Tak ma być uszczelka skrzyni korbowej
Do pełni szczęścia potrzebna mi jest uszczelka do skrzyni korbowej mego silnika kosiarki spalinowej stihl FS36. Nie mając przysłanych mi filmików zacząłem rozbieranie kosy od drugiej strony. Niepotrzebnie zdjąłem pokrywę skrzyni korbowej. Na dwóch otworach uszczelka pękła i wymaga wymiany. Kiedyś była na Allegro za jedyne 6 zł. Teraz praktycznie jest...
Czyli np uszkodzone uszczelniacze wału Dokładnie tak, może to być wina uszczelniaczy, ale też w zależności od konstrukcji wina uszczelki na łączeniu elementów skrzyni korbowej, między cylindrem a skrzynia korbową, wszystko zależy jak skonstruowany jest silnik. Jest trochę zabawy z tym ale jak ktoś ma smykałkę to na pewno da rade.
A masz pewność że to problem z podciśnieniem? Zważ że podciśnienia zapewne nie bedzie jęsli w silniku wydmuchało którąś z uszczelek skrzyni korbowej. Ale to jest czterosuw. Nie pamiętam, czy tam nie ma osobnego kranika podciśnieniowego.
Przyczyny i pobierania oleju Uszkodzone pierścieni i wtarta powierzchnia cylindrach Uszkodzone uszczelnienia wału korbowego Uszczelniacze zaworowe Ewentualnie odma skrzyni korbowej lub zawór podciśnienia skrzynki rozrządu Ubytek oleju moez być też przez inne niesczelności poza w/w Nieszelne mocowanie miski mikropęknięcia miski uszczelka miski i skrzyni...
Dopływ paliwa jest z boku gaźnika, na rysunku, obok sitka numer 20 (mosiężne kolanko). Odpływu, nie musi być. Jeżeli wężyk jest połączony z misa korbową to, tak jak napisałem wcześniej, wymień membrany i uszczelki. Paliwo, tym wężykiem, nie płynie ze skrzyni korbowej tylko wpływa do niej i zalewa silnik. Jeżeli jest to wężyk podciśnienia to, nie ma...
Witam Rozerwałem uszczelkę/membranę skrzyni korbowej kompresora olejowego. Niestety kompresor jest dość stary i już takich uszczelek nie ma w obiegu. Jest to Bass Polska około 20 letni. Uszczelka, membrana nie jest gumowa, tylko taka jakby była z tego specjalnego papieru do uszczelek co można samemu wyciąć. Jakie zadanie poza uszczelnieniem pełni ta...
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
W "głowicy" silnika, tuż obok świecy znajdują się chyba 4 nakrętki śrub lub tzw. szpilki (śruby). Śruby te (lub nakrętki) mocują "głowicocylinder" do pozostałej części silnika. Po ich wykręceniu możesz odłączyć ten podzespół i ukaże się tłok wraz z korbowodem. Przy składaniu silnika uważaj na stan uszczelki, od której zależy m.in. szczelność skrzyni...
A odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma ) drożne.
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Przyczyną może być przedostawanie się oleju ze skrzyni biegów do komory korbowej. Przyczyną może być simering na wale korbowym lub uszczelka łącząca połówki silnika. Raczej bez rozbierania silnika się nie obejdzie.
To niezaślepiony otwór skrzyni korbowej. Możesz spokojnie wkręcić śrubę, nic się nie stanie. Bzdura. To tzw. gwizdek - wskaźnik wypalenia uszczelki pod głowicą.
Rozbierane to są skrzynie korbowe (karter) i tam normalnie też daje się uszczelkę pod cylinder. Nie rozumiem w czym silikon jest lepszy od uszczelki? Witam. Te pilarki nie mają uszczelki między cylindrem a skrzynią korbową ( według katalogu nie występuje ) . Tą pilarkę składa się na masę uszczelniającą "Dirko" . Pozdrawiam maniek475.
Witam. Taki wyciek powstaje przez złe odpowietrzenie skrzyni korbowej. Sprawdż czystość siatki odmy pod korkiem wlewu oleju oraz zwróć uwagę na stan uszczelki korka.Uszczelka ma uszczelniać powierzchnie styku odmy i pokrywy przedniej ale musi zostawić szczelinę między odmą a pokrywką korka.
Teoretycznie to może być uszczelka, ale silnik wypijał by olej ze skrzyni korbowej i to bardzo szybko, podobnie będzie będzie przy uszkodzonej turbinie.
Witam Posiadam kosę spalinową Husqvarna 345FR - tak jest napisane na obudowach, jest to rocznik 2004. Po numerze PCM - 968091101 wychodzi, że moja kosa to 345RX. Tu jest schemat cylindra dokładnie mojej kosy: https://obrazki.elektroda.pl/1924377100_... Moja kosa oryginalnie ma jeden pierścień i automatyczny zawór dekompresyjny. Numer...
A do czego Ci silikon? Są przecież uszczelki do tego modelu bezproblemowo w każdym sklepie do dostania. W dodatku silikon nie może mieć styczności z benzyną, w silnikach dwusuwowych stosowanie jest problematyczne, a w gaźnikach nie można go stosować w ogóle. Tu lekko przesadziłeś-uszczelkę pod miskę skrzyni korbowej do tego modelu to raczej nie kupisz.
Jak wyżej wspomniano, albo simmering na wale od strony sprzęgła, albo nieszczelność na składaniu karterów między skrzynią korbową a skrzynią biegów. Kartery składane na uszczelkę czy szczeliwo?
Odkręć tłumik i próbuj odpalić. Jaka masz przerwę pomiędzy kołem magnesowym a cewką? Iskra na samym kablu bez fajki jaka ma długość ? Jak uszczeniałeś skrzynie korbową, tylko uszczelka czy też simmeringi wymieniłeś? Uszczelka pomiędzy gaźnikiem a cylindrem jest ?
czyli jest jakiś trop.. :) nie wiem tylko czy się radować czy nie. to jest naprawialne? ten karter to skrzynia korbowa? padła uszczelka łącząca obie części bloku czy simmeringi na wale korbowym (wizualnie są bez zastrzeżeń)? Prośba o wskazówki za się brać w pierwszej kolejności przy naprawie i czy jest to do zrobienia (nie chodzi już o koszty bo nowa...
ale mógł właśnie zostać zalany olejem skrzynia korbowa i przez to nie chciał odpalić. I co jak to teraz to ruszyć trzeba rozkręcić go wyczyscic i z powrotem złożyć czy jak żeby odpalił bo tak to nie ma opcji go odpalić. Jeżeli, jak piszesz, tak się stało, to gdzieś napewno jest nieszczelność. Jeżeli jest nieszczelność pomi edzy karterami to tak może...
O niczym. Ważne jakie jest ciśnienie w skrzyni korbowej.
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Witam, no więc tak, zmieniłem pierścienie, kompresja wróciła, jest już prawidłowa. Złożyłem pilarkę, odpaliłem, chodzi, ale jest problem dosyć dziwny, gdy nacisnę górną rękojeść silnik zwiększa sam obroty, mało tego, gdy przechylę piłę w prawą stronę to też zwiększa obroty, ale jak już dam pilarkę do góry nogami, to już całkowicie silnik szaleje, obroty...
Jak on Tobie się ,,wścieka" , czyli dostaje dużych obrotów samoistnie to również przyczyną może być uszczelniacz -e na wale korbowym , lub np. nieszczelność w miejscu gdzie jest uszczelka papierowa na połączeniu dwóch połówek skrzyni korbowej. Ogólnie te zjawisko występuje wtedy gdy ma miejsce mocne zubożenie mieszanki paliwowo -powietrznej. Dodano...
Masz przedmuchy na uszczelce pokrywy zaworów. Ciśnienie idzie w skrzynie korbową a co za tym idzie, odmą wywala opary oleju a te zasysa turbina...kupa dymu brak doładowania brak mocy.
Jak w temacie, kto będzie robił remont silnika i gdzie? Potrzebujesz uszczelkę pod głowicę, do sprawdzenia wtrysk komplet uszczelek, uszczelkę z tyłu silnika pod odpowietrzenie skrzyni korbowej, kumatego gościa który ustawi pierwszy wtrysk po złożeniu silnika na zegar magnetyczny. Zmień połączenie gumowe - wodne to pod turbem, będzie dobre dojście,...
Co do wody w oleju to niech się wypowiedzą tęższe głowy, ale to ze ciągnik podnosi jak jest przechylony ku tyłowi to wina najprawdopodobniej tego że masz za mało oleju w skrzyni...
Witam. Podsumowując: 1) Wykonałem ponownie remoncik, na razie 'przejechane' 3 zbiorniki i piła zachowuje się WZOROWO, co wykonałem: a) wymiana cylindra i tłoka na nowy b) wyczyściłem porządnie układ korbowy, podczas składania posmarowałem uszczelkę od skrzyni korbowej z obu stron (od góry i od dołu) silikonem czerwonym c) doprowadziłem do porządku wydech:...
Witam. Przyczyna tkwi zapewne w braku przewietrzania skrzyni korbowej. Przyczyna - zapchana siatka odmy lub zbyt duża uszczelka korka wlewu oleju.
Zico63: A gdyby to było od wału korbowego ta uszczelka to musiał bym silnik wyciągnać czy tylko skrzynie biegów?.
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Witam, mam pytanie dotyczące odmy w omedze B jak w tytule. Mianowicie wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, seperator (filtr oleju odmy) wymyty. 1. czy wystarczy seperator wymyć czy lepiej wymienić nowy. 2. Czy jest jakaś różnica jak założyć seperator ( bo na zdjęciach widziałem odwrotnie założony niż mam Ja) U mnie jest tym filterkiem (taki jak...
Uszczelka pod cylindrem jest cała? Głowica dobrze dokręcona? Odpisz po teście z paliwem w skrzyni korbowej.
Te silniki wymagają wymiany uszczelki pokrywy zaworowej, po kilkunastu latach ona jest plastikowa i łamie się w rękach. Na większym booście turbo pompuje skrzynię korbową i zadna odma nie daje sobie z tym rady.
sprawdź uszczelki między gaźnikiem a komorą spalania . ???? Gaźnik jest zamocowany do cylindra i mieszanka jest najpierw zasysana do skrzyni korbowej a komora spalania jest w głowicy . Więc jakie uszczelki pomiędzy gaźnikiem a komorą spalania ?
Chyba już zakończyłem wątek nareszcie z tą kosą. Kupiłem nową cewkę zapłonową, i ustawiłem luz na 0,25 mm. Nie ma teraz z iskrą problemu jest widoczna jak przyłoży się świecę do korpusu cylindra jest ok. 2 mm. Kosa odpala bez problemu. W serwisie powiedzieli mi ,że w tych kosach dość często ten moduł się sypał, i jeśli byłaby na gwarancji zrobili by...
Uszczelka również może mieć wpływ. W tym silniku bardzo ważna jest szczelność skrzyni korbowej. Najpierw sprawdz dokładnie szczelność całego systemu odpowietrzania silnika.
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
Pewnie typowo dla birggsa urwały się aluminiowe korby. Tylko one nie urywają się ot tak. Najczęściej przedmuch na uszczelce głowicy do kanału popychaczy. Wtedy spaliny dostają się do skrzyni korbowej. Tam mieszają się z mgłą olejową i odmą w dolot. Efekt podczas koszenia (obciążenia) silnik potrafi wypić cały olej w 1-2 godziny. Jak się tego nie zauważy...
Ciekawostka: Łapałem "lewe" powietrze - skakały obroty, ciężko odpalał itd. Nie mogłem za diabła znaleźć miejsca, w którym była dziura. Jeździłem grubo ponad miesiąc bez dekielka prądnicy. Raz - dlatego, że wcześniej miałem problem z odkręcającą się krzywką, dwa - grzebałem w zapłonie. Ostatnio założyłem dekielek z uszczelką, bo pada i wszystko wróciło...
Magik jesteś! Szacun! To plucie olejem to może być zamarznięta odma (czyli wąż odpowietrzający skrzynię korbową). W takim przypadku rozgrzałbym silnik na wolnych obrotach przy otwartym korku oleju. Jeśli nie pomoże to spróbowałbym wąż wyczyścić. Jak i to zawiedzie to liczyłbym się z najgorszym - uszczelka pod głowicą. P. S. Nie wiązałbym ewentualnego...
Kolego jeżeli masz skrzynie biegów nie szczelną to morze też karter (skrzynie korbową) i to powoduje dolegliwość, nie zasysa paliwa albo jeszcze zasysa olej ze skrzyni. Jeżeli zrobisz sam to wymiana uszczelek i uszczelniaczy to koszt znikomy. Ale na początek spróbuj wymienić kondensator.
Kolego. Wężyk, który zaznaczyłeś na zdjęciu, to wężyk paliwowy zasilający. W tym samochodzie wszystkie elementy sterowania w ukł wentylacji/klimatyzacji realizowane są przez nastawniki (czyt.) silniczki elektryczne. Żaden element tego ukł nie wykorzystuje podciśnienia z silnika. Błąd, który masz, tak jak kolega napisał wcześniej, świadczy o nieszczelności...
Właśnie jestem w trakcie remontu silnika od "czwóry". Okazało się, że uszczelki, które do niej kupiłem nie pasują. Konkretnie chodzi mi o uszczelkę pomiędzy karterami. Wokół skrzyni biegów wszystko jest ok. Jednakże wokół wału korbowego jest problem. Uszczelka wygląda tak, jakby była przeznaczona do silnika z mniejszym wałem. Innymi słowy, komora wału...
Cylinder i głowica są przykręcone do skrzyni korbowej czterema szpilkami i nakrętkami. Po ich odkręceniu można głowicę ostukać np. drewnianym młotkiem lub podważyć równomiernie z obu stron. Trzeba się liczyć z uszkodzeniem uszczelki pod cylindrem. Nie sądzę jednak, by powodem takiej pracy silnika była dołożona uszczelka pod głowicą - to wygląda raczej...
Wydaje mi się że problem jest łatwy do rozwiązania, jednakże problem ten jest niebezpieczny gdyż grozi rozszczelnieniem silnika. Najprawdopodobniej zatkany jest wąż odpowietrzania skrzyni korbowej, tzw. odma. Biegnie on gdzieś od pokrywy zaworów lub bloku silnika do filtra powietrza. Sprawdź czy nie jest on zagięty. Ewentualnie może być zapchany nagarem...
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
tak, jest to łączenie silnika i skrzyni... no właśnie też myślałem o uszczelniaczu wału korbowego lub o uszczelce miski olejowej jest ona silikonowa jeżeli chodzi o olej w skrzyni to sprawa wygląda tak, że podjechałem do warsztatu, żeby mi sprawdzili poziom po czym okazało się, że ~0,5l brakuje, sprawdzili przez korek palcem czyli standardowo, dolali...
To zaklejone to odma i pewnie z niej ten olej. Ciśnienie wytworzone w skrzyni korbowej wywala olej przez tą nieszczelność.
Kolego, aby sprawdzić szczelność skrzyni korbowej silnika trzeba m.in. zerknąć na uszczelniacze wału tj. od strony "elektrowni" i wariatora. Jeśli będą zawilgocone, to będzie świadczyć, iż pora je wymienić. Gaźnik należy starannie (równomiernie) dokręcić do cylindra. Oczywiście należy założyć uszczelki w dobrym stanie lub nowe, "Kolanko" (łącznik gumowy)...
Jeżeli miałeś przeciek oleju do skrzyni korbowej i do cylindra to ten olej musi się wypalić i dopiero wtedy powinien przestać kopcić. A co do przecieku to albo uszczelka połówek albo simmering wału.
Uszczelka miedzy gaźnikiem i zaworem membranowym a wlotem do skrzyni korbowej była zakładana nowa ale to da się sprawdzić. W razie czego mam druga. Uszczelniacze nie były wymieniane od nowości. Przypomniało mi się jeszcze coś, dysza od jałowych obrotów jest bardziej odkręcona niż 3/4 na 1 i 1/5 obrotu gdyż pila nie chciała zapalić. Potem przy cieciu...
Dziękuję za zainteresowanie. Przewód jak i filtr siatkowy w pokrywie zaworów były już sprawdzane.Z tym wszystko jest w porządku.Wymieniałem nawet uszczelkę pod głowicą aby wykluczyć ewentualny przedmuch spalin do skrzyni korbowej silnika.Żadnej poprawy.Ten "wystrzał" zdarza się niespodziewanie,niezależnie od tego czy silnik pracuje już od kilku godzin,czy...
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
U mnie winowajcą był przewód od odpowietrzenia skrzyni korbowej, poprostu spadł z mocowania(tył kolektora ssącego) nie był mocowany obejmą, a wymieniałem uszczelkę pod głowicą, przypadkowo spadł przy demontażu a ja tego nie zauważyłem. Dodam że wąż nie był oryginalny- chyba ogrodowy:)
To nie musi być uszczelka pod głowicę, miałem to samo, ale spowodowane wytartymi pierścieniami, tłoczyły powietrze do skrzyni korbowej i wypchały wszystkie simeringi, 1 litr oleju starczał na 50km :/ Silnik sie pocił, olej wydobywał się wszędzie przy pokrywie zaworów, z korka od oleju etc... Po wymianie było ok.
Pewnie chodzi Ci o czujnik wałka rozrządu. Jak się nie mylę to jest od strony ściany grodziowej, przy skrzyni biegów. Raczej nie jest to jego wina skoro nie ma iskry. Czy jak nie ma iskry to nie ma też wtrysku - podawanej benzyny przez wtryskiwacze? Jeżeli tak to sterownik silnika pewnie nie widzi sygnału z czujnika wału korbowego. Jeżeli wtryskiwacze...
Dziś pojawił się następujący problem. Piła zapala ale po ruszeniu jej w jakimkolwiek kierunku lub nawet szybkim podniesieniu gaśnie. Wymieniłem przewody paliwowe na nowe ale problem nie ustąpił. Czy do uszczelnienia połączenia gaźnik-cylinder cylinder-skrzynia korbowa nadaje się takie coś płyta na uszczelki Gambit AF-200U gr.1,0mm. Jeśli tak to jaka...
jak aerox Skuterek dwusuwowy? nie wkreca sie na wyższe obroty czego moze to byc wina Długo by wyliczać... - ograniczenie w module zapłonowym - źle wyregulowany zapłon, niewłaściwa pozycja koła magnesowego - przebicia WN, uszkodzona świeca - zbrudzony gaźnik - zła regulacja gaźnika - zatkany wydech - przytkany filtr powietrza - zużycie cylindra - zużyte...
Co do sprezania to na wyczucie podczas kopania po remoncie jest wieksze niz przed. Co do uszczelek sa one wszystkie nowe tym bardziej ze wczesniej byl zalany olejem i nie bylo nieszczelnosci, wyciekow ani nic. Aktualnie nie jest zalany olejem tylko szukam momentu az odpali... Powinien odpalic gdy nie jest zalany olejem jak mysle Tlok jest zalozony...
Możliwe, że autotune wymaga zresetowania. Wiedza tajemna jak to zrobić bez interfejsu. Sprawdziłbym czy skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze, kolektor ssący). Gaźnik w dalszym ciągu podlega naprawie i regulacji, m. in. membrany, filterek, zawór iglicowy, poziom paliwa (0.55 mm ponad płaszczyznę uszczelki). Wymiana gaźnika wymaga przeprogramowania...
Jakość zastosowanych materiałów na wszelakiego rodzaju uszczelki/oring-i/simmeringi... Wygrzanie ich, lub po prostu starość :D Może też być kiepskie odpowietrzenie skrzyni korbowej, czy np. uszkodzenia mechaniczne...
Jeśli masz "masło" w oleju to może to świadczyć że płyn dostaje sie do oleju.np. uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok silnika. Oleju ci nie przybywa?
W narożnikach miski masz uszczelkę szerszą w skośne prążki. W tych miejscach daje się dodatkową pastę uszczelniającą. Śruby smaruje się klejem uszczelniającym, bo otwory gwintowane w bloku są na wylot do skrzyni korbowej.
Jak jest zatarta to raczej ma kłopoty z zasysaniem mieszkanki. Tu może być tyle paliwa od dużej ilości prób odpalania. Zasysa i nie może odpalić i się mieszanka gromadzi. Jak będzie źle wyregulowany lub nieszczelny zaworek którym steruje membrana to też może ją zalewać. Jak bak oleju jest zintegrowany z obudowa silnika może się zdarzyć że puści uszczelka...
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
Witam Z tego co piszesz to musisz sprawdzić pierścienie bo masz ciśnienie w skrzyni korbowej dlatego wywala olej na zewnątrz z pod uszczelki i raczej tego nie uszczelnisz, zawsze znajdzie sobie słabsze miejsce. I tak jak ci koledzy radzą uszczelniacze na zaworach tutaj zwruć uwagę na stan prowadnic bo jak będą miały luzy to uszczelniacze na nie wiele...
przerywacz iskrzy to normalne a co do zalewania simka to mogą być dwie przyczyny silnik jest nieszczelny objaw świeca mokra i tłusta wycieki między cylindrem a kolankiem , między głowicą a cylindrem lub cylindrem a karterami morze być uszkodzona uszczelka między karterami albo uszkodzone simeringi w skrzyni korbowej jeszcze morze być uszkodzone łożysko...
Czy na połączeniu turbiny z intercoolerem ( przewód elastyczny) pojawił się olej?Lub membrana odpowietrzenia skrzyni korbowej dokonała żywota.Albo olej ścieka z pod pokryw zaworowych . Czy widoczne jest kopcenie z wydechu?
Co do dwutakta i uszkodzonych uszczelniaczy wału - żaden dwusuw, nawet jak to będzie keeway, nie da sie uruchomić jeżeli komora pod tłokiem - skrzynia korbowa - nie będzie dostatecznie szczelna. Co do tematu - j.w.
Tak. Może świadczyć o zatkanej odmie, wywalonej uszczelce pod głowicą, zajechanym silniku. Ale to że trochę wymienia powietrza z skrzyni korbowej po jej otwarciu to norma (w środku cały czas pracuje wał i tłoki powodując skoki ciśnień). Pewnie mnie zjedzą za to, ale był taki prosty test. Odkręcało się korek i delikatnie przytykało go ręką. Jeżeli ciśnienie...
Jeśli nie zaslepisz rury i króćca to wszystko będzie uwalone olejem i będzie ci ciagło syf do przepustnicy. A jak zaslepisz wąż to nadmiernie ci może wzrosnąć ciśnienie w silniku i zacznie wywalać olej uszczelkami. Warto też sprawdzić drożność tego cienkiego przewodu co ja zaznaczyłem bo on już ma realny wpływ na pracę silnika.
Witam, w danych technicznych pisza, ze silnik w S 51 ma sprezanie 9,5 : 1 [ czyli na dzisiejsze paliwo 95 jak najbardziej ], to kompresja powinna wynosic ok. 10,5 - 11 barow chyba ? Gdzies widocznie 'ucieka' cisnienie z cylindra, moze jest bardzo gruba uszczelka pod glowica, itp. ? A jak benzyna zaczyna juz leciec z 'wydechu', to moze 'chlupac' w skrzyni...
Zawsze można wykorzystać stary łańcuszek do końca. Można wkręcić dłuższą śrubkę przy napinaczu. A czy pod głowicę dałeś uszczelkę z taką samą grubością? Czy pod cylinder również dałeś uszczelkę czy sam silikon? To są ważne elementy. Jeśli nic to nie da musisz zdemontować wszystkie elementy od strony koła magnesowego oraz zdjąć karter od skrzyni korbowej....
Jest to możliwe , przewód odpowietrzający skrzynię korbową musi być drożny bo powstaje tam nadciśnienie . Tylko zastanawia mnie któredy zimeringi wymienione,uszczelka pod głowicą ,uszczelka pod klawiatura filtro oleju ,uszczelka pod deklem,przewony gumowe całe nie spękane nie mam już pomysłów którędy to mogło wyrzucić
Kosiarka działa. Strzałka zawsze w stronę wydechu. Powodem urwania był brak oleju. Niestety awaria nie stała się przy mnie. Olej uciekał przez odmę gdyż uszczelka pod głowicą miała uszkodzenie do kanału popychaczy. Co powodowało że spaliny dostawały się do skrzyni korbowej i z niej wraz z mgłą olejową do dolotu i ubywało oleju. Po naprawie wszystko...
Ok, dziękuję za odpowiedzi, użyłem oleju silnikowego do łożyska i faktycznie działał, zapalił. Popracował z 20 minut i zgasł. Także chyba poluzowały się śruby na deklu skrzyni korbowej (bo dały się dokręcić później) i przestał pobierać paliwo, na tłoku było sucho. Zamiast oryginalnej uszczelki wyciąłem ze specjalnych arkuszy nowe uszczelki i włożyłem...
Jeśli silnik na "starych" częściach lepiej pracuje, to sprawdź jeszcze w jakim stanie masz tłumik, bo może jest przytkany nagarem. Poluzuj wydech przy silniku i porównań jego pracę z tłumikiem i bez. Na pracę silnika ma wpływ moduł, więc podmień na próbę na sprawny np. z innego pojazdu. Przebadaj dokładnie układ paliwowy, szczególnie mocowanie gaźnika,...
Nie było na forum bo dodałem dopiero po Twoim poście. :D Uszczelnienie misy korbowej to simeringi, pasta DIRKO (nie żaden silikon wysokotemperaturowy) na łączeniu połówek skrzyni i uszczelka pod cylinder. Części to musisz zamówić w serwisie, tanio nie będzie, chyba, że poszukasz jakichś używanych. Na OLX widziałem sporo części do tego modelu, używanych.
Spuść ten olej i zobacz czy się nie rozwarstwia ,jeśli tak to zobacz co jest w tej warstwie poza olejem.Może być to glikol z układu chłodzenia ,jeśli tak to już wiesz że uszczelka albo pęknięcia w bloku lub głowicy ,jeśli benzyna albo olej napędowy to jak wyżej koledzy pisali.
Moim zdaniem masz zapchany lub załamany wężyk od tzw. odmy (odpowietrzenia) skrzyni korbowej silnika i właśnie przedmuch z cylindra silnika powoduje takie efekty oraz wycieki oleju na zewnątrz, poprzez wszelkie uszczelniacze silnika.
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Stopi - bardzo zachęcająco wygląda Twój pdf z czyszczenia turbo. Zacznę chyba zbierać uszczelki i klucze i wezmę się za to w przyszły weekend. Dodatkowo: - Sztomel coś pisał o czyszczeniu odpowietrznika skrzyni korbowej. Też mam tam sporo oleju i inne przecieki. Podejrzewam brak podciśnienia w silniku. - Pod maską mam sporo spalin (czuję je jak stoję...
Witam szukam schematu jak ustawić rozrząd a dokładnie wał korbowy ponieważ nie mogę dojść który to punkt na silniku Są 2 punkty nad kołem zębatym i nie wiem do którego ustawić koło zębate Seat arosa 1.0 97r CHYBA AER nie wiem dokładnie bo skrzynia zakryła kartkę z modelem silnika AER dowiedziałem się po uszczelce spod głowicy
Jakie zużycie oleju na 1000 km. opisane objawy najczęściej świadczą o przedmuchach ze skrzyni korbowej ( zużyte pierścienie tłokowe). Jeżeli maź ma kolor jasno brązowy lub, białawy świadczy do o przedostawaniu się płynu chłodzącego do komory spalania( np. uszkodzenie uszczelki pod głowicą).
Witam. Mam problem z wyżej wymienionym ciągnikiem. Ciągnik jest jakieś pół roku po kapitalnym remoncie, niby dobrze, ale ostatnio pojawiły się problemy. Otóż ostatnio zacząłem mieć problemy z przegrzewaniem się silnika - układ chłodzenia zapowietrzał się. Po sprawdzeniu okazało się, że do układu chłodzenia dostają się spaliny (widać bąbelki powietrza,...
wymieniłem uszczelniacze wału Raczej wątpię aby puściła oryginalna uszczelka a raczej uszkodziłeś simering lub jakieś tanie założyłeś. Te silniki mają cienkie simeringi, które bardzo łatwo uszkodzić przy montażu. Zamienniki uszczelniaczy wału zdają egzamin w niskoobrotowych silników. Kiedyś kolega podobnie męczył temat w MZ 150 aż założył oryginał...
Ja wiem że temat roczny ale.. W miejscu pokrywy, w jej rowkach daje się uszczelkę. Taka gumowa lekko ciągnąca się i to wystarczy jeśli z silnikiem jest wszystko ok. Natomiast jeśli olej się tamtędy wydostaje to znaczy że jest wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej. I żadne klejenie sylikonem. Zakleiłeś pokrywę to ciśnienie wypchało olej gdzieś z tyłu...
Sam wodzik jest stalowy, ale widełki nie są przypadkiem żeliwne? Boję się żeby się jedno od drugiego nie odseparowało bo wtedy to się już na pewno skrzynia roz.... rozsypie. W tych ciągnikach było to wadą. Połączenie kołkowe się luzowało, wtedy widełki się kosiły, powstawał duży luz podczas zmiany biegów, dochodziło do zgrzytów i niezazębiana się kół...
Witam, nie zaglądałem do tego wątku już od dawna, nie spodziewałem się że takie zainteresowanie wywoła :) Co do pytań które pojawiają się na priva odnośnie samej sprężarki: - uszczelki robiłem sam (kupiłem gumę o odpowiedniej grubości (olejoodporną) na metry i wycinałem - pierścienie kupiłem w Warszawie na pl. Grzybowskim u człowieka który robił te...
Wygląda jakby ciekło spod elektrozaworu wariatora (zmieniarki faz rozrządu) albo spod uszczelki pokrywy zaworów. Co do blokowania wału korbowego z lewej strony bloku silnika, na dole ok 5 cm od płaszczyzny łączenia ze skrzynią biegów jest plastikowa zaślepka mocowana śrubką m6, po jej wyjęciu trzeba w ten otwór wsadzić pręt blokujący (Φ ok 16mm...
Na pewno nie masz napiętej linki gazu? Musi być zachowany luz ok. 2 mm na pancerzu, nie może się naciągać przy skręcaniu kierownicą. Podnoszenie obrotów biegu jałowego może być spowodowane zaciąganiem lewego powietrza do skrzyni korbowej silnika, najczęściej poprzez zużyty uszczelniacz od strony zapłonu (ostatnimi czasy to niezwykle częsty przypadek...
Kolego sprawdź jeszcze tzw. odmę (odpowietrzenie skrzyni korbowej) , może zamarzła i stąd te wycieki (ubytki) oleju. Czy na pewno na bieżąco sprawdzałeś stan oleju, może zatarłeś już silnik.
Ciekawe dlaczego moja wypowiedź jest niemerytoryczna? No jak można zdiagnozować cokolwiek nie widząc auta. W Fabii nie raz spotkałem się iż pęknięta uszczelka pod głowicą powodowała takie objawy. Wymiana samego korka nie na wiele się tu zda. Na forum Fabii jest bardzo dużo takowych przypadków. Można sprawdzić po zdjęciu korka czy np. nie widać spalin....
Z uwagi, iż w pile tej znajduje się silnik dwusuwowy i ten typ to już przeżytek, który niewątpliwie zapracował już na nową pilę - proszę zwrócić uwagę na stan uszczelniaczy wału silnika tzw. simmeringi. One bowiem m.in. odpowiadają za "napełnienie" paliwem skrzyni korbowej silnika, a tym samym za uruchomienie silnika piły. Ponadto należy też zwrócić...
2. Czy ten simering pod rozrządem się obraca? Tzn. Czy jeżeli jest np zużyta ta uszczelka to możliwe że słychać ją podczas pracującego silnika? Nie nie obraca się i jej nie słychać. Usterkę widać - wyciek oleju. 1. Czy simering ten pod rozrządem to ten sam co simering wału korbowego? Tego nie rozumiem o co Ci chodzi. Na wale są dwa uszczelnienia. Jeden...
Głowica do wymiany. Bzdura. Uszczelniona "góra" bez zaglądania do pierścieni. Nic dodać,nic ująć. Miałem taki przypadek,po zrobieniu głowicy{zawory,uszczelniacze,planowanie} z powodu przedmuchu między cylindrami na uszczelce,silnik mocno połykał olej.Ciśnienie wzrosło {niestety} nie tylko w komorze spalania,ale również w skrzyni korbowej {przedmuch...
Witam wszystkich, od 6 lat posiadam auto Ford Puma 2000 r z benzynowym silnikiem 1.7 ( od zawsze bez LPG). Problem wygląda następująco: czasami auto potrafi odpalić dosłownie na sekundę i zgaśnie. Po wystąpieniu tego defektu aby uruchomić silnik muszę wyłączyć i włączyć zapłon ponownie, wcisnąć pedał gazu do końca i po 2 sekundach kręcenia auto odpala...
skrzynia korbowy odpowietrzać skrzynia korbowy uszczelnić skrzynia korbowy
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat wchodzi kapilara termopara przewody
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Fotopułapka HC-300M nie włącza się - diagnostyka i rozwiązania Symbol cewki napędu przedniego John Deere 1640 1987