Ni ma sensu. Trzeba posprawdzać uszczelnienia na rurach turbo. Jak uszczelka ssącego wywalona to będzie orzygane olejem,
Warto zmienić rozrząd, dokonać oględzin słupka oraz go uszczelnić.
Generalnie turbosprężarka ma juz swój sposób na rozprowadzanie oleju. ale odbywa to się w ten sposób. Olej dostarczany jest mniejszym otworem pod Cisnieniem. pozniej powinien on docierać do panewek(łożysk), panewki te są pływające czyli nie są na stałe w pbudowie tylko też się w niej obracają i maja powiercone otwory na obwodzie tymi otworami dostaje...
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
W gaźnikach byłoby więcej problemów,odpowiedni skład mieszaniki,uszczelnienie go i wiele innych wynikających po zamontowaniu turbiny.W ukł. wtrykowym wystarczy przeprogramowac komputer/dodac sterownik i zmienic reg. ciśnienia paliwa. Były wersje benzynowe z gaźnikiem do których montowano turbosprężarkę np. polonez 1.5 z turbiną wyprodukowaną przez zakłady...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
W takim razie turbo do wymiany.. Reasumując.. Jakiś czas temu sam czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ samochód łapał przysłowiowy notlauf. Okazało się że do wymiany była również gruszka. Po czyszczeniu całego nagaru łącznie z całym dolotem, Ickiem, EGRem i wszystkimi rurami i poskładaniu do 300km było ok. Turbina zaczęła działać w pełnym...
Teraz jestem w pracy ale po powrocie sprawdzę te uszczelnienie. Gdybym znał rozmiar kupiłbym na powrocie do domu nowe ale najwyżej przełożę z mojego starego i jeszcze raz sprawdzę. Złożyłem już reklamację u sprzedawcy ale do czasu przetestowania na nowym uszczelnieniu wstrzymam się z eskalacją.
Jak sie ciesze Piterr że napisales ! :))) Bede dzialal w weekend z tym tematem dam wam tutaj znac wszystkim co wynalazlem ! 1. Jak silnik pracuje to po odkreceniu korka wlewu oleju jest cisnienie bo delikatnie korek wlewu oleju podkskakuje ( korek polozony na wlewie oleju gdzie sie wlewa olej ) 2. Czyli nie ma jak zrobic serwisu tej pokrywy przeczyscic...
[quote="dayu Kolejnym felerem u mnie jest nieszczelny intercooler i jego przewodu,poniewaz plastykowe kolanka byly polamane i sa tylko zaizolowane tasmą izolacyjna,wiec to zadne uszczelnienie. [/quote]to uszczelnij porządnie,bo inaczej nie zadziała nawet jak zmienisz turbinę
może pokuszę się o kosztorys - flansza kolektora od strony głowicy - 150zł - flansza kolektora od strony turbiny - 60zł - flansza DP - 60zł pospawanie kolektora i reszty wydechu z rur nierdzewnych - 200zł układ dodatkowego wtrysku z sensownym mocowaniem (dociskającym uszczelnienia wtryskiwacza z obu stron - ciśnienie paliwa ma kilka bar i tu nie ma...
A tu się koledzy mylicie...istniały fabryczne polonezy 1,5 turbo. Było to w okolicach 1987r i były dwie wersje: jedna chyba A grupowa, odprężona, po większych modyfikacjach, z tego co pamiętam ok 220KM, o dziwo na gaźniku FOS Łódź i ze skrzynią rajdową (niesynchronizowaną) oraz mostem ze szperą, oraz N grupowa, mająca stokilkadziesiąt koni, posiadająca...
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Witam Składam właśnie swoją KIAnkę po wymianie głowicy i rozrządu . Zabieram się do instalowania turbiny zalewam ja olejem a tu patrzę - wyciek . Na domiar złego po stronie łopatek wydechu jak i zasilających. Turbina w zeszłym roku była na liftingu . 20 tys max przejechane może mniej . Co robić znów do Turbomaistra ? zle zrobione uszczelnienie ? 800...
pojawily sie wycieki z turbiny pytanie brzmi gdzie te wycieki się dokładnie pojawiły ? jeśli zauważyłeś ślady oleju w wężu powietrza doładowanego (za turbiną na drodze turbina-intercooler-kolektor ssący) to będzie to olej z odmy - sprawdź wtedy rurę dolotową powietrza do turbiny (od filtra powietrza do turbiny od miejsca gdzie w tę rurę wchodzi wężyk...
Do znikającego oleju dodaj jeszcze membranę odmy i uszczelnienia prowadnic zaworowych.
Dzięki za pomoc. Wiem skąd leje. Z okolicy ośki. To jest cześć zaworu? Czyli do wymiany? Przynajmniej monter kupi cześć i nie będzie dwa razy jeździł :) Pozdrawiam Dodano po 38 Jeszcze ponudzę :) U mnie ten zawór 3dr działa sprawnie (znaczy przelacza obiegi). Czytam na forum i znalazłem, że można "regenerować" te które nie są zacięte. Mój nie jest,...
widzę , że temat który założyłem mało się rozwinął. Ja ze swej strony dodam, że piec ten użytkuję już 9 lat. Serwis wzywałem tylko na podbicie gwarancji, bo szkoda kasy na specjalistów piecowych. Sam piec nie jest skomplikowany parę czujników pompa, wentylator, wężownica i sterownik, no i może jeszcze jakieś drobne elementy. Ale wracając do tematu tego...
Półśrubunek masz przy kotle. Śrubunek od strony rurki miedzianej ze ściany. Ale po środku jest uszczelnienie na gwincie i to będziesz musiał "przekręcić" do nowego zaworu. Tu jest rysunek:
Jeśli szło bardzo ciężko to istnieje ryzyko, że zawór może delikatnie przepuszczać wodę kilka kropel ma minutę. Osadzający się kamień powoduje, że zawór chodzi ciężko i uszkadza uszczelnienie teflonowe kuli.
Witam , pacjentem jest fiatowski silnik 1.2 8v mpi + turbo i instalacja lpg I gen z reduktorem BRC AT90Eco turbo 140kw, -do pomiarów mieszanki używam wskaźnika AFR+ sondy szeroko oraz wąsko pasmowej -do sprawdzania ciśnienia w dolocie wskaźnik podciśnienia/doładowania gaz w aucie był już założony od dawna i została do tego dołożona turbinka, nie zdecydowałem...
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
słyszałem coś o sterownikach pokojowych.. czy warto zainwestować w taki sterownik ? Nie. W tym przypadu nie, bo to wynika z tego co piszesz. Z tego: Aktualnie na piecu mamy ustawione 50 stopni i powiem szczerze lipa straszna bo nawet ciepło nie ma a dzienne zużycie gazu wynosi ok 10 metrów i z tego: Choć uszczelniłem okna uszczelkami i gazetami to...
Witam, lala miała wyciek oleju na egr, pociło się na rurze nad egr, jak i z rurki smarowania turbo, egr uszczelnione rura nad tez, rurka od smarowania odkręcona i przykręcona na nowo, auto chodziło pol dnia zero wycieku później kilka km jazdy normalne ładnie chodziło, po kilku dniach i jeździe około 50 km wbiła się na obroty i zassała olej, w czym możne...
Lepiej poszukaj sprawnej używki , podczas regeneracji wypiaskują muszlę , wymienią uszczelnienia i będzie tanio , ty teoretycznie będziesz zadowolony do momentu aż zaczną się problemy typu gwizdanie , późne wstawanie turbiny , zapiekanie się karuzeli , no chyba że trafisz na dobry serwis który ma sprzęt do wyważania turbin i zna się na robocie , ale...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
>Witam, moge kupic AEG OKO_LAVAMAT 4890 TURBO za 1000zl w >dobrym stanie. :!: toż to rozbój w biały dzień.:!: Ja dostałem za friko, bo poprzedniemu właścicielowi puściły nerwy :D Nie kupuj, tym bardziej za tą cenę. 200 zł można dać albo 300 z roczną pisemną gwarancją. Jak gwarantowi odechce się wymieniać łożyska, odda Ci pieniądze i zabierze ten szmelc....
WITAM! pełen szał kupiłem za 300zł audi 1.6 na gaźniku z gazem. Teraz tak. Mam zamiar ze znajomymi wpakować tam turbo!! silnik dla mnie po tej modyfikacji może wybuchnąć po 10 min od startu:) Plan jest taki. turbo przed gazikiem. wiem gaźnik zasysa paliwo na zasadzie PODCIŚNIENIA. aby pominąć ten problem postanowiłem wykorzystac instalacje gazowa i...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Jak by się wkrecił to by sie zatarł, Przemuś chyba nie to, pewnie poszło uszczelnienie turbo i łożyskowanie tarło o obudowę i zdechło, jak koleś uzupełniał olej to moze silnik ocalał w nawet nie złym stanie, jak turbo stoi to wchodzi w tryb awaryjny i słabowaty :D skoro chodzi jako wolnossący to zrób pomiar ciśnienia spreżania i pomiar cisnienia oleju,...
T5 -->> Zamykam konwersację z Tobą, ponieważ to nie ma sensu pisać obraźliwych komentarzy "postów". :!: Ale jeśli chodzi o olej , to zgadzam się z Tobą w zupełności, co okazało się teraz, to to że zaczęło lecieć z przewodu doprowadzającego olej pod ciśnieniem do turbiny. Po dokręceniu turbo ruszyło, ale już po nagrzaniu znowu staje. Prosta diagnoza...
Diagnoza słuszna. Niestety od początku było to wiadome. Bywa. Dla specjalisty w danej dziedzinie pewnie i owszem, może oczywista na pierwszy rzut oka :). Myślałem, że są jeszcze po drodze jakieś elektrozawory, czujniki, nieszczelne/uszkodzone uszczelki itp. Zastanawia mnie jedynie szybkość procesu wzrostu ciśnienia wody - nie jest on drastyczny, ale...
Witajcie Piec dwufunkcyjny Beretta Quadra 24 e.s.i. Turbo, zamontowany w 2013 r. Dzisiaj wymieniłem uszczelnienia na przyłączach hydraulicznych i opróżniłem układ z wody wg instrukcji. Napełniłem ponownie wg instrukcji, pracuje sobie dobrze - drobne przecieki usunięte. I teraz mam pytanko nt. ustawienia zaworku automatycznego odpowietrzania. cyt. z...
Wymień uszczelnienia wtryskiwaczy tylko daj np Bosch. Powinno sie je wymieniać po 200 tysiącach -obowiązkowo. (Sprawdź i uszczelnij układ paliwowy). Nie wiem czego tam szukasz we wtryskach zobacz ich zakres pracy dopuszczalny tych pomiarów w podpowiedzi. Co najwyżej kup środek do czyszczenia wtrysków i je przepal. Przeczytaj ten temat cały może inaczej...
Nie piszesz jaki silnik, ale zakładam że to coś z serii 1.4 turbo ( A(B)14NEL, NET, XER itp). Opel zaleca oleje spełniające normę Dexos 2. Ja do Merivy B leję Motula 8100 X-clean EFE 5W30 juz kilka lat i nie ma żadnych problemów. Kupisz 5L coś zostanie na dolewkę :) - pewnie z litra. Na dolewkę bo pewnie zaraz zacznie sie moczyć bo koło 100tyś lubią...
:arrow: axxx AEG to jedna z lepszych marek. Zawsze słynęła z jakości i niezawodości. Ale typ 4890, to totalna porażka :!: Właśnie przez suszarkę. A chodzi o to nieszczęsne łożysko 6010 lub 16010 (poronione uszczelnienie). Pozdrawiam. PS. Podobne modele w wersji bez suszarek sprawują się wyśmienicie do tej pory.
Nieszczelnośc w pompie wtryskowej(membrany+uszczelnienie)
witam, raczej to piaskowanie uszkodziło uszczelnienie łożyskowania turbiny, a raczej drobiny piasku dostały sie do uszczelnienia i też go wypiaskowały :D , piaskować turbine aby przywrócić płynność ruchu kierownicy???powinieneś dać turbine do sprawdzenia na odpływie jest minimalne ciśnienie i uszczelnic to połączenie łatwo, skoro tyle razy poprawiałeś...
miałeś zbyt małej mocy reduktor i dlatego przerzucało na benę z powody dużych spadków ciśnienia. Towarzyszy temu niska temperatura gazu i wytrącanie się parafin w całej instalacji. Zabrudzenie wtryskiwaczy to wypadanie zapłonów, szarpanie, brak mocy i nie ma to nic do przełączania na benę, więc to raczej reduktor padł. Magic III to wydajny reduktor...
A kto regenerowal to turbo? Nie przypadkiem jakis dziwny warsztat bo bardzo dobra cena byla. Jeszcze lepiej na Aledrogo.Widzialem kiedys jak regeneruja bo tanio.Koszmar no jak sie pojawia 4 lub 5 na 10 to i tak przody.Odpowiedz mechanika.Kiedys dostalem turbo z instrukcja montarzu z warsztatu regenerujacego turbo to smialem sie z tego co pisali.Nowy...
Dodam że w całym układzie mam wszędzie olej. Wyciągnąłem intercooler i nie widać nieszczelności, egr przeczyściłem a po 10km pływał w oleju ponownie. Nie wiem skąd ten olej wszędzie. Wygląda jakby turbina przepuszczała a podobno jest zregenerowana. Jutro jadę na clipa i gość mi sprawdzi wszystko to pospisuje wszystkie parametry i napiszę. Wyciągnąłem...
Pierwszy raz widzę pompę bosch w silniku sw359,ale w niczym to nie przeszkadza. -sprawdzić czy zaworek świecy żarowej nie jest cały czas otwarty. -sprawdzić pompkę zasilającą lub wymienić. -sprawdzić wtryski Jeśli te zabiegi nic nie pomogą to. -uszkodzone uszczelnienie na sekcjach. -mikropęknięcie korpusu pompy wtryskowej,
Chodzi ci o to że nie uzyskam mieszanki stechiometrycznej. Wydaje mi się że po zestrojeniu wszystkiego i odpowiednim uszczelnieniu powinno się udać. Ale dobra uwaga z twojej strony thx ;)
nie nie było diagnostyki,dawniej miałem tez taki problem po umyciu auta w tedy uszczelniłem cala puszkę komputera i się uspokoiło a teraz nawet auta nie myłem,tylko wymieniłem żarówkę z tylu i znowu to samo.
Jakaś nieszczelność, sprawdź czy dobrze uszczelniłeś misę korbową (mam nadzieję że nie silikonem) dalej, uszczelniacze wału, plastikowy łącznik cylindra z gaźnikiem (lubi pęknąć przy mocnym dokręcaniu). Tak na marginesie, pilarka to Jonsered a nie Husqvarna.
Witam, posiadam Subaru Forester SF5 ('99 170KM) z instalacją STAG-300. Niedawno wymieniłem sondę lambda z nieoryginalnej na oryginalną, gdyż nieoryginalna nie miała dobrze uszczelnionego połączenia ze starym kablem (bosch ls-2) i byłem przekonany że w dni wilgotne samochód inaczej jedzie. Po zmianie sondy wyczyściłem błędy w komputerze samochodu (nie...
W swojej karierze miałem kilka takich przypadków. W większości źle uszczelnione/założone płyty dachowe powodowały, że deszczówka ściekała po zewnętrznej stronie rury. W Twoim przypadku wygląda mi jednak na wykraplanie się pary wodnej w ścianach, na skutek wyziębienia wchodzącym powietrzem. Musiałbyś sprawdzić, czy pomiędzy zewnętrzną rurą a ścianą komina...
Witam wszystkich Wiem że jest kilka tematów które poruszają ten problem, lecz nie znalazłem wątku który mnie dotyczy. Dwa miesiące temu zrobiłem sobie instalacje C.O. w kamienicy i kupiłem otóż ten piec. Pan serwisant przyjechał, zrobił uruchomienie zerowe wszystko poustawiał i piec działa. Lecz spore spalanie gazu nie dawało mi spokoju więc zacząłem...
Witam , skleiłem miesiąc było dobrze żadnego wycieku , obecnie cały tył silnika zalany . Ale mam na głowie kolejny problem , wyciek oleju z turbosprężarki . Sprężarka jest po profesjonalnej regeneracji na częściach melett , jest moc i to nawet większa niż przed regeneracją , dałem sprężarkę do reklamacji i zonk bo sprężarka sprawdzona i dobra . Auto...
Dzisiaj byłem na komputerze. I parametry wszystko ok. Gościu powiedział że chwilami turbina przeładowuje ale mówi że dziwne jest że nawet gdy przeladuje to przez parę sekund powinien iść dobrze tak jak by miał 20 koni więcej a on wtedy nawet nie idzie. Powiedzieli mi że może przyczyna być w uszczelnienie pompowtryskiwacz a głowica chodzi o miedziana...
No właśnie trzeba, bo dopiero pod nią są śrubki od pokrywy pompy. Śrubkę od max obrotów spr suwmiarką, a od wolnych ustawisz na pracującym silniku. Ja piszę o śrubie dawki głównej. Z nią będziesz miał problem to złożyć. Tym bardziej, że masz w pompie kominek Dodano po 1 Gdybym miał to naprawić po znajomości za darmo, to wolałbym wyjąć pompę.
Nie zaswieca sie. Ogolnie auto kupione niedawno zostalo. Pierwsza trasa po naczepe do niemiec. Zaswiecil sie podczas jazdy samym ciagnikiem komunikat "uklad wydechowy ostrzezenie" po podpieciu naczepy i zaladowaniu jej 20t papieru ujechalem jakies 50km i zaswiecil sie komunikat "ograniczona moc silnika". Oba komunikaty po jakims czasie gasly i zapalaly...
Ożywiam temat, w dalszym ciągu mam problemy z szarpnięciami. Wgrany oryginalny soft /jest o wiele lepiej/ ale nadal jest wyczuwalne poszarpywania przy przyspieszaniu. Wymienione elementy: nowe cewki Beru, wymieniony przepływomierz Bosch i czujnik położenia wału Febi,uszczelniony dolot. Od czasu do czasu pojawia się błąd 18010 Zasilanie napięciowe zaciski...
Plumpi dzięki. Fakt w zimę trudniej z wymianą i choćby terminami. Choćby uszczelnienie obróbek silikonem... Niestety w mojej miejscowości mam tylko 2 serwisantów Termet. Oboje nie ogarnięci, niechlujną i zagrażającą życiu jakość montażu kotła Ecocondens oraz wkładu kominowego opisałem w jednym z tematów. Rozejrzę się jeszcze w sąsiednich miejscowościach...
Posiadam Zafirę B 1.9 DTH. Również walczyłem z p2279 ponad miesiąc. Usunięcie klap z kolektora nic nie dało tak samo jak samo jego ściągnięcie i uszczelnienie, czyszczenie EGR, przepustnicy etc. Winowajcą całego zamieszania był strzelony przewód czujnika ciśnienia DPF przez, który DPF się nie wypalał i zapchał się tak że po wymianie węża różnica ciśnień...
Do sprawdzenia napęd zaworu 3d. Trzeba go zdjąć i sprawdzić czy nie jest zalany. Może tak być gdy uszczelnienie trzpienia zaworu przepuszcza wodę.
Z reguły w tych kotłach marketowych ulegają uszkodzeniu przetworniki przepływu wody użytkowej. No właśnie teraz podejrzewam że to jego wina , zamontowany mam taki i podejrzewam że coś się z układem w nim stało 😒 Zwłaszcza że serwisant coś w nim grzebał z tego co widziałem ( choć miał uszczelnić tylko wyciek 😅
A więc tak: -pompka z 2.6 n zimnym silniku jest na poziomie 0.3-0.7 dopiero po rozgrzaniu tak się rozjeżdza -tak, poszły nowe uszczelnienia na każdej pompce -odnośnie przepływu powietrza-również zastanawia mnie stała wartość na poziomie 850, czyżby auto się dławiło w dolocie/wydechu? (nie mam fmic tylko seryjny IC) -gniazda i cała głowica była robiona...
Używany raczej odpada bo każdy jeden jest pęknięty w tym miejscu Bo wszędzie gdzie są (w każdym aucie z tym silnikiem ) pękają na potęgę. Ja też mam w żony Oplu (14 NEL) do wymiany :(, ale czasu brak na odstawienie auta a jeździ po 10-15 km dziennie to jakoś jest, chociaż i tu zaczęło się mokro od uszczelnienia tej samej co u Ciebie chłodnicy. Ciekawe...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Mi przychodzi na myśl tylko jedno , elektrozawór odcinający paliwo przy samej pompie wtryskowej . A. Silnik będzie pracował aż wypali paliwo z pompy przez sobie tylko znany czas. B. Równie dobrze Diesel może pracować na własnym oleju silnikowym, który może trafić w dolot przez np. zużyte uszczelnienia sekcji sprężającej turbosprężarki itp jak niżej....
Raczej to by przydałoby się tą kompresję sprawdzić. Ściągnij wąż za turbo i zobacz ile masz tam oleju. Jak puściły ci uszczelnienia w turbo to niemożna na takim czymś jeździc bo gdy ci się silnik rozbiega to będziesz mieć pozamiatane. Objawy pojawiły się nagle czy nasilały się stopniowo?
Witaj Doktor5 nie jesteś sam w sprawie regeneracji turbiny we własnym zakresie . Ja też pokusiłem się na uszczelnienie olejowe w turbo i myślę że nie taki diabeł straszny. Większość części składowych wykonana z brązu panewkowego ,średnice to max. 10mm wszystko osadzone centralnie po osi, wirników nie zmieniam ,one są wyważone i co może być tak groźne....
No może trochę za dużo ,ale R tak ma,zwłaszcza gdy jest już przejechane trochę po wymianie,jakieś prawdopodobieństwo jest, że mogło puścić uszczelnienie wałka turbo,trudno to wyczuć, bo cały kolektor jest zapaprany olejem pochodzącym z przewietrzania dołu motoru(odma).Nie pamiętam jak tam jest to połączone,ale chyba idzie przez taka skrzyneczkę, rodzaj...
Witam. Po kilku tygodniach walki z moim Espace 2,2 dci z 2004 wreszcie mogę powiedzieć, że jest już dobrze. Trochę mnie to kosztowało kasy ale w sumie warto było. Wszystkie dolegliwości, które wcześniej opisałem, zostały usunięte. Wymyto przepływkę, wymieniono zawór EGR, wymieniono 2 świece żarowe, wymieniono wkład filtra powietrza oraz wymieniono i...
pierścienie i uszczelniacze, generalnie góra i dół do zrobienia, lub puściło uszczelnienie na turbo, turbina jest u Ciebie chłodzona cieczą?
Panowie, jak w temacie. Laguna cierpi na brak mocy i to nie na zasadzie lekkiej utraty mocy, tylko albo jedzie normalnie, albo w ogóle nie jedzie. Zazwyczaj odpuszczenie i ponowne naciśnięcie gazu niweluje na chwilę problem. Co zauważyłem, to że po odpięciu podciśnienia z gruszki fakt że auto jest zmulone, ale reaguje na gaz za każdym razem i nic się...
To może być bardzo wiele rzeczy: uszkodzone łożyska i uszczelnienia w turbo uszkodzona odma uszkodzone prowadnice zaworów uszkodzone pierścienie na tłokach złe luzy zaworowe zły olej Tyle udało mi się na szybko przypomnieć :D Jednak mechanikiem nie jestem więc w razie czego proszę o poprawienie. Pozdro Jano
Pompy zamieniłem miejscami, tak samo wtryski i popychacze od pomp, i zawsze nie pracuje 4 cylinder, licząc od strony rozrządu. Założone nowe nadwymiarowe tłoki i pierścienie, szlif wału i tulei, nowe uszczelnienia, remont głowicy. Turbo po regeneracji. Silnik był w serwisie Deutz, sprawdzili wtryski i zregenerowali. Pompki gdzieś wysyłali do sprawdzenia,...
Mam dwa przepływomierze oryginalne Boscha i jeden nowy chiński NTY. Na oryginalnym, który był w tym samochodzie, dymi najmniej, więc na nim jeżdżę. Czujnik ciśnienia w kolektorze sprawdzam co jakiś czas i nie zapycha się nagarem. Mam też drugi nowy chiński, ale na nim nie ma różnicy, więc jeżdżę na oryginalnym. Przepływomierze zachowują się tak: -...
Wielokrotnie przyczyną zapiekania się kierownic spalin jest sama turbosprężarka i jej uszczelnienie wałka od strony gorącej. Turbo też często podcieka olejem od wydechu mimo, iż tarczka osłonowa płomienia ma je chronić. Ostatnio miałem możliwość zakupu poszukiwanego przeze mnie turbo - były dwie sztuki - jedno z urwanym wałkiem od strony wydechowej...
Opóźniony kąt wtrysku jest tutaj przyczyną nieodpalania wychłodzonego silnika, błędy jakie wcześniej zostały odczytane dotyczą turbodoładowania a konkretnie z pewnością przeładowania, sztanga jeśli pracuje w minimalnym zakresie to z pewnością ją przycięło w pozycji max doładowania, nie wiem jak długo tak jeździłeś ale uszczelnienie wałka turbosprężarki...
Witam. Mam problem z nie równą pracą silnika wv t4 2.5Tdi 88km. Postanowiłem wyczyścić turbinę kolektor zawór EGR wszystkie węże od turbo łacznie z uszczelnieniem turbosprężarki. Na wszystkich tych cześciach był duży nagar. Zostały wymienione wężyki podciśnienia na nowe. Po złożeniu silnik zaczął pracować dziwnie w kabinie czuć szarpanie i strasznie...
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle, ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. Po to jest stabilizator AVR żeby tych wachań napiecia nie było. I dlatego najbardziej...
Zobacz czasem czy nie pada Ci turbo.Tak mocne dymienie może być spowodowane tym że turbosprężarka puszcza olej w wydech przez uszczelnienia.Zaobserwuj czy na łączeniu z rurą wydechową nie ma śladów oleju.Aby byś pewnym że turbo nie ma związku z tym musiał byś odkręcić rurę wydechową-tą która idzie w tłumik.Jeśli tam jest olej to wiadomo co go boli.Zdejmij...
Witam. Mam problem z autem od taty mam warsztat samochodowy ale nie moge sobie z nim poradzić.Model 311 cdi 2002r Problem polega na tym ze auto przyspiesza jak by bez turbo.Usterka nastąpiła po wymianie przewodów paliwowych na silniku które pękały po naprawie pompy wysokiego cisnienia.Po naprawie pompy(uszczelnienie) autko jeźdzźiło super ropa sie nie...
Mam prośbę o analizę logów od samochodu Seat Ibiza 2 FL (6K2 Sport) 1,9 TDI 110 KM ASV samochód rozpędza się Max do prędkości około 120 km/h i dalej tak jak by przestaje reagować na gaz tak jakby go coś blokowało. Dodatkowo samochód przy powyższej prędkości przechodzi w tryb awaryjny- zostaje automatycznie wyłączone podciśnienie na turbosprężarce i...
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Powiem szczerze, że naprawdę rzadko spotykam się ze stwierdzeniem uszkodzenia turbiny wskutek nie używania, ale jest to możliwe w przypadku, kiedy silnik pracujacy zbyt długo na biegu jałowym może wytwarzać podciśnienie w turbinie, co prowadzi do uszkodzenia uszczelnień olejowych lub przyspieszając z niskich obrotów powodujemy, że olej zbyt krótko krąży...
Nie zupełnie bo potem i tak pódzie na mechanika, bo najłatwiej psioczyć na mechanika. Ja bym pogadał z klientem o tych luzach aby miał świado,mośc tego wówczas Ty jesteś wporządku wobec klienta a to się ceni. Zasada 1: nie montować części klienta, tylko własne sprawdzone/nowe. A jak juz musisz, to stosowne oświadczenie, że nie bierzesz odpowiedzialności...
No ok kolego ale czym mogę to potwierdzić. Jakim badaniem.co sprawdzić zmierzyć. By nie rozbierać go. A co myślicie jak by turbo się kończyło. Nie wiem czemu przy postoju jak zaciśnięte mu wąż to tak kopcil na siwo. Którędy olej dostał się do komory spalania przez pierścienie chyba nie jak jest tam sprężania. A przez uszczelnienia turbo- A turbo jest...
Czy czujnik dpf wymieniłeś na nowy Boscha? Na vectraklub forumowicze piszą o konieczności przeprowadzenia wymiany czujnika przy użyciu op-com lub tech2, żeby ECU brało pod uwagę to że czujnik jest nowy. Jakie masz wskazania temp. spalin z dwóch czujników? Przewody gumowe do czujnika raczej też warto by wymienić. U mnie zaczęło się od kontrolki silnika...
Roli nie chciałem pisać że turbodiesle są naj bo rozgorzała by dyskusja, że "mój silnik to jest lepszy....". Sam widzisz, że kolega mlody1921 chwali Wankla za.... chyba za obrotowy tłok i 9000 obr.min bo cóż za zalety ma ten silnik ? Na razie dużo pali i ma mała trwałość - problem z uszczelnieniem. Może kiedyś jak technika pójdzie naprzód to silnik...
olej zaczol wyciekac z tego samego miejsca i obawiam sie ze jeśli znienie przewod na nowy lub uszczelnie wyciek znowu zdazy sie to samo a zdaje sobie sprawe ze przez cos takiego mozna zarżnać silnik!!turbina jeszcze jest na gwaranci do lipca!prosze o pomoc bo oleju musze dolewac co najmniej litr na jakies trzysta km. ...pytanie brzmi czy próbować uszczelnic...
Jeżeli autko odpala bez większych problemów to silnik nie powinien być całkiem kaput. Sugerowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności stan turbo. Jeżeli w przewodzie dolotowym jest olej już przed turbiną to znaczy, że dostaje się z odmy a więc przedmuchy do skrzyni korbowej. Jeżeli olej jest za odmą to padające turbo. Na tym etapie można jeszcze próbować...
Przeczytałem rozważania szanownych kolegów i wyszło mi zbierając to do kupy że: Pasywna redukcja procesów energochłonnych, czyli w przypadku zwykłych zjadaczy chleba: 1 edukacja począwszy od niegotowania całego czajnika wody na jedną herbatę, dojazdy do pracy kolejką (jeśli jest), 2 ocieplenie domów, wymiana okien, sprawne piece. Nowoczesne systemy...
EGR - zawor recyrkulacji spalin. EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany. Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz...
Jesli nie ma wycieków z silnika a olej zużywa i do tego kopci to znaczy, ze jest on spalany lub dostaje sie do wydechu (ale odkrylem :). Mozliwosci na ta chwile widze trzy; uklad turbo (czyli przedostawanie sie oleju do wydechu przez uszczelnienie osi turbosprezarki), uszkodzone uszczelniacze zaworowe lub zuzyte pierscienie tlokowe.
Dzieki Sztomel miales sluszne uwagi wczoraj na mrozie naprawilem auto lecz nie w 100%, pomogl mi kolega z polskim Vag-iem w nim bylo jasne ze turbina nie pompuje nic. W wersji angielskiej tez to widzialem ze doladowanie stoi niemal calkowicie niezmienne ale nie rozumialem dokladnie czy te rzadane parametry z Vag maja byc na 3 biegu tylko podczas jazdy...
Najlepsze kotły kondensacyjne mają obecnie sprawności rzędu 109% Zakładając, że sprawność kotła z zamkniętą komorą spalania jest na poziomie 90-ponad 90% to jak byś nie liczył nie uzyskasz na kondensacie 20% a te 20% uzyska już na wymianie kotła. Masz jakis problem z liczbami? Skoro na turbo uzyska 20% jak piszesz, to na kondesacie uzyska to co z turbo...
Ja raczej bym obstawiał uszczelnienie turbo... Sprawdzałeś olej czy jeszcze jest?
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
Musisz sprawdzić czy to silnik czy turbo pluje olejem. Odłącz kolektor z turbina od silnika i obserwuj czy olej pojawia się przed czy za turbo. Mierzyłeś może ciśnienie oleju?? Kolego mozesz przyblizyc troche ten wątek,, gdzie i jak moze lac przed turbo? za to rozumiem ze ze smarowania przez uszczelnienia turbiny ale przed czyli skąd? Prosze odpisz???
samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. paliwo dochodzi do wtrysku, ale na kompie ciśnienie jest niskie bo nie tryska jak powinno. Co odpowiada za ciśnienie od pompy do wtrysku. Po moich przemyśleniach pompo wtrysk nie otwiera bo jest za małe ciśnienie. Przemyśl najpierw, z jakim silnikiem masz do czynienia. Jeżeli rzeczywiście jest to dci...
2.0 TDI, BKD Chodziło ładnie do czasu uszczelnienia pompy vacum (dołożono podkładkę Alu), filtra paliwa i czyszczeniu wtrysków. Obecnie wyje przy przyspieszaniu oraz pojawiają się drgania (nie zawsze i raczej na ciepłym silniku). Błędów brak. Dodatkowo czasami brak mocy przy ruszaniu, potrafi przez kilka sekund w ogóle n i e reagować na gaz (obroty...
Polo 9n 1.4 tdi bwb 2007rok. Pierwsza usterka to uszkodzone turbo, bo kopci na szaro siwo, wyciek na stronę gorącą, wymiana.Autowjeżdża o własnych siłach, bez najmniejszego problemu. Wcześniej zrobione było programowo egr i dpf off, auto miało wrócić na mechaniczne usunięcie dpf, stąd też pewnie po paru miesiącach padło turbo. Przy okazji chłodnice,...
uszczelnienia turbo. jak z intercoolera wylejesz troche oleju to bedzie pewne ze turbo puszcza olej. jak masz wirnik w dobrym stanie to regeneracja bedzie tansza lepiej nie czekaj za calkiem sie rozleci
To pozwolę sobie się wytłumaczyć: 1. Turbo-piec (w przeciwieństwie do turbo kominka) nie oznacza zasysania powietrza tą samą drogą (po zewnętrznej kwasówki - czyli między kominem a rurą), a na wykorzystaniu powtórnie gorących "spalin" (hence: "turbo"!), czyli j.w. piec kondensacyjny. ...z resztą nie uważam, że jest o co się spierać, skoro nazwa i tak...