Witam. Mam mercedes z objawem tłuczenia przy ruszaniu i cofaniu. Most miałem rozebrany do wymiany uszczelniaczy ataku i półosi. Przy wymianie widziałem znaczny luz na satelitach. Chciałbym to zniwelować bo uciążliwe siębto robi a przy podniesionym aucie na podnośniku widać że znaczny luz pochodzi właśniebz satelit. Teraz pytanie jak się to tego zabrać....
Sprawdź czy olej nie przechodzi przez wielofrez, środkiem piasty. W starszym modelu był uszczelniacz którego środek ciasno wchodził na wałek atakujący i ciasno do obudowy mostu. Uszczelnienie było wewnątrz a jego szczelność zależała od poprawnego montażu. Luz na łożyskach wałka atakującego był regulowany podkładkami. Zanim odkręcisz nakrętkę sprawdź...
Sam kiedyś wymieniałem łożysko wałka i uszczelniacze w Fiacie 125 i Polonezie. Nie było żadnego wycia. tak jak pisze kolega owik według niektórych dopompowanie opony będzie wymagało tytułu przynajmniej mgr.
Duzy Seger wewnętrzny - na zdrowy rozsądek - powinien być pod pierścieniem uszczelniającym, (w miejscu zaznaczonym przez pllub) żeby go chronić przed korozją. Autorze, jak wydłubiesz uszczelniacz i Segera, grucha powinna zejść. Pozdrawiam wszystkich.
Jeden Wuj
Ja też miałem takie same objawy jak Ty opisałeś . Na początku też zastanawiałem się nad remontem mostu, sprawdziłem olej , uszczelniacz na wałku ataku wymieniłem lecz to pomogło na niedługo.Problem sam się rozwiązał po niedługim czasie , rozsypał sie krzyżak w wale przy moście , mimo tego że przy wymianie uszczelniacza był sprawdzany i jego stan nie...
witam nie dawno zakupiłem ciągnik fastrac. ostatnio wymieniłem uszczelniacz w tylnym moście na ataku i od tego czasu jak jadę powyżej prędkości 50 km/h to słychac jak by było coś luźne w moście wymieniłem łożyska i problem ten sam . czy jest możliwe że wał kardana który łączy skrzynię i most musi byc odpowiednio wyważony ? i czy ktoś z kolegów też miał...
Normalnie rozpoławiasz na sprzęgle i wymieniasz. Jedyny problem stawia łożysko igiełkowe lub złoże igiełek w tymże wałku.(Zależności od roku produkcji). Ale jak masz już dekiel skrzyni zdjęty to nie ma już większego problemu. Obowiązkowo do wymiany uszczelniacze wałków sprzęgłowych, zawłaszcza ten mały na wałku 1 stopnia.
ja nakrętkę 11 złożyłem na uszczelniaczu do gwintów, sytuacja identyczna. Odpukać na chwilę obecną nie cieknie.
Oczywiscie, ze sie da. Odkrecasz wal napedowy, nakretke na walku ataku i zdejmujesz kolejno flansze, uszczelniacz, lozyski i podkladki lub tulejke dystansowa. W zaleznosci co wystepuje. Jezeli tulejka, to musisz nabyc nowa a po wymianie skasowac luz na ulozyskowaniu walka. Praca jest o tyle trudna, za nie latwo w domowych warunkach odkrecic nakretka...
Do wymiany tylnego uszczelniacza konieczne było odkręcenie flanszy łączącej wał napędowy. Po odkręceniu tej flanszy, nie można od tak sobie dokręcić ją z powrotem, ponieważ między flanszą a łożyskiem wałka atakującego znajduje się tuleja regulacyjna położenia wałka względem koła atakującego. Zbyt mocne, lub zbyt słabe dokręcenie nakrętki łączącej flanszę...
Wszystko opanowane tylko ze skonczyło sie na wymianie nakretki ,podkładki odginanej i łozysk na mechanizmie co do nakretki na wałku ataku to była oki ale był lekki luz i ja deczko podciagłem i jeszcze wymiana podkładek ciernych na satelitkach i 2 bocznych plus uszczelniacze na pułoskach za wszystkie podpowiedzi dziekuje i pozdrawiam.
Czyli najlepiej skracanie mostu wykonać przez obcięcie półosi od strony koła i frezowanie nowego wieloklinu? Dobrze to rozumiem? W żuku frez na półosi masz tylko od strony mechanizmu różnicowego. Od strony koła jest flansza z szpilkami przytwierdzona na stałe. Wpisz sobie w google grafika półoś żuk i będziesz wiedział o co chodzi. Uparłem się mostu...
Wymieniłem łożyska oraz uszczelniacze skrzyni. Przy okazji rozwierciłem nity mechanizmu różnicowego oraz zamontowałem w to miejsce zestaw naprawczy. Łożyska nie miały oznak zużycia,po za łożyskiem wałeczkowym na wałku atakującym,jednak to nie one było przyczyną ponieważ owe dzwięki występowały tylko na postoju. Najpewniej przyczyną był uszkodzony docisk...
Ja 2 tygodnie temu wymieniałem i moje weszło bez grzania, lekko młoteczkiem tylko stuknąłem. Nitowałem na zimno. Jedyny problem to zdjęcie starego koła, musiałem trochę nity rozwiercać i dopiero wybijać bo nijak nie mogłem ich wybić po uprzednim zeszlifowaniu łbów. Po założeniu koła zwróć uwagę na głębokość osadzenia trybu atakującego. U mnie musiałem...
Uszkodzenie uszczelniacza wałka atakującego.
FSO zalecało wymianę tulei rozprężnej pomiędzy łożyskami stożkowymi wałka atakującego po każdorazowym odkręceniu nakrętki tegoż wałka, dla zachowania prawidłowego ich luzu. Ogólnie jeśli z mostu nie kapie, a tylko się poci, to lepiej tego nie ruszać - może zacząć wyć. O to też chciałem zapytać w najbliższym czasie - bo most zaczyna się pocić ... :D...
(at)trojan12 wszystkie Twoje rady są nietrafione. Półosie i ich przeguby nie mają nic do tego. To nie jest przedni napęd i nie będzie "podobnie" jak w Transporterze. Olej w skrzyni także nie ma nic do rzeczy. A do wymiany uszczelniacza na flanszy wałka atakującego jest przewidziana procedura, nakrętki na pewno nie dokręca się ani "przez rurę", ani "z...
Witam. Proszę o pomoc w rozebraniu przekładni. Na zdj. widoczne jest koło zębate atakujące na którym oberwało się kilka zębów. Nie wiem jak wyjąć cały wałek. Wykręciłem z boku kołek zabezpieczający i wydaje mi się że wszystko powinno wyjść na zewnątrz w całości. Czy powinienem jeszcze wyjąć uszczelniacz ? https://obrazki.elektroda.pl/6427051900_...
Z mojego doświadczenia wynika że suchy most nigdy nie wyje. Dopiero taki co sie z niego z przodu leje. Jest to spowodowane za dużym luzem na łożyskach na wałku atakującym. Wałek rusza się na boki i powoduje wybicie uszczelniacza. Z powodu tego luzu słychać też specyficzny dźwięk -zwany "wyciem". Trzeba by powymieniać te dwa łożyska stożkowe, uszczelniacz...
PS. W prawo ciężej w lewo lekko całkiem. Tym pierścieniem i kręcąc tłoczyskiem nie da się tego ustawić. Tym pierścieniem ustawia się punkt neutralny siłownika, żeby kierownica sama nie skręcała. Dzisiaj dokonałem sekcji zwłok "ustrojstwa", po usunięciu go z systemu kierowania traktorem. Poprzedni naprawiacze włożyli łapki gdzie tylko mogli, a potem...
Tu nie ma takiej sprawy, bo autorowi olej wyleciał a przecież naprawa miała polegać na sprawdzeniu wycieków i ich usunięciu. no przecież wywaliło czujnik ciśnienia oleju,co to ma wspólnego z wcześniejszą naprawą gdzie może silnik się tylko pocił lub kapało?Po prostu pech. To jest opinia mechanika a nie klienta. Z tego co zrozumiałem autor uważa to...
Ciekawą bzdurę żeś walnął, czy guma od gaci się też wykrusza a napewno nie ma doczynienia nosząc te gacie na sobie ze słońcem :!: Znam 30 letnie zachodnie głośniki co były napewno katowane bo stan zewnętrzny kolumny jest dość średni ale głośniki są wporzadku a gumy przy nich jak nowe zarówno w dotyku jak i wyglądzie :!: guma nie ma prawa się rozpaść...
wałek ataku łożysko ataku simson uszczelniacz uszczelniacz
bf240 głowica indesit instrukcja pralka hamulec grzać
regulator temperatury smart licznik
Piec dwufunkcyjny grzeje kaloryfery, ale brak ciepłej wody Zakłócenia i gwizdy w radiu Opel Astra 2005 przy skręcaniu