Uszczelka pod głowicą jest cała, brak wycieków, ostatnio wymieniałem uszczelkę pod pokrywą. To skąd ten wyciek płynu i to gaśniecie samochodu przy wysokich temperaturach? Temperatura 107* to też wg mnie nie jest normalna. Z tego co czytałem po forach to ludzie się martwili jak temp. dochodziła do 100* i wtedy się pisało że to przypadłość Astry.
Moje pytanie nie do końca związane jest z serwisem urządzeń, ale wydaje mi się, że to dobre miejsce na zadanie tego pytania. Jakie znacie najlepsze masy ciepłoodporne lub żaroodporne, które wytrzymywałyby jak największą temperaturę, przy czym byłyby chociaż troszkę elastyczne jak guma. Głównie chodzi mi o to, żeby odizolować bardzo mocno nagrzane przewody....
Hejka! Jak podchodzicie do kwestii silikonowania krawędzi płyt gazowej (chodzi dokładnie o płytę gazową amica na szkle)? Wydaje mi się, że ta fabryczna uszczelka jest taka sobie. Zastanawiam się, czy by dodatkowo nie pociągnąć cienkiej warstwy silikonu wzdłuż krawędzi? Szczególnie, że pod płytą jest niżej kuchenka elektryczna i ewentualne niewielkie...
wyślij zdjęcia, a szczególnie tylną ściankę wewnątrz lodówki. A po co???Wiesz, że jest to nofrost? Co tam na tylnej ścianie ciekawego zobaczysz? Kiedy ostatnio czyściłeś otwór i wężyk skraplacza w lodówce ? W której lodówce jest taki "wężyk skraplacza" i co to w ogóle jest??? Odkręć tylko panel w lodówce tam będą dwa albo 4 wkręty zamaskowane, za panelem...
W autach uszczelniacze chodzą w wysokich temperaturach i z agresywnymi olejami. I wszystko ok. A nie wydaje mi się aby inco dobierała specjalną mieszankę do simmeringów do pralek.
A uszczelka głowicy nie poszła?
Panowiem a moze by tak silikon .... chocby ten czerwony odporny na wysokie temperatury.mala tubeczka i po sprawie. sam tego uzywalem i dobrze trzyma.
Dodatkowy kamień pojawi się, o ile wytrąci się. Ma to miejsce w przypadku wysokich temperatur. Polecam płukanie. Ostatnie zaś wodą demineralizowaną. Część wody pozostaje w układzie i temu służy ostatnie płukanie. Zdecydowanie więcej korzyści przyniesie płukanie wodą po różnego rodzaju specyfikach, niż jego brak.
Pod kątem uszczelki pod głowicą auto było sprawdzane?
Witam, mam taki problem i nie wiem czy jest to powód do obaw. Mianowicie gdy stoje w korkach to temperatura wzrasta do okolo 95 stopni, a nastepnie spada. (domyslam sie, ze zalacza sie wentylator). Problem w tym ze dzieje sie to za szybko i nawet gdy na dworze jest zaledwie 10stopni ciepla. Dawniej ten problem sie nie pojawial, albo pojawial jedynie...
Ok wszystko wiem. Mam jeszcze jedno pytanie czy ciągła temperatura 100 stopni może uszkodzić głowicę lub uszczelkę?
Papierek ścierny i się szoruje, jak tam może się odkształcić, rozumiem przy głowicy występują wysokie temperatury i tam może się odkształcić powierzchnia(Jak w pasacie b6 2,0 tdi robił się banan; czasem nawet splanować się nie dało).
Ja też nigdy żadnych uszczelek nie spotkałem. Baryłki na miedzi i tyle zresztą na kwasoodpornej stali na wysokich temperaturach tylko baryłki.
Dzień dobry. Pacjent to Renault Vel Satis 2.0 F4Rt. Cieknie ze złącza rurki olejowej sprężarki turbo jak na zdjęciu. Niestety rurka ta nie jest nigdzie dostępna, nawet w ASO we Francji. Znalazłem zdjęcie nowej i ewidentnie na końcówce znajduje się zielony oring. Czy ktoś z kolegów wie, jaki to uszczelniacz, z czego jest zrobiony? Musi wytrzymać wysokie...
Rachunki masz prognozowane? Może jakiś czas temu miałeś większe zużycie i dopiero po pewnym czasie zrobili nowe prognozy. Obserwuj licznik, kup sobie licznik energii wkładany do gniazdka i posprawdzaj ile energii zużywają poszczególne urządzenia, żeby wyniki były miarodajne to każde urządzenie mierz przez kilka dni. Swoją droga to zużycie ok. 660kWh...
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Witam. Autko kupiłem dla żony żeby po zdanym prawku nauczyła się jeździć. Astra F 1.6 z 1992r. silnik na jednopunkcie. Problemem jest słabość silnika w zakresie niskich obrotów oraz wysokie spalanie. Osłabienie subiektywnie jest bardziej odczuwalne po nagrzaniu silnika (może dla tego ze na zimnym pracuje na ssaniu i ma wyższe obroty). Dojeżdżam do mocno...
Witam, jestem posiadaczem Astry F 1,4 silnik C14NZ od kiedy założyłem gaz mam problemy z wolnymi obrotami (są za wysokie), nawet gdy sztucznie mu obniżę - przestawię o kilka kroków silniczek krokowy to po jakimś czasie stopniowo obroty wzrastają (zarówno na paliwie jak i na gazie). Więc rozebrałem układ wtryskowy aby sprawdzić wszystkie uszczelki i...
Lewe powietrze musi dostawać się poniżej przepustnicy. Nie ma tam za wiele możliwości. Praktycznie jedna uszczelka pomiędzy przepustnicą i kanałem dolotowym na głowicy. Miałem już kilka przypadków, że po kilku latach następowało jej rozmiękczenie przez paliwo i zaczynała puszczać lewe powietrze. Jest to dość popularna usterka w modelach w których zakładany...
witam W odpowiedzi na pytania. Proszku żadnego do płynu nie wsypywałem. samochód mi nie odpalał na luzie dopiero po wciśnieciu gazu chodził ale tylko na wysokich obrotach z wciśniętym pedałem gazu. Mam wątpliwości co do wymiany tej uszczelki pod głowicą. Ten mechanik mi ją pokazywał i była przepalona, ( o ile była to moja uszczelka). Za całość zapłaciłem...
to jak wytłumaczyć że jak zwiększę obroty to grzeje przecież czy na wolnych czy wysokich obrotach wentylator chodzi tak samo No właśnie "grzeje" , czyli co wentylator chodzi z taką samą prędkością , w momencie jak "kręcisz "silnik na wysokich zwiększa się prędkość pompy wody, a co za tym idzie intensywność przepływu przez nagrzewnicę cieczy chłodzącej...
Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy? Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować...
Mam problem z Hyundaiem Coupe RD '97 2.0 z LPG sekwencja. Zaczęło się od tego że auto już od jakiegoś czasu było słabe i nie chciało się wkręcac na obroty. Nagle zaczeły się pojawiać sporadyczne szarpnięcia - jakby wypadł zapłon. Raz zaczeły szaleć niskie obroty - próbował zgasnąć. Aż nagle stracił moc całkowicie i chodził na 2 gary - musiałem go holować...
Witam. Posiadam Lanosa 1998 r. 1.6 Hatchback w benzynie. Niedawno pojawił się poważny problem, który opiszę poniżej w punktach: 1) Ubywa płynu chłodniczego , brak zewnętrznego wycieku. Co wyjazd na kilkanaście kilometrów muszę dolewać duże ilości płynu, średnio na tydzień ok 5 litrów i więcej. 2) Z tłumika wydobywa się dużo białego dymu, wręcz kopci...
Z tego co zauważyłem, ostatni cykl parzenia to coś w rodzaju "parowania" fusów. Może czujnik NTC oberwałeś i teraz grzałki zbyt mocno podnoszą temperaturę? Poruszaj niebieskimi przewodami od czujnika. Jeśli odpadną złączki na wsuwki, to przylutuj je na nowo. Może młynek zbyt mało kawy podaje i jest jej zbyt mało aby się mógł się uformować solidny krążek?...
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Witam pisze juz drugi raz bo kolega moderator nie wytrzymal i wywalil 1,8 bosch mono silnik RP ta czesc dotyczy i gazu i benzyny mam problem z moim "paszczatem" mianowice jak jest zimny to gasnie jak sie rozgrzeje trzyma skubany wysokie obroty (jak ma dobry humor to po okolo 30 min jazdy i zgaszeniu i ponownym zapaleniu jest ok objaw zalewania <chyba...
uszczelka była jak już teraz wiem kiepskiej jakości-ajusa.śrub nie wymieniałem,procedura dokręcania była wykonana przez znajomego mechanika i raz bez dokręcania póżniej(demontaż,montaż,robiłem sam ale na jego warsztacie)planowanie robione w miejscu z renomą,blok bez zstrzeżeń,czystość montażu sterylna z usunięciem oleju z otworów śrób.prace były robione...
Witam, przeszukałem wiele wątków ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Zacznę od początku. Mam Tigrę z silnikiem X14XE. Jakoś w listopadzie zaobserwowałem, że samochód zaczął strasznie dużo palić (15l/100). Oprócz tego nic absolkutnie się nie działo. Na początku grudnia podczas mrozów zaczął na zimnym silniku jakoś głośno pracować (tak pierdział jakby coś...
Problem jak w temacie , zamieniałem już korki w chłodnicy dalej to samo , z odkręconym korkiem chodzi super , ale gdy zakręcę korek robi się wysokie ciśnienie i węże puchną , temperatura nie przekracza 90 stopni , pompa wody sprawna ,wszelkie zaworki które sterują nagrzewnicą są ok węże wszystkie ciepłe generalnie wszystko ok a jednak coś jest nie tak...
Im tam specjalnie od temperatury nic nie będzie. Zanim podniesie się tak wysoko żeby zmienić ich sprężystość tłok zatrze je w rowkach, unieruchomione nie będą spełniały swojej roli. Więć ma dwie możliwości: brak podawania paliwa przez wtryskiwacz, lub pierścienie zablokowane. Albo jedno i drugie.
W aucie żony Rover 214 z 1998 mieliśmy ten sam problem, sprowadziłem je z uszkodzoną uszczelką pod głowicą. Uszczelkę, płyn, olej, filtry wymieniłem a on ciągle jakoś tak dużo palił 12-14 litrów na 100 km. Jeśli mogę spytać: Jak u Ciebie z temperaturą silnika? W jakim położeniu masz wskazówkę? W Roverku małżonki wymieniłem termostat i sondę ..... zadziałało...
jeździsz na rowerku ??? prosty przykład - wrzuć sobie przerzutki: z przodu jak najwieksza zebatka a z tyłu jak najmniejsza zebatka -czyli szybka jazda, powoli pedałujesz a szybko jedziesz... i z takim przełożeniem spróbuj jechac pod górke... zobaczysz czy dasz rade, co cie boli, jakie sa naprezenia ? -tak samo "czuje" sie silnik lub jadac na wysokim...
Dzisiaj kombinowałem przy silniczku krokowym. Czy jeśli silniczek jest sprawny to po odpięciu wtyczki z niego obroty powinny spaść? Czy pozostać bez zmian. Podłączyłem do niego 12 v wysuwa się i wsuwa czyli jest sprawny? Z czego silniczek krokowy ma czytać sobie czy ma zwiększyć obroty czy zmniejszyć. Przy odpalaniu ciągle są wysokie obroty, zdjęcie...
Witam mam problem ze swoją megi silnik 1,6 8v 90KM + LPG Podczas jazdy przy rozgrzanym silniku po wrzuceniu luzu (lub po wciśnięciu sprzęgła) obroty zamiast spadać do 700-800 obr/min, spadają do pomiędzy 1500-2000 i tak wiszą. Jeżeli zduszę silnik na postoju (trzymając hamulec puszczając sprzęgło ) tak poniżej 1500 obrotów to obroty spadną na 1200 a...
ale czy to ustawienie psuje silnik ? bo doszłem do wniosku że chyba prawdopodobnie nie psuje....instalacja zakładana była w kwietniu 2008 roku, na takim ustawieniu jeździł więc 5 lat! (najpierw brat a od 3 lat ja użytkuje auto) z silnikiem nie było problemów.....choć było kilka razy gdzieś 2 miesiące temu takie coś odpalam auto na zimnym silniku i po...
Dzień dobry, Posiadam Opla Corsa B 1.6 16v GSI i od ponad roku mam z nią niemały problem. Opiszę problem w punktach: 1. Odpalam samochód na zimnym silniku 2. Silnik chwilę się dławi i nie ma mocy 3. Po przejechaniu ok 50m dławienie ustępuje i samochód z powrotem odzyskuje prawie całą moc. 4. Gdy silnik się nagrzeje, dławienie powraca następuje spadek...
Witam kolegów jestem tu nowy mam problem ze swoim sharikiem.Na wysokich obrotach silnika grzeje sie i wywala płyn, wentylator włancza sie,pompa wody wymieniona bo sie rozleciała, założona skf nagrzewnica prawdopodobnie przecieka bo paruja szyby .Czujnik na chłodnicy ok czujnik temperatury też ok.Objaw jest taki,do 2 tyś obrotów ok, powyrzej 2 tyś tempera...
Witam,problem z moja Astra pojawił się z początkiem zimy,tzn zaraz po odpaleniu przez ok 20 sekund jest ok,później zaczyna szarpać silnikiem na wolnych obrotach. Ciężko się zbiera na obroty,i tak praktycznie aż do osiągnięcia temperatury normalnej pracy,ale np w korku znowu zaczyna kuleć.Przy jeździe np na autostradzie moc na 3 biegu ma do ok 4500tys.obr....
Witajcie! Mam pytanie, może trochę dziecinne ale nie jestem pewien. Posiadam samochód Golf IV 1,8T 150 KM (po przeprogramowaniu na 182 KM) rocznik 1999, czyli dosyć stare. I teraz zastanawiam się czy jeśli podpinając komputer temperatura płynu sięga co jakiś czas 100 st C, po czym po schłodzeniu spada do 93-94 to jest to ok? Czy zdecydowanie powinno...
Witam, posiadam od niedawna Hondę Civic rok pr. 1994, poj. 1,4. Była w naprawie gdzie mechanik wymienił kopułkę, palec rozdzielacza, przewody wysokiego napięcia i świece oraz uszczelki pod świecami i pod pokrywą zaworów. Po odebraniu Hondy od mechanika (który twierdzi że z tym nic nie robił), po przekręceniu stacyjki wskaźnik temperatury silnika pokazuje...
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
Jakby co to te nakrętki myjesz acetonem i skręcasz na farbę nitro,trzeba odczekać parę godzin aż wyschnie ,można też na klej kropelka .Jeśli ubytki w przylgniach karterów są duże można je wypełnić specjalnymi klejami na bazie żywic i pyłu aluminiowego[brać te lepsze do temperatury ok.270 st.C].Jak masz dobrze przygotowane połówki,to papierowe uszczelki...
No ale co ja mogę sprawdzić ? Przepustnica jest przykręcana czterema śrubami na uszczelce. Nie wygląda aby uszczelka była jakaś dziurawa. Próbowałem podłączać komputer ale mam jakiś kabel KK a nie KKL a chyba ten programik czeski do Simos działa z KKL bo żaden programik nie dogadał się ze sterownikiem pomimo, że coś tam pyka w sterowniku jak próbuję...
Ile?! Nie wystarczy założyć zawór zwrotny. Układ rur instalacji C.O. musi być odpowiedniej konstrukcji. Najprościej będzie zakręcić zawory pomiędzy instalacją C.O. a boilerem i fizycznie odłączyć boiler od instalacji C.O. U siebie mam obecnie spuszczoną wodę z wężownicy i wstawione uszczelki w śrubunkach, pobór energii na dzień ok. 1.6 kWh. Po drugie...
Dzień dobry, W lutym 2019 wymieniłam w swojej Corolli (rocznik 2004, przedliftowa) rozrząd wraz z pompą wody. Objawem, który zaprowadził mnie do mechanika było przegrzewanie się samochodu na wysokich obrotach silnika/przy wyższej prędkości (od ok. 110 km/h). Wstawiony został komplet marki SKF, VKMC91903-2. Przez prawie pół roku miałam spokój, jednak...
Z tego co pamiętam to ta szyba i tak nie przylega idealnie do obudowy, przynajmniej nie pamiętam by była tam jakaś uszczelka czy coś w ten deseń. Możesz spróbować odsunąć szubę właśnie na podkładkach a na obudowie po obwodzie okna nałożyć cienką, czarną uszczelkę do okien. Estetycznie da się to zrobić lepiej niż szlifując chłodzenie a dodatkowo jest...
Jeżeli jest podejrzenie niewłaściwego poziomu wody w zmywarce to dobrze byłoby przyjrzeć się układowi hydrostatu. Warto przeczyścić cienki wężyk wychodzący z plastikowej misy od frontu, o ile nie zostało to jeszcze zrobione (najlepiej odpiąć go od strony hydrostatu i za pomocą np. dużej strzykawki wpompować nim w szybkim tempie trochę wody do misy),...
Być może turbo pompuje za dużo powietrza robi się wysoka temperatura i wysadza uszczelkę ciśnienie w komorze jest za wysokie Ważne sprawdź układ wtryskowy i kąt wyprzedzenia wtrysku. I tak jak wyżej wspomniano sprawdź kanały wodne chociaż że mało prawdopodobne bo głowica by pękła ale sprawdzić można
Witam, Mam dosyć dziwny problem z moim autem. Mianowicie rośnie mi temperatura do 110-130 stopni ale tylko przy wysokich obrotach silnika szczególnie jadąc pod górę. Do 100km/h jest w miarę ok, jadąc chwilę około 120 km/h (lub wolniej tylko pod górę) rośnie mi temperatura i wyskakuje kontrolka płynu chłodniczego. Wystarczy że zwolnię bądź zjadę na pobocze...
Jesli wysokie cisnienie w zbiorniczku to do wymiany uszczelka pod głowicą a co do termostatu to ma on za wysoką temp.otwarcia.proponuje wymienic na go na inny czyli o mniejszej temp.
Witam Mam nastepujacy problem (AX 1,1 monowtrysk) jak odpale po calonocnym postoju silnik ma za wysokie obroty okolo 1200-1300 po przejehaniu okolo 500m wszystko jest ok, ale silnik przy mocniejszym dodaniu gazu szarpie minimalnie sie dusi. Zaplon jest ok swiece kable tez, sonda lambda dziala, chcialm jeszcze sprawdzi czujnik temperatury (w monowtrysku)...
Raczej wyglada to na wadliwie dzialajacy termostat. Czy jak piszesz po zatrzymaniu wlacza sie wentylator gdy temperatura schodzi do 90 stopni? Byc moz etermostat nie otwiera sie w 100%. Jak jedziesz to silnik obciazony na wysokich obrotach wydziela sporo wiecej ciepla i niedostatecznie otwierajacy sie termostat nie pozwala na skuteczne wychlodzenie...
Kolego, zmierz sobie ciśnienie sprężania, całkiem możliwe że przyczyną zamieszania może być właśnie uszczelka pod głowicą, uszczelki się wypalają znacznie częściej podczas jazdy na lpg, gdyż gaz ma wyższą temperaturę spalania. Pozdrawiam
Na wszystko jest sposób, wysokie ciśnienie chcąc mierzyć np: przy sprężarce w czasie pracy, wykorzystujesz zawór rotaloock czy jaki tam jest, zawsze są dwa króćce.jeden jest udrożniany dopiero lekkim ruchem ośką zaworu. np: Całkiem otwarty do oporu, nie daje wyjścia, trzeba lekko go przykręcić 1/4 obr. Poćwicz sobie przy okazji. Urządzenie po wyłączeniu...
Który monowtrysk? Bo do 1.4 wsadzali kilka: Bosch, Solex, Weber. jakoś dziwne spalanie, bo przy walniętym czujniku położenia przepustnicy, samochodzie w LPG, wywalonej uszczelce pod głowicą, palił mi 9,5 l/100km. (sprawdzane na benzynie nie na LPG, monowtrysk Bosch) W mi gasł czasami na światłach, kiedy silnik był rozgrzany czy nawet nie był. Uszkodzony...
Witam serdecznie Od lipca br nie moge dojść o co chodzi w moim mundku :/ Otóż w lipcu padła uszczelka pod głowicą, pojechałem do warsztatu gdzie mi to zrobili i .....od tamtej pory nie może nikt dojść o co chodzi (byłem u 3 elektryków / elektroników i sie poddawali a podobno "jest to prosty silnik jak drut" - tak mi jeden z nich powiedział a potem...
A to błędy z komp.pokładowego. jest jeden aktywny ktoś go rozszyfruje? No przecież Ci pisze w opisie, więc czego nie rozumiesz ? zabierasz się za naprawę układu AdBlue nie mając podstawowego pojęcia o jego zasadzie działania.... Nikt za Ciebie nie sprawdzi czy masz mocznik w zbiorniku, czy jest to mocznik a nie woda, czy masz drożne przewody, czy pompka...
Kolega przyjechał Oplem Astrą F 1996r. Silnik 1.4 8V. Problem jest w obrotach na biegu jałowym sięgają one 2600 obr./min. Po kilku sekundach od odpalenia wyrzuca Check z błędem 00035. (Brak sterownia biegiem jałowym). Interpretacja mówi, że to tylko różnica w obrotach zadanych i rzeczywistych > 170 obr./min. Podmieniliśmy krokowca ale jest bez zmian....
Witam ponownie Niestety problem obrotów powrócił dodam tylko że w między czasie założyłem do auta LPG 2 generacji ale nie wiąże problemu akurat z tym bo przed LPG były dokładnie te same objawy wymieniłem też kompletnie nową przepustnicę z nowym krokowym i nowym czujnikiem położenia przepustnicy oczywiście nowa uszczelka pod przepustnice oraz gumowy...
Witam. Posiadam do zrobienia dziwny przypadek vectry b 99`. Silnik 2.0 16v, zimna odpala ok trzyma obroty około 1krpm z hakiem ale wraz z temperaturą wzrastają do około 1800-2000 i tak zostają. Odczyty z przepływki, sondy, czujnika temp. powietrza i czieczy ok. Szczelność dolotu sprawdzona(wielokrotnie i na pewno szczelny), wymieniona uszczelka pod...
Więc jeśli się nie znasz, to poszukaj może lepszego mechanika? To tak na logikę - jesli mechanik nie opanował, to co może zrobić osoba która zupełnie się nie zna? Wskazałem prawdopodobną przyczynę - wyklucz ją, potem poszukamy dalej. Wracam do tematu. TPS jest dobry. Do wymiany były świece, czujnik ciśnienia, temperatury, uszczelki układu wtryskowego...
Panewki nie były robione bo nie było potrzeby. układ korbowy jest w dobrym stanie luzy osiowe w normie panewki nie wytarte. Robiona była tylko uszczelka pod głowicą oraz głowica w profesjonalnym zakładzie. Pompa wody nowa termostat olej wymieniany i filtry, elektryka czujnik oleju i temperatury. Teraz silnik suchutki:) jeszcze muszę wymienić filtr powietrza...
przy 300tyś km to chyba nie ma tragedii. Nie nic sie nie świeci. a Moze być uszczelka pod głowicą i pod wpływem temperatury bardziej dymi?
Witam Mam Peugeota 5008 z silnikiem 1.6vti który latem żre olej na potęgę i nie wiem czym to jest spowodowane. Pomiar spalania oleju wygląda następująco: W sezonie jesienno wiosennym(od listopada do kwietnia) zrobiłem nim 2500km i zjadł ok 0.7l oleju - czyli wychodzi ok 3 setki oleju na 1000km (wiem to jest nic jak na te silniki) ale za to teraz latem...
witam serdecznie 1. Diody Osrama nie są droższe a jedynie niedostępne. Od pierwszego kwartału zeszłego roku ze względu na rosnące zapotrzebowanie na diody producent tego modelu kazał nam za długo czekać na swoje wyroby i dlatego zdecydowaliśmy na wymianę na samsunga z którego dostępnością nie mamy problemów. Każdy może sprawdzić i się dowiedzieć, że...
Witam ostatnio stosując się do Waszych rad dokładnie przeczyściłem przepustnicę widać było że ktoś wcześniej stosował tam dodatkowo jako uszczelki silikonu do wysokich temperatur takiego czerwonego ale że ja nie miałem akurat takiego to wyczyściłem resztki starego i skręciłem po prostu . Zauważyłem również że śruby mocujące były dość lekko dokręcone...
Kondensatory to elementy najbardziej ograniczające trwałość urządzeń elektronicznych. Podczas gdy żywotność kondensatora zależy od czynników elektrycznych oraz czynników środowiskowych, bezpieczny okres jego przechowywania zależy głównie od warunków, w jakich się go składuje. Trwałość większości kondensatorów zależy od czynników środowiskowych, takich...
Co śądzisz o tzw "hermetic" to było i jest lepsze jak te współczesne silikony, silnik był przeznaczony do składania bez uszczelek , usczelka / głowica cylinder musiała być. Cześć! Skoro pytasz o hermetyki używane w silnikach, to mogę przypuszczać, że nawiązujesz do specyficznej substancji, zwanej pastą uszczelkarską lub hermetykiem. Najważniejszą rolą...
Jaki możecie polecić smar który ma następujące - właściwości: - gęsty, odporny na wysokie temperatury - który nie spływa pod wpływem wody, wysokiej temperatury - nie niszczy gumowych uszczelek - nie łączy się (nie rozpuszcza) innych smarów Potrzebny jest mi smar który zabezpieczy połączenie zewnętrznej gumowej osłony przegubu kulowego przed korozją...
Sprawdzić, czy wszystkie uszczelki są na swoim miejscu. Użyć smaru silikonowego na bolcu i uszczelkach. Sprawdzić, czy tulejka w która wchodzi bolec nie jest zakamieniona. Czasami od wysokich temperatur i pracy mechanicznej plastik się deformuje i w takich przypadkach trzeba go potraktować mini szlifierką...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Na portalu "Elektroda" dużo jest cennych opisów wykonanych samodzielnie przez forumowiczów różnego rodzaju spawarek. Nie ma jednak jeszcze żadnego opisu spawarki elektronowej. Wypełniając tę lukę, zamieszczam opis wykonanej przeze mnie około 3 lata temu spawarki elektronowej. Nieco prowokacyjny tytuł nadałem, aby wywołać pewien ferment i żywą dyskusję....
Wyjąłem EGRa. Uszczelka EGRa była cała brudna od 'żywicznego' nalotu. W dwóch miejscach na uszczelce była jakby zaschnięta, wypolerowana żywica. Wyczyściłem całą uszczelkę oraz widoczne części EGRa. Grzybek w EGRze porusza się. Uszczelka była wykonana z bardzo trwałego materiału, odpornego na wysokie temperatury. Ale taka uszczelka, moim zdaniem, nie...
W ZD915 myk jest taki, że kolba ma 80W 24V, a zasilacz daje bodajże 12V jak pamiętam. dokładnie 17. Wiem, bo zawierzyłem opisowi mówiącemu o 24V i w ten sposób spaliłem w krótkim czasie dwie grzałki. Kolega miał dokładnie taką stację (ZD915) i zmierzył. Kolba od WEP 948 to zupełnie inna klasa abstrakcji. Też wiem bo widziałem i to z całkiem bliska....
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
A ja mam pytanie, z jakiego materiału jest wykonany magnes w liczniku? I jaki % ekspertyz to podaje? (...) Na szybko przejrzałem 3 ekspertyzy i w każdej jest informacja nie tylko z jakiego materiału jest magnes ale równierz ile jest magnesów w badanym liczniku. _jta_ widoczny magnes na zdjęciu ma cechę AK11-3 , więc wiemy z jakiego jest materiału,...
Jak w temacie. Zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Zlokalizowałem wyciek. Wymontowałem nagrzewnicę, podłączyłem do sprężarki i zanurzyłem w misce z wodą lokalizując miejsce wycieku pod ciśnieniem. Wyciek nie był wielki, więc dopiero pod ciśnieniem udało mi się zlokalizować. Miejsce nieszczelności znajduje się na uszczelce. Sama uszczelka nie wygląda...
Witam. Przy wymianie oleju obowiązkowo trzeba wymienić filtr oleju. Proponuje do tego samochodu zalać bardzo popularny olej półsyntetyczny mobila 10w40. Stosunkowo dobra cena do produktu. Ostatnio też robiłem taką wymianę, zalany był minerał ( niby minerał lub mieszanka minerału z pólsyntetykiem) i pięknie wszystko zaczęło chodzić. Co do klawiatury...
Witam, może ktoś pomoże co może byc przyczyną:Samochód ROVER 420 benzyna.Uszkodzenie polega na tym iż podczas postoju,lub wolnej jazdy wskazówka temperatury podchodzi prawie na czerwone pole, po czym włącza się wiatrak i temperatura i wskazówka temperatury wraca na swoje właściwe połozenie.Dodatkowo kiepsko działa ogrzewanie, ale nie wiem czy jedno...
No to itak cie czeka wymiana coolantu bo uszczelke trzeba wymienic. Gdzie w Polsce kupic takie uszczelki to nie wiem a i w tym kraju ( USA ) tez nie za bardzo sa one dostepne ze wzgledu na powolne zanikanie projektorow z rynku. Mozna sie bawic z guma silikonowa - chyba jest najlepszym tworzywem na uszczelnianie takich rzeczy. Coolant jest dosc agresywny...
Jestem użytkownikiem pralki bąbelkowej, model DWF-5590 DP produkcji Daewoo, od ok. 8 lat. W ciągu tego czasu właściwie nie miałem z nią żadnych większych problemów. Potrzebna była wymiana karbowanej uszczelki, łączącej elektropompkę z wężem odpływowym /1 raz/ oraz kilkakrotne przeczyszczenie plastykowych rurek odpowietrzających /czy jakoś tak/. Poza...
to są właśnie cechy dobrego pieca jeśli jest rozbieralny. jak nie to tylko ocet. niestety, czasami zabija wytwornice na amen :( ale cóż, i tak by długo nie podziałała. jeszcze jedna uwaga. zanim zaczniecie czyścić piec, koniecznie sprawdźcie pompkę!!! szczególnie w z-80 itp. maluchach. jak z niej nie cieknie ledwo co, a wystrzeliwuje strumień to prawie...
ogólnie po wymianie uszczelki pod przepustnicą jest lekka poprawa i jeśli ktoś ma podobne problemy to warto tam zobaczyć,ale przed demontarzem warto mieć nową uszczelke i przy montarzu delikatnie obustronnie przesmarować najlepiej grafitowym.jeśli stara uszczelka [bo nowa nie zawsze pod ręką]to czerwony silikon na wysokie temperatury.oczywiście dodam...
ok co z zaworem klapy wirowej? co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? czemu temp cpf jest -40 C Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych. Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem,...
kolego ja tylko kupiłem tą jedną taka mała w kształcie jajka bo z jednej strony turbiny jest króciec a z drugiej powierzchnia płaska tam gdzie olej wychodzi z turbiny czyli z dołu to właśnie tą....pod kolektory nic nie kupywałem tylko posmarowałem taka pastą co mi kolega pozyczył na wysokie temperatury.Może i wyczyścili z nagaru a wżery zostały lub...
W warsztacie- niech zaloza korek od chlodnicy z wentylem takim jak do pompowania kol-caly uklad wytrzymuje bezpiecznie 0.8-1.1 bar, bedzie widac przecieki, sprawdzcie srodkowy-gorny maly wezyk peka przy polaczeniach-dziurka wielkosci igly =wysokie cisnienie + temperatura leci po zagrzaniu jak z komina lokomotywy, pierwsze pytanie smierdzi zalewanym...
Witam, Orientuje się ktoś może jakimi sposobami oraz rodzajami uszczelek (z czego) są uszczelniane zawory kulowe pracujące w wysokich temperaturach (co najmniej 550°C) ? Wiem że są to chyba zwykłe oringi, ale z czego zrobione, jakiś metal czy może jednak tworzywo sztuczne odporne na wysokie temperatury? Pozdrawiam
Witam. Nasza chłodziarko-zamrażarka, jak twierdzi żona, zawsze jakoś tak słabo chłodziła. Ostatnio jednak temperatury jakie osiąga w komorze chłodzenia są nie do zaakceptowania. W zależności od półki +9 do +12 stopni, zamrażarka -19stopni. Czas pracy ok. 15 min a potem ok. 1 godz przerwy. W czasie pracy ścianka chłodziarki pokrywa się ładnym szronem...
Stan oleju powinien być. Sprawdzę już po powrocie z urlopu. Piszę że powinien być bo kilka tygodni temu miałem kolejną przygodę z tą kosiarką. Syn zgłosił że dziwne odgłosy dochodzą i pojawia się spod niej biały dym. Podniosłem kosiarkę i zauważyłem że przy kręceniu nożem, w pewnych położeniach rzeczywiście buchało białym dymem - tak jak dymi olej....
Woda przechodzi tam pod drzwiami. Strzał w dziesiątkę :-) Po zdjęciu boczka okazało się, że woda ucieka w dwóch miejscach. No i na tę rdzę na nadprożu muszę chyba spojrzeć zupełnie inaczej; do tej pory traktowałem ją jako rzecz naturalną przy takim wieku auta, a to na tej wysokości sączyła się woda z okna. Tylko jak przedostała się przez uszczelkę...
pytanie kolejne mam ;) policzyłem sobie koszty rurek i troszkę mnie zablokowało ;) Od paneli do wnętrza domu będę miał rurę elastyczną nierdzewną. To już mam. dalsza część jednak... Czy jest jakiś powód dla którego miedź lutowana na miękko miała by nie zadziałać w instalacji samoopróżniającej się? Luty twarde odpadają bo nie chcę inwestować w bezużyteczny...
AD.1 Zdjąć głowicę, dorobić nowe uszczelki. Przy okazji wyczyścić wszystko. Każdy mechanik to zrobi i ma materiał na uszczelki. AD.2 Użyć taśmy teflonowej. Po za tym gwint coś wystaje za dużo. Upewnić się że to kolanko pasuje do głowicy. Tutaj chodzi o to że zrobić to muszę samemu i w sumie chcę. Jakoś nie mamy szczęścia do mechaników przeważnie jak...
Wiem , że nie powinienem pisać postu pod postem, ale po edycji nie było by nic widać . W międzyczasie zanim pompka doszła, jako, że miałem całą pralkę wyciągniętą i rozbebeszoną, wyciągnąłem grzałkę rzeczy ją wyczyścić z kamienia (ocet + stara szczoteczka do zębów). Grzałkę strasznie trudno było wyjąć, kamień nazbierał się też wokół gumowej uszczelki...
Temperatury topnienia i wrzenia zależą od ciśnienia; ciekawe, jak to się ma do temperatury krytycznej, powyżej której nie ma różnicy między gazem i cieczą (ale pewnie stan stały przy dużym ciśnieniu jest możliwy, o ile to nie dotyczy np. wody, której temperatura topnienia maleje przy wzroście ciśnienia). W każdym razie nauka zna takie zjawisko, że pewne...
Witam, miałem ten sam problem odkąd zaczęły się wysokie temperatury i dziś w nocy rozwiązałem ten problem.Zdejmij cewkę tam gdzie jest zamontowany filterek do gazu u mnie są dwie cewki jedna na mieszalniku, odkręć trzpien kluczem 19 delikatnie wyjmij będzie tam tłoczek sprężynka i cieniutka podkładka oczyść to wszystko,tłoczek powinien wchodzić luzno...
Ja to samo zjawisko zauważyłem u siebie. Woda skrapla się na każdej nie osłoniętej rurze (i z zimną wodą) i to najbardziej wtedy, kiedy używa się prysznica. To logiczne, bo dużo wilgoci paruje z ciepłej wody do powietrza. Bojler mam też stary i cieknie podczas rozgrzewania, chociaż nie zawsze. U siebie podejrzewam małą szczelinkę, która się otwiera,...
O widzisz. Dzięki za odpowiedź. Tak nie po kolei ale... Co do sterowania telefonem to oczywiście, że tak. Ale tylko na zasadzie włącz wyłącz. Saunę będę miał dość daleko od domu więc sterownik SMS 3 ze Starachowic bodajże jest w planie. Cena nie mała ale warta uwagi. Co do lania wodą - No teraz, jak używam sauny to grzeję ją do jakiś 110 stopni na wysokości...
Na filmie słychać jak wirnik ociera o korpus. To chyba mało prawdopodobne. Po rozebraniu pompy powinny być widoczne ślady tych otarć. Miałeś takie doświadczenia? Producent by to poprawił bez ryzykownych dwóch uszczelek. Jeśli kocioł przy nastawach na niższe temperatury działa cicho to obstawiam gotowanie się wody w nagrzewnicy na skutek zbyt dużej...
Czy ten klej Vitcas - "Żaroodporny klej wysokotemperaturowy do sznurów Vitcas RA jest klejem wstrzymującym bardzo wysokie temperatury. Stosowany jest do mocowania uszczelek z taśm, sznurów z włókna ceramicznego i szklanego do drzwiczek pieców, kotłów, kuchenek oraz innych urządzeń grzewczych." Ktoś może polecić jako dobry zamiennik tego Silcasil . Temperatury...
Witam trochę irytujacę jest że brak prostych rozwiązań w postach podpowiadam .. 1 najszybciej zamknąć nawiew . przyciskiem sterowania obiegu na obieg wewnętrzny tak jak przy brzydkich zapachach 2 trochę trudniej ... przesłonić kratki wlotowe (mniej zimnego powietrza ) sposób co prawda z poprzedniej epoki ale na pewno skuteczny 3 zmniejszyć przekrój...
Witajcie, Mam problem z piecykiem gazowym, a przynajmniej tak mi sie wydaje. Prosze o sugestie dotyczace diagnozy i ewentualnej naprawy. Otoz piec gazowy serii P-17 ttermet 0089 ogrzewa wode do lazienki(umywalka i prysznic) oraz do kuchni. Woda do zlewu w kuchni i do umywalki osiaga wysokie temperatury, natomiast ta do prysznica jest letnia, ewentualnie...
Co do dmuchawy można wykonać uszczelkę z silikonu odpornego na wysokie temperatury i drzwiczki domykane na zasadzie dźwigni, ale taki system jest na prawde głośny- sprawdź u kogoś jak to pracuje. stycznik buczy (brzęczy ) bo ma cewkę wyjaraną, stycznik pod napięciem nie powinien hałasować zmień cewkę lub cały stycznik.
ja smarowałem żelem do włosów ale po 2 miesiącach wysychał i lipa. Postanowiłem zastosować tzw. żel na wysokie temperatury min. do uszczelek itd. (taki żelik) już 2 lata chodzi bez zarzutu :)
Powiem tak. Bardzo trudno jest tak wyizolować pomieszczenie, żeby dźwięk nie wydostał się na zewnątrz. Moja propozycja jest taka, dobra uszczelka na drzwi, ponieważ dźwięk wykorzysta każdą szczeliną. Tak żeby drzwi się ładnie zamykały szczelnie. Jeżeli chodzi o kabinę, w twoim przypadku byłaby ona malutka. Trzeba wziąć pod uwagę, że pomieszczenia w...
a czy słyszeliście o firmie MELEX? produkuje on w Mielcu wózki akumulatorowe, stare ( białe ) rozwijały prędkość ok 20km/h, mieściły 2 osoby i miały skrzynie załadunkową z tyły ( ale po włożeniu ok 100kg i 2 osoby na pokładzie miał duże problemy z ruszeniem ) Teraz produkowane są nowe w różnych kolorach- szybsze i mocniejsze, ale to nie ciężarówki....
Niestety jakość wykonywanych obecnie sprzętów jest o wiele niższa od tych produkowanych lata temu. Chodzi mi o materiały stosowane.Obecnie sprzęty są produkowane na kilka lat używania i do wymiany. Wątpię aby obecny sprzęt wytrzymał 10-15 lat tak jak Polar. Oszczędności materiałów , stosowanie tworzyw sztucznych swoje robi. Czy plastikowy zbiornik poddawany...
Witam Uno jak w temacie. Benzynka. Gdy jest zimny odpali od razu i po sekundzie gaśnie. O ponownym odpaleniu można tylko pomarzyć. Po odłączeniu przewodu (na zdjęciu), odpali, ale ma wysokie obroty, Póki się nie nagrzeje potrafi się zadławi podczas jazdy. Gdy jest rozgrzany po podłączeniu przewodu bez problemu odpala. Poza tym dużo więcej pali odkąd...
Używanie silikonu przy składaniu silników uważam za podstawowy błąd popełnianych przez niedoświadczonych mechaników. Silikon (taka jego chemia) nie znosi kontaktu z benzyną! A te 350 oC to już można między bajki włożyć. Jakieś marketingowe dupki źle przetłumaczyły instrukcję użytkowania i zamiast 350 oF (Fahrenheita) napisali Celsjusza. Polskie silikony...
Jak głowica jest zła to ciągnik normalnie odpala?? Taka głowica może pęknąć od zamarzniętej wody, czy tylko uszczelka zła może być?? Odkręciłem dzisiaj miskę olejową oraz pokrywę głowicy. W poniedziałek wleje gorąco wodę i zobaczę czy puścił oringi na bloku. Zostawić te zaślepki zamontowane na sylikon? To czerwony sylikon , odporny na wysokie temperatury....
Witam ponownie. Całość wypiaskowana szklanym granulatem. Następnie podkład i dwie warstwy farby w spreju. Na koniec bezbarwny lakier samochodowy z utwardzaczem jakieś dwie warstwy. Tłumik pomalowany jest farbą do wysokich temperatur. Wymieniłem łożyska uszczelniacze wału, wszystkie uszczelki itd. Gaźnik wymyty w myjce ultradźwiękowej + oczywiście nowy...
Mam zmywarkę Amica ZZS 1455T. Problem: podczas mycia (ale tylko w jednym momencie - wysokie ciśnienie/temperatura w środku)) cieknie woda przez drzwi i wydobywa się gorąca para pod blat kuchenny. Wymiana uszczelki zmniejszyła efekt ale go nie wyeliminowała. Przestało cieknąć ale para dalej się wydobywa i zrasza blat kuchenny i ciekną skropliny. Powodem...
uruchomiliśmy naszą witrynę na facebooku. To tam chętnie będziemy wymieniać się uwagami na temat naszych produktów, informować o nowościach czy promocjach. Byłbym zobowiązany (w imieniu tych nielicznych, którzy na FB nie zaglądają), gdyby Firma nie zapominała również i TU informować o nowościach, promocjach itp. Witam! Facebook jest dla nas dużo mniej...
Ja kupiłem zestaw w takiej hurtowni: www orionht pl Profecjonalne uszczelnienia, łożyska, więc te uszczelki w ogóle mają o przeróżnych charakterystykach, z odpornością na wysokie temperatury. Mam jedną uwagę do opinii Maykel2: "1 szt. oring 32 x 1,8 (uszczelniacz pokrywy tłoka); przymierzałem też 32 x 2, ale po założeniu wydawał się za duży;" Zdejmowałem...
Czy warto? Kocioł za 1000zł możesz jeszcze uratować i pociągnąć nim do 15lat. (wymienić płytę+pełna konserwacja). Jest to kocioł turbo i jeżeli następny będzie kondensacyjny to twój system kominowy również jest do wymiany. Kształtki aluminiowe z systemu turbo o wysokich temperaturach nie przeżyją kondensacji gdzie kondensat non-stop płynie. Aluminium...
Pytasz powaznie? "Pasta na bazie proszków metalicznych i smarów stałych. Zapobiega zapiekaniu i zacieraniu połączeń mechanicznych. Do montażu śrub, szpilek, opraw itp. pracujących w bardzo wysokich temperaturach i w agresywnym środowisku. Smarowanie zaworów, zasuw, uszczelek."
Zapomniałem dodać że silniczek krokowy już dwa razy wymieniłem pierwszy raz na jakiś zamiennik a teraz kupiłem z firmy Bosch Dodano po 40 Szukam jakiejś przyczyny wczoraj znalazłem dziurę w "dolocie powietrza" pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, uszczelniłem. Niestety auto pracuje bez zmian. Dodano po 19 Dodam że auto dziwnie się zachowuje, niekiedy...
Witam, mam taki problem: gdy silnik jest zimny zaraz po odpaleniu obroty są wysokie, jak trochę przygazuje to zatrzymują się i dopiero po jakimś czasie spadają. Po nagrzaniu problem powiedzmy ustępuje. Najlepiej będzie widać na filmie. Przepustnica była czyszczona i adaptowana. Natomiast gdy jest ciepły to obroty potrafią się zawieszać w okolicy 1500...
Witam Pralka zaczela stukac, a raczej skakac, wyc i dudnic po 11 latach. Ze zdjec z forum dot. 10420W i ogledzin pralki wyglada na to ze padly mi - amortyzatory - lozyska (napewno bierne), czynne takze bym chetnie wymienil. Dla zainteresowanych - manual serwisowy do pralek. --> <elektrotanya.com/electrolux_ewt_1042... Po...
Wracam do tematu. Kupiłem dodatkową uszczelkę silikonową (chińska-30zł), niemiecki patent serwisu pokazany na YouTube. Zakłada się ją po odkręceniu śrub misy, trochę skomplikowane lecz jest film. Po kilkunastu myciach znowu zaczęło przepuszczać wodę. Może było w tym trochę mojej winy, bo zerwałem gwint chcąc mocniej dokręcić misę. Odkręciłem misę (4...
Mozna kilka razy ale tę sama rurkę albo mieć trzeba nowe pierścienie bo starego nie zdejmiesz z rurki bo sie zaciska. To nie nowość jest odkąd pamiętam. Stosowane np w rurkach impulsowych rożnych przetworników. Zaleta? Odporne na bardzo wysokie temperatury. nie ma uszczelki z gumy czy tworzywa a z metalu. Tak jest szczelne. Po prostu dokręcasz aż będzie.
To nie wina uszczelki a zbyt wysokich obrotów i za wysokiej temperatury. Część producentów nie zaleca nawet pracować przy zbyt małej ilości paliwa w baku gdyż jeśli gaźnik zacznie ciągną "opary" to obroty drastycznie rosną i w bardzo krótkim czasie można w ten sposób uszkodzić silnik. Właśnie uszczelka może być dobrym tropem (byłaby to nie pierwsza...
Zwykła uszczelka z gąbki do okien. Jest samoprzylepna i w cenie kilku, kilkunastu złotych masz tego chyba 10 metrów. A jak to się zachowuje przy wysokich temperaturach?
Ta pompa pracuje pełna mocą. Moc minimalna tego kotła to 7kW. Nie uniknione jest taktowanie na małą powierzchnię. Ociepl mieszkanie. To będzie największa oszczędność. Nakład poniesiony na wymianie kotła kiedyś może się zwróci. Komfort będzie lepszy. Cały czas utrzymuje jedna temperature, by ściany były wygrzane. Ustawia się temp 55-65 st. Przy wysokich...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Jak są nierówności przeszlifować delikatnie i silikonem czarnym do bloków silnika odpornym na wysokie temperatury dać jak ta uszczelka dać skręcić i już nic nie będzie ciekło silikon uszczelni to dokładnie taka mała podpowiedz dla potomnych bawię się w takie różne naprawy miłego wszystkim.
Silnik wypłukać możesz czystą naftą, większość płukanek ma ja jako bazę z jakimiś dodatkami. Sam ostatnio przy zmianie zostawiłem około litr oleju w silniku, dolałem do stanu oleju opałowego, po tym jazda z 15km zlanie wszystkiego nowy filtr i olej vavoline 5w50 jest ok, ale wiem że uszczelniaczami zaworowymi mi puszcza olej z rana pierwsze odpalenie...
Tydzień temu zamontowałem Silver'a 20kw 1F, poniżej moje spostrzeżenia i obserwacje, może komuś się przydadzą: - lubię sam pogrzebać w przydomowych sprzętach - Silver to jeden z tańszych kotłów kondensacyjnych na rynku, koszt 3050 + kontroler Easy Remote za 290zł z perspektywą tańszych części zamiennych niż w przypadku firm zachodnich o większej renomie...
Kiedyś w necie nie pamiętam gdzie natchnąłem się na coś takiego - jest to cytat. "W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można...
"W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki. Niebieski Jeśli z rury wydechowej silnika...
Prawdopodobnie termostat zamknięty i nie otwiera przepływu na chłodnicę. Mały obieg cieczy działa a duży nie.Jaką temperaturę pokazuje w tym czasie wskaźnik na desce? Zacznij od termostatu- wymontuj, skontroluj w garnku z gorącą wodą czy się otworzy.Wysokie ciśnienie w przewodach chłodniczych? Jeśli nie to raczej nie będzie uszczelka.
Auto się przegrzewa, termostat wyjęty odpowietrzany i płukany układ 4 razy była tam masa rdzy, auto stało 2 lata, ogrzewanie jest tylko na obrotach powyżej 4000 i przy włączonym ogrzewaniu temperatura spada nawet na niebieskie pole. Poza tym nie dymi, jeździ ma moc tylko musi być ogrzewanie na maxa i wysokie obroty to wtedy się nie przegrzewa i węże...
Cześć. Jakiś czas temu kupiłem taką o to wiertarkę, oczywiście używaną. Wiem, że jest to sprzęt wiekowy, a że kupiłem za małe pieniądze to chciałem ją zregenerować. Po kupnie sprawdziłem czy działa. Wszystko było okej, wszystkie funkcje działały - lekko iskrzyła na wyższych obrotach. Włączyłem ją dosłownie kilka razy na kilka sekund i po tym zabrałem...
Dostałem telefon z propozycją przeglądu kotła jak w temacie. Koszt przeglądu 250 zł, koszt przeglądu z przedłużeniem gwarancji 450 zł. Kocioł kupiony w marcu 2017, uruchomiony 09.05.2017 Firma to RUG Riello Urządzenia Grzewcze , a piec znajduje się w Poznaniu. Koszt wydaje mi się wysoki. Dodatkowo, nie zawiera kosztów dojazdu serwisu oraz kosztów ewentualnych...
Myślę, że instalacja jest jak każda inna. Problem polega chyba w umiejętnościach mechaników. Mam instalację ze sterownikiem DT gas system basic. Spalanie w porywach dochodziło do 16 l w mieście, w trasie nie schodziłem poniżej 10 l. Wizyty u mechaników nie dały pozytywnych efektów, ale nie byłem u autoryzowanych serwisantów. Różne były propozycje. Łącznie...
Witam kolegów i dziękuje za podpowiedzi. wtryski ,zawory ,kąty są spoko.Tobym widział. Jak na 10 latka i 250 tyś to jest nieźle. Może tylko przy wyższych ok.3000 obrotach traci moc .bardzo szybko spadają mu obroty.Przez to jest mocno przymulasty. Oczywiście skorzystam z cennych porad kolegów. Zapewne wstrzymam się ze ściąganiem głowicy,odczekując do...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Co do kolegi "misiotaki" to może i ma racje z tym planowaniem głowicy, ale problem pojawia się chyba w polonezach na wielopunktowym wtrysku a z tego co wiem w 97r. nie było wielopunktowego wtrysku tylko jednopunktowy BOSCH. Pewnie przedmówca ma rację, jeżdżę tylko wielopunktem. Natomiast co do samego mechanizmu ubytku wody to uważam że raczej będzie...
U mnie jest tak ze górny sie robi ciepły,góra chłodnicy terz a chłodnica i dolny wąz zimny-to by wygladało na cały czas otwarty termostat...dobrze mówie??? Odwrotnie.Cały czas zamknięty. Dodano po 59 wy też zgłupiejecie totalnie po przeczytaniu.. Ja już zgłupiałem :D A tak serio:ze znanych mi przyczyn braku ogrzewania w samochodzie są: 1. zerwane linki,zablokowane...
Witam! Ma pewien problem, tj. mój pojazd Citroen Xsara Picasso 2006r. 1.6 HDI FAP zbyt dużo pali. Zacznę od początku, tj. latem tego roku zauważyłem, iż moja cytrynka zbyt dużo pali tj. na pełnym zbiorniku zacząłem robić 800 km czyi spalanie sięgnęło 7l na 100 km przy czym wcześniej robiłem prawie 1000 km na pełnym zbiorniku 60 l, zaznaczam iż większość...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Witam, Jak w temacie problem występuje w układzie chłodzenia. Kupiłem auto jakiś czas temu i od razu zauważyłem, że nagrzewa się ono do 100 stopni. (Licznik do 100 stopni, czerwone pole pokazuje 110). Silnik w samochodzie to 1.4 60km 44 kw X14NZ 1999r Astra Classic. Problem polegał na tym, że skoro prawidłowa temperatura silnika to 90 stopni tak również...
Witam Mam takie problem, posiadam Passata Combi, 1990r 1,8 benz. Problem polega na tym, iż samochód mocno sie grzeje. Oddałem do mechanika samochód ponieważ temperatura dziwnie skalała, znaczy sie podskakiwała do prawie 105 stopni i wiatrak zbijał ją na 90, tak w kółko podczas jazdy. Oddałem jak już mówiłem do mechanika jak sie okazało był walnięty...
Nie ma co demonizować glikoli. Fakt że glikol nie jest tak nieszkodliwy(?) jak woda, wcale nie powinno go dyskwalifikować. Ja akurat mam pewne doświadczenia z glikolem etylenowym i propylenowym. Powiem szczerze, że nie wiem jak działa płaszcz wodny w instalacjach z kominkiem, ale na pewno wiem jak to się ma w CO. Jeżeli macie sprawną instalacje CO i...
Jak zawsze w tych tematach... Nic konkretnego. Kolega czapski udzielił bardzo senswnej odpowiedzi. A ja zapytam inaczej. Czy ktoś z was spróbował i przeszedł z minerala na syntetyk, bo piszecie, że pocieknie. Próbowaliście? pociekło? Tak ja przeszedłem z mineralnego do syntetyka i nic nie cieknie!. Ba nawet po drodze była taka kolejność: do ok 140...
Ostatnie pytanie z mojej strony panowie. Czy jak zaleję wodą układ to mógłbym podjechać samodzielnie do warsztatu oddalonego 3 km? Czy po prostu lepiej będzie jeśli go tam jakoś zaholuje? Mam po prostu obawy co do tego czy nie wyrządzę większych szkód jadąc samochodem samodzielnie, a z drugiej strony ciężko mi będzie znaleźć pomoc w zaholowaniu autka...
Jeżeli wiercąc te dziurki nie skróciłeś drogi którą musi pokonać woda między poszczególnymi biegunami, to przeróbka twoja nie może mieć wpływu na wyłączanie RCD. Jeżeli jednak droga ta uległa skróceniu to reakcja RCD jest prawidłowa i wynika z twojej przeróbki. Skróciłem. Powiem szczerze że po wczorajszym eksperymencie i dzisiejszym wertowaniu "internetowej...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Miałem niewielki wyciek pod kotłem więc wymieniłem w związku z tym wszystkie uszczelki, przeczyściłem dystrybutor, przepływomierz i zawór zawór 2 barowy, pompy nie ruszałem. Wycieków niema ale przy okazji odkleił się czujnik temperatury. Wklejony nowy termistor, ale jest do poprawy za długo grzeje i daje za wysoka temperaturę. Przy pierwszym włączeniu...
Dzień dobry, Chcę się Was poradzić, ponieważ mam kłopot z V40 2000r. FL - 2.0T 147kw / 200km - B4204T5. Kupiłem go i po krótkim czasie użytkowania wypaliło mi zawór. Po zdjęciu głowicy okazało się że pierścienie są popękane. Wydałem kupę kasy na remont ( proszę bez zbędnych komentarzy ) chciałem zrobić dla siebie i wiedzieć czym jeżdżę. Po naprawie...