Jest to uszkodzenie uszczelki, typowe dla tego kotła. Problem polega na tym, że ciężko jest tą nakrętkę odkręcić, nawet po zdjęciu bocznej osłony. Trzeba przy tym uważać, aby nie urwać króćca od nagrzewnicy. Uszczelka jest typowa, fibrowa, do kupienia w każdym sklepie instalacyjnym. Można nawet w przypadku kłopotu kupić kawałek fibry i wyciąć samemu....
Nagrzewnica główna plus wymiennik wtórny do płukania.Widać płatki zanieczyszczeń zalegające między lamelami...kłania się płukanie chemiczne. Uszczelki pod nagrzewnicę do wymiany.
Czy serwisant wymienił uszczelki na nowe po wymianie wymiennika?
A tam jest płaska uszczelka czy oring? Nagrzewnica też jest zakamieniona.
Wodne z racji dużego ciśnienia wymień na nowe. Uszczelkę palnika delikatnie przesmaruj.
Wyjmij radio, włóż w powstały otwór dłoń, wymacaj tył pokrętła "ciepło zimno" Wychodzi z niego linka w pancerzu, idź wzdłuż linki, aż trafisz na mały, biały zatrzask, trzeba go wcisnąć w otwór który bez problemu znajdziesz. Linka nie przebiega tak jak powinna i poprostu nie zamyka do końca klapy, miałem to samo, roboty na 10 minut, ale ja grzebałem...
Volkswagen golf 3. Dlaczego nie grzeje ogrzewanie w samochodzie? Jest nowa nagrzewnica, uszczelka, planowana głowica i termostat.
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Sharan zabiera liście w odpływu wody z podszybia i zaczyna się przelewać pod dywaniki kierowcy i pasażera. Uszczelki nagrzewnicy bardzo łatwo puszczają i paruja szyby wada tego modelu.
Zła regulacja również ma wpływ na spalanie. Ciśnienie gazu powinno się mieścić w granicach podanych w tablicy ciś. dla konkretnego modelu. Do regulacji używa się U-rurki albo mikromanometru. Oprócz tego należy dokładnie wymyć palnik i nagrzewnicę. Po konserwacji wymienić uszczelkę po palnikiem, sprawdzić szczelność detektorem i skuteczność odprowadzenia...
z tym płynem chłodzącym to będzie chyba racja. Zacząłem przed momentem szukać w necie wszystkiego o płynie chłodzącym i napotkałem post użytkownika astry któremu zbierał się płyn chłodniczy pod nogami w aucie, powodem tego ma być niby uszczelka na nagrzewnicy. Z przykrością muszę stwierdzić, że również zaobserwowałem u siebie taką przypadłość, ale uznałem...
Witam.Co do Fiatów i ogrzewania to niestety bede chyba miał dla pana złe wiesci.Bardzo czesto we Fiatach pada uszczelka pod głowica.Objawia sie to roznie ale najczesciej jest tak iz znika płyn chlodniczy nie trzyma obrotow ciezko sie zapala itp.Jednym z tych objawów tez bywa ze niestety nie działa ogrzewanie w kazdym razie ja tak miałem w Punto.Prosze...
O ile go nie przegrzałeś to raczej uszczelka , w innym wypadku może być pęknięta głowica do kanału wodnego i też będzie sadzić . Dobrym testerem jest własna nagrzewnica , bo się zapowietrza i nie grzeje . :|
Wyciek np do środka z nagrzewnicy i nie widać albo uszczelka pod głowica. Zobacz czy nie wydostaje się para z wydechu i krople płynu. Trzeba polizać.
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
Tak uszczelkę mam na nagrzewnicy, później zmierzę temperaturę płynu i dam znać
Jezeli paliwo z powietrzem , to wystarczy wymienic miedziane uszczelki przewodu ssacego . Regeneracja bardzo problematyczna .
Pierwszym z objawów typowych dla uszczelki jest zapowietrzanie nagrzewnicy. Odkręć korek zagrzej auto niech płyń wyrzuca i co wyrzuci podczas pracy dolewaj ogrzewanie ustaw na ciepło bo nie wiem czy tam jest zawór czy klapy. Gotować nie będzie bo jeszcze przedmuch mały. Możesz tak jeździć długo i przedmuch się nie powiekszy. Znam Fiata co ze 40tys przejechał...
Nagrzewnica powinna być oklejoną uszczelką z gąbki, w przypadku jej braku powietrze opływa nagrzewnicę bokiem. Na zdjęciu poniżej widać tę uszczelkę. http://obrazki.elektroda.pl/5292968900_1...
Już do końca nie wiem czy to ta nagrzewnica czy uszczelka bo z rury jak się auto trochę nagrzeje to leci biały dym co wskazuje na uszczelkę lecz płynu mi nie wyrzuca, sprawdzałem na biegu jałowym, lecz podczas jazdy się tworzy takie ciśnienie, że płyn wyrzuca. Jeden mechanik powiedział, że to uszczelka od nagrzewnicy mi raczej zablokowała przepływ i...
Wymienniki w Genusie są nie do zdarcia a odkamienienie banalnie proste. Demontaż wymiennika wtórnego to kwestia odkręcenia dwóch śrubek a nagrzewnicy to dwie nakrętki 3/4". Przy wymienniku wtórnym należy uważać by nie pogubić uszczelek o-ring, przy nagrzewnicy uszczelki wymienić na nowe. Kolejność wykonywania czynności- jak w poprzednim moim poście,...
Mi się udało rozebrać to na parkingu pod blokiem, ale poległem na odrywaniu obudowy nagrzewnicy od wygłuszającej maty bitumicznej. Nie bardzo da się to źle złożyć, można źle odpowietrzyć. Chyba, że klapy są połamane albo źle podpięte, ew. mogli nie założyć gąbkowej uszczelki i zimne powietrze może opływać nagrzewnicę bokiem, zamiast przez nią przepływać....
Odpowietrzanie nic tu nie pomorze będzie miał przez chwile dosłownie okej i za chwilę to samo.Uszczelka do wymiany ! Przy okazji jak auto będzie na wymianie uszczelki przepłucz nagrzewnicę .
Witam Mam 2 pytania: 1. Na jaki bieg ustawić pompę wody (serwisanci Junkers ustawiają na 3). Ogrzewam mieszkanie 55m2 2. Chcę przeczyścić wężownice (nagrzewnice), jakie uszczelki muszę wymienić po wyciągnięciu nagrzewnicy. Pozdrawiam
Klapka ciepło-zimno jest nad nagrzewnicą i ma na środku takie nacięcie h.... wie po co, przez co ze środkowych kratek zawsze leci zmieszanie ciepłe z zimnym powietrze. Należy na to wycięcie nakleić coś. Przy montarzu nagrzewnicy trzeba wszystkie uszczelki wokło nagrzewnicy założyć, jeśli którejś braknie to tamtędy powietrze leci przez szczeline i nie...
Weźmiesz kogo zechcesz (warunek uprawnienia gazowe i elektr.)...Może być serwisant pogwarancyjny ale musi mieć nowe uszczelki pod nagrzewnicę, pod palnik i musi znać TEN model kotła.
Witam :) Po 3 miesiącach walki ogrzewanie znów grzeje !!! Wymieniona uszczelka głowicy, nagrzewnica płókana z 5 razy, nowy termostat, odpowietrzanie układu nic nie dało. Powodem nie grzania było złe wpięcie parownika. Parownik był wpięty w wyjście nagrzewnicy i chłodniczke oleju. Zostało to poprawione i wpięte równolegle w nagrzewnice. W aucie znów...
Taki objaw daje zapchana nagrzewnica lub pierwsze objawy pękniętej głowicy czy padniętej uszczelki pod głowicą (zapowietrza się nagrzewnica).
Wg filmiku nagrzewnica na pewno do mycia (uszczelki będę potrzebne nowe po demontażu)
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Witam mam problem z golfem 3 nie grzeje na początku za niska temperatura,poniżej 90. Wymiana termostatu nie grzeje,temperatura skacze 90 - 100 kilka,węże od nagrzewnicy zimne, odpowietrzyłem ręcznie temperatura doszła do nagrzewnicy po włączeniu nadmuchu płyn stygnie. Nagrzewnica nie cieknie, jest szczelna jest też drożna. Zmieniłem korek,uszczelkę...
Wymieniona pompa wody, uszczelka chłodnicy oleju, chłodniczka przepłukana (drożna), nagrzewnica przepłukana (drożna), wymieniony termostat, dalej słabo grzeje. Na obrotach jest ok na wolnych słabo.
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Może też byc walnięta uszczelka pod głowicą i nagrzewnica się zapowietrzyła.
Oprócz odkurzania warto również wyjąć i umyć nagrzewnicę (uszczelki 3/4" obowiązkowo do wymiany)....Inne przyczyny to armatura gazowa albo płyta główna.
Albo uszczelka, albo nagrzewnica albo węże albo.... Kiedyś podstawiłem karton pod auto mimo, że byłem pewien, że nigdzie nie leci. Odpaliłem auto i po 10 minutach pojawiały się krople wody. Zaglądam pod maskę, węże suche ale na jednym od spodu była malutka dziurka. Lecz w zimę ciężko, chyba, że masz garaż albo inne suche miejsce.
No tak, inny mechanik znowu powiedział żeby wymienić termostat więc już zamówiłem jutro ma być, ale rozważa też peknieta uszczelka pod głowicą..
Jestem przeciwnikiem stosowania tych samych uszczelek, podczas konserwacji wszystkie płaskie uszczelki wymieniam na nowe. Unikam w ten sposób poprawek i niepotrzebnych usterek związanych z przeciekiem wody np. na silnik pompy (dotyczy uszczelki pod nagrzewnicę). Ponad to na połączeniach gdzie pozostała stara uszczelka tworzy się zawapnienie. Uszczelka...
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Albo zapowietrzona instalacja,albo zapchana nagrzewnica,albo uszczelka pod głowicą.
Mam alhambre 2002 rok i taki sam objaw uszczelka była padnieta :) szkoda zachodu sprawdzaniem nagrzewnic i termostatów 20000 km i uszczelka takie juz sa de pd :) pozdro
może właśnie koło lampy uszczelka nie trzyma a z ta nagrzewnicą to sorry
A co ci się udało kolego? Nagrzewnica do wymiany czy tylko jakieś uszczelki/złączki? Za co chcieli 300 zł?
Co będzie ogrzewane tym kotłem ? Biuro z socjalem i dwie hale produkcyjne. Moc plus minus wystarczy. Na hali dogrzewamy jeszcze kompresorem i agregatem chłodniczym. Udało się jeszcze wyremontować stary piec i jeszcze nie zmieniamy instalacji na nową. Stary działa jak wariat - wymieniliśmy pompę, uszczelki i nagrzewnicę. Teraz z tego co widzę to jakość...
Może pompa wody , może uszczelka pod głowicą a może nagrzewnica byle jaka poprostu najtańsza czasem tak jest że po wymianie nagrzewnicy na nową pogarsza się ogrzewanie.
Obstawiałbym, że po prostu coś tam wpadło... albo jakaś uszczelka odpadła i przy otwartej klapie ciepłego powietrza "się tłucze". Szukaj przy wentylatorze i/lub nagrzewnicy. Do wentylatora i nagrzewnicy dojście jest w miarę dobre, kratki nawiewów też dość łatwo wyjąć.
Jak w temacie. Zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Zlokalizowałem wyciek. Wymontowałem nagrzewnicę, podłączyłem do sprężarki i zanurzyłem w misce z wodą lokalizując miejsce wycieku pod ciśnieniem. Wyciek nie był wielki, więc dopiero pod ciśnieniem udało mi się zlokalizować. Miejsce nieszczelności znajduje się na uszczelce. Sama uszczelka nie wygląda...
Drugi link nie wchodzi.
Trasa ponad 200 kilometrów. Grzeje wszystko jak trzeba. Nie słychać już przelewania w nagrzewnicy. Płyn prawidlowo. I co możliwe że uszczelka jest walnięta ? Cieszyć się czy nie
Są trzy możliwości ubytku ,nieszczelności w komorze silnika, uszczelka lub głowica i nagrzewnica wew. auta.
A czy nagrzewnica jest zamocowana do pieca poprzez jakieś uszczelki ? U mnie widziałem ze na wystajacych rurach z pieca jest gwint w które wchodzą końcówki nagrzewnicy ktore to skrecaja nakretki dociskajace. Ale czy tam w środku są jakieś uszczelki, pasta uszczelniajaca? Wszystkoto jest z miedzi.
Czynność ryzykowna dla amatora. Wcześniej trzeba przygotować odkamieniacz i nowe uszczelki. Nie każda nagrzewnica przetrwa odkamienianie i niekiedy można niechcący coś uszkodzić np. zalać pompę bądź elektronikę. Później z samodzielnego czyszczenia wynika pilna wymiana urządzenia. Nie polecam.
Szukaj przyczyny w termostacie i w krązeniu - zapchana, niedrożna nagrzewnica, uszczelka pod głowicą - skoro się silnik przegrzewa, zapowietrzony układ , sama pompa też mogła ulec uszkodzeniu. Pozdrawiam
Zrób przyrządem próbę na zawartość spalin w zbiorniczku wyrównawczym i dopiero w razie konieczności pomyśl o wymianie uszczelki. Czy nagrzewnica została właściwie odpowietrzona, bo brak grzania zależy m.in. od ilości płynu w układzie. Korek w zbiorniczku wyrównawczym musi być sprawny, jeśli masz zastrzeżenia do jego szczelności, to na próbę podmień...
siemka, powiedzci mi czy to objawy uszczelki pod glowica, nagrzewnicy czy pompy wody; od czasu do czasu po agresywnej jezdzie musze dolewac plyn chlodniczy, nigdzie nie widac sladow gdzie mogoby uciekac, na dodatek nie grzeje w aucie caly czas dmucha zimnym a jest ustawione na HI- AUDI A4B5 ,Avant, 1,9 tdi ,110km, 212kk
Tak zrobię, ale u mnie po prostu nagrzewnica wchodzi w rurę wydechową, która jest sztywna i nie ma możliwości ściśnięcia jej. Nagrzewnica była od innego modelu auta, ale pewnie gumową uszczelkę założyli na szrocie myśląc, że jest to jej miejsce. Chociaż w fabrycznie zamontowanej nagrzewnicy pamiętam, że też była uszczelka. Jesteś pewny, że nie powinno...
Jak będzie wywalać przez zbiornik, to pewnie uszczelka pod głowicą ma przedmuch. Test szczelności uszczelki jednoznacznie odpowie. Odpowietrzanie przy otwartym na max. zaworze przepływu przez nagrzewnicę.
To się samo odpowietrza - zalać płynu do pełna, nagrzać silnik i przytrzymać ze 3 min na 4tys obrotów w celu odpowietrzenia właśnie nagrzewnicy. Ciekawostką jest że jeśli uszczelka minimalnie puszcza kompresję do płynu to i tak jest ogrzewanie i nie wyrzuca płynu bo bąbelki mają znakomitą drogę ujścia do zbiorniczka przez cienki wężyk z chłodnicy do...
W tej Jettcie jest pewnie jak w Golfie 5, z tego co patrzyłem po necie. Klapki są plastikowe, bez otworów, z uszczelkami z miękkiego plastiku/gumy na obrzeżach.
Musisz odkręcić palnik (bez wyciągania). Poluźniasz dwa pół śrubunki od nagrzewnicy. Na połączeniu czopucha z nagrzewnicą masz dwa wkręty. Odkręcasz je. Wyciągasz nagrzewnicę. Składasz w odwrotnej kolejności. Tylko załóż nowe uszczelki. Całość powinna zająć nie więcej jak 10 minut.
Skryzowanie nie ma wpływu na żywotność pompy. Kocioł sam w sobie ma jeszcze by-pass, najważniejsze jest utrzymywanie ciśnienia ok. 1÷2 bar. O zakamienieniu może świadczyć czarna woda. Jeżeli chodzi o czyszczenie układu możesz rozejrzeć się w sieci za środkiem chemicznym do instalacji.... Oczywiście najlepiej by było poszukać serwisanta który posiada:...
no właśnie mam ten sam problem u mnie cieknie płyn z pod uszczelki głowicy a wąż powrotny z nagrzewnicy jest lekko ciepły i właśnie nie wiem na co postawić postawić na uszczelkę pod głowicą ajaki to koszt
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Sprawdź naczynie przeponowe na spuszczonej wodzie z kotła powinno być na wentylu ok. 1 bara i stan odpowietrznika (jeśli zakamieniony lepiej wymienić na nowy-afriso ). Uszczelki do wymiany nagrzewnicy powinny być nowe....stary kruszeją i przesączają wodę.
Stawiam na uszczelkę pod głowicą. A przy napełnianiu płynu należy pamiętać o otwarciu nagrzewnicy aby się odpowietrzyła. jeśli uszczelka to powinno być widać bulgotanie w naczynku z płynem
Oczywiście że zapchałeś sobie nagrzewnice przez własną głupotę. Teraz sciąganie deski wymiana nagrzewnicy i powinno grzać jak nowy z fabryki. PS nigdy nie lej wody , bo przerdzewieje ci wszystko co stalowe w tym pompa wody i uszczelka pod głowicą. A chłodnica i nagrzewnica się zakamienią.
Czy w przypadku uszczelki nie będzie wogole obiegu wody ? Ani na chłodnice ani na nagrzewnice ?
W komplecie były uszczelki termostatu służące temu żeby płyn nie wyciekał na zewnątrz. Tu jest ładne zdjęcie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat_(... Chodziło mi o inne uszczelnienie, to na które wskazuje strzałka "Primary disc valve". Widać że tam jest guma i oryginalnie w VW termostaty były całkowicie szczelne z tą gumką i bez dziurki...
Jeśli silnik jest nagrzany i nie ma ogrzewania, to są trzy przyczyny i innych nie ma. Zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę. (tu przyczyn kilka) lub nieszczelne połączenie nagrzewnica-obudowa i zimne powietrze omija nagrzewnicę. Lub zakamieniona nagrzewnica. Bardzo częstą przyczyną jest uszczelnienie nagrzewnicy z obudową, po kilkunastu latach uszczelnień...
Egr malowany markerem ktos niedawno go ruszal wiec sprawdz uszczelki. Widac tez ze linka gazu przyciera waz nagrzewnicy, zlap to opaska zanim przetrze.
Z autopsji wiem że niepoprawne włożenie / wsuniecie nagrzewnicy i uszkodzenie zewnętrznej uszczelki może skutkowac słabym ogrzewaniem. Sam się o tym przekonałem . Poprostu powietrze zamiast lecieć przez nagrzewnice wybiera mniejszy opór omijając ją .
Zły obieg płynu, kamień w nagrzewnicy, uszkodzona uszczelka pod głowicą, zapowietrzona instalacja. Przepłukać dokładnie całą instalację, zalać świeżym płynem, odpowietrzyć, jak uszczelka dobra, a dalej nie grzeje (jak dolny dalej zimny to znaczy że jest w niej kamień) wymienić nagrzewnicę.
Moim zdaniem tak duża strata ciepła na parowniku nie jest możliwa!! przy dobrze działającym termostacie!(pewnie termostat padł)-no i może być zamulona nagrzewnica ?Na początek sprawdź termostat i poinformuj nas!!- wtedy pozostanie Ci naprawa/wymiana nagrzewnicy,uszczelki pod głowicą lub pompy wody -przyczyn może być kilka!!
Wymieniał termostat i nie do końca odpowietrzył nagrzewnicę lub zaczyna się problem z uszczelką pod głowicę. Jest jeszcze jedna możliwość, tam chyba jest jeszcze elektryczna pompa w obiegu i ona może też być uszkodzona.
W zestawie były złe uszczelki
To masz nieszczelność w układzie chłodzenia, sprawdź czy nagrzewnica nie cieknie. A może uszczelka pod głowicą puściła. Istnieje również możliwość że nagrzewnica jest zamulona. Co do termostatu to może się zaciął, sprawdź czy jak rozgrzewa to przewody od chłodnicy robią się ciepłe. Jeżeli tak to otwarty jest duży obieg.
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
Jak w układzie był "syf" którego nie wypłukałeś przed wymianą nagrzewnicy to mogła się zatkać. Albo jak kupiłeś najtańszy zamiennik z Allegro to może być nieszczelna. Poza tym z nagrzewnicą powinieneś był dostać uszczelki blokujące możliwość opływania nagrzewnicy przez zimne powietrze - założyłeś je? Najwyżej położonymi wężami z płynem są te przy korpusie...
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
Witam Najlepiej jakbyś wymienił uszczelki bo inaczej słabo to widzę. Możesz spróbować wszystko odtłuścić i nałożyć uszczelkę w płynie na te które masz ale to ostateczność. Pozdrawiam
Identyczny temat był kilka dni temu. Ciao II ma wymiennik bitermiczny, pompa pracuje tylko w obiegu co. Nagrzewnica tradycyjnie zgnita, bolączka Kompaktów, Super Kompaktów, Ciao. Chyba z kartonu je robili. Nowe wytrzymywały 3-4 lata. W tym samym okresie kilkunastu lat, wymieniałem nagrzewnice w 2 albo 3 Vaillantach. W Berettach można było kupować wagonami....
Może się zbierać kompresja w ukł. chłodzenia a nagrzewnica jest jego najwyższym punktem. Wtedy: uszczelka pod głowicą (obniżone tuleje), głowica, kompresor, niewydajna pompa wody.
Trzeba wyregulować ciśnienia gazu na palniku - potrzebna u rurka Może tańsza będzie U-rurka w perspektywie oszczędności na wodzie ;) , lepiej zapodaj gdzie kręcić/regulować - spoko mam drugi taki junkers na części :) Nie masz w okolicy innych serwisantów? Mam, pisałem wyżej, tak na marginesie nie wiem jak w innych modelach ale serwisanci Junkersa podzielili...
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Witam, mam problem z ubytkiem płynu chłodniczego, ale tylko i wylącznie jak jeżdzę po mieście. Jak ostatnio robilem trasy ok. 900 km, to nic. Podkreślę, że nie mam żadnych objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Nagrzewnica również szczelna. Ubytek mam ok. 300 ml na 20 km. Nigdzie nie widze zacieków od płynu. Pozdrawiam
Na wejściu wody do GIWH jest filtr wewnętrzny tzw. kolektor przepływu z mini regulacją (czerwona łopatka+-). Wypiąć wyjąć, oczyścić od tyłu siatkę i wcisnąć na swoje miejsce. Uszczelki smarować a kolektora nie rozbierać. Czasami trzeba go wymienić...Dalej może być również blokada nagrzewnicy i trzeba ją odkamienić...Rozglądaj się powoli za junkersem...
Masz zapchaną nagrzewnicę, bo syf poszedł z uszczelki.
Dzięki kolego Strumien swiadomosci swia problem rozwiązałem dzięki Twoim poradą, po pierwsze silniczek od mieszalnika zimne-ciepłe nie otwierał klapy nawiewu ciepłego powietrza, jak palcami przytrzymałem go to nie miał siły obrócić zębatką prawdopodobnie do wymiany ( klapka narazie ręcznie przestawiona na ciepło) i po drugie nagrzewnica po wyjęciu i...
Wyciąg kombajn wyczyść nagrzewnice i dobrze uszczelnij gąbkowymi uszczelkami.
Witam Mam problem z kotlem NECTRA 2.23 CF pompka pracuje no stop, stalo sie tak przez to ze puscila jedna uszczelka i zalalo troche elektronike (akurat czyscilem piec), po zalozeniu nowej uszczelki przy nagrzewnicy podczas testow przy temp ok 60*C puscila uszczelka i zalalo troche elektronike pierwsze co to oczywiscie wylaczylem piec z pradu.. rozebralem...
Jak odróżnić uszkodzoną chłodniczkę oleju od uszczelki pod głowicą w aucie? Wystarczy test uszczelki zakładany na zbiornik wyrównawczy, który zmienia barwę w reakcji na spaliny, które przedostały się do układu chłodzenia. Poprzez chłodnicę oleju spaliny się nie mogą dostać, a przynajmniej nie w znaczącej ilośći. Test taki nie ma dużej dokładności,...
To wątpię by była walnięta uszczelka pod głowicą. Może masz dziurawą nagrzewnice. Duże są ubytki płynu?
Do sprawdzenia: uszczelka pod głowicą, przewody układu chłodzenia, sama nagrzewnica, szczelność pompy wody. Wówczas sam określisz co dolega peżocikowi.
(at)gimak Czasem puszczają broki ale częściej nagrzewnice/chłodnice korodują, puszczają uszczelki czy pękają węże.
Podstawa, to wąż na wejściu i na wyjściu do nagrzewnicy ma być gorący. Nagrzewnica nowa ze sklepu, czy z używka z odzysku. Pytanie czego wymieniałeś nagrzewnice, golf się nie przegrzewa bo może uszczelka pod głowice zapowietrza układ .
Cześć Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układzie jest zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem, ale węże napuchnięte i twarde...
Jak uszczelka walła to po zgaszeniu silnika, powinno być słychać harchot płynu w układzie od kompresji,a nawet przestaje działać nagrzewnica bo się zapowietrza.Czy masz ogrzewanie?
Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą lub zapowietrzony układ. Jest tam powrót płynu do zbiorniczka wyrównawczego?
nagrzewnica master nagrzewnica berlingo brother nagrzewnica
zwarcie wirnika klatkowego sprężyna siłownika krups poduszka pilot volvo
moduł komfort termet stabilizator lm7812
Piec Ulrich Wertich Oil WO 20 - słaby przepływ i brak ciepłej wody Kod błędu 88 w pralkach Logik - przyczyny i rozwiązania