Najlepsze kotły kondensacyjne mają obecnie sprawności rzędu 109% Zakładając, że sprawność kotła z zamkniętą komorą spalania jest na poziomie 90-ponad 90% to jak byś nie liczył nie uzyskasz na kondensacie 20% a te 20% uzyska już na wymianie kotła. Masz jakis problem z liczbami? Skoro na turbo uzyska 20% jak piszesz, to na kondesacie uzyska to co z turbo...
To sprawdż jeszcz olej bo mogło paść uszczelnienie turbo i mimo że chodzi to może być do wymiany
...zapłacisz 700 zł za naprawę układu do suszarki, która kosztuje 1500 zł? Powiedz gdzie, a we Wrocławiu/okolicach chętnie podjadę, a jak pozwolisz popatrzeć, to do tych siedmiu stówek postawię jeszcze piwo. Lubię technikę, inżynierię, wiedzieć, jak coś działa, czy też jak coś naprawić; co nie znaczy, że wszystko za wszelką cenę chcę/należy naprawiać....
Warto zmienić rozrząd, dokonać oględzin słupka oraz go uszczelnić.
Z reguły w tych kotłach marketowych ulegają uszkodzeniu przetworniki przepływu wody użytkowej. No właśnie teraz podejrzewam że to jego wina , zamontowany mam taki i podejrzewam że coś się z układem w nim stało 😒 Zwłaszcza że serwisant coś w nim grzebał z tego co widziałem ( choć miał uszczelnić tylko wyciek 😅 https://obrazki.elektroda.pl/6545726000_...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury.
olej zaczol wyciekac z tego samego miejsca i obawiam sie ze jeśli znienie przewod na nowy lub uszczelnie wyciek znowu zdazy sie to samo a zdaje sobie sprawe ze przez cos takiego mozna zarżnać silnik!!turbina jeszcze jest na gwaranci do lipca!prosze o pomoc bo oleju musze dolewac co najmniej litr na jakies trzysta km. ...pytanie brzmi czy próbować uszczelnic...
Teraz już chyba po fakcie żeby sprawdzić sprężanie ale to na 99% była wina tylko turbiny bo strzał nagle moc stracił i plama oleju dość spora pod autem a wirnik pękł od strony wydechu na ośce i z tąd tyle oleju wyleciało mam teraz taki pomysł wszystko rozkręcić wyczyścić uszczelnić i poskładać silnik powinien być dobry nawet progu na cylindrach nie...
Dziękuję za pomoc, w takim razie połącze te dwa przewody ze sobą... A co do turbiny to faktycznie olej leci z tego czarnego grzybka na pokrywie zaworów i przewodami leci do turbiny, mogę coś z tym zrobić? Jak będę składał rurę od dolotu przy turbinie oczywiście kupię nowy o-ring tylko czy mogę dodatkowo uszczelnić to silikonem, pytam ponieważ jedna...
1. Spadek mocy, check engine i po paru przejechanych km całkowity spadek mocy - mechanik zdiagnozował, uszkodzoną turbina. Zregenerowali i moc wróciła na miesiąc. 2. Po miesiącu znowu check engine i spadek mocy, wróciłem do mechaników od turbiny, trzymali auto tydzień, sprawdzili turbo, wyeliminowali zawór N75, przeczyszczyli EGR - nic to nie dało,...
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Zobacz czy nie sączy się z powrotu oleju z turbo. Może przy wymianie turbo coś zostało za słabo dokręcone czy uszczelnione.
Tzn że olej przez uszczelnienie turbo pompuje.
Do sprawdzenia napęd zaworu 3d. Trzeba go zdjąć i sprawdzić czy nie jest zalany. Może tak być gdy uszczelnienie trzpienia zaworu przepuszcza wodę.
Ja raczej bym obstawiał uszczelnienie turbo... Sprawdzałeś olej czy jeszcze jest?
do wymiany pierścienie ślizgowe i szczotki,być może i szczotkotrzymacz bo istnieje prawdopodobieństwo że nadpalony. Usterka sie pojawia w samochodzach o przebiegu 140-170 kkm, Zwrócić uwagę czy alternator nie zaolejony,jeżeli tak,to uszczelnić turbo,bo będzie poprawka
Jak by się wkrecił to by sie zatarł, Przemuś chyba nie to, pewnie poszło uszczelnienie turbo i łożyskowanie tarło o obudowę i zdechło, jak koleś uzupełniał olej to moze silnik ocalał w nawet nie złym stanie, jak turbo stoi to wchodzi w tryb awaryjny i słabowaty :D skoro chodzi jako wolnossący to zrób pomiar ciśnienia spreżania i pomiar cisnienia oleju,...
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
pierścienie i uszczelniacze, generalnie góra i dół do zrobienia, lub puściło uszczelnienie na turbo, turbina jest u Ciebie chłodzona cieczą?
Witam. Mam volvo 460 1,9 TDi z 95 r. no i właśnie pokazał się olej w przewodzie od chłodnicy powietrza - chyba czas na uszczelnienie -chociaż turbo jeszcze delikatnie gwiżdże a auto ma kopa . Mam pytanie , gdzie kupić zestaw naprawczy w lublinie i za ile?
Nieszczelnośc w pompie wtryskowej(membrany+uszczelnienie)
No może trochę za dużo ,ale R tak ma,zwłaszcza gdy jest już przejechane trochę po wymianie,jakieś prawdopodobieństwo jest, że mogło puścić uszczelnienie wałka turbo,trudno to wyczuć, bo cały kolektor jest zapaprany olejem pochodzącym z przewietrzania dołu motoru(odma).Nie pamiętam jak tam jest to połączone,ale chyba idzie przez taka skrzyneczkę, rodzaj...
Witam kolegów. Auto passat b5 1.9 tdi 90KM ahh Wtryski po regeneracji, pompa uszczelniona, wężyki podciśnienia nowe, turbo po regeneracji, logi zrobione. W mieście pali 10 litrów na 100. Czy to normalne??
Jak sie ciesze Piterr że napisales ! :))) Bede dzialal w weekend z tym tematem dam wam tutaj znac wszystkim co wynalazlem ! 1. Jak silnik pracuje to po odkreceniu korka wlewu oleju jest cisnienie bo delikatnie korek wlewu oleju podkskakuje ( korek polozony na wlewie oleju gdzie sie wlewa olej ) 2. Czyli nie ma jak zrobic serwisu tej pokrywy przeczyscic...
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Pomocy! Kangoo 1,5 dci 2002 65 KM. Od momentu kupienia poddymia na czarno przy dodaniu gazu i na jałowym też delikatnie. Przy wyższych obrotach zapala się kontrolka świec żarowych. Dolot uszczelniony (była dziura w wężu), EGR wymieniony, turbo wyczyszczone, gruszka turbo wymieniona, wtryski wymienione i zakodowane, katalizator wyczyszczony, czujnik...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Kupiłem inny zaworek turbo, uszczelniłem te rurki od egr do dolotu ponownie, choć na linni egr chlodniczka dalej coś syczy.. Bardzo ciężko tam z dostępem żeby to poprawić i posprawdzać. Czujnik wałka wyjęty po czyszczony, na kablu masowym pęknięta izolacja Wyjąłem też vaccum, celem obejrzenia od środka Zbiornik ciśnienia obtasmowalem i szukałem czy...
Golfy 1.8T wychodziły tylko 150 konne, natomiast Audi 150 i 180 koni. Obejrzyj oba autka, jeśli nie będzie żadnej diametralnej różnicy to bierz tańsze. Za 4 tyś doprowadzisz auto do świetnego stanu. Zrobisz podstawę(rozrząd, płyny), do tego uszczelnisz turbo czy jakieś inne pierdoły. Za 15 tysięcy z mocą 200 KM wszystko będzie wymagało remontu lub choćby...
Niekoniecznie będzie tracił moc. Jeśli rozszczelniła się tylko oś wirnika, no może nie oś (źle powiedziane :) ) ale uszczelnienie osi wirnika, to turbo dmucha praktycznie tak samo, tylko, że olej przedostaje się do układu dolotowego.
Witam. Po kilku tygodniach walki z moim Espace 2,2 dci z 2004 wreszcie mogę powiedzieć, że jest już dobrze. Trochę mnie to kosztowało kasy ale w sumie warto było. Wszystkie dolegliwości, które wcześniej opisałem, zostały usunięte. Wymyto przepływkę, wymieniono zawór EGR, wymieniono 2 świece żarowe, wymieniono wkład filtra powietrza oraz wymieniono i...
Filtr powietrza niedawno wymieniany , po zdjęciu korka minimalnie coś tam leci ale niewiele . Wersje po lifcie mają dodany na odmie elektrozawór , z tego co wiem przedlifty brudzą trochę turbo olejem .
Dziękuję bardzo za informację, rozebrałem 3 tygodnie temu dolną chłodnicę Intercoolera i może takie ślady oleju troszkę widać w rzebrach tak jak widzisz na zdjęciu, to by bardzie wskazywało na dolną czy górna turbinę? Prędzej jak miałem nie uszczelnione dobrze po remoncie ten wylot powietrza z turbo dolnego to na łączeniu też było widać ślady oleju...
Jesli nie ma wycieków z silnika a olej zużywa i do tego kopci to znaczy, ze jest on spalany lub dostaje sie do wydechu (ale odkrylem :). Mozliwosci na ta chwile widze trzy; uklad turbo (czyli przedostawanie sie oleju do wydechu przez uszczelnienie osi turbosprezarki), uszkodzone uszczelniacze zaworowe lub zuzyte pierscienie tlokowe.
Witam. Pompa vacuum to pompa powietrza, a pompa tandemowa to pompa powietrza i paliwowa w jednej obudowie. Czy kolega jeździ z przeciekami paliwa? Z jednej strony to niebezpieczne (pożar), a z drugiej to nieekonomiczne (gubi paliwo). Przy wysokich obrotach ciśnienie duże, więc wylatuje paliwo. Turbo, jak będzie chodzić na mieszaninie paliwa i oleju,...
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Posiadam Forda mk2 1.6 TDCi, wymieniono w nim wtryski turbo i świece żarowe uszczelniono cały układ doładowania. Na wyświetlaczu nadal wyskakuje problem Awaria Silnika. Po podłączeniu pod komputer przez OBD brak błędów. Nie wiem co robić, doradźcie. https://obrazki.elektroda.pl/1313931500_...
Uszczelnij dolot wymyj IC z oleju i sprawdź plastikową rurę turbo-IC pod ciśnieniem czy nie pęknięta.
Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej. To co jest zaoliwione, to strona ssawna turbo.
Masz rację, tylko że sam napinacz nowy to jest koszt pod 1000 zł, do tego łańcuszek, uszczelki mam, ale też potrzeba uszczelek chyba wałków i robi się konkret. Do tego nie wiem, czy już nie warto iść w pasek, żeby zrobić kompleksowo. A tutaj, skoro nie hałasuje, bardziej chodziło mi o uszczelnienie tego ustrojstwa, żeby nie przepuszczał ciśnienia itd....
Hi Moim problemem bylo Turbo , zacinająca się geometria , turbo wyczyszczone i jest git koszt 250PLN .. pozostaje jeszcze bujaniem budy przy odpaleniu ale to na 99% uszczelnienie wtrysków do wymiany
Miałem tak kiedyś w 1.8 turbo. Głowica też tak zbudowana. Wyjąłem napinacz żeby uszczelnić wycieki spod niego. Po złożeniu taka sama sytuacja jak tutaj. Kręciłem kręciłem i po załapał z bólem po kilkukrotnym kręceniu z przerwami. To chyba przez to że po ściśnięciu napinacza musi w niego znowu napompować oleju żeby fazy rozrządu się zgadzały.
witam, mam problem, zeszła mi woda z grzejnika, kolega mi uszczelnił ale nie wiemy jak uzupełnić stan wody w układzie c.o w piecu termet gco-dp-21-05?
Witam, lala miała wyciek oleju na egr, pociło się na rurze nad egr, jak i z rurki smarowania turbo, egr uszczelnione rura nad tez, rurka od smarowania odkręcona i przykręcona na nowo, auto chodziło pol dnia zero wycieku później kilka km jazdy normalne ładnie chodziło, po kilku dniach i jeździe około 50 km wbiła się na obroty i zassała olej, w czym możne...
Nie - kupiłem wszystkie graty ale chyba ,,, rozstanę się z autem i dam to nowemu nabywcy. Naprawiłem kilka innych rzeczy - m.in. uszczelniłem serwo : podciśnienia poszły w górę, hamuje lepiej i zmienna geometria turbo tez lepiej wstaje.
[quote="dayu Kolejnym felerem u mnie jest nieszczelny intercooler i jego przewodu,poniewaz plastykowe kolanka byly polamane i sa tylko zaizolowane tasmą izolacyjna,wiec to zadne uszczelnienie. [/quote]to uszczelnij porządnie,bo inaczej nie zadziała nawet jak zmienisz turbinę
Pierwszy raz widzę pompę bosch w silniku sw359,ale w niczym to nie przeszkadza. -sprawdzić czy zaworek świecy żarowej nie jest cały czas otwarty. -sprawdzić pompkę zasilającą lub wymienić. -sprawdzić wtryski Jeśli te zabiegi nic nie pomogą to. -uszkodzone uszczelnienie na sekcjach. -mikropęknięcie korpusu pompy wtryskowej,
No to uszczelnij to ,wymień opaskę ,nie wiem. Chyba że jest dziura w coolerze to wymiana. W sumie jak pije takie ilości to jest coś nie tak. Tylko co? Końcówka silnika ,turbo czy odmy? Jak już będziesz to robił to wylej resztki oleju z węży i chłodnicy. Raz zobaczysz ile do tam stało,a dwa odroczysz chorobę szalonych diesli.
Nie zupełnie bo potem i tak pódzie na mechanika, bo najłatwiej psioczyć na mechanika. Ja bym pogadał z klientem o tych luzach aby miał świado,mośc tego wówczas Ty jesteś wporządku wobec klienta a to się ceni. Zasada 1: nie montować części klienta, tylko własne sprawdzone/nowe. A jak juz musisz, to stosowne oświadczenie, że nie bierzesz odpowiedzialności...
uszczelnić kabel uszczelnić kanał uszczelnić błotnik
parrot wyświetlacz parrot klimatyzacja kodowanie komutator iskrzy
vaillant ustawienia suszarka samsung
Mercedes W211 sedan – światła przeciwmgielne świecą zamiast stopu po naciśnięciu hamulca Izolacja zasobnika CWU 140 l i rur – PUR, wełna, otuliny, normy WT 2021, minimalizacja strat