Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
Witam posiadam civica eg4 z silnikiem d15b2. autko ma moc, zbiera sie jak nalezy lecz przy 4000 obr zaczyna kopcic. Znajomy podpowiada ze to uszczelniacze. Wie ktos czy trzeba sciagac glowice by zmienic uszczelniacze trzankow zaworowych przepraszam za pisownie ale uszkodzil mi sie alt. pozdrawiam
Dziękuję.Mając już zdjętą pokrywę zaworów,wymieniam oczywiście uszczelkę(na uszczelniacz czy bez) czy należy jeszcze jakieś inne wymienić? W dostępnych częściach najczęściej występuje tylko uszczelka pokrywy. Chodzi mi o oringi,niektórzy sprzedawcy jakieś dodatkowo oferują
Sprawa wygląda w ten sposób że nie bardzo mam możliwość ustawić zawory na ciepłym silniku ponieważ w tej chwili jest zdjęta głowica bo wymieniałem zawór i uszczelniacze. Chciałbym więc ustawić zawory po montażu głowicy a przed uruchomieniem silnika czyli na silniku zimnym. W związku z tym powinienem w jakiś sposób zmienić wartości luzów?
Witam Zrobiłem tak że nie czekałem tylko to rozebrałem ;-) Kiła była w środku. Zawór był ładnie rozklepany od góry, zrobił się na nim ładny grzybek. Musiałem go piłować bo nie przechodził przez prowadnice. Silnik spalał olej i w środku było pełno syfu. Olej brał przez uszczelkę pod głowicą i uszkodzony oring na kanale olejowym. Wymieniłem: -zawór ssący,...
Przyczyna jedna. Uszczelka pod głowicą. Ile ma godzin? Podejrzewam uszczelniacze zaworow. I tu pytanie.. Czy da sie je wymienic bez sciagania glowicy? Jak ciekną uszczelniacze to nie ma prowadnic zaworowych trzeba je wymienić bez ściągania głowicy się nie da.
Witam. Chyba się skuszę na wymiane uszczelniaczy zaworowych w moim Pikusiu. Szukam info jaki przyrząd kupic. Generalnie - jest kilka rodzajów od 40 do 150 PLN. Na zdjęciach opcje jakie rozważam. Ja jestem nastawiony na na koło 140 PLN, przyrząd z rączką, obrazek nr 1. Uszczelniacze wymieniane bez zdejmowania głowicy. Auto dymi, kompresja jest, uszczelka...
Mam pytanie odnośnie płyty zaworowej/blaszki zaworowej sprężarki klimatyzacji Sanden SD7H15 S8024. Gdzie można kupić taką blaszkę? Moja sprężarka bardzo dobrze pompowała, ale pękła płyta/blaszka zaworowa i szkoda mi kupować drugiej sprężarki jak wymieniłbym blaszkę i uszczelniacze i byłoby ok. Problem z tym że nigdzie nie mogę znaleźć ofert sprzedaży...
Witam , mam pewien problem z Fordem Probe 1995r , silnik:2,5l, 24 zaworowy . Poszukuje uszczelniaczy zaworów , lecz niestety w żadnym sklepie nie mogę ich dostać . Jeden ze sprzedawców poinformował mnie, że do tego samochodu pasują uszczelniacze z innego modelu, lecz nie jest pewny w 100 % z jakiego. I tutaj kieruje do was moje pytanie, ma ktoś sprawdzoną...
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo, i nie ma czegoś takiego jak jazda żeby się uszczelniło,...
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
witam wszystkich mam pytanie czy w silniku hondy gx 160 powinny byc szklanki na obu zaworach i podobnie czy na dwoch zaworach powinien byc uszczelniacz zaworowy .Pytam się ponieważ filmy na You Tubie pokazuja różnie a poza tym literatura tez tego nie precyzuje dziękuję za odpowiedz
Witam, W zeszłym roku uratowałem od rozłożenia na części motocykl jak w temacie. Rocznik '86, kompletny, ale po kilkuletnim postoju, ledwie odpalał. Wyczyściłem, wymieniłem uszczelki w zbiorniku paliwa, wszystkie w gaźnikach, sprawdziłem poziomy paliwa, wyregulowałem zawory, wymieniłem świece, olej, filtry, itp., wsio zgodnie z serwisówką. Na liczniku...
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Mam taki problem z samochodem i nie wiem jaka jest przyczyna. powiedzcie mi co sie moze dziac z samochodem gdy sa złe uszczelniacze zaworowe?
Ja przy serwisowaniu sprzętu RTV muszę postawić jednoznaczną diagnozę, jak się pomylę, to nie obciążam klienta. Klient płaci wyłącznie za wymianę uszkodzonych elementów. Mechanicy niestety wymieniają na oślep a klient i tak zapłaci. Postawienie diagnozy w silniku różni się troszkę od diagnozy sprzętu rtv.Taka rzeczywistość i w silniku można przypuszczać...
Panowie, auto jak w temacie. Poszukuję uszczelniaczy wtryskiwaczy, tych w kapie zaworowej, znaleźć jakoś nie mogę, podobno nie występują luzem lecz z całą kapą zaworową, prawda to? Jak widać nie ma tych uszczelniaczy "luzem".
Uszczelniacze zaworowe da się wymienić bez demontażu głowicy! Wszystko zależy od Twojej, bądź mechanika wiedzy i sprytu! Kilka tematów na ten temat jest już na naszym Forum, więc wysil się troszeczkę ;)
Przymierzam się do wymiany uszczelniaczy zaworowych w motocyklu Honda CBX 550F. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zdjęcie głowicy z silnika umieszczonego w ramie. Drugą kwestią jest, czy muszę rozpinać łańcuch rozrządu by wyjąć głowicę. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się...
Witam. cieknie mi olej spod uszczelniacza na wale od strony skrzyni i teraz pytanie co oprócz skrzyni i zamachu muszę jeszcze odkręcić żeby się dostać do uszczelnienia jest to dokładnie wersja silnika 1.6 8 zaworowy przedlift 96 rok
jeśli przekładasz ze wszystkim to możesz założyć każdy zespół napędowy jaki występował fabrycznie w tej budzie bez większych przeróbek, tylko musisz sobie wypruć wtedy najlepiej z całą wiążką elektryczną (przynajmniej częścią silnikową), komputerem, immobilajzerem ze stacyjki i kluczykiem, najlepiej też z półośkami, linkami gazu i sprzęgłą, wężami,...
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Przyrządem do ściskania sprężyn zaworowych.
Przeważnie olej uciekał na uszczelniaczach rurek zaworowych tam zawsze najwięcej oleju znikało, ją zawsze dodatkowo uszczelniałem milionem odporny na wysokie temperatury, olej też często uciekał na uszczelnienie wału od strony koła zamachowego.
To jest koło wału. Znak na nim (ten od strony zewnętrznej) ma być ustawiony na godzinę 6? To jest kolo wałka zaworowego. Biała kropka mniemam jest znakiem ktory ma byc ustawiony na godzinę 12? (na obudowie rozrządu jest taki otwór rewizyjny i domyslam się że ta kropka (dziurka) powinna się z nim pokrywać). To jest koło pompy wtryskowej na której nie...
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
W mtz-cie można spotkać orbitrole nowsze z kompletem zaworów lub stare bez zaworów z dokręconą kostką zaworową. Jeśli kupił orbitrol nowy dedykowany do MTZ-ta powinien komplet zaworów posiadać.
Witam. Mam pytanie czy możliwa jest wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy? (silnik 1.6ECi 8V mitsubishi colt ). Dziękuję i pozdrawiam.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
witam muszę nie długo zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworowych ,jak to uczynić. będę musiał ściągać wałek rozrządu , z jaką siło dokręcić panewki wałka ,20Nm wystarczy ?za każdym razem należy plantować głowicę ? pzdr
Jeśli zgasisz gorący silnik na ok 1min i po odpaleniu puści chmurę niebieskiego dymu, to uszczelniacze zaworowe do wymiany
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy zaworów muszę zdjąć głowice czy moge zrobic to jakos innaczej.
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Pozostaje ryzyko że zasupła się na końcu, dlatego też trzeba patrzeć co się robi. W 20 zaworowym silniku zbyt dużo nie potrzeba do podparcia zaworu, a w dieslach tłok podpiera bezpośrednio. Patent ze sprężonym powietrzem nie jest zły, pod warunkiem że zatrzaski...
Panowie dzis odebrałem auto po wymianie uszczelki pod glowica i uszczelniaczy zaworowych.Wszystko niby jest ok,nie dymi praktycznie wgl,odpala bez problemu.Jednak problem pojawia sie gdy wjade w miasto,przejade 2 skrzyzowania i temperatura podnosi sie do 90stopni,czasem nawet troche powyzej,załacza sie wentylator.Jak wyjade na trase po chwili temperatura...
Witam Serdecznie . Borykam się Audi A3 1.6 SR AKL a dokładnie z takimi problemami jak : - samochód je mi olej dokładnie 4l na jakieś 4 tysiące km - z rury wydechowej gdy dodaje mocno gazu daje lekko czarny dym - wyskakiwała na bardzo ostrym zakręcie pod górkę kontrolka oleju dosłownie na chwilę poczym znikała, lecz po jego dolaniu do prawidłowego stanu...
Nigdy nie miałem problemów z demontażem zabezpieczeń przy sprężonym powietrzu. Ostatnio nawet demontowałem zabezpieczenie przy 1.9 TDI VW bez sznurka czy powietrza - zawór ładnie opierał się o tłok. Pewnie masz problem ze znikającym olejem - zanim wymienisz uszczelniacze zobacz jakie luzy mają zawory w prowadnicach bo wymiana może nie przynieść efektów.
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Czy przerabial ktoś temat wymiany uszczelniaczy zaworowych w silniku m43tu b19 bez zdejmowania glowicy? Auto troche kopci jakby niebiesko. Chciałbym to zrobić bez zdejmowania glowicy.
Gwint m8 a uszczelniaczy nie wymieniłem
Uszczelniacze wg życzenia klienta wymienione. Jest to do zrobienia bez zdejmowania głowicy. Zamykam
Wiem, że lepiej zrobić całą górę. Jednak nie mogę zdjąć głowicy bo stracę pół roczną gwarancję na silnik, której zostały dwa miesiące. Sprzedawca może mi dostarczyć kolejny silnik jednak to znów nie male koszty i loteria. Liczę po cichu, że to uszczelniacze bo puści czasem niebieskiego bąka z rana jak jest chłodniej. Kompresje ma dobrą. Silnik z anglika,...
Zmiana uszczelniaczy ma być po prostu eksperymentem czy się uda czy nie uda :D Nie ma sensu ściągać głowicy i robić jej remontu skoro silnik na wiosnę prawdopodobnie i tak pożegna się z budą i ustąpi miejsca silnikowi 1.2 8v z fiata punto 1. Nie mam kompresora powtarzam po raz piąty i nie mam jak sobie załatwić dostępu do niego więc szukam innej metody....
Symbol silnika APQ Sprawdzę ten bagnet. Jeśli są zużyte to tylko pierścienie olejowe bo tak na prawdę silnik mimo dużego przebiegu jest w naprawdę bd dobrej kondycji, wcześniej jak się zagłębiałem w temacie objawy wskazywały uszczelniacze. Jeśli to pierścienie to została mi jeszcze jedna opcja ;)
Witam mam problem z rozrządem w n43. Mianowicie zdjąłem walki rozrządu żeby wymienić uszczelniacze zaworowe. Z tyłu walków są wypusty na blokadę kwadratowe. Zaznaczyłem która strona mają iść do góry. Wał był zablokowany na kole zamachowym tylko że wtedy prawdopodobnie nie był na suwie pracy tylko wydechowym z tego co widzę po zdjęciach które zrobiłem....
Witam wszystkich. Problem brania oleju w mojej kawasaki - no bierze lecz nie jednostajnie , tylko kiedy chce kawasaki 1981r stan licznika 43 tys ? olej motul3000 silnik pracuje równo i jest szczelny brak wycieków mam pytanie czy da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy jeśli chodzi o pierścienie olejowe , wymiar tłoka jest 67,4mm...
Ściągacz do kół rozrządu? W warsztacie się przyda. Popatrzyłem na te narzędzia co wcześniej zamieściłeś. W zasadzie są Ci zbędne. W tdi na pompkach nie zastosujesz tego ściągacza, a ten klucz do blokowania kól rozrządu jest nic nie wart moim zdaniem. Kup sobie jakiś dobry przyrząd do naciskania sprężyn, szczypce do ściągania uszczelniaczy, pęsetę i...
Uszczelniacz nie mógł spaść z trzonka by wpaść do miski bo to fizycznie niemożliwe.Jakiś "śpec"to robił i mu części po drodze powpadały. :D Co do silikonu to przy częstych naprawach góry silnika np przy skrobaniu go np z głowicy resztki wpadają do silnika.No i oczywiście spadają do miski. czyli nie powinienem się zamartwiać że mi wypadł uszczelniacz...
Olej przez prowadnice dostaje się do cylindra co powoduje ubytek oleju i zadymę. W sprawnym silniku ilośc jaka się tam dostaje jest na tyle mała że fizycznie raczej nie da się jej zauważyć. W przypadku silnika zuzytego uszczelniacze pomagają tylko na chwilę, po pewnym czasie luźne zawory zaczynają rozpychać uszczelniacze.
Cześć, mam jedno krótkie pytanko. Mam samochod z 1.8T i założyłem nowy kompletny rozrząd razem z pompą wody jakieś 20k km temu. Samochód pobiera dosyć sporo oleju i wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe. Chciałbym je zmienić i przy okazji wymienić łańcuch oraz napinacz rozrzadu ale musiałbym rozpiąć pasek, zdjąć wałki z głowicy etc. Czy mogę taki...
Tak jak w temacie, gdzie dostanę uszczelniacze zaworowe do silnika Kawasaki Fh580v 19km v2? Muszę je wymienić bo silnik dymi na niebiesko i widać że są zużyte. Pozdrawiam.
Nie da się określić pewnie skąd bierze najwięcej oleju, w kanale dolotowym w dieslu zawsze jest olej. Są cztery drogi: uszczelniacze zaworowe, odma, turbina, pierścienie, i trzeba robić w kolejności od najtańszej naprawy. Zrobiłeś uszczelniacze, teraz pewnie trzeba będzie wymienić turbinę, ale na twoim miejscu spróbowałbym wyjąć wąż z odmy i wsadzić...
Tak jak się obawiałem, uszczelniacze z Perkinsa nie pasują ze względu na dużą średnicę zewnętrzną. Nie mieszczą się w sprężynie wewnętrznej. Poza tym okazało się że jedna z gumek pękła. (at)piotr1eo Jak wyszła przeróbka głowicy z dedykowanymi prowadnicami? Silnik chodzi, nie zaciera się? Zawory suche?
Ale skąd się bierze olej w komorze spalanie?? Może uszczelniacze i gaźnik ale gaźnik ostatnio czyściłem ale i tak wydaje mi się że to problem tych dwóch rzeczy. Dodano po 5 Ja sobie jutro posprawdzam rzeczy które mi pisaliście i może się odezwę.
Witam. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i rozrząd w Bmw e91 318i N46B20B i po odpaleniu silnik drga jak by nie chodził na wszystkie gary. Sprawdziłem na kompie ze jest błąd 2A61 Valvetrinic. Usunąłem stare ustawienia i przeprowadziłem kalibrację na nowo. Komp pokazał ze kalibracja się powiodła i faktycznie jest lepiej ale ma jeszcze delikatne falowanie...
Wymieniłem tylko na jednej głowicy w końcu bo miałem mało czasu , gdyż miałem wyjazd na urlop tym autem minimalnie pomogło, tak o jakieś 30-40% mniejszy pobór oleju. Robić specjalnie to chyba bym nie robił, przy zmianie rozrządu na pasku i wymianie slizgów napinaczy to wtedy uważam że warto spróbować, choć jest to dosyć trudne czasami jeden uszczelniacz...
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
Te silniki ogólnie znane są z tego, że żłopią olej. Robi się je raczej kompleksowo, czyli planowanie głowicy, uszczelniacze, prowadnice zaworowe, dotarcie zaworów, nowa uszczelka, nowe śruby. Może masz pokrzywione prowadnice zaworowe, które regularnie uszkadzają uszczelniacze. Pierścienie wykluczyłeś, a skądinąd wiem, że te fabryczne zrobione z takich...
No uszczelniacze trzonków zaworowych raczej. Albo odma zapchana i ciśnienie w silniku wzrasta wpychajac olej poprzez uszczelniacze. Jak sprawdzić czy to uszczelniacze? Odmy od wału korbowego nie ma w tym silniczku - z pokrywy wałków rozrządu idą dwa wężyki do dolotu.
To jest właśnie efekt nie sprawdzenia głowicy przed montażem. Tym się nie martw nauka nie idzie w las :D. Teraz już wiesz głowica do ściągnięcia. Wszystkie zawory należy rozpiąć posprawdzać ewentualnie wymienić na nowe i dotrzeć. Należało by jeszcze głowicę z planować. Nie zapomnijcie o uszczelniaczach trzonków zaworowych, które tez należy wymienić....
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Gniazda zaworowe jak nie są szczelne to przy pierwszym odpaleniu puści chmurę dymu czarnego z tyłu Mylisz chyba gniazda zaworowe z uszczelniaczami prowadnic zaworowych :)
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak jak wcześniej napisałem, silnik chodził bajecznie. Nigdy nie było problemów z odpaleniem. Co prawda maluszek nigdy nie widział zimy, ale był mimo wszystko w zimie odpalany (Stał w garażu murowanym nie ogrzewanym) I nigdy nie było problemu. Czy był rozgrzany, czy zamarznięty zawsze odpalał. Teoretycznie nie...
Witam przez około 3 miesiące usterka w moim aucie ustała komputer nadal pokazuję bład na 1 cylindrze ( zwarcie do masy sporadyczne). Zamiana cewek i wymiana świec na niewiele się zdała. Miałem drugą skodę i wymieniłem z niej praktycznie wszystko co się dało odkręcić. Wymiana czujnika pod pedałem sprzęgła koszt na allegro około 15-20zł + przesyłka i...
Według normy VW silnik może zużywac nie więcej niż 0.6 litra oleju na 1000 km.Jeżeli jest wiekszy,wtedy należy sprawdzić silnik pod względem mechanicznym.Sorry,ale bzdurą jest powiedzenie że jest uszkodzona podstawa układu wtryskowego.W taki wypadku brak jest stabilizacji obrotów.Jeżeli chodzi o zużycie oleju to,w zależności od przebiegu kilometrów...
Witam wszystkich. Piszę ten post ze względu na moją sytuację,a bardziej sytuację mojego Seata Leona 1.4 benzyna bez LPG 16V rocznik 2002.Jestem już wykończony zmaganiami oraz wizytami u mechaników i elektromechaników,a co za tym idzie pieniądze, które wydaje a auto nadal tam samo chodzi. Przedstawiam mój problem. Pewnego dnia odpalając auto cały zaczął...
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Uszkodzony zawór,uszczelniacz trzonka zaworowego,popychacz-sprawdż.
Witam ! Jeśli chodzi o przekaźniki to jeszcze może być tak że jest zła masa i wtedy obwód może się zamykać przez inny odbiornik nawet przez zwykłą żarówkę lamki kontrolnej (zależy od oporności cewki przekażnika). Natomiast co do zużycia oleju to bardzo prawdobodobne jest wyeksploatowanie uszczelniaczy trzonków zaworowych - jestem w 90% przekonany że...
Z mojego doświadczenia nawet zawory się nie uszkadzały prostowało się tylko laski i ew. wymieniało dżwigienki i było ok. bez zdeimowania glowicy a korby napewno są całe nie ma takiej opcji żeby się skrzywily Czy założono dobre uszczelniacze trzonków zaworowych ?
żeby sprawdzić co jest warty silnik nie odkręca się korka wlewu ale raczej wyciąga bagnet-nie chlapie olej i można zobaczyć jaki gaz się wydostaje- jeżeli jest to znaczne dymienie na niebiesko to znaczy,że silnik ma przedmuchy z cylindrów i bierze olej. Kompresję w tym silniku najlepiej sprawdzić specjalnym przyrządem-wykręca się świece żarowe i podłącza...
Witam. Popełniłeś podstawowy błąd, ponieważ mając zdemontowaną głowicę należało sprawdzić jej stan, a mianowicie przeplanować głowicę sprawdzić stan zaworów jeżeli nie są wypalone bezwzględnie należy je dotrzeć oraz wymienić uszczelniacze trzonów zaworowych.
Od remontu tego silnika nie uciekniesz.Masz duże zużycie oleju a do wymiany są prawdopodobnie zużyte pierścienie na tłokach.Sprawdż czy jest drożna odma .Obroty wzrastają gdyż są duże przedmuchy oleju z cylindrów i poprzez odmę dostaje się do gażnika silnika mieszanka olejowo-powietrzna co stanowi dodatkową dawkę dla silnika.I świece Ci również zapewne...
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
Ja raczej postawiłbym na przedmuchy do miski olejowej (luzy na pierścieniach) i przez odmę zaświniony dolot. Przy uszczelniaczach trzonków zaworowych przepuszczany olej byłby ciągnięty od razu do cylindrów - tak mi się wydaje.
Oj, w tym przypadku to jest trochę gratów i wartości do sprawdzenia. Przede wszystkim wartości : czujnika temperatury paliwa, wartość kąta wyprzedzenie wtrysku w 000 BS, wartość masy powietrza w 003 BS, wypięcie odmy z dolotu i przejechanie około 1000 km (najlepiej po wcześniejszym wyczyszczeniu z resztek oleju układu dolotowego do kolektora ssącego)...
Witam, Generalnie nie ma się czym chwalić, bo to moja porażka ten samochód. A więc tak napisze po prostu co było naprawione: -zrobiona kompletna głowica(uszczelniacze,gniazda zaworowe,planowanie:) -powtórzone pierścienie -komplet panewek korbowodowych -oczywiście komplet uszczelek góra/dół -pasek rozrządu -nowe świece żarowe -sprawdzenie wtrysków na...
Witam ! Mój problem polega na tym, że auto odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku, trzyma swoje obroty tj. 900, jednakże od czasu do czasu silnik gaśnie na jałowym biegu krótko po uruchomieniu kiedy jest jeszcze chłodny lub po długo godzinnej jeździe kiedy silnik ma już optymalną temperaturę, a dzieje się to zazwyczaj po wyhamowaniu i przejściu...
Ludzie piszecie rzeczy o których nie macie pojęcia , Marioo stoisz koło traktora od strony pompy wtryskowej i co widzisz ??? Podpowiem pompa jest niżej jak zbiornik paliwa i jak to nędzne paliwo ma się cofnąć do zbiornika choćby chciało nie może przeciez ten układ przy pełnym zbiorniku działał by bez pompki zasilającej . Sprawdź zaworek przelewowy pompy...
Witam. Moim zdaniem to niekoniecznie musi być wina turbo że jest zaolejone. Na rozgrzanym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy czasem mocno nie dymi z klawiatury. Jeśli dymi mogą być już zużyte uszczelniacze trzonków zaworowych, lub przepaliła się podkładka pod wtryskiwaczem (jeśli chodzi o podkładki to częsty objaw np. w maździe 6). Obejrzyj...
Jest to jednostka wolnossąca więc turbo odpada.mogą być uszczelniacze prowadnic zaworowych-na zaworach wydechowych (mechanik też może się mylić). Tak czy inaczej olej dostaje się do wydechu.
Panewki nie mają nic wspólnego z konsumpcją oleju silnikowego. Robiłeś uszczelkę pod głowicą: a czy przy tej robocie również wymieniłes kpl pierścieni tłokowych oraz uszczelniacze prowadnic zaworowych w głowicy ?? Bo to one są winowajcami pożerania tak ogromnych ilości oleju.
Witam. Z racji padniętej UPG głowica została oddana do naprawy, wymieniono 4 zawory, uszczelniacze prowadnice zaworowe, splanowanie. Po założeniu czapki na auto aż do dziś przejechałem ok. 7 tys km no i ciągle irytuje mnie dziwny dźwięk, idealny jak na poniższym filmie: [youtube][/youtube] U mnie cykanie, klepanie występuje w systemie nieciągłym, zazwyczaj...
do spalania oleju może niedługo dojdę co z tym zrobić wymienić uszczelniacze prowadnic zaworowych oraz pierścienie tłokowe - to opel... nie wiedziałem, że jest taki filtr.... Pooglądaj sobie fotki, będziesz wiedział gdzie i czego szukać. P.S. Lepiej niech to zrobi spec bo dla bezpieczeństwa powinno się najpierw zamknąć zawór w butli, potem wypalić...
Podpinam się pod temat błędów spójności ... u mnie wywala błąd P0341 a po kilku uruchomieniach silnika na wyświetlaczu napis "depollution system faulty" i zaświeca się kontrolka chcek engine. Po skasowaniu błędu kilka uruchomień silnika i sytuacja się powtarza . Ogólnie auto więcej pali PB i do około 3 tys. obr. jest mułowate. Samochód Peugeot 308 1.6...
Uszkodzone - sparciałe uszczelniacze trzonków zaworowych. Pewnie kopci na niebiesko jak komin w Nowej Hucie. :cry:
Pierścienie i nieszczęsne uszczelniacze trzonków zaworowych - to jest ból tych silników ..
20539640 Wymienić uszczelniacze gniazd zaworowych i wtryskiwaczy? Dodano po 1 20539932 To od czego najpierw spróbować? Dodano po 1 20539932 Wycieki sprawdzone
Nie wiem kto to robił, ale jak wymieniać to wszystkie zawory (zawsze tak robie) i tylko dobre zawory dolotowe i wydechowe. Jak były wymienione prowadnice to powinny byc nowe uszczelniacze. Jeśli chodzi o pierścienie to tylko próba olejowa pokaże jaki jest ich stan (mierzenie ciśnienia sprężania) Wątpie aby przy przeskoczeniu paska na wolnych obrotach...
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować z olejami typu Valvoline MaxLife lub dodatkami...
Cześć! Damian, kasatorami luzu zaworowego w tym aucie są hydropopychacze o które właśnie pytam. Czy uszkodzone hydropopychacze mogą mieć wpływ na wypadanie zapłonów. Moim zdaniem jak najbardziej, co więcej olej 5w30 zamiast 5w40 robi dodatkową złą robotę. Szklanek nie ma tym aucie są dzwigienki zaworowe. Jak napisałem głowica była planowana i czyszczona...
Witam wszystkich. jadąc samochodem na wycieczkę w pewnym momencie usłyszłem głośniejsza pracę silnika i odczułem spadek mocy - auto bardzo wolno przyspieszało zarówno na 5 i 6 biegu. w pewnym momencie dojeżdżając do skrzyrzowania samochód zgasł. odpalił po delikatnym ostygnięciu. po odkręceniu korka oleju bardzo mocno dmuchało spalinami a z rury wydechowej...
Dzisiaj poszedłem do garażu sprawdzić raz jeszcze jak wygląda spalanie na świecach. Sprawdziłem też olej i doznałem szoku, ponad minimum na bagnecie, a był wymieniany niespełna 3tyś km. temu. Raz jeszcze sprawdziłem sprężanie, jest idealne. Więc pada osobista sugestia na uszczelniacze zaworowe. Samochód nie kopci pod żadnym pozorem, lecz po gwałtownym...
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet jak to samemu zrobic chyba na jakiejs stronie klubu...
Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał. Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie. Przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych....
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Rozrząd ustawiłem oglądając na necie i myślę że dobrze tłok tak samo :) wgłębienia są i napisem do góry ale nie grzebiąc nic to się stało samo z siebie. A i zapomniałem wspomnąć że jednego razu nie chciał odpalić i okazało się że nie było luzu zaworowego. I mam takie pytanie czy uszczelniacze zaworowe mogą też być przyczyna ?
Witam Jestem posiadaczem Hyundaia Coupe z '99 roku. Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem spalania oleju przez silnik (około 0,7l na 1000km). W końcu zdecydowałem oddać samochód do mechanika. Po oględzinach, mechanik stwierdził, że do wymiany są uszczelniacze zaworowe. Sprawdzał również pierścienie i powiedział, że są w pełni sprawne. OK. Po wymianie...