Uszczelka pod głowice grubość taka jak była.
Uszczelke dobiera sie wzgledem wystawanie tloka ponad blok nie tuleje i tak:<0,35 uszczelka 1.2mm a ponad 0,35 uszczelka 1.5.Wystawanie tulei swoja droga 0,06-0,1mm a tłoka swoja. głowice dokrecamy momentem 170nm.
jeszcze pytanie jaka grubosc uszczelki A co ma grubość uszczelki do planowania głowicy? Jakie jest kryterium doboru grubości uszczelki?
Z tego co wiem po zrobieniu płaszczyzny głowicy uszczelka taka sama.
Podsyłam momenty dla głowicy. :arrow: Grubość uszczelki raczej nie ma znaczenia po planowaniu głowicy w silniku z zapłonem iskrowym. :arrow: Nawet nie wiem czy można dostać grubsze, ja nie spotkałem i raczej nie ma takiej potrzeby, a nuż wskoczy do pełnych 55 KM :D :arrow: Głowicę trzeba splanować, krzywizna 0,05 mm to sporo :!:
Maksymalne odkształcenie głowicy to 0,003mm Grubość uszczelki głowicy cylindrów z występem tłoków 0,45-0,50 będzie 1,200- 1,300 mm(jeden otwór) Grubość uszczelki głowicy cylindrów z występem tłoków 0,51-0,55 będzie 1,250-1,350 mm(dwa otwory) Grubość uszczelki głowicy cylindrów z występem tłoków 0,56-0,60 będzie 1,300-1,400 mm (trzy otwory) Grubość uszczelki...
W service manualu masz podane jak dobiera się uszczelkę , w zależności od wystawania najwyższego tłoka , zazwyczaj grubość uszczelki daje około 0,5mm luz w stosunku do głowicy , jeżeli tłoki wystają za dużo i nie można dobrać uszczelki to po pomiarach należy je odpowiednio splanować . W każdej dokumentacji jest napisane że głowicy nie wolno planować...
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
do benzyny jest jeden rozmiar uszczelki pod głowicę
Jeśli to 0,025mm to skłądasz na uszczelce jaka była na 100%.
Ile wynosi owalizacja cylindrów? Ile wynosiła grubość uszczelki pod głowicą?
W tym silniku jest jedna grubość uszczelki. Wymiana śrub niekonieczna.
Jeśli odległość zaworów od płaszczyzny mieści się w tolerancji, to głowica nie ma wpływu na grubość uszczelki.
Zwracałeś uwagę na grubość uszczelki pod głowica?
Witam, jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą w Audi 80 1.6 TD 80KM (SB) Zwykłą uszczelkę wydmuchało, była marnej jakości. Teraz chce założyć metalową wzmacnianą. Jaką uszczelkę polecacie kupić? Obecna założona ma grubość 3 puste dziurki
VW passat 1.9 D - wydmuchana uszczelka pod głowicą. Jak odczytać grubość uszczelki z uszczelki? pytam dlatego że nie mam wycienć (karbów) na uszczelce tylko jeden otwór na uszczelce o średnicy ok 4 - 5 mm
Koło nie podejdzie bo stożek w hs 11 czy hs 19 jest 20x24mm chyba na 17 mm czyli 1;5 . Głowica z hs 31 pewnie by podeszła ale raz że trzeba by w cylindrze wiercić otwory na kołki ustalające a dwa dokładnie dobrać grubość uszczelki pod głowicę .W ogóle głowice listkowe wymagają starannego montażu i trochę doświadczenia . Można dojść do pewnych wniosków...
Cześć. Wymieniam uszczelkę pod głowicą w Renault Thalia 1,4 benzyna 2004. Silnik K7J700. Chcę kupić komplet uszczelek i co byście mi tu polecili. Elring 852.011 będzie ok? Czy może Reinz lub inne? Jak dobrać grubość uszczelki? Głowica pojedzie do sprawdzenia i będzie to drugie planowanie. Śruby też będą nowe. Z jaką siłą Nm dociąga się śruby w tych...
Ech... Ty znowu swoje... :D Zmierz mikrometrem grubość starej uszczelki, i nie zapomnij dać głowicy do szlifu oraz kontroli szczelności.
Tłok wali po głowicy za cienka uszczelka , trzeba zdjąć głowicę zmierzyć ile wystają tłoki i dobrać grubość uszczelki.
Witam. Mam takie pytanko. Jaką grubość uszczelki pod głowice trzeba zastosować aby dostatecznie odprężyć silnik po założeniu zestawu turbo przy tym samochodzie? http://www.furious.pl/article/peugeot306...
Bo tak jest! Chodzi o przede wszystkim jak napisałeś wystające tłoki. W silniku 1.3 MultiJet (dieselek od Fiata, to samo co Opel 1.3 CDTI) uszczelkę dobierasz względem wzniosu tłoka ponad płaszczyznę bloku. Lata temu znajomy robił uszczelkę pod głowicą w swoim samochodzie. Głowica poszła do planowania i pamiętaj jak dziś gdy przyszło do montażu głowicy...
Toteż piszę jeszcze raz - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoka ponad kadłub silnika, a nie splanowania głowicy. Jak niby określisz ile razy głowica już wcześniej była planowana? http://obrazki.elektroda.net/36_12570680... Dotyczy np silników VW RA, SB, 1Y, AAZ ....
ATD były dwie wersje. Z przed 2002 i po. Różnica jest w układzie rozrządu. Inny pasek i wywalili napinacz hudrauliczny i wsadzili zwykły sprężynowy. Druga zmiana to dłuższe świece żarowe i przez to inna grubość uszczelki pod głowice. Co do sprawdzenia czemu nie ma mocy. Sprawdź czy nie ma błędów. Turbo pompuje , przepływomierz przekracza 550-600mg na...
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. Dzisiejsze uszczelki "org" ze sklepów to niestety badziewie. Oryginalne uszczelki miały jeszcze nieco inną grubość. Remont takiego silnik (rozpołowienie) jest niewskazane w obecnym stanie. Tym bardziej że nie masz narzędzi, przyrządów i doświadczenia. Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie...
Witam, zmierz jaka jest różnica w średnicach otworu w uszczelce pod głowicę i tego pierścienia. Ważna jest też grubość uszczelki. Jeżeli głowica dociśnie pierścień ogniowy to tuleja pęknie. Minimalne zmniejszenie komory spalania nie będzie miało wpływu na pracę silnika. Po montażu mozna zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
Uszczelkę dobiera się w zależności ile zostanie z planowana głowica! W katalogu liczba otworów określa grubość uszczelki. A ja myślałem że grubość uszczelki zmienia się jeśli komora spalania jest w głowicy, natomiast jeśli jest w tłoku to co zmienia planowanie głowicy? Przecież przed i po planowaniu jest jedna płaszczyzna, tylko po jest prosta, tym...
Wysokość tłoka nad blokiem, mm Grubość uszczelki głowicy cylindrów: 0,056 - 0,117 mm = A (0,92 - 0,98 mm). 0,117 - 0,178 mm = B (0,97 - 1,03 mm). 0,178 - 0,240 = C (1,02 - 1,08 mm).
Jak będziesz wymieniał uszczelkę to powinieneś dać głowicę do planowania. Uszczelkę kupujesz według numeru VIN, zaznaczając że głowica jest po planowaniu. Oni tam już będą wiedzieć.
Zawory w vw stoją pionowo . Już nie raz rozbierałem te silniki i na denkach były tylko odbicia od zaworów. A pomyślałes dlaczego dobiera się grubośc uszczelki?Pomyślałeś ile zawór wystaje jak jest otwarty i dokąd dochodzi tłok? Jestes kumaty i wiesz, ze guzik do grubości uszczelki ma głowica. To wystawanie tłoków ma znaczenie, jeżeli pozostałe wymiary...
Jednak coś słabo idzie Ci to używanie googli. Grubość uszczelki, domyślam się że chodzi pod głowicą. Grubość [mm]1,2. Szpilki głowicy: Wymiar gwintu M9x1,25 Długość [mm]412 Wszystko z googli, naprawdę. Miłego szukania
szymitsu21 od kiedy to dobieramy grubość uszczelki po splanowaniu głowicy co nam to da??? Ile bedzie planowany ten blok i po co. tulejowaleś ???
Robiłem silnik gdzie trzeba było mocno splanować blok. Szlifierz skrócił tłoki o tą samą wartość . Poszła nominalna grubość uszczelki pod głowicą.
Tak wymieniałem uszczelkę pod głowicą , bez planowania zabielona papierem sciernym p240. Grubość jedynka. A czy może być przestawiony wałek rozrządu o 180 stopni ?
Jeżeli będą to sprawne korbowody to wystarczy je tylko założyć jak należy tzn. nie założyć odwrotnie, będzie trzeba na nowo dobrać grubość uszczelki pod głowicę bo to może ulec zmianie. A dlaczego się one pogięły? Może wał należałoby sprawdzić
Przed założeniem głowicy wkładasz np. plastelinę, czy inny materiał łatwo odkształcalny. Po dokręceniu wszystkich szpilek z odpowiednim momentem obracasz wał o 360 stopni. Następnie po zdjęciu głowicy mierzysz grubość odkształconej próbki. Dobierasz uszczelki tak, aby ta wysokość wynosiła 1.0 mm - 1.2 mm.
Grubość zamontowanej uszczelki pod głowicą ma wpływ na wielkość sprężania w silniku a to przekłada się na moc tej hulajnogi.Czym grubszą zamontujesz uszczelkę pod głowicą tym sprężanie w silniku jest słabsze.Grubość uszczelki powinna byś taka jaką przewidział konstruktor silnika i nie może ona być z papieru bo ulegnie wypaleniu. Kondesator najlepiej...
Szukaj na allegro w opisach "AY32072", albo u każdego sprzedawcy części do skuterów w okolicy, który bierze towar z Wilmatu. Ostatecznie można wyciąć z brystolu jak to się robiło przed laty. Taaaa. Zmniejsza się wtedy squish i istnieje duże ryzyko spalania stukowego czego skutkiem jest stopienie krawędzi denka tłoka i zatarcie silnika. Uszczelki w motocyklach...
Co do tych zaworów, to nie do końca tak jak mówisz, bo miałem inny ciągnik i ktoś wkładał nowe gniazda zaworowe i obsadził je za wysoko, przez co zawory się nie chowały wystarczająco i waliły o tłok i były ślady na tłoku i ciągnik tak pracował minimum 10 lat i do dziś pracuje, tylko że oddałem głowice by obniżyli te gniazda i aby zawory się chowały...
Grubość uszczelki dobierasz na podstawie wysokości tłoka nad blok.
Jeżeli były obrabiane lub docierane gniazda zaworów to nie można przekroczyć pewnego nadwymiaru bo grzybek zaworu bedzie się chował głębiej w gniazdo a drugi koniec zaworu będzie wyżej wystawał i może się pojawić taki efekt. Bardzo duże znaczenie może miec też grubość uszczelki pod głowicą.
Kolego sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu czy nie przeskoczył np. o 1 ząbek wałek rozrządu lub koło pompy wtrysk (czas wtrysku). Czy dobrałeś dobrą uszcz. głowicy (grubość) czym więcej zeszlifowana głowica tym grubsza musi być uszczelka
2 skośnookich braci to sprzedaje. jeden ma urlop 3 tyg. , a drugi milczy. Userzy forum montowali ciss, ale żaden się nie pochwali, jak te uszczelki wyglądały. Chociaż grubość, bo wymiar z głowicy bym zdjął
To co jest na zdjęciu w zupełności wystarczy. Dla porządku zauważę czarną kropkę na krawędzi pierwszego cylindra od dołu, na godz. 4-tej. Jeśli to miejsce jest gładkie to ok. Papier ścierny, a tym bardziej pilnik, nie są najlepszymi narzędziami do tego celu. Co do głowicy, to przykładasz liniał krawędziowy i sprawdzasz, czy płaskość mieści się w dopuszczalnej...
Może i te silniki mają mniejszy stopień sprężania. Dokładnych informacji jak dobrać odpowiednią grubość uszczelki trzeba by szukać w serwisówce dla konkretnego silnika lub katalogach producentów uszczelek.
Witam. Auto to skoda octavia z 2003 roku. Przeszukałem wiele stron i nie mogę znaleźć informacji jaka jest procedura dokręcania głowicy w silniku 2.0 azj, benzyna 116km 8v. Nie wiem też jak dobrać grubość uszczelki w zależności od zdjętego materiału z głowicy w tym silniku i z jaką siłą należy dokręcić pokrywę zaworów. Ściągnąłem wiele instrukcji napraw...
A możesz powiedzieć w jaki sposób się ta panewka w misie znalazła? Uprzedzam-na wale, przy czopach wykorbień są przeciez wargi i bokiem ona nie wylezie. Komora spalania jest tam półkulista, więc jak tłok dopadł głowicy? Marna szansa była by na to jeżeli komora spalania by była typu wanienkowego. Marna, bo grubość panewki mniej-więcej odpowiada grubości...
Znów mam pewien dylemat. Kupiłem używaną głowicę, według szczegółowych zapewnień sprzedawcy "idealną". Jak się jednak okazało głowica była w jeszcze gorszym stanie jak moja. Odesłałem ją i czekam z duszą na ramieniu na zwrot kasy... Oczywiście mam już uraz przed kupowaniem następnej a żeby samemu jeździć za tym po kraju po prostu nie mam czasu. Myślę...
Uszczelka pod głowicą uszkodzona. Sprawdź jej grubość zamów i wymień. Widać na zewnątrz. Można też zmierzyć po demontażu. Nie poprawnie zrobiony remont. Nawet nie pytam skąd wiedzą, bo widzę braki i to totalne, dla tego silnika. To typowa przypadłość tych silników. Miałem przypadek, że zrobiony generalny remont silnika a nie ma ciśnienia oleju. Moja...
Z rysunku wynika że tłok jest płaski z "okularami" pod zawory. Denko tłoka w najwyższym położeniu nie powinno wystawać nad górną powierzchnię cylindra, wtedy minimalna odległość między tłokiem a głowicą to grubość uszczelki. Wewnętrzna krawędź uszczelki nie może wystawać do wnętrza cylindra. Zdejmij pierścienie z tłoka, wkładaj każdy z nich do cylindra...
Witam! Założyliśmy nową uszczelkę. Po uruchomieniu "wrzenie" było dużo mniejsze. Po dokręceniu głowicy na gorąco ustało. Dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem. Będąc w temacie uszczelek...... Uszczelka oryginalna Ursusa ma grubość 1,4mm. Uszczelka rzemieślnicza którą założyliśmy ma grubość 2,0 mm. Która wytrzyma więcej? Jak duży jest wpływ grubości...
Ja bym pierwsze przyłożyć bez uszczelki głowicę do cylindra i sprawdził czy gdzieś nie odstaje. Można sobie latarką z drugiej strony poświecić czy widać świtło. Drugie to czyszczenie śrubi otworów pod nie. Plus test czy wkręcą się głębiej niż grubość głowicy. Potem bym przykręcił glowicę w dwóch etapach 15 na krzyż. I potem już na gotowo na krzyż 25Nm...
Uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy. Zakładaj taką samą.
Witam!Miałem taki objaw jak w sklepie dali mi uszczelkę za cienką.Mam golfa 2 1,6 td silnik1V .Poprosiłem uszczelką z trzema karbami i nie sprawdzałem po symbolu czy jest to do silnika 1V.Po założeniu usłyszałem takie stukanie .I też nie wiedzialem co to.Mechanicy mówili że to żle ustawiony rozrząd albo szklanki.Przed wymianą uszczelki zmierzyłem jej...
Nie dobiera się wcale uszczelki grubszej po splanowaniu głowicy, jest taka teoria , uwzględnia się jej grubość po sprawdzeniu (zmierzeniu) wychylenia tłoków ponad kadłub (blok ). Zawsze tak było i będzie i po to właśnie się dobiera odpowiednio wymiarową uszczelkę. Zresztą tyle razy była już o tym mowa, nie podlega dyskusji wcale.
Właśnie miałem ten sam problem olej w płynie chłodniczym i ubywająca płyn chłodniczy, myślałem że to uszczelka pod głowicą ale okazała się być dobra. Jednak gdy zacząłem rozbierać ten silnik po 300000km przebiegu wszędzie było mnóstwo nagaru, panewki zużyte na wale jak i korbowodowe pompa oleju uszkodzona, okej leciał każdym uszczelniaczem. Silnik przeszedł...
Jeżeli twierdzicie , że grubość uszczelki nie ma znczenia , to proszę powiedzieć , jaka uszczelka będzie odpowiednia?. 1.3mm ; 1.47mm ; czy 1.6mm Taka jak była .
czyli uszczelniacze zaworowe kupie od razu a co do prowadnic to jeszcze się zobaczy. A jaką grubość uszczelki i markę proponujecie ?
Witam, czy ktoś się orientuje jaki jest wymiar nominalny uszczelki pod głowice do Fiat Punto II ZFA188 1.2 8V 44kW. Głowica była splanowana 0,5mm i teraz pytanie jaką grubość dobrać nowej uszczelki nominał + 0,5mm ? Gdzieś na forum fiata dobierali uszczelki po planowaniu 1mm z GP (tuning)...
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
A propos uszczelki pod głowicą: mogłaby być aż taka różnica w grubości, że aż tak by waliło o pokrywę? Jak montowałem wszystko wokół głowicy, to idealnie pasowało na swoje dziury, w tym także kolektor ssący, który u mnie jest przykręcany zarówno do głowicy, jak i do bloku i nie było żadnej różnicy. Nie wiem jaki problem jest u Ciebie ale: Ilość karbów...
Tzn sam dół czy z głowicą wtryski zostały twoje? Co z osprzętem? Pytam bo jak była ruszana głowica to często dobierana jest uszczelka pod głowicę na pałę lub z premedytacją grubsza bo przecież planuje się głowice a to błąd. Wtedy zmienia się stopień kompresji (komora spalania w tłoku jest powiększona o dodatkową grubość uszczelki ) i auto nie ma mocy.
Ugięcie korby nawet 1 mm może pogorszyć prace tym bardziej tak zniszczony tłok. Wiesz że grubość uszczelki a AFN dobiera się do wysokości wystawania tłoków w GMP. Planowanie głowicy nie ma z tym związku no chyba że zawory wystają (zamknięte) ponad płaszczyznę lub są za bardzo wpuszczone w głowicę. To co prawda powinni wiedzieć w szlifierni ale zawsze...
Witam, to Twoje planowanie głowicy do motoru może być związane z nierówną jej powierzchnią. jest to związane z tym, że uszczelka pod głowicą lubi w niej wygniatać odcisk metalowego pierśćienia uszczeki. Nie sądzę aby za każdym razem była potrzeba planowania głowicy bo kilku wymianach uszczelki trzeba by wymieniać też głowicę, a to przecież kosztowna...
To masz podwójny problem - bo usterki musisz szukać w silniku i we wtrysku. Od strony silnika - czy nie pomyliłeś wałków rozrządu, ustawienia rozrządu i czy uszczelka pod głowicą miała tą samą grubość? Od strony wtrysku - czy przy rozkręcaniu silnika nie uszkodziłeś któregoś z podzespołów układu wtryskowego? Zwróć uwagę na pompę paliwa, podobno lubią...
Ciekawe spostrzeżenia ale właśnie o to mi chodzi żeby jak najwięcej zebrać informacji co do remontu tego silnika. Muszę to powiedzieć że nie mogę się zgodzić co do dobierania grubości uszczelki pod głowicę bo na przykład w L3E nie ma tak jak w tym silniku wnęk na zawory w cylindrach tylko jest płaski tłok i tam musiałem zrobić pomiary i dobrać grubszą...
Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku. Tak, to ma być poniżej. Dojdzie Ci jeszcze grubość uszczelki, tak że tłok na pewno nie spotka Ci się z głowicą i zaworami.
Czy są jakieś negatywne skótki takiego działania? Jak do tej pory sie nic nie stało to raczej się nie stanie. Grubość uszczelki dobierasz na podstawie tego jak bardzo wystają tłoki. I jak byś też np za bardzo zebrał głowice . Ale tylko po to bo jedyne co się zmieni to odległość zaworów od tłoka. Komora spalania pozostaje w zasadzie taka sama .
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
No to kolego 80% przedmuch z 3 do 4 ponieważ taką uszczelka po odpakowaniu musi leżeć co najmniej 30-45 min jeszcze kwestia czy dobrałeś odpowiednią grubość?
Eee, Jeżeli głowica nie jest jakoś specjalnie zwichrowana i wystarczy jej normalne planowanie o -0,1mm to nic nie musisz kombinować z zaworami. Uszczelkę kup takiej grubości jakiej była stara (zobacz ile miała nacięć, bądź otworków na występie)
Witam ponownie. Wczoraj wszystko jeszcze raz pooglądałem i zauważyłem: 1) Jak wykręciłem szpilki olejowe (te co mają tulejki) z cylindra to nie znalazłem żadnych dodatkowych otworów magistrali olejowej którymi olej mógłby wypływać i dalej po szpilkach płynąc na głowicę do góry 2) Sprawdzałem otwory są czyste -dmuchając w te otwory nic się działo jakby...
Porównaj te dwie uszczelki "nową ze starą" i sprawdź różnice. Od tego zacznij, bo są dwa różne rodzaje (i nie chodzi mi tutaj o grubość) - niemal identyczne, a jednak...
Jak już zdejmiecie głowicę (bez tego raczej się nie obejdzie)to powinniście założyć uszczelkę jeden stopień grubszą,gdyż w końcu coś przy zaworach było robione. Co ma "coś robienie przy zaworach" do potrzeby dania grubszej uszczelki ? Jeśli głowica byłaby planowana to tak bo zawory byłyby bliżej denek tłoków i komora spalania byłaby trochę mniejsza....
Zakładam temat by podzielić się doświadczeniami i problemami wynikającymi z naprawy stacjonarnej pompy do betonu Brinkmann 2008 r. ze sprężarką śrubową Atlas,silnik Deutz D 2011 L 03 30,5 kW chłodzony olejem. Aktualnie maszyna przegrzewa się i wyłącza. Do wymiany uszczelka pod głowicą,wycieka olej. Wymiana filtra separatora,powietrza, filtra oleju kompresora,silnika....
Splanowanie głowicy raczej na pewno nie jest przyczyną - w dieslach nie planuje się głowic ze względu na fakt obniżenia gniazd zaworów i możliwość klepania tłoków, oraz zmniejszenie jej wytrzymałości mechanicznej. Grubość uszczelki zaś, w/g wskazań producenta dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad kadłub silnika. Mechanik partacz - kto wymienia...
Miałem kiedyś Cytrynę ZX-a z identycznym silnikiem i objawami, i zapewniam, że te silniki nawet przy przebiegu około 200 tys. km nie powinny pić tyle oleju. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić zawory i kanały dolotowe do nich, lekko dotrzeć je i zamontować nowe uszczelniacze trzonków. Cena części zamiennych to około 200zł łącznie z paskiem rozrządu....
jeżeli nie wymieniałeś jeszcze uszczelki pod głowicą, to przy takim przebiegu można jednocześnie splanować głowicę. Cena niewielka a ciśnienie sprężania się podniesie o ok. 1,3 atm. Spowoduje to podniesienie mocy. Cena średnia to ok. 15-30 zł za 1mm zeszlifowanej grubości. Jest to grubość przy której osiągniesz odczucie zwiększenia mocy. Zazwyczaj przy...
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra? Pojemność wiadra się nie zmieni ani grama, za to zmieni się grubość deski o 1 centymetr Dodano po 5 Uszczelki pod głowicę nie dobiera...
Grubość uszczelki dobiera się, do wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - dla zachowania minimalnej odległości i od głowicy i od zaworów. Wkręciłeś krótsze świece - gratuluję pomysłu. Tak samo jak ze zwiększaniem ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy. Świeca ma sięgać do wnętrza komory wirowej - inaczej nie spełnia swojej funkcji. Finał w niedługim okresie...
Może być problem z dostaniem takich płytek. Ja swoje zamieniałem w takim "punkcie serwisowym" Fiata. Mają tam części do większości Fiatów, trzeba tylko podać grubość, oddajesz swoją płytkę i za 5 zł dostajesz taką jaką chcesz.
Nie dalej jak kilka dni temu męczyłem się z agregatem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... To nie to samo, ale zaworek u mnie wyglądał podobnie i ustaliłem parę rzeczy mogących być przydatnymi dla Ciebie: 1. Ludziska gubią części a my tracimy czas na zrozumienie działania zaworków, po zgubieniu części zastępują...
Witam.Mam blok po wykonaniu szlifu i chciał bym sprawdzić czy szlifierz wykonał idealną prostopadłość otworu cylindra względem wału.Mój pomysł taki by zrobić urządzenie w kształcie dużego cyrkla które zmierzy grubość ścianek między cylindrami albo rozkręcić suwmiarkę i względem powierzchni uszczelki głowicy sprawdzić prostopadłość czyli tzw winkiel.Wiem...
Pompa w baku po odpaleniu silnika pracuje dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury paliwa, widać to w grupie 007 - FUEL COOLING STATE. maestrus przyszła mi jeszcze do głowy uszczelka pod głowicą, jakiej grubości wsadziłeś po remoncie głowicy?
Witam. Powinienes dowiedziec sie czy nie trzeba użyc grubszej uszczelki pod głowice. Z reguły uszczelki sa oznakowane nacieciami, ząbkami i to jest grubośc własnie takiej uszczelki. Jesli głowica została splanowana o 0,4 mm to powinno sie zastosowac grubszą uszczelkę. Wtedy jest wszystko zgodne z normą. Poza tym nie wiadomo czy kiedys nie była juz planowana???????....
I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy.
Należy zdjąć głowice; sprawdzić płaszczyznę bloku i głowicy, w zależności ile razy była planowana głowica dobrać uszczelkę odpoiwiedniej grubości, wymienić śruby i dokręcić jak w 1 poście. Jeśli było źle dokręcone głowica może być skrzywiona.
Ruszałeć cewke zapłonową ?? odstęp między nią a kołem magnesowym musi wynosić 0,35 mm. ja zrobiłem na grubość żyletki i działa. sprawdź świece czy ma iskre. jak nie to zobacz te cewke albo ją po prostu wyczyść miękką szmatką. dobrze ustawiłeś zawory?? czy uszczelka pod głowica nie jest przerwana ??uszczelki przy kolektorze dolotowym itp. powody mogą...
Masz jakieś źródło tych informacji bo pierwsze słyszę że ktoś coś takiego robi (znaczy jakieś podkładki w korbowodach - to trochę amatorszczyzna). W nowoczesnych silnikach nie do zastosowania ze względu na konstrukcję tłoka/głowicy i ich odległość. Nie no bez przesady z tą nowoczesnością w większości silników płaszczyznę głowicy od płaszczyzny bloku...
Kwok, przylgnia o szerokości 0.5 mm bardzo szybko wypali się na wydechu. Po szlifowaniu lub docieraniu przylgnia zaworu powinna mieć szerokość S 1.3 mm, W 1.4 mm, jezeli jest większa należy zmniejszyć ją frezem o kątach 150 stopni, następnie 30 stopni. Natomiast gdy jest mniejsza trzeba ją powiększyć frezem 90 stopni. Luz poosiowy (grzybka) zaworu w...
Zmierz grubość starej uszczelki, ile wystaje tłok poza kołnierz tulei i oblicz różnicę. Sprawdź czy są ślady uderzeń. Szczególnie zaworów. Jakoś nie jestem przekonany by to tłok walił. Trzeba by to widzieć.
Zakładając dwie uszczelki pod głowicę zmniejszyłeś stopień sprężania w cylindrze przy czym ten motorek jest na benzynie wysokooktanowej.Kiedyś aby wprowadzić oszczędności w motocyklach WSK 175 które pracowały na benzynie wysokooktanowej żeby przejść na niskooktanową montowano miedzianą uszczelkę pod głowicą o grubości 1.2 mm. Kompresja jest ale punkt...
Witam Mam problem z odpaleniem z briggs classic 35. Po wymianie membrany pod gaźnikiem przy pierwszym koszeniu kosiarka pracowała prawidłowo. Po tygodniu pojawił się problem z odpalaniem, kosiarka zapaliła na chwilę jednak potem zupełnie nic. To co zrobiłem: 1. sprawdzenie regulacja cewki (obecnie ustawiona odległość od koła magnesowego - grubość wizytówki...
Odkopuję temat gdyż prawdopodobnie znalazłem przyczynę problemów. Miałem zdjętą głowicę ponieważ płyn chłodniczy uciekał mi do oleju. Ostatni raz uszczelka pod głowicą była wymieniana jakieś 12 lat temu, przez osobę która się na tym nie znała. Prawdopodobnie została za słabo dokręcona (na pewno nie dynamometrykiem) oraz zgubiona jedna nakrętka + podkładka,...
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
Hej, odkopuje trochę temat żeby nie zakładać nowego, takie pytanie odnośnie wytartych łoży w tych silnikach, tak myślę czy nie dałoby się zastosować oringów nadwymiarowych? Tzn zmierzyć grubość wytarcia i zakupić oringi teflonowo grafitowe na wymiar? są firmy które specjalizują się w produkcji takich uszczelnień a takie uszczelki będą i tak kilka razy...
Przestawienie o pół zęba koła zębatego na wale korbowym. Niewiele z tym zrobisz, możesz ustawić rozrząd z przesunięciem w jedną lub drugą stronę. Gdybyś chciał mieć idealnie, to by trzeba by kombinować z grubościami uszczelek pod cylindrem, pod głowicą, wysokościami głowicy i cylindra. Tylko wtedy trzeba zwrócić uwagę czy łańcuch nie będzie za mocno/za...
Witam,potrzebuje informacji na temat ustawienia rozrządu w Chrysler Voyager 2,5 C R D -mam schematy znaki wszystko się niby zgadza trochę w życiu tych rozrządów się już wymieniło,ale w tym samochodzie robię to pierwszy raz i nie mogę sobie poradzić?! Wałki są zblokowane ,pompa na znaku,wał też ustawiony,kołek w kole zamachowym na miejscu,a nie mogę...
Tam jest 6 poj głowic czy jedna duza? Ta sama grubośc uszczelki załozona ? Zawory sprawdzone? Wałek rozrządu - o ile jest w głowicy - jak jest na pompowtryskach (nie kojaze tego silnika) Szczelnośc zaworów? pompowtrysk / wtrysk (nie wiem co tam jest) sprawdzone ?
grubość uszczelka grubość uszczelka drzwi grubość uszczelka głowica
schneider gniazda naprawa wskaźnik analogowy naprawa trymer
firmware telefunken instrukcja cz340
Znaczenie dwóch sygnałów syreny strażackiej Problem z podłączeniem przewodu hydraulicznego z kombajnu Anna do ciągnika