Nic w tym opracowaniu nie ma o panewkach i kole zamachowym. witam jak sciagnoles to koło?
Czas na podsumowanie: Po początkowych problemach z demontażem, montaż przebiegł dość szybko, i bez większych problemów. Zdecydowałem się jednak założyć simmeringi zamiast zgarniaczy, wydaje mi się że będą szczelniejsze, zgarniacz moim zdaniem słabo przylegał i jego guma jest dość sztywna. Żeby dobrze założyć simmering/zgarniacz trzeba zeszlifować ok...
Odkłada się i zatyka. Obniża sprawność układ.
Można zapunktować. Dlatego też pisałem gra nie warto świeczki.
Przy składaniu zamków zaworów dobrze jest wziąć jakiś naprawdę gęsty smar i posmarować trzonek i półstożki, fajnie się wtedy przyklejają
Mój błąd, źle zrozumiałem.
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
No czopu wału nie da się zdjąć. Musisz odkręcić metalowy pierścień w który jest wbity uszczelniacz, wymienić go i skręcić to z powrotem.
Można kupić zestaw naprawczy ale to jest naprawa na 10 tys kilometrów. Proponuje poszukać zakładów profesjonalnej naprawy maglownic .Konieczne jest nakładanie nowej warstwy twardego metalu ,potem szlifowanie,polerowanie,wtedy jest jakaś gwarancja na naprawę.Szkoda czasu i kasy na montowanie i demontowanie ponownie no i ustawianie geometrii kół.
jak jak jest sucho, Że nie masz wycieku oleju z silnika poprzez uszczelniacz wału korbowego. Rozumiem że kolega nawet nie wie o jakim uszczelniaczu rozmawiamy?
Da się bez rozbierania, trzeba zdjąć sprzęgło i koło magnesowe.
Te same łożyska w tych modelach,6203zz i v22a lub kompletne ułożyskowania od pralek masterccok ,brandt
Broń Boże ,nie zdejmuj pokrywy.Uszcelniacz wyjmiesz bez problemu po zdjeciu kola pasowego. Najlepiej wkręcając w niego dwa większe wkręty do drewna i breszką do wyciągania gwożdzi ew,obcęgi.Ale by zdjąc koło pasowe to już trzeba odkręcic przodek.Da rade w garażu bez problemu.
Czy w tej pralce można wymienić łożysko bębna (które skończyło się po 4 latach użytkowania) i gdzie je można dostać ewentualnie ? Można wymienić. Kupić można w serwisie lub w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami.
Sprzęgło odkręcisz identycznie jak w tym linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Co do koła magnesowego (zwanego też kołem wentylatora) nakręć nakrętkę tak by się równała z gwintem wału, użyj punktaka przykładając w nakiełek i uderz w punktak młotkiem (dobry młotek 300 500 g ) koło odskoczy z wału. Zdemontuj tłumik oraz...
https://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-reg... tego się trzymaj.
Wystarczy stanąć przodem z górki i nic oleju nie wykapie. Powinno się ładnie rozebrać bez udziału ściągacza. Jak nie będzie chciało wyjść to załóż na końcówkę wałka wałek od maszyny tylko taki co się zabezpiecza na wałku i w niego postukuj i ciągnij powinno wyjść. Luz na WOM to nie tylko zużyte łożysko, ale także wytarta tulejka na końcu wałka. Znajduje...
Szerokiej drogi życzyć właścicielowi. Jeśli pierwszej naprawie nadal jest ten sam problem trzeba wymienić cały element. Jeśli luz jest 2mm to nie ma co ratować nawet. Przekładnia kierownicza dała szansę i czas na wymianę.
Czynności jak przy wymianie paska plus zdjęcie koła paska. Uszczelniacz, o ile dobrze pamiętam, jest cienki /wąski/ więc trzeba go równo wsadzić. A cieknie, bo może już spora bruzda na wale /chyba że tam jest kółko paska z bieżnią simmeringu i o-ringiem -nie pamiętam/.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Jak śruba regulacyjna już jest prawie cała wkręcona, regulacja zaworów na długo nie wystarcza i klepie to pewnie wałek do wymiany. Ciężko mi powiedzieć czy do wymiany jak go nie słyszę :) Ale jak zdejmiesz głowicę to go zobaczysz gdzieś tam w głębi ;) Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszkę zmysły technicznego w głowie to głowice na spokojnie...
Wkładasz kawał sznurka przez otwór świecy dopychasz tłokiem do zaworów. Zdejmujesz zabezpieczenie,sprężynę, uszczelniacz.Wyciągasz sznurek .
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
O jaki schemat Ci chodzi ?
Czy w tej giętarce potrzebny jest dodatkowy zbiornik oleju? Czy jest on przykręcany na 4 sruby i przez zaworek zasysa olej? Proszę o pomoc posiadaczy tych giętarek o pomoc, bo chciałbym ją sprawdzić zanim ją rozbiorę.
Stosować nową śrubę. https://obrazki.elektroda.pl/8976146100_...
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Również mam zamiar przeprowadzić taką operację. Jeżeli wymienisz to daj znać.
Tylko nie reguluj na słuch, bo taki magik w poprzedniej Audi80 - B3 jak to ruszył to już ani nie palił ekonomicznie i nie pracował jak trzeba. Dawno sprzedałem to auto. Myślę, że to zrobisz (trochę cierpliwości i serca). Powodzenia życzę
łożyska 6205 i 6206. Uszczelniacz 35X65,55X10/12
Mozesz zrobic sam. Odkrecic uszczelnic cienko msa i zakrecic powrotnie. Najlepszym i najskuteczniejszym zamiennikiem do mas uszczelniajacych jest SILICON do USZCZELNIANIA KOMINKOW. Tzn,mozna kupic tam gdzie sprzedaja kominki, i wyposazenie. Odporny na temperature i oleje. Ponadto latwo nim uszczelnic wszystkie uszczelki, Pokrywy motoru, skrzyni biegow...
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Wszystkie czynności związane z uszczelnieniem są związane z demontażem hydromotoru oraz jego rozebraniem na części pierwsze. Wymagane są specjalne narzędzia. Poza uszczelniaczem lub uszczelniaczami wymienia się również bieżnie uszczelniacza.
Jest możliwe,bez problemu.
Tak jest zaraz za tym kołem. Odkręcasz wyrywasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz. w sumie 15 minut roboty.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Są jeszcze 0 460 484 102 , 0 460 485 003 , 0 460 485 017 , 0 460 485 029 Uszczelki to 1 467 010 059
6203, 6204, 25/50/9
A jak wczesniej wymienialeś uszczelniacz???
Nową uszczelkę pod cylinder możesz wyciąć z kartonu. Zdejmując cylinder do zmiany uszczelki sprawdź czy nie założyłeś tłoku odwrotnie ma być strzałką w stronę wydechu. Do sprawdzenia dolot również gaźnika czy jest szczelny oraz uszczelniacze wału.
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Odpuść sobie ten element, wymień same łożyska z uszczelniaczem. Najważniejsze to kupić dobry uszczelniacz-nie taki za 5 zł, ale ten za 20-30 powinien być już dobry jakościowo. Przede wszystkim sprawdź oś bębna-jeśli będzie uszkodzona wymiana łożysk nic ci nie da bo woda znów pójdzie przez uszczelniacz
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Więc faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie drożności nagrzewnicy (może ktoś wlał jakiś uszczelniacz) i wymiana pompy wody.
Standard, czyli 6204,6205, simer. 30x52x11/13
Rozebrać i samemu odczytać. Lub czekać: http://north.pl/s/?txtSzukaj=6761263&sea... http://obrazki.elektroda.pl/4515407000_1...
Bez zdjęcia paska rozrządu nie zdemontujesz koła rozrządu wału a pod nim jest uszczelniacz
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Luz na łożysku jest minimalny ale chcę wymienić zanim w środku coś się nie wyrobi przez to. Nie wiem co jest z drugiej strony czy też łożysko? Piszę tu żeby uzyskać odpowiedz jak to zrobić czy jak odkręcę ten mały dekiel to wymienię łożysko i uszczelniacz?
Najpoważniejszą naprawa jaką przeszedł to wymiana uszczelniaczy zaworów. Pewnie pobierał olej. Wymiana pomogła?
No i oczywiście wymiana uszczelniaczy osłon drążków popychaczy.
Masz tu, oczywiście nie oryginały. http://www.gosdom.com.pl/index.php?modul...
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Podpowiem, że demontaż przekładni jest przechlapany, dlatego ja potrafię to wymienić bez demontażu od ramy- wyciąga się ślimaka od spodu.
. Czy rozmiar 25x47x10 będzie dobry? OK.
Czy w AMD129 oryginalnie była mosiężna tuleja na osi bębna w miejscu gdzie przylega uszczelniacz? Tak. to mniejsze to 6204 a to większe? 6205. Uszczelniacz mam 30-52/62-7/10 To oryginalny.
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Uszczelniacze uszczelniaczami. Mam podejrzenia graniczące z pwnością, że przyczyna brania oleju leży gdzie indziej.
Boję się wybijać łożyska aby nie pękło do końca. Przy wybijaniu raczej nie pęknie. Co radzicie ? Kupić termoregulator, bo ten w pralce zepsułeś.
I ponoć po wyjmowaniu częstym zaworów niszczą się uszczelniacze zaworowe.
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Hyundai i30 2 generacji 1.4 16v wymiana uszczelniacza walka atakującego. Dodano po 1 Skrzynia 6 biegowa. Chyba o uszczelniacz wałka sprzęgłowego chodzi?
A masz jakis sonsowny pomysl na zdjecie tego pierscienia w calosci ? Czy koszt zestawu naprawczego jest az tak duzy ?
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Miałem to samo tylko w innym aucie. Wymiana uszczelniaczy zaworów załatwiła sprawę definitywnie. Wcześniej brało mi 0,5-0,8 litra na 1000 km. Teraz nie bierze nic co mógłbym zauważyć.
bieżnia, tylko ona jest chyba zabezpieczona pierścieniem zatopionym w plastiku. Nic takiego nie ma. Wybijak z ostrym kantem i wyjdzie.
Witam odgiąć drut od siłownika zakręcić w imadło i kręcić siłownikiem w przeciwną stronę i lekko stukając oczywiście wd lub inny odrdzewiacz jeżeli się urwie to podpiłować szlifierką kontową i odgiąć dalej ten drut
Uszczelniacze na zaworach nie trzymają i po dłuższym postoju olej dostaje się na tłoki. Jeśli prowadnice zaworów są ok to powinna pomóc wymiana samych uszczelniaczy.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
FŁT, Koyo, Nachi, a uszczelniacz najlepiej kupić po wymiarach, bo jak zamówisz do pralki danego modelu itd. To zapewne Chińczyka dostaniesz zrobionego z totebek jednorazowych, ja kupuję uszczelniacze i łożyska w lokalnych sklepach. Do sprawdzenia w Google maps. No i terzeba zobaczyć w jakim stanie jest krzyżak i pierścień pod uszczelniacz. Na pewno...
Jeśli by to były te mikro pęknięcia na głowicy czy jest możliwość zastosowania jakiegoś środka typu uszczelniacz?? Tylko wymiana/spawanie głowicy będzie skuteczne.
Zobacz,wymiana w dziale AGD łożyska ,uszczelniacze
Załóż takie jak były i nie ulepszaj bo nie podziała
Wymieniał, poszukaj w necie miałem nawet taką fajną fotorelacje od wschodnich kolegów.
Jeśli nie jest za późno skasować luz na łożyskach. Regulujesz pod dekielkiem na 4 śrubki. Jeśli jest tam jeszcze olej to najpierw go zlej przez korek w piaście. Po skasowaniu luzu wlej olej do piasty, jeśli wycieków już nie będzie to tyle. Jeśli nadal Będzie się sączył piasta do zdjęcia przez demontaż nakrętki i łożyska, potem wymiana uszczelniacza.
Witam, ostatnio doszła mi nowa teoria do odpalania mojego auta. Mianowicie przez ostatnie 3 dni auto stało dziobem w dół i efekt tego taki, że dwa dni auto odpaliło od strzała a trzeciego dnia trzeba było dłużej kręcić. Czemu?
Jak często wymieniany olej i jakiej klasy? Long Life może powodować degradacje oleju i wszelakich uszczelniaczy. Wymiana oleju co 10-15 tys czesto pomaga. Przebieg auta jaki? Czy jest książka z info o częstotliwości wymiany oleju?
Połowa koszyczka, druga jest pomiędzy łożyskiem a uszczelniaczem. Dlatego wał jeszcze się kręci. Jeżeli cylinder nie jest uszkodzony, to wymiana tłoka, łożysk, uszczelniaczy i powinien działać. Te ślady, w komorze spalania, nie przeszkadzają.
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
ma na końcu łożysko wałeczkowe, które sie rozleci jak go pociągniesz do przodu . Ten zewnętrzny trzeba by sciągaczem wyciągnąć, opierając sciągacz o ten środkowy. Istotnie trzeba posiadać umiejętność montowania tego wałka ze względu na igły ale nie jest to nadzwyczajnie trudne. Warto natomiast zadbac aby igły nie wysypały się. Natomiast łożysko wałka...
Co zrobić jak uszczelniacz PTFE cieknie ?? Kolejna wymiana ?
Nie pamiętam czy to dotyczyło MZ-tek, ale po tak długim staniu simeringi na wale traciły sprężystość i tłok nie zasysał paliwa ze skrzyni. To że po kielichu pod świecę pracuje oznacza że nie masz paliwa. Czeka cię wymiana uszczelniaczy na wale.
Zgadzam się ze staszko05 prawdopodobnie kłopoty z głowicą. A uszczelki w przypadku gdy masz mleko w oleju wymienia się wodne i olejowe oraz tłok prawdopodobnie porysowany.
Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
Witam łożyska są tanie to nie problem ale kosze na łożysko to cena ponad 50pln za sztukę jak są głośne to zabieraj sie do roboty bo jak się zatrą to będzie obracać się razem z koszem (uszczelniaczem )a w tedy wymiana bębna .Pozdrawiam.
Dla wygody i zysku ASO.
Niestety mieszadeł raczej nigdzie nie dostaniesz !!! Sprawdź w jakim są stanie bo na 90% wytarte więc wymiana uszczelniaczy nic nie pomoże. Możesz równie dobrze włożyć wywoływaczkę do 2028,3035 itd. To jest dokładnie to samo. Dołączam katakog części do K-4145 Pozdro
Problemem okazał się wał, który miał mniejszą średnicę na wolnym kole rozrusznika. Gdzieś około 1 mm różnicy i koło strasznie latało, co powodowało nietrzymanie uszczelniaczy. Info piszę dla innych, którzy będą się borykać z podobnym problemem, mi pozostaje raczej kupić 2 wały za 150 zł i rozbierać cały silnik, bo wątpię, że uznają reklamację, czy cokolwiek...
Przy takim spalaniu oleju wymiana uszczelniaczy nie pomoże, znam dobrze te konstrukcje, przerabiałem na początku takie zabiegi, pomogła wymiana pierścieni. LPG w aucie?
W Nowym uszczelniaczu będzie nowy pierścień.
Panowie potrzebuje pomocy niemogw wyjąć łożyska z pralki AWG 695 1.rozkręciłem zbiornik (zdjołem zabezpieczenie z łożyska )i próbowałem wyjąć bęben i poszlo 5 mm i dalej nie
Witam serdecznie. Pacjent to vw t4. 2.4D Chce wyjąć prawa półos, jarzmo mam odkręcone i leży obok więc dojście niby bajka. Prawa półos wchodzi w element aluminiowy i dopiero do skrzyni. Górny wahacz mam uniesiony wysoko, lecz nie dotyka on odbojnika więc trochę może by jeszcze poszedł wyżej. Blokuję mnie właśnie ten wahacz bo wewnwetrzy przegub się...
Uszczelniacz zatrze pompę, tylko wymiana . Tak w ogóle to przed ponownym nabiciem wymień zaworki w portach bo one też lubią przeciekać a koszt to parę zł.
Nie wiedziałem, że wymienia się oba. Temat informacyjny dla takich amatorów jak ja. Wpisuję model pralki i widzę, że ktoś to robił, i wiem, że można.
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Witam rozebrałem przednie lagi w mojej hondzie cbr 125 jc 34 2004rok i jedna złożył i wlałem 400ml oleju i wydaje mi się że jest go jakoś dużo bo prawie do góry sprężyny i jak skręcę wszytko to aotryzatora prawie nie da się wcisnąć i co może się stać jak będzie za dużo oleju. Ktoś wie ile trzeba wlać tego oleju i czy tak ciężko ma chodzić że z 3 cm...
Możliwa. 6205 6206 uszczelniacz 35x62x11/12,5
Witam. Problem rozwiązany. Wymiana uszczelniaczy na regulatorze (PARBAKS) pomogła. Nie zauważyłem uszkodzeń mechanicznych na uszczelniaczach. Dziękuję za pomoc.
Proszę jeśli to możliwe , na co zwrócić szczególną uwagę przy rozbieraniu. Pozdrawiam
wymiana uszczelniacz wymiana uszczelniacz półoś wymiana uszczelniacz husqvarna
płynna regulacja prądu prostownika uruchomić kompresor lodówka lokalizacja moduł bluetooth
Piec grzeje grzejniki podczas podgrzewania wody - przyczyny i rozwiązania Podłączenie uniwersalnego modułu AC CDI do Yamaha DT 50 2007