprawną jedynie do splanowania. Skąd jesteś?
Mierzyć zawsze, planować tylko wg potrzeb. Jak się splanuje głowicę wygiętą jak banan, co jest zazwyczaj skutkiem nieprawidłowego demontażu, to wałek potem będzie "wygięty" pracował, a jak się ją zostawi w spokoju to się wyprostuje pry dokręcaniu.
rozrząd: schemat-> na punkty lub na blokady głowica: kupisz nową uszczelkę to bedziesz miał napisane na schemacie jakie momenty dokręcania i w jakiej kolejności... nie zapomnij nowych szpilek kupić.... głowica: daj do sprawdzenia czy nie jest krzywa..... jak delikatnie ją splanuję a w zasadzie oczyszczą z wżerów to napewno jej nie zaszkodzi... szpec...
uszczelka i śruby victor reinz, dokręcanie 40Nm, 60NM, 180stopni /vw "pozwala" na 2x90stopni/, śruby dokręcane od środka na krzyż
W Nexii były dwa silniki, SOHC i DOHC, jaki masz klucz i jaki ma zakres jest nieistotne. Dokręcone ma być zgodnie z danymi producenta. Ważna jest kolejność dokręcania i odpowiednie przygotowanie śrub. Nie było instrukcji przy uszczelce głowicy?
Siła docisku czy może moment dokręcania śrub?
A na opakowaniu uszczelki nie pisze?
Uszkodzona została uszczelka pod głowicą. Teraz potrzebuje momenty dokręcania śrub głowicy, klawiatury i pokrywy, no i też jak ustawić luzy zaworowe Pozdrawiam
W instrukcji coś piszą że ciśnienie na tłokach musi się wahać między 2000/3500 kPa czyli 200/350 bar. Jeżeli będziesz miał małe ciśnienie to masz w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, pierścienie, albo tuleje trzeba wymienić bo są wyszlifowane.
Dzieki serdeczne na opakowaniu od uszczelki wszytko było napisane
Jak to jest jednocylindrowiec to jedziesz na krzyż i tyle. To są małe głowice. Nie jest chłodzony wodą,uszczelka pewnie stalowa pokryta "azbestem". Pewnie gdzieś koło 30Nm.
uszczelka głowica dokręcać renault głowica dokręcać dokręcać głowica
gniazda radia samochodowego print serwer skaner głośnik samochodowy odseparować
krzywe ściany polecane lutownice
Nissan Primera P12 1.9 dCi błąd P0670 - auto nie odpala Specyfikacja i sprzedaż telewizorów Micro LED Samsunga