Trzeba odkręcić koło pasowe, w deklu jest uszczelniacz, rozrządu nie trzeba ruszać
A rozrusznik kreci? Możliwe że jak to ford jakiś kabelek zgnił
Z jakich powodów powstaje ciśnienie w przestrzeni między uszczelniaczem a panewką wałka. Np za duży luz między wałkiem a panewką i napływa za dużo oleju.
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Ewidentnie pali olej , te silniki miały wady tzn odma słynna oraz wycierające się ponad normę tłoki potem to zmienili i dali inny symbol silnika musiałbyś sprawdzić jaki ty masz być może ten z tymi felernymi tłokami .
Wałek wydechowy USZCZELNIACZ 36X50X8 AJUSA 15088300 lub Victor Reinz ,Carteco Wałek ssący USZCZELNIACZ 24X50X8 AJUSA 15088200 lub Victor Reinz , Carteco
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Tak jest zaraz za tym kołem. Odkręcasz wyrywasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz. w sumie 15 minut roboty.
Witam. Zawsze, gdy otwierałem samochód (Audi A5 2012), zapalały się światła do jazdy dziennej i halogeny. Odkąd tydzień temu auto wróciło od mechanika (wymiana uszczelniacza rozrządu), taka sytuacja nie ma miejsca. Zarówno LED-y, jak i halogeny pozostają nie włączone. Próbowałem coś zmieniać w ustawieniach samochodu, ale bezskutecznie. Czy ktoś wie,...
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Mówimy tu o uszczelniaczu ze sprężynką tego typu. Uszczelniacze samozaciskowe, jak tak na nie mówię, montuje Victora i nie miałem jeszcze z nimi problemu, mimo że jest problematyczny do zamontowania. Problem jest taki, jak duża grupa ludzi się z tym spotyka, że nowy uszczelniacz wchodzi ciasno na wałek, a jak się nagrzeje, nie ma już tego pasowania....
Na moje oko to tak ze 25 :D Człowieku napisz chociaż jakie masz autko,jaki silnik,rok prod.itd.itd....
http://obrazki.elektroda.pl/2739086900_1... To jest koło wału. Znak na nim (ten od strony zewnętrznej) ma być ustawiony na godzinę 6? http://obrazki.elektroda.pl/5512904400_1... To jest kolo wałka zaworowego. Biała kropka mniemam jest znakiem ktory ma byc ustawiony na godzinę 12? (na obudowie rozrządu jest taki otwór...
W mojej trzycylindrowej fabii 1.2 HTP 6v 2004 r cieknie olej z uszczelniacza koła pasowego od strony rozrządu. Czy ten uszczelniacz da się wymienić po zdjęciu koła pasowego ? Czy trzeba zdejmować pokrywę łańcucha rozrządu ?
Temat ogarnięty.
Tak należy zdemontować pasek rozrządu.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wałki rozrządu. Jak wytrze Ci się krzywka wydechu to będziesz miał wysoką kompresję - a masz za wysoką. Głowice zrobisz samemu jak masz jakies pojęcie o tym. Ten silnik jest prostszy niż budowa cepa. Nawet nie musisz rozbierać rozrządu - OHV. Uszczelniacze zaworów też pewnie proszą się o wymianę - więc możesz je...
Ma oring uszczelniacz
Czy ktoś mógłby mi poradzić w jaki sposób, można wymienić uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego od strony paska rozrządu. Czy wystarczy zdjąć koła pasowe i uszczelniacze można wyciągnąć czy trzeba coś jeszcze zdemontować?
Mechaniczna pompka paliwa do gaźnika, jak tą dziurką leci olej to znaczy, że puścił uszczelniacz na trzpieniu popychacza.
Prędzej z pod pokrywy rozrządu - uszczelniacz na wałku. Trzeba rozebrać i sprawdzić.
A jakim momentem dokręcać śruby czytałem gdzieś ze 90N+ 60st +15st czy jakiś innym
Silnik i skrzynia ponoć bez zarzutów Ponoć... ;) Już na gwarancji miał pięć zgłoszeń na uporczywe wycieki oleju z silnika (dwa na wyciek spod głowicy, jedno - wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu, jedno - wyciek spod miski olejowej i jedno na wyciek spod pokrywy rozrządu). Do tego jedno zgłoszenie na wyciek z uszczelki miski skrzyni biegów. Pewnie...
Lub z uszczelniacza wałka rozrządu.
Na wałku jest uszczelniacz
Zrobiłeś juz to autko?? Robie własnie siene 16v 1.6 i koszty nie są straszne wymmieniłem 14 zaworów 6 prowadnic uszczelniacze rozrząd i uszczelki i myśle że sie w 700 zł zmieszcze. Szklanki sie rozbiera i myje przed złożeniem.
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
Parę razy robiłem i nie żałowałem kolego. Jak chcesz dać na to komuś gwarancję, to zdejmi głowice i do szlifierza zanieś. Zawory sprawdzą, gniazda, uszczelniacze, podocierają j będziesz spał spokojnie.
Starą zaślepkę wyrwij po prostu i nabij nową. Zdejmij odrzutnik z wału, kup pokrywkę z siedzeniem na zimering i uszczelniacz. Załóż i po kłopocie
Udrożnij otwór ściekowy za uszczelniaczem to przestanie wypadać.
Nie dodawaj żadnej chemii, ja bym zrobił uszczelniacz, przy okazji wymienił koniecznie pasek rozrządu, wymienił uszczelniacze na trzonach zaworów bo to prosta sprawa a zawory podpierasz sznurkiem włożonym przez otwór świecy. Na sam początek wymieniłbym jednak tego "mechanika", który proponuje ten silnik składać na starym rozrządzie. Swego czasu tych...
Temat załatwiony. Co pomogło ? Nie wiem. Była duża różnica ciśnienia na cylindrach więc zrobiłem głowice, zmieniłem pierścienie tłokowe, panewki. Wymieniłem sterownik silnika bo był uszkodzony. Nowe uszczelniacze rozrząd itp itd. Poprawiona instalacja. Po tych wszystkich zabiegać auto zaczęło śmigać i mimo że trochę to kosztowało jestem mega zadowolony....
Mechanik Papracz popsuł mi auto. Kazałem je przyprowadzić pod mój dom. Okazało się, że przy wymianie rozrządu nie włożył w swoje miejsce przewodu od czujnika wału. Mam teraz problem, bo nie chciałbym ściągać paska rozrządu, aby przełożyć wtyczkę tego czujnika. Miał wymienić rozrząd i uszczelniacze na popychaczach, a popsuł silnik.
Witam. Toyota po remoncie silnika. Wymienione uszczelniacze, pierścienie, rozrząd. Nadal bierze dużo oleju. Jaka może być przyczyną. Pozdrawiam
Bez zdjęcia paska rozrządu nie zdemontujesz koła rozrządu wału a pod nim jest uszczelniacz
W moim przypadku wymiana 3 uszczelniaczy: rozrządu, pompy olejowej i wału pomogła jak ręką odjął, ale zauważyliśmy delikatne sączenie 2 tygodnie po naprawach i umyciu. Coś jeszcze pewnie dojdzie.
Krzychu, jak zrobisz tak jak pisaliśmy (olej do cylindrów, i dolot i wylot zatkany), to wystarczy, tylko jeśli Ci się zachce go kiedyś montować, to koniecznie wymień uszczelniacze na wale (obie strony) i rozrządzie i powinno być ok. Pozdrawiam.
Uszczelniacze wymienia się "od zewnątrz", jeśli chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału od strony rozrządu to trzeba zdjąć koła pasowe, gorzej jest z wymianą uszczelniacza od strony skrzyni biegów, bo trzeba ją całą zdemontować. Jest jeszcze czwarty uszczelniacz - oring pod uchwytem cewek (oryginalnie otwór pod napęd rozdzielacza zapłonu)....
A no rzeczywiście kable tego czujnika często mają uszkodzoną izolację bo często dostaje się tam olej silnikowy przez wypracowany uszczelniacz wałka rozrządu.
Gwint prawy, koło normalnie schodzi po odkręceniu. wymień przy okazji uszczelniacz.
Chłopie, oddaj to auto do naprawy komuś kto się na tym zna, zielonego pojęcia, jak to funkcjonuje i do czego służy, nie masz a chcesz naprawiać. Temat zamykam, żebyś większej szkody nie narobił.
Wyciek znaleziony, olej leciał z uszczelniacza kółka napędzającego rozrząd 😁
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Witam.Może miał ktoś taki dziwny przypadek . Pojawia się olej na górnym kole zębatym wymieniłem nowy uszczelniacz wałka rozrządu i dalej sie pojawia olej . Ściągnąłem drugi raz koło zębate i się okazuje że uszczelniacz jest suchy, tak samo i wałek rozrządu jest słuchy . nie widać że z pod uszczelniacza pojawia się olej . Ściągnąłem koło zębate wału...
Głowica była sprawdzana na szczelność i planowana w profesjonalnym warsztacie( zawory sprawdzone i profilaktycznie wymienione uszczelniacze) . Rozrząd nowy zamontowany jak trzeba. Sondy lamb. sprawdzone. Świece nowe. Przed remontem auto też strzelało w wydech przy schodzeniu z obr. Cewkę podmieniałem -bez efektu. Pod komputerem serwisowym wszystko działa,...
Jeżeli nie z pod miski , to albo z pod pokrywy zaworów, albo z uszczelniacza wałka rozrządu.
Witam!!! Problem polega na tym że chciałem wymienić uszczelniacz wałka rozrządu w moim lupo 1.0 AUC siciagnołem pasek rozrządu ale nie mogłem odkręcić śruby mocującej koło wałka więc wykręciłem czujnik położenia wałka rozrządu i wsadziłem tam klucz żeby zblokować wałek;) i co się stało? wałek się przekręcił a ta zębatka stała w miejscu teraz nie wiem...
samochód po regeneracji turbiny , wymienione świece, wałek rozrządu ssący, wydechowy, dźwigienki zaworowe, uszczelki kolektora ssącego, komplet montażowy wtryskiwaczy, uszczelniacz wałka rozrządu, olej silnikowy i filtr oleju i na zimnym silniku nie słychać żadnego klekotania metalicznego, ale gdy jest nagrzany po kilku kilometrach zaczyna się ten dźwięk....
trudno mi się odnieść do tego wykresu bo nie są one z obrotów jałowych, no i jest to też zupełnie inny silnik. Co do tego rozrządu był wymieniany wcześniej i był ustawiony perfekcyjnie że tak to powiem. Tylko ostatnio zaszła konieczność wymiany piasty wału oraz uszczelniacza, więc rozrząd został rozpięty tylko i wyłącznie na wale korbowym, uprzednio...
Caly uszczelniacz zamowilem...
Wycięte rowki to nie po wariatorach bo on nie pracuje w panewnicach, tylko wałek rozrządu na którym są zakładane uszczelniacze.
No i 700 pln w plecy:| Jeszcze nie zrobiłem, ale tak licze i nie chce wyjść mniej.:| Wydmuchało uszczelkę między dwoma cylindrami:| Do wymiany idą: - uszczelka pod głowicą - uszczelka pod pokrywę klawiatury zaworów - pasek rozrządu - rolka napinacza paska - szpilki do głowicy - uszczelniacz wałka rozrządu - drugi uszczelniacz - olej :cry: A miałem sobie...
A rozrząd ustawiłeś na znaki prawidłowo. Stare uszkodzone uszczelniacze spowodują tylko nadmierne zużywanie oleju przez silnik. Zawory nie są podparte, ustawiałeś luzy. Łańcuch rozrządu założyłeś stary, może jest już wyciągnięty nadmiernie.
Musisz zdjąć koło napędu rozrządu i wymieniasz sam uszczelniacz.Najgorsze zdjęcie tego koła trzyma mocno na wale nie wiem czy niema czasem jakiegoś specjalnego ściągacza do tego.
Będę wymienial tłoki pierścienie panewki uszczelniacze głowica do planowania uszczelka zawory uszczelniacze zaworów rozrząd i to co jeszcze jestem w stanie wymienić tak by mi on posłużył a tym to się boję z domu ruszyć by mi gdzieś zaraz nie nawalił
W pierwszym poście napisałem, że wszelkie koszty dotyczące części (uszczelki, uszczelniacze, rozrząd, pompa wody,olej, filtr, płyn chłodzący, a nawet silikon itp) są po mojej stronie. Chodzi tylko i wyłącznie o samą robociznę. W tym samym poście pisałem również o tym, że chodzi o goły słupek - czyli z przekładką całego osprzętu.
Ciśnienie paliwa sprawdzane ? Po podłączeniu pod program, program pokazał, że czujnik wałka rozrządu (niestabilny sygnał) Czyli, sygnał nadal niestabilny jest?
W okolicach rozrządu może być wiele wycieków. Może zaciągać z góry, z uszczelniacza na wale (czy jak tam wolisz simeringu), a nawet z samej pokrywy rozrządu. Co do rowka, to nawet trzeba go zasmarować silikonem.
Witam . posiadam Audi A3 1.6 benzyna + LPG miałem taki problem ze ubywało mi oleju w silniku widać było jak go spala . postanowiłem więc ściągnąć głowice i wymienić uszczelniacze na zaworach. nowa uszczelka uszczelniacze rozrząd dotarcie zaworów po złożeniu audi dopiero zaczęło kopcić na niebiesko . gdy ruszam na 1 i potem 2 to zostaje za mną smuga...
Macie jakieś propozycje dodatkowej diagnostyki do zrobienia we własnym zakresie? Byłem z tym w 3 warsztatach i jak dotąd wszystkie propozycje opierały się na wymianie (i oczywiście opłaceniu) losowych elementów. Wałki rozrządu, uszczelniacz wałka, uszczelka kolektora, łożysko oporowe. Część z tego jest dość droga, wolałbym mieć bardziej ukierunkowany...
Witam U mnie było podobnie i okazało się że trzeba wymienić uszczelniacz wałka rozrządu, po wymianie wszystko było ok.
Ja sam to wymieniałem. Na razie dramatu nie ma ale zaplanuj wymianę przynajmniej napinacza i łańcucha przy następnej wymianie rozrządu do tego uszczelniacz na wale od strony rozrządu (będzie na wierzchu cala obudowa z nim) i przy okazji uszczelniacz wałka do kompletu. Co ciekawe po wymianie u mnie zmniejszyły się wibracje silnika.
Sześć lat temu wymieniany był rozrząd, a ten uszczelniacz to autor napisał że był wymieniany później. No ale fakt, mechanik może już się zasłaniać "niepamięcią" Założyć pasek i jak to mówią: jeździć, obserwować. Nie ma sensu teraz pół silnika rozbierać żeby dojść do tego co jest tam nagrzebane.
Dekiel to jednocześnie obudowa (łożyskowanie) wałków rozrządu, musisz zdjąć paski zębate. Nie składaj na silikonie, użyj specjalnego uszczelniacza np. AFD 2000 Elringa
Skoro przez zapchaną odmę może wywalić olej na uszczelniaczu wałka rozrządu to pod pokrywą zaworów chyba też może?
Witam ! W mojej Pandzie muszę będę wymieniał rozrząd, chciałbym od razu wymienić uszczelniacz wałka i uszczelniacz wału od strony rozrządu. Czy koła pasowe są na klinach oraz czy do ich zdejmowania trzeba mieć specjalne ściągacze. Jakie są momenty dokręcenia tych że kół oraz napinacza rozrządu ?
Zazwyczaj to tam cieknie spod pokrywy rozrządu lub uszczelniacza wałka rozrządu przy kole pasowym (a tak na prawdę to nawet częściej cieknie spod uchwytu cewek zapłonowych ale to jest z drugiej strony). Wałek rozrządu jest nad głowicą więc chyba widzisz czy cieknie spod uszczelki głowicy czy wyżej.
podaj kod silnika, wg mojej info wystarczy te 4 śruby wykręcić. i jeżeli nie wymieniasz uszczelniacza to nie trzeba centralnej śruby ruszać.
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
INA nigdy nie robiła łańcuchów (przynajmniej ja się nie spotkałem), jest tylko pakowaczem. Pozostałe firmy pominę milczeniem. Głównym producentem łańcuchów do japończyków był TSUBAKI, do koreańców nie wiem. Na europę producentem łańcuchów jest IWIS spotykany często w zestawach FEBI (zwłaszcza do mercedesa) i rzadziej SWAG. Tak więc wielkiego wyboru...
to rozrząd może być przestawiony o 1 ząbek, przez co jeden zawór nie pracuje równo i raz na jakiś czas skapnie tam oleju i wypali go Nie ma takiej opcji, przestawienie rozrządu nie dotyczy jednego zaworu a wszystkich. Najprawdopodobniej silnik zaczyna powoli brać olej i widać to po dymieniu,te silniki lubiły szybko zużywać uszczelniacze zaworowe
potrzebne ci będzie tak zaczynamy od góry; - 2 uszczelki deklów zaworowych - 2 uszczelniacze wałków rozrządu - 2 paski rozrządu - 3 rolki - 1 pompa wody - 1 uszczelniacz wału korbowego a pytać najlepiej w hurtowniach motoryzacyjnych a pewnie jak będzie wszystko rozebrane to pasowało by wymienić paski wielorowkowe ewentualnie rolki tych pasków miłych...
Nie pierwsze jw ewentualnie sprawdzenie czy blokady na rozrządzie są ok, ale wszystko raczej sprowadza się do złego ustawienia uszczelniacza walu który jest czujnikiem i kołem fonicznym na wale (ma zintegrowany w sobie czujnik położenia wału i koło foniczne).
Bez problemu są dostępne zestawy rozrządu wraz z mokrym paskiem i przednim deklem silnika, który jest zintegrowany z uszczelniaczem wału. Ps. Ten mokry pasek napędza pompę oleju i wakupompę, a nie pompe wysokiego ciśnienia CR
Witam,jeżeli wałek i rolki nie opiłkowały dużo to sprawdź starą pompę olejową , jeżeli opiłki nie zrobiły tam bałaganu to bym zostawił. Popychacze wszystkie warto wrzucić przed montażem do pojemnika z olejem silnikowym żeby olej wszędzie się rozprowadził,dyszy bym nie ruszał bo można większy bałagan zrobić przy montażu nowych Przebarwienia są po obróbce...
wszystko zależy od tego jak te uszczelniacze są zepsute bo może być tak że gdy uszczelniacze są aż popękane to mogą też być prowadnice wytarte bardzo a w tedy ta ilość oleju na tłoki jest znacznie większa a my tego nie wiem bo najpierw należało by zdjąć głowice i zobaczyć to gołym okiem i w tedy oceniać co z tym jest nie tak pozdrawiam. Dodano po 5...
Może masz złe uszczelniacze, źle założone albo taki z niego mechanic.
A co myślicie na temat uszczelniacza/simeringu wałka rozrządu ?
no , dobra łożysko jest, ale jaki jest uszczelniacz.?
To wymień uszczelniacze wałków
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
Czujnik wału na uszczelniaczu?
Witam ! W mojej pandzie 1.1 8V 2008 r. VIN ZFA16900001317024 wziąłem się za wymianę rozrządu. Koła ustawiłem na znaki. Chciałem wymienić sobie uszczelniacz wałka rozrządu i po odkręceniu ukazał mi się taki widok jak na foto. Wycięcie na klin na wałku jest dużo większe niż klin na kole pasowym wałka. Zapewne jest tam jakaś regulacja. Czy do ustawienia...
Witam! Potrzebuję porady, pomocy przy wymianie przedniego uszczelniacza wału. Silnik to benzyna 1.0 peugeot 106. Niestety okazuje się, że przy wymianie tego uszczelniacza. Trzeba ingerować w rozrząd. Może posiada ktoś skan z polskiej książki serwisowej. Lub opis krok po kroku jak go wymienić. Sytuacja jest tragiczna. Olej znika po przejechaniu kilkunastu...
Uszczelniacze pompowtryskiwaczy wymienione, rozrząd ustawiony. Wartości w vcds w grupie 23 dalej mocno na minusie i samochód dalej szarpie.
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
Przepraszam ale po co od razu straszycie? Też tak miałem że na gorącym silniku kontrolka ciśnienia się zapalała jeszcze wył ten przeklęty brzęczyk i pomyślałem po silniku! Jednak po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stop korbowodów wał okazał się gładki. Wiem to nie jest metoda weryfikacji ale widziałem wiele wałów do szlifu i ten się nie kwalifikował...
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko .
Jak w każdej V od vag leje się z uszczelki pokrywy zaworów i od wymiany tego bym zaczął . Przerabiałem to w 2.4 dokładnie taki sam scenariusz, choć oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić uszczelniacze faz rozrządu
Jeżeli chlapie na maskę to stawiam na uszczelniacz wałka rozrządu, zdejmij osłonę, umyj dokładnie silnik, odpal auto na jakiś czas i zobaczysz skąd leci.
Ale czy tyczy się to każdego uszczelniacza, czy to walka rozrządu czy jakiegoś innego? Byłby ktoś w stanie mi odpowiedzieć? Myślę, że to się tyczy każdego uszczelniacza/simmeringa teflonowego PTFE, choć niech mnie ktoś poprawi jak błądzę.
Pierwszy raz będę coś takiego robić jeszcze upg będę wymieniać, teraz chciałem na starym wszystko ładnie ustawić później rozpiąć pasek i bez przestawiania rozrządu zdjąć głowice do zmiany upg, wiedzę mam bardzo małą ale strasznie chce spróbować zrobić to wszystko samemu, kupiłem już specialnie kobylki i lewarek żaba, na dniach dojdzie klucz dynamo,...
Tak gwoli ścisłości, to w tych silnikach (EA288) są dwa paski zębate, drugi napędza pompę oleju i pracuje w jego kąpieli. Wymieniając rozrząd należy pamiętać również o jego wymianie. Droższe zestawy rozrządu zawierają tenże pasek oraz pokrywę wraz z uszczelniaczem i właśnie takie należy kupować https://obrazki.elektroda.pl/4091206600_...
Witam Mam problem z uszczelnieniem pompy oleju. Przy wymianie rozrządu mechanik zauważył pocący się uszczelniacz pompy oleju w zafira 1.8 16V. Auto ma niespełna 200 tyś, mam je od nowości. Niestety próbowaliśmy już 3 różnych uszczelniaczy i nadal mamy wyciek. Wyciek jest od strony wałka rozrządu. Proszę o poradę w czym tkwi problem. Czy należy wymienić...
gdzie znajduje się napinacz łańcucha rozrządu mazda 6 ;1,8. czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju?
Witam, wymieniałem rozrząd w volvo xc70 2.5T 2004r. i musiałem wymienić uszczelniacz pod kółkiem zmiennych faz rozrządu. Teraz mam problem z ustawieniem koła zmiennych faz względem wałka rozrządu. Będę wdzięczny a pomoc. Pozdrawiam
Kolego, mam pytanie: ubywa oleju z układu hydrauliki, a przybywa w silniku. Czyli mam rozumieć, że jedna sekcja pompy od rozrządu ma uszczelniacz i olej idzie do silnika?
Pójdzie olej na pasek rozrządu i do wymiany będzie rozrząd i głowica do roboty. Nie rozumiem dlaczego nie można zdjąć paska, wymienić uszczelniacza i założyć paska na powrót odpowiednio napinając. Zreeztą nawet nowy pasek to kilkadziesiąt złotych. Tyle co uszczelniacz.
Proponuje diagnostykę. A jak nie to wymieniać jak leci : odma,wtryski ,cewki,nastawnik wałka,kolektor, oczyścić trzonki zaworowe,rozrząd,pompa HP,uszczelniacz wału,itd. A więc jak?
uszczelniacz wałek rozrząd wymiana uszczelniacz wałek rozrząd simson uszczelniacz uszczelniacz
satel czujka pożarowa umowa polsat silnik mercedes atego temperatura
powietrzna pompa ciepła kompresor srubowy
Jak dodać linki YouTube do Zgemma H8.2H? Licznik motogodzin w wózku Linde 0009460759 nie działa