Luz 0.15 po co ściągałeś głowicę.
Jeśji przed wymianą była moc a po wymianie nie ma to jak myślisz gdzie leży problem? Albo tłok albo cylinder bo to wymieniłeś i jest problem. Pozostaje jeszcze świeca i uszczelnienie pod cylindrem.
Uszkodzone uszczelnienie komory korbowej pierwszego cylindra, prawdopodobnie pod magnetem.
Z twoich pomiarów luzów wynika że sprężarka posiada nieznaczną wadę konstrukcyjna, która polega na nierównomiernym smarowaniu poszczególnych cylindrów. Zmiana kierunku obrotów powinna dać odwrotną kolejność w zużyciu pierścieni i cylindrów, ale nie wyeliminuje błędu konstrukcyjnego. Wentylacja-chłodzenie cylindrów przy zmianie kierunku obrotów nie będzie...
Ten błąd wcale tego nie oznacza. Odepnij cewkę a zobaczysz że będzie inny błąd. Wypadanie zapłonu jest sprawdzane na podstawie czasu pomiędzy pracą poszczególnych cylindrów. DIS to nazwa z Opla. Oczywiście że ta cewka jest z modułem który idzie wymienić ale nie jest osiągalny w sklepach. Cewka taka sama jak w Golfie IV. Teraz dopiero patrzałem na zdjęcia...
:arrow: RAFAŁ.M Jak kolega sądzi, jakie jest najlepsze uszczelnienie cylindra roboczego o niskim tarciu (chodzi mi o bezsmarowe uszczelnienie). Teflon odpada, bo przy wyższych temperaturach rozkłada się (chyba m.in. do gazu) i staje się silnie rakotwórczy
...czyli nie robisz remontu silnika tylko uszczelnienie?
Motor pobiera lewe powietrze. Wymień zimmering od strony magneta, sprawdź uszczelnienie cylindra z karterem, oraz głowicy z cylindrem.
Uszczelnienie cylindra połówek pusciło, jak sie nie mylę. Nie wiem, czy po wymontowaniu reduktora jest tam dostep, czy też trzeba całą targać i rozbierać- taka głupia gumka.. To ZFka?
Skoro check miga tzn że jakiś błąd wykrył sterownik silnika. Można by odczytać co to za błąd . Pewnie wypadnie zapłonu. Pytanie czy na konkretnym cylindrze czy losowo. Te silniki miały problem z wypalaniem zaworów i już racji wieku z kompresją (uszczelnienie tłok cylinder). Oleju nie pije za bardzo? Można by wyjąć świece i ocenić ich stan. Czy któraś...
(at)sandokan7 Udało się rozebrać uszkodzone główne uszczelnienie tłok-cylinder, przyjdzie zestaw to będzie próba naprawy zobaczy się z jakim skutkiem. Wiesz może jak wykręcić wykręcaną część tłoka? Jakieś zabezpieczenie czy coś? Bo u mnie wkręca się tylko 18 zwojów gwintu a na internecie przy 16t widziałem że jest około 24 zwojów na każdym. Pewnie będę...
Prawdopodobnie przepuszcza uszczelnienie pompowtrysku cylindra 1
witam może to być uszczelka pod głowicą,po rozebraniu sprawdzić uszczelnienie tuleji cylindra i czy powierzchnie styku z uszczelka nie sa skorodowane
Może Cie zadziwię ale w skrzyni korbowej kompresora jest......... czynnik chłodniczy ! I... on tam musi być Owszem, w kompresorach przemysłowych. Jest nawet wątek o przerabianiu takowych na sprężarki do powietrza na tym forum. Ew. tych, gdzie skrzynia korbowa jest połączona w jednej obudowie z silnikiem - żadna część ruchoma nie ma kontaktu z atmosferą....
lecz niestety wystąpił ten problem gdy dodawałem gazu romet gasł gdy puszczałem manetkę to sam sobie dostawał gazu Może gdzieś łapać tzw. "lewe powietrze", czyli jakaś nieszczelność w gaźniku/dolocie. Przy takim przypadku właśnie są podobne objawy, przy dodaniu gazu dławi się i nie ma mocy, nie trzyma też wolnych obrotów. Sprawdź uszczelnienie gaźnika...
Pierwsze nie wiesz czy wystarczy wymienić pierścienie. To się okaże po rozebraniu. Może się np okazać że uszczelka pod głowicą puściła między 3 i 4. Można to sprawdzić blokując wał w GMP lub blisko GMP suwu sprężania pracy 3 cylindra i podając sprężone powietrze przez otwór świecy. Wtedy albo będzie syczeć do cylindra 4 ( wystarczy wykręcić świece)...
Wyraźnie napisał że z otworu w nakrętce a nie na tłoczysku. A że przelotowy jest jeden a przynajmniej jeden powinien być więc ucieka na uszczelnienie dławicą cylinder. Odkręcić ją, wymienić oring a reszt nie ruszać jeśli jest szczelna.
Bo w miarę wzrostu temperatury silnika, wzrasta uszczelnienie tłok- cylinder a tym samym zwiększa się ciśnienie sprężania. Bzdura, jest dokładnie na odwrót. Pompka paliwa pewnie się kończy.
Tak, chodzi mi o te dwie pompy, zasilającą i wspomagania kiero. i o uszczelnienie pod cylindrem sprężarki jedno cylindrowej. Pojawiają się tam przecieki.
Na pusto też faluje czy tylko pod obciążeniem? Może być problem w siłowniku (zdarte uszczelnienie, rysy na cylindrze)
Może być przyczyną, ale nawet po długim kopaniu musi odpalić. Więc przydało by się dogłębnie przeczyścić gaźnik, sprawdzić tą membranę, oraz uszczelnienie silnika, czyli uszczelniacze, uszczelki cylindra. Jak masz zdjęty gaźnik to przyłóż palce na łączniku gaźnika i pokręć silnikiem z rozrusznika, powinieneś odczuwać tylko zasysanie powietrza.
Kwestia taka że ten oring ma miejsce pod tym pierścieniem i nie ma miejsca by go tam wcisnac. Musze to wszystko założyć na zewnątrz i dopiero potem wsunąć do cylindra
Uszczelka pod głowicą, uszczelnienie połączenia, gaźnik cylinder, oczywiście w dobrym stanie.
Do sprawdzenia uszczelniacze wału, połączenie gaźnik cylinder, uszczelka pod cylindrem, uszczelnienie po między karterami.
Witam, może mi pomożecie znaleźć gdzie można kupić 16 sztuk oringów ( uszczelnienie do tłoków do siłowników BOSCH o średnicy cylindra 160mm) ma być coś typu guma olejoodporna NBR, przychodzą dwa uszczelnienie na tłok, cylinder ma wysokość 60cm i średnicę 160mm, cztery podnoszą nieckę od magla, więc muszą być odporny na temperaturę. Pozdrawiam
Mam Kosę NAC już 3 sezony i odpukać nic się nie dzieje,ale przedstawię Ci perypetie z moją husqvarną...była 4 razy w servisie i za przeproszeniem gu...o się znają,z moją piłą od nowości było coś nie tak, pluła paliwem przez tłumik ,często gasła a odpalenie jej to była loteria ,jak już chodziła to nie miała swojej mocy ,albo falowała.Po 2 sezonach mordęgi...
Moim zdaniem, problem jest w gaźniku. Ten typ (z regulacją tylko wolnych obrotów) jest trudny do czyszczenia i dobre efekty daje tylko myjka ultradźwiekowa. Druga sprawa to uszczelnienie połączenia, gaźnik - cylinder.
Mam pytanie moze glupie ale nie jestem specjalistą.Czy w silniku andoria s320 mozna zast.zamkniety ukl chlodzenia chodzi o wzrost cisnienia chlodziwa wraz ze wzrostem temperatury czy w zwiazku z tym nie przedostatnie się one poprzez uszczelnienie tuleji cylindra do komory korbowej bo jak napewno wiecie jest ona elementem wymiennym.To ze bede musial...
Uszczelniacze na wale, jeśli jest uszczelka pod cylindrem (ogólnie uszczelnienie silnika) jeśli nie pomoże gaźnik i droga paliwa z baku do przeglądu.
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
Dodatkowo w silnikach ze znacznym przebiegiem uszczelnienie układu tłok/pierścienie/cylinder zawdzięczasz właśnie między innymi odłożonemu w rowkach tłoka nagarowi, który w dużym zakresie działa jako swoisty kompensator luzu. Często się słyszy że "auto oleju nie brało, a po założeniu LPG" zaczęło". Czemu? A właśnie temu, że ze spalania gazu nagar praktycznie...
Nie zgadzam się z teorią kupienia maksymalnie twardych gdyż , simmeringi maksymalnie twarde mogą nie dać dostatecznego uszczelnienia w przypadku lekkiej nie osiowości wału korbowego (tj. bicie) ale to juz wedle uznania właściciela. Przejżyj jeszcze raz gaźnik ,a zwłaszcza uszczelnienie pomiędzy cylindrem a gaźnikiem, nie może tam być żadnych przedmuchów...
Czasem uszczelka nie jest potrzebna jak tuleja trochę wystaje ponad cylinder a w głowicy jest podtoczenie .Wówczas jest to tzw uszczelnienie na zamek .
W nurnikowym cała powierzchnia cylindra ma kontakt z olejem, a uszczelnienia pracują na chromowanym tłoczysku, co stanowi zupełnie inne warunki pracy, niż pierścień po suchym, honowanym cylindrze ze stali węglowej. Nie rozumiem tego, przecież uszczelnienia zawsze są zamontowane na tłoku (w jednostronnym jest jedno, w dwustronnym dwa) i ślizgają się...
Witam.Mój pierwszy post,Chciałbym się dowiedzieć jak jest rozwiązane uszczelnienie tulei cylindra w ciągniku john deere 2130.na dole były 2 uszczelnienia i na górze nic pod kołnierze nie było żadnych uszczelnień.W komplecie naprawczym sa 3 uszczelnienia 2 na dół i trzecie o mniejszej średnicy.wie ktoś gdzie ono ma być?
Zapomniałem napisać że często w tych siłownikach jakieś 10-20mm od końca cylindra jest otworek przez który można wypchnąć z rowka pierscien zabezpieczjący.Najczęściej zamalowany farbą bo w fabryce pryskają farbą cały ciągnik.
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia uszczelniaczy, silnik może brać nimi olej...
Jak już chcecie wymieniać pompę to najpierw wkręciłbym manometr pod gniazdo hydrauliki zewnętrznej i sprawdził ciśnienie bo powodów może być kilka w tym także uszkodzony rozdzielacz albo uszczelnienie pary cylinder/tłok.A jeśli już spuścisz olej i zdejmiesz dolną pokrywę w celu wymiany pompy to sprawdź też zawór bezpieczeństwa czy grzybek nie wyklepany?nie...
uszczelnienie pomiedzy mixerem a gaznikiem musi byc.bo jezeli dostales sie do mixera i zerwales silikon i potem zlozyles wszystko bez silikonu to bedzie jak jest.uszczelnij to.spalanie wzroslo co?:)
Witam. Nie piszesz jaki przebieg ma auto. Stawiam na uszczelnienie tłok-cylinder. Za duże luzy, brak kompresii, utrata mocy, przedmuchy ze skrzyni korbowej - i stąd olej w obudowie filtra. Sprawdz ciśnienie sprężania w każdym z cylindów - jego wartość odpowie Ci czy obejdzie się bez remontu silnika czy też nie. Pozdrawiam
Witam. Mysle ze problem bedzie w zespole aktywatora biegow , przewaznie srodkowy cylinder ...jego uszczelnienie . to nie te objawy.... rozwalony srodkowy cylinder daje inny objaw. Tym bardziej że Po rozgrzaniu i przejechaniu kilku km problem znika.
Jak długo masz instalacje LPG w tym aucie ? Wiesz proponował bym zmienić i mechanika i gazownika. Gazownika bo skoro władował gaz 2 gen do MPI to mógł dodać jeszcze klapke "przeciw strzałom" i miałbyś obudowe filtra całą teraz. A dlaczego zmienić mechaników? Bo albo mierzyli tę kompresję tak jak im się udało lub masz powazny problem z silnikiem a regulacja...
a jak z ropą w oleju? jak wtryski lały to lej rozcienczony więc uszczelnienie cylindrów słabnie więc wymiana oleju się należy jak psu kość nie wiadomo jak długo klient tak jeździł więc na wskutek rozcienczonego oleju gładź cylindrów mogła "zmatowieć" wnioski: zmierzyć kompresję, wymienic olej i trochę pojeździć potem znowu pomiar kompresji dopisze jeszcze...
Przyczyn może być kilka, od uszczelki pod głowicą, luzów na prowadnicach zaworów, do pozacieranych lub połamanych pierścieni ( o ile choć raz zdażyło ci się przegżać silnik). Najbardziej prawdopodobne jest to że masz przedmuchy do kartera silnika (uszczelnienie tłok cylinder), czyli silnik już umiera. Jeśli jest jeszcze katalizator to dymił nie będzie...
Miałem podobny przypadek w Fordzie Fiesta gdy ciśnienie na dwóch cylindrach spadło poniżej 7 atm. Po wymianie pierścieni fura odzyskała kopa. Na jak długo ?. Przy 7atm to już cylindry nie paliły jak podejrzewam, a przecież zużywają się nie tylko pierścienie - pierścień stanowi tylko dodatkowe uszczelnienie tłoka w cylindrze, poziom ciśnienia sprężania...
Pewnie turbina już siada, może uszczelnienie wtrysków, może w cylindrach już nie zaciekawie... Kto to wie, skoro tyle info na forum w tym temacie, a Ty zakładasz post do wróżbitów...
Tam w tłumiku jest wytłoczenie na uszczelnienie jak w komarku? Dopasuj tam i napchaj jakiś sznurek azbestowy. To musi tam uszczelniać, a folią alu tego nie zrobisz (no dobra, awaryjnie tak możesz na krótki czas).
Uszczelnienie kolektora ssącego, przy gaźniku i cylindrze. To sitko na końcu rurki w gaźniku, wyczyściłeś dokładnie?
Witam, otóż mam problem z skuterem 4t bo zauważyłem, że w oleju jest paliwo. Myślałem że to wina pierścieni ale po zdjęciu głowicy z cylindrem okazało się, że z pierścieniami i cylindrem jest wszystko ok przynajmniej na moje oko. Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła (zdj. cylindra,...
Nie rozumiesz. Zassie - wartość tego podciśnienia w komorze korbowej zależy praktycznie tylko i wyłącznie od prędkości tłoka - im szybciej idzie do góry, tym większe podciśnienie wytwarza. Tym bardziej że opory ssania są praktycznie żadne, a po drodze jest jeszcze wspomagająca zwężka Venturiego. Jeśli będzie zużyte uszczelnienie tłok/cylinder, to sprężona...
Krople oleju do cylindra mają na celu uszczelnienie pierścieni co jest jednym z warunków zasysania mieszanki, oczywiście jak wspomniano wyżej szczelność karteru i zimmeringów na wale to równie ważna w dwusuwach sprawa.
Hej. Czapa ściągnięta :D , na drugim cylindrze pękła prowadnica w głowicy i poszło uszczelnienie, na moje szczęście tłoki całe i gładź cylindra nie naruszona,już dzisiaj wyjechała do regeneracji. Autoszlif Białystok już z nią zrobi porządek. Przy okazji zapytam Was o olej, czy 10 W40 Castrol diesel to trafiony wybór i gdzie można sprawdzić wałek rozrządu...
Czy nie był kiedykolwiek przegrzany? Mogło puścić uszczelnienie dolne tulei w bloku na którymś cylindrze, myślę, że są tam oringi jak w scani.
Witam. Mam Ogara 205 i podczas jazdy przerywa i czy to może być nieszczelne kolanko przy cylindrze i jak je uszczelnić?
Pewnie ścieło uszczelnienie na tłoku. Ciśnienie jest na pompie?
Ok, ale jak to "docieranie" ma przebiegać i jaki to ma związek ze sposobem docierania silnika jako całości. Uważam że demonizujesz te przedmuchy. Większy problem jest na styku pierścienia i cylindra. Tam występuje uszczelnienie ruchowe a w parze tłok-pierścień praktycznie statyczne. Mało tego odkształcenia cieplne cylindra "poszatkowanego" jeszcze kanałami...
Poszukałbym przy wtryskiwaczu : najpierw czy pojawia sie zasilanie ( żaróweczką ), pozniej uszczelnienie, mozliwe zacieranie sie wtryskiwacza.
Rzekomo ten silikon na benzynę też jest odporny, przynajmniej wg specyfikacji. Kupiłem w serwisie Husqvarny swoją drogą, prosząc o coś do uszczelnienia cylindra :D Dokładniej to silikon Technicqll do 300° Wcześniej też chyba był na zwykły silikon uszczelniony cylinder, jak patrzę to ta pasta jest szara, a stare uszczelnienie ma ten sam kolor, co kupiony...
Gerri dzieki za odpowiedz. Wyjalem dzisiaj cala przekladnie planetarna i sprawdzilem przesowke, widelki itd. ale niestety defektow brak. Nie widzac innego rozwiazania zdemontowalem modul Range w inwazyjny sposob (pekl na dwa kawalki) i okazalo sie ze uszkodzony jest zarowno cylinder od Range jak rowniez uszczelnienie tloka wlaczajacego. Na jutro bede...
Dla mnie wygląda to na złe uszczelnienie gaźnik,kolektor. Objawy wskazują na ssanie powietrza (fałszywego) na odcinku gaźnik cylinder. Rozbierz jeszcze raz uszczelnij, wyreguluj i powinno hulać.
siemka , z tego co widzę to uporałem się z tym problemem, miałem podobny w cb250n i nie było łatwo , chodzi o szpile głowicy to co widzisz to uszczelnienie tej szpilki w cylindrze od temperatury wydechu sparciały, nowe niedostępne , używki to śmietniki, zrobienie na zamówienie jednej około 350zł i nie wiadomo czy szpilka wytrzyma prasę , ja robiłem...
Uszczelniony zwykłym sylikonem. Misę oglądałem i nie ma pęknięcia. To co piszesz to jest ok w tej pile są 4 śruby skręcające misę do cylindra i kolejne 4 śruby cały silnik do obudowy to raczej uszczelnienie jest. Gumowe łączniki są nowe. Jedynie stara uszczelka miedzy gaźnikiem a cylindrem. Ale po złożeniu i wyregulowaniu ok 2,5 obrotu L i ok 2,5 obroty...
To nie mogą być ropochodne płyny. W czeskim urządzeniu jest tłok fi 38 z uszczelnieniem gumowym, które się zużyło. Teraz jest założone uszczelnienie z pompy hamulcowej od Stara. Tłok robi skok 10 cm w cylindrze aluminiowym, na którym nie ma śladu zużycia. Czeski płyn był tłusty. Chcę zalać płyn hamulcowy, który byłby gęstszy jak samochodowy i dawał...
Oryginalnie są takie mosiężne pierścionki, możesz zacisnąć czymkolwiek. Uszczelka pod cylindrem była nieuszkodzona? Uszczelniłeś to czymś dodatkowo, dokręciłeś tak jak trzeba?
Miałem identyczny problem ten sam silnik tylko w CLK, dwa razy stał u mechanika, raz miesiąc i drugi raz trzy tygodnie. U mnie niestety nie był to problem masy, zrobiłem dwa dodatkowe porządne baty ale nic nie pomogło. Później kombinacje ze sterownikami, świecami, wtryskami, uszczelnienie układu paliwowego i nic. Okazało się, że kompresja na jednym...
Wymienić podkładki uszczelniające, a właściwie podkładkę pomiędzy przednią pokrywą a cylindrem siłownika???
Załóżmy ze jesli dochodzi paliwo oraz jest iskra to co to może być innego? Ogólnie to są 4 podstawowe drogi do sprawdzenia: 1) Czy dostaje paliwo (zbiornik, kranik, gaźnik) 2) Czy jest iskra (świeca, przewód WN, cewka, magneto) 3) Czy zapłon jest ustawiony prawidłowo (iskra ma być w odpowiednim momencie) 4) Kompresja silnika ( tłok, cylinder, pierścienie,...
Trudno mi się wypowiedzieć na temat pilarki. Jednak z tego co wiem dźwignia ssania po dodaniu gazu właśnie powinna odskoczyć. Natomiast jeśli chodzi o rysy to zależy jak są głębokie i czy mają wpływ na uszczelnienie wału. Jeśli nie da się uszczelnić to wał do wymiany.
Witam , mam problem z Mz ETZ 250 , bardzo kopci , czasem pluje olejem , simeringi wymienione zostaly na nowe , pierscienie takze , na nowo uszczelniony cylinder , ale nadal kopci , podejrzewa sie ze to wina gaznika
Może być zatarte łożysko drążka wywrotu, może być "mleko" w siłowniku- woda dostaje się przez uszczelnienie tłoka i w cylindrze jest rdza i syf zatykający kanały (zaraza Scań) Może być również uszkodzony (urwany) zatarty amortyzator. Szuka się drogą eliminacji. Pierwsze co, to otworzyć drzwi i za nie ciągnąć w dół- jeśli kabina siądzie trochę niżej...
W jaki sposób, przestawiony zapłon, może mieć wpływ na zwiększenie kompresji. Kompresja wzrosła z powodu zalewania cylindra przez benzynę, co powoduje dodatkowe uszczelnienie tłoka. Przepustnica, ssania, otwiera się. Powodem, może być też uszkodzenie łożyska walu. (nie jestem pilarzem).
To dziwne bo te sprężarki w 99% przypadkach mają takie pierścienie. Nic straconego - trzeba wstawić... Tłoki w tokarkę, wytoczyć po jednym rowku, a wcześniej dopasować pierścienie średnicą od innej sprężarki/silnika. Jaka średnica cylindra ? Może podpowiem od czego szukać.
Ok dużo mi podpowiedziałeś a czy okno wylotowe też 6mm czy większe? Dodano po 3 A ok nieuważnie przeczytałem napisałeś OKNA nie okno więc wylot też ma 6mm Dodano po 6 Że tak pozwolę sobie zapytać masz rady na uszczelnienie? Bo tłok i cylinder naoliwiłem i była tam jakaś kompresja ale chyba zbyt mała myślałem jakąś uszczelkę dać taki oring ale niewiem...
uszczelniacze zaworowe do wymiany, a to jedno większe ciśnienie jest spowodowane zapewne obecnością oleju w cylindrze (olej nieco uszczelnił tłok-cylinder)
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
Ja się nie doczytałem tych fi 60, Niby średnica nie podana dokładnie ale można tak wywnioskować: siłownik średnica tłoka 30mm, średnica cylindra po wierzchu 74mm, skok 700mm. Przewody wszystkie nowe.
Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry. Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa. Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa...
Pytanie takie czy jest tam otwór bo jest czy faktycznie było tam podłączone zasilanie. Jeśli było to czy czasem nie ma tam dławika. Druga sprawa trzeba by rozebrać i sprawdzić czy rozwiercając nie wejdziesz większą średnicą na uszczelnienie tłoczyska. A rozebrać do wiercenia bym rozebrał. Nie jesteś wstanie zabezpieczyć na 100% przed wpadnięciem wióra,...
Otworek podciśnienia, do gaźnika, też pewnie zasmarowałeś. Takie uszczelnienie, to jest najgorsza rzecz, jaka mogłeś zrobić.
A gdzie można kupić te prowadnice bo na internecie nigdzie ich znalazłem? Jaka będzie ich cena i czy montaż nowych i demontaż starych będzie możliwy domowym sposobem? A więc w porządku. Olej przestał by lecieć do cylindra ale czy nie będzie on dalej wyrzucany przez odmę? Szkoda wyrzucać silnika w którym cylinder nadaje się jeszcze do ok 3 lat eksploatacji.
Prawidłowo zregenerowana głowica jest sprawdzana na szczelność. Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin na grzybki zaworów (zwykle przed oddaniem głowicy do regeneracji). Według mnie, głowica jest jedyną częścią która jest dobra -...
Jak problem z biegami parzyste/nieparzyste to na pewno cos z polowkami. Bieg nr 2 to jest jedynka, bieg nr 1 to jedynka z polowka. Bieg nr 4 to dwojka, bieg nr 3 to dwojka z polowka itd. Tlok od polowek znajduje sie na gorze skrzyni mniej wiecej na srodku troszke na lewo. Cewki napowietrzajace tlok od polowek to 3 i 4 cewka w dolnym rzedzie cewek liczac...
To jakiej odpowiedzi oczekujesz? Ma być szczelne, a nie jest... głowica jest uszczelniona uszczelką z cylindrem i skręcona szpilkami. Więc pierwsze co, to sprawdź czy wszystkie nakrętki są dokręcone.
Autor ciutkę nie pojmuję problemu, jeżeli jest uszczelnienie płaskie to podkładki j/w a może być uszczelnienie na pierścień i wtedy nic innego nie podejdzie bo będzie przepuszczał. Nawet nie wiadomo o jakim motorze mowa
Witaj, Zapomnij że uszczelnisz styk głowica-cylinder za pomocą podkładki miedzianej. W tym silniku po prostu fabrycznie nie ma uszczelki i żadne udoskonalenia nie zdają tu egzaminu. Jeżeli ściągałeś głowicę to przed ponownym jej założeniem oddaj ją do planowania. Tylko ta operacja daje szansę na prawidłowe uszczelnienie styku. Kolega wyżej pisał o uszczelniaczu...
(at)E8600 Przedstawiłeś swoją niewiedzę w temacie. Cylinder jest żeliwny a nie aluminiowy z powłoką nicasilową, a to jest widoczne na zdjęciach. Metalowe uszczelki pod głowicą stosuje się także w silnikach motocyklowych z aluminiowym cylindrem, jednak z punktu widzenia serwisowania jest to rozwiązanie upierdliwe. Dobre jest w silnikach 4T gdzie zakładasz...
No widzisz, jednak znalazłeś inne możliwe przyczyny. To chyba siłownik jednostronnego działania więc tłok raczej w porządku. Przy dwustronnym i pompie o małej wydajności, wystarczy niewielkie uszkodzenie tłoka i siłownik nie ma siły po zwiększeniu się oporów na tłoczysku. Olej po prostu idzie "na przelew" przez uszkodzony uszczelniacz. Nie jest tajemnica,...
Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Stosuję płukanki Liqui do aut np. po serwisie Long Life, swoich i zawsze tam gdzie widać zapuszczony nagarem olejowym silnik. Może on powodować wycieki, ale generalnie tam gdzie uszczelnienia nie są najlepsze (stare, twarde). Co do zmniejszenia konsumpcji oleju to może nie tyle płukanka to powoduje co zastosowanie odpowiedniego, jakościowego oleju (Castrol...
Nie wiem tylko czemu te "tradycyjne" z 2 otworami (tylko wlot i wylot) są tak popularne. Bo w maszynie z wahliwym cylindrem (stałym też...) obustronnego działania dochodzi ci jeszcze kilka problemów: tłoczysko musisz zamontować idealnie prosto, żeby móc je później uszczelnić. Samo uszczelnienie też jest niemałym problemem.
Gaźnik od motocykla SHL pracuje taki sam jak w motocyklu WSK 175. Rzeczywiście chleje do przesady. Sprawdź jaki rozmiar dyszy jest zamontowany w gaźniku. Motocykl WSK 175 miał normę jak pamiętam około 4 litrów benzyny na 100km i przez okres eksploatacji, około 10 lat nie miałem problemu z podwyższonym zużyciem paliwa. Sprawdź, na którym rowku jest ustalona...
Jeżeli się okaże że przez cylindry też ucieka cisnienie (choć trochę), a uszczelnię ceramizerem cylindry to odzyskam trochę ciśnienia i przeciągnę w czasie remont głowicy. Przy próbie olejowej ciśnienie podskoczyło po uszczelnieniu pierścieni olejem, tak więc tam też dobrze nie jest. Dzięki za pomoc :) Odezwę się jak będzie 7 bar.
Więc podsumowuję: - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego...
Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej. Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym zapachu Wykręć świece i dokładnie je obejrzyj, jeżeli...
Przyczyną jest jednak tłok na 98 %. To jest choroba Scań- niedopracowane i wypracowane uszczelnienie siłownika podnoszenia w czasie jazdy pozwala zasysać wodę- któręj nie brakuje, gdy pada?? Cylinder jest uszkodzony przez korozję i nie drożne kanały obejścia oleju zapchane rdzą i budyniowatym mlekiem. Jaki kolor oleju masz w zbiorniku pompki podnoszenia?...
witam, polecam wymontowanie kolumny i zawiezienie do miejsca gdzie regenerują układy wspomagania. W środku masz coś na wzór tłoka i cylindra w silniku a pierścieni to uszczelniacze gumowe. W rozebraniu nie tkwi problem tylko że nie dostaniesz części do tego aby to poskładać, pozdro
Chce wymienić uszczelnienie i poszukuje odległości między pompo-wtryskiwaczem, a krańcem głowicy którą mierzy się suwmiarką do silnika 1,2 TDI w Lupo (3 cylindry). Nigdzie nie mogę tego znaleźć (chciałbym mieć pewność że pompka będzie dobrze ustawiona).
Ciekawa sprawa z tym, że silnik nierówno pracuje na dwóch cylindrach. Z tego co widzę jest jeden gaźnik na dwa cylindry i zawory membranowe. Podejrzewam że może być problem ze szczelnością pomiędzy komorami korbowymi. Na jednym z katalogów części podano, że na środku wału jest zwykły simmering, a nie uszczelnienie labiryntowe. Jeśli rzeczywiście jest...
Rozebralem wan-a, cylindry do szlifu zawory do wymiany wal dobry ale o tym zdecyduje szlifierz. W sumie to zakładałem ze tak będzie wiec bez niespodzianek. Zastanawia mnie uszczelnienie pompy oleju, w katalogu jest uszczelnienie w postaci pierścienia a ja mam odwrócony simmering. Nie wiem czy to oryginał czy ktoś taki włożył
Witam Wszystkich forumowiczow, mam pytanie do znawcow tej dziedziny, wykonalem ten typ silnika i mam problem z jego uszczelnieniem. Konstrukcje wykonalem cylinder fiat 126P i jego tłok ktory zostal przerobiony. Do cylindra dospawalem cylinder cieply, korbowód 90 stopni wszystko na łozyskach i tulejkach slizgowych z mosiadzu. A wiec srednica tloka 78...
wtryskiwacz cylindra cieknie cylindra długość cylindra
wymiana grzałki polar blokada skrzyni czyszczenie zmywarka indesit
Słaby udar w młotowiertarce Milwaukee - przyczyny i rozwiązania Piec na pellet Equation 15 kW - problem z rozpalaniem