A co w sytuacji gdy silnik chodzi na 10w, ma wymienione simmeringi, nie cieknie i nie bierze oleju? Dlaczego nie "zaryzykować", i nie wlać lepszego oleju? Po pierwsze - magiczna literka W (inter) ma tutaj drugorzędne znaczenia, chodzi o technologię produkcji tzw. bazy oleju - czyli albo mineralnej, albo syntetycznej. Różnica pomiędzy nimi jest taka,...
Jeżeli ucieka powietrze z portu wydechu (grzybek) w zaworze od połówek po wrzuceniu połówki to jest duże prawdopodobieństwo, że tłok wewnątrz skrzyni biegów (ten uruchamiający wodzik od przekładni zębatej połówek ) przepuszcza i dlatego masz wyciek. Połówki są tylko i wyłącznie uruchamiane prze wciśniętym sprzęgle (zaworek przy pedale sprzęgła obok...
Różnica jest nie w ilości cylindrów, ale w formacie. Pod ściernicą powstaje dużo ciepła, taki szlif trwa i nie można go sobie przyśpieszyć. kompresja 13,6 na zimnym na wszystkich garach. Niejeden się na tym przejechał. Wystarczy silnik wywrócić na chwilę przed Twoim pomiarem i z totalnego złoma wyjdzie igła ze sprężaniem jak z fabryki. Albo nawet na...
Masz tam 4 śruby mocujące silnik i przekładnię do obudowy zaworu (czarne elementy) . Wyłącz zasilanie do modułu. Odkręć cały w/w zestaw starając się nie obrócić obudowy. Na trzpieniu i obudowie zaworu zrób markerem kreskę. Następnie ręcznie pokręć zaworem i sprawdź czy niema oporu przy obracaniu. Jeśli wykonasz obrót o więcej niż 360 stopni to zapamiętaj...
Z moich przemyśleń, wynika, że jedynym sposobem aby podnieść wyraźnie sprawność tego silnika to uszczelnienie tłoka bez dodania oporów umożliwiając jednocześnie zwiększenie ciśnienia gazu roboczego. Bez tego nie ma co dyskutować o sprawności, ponieważ wykonanie będzie drogie i nieopłacalne.
Panowie, podpowie ktoś jak zdjąć wybierak w skrzyni biegów AT2412D? Skrzynia montowana w Volvo i Magnum DXI. Dojechałem autem do ronda, zwolniłem, zjechałem z ronda i auto przestało reagować na gaz, silnik tak jakby zaczął nierówno pracować i auto nie miało w ogóle mocy. Stanąłem, wrzuciłem na luz i nie udało się już wrzucić żadnego biegu. Sprawdziłem...
No widzisz, jednak znalazłeś inne możliwe przyczyny. To chyba siłownik jednostronnego działania więc tłok raczej w porządku. Przy dwustronnym i pompie o małej wydajności, wystarczy niewielkie uszkodzenie tłoka i siłownik nie ma siły po zwiększeniu się oporów na tłoczysku. Olej po prostu idzie "na przelew" przez uszkodzony uszczelniacz. Nie jest tajemnica,...
Ja zamierzam zrobić silnik parowy 4 cylindrowy średnica 12mm skok tłoka 2cm dł tłoka 1cm wszystko będzie z mosiądzu, jest to maszyna parowa obustronnego działania, jako uszczelnienie zamierzam użyć modelarskich o-ringów w rozrządzie, na tłoku i na tłoczysku. I tak się zastanawiam czy nie można by zrobić tego silnika na powietrze, mosiężny zbiornik z...
Witam! Mam pytanie do Wnuczka, albo do wszystkich, którzy robili stirlinga typu gamma podobny do tego z linku: [url=http://www.stirling.fc.pl/galeria/s... Chciałbym wiedzieć, czy można zrobić zimny cylinder z rurki miedzianej (takiej jak w centralnym ogrzewaniu), ewentualnie z czego najlepiej wykonać...
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
witam. może wam troche doradze na ten temat , już dość długo bawie sie zróżnymi spreżarkami i tak, kompresor z silnika spalinowego to dobre rozwiązanie , najlepsze sa silniki diesla mają przewarznie płaskie tłoki i dobre ich uszczelnienie , przestrzeń miedzy głowicą a denkiem tłoka musi być jak najmniejsza, i dlatego najlepsze rozwiązanie to dorobieńie...
Teraz planuję zakupioną pompe NSZ 32 połączyć z silnikiem 5.5Kw poprzez koła pasowe aby uzyskać obroty zalecane przez producenta czyli min 1920 max 2400 obr/min te 1920 to nie obroty minimalne, tylko nominalne. Pompa może pracować z powodzeniem i poniżej tych obrotów. silnik 5,5kW przy ciśnieniu 160 bar obsłuży pompę max 20 l/min. Ta pompa NZS 32 ma...
uszczelnia go po prostu prowadnica, jeśli aż tyle wycieka to podejrzewam za wysoki stan oleju, albo/oraz zużyta prowadnica, no ale mogę się mylić, tak czy inaczej to zużyte pierścienie powodowały by mocne dymienie a nie wyciek, tam jest poziomy tłok więc olej by pływał w cylindrze co przy spalaniu powodowało by mocne dymienie, chociaż przy odpalaniu...
Moim zdaniem powinny byc: 1-B jednostronnego działania 2-C przerzutników 3-B 44,4 4-B/D 5-? 6-B? 7-A zakończenie działania programu u wyłączenie sterownika 8-B warystor 9-A wzmacniacza 10-B transoptor 11-D pośrednia 5/2 12-A sumy logicznej 13-? 14-A 1 15-B warunkowo 16-A ręcznie, przyciskiem załącz 17-D gdy siłownik 1a1 zostanie wysunięty i moduł odliczy...
Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry. Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa. Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa...
Moja diagnoza brzmi tak: cylinder jest zjechany do utwardzanej gładzi, co powoduje, że w bardzo szybkim tempie się one ścierają, do tego nagar, powoduje to, że na zimnym, nie rozgrzanym silniku kompresja jest byle jaka i łapie tylko co "któryś" obrót. Gdy silnik popracuje chwile rozgrzewa się przestrzeń cylindryczna, czyli tłok, cylinder, pierścienie,...
A oto cytat człowieka który zna sie na rzeczy :). "Moc każdego silnika nie posiadającego wentylacji można powiększyć o 50%, jeśli odpowiednio wywierci się otwory w obudowie i umieści na jego wale wentylator, który będzie wyciągał ciepłe powietrze na zewnątrz. Otwory, którymi wchodzi powietrze zimne należy tak rozmieścić, aby maksymalnie były chłodzone...
Spokojnie, Kolego. To tak nie działa. Prosiłeś o podanie wymiarów simmeringów, więc je podałem, bo akurat miałem te dane w swoich notatkach (mam nadzieję, że te dane są prawidłowe). Podane dane mogą pomóc jedynie w poszukiwaniu nowych uszczelniaczy, ale dalej muszą to być simmeringi albo o podanych wymiarach, albo o podanych numerach katalogowych.....
Cisnienie sprezania nawet jesli nie masz manometru to powinienes wyczuc podczas "kopania", przeciez masz jakies porownanie jak bylo przed remontem i jak jest teraz. Najprawdopodobniej cos zle zrobiles przy montazu i masz nieszczelnosc w skrzyni korbowej, albo niewlasciwie/nieumiejetnie zamontowales uszczelniacze, albo zaniedbales uszczelnienie polowek...
witam, Mam mały problem z pompą do łuparki hydraulicznej, a mianowicie: Zrobiłem dość solidną konstrukcje stalową jako podstawa do łuparki. Dwa siłowniki - jeden do noża drugi do łupania jako główny,. Siłownik do noża średnica tłoka 4 cm i wysuw na 18 cm - wystarcza. Siłownik główny średnica tłoka 75 mm i wysuw 60 mm średnica całego siłownika 115 mm....
Witam, posiadam silnik rowerowy 2 suw 50 cc. Ostatnio przez jakiś tydzień poczułem dosyć znaczny spadek mocy przy maksymalnym gazie, tak jakby chciał się rozpędzić, a nie mógł. Dzisiaj wyczyściłem rurę wydechową, tłumik był tak zajechany od osadu oleju, że masakra. Czyściłem zmywaczem do hamulców, wybrałem szmatą, jak nowy. Teraz jest i znacznie dodało...
robokop w tym artykule który podałeś pisze że żywotność oleju w silniku i poza nim w rozhermetyzowanym opakowaniu to 2 lata czyli po ci zmieniać co rok? Wymiana co 30tys. km dotyczy "long life", silników zalewanych olejami w pełni syntetycznymi. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, tak samo w przedsiębiorstwach użytkujących flotę - z reguły w kartach...
Witam Mam parę pytań związanych z naprawą silnika briggs&stratton w kosiarce, ma 190cc i coś około 5-6km, ma około 3-4 lat. Z góry mówię, że wiem ile jest na ten temat informacji, o ile część potrzebnych mi materiałów udało się znaleźć, potrzebuję jeszcze kilku. Kosiarka dotychczasowo chodziła równo i dobrze, w ostatnią sobotę zaczęła bardzo dymić....
To raczej uszczelnienie z wymaną tuleji (na jaką?) a nie remont silnika. Nic o tłokach, pierścieniach bo wystarczy wyjąć tłoki i je wrzucić z powrotem aby byla różnica w ustawieniu pierścień/cylinder.
Tam w tłumiku jest wytłoczenie na uszczelnienie jak w komarku? Dopasuj tam i napchaj jakiś sznurek azbestowy. To musi tam uszczelniać, a folią alu tego nie zrobisz (no dobra, awaryjnie tak możesz na krótki czas).
Olej może być gęściejszy o tej porze roku , sprawdż na rozgrzanym silniku. Jeżeli nie zachodza zmiany to może być przytkany lub już wyeksploatowany trochę czyjnik albo puszcza cisnienie na panewkach lub na wałku rozrządu. Osobiście stawiam na czujnik ciśnienia. Warto sprawdzić ale ta 1 sek to jeszcze nie stan alarmowy gorzej byłoby np 5sek wtedy warto...
Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
Nie będzie ci to chodzić na oryginalnych pierścieniach. Gdzie masz smarowanie tulei (w oryginale jest to smarowanie rozbryzgowe). Ewentualnie możesz próbować próbować dorobić pierścienie z teflonu lub boramidu. I zmniejszyć ich ilość na tłoku.
Pewnie silnik w stanie agonalnym który pobiera olej. Olej na tłokach spowodował uszczelnienie i podniesienie sprężania.
aha czyli mam rozumieć że do wymiany są pierścienie tak?? czyli czeka mnie kolejna rozbiórka silnika :) dzięki kolego za pomoc :) Typowy przypadek, uszczelnisz górę puści dół. Jakiś czas temu robiłem vectre A 1.6, 8v gość chciał zrobić budrzetowo uszczelkę pod głowicą i głowice, dołu nie chciał ruszać, po złożeniu i rozgrzaniu przepaliło cały olej...
Ciśnienie 12 atm nie oznacza dziury w tłoku, gorsze złomy jeżdżą i olejem nie zarzucają. Nie szukaj przyczyny w oleju i nie kombinuj z niskim stanem. Jeśli gubi iskrę to zalewa paliwem, powinno być czuć benzynę z wydechu. Wąchanie rury wyjaśni sprawę czy to olej, czy to benzyna :) W nocy można spryskać wodą wiązkę/silnik i obserwować czy nie ma przebić.
Do wymiany pompa oleju, pewnie do tego jeszcze do naprawy uszczelnieni tłoka. Pisane wielokrotnie na forum.
jeżeli nie masz żadnych oznaczeń na tłoku to sprawdź czy w górnym położeniu tłoka kołnierz zasłania membranę wydechową zobacz jeszcze czy nie uszkodziłeś pierścieni przy montażu i uszczelnienie silnika
Do mechanika pojechać . Trzeba w silniku to i owo rozebrać , sprawdzić : uszczelnienie głowicy , tłoki ,pierścienie, korbowody . :cry:
takie 1.1 do 2.2 są za mało trwałe Taak ? Sprężarka dwucylindrowa V z silnikiem 1,2 kW bezolejowa, o wahliwych tłokach uszczelnionych teflonem, produkcji fmy. Schultz (Brazylia) przepracowała (i pracuje) mi w maszynie Heidelberg Speedmaster już 11 tys. godzin bez zmian parametrow. Oryginalna niemiecka rozpadła się po 2,5 tysiącu godzin. Więc? http://obrazki.elektroda.pl/5740469500_1...
Po remoncie czasem jest problem z kompresją. Dlatego zalecane jest wlanie niewielkiej ilości oleju między cylinder a tłok (na pierwszy pierścień uszczelniający nie do komory w tłoku) by pomóc mu się uszczelnić przed dotarciem/ułożeniem się. Bez tego czasem kompresja jest słaba i ciężko odpala za pierwszym razem.
Panie cordoba_2004 wypadało by się merytorycznie przynajmniej przygotować do dyskusji - o naprawie silnika i minimum wiedzy to tego potrzebnej już nie wspominam. Uszczelkę dobiera się po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - bierze się pod uwagę największy wymiar. Zawory skraca się i szlifuje jedynie w niektórych przypadkach - koniec...
Witam, jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, Opel Insignia 1.8, 140 km. Mam pytanie jak rozwiązane jest uszczelnienie tulei tłoka. Czy od spodu tuleja ma rant i oring jest dociskany przy skręcaniu i czy jest tam oring czy może miedziana uszczelka? Czy po obwodzie tuleja ma ze 2 oringi uszczelniające? Czy należy wymienić to uszczelnienie przy...
czym jest uszczelniona tuleja z blokiem silnika wymieniam to ponieważ brał olej i poszła uszczelka po głowicą
Kolega przed laty miał wyrzynarkę, gdzie napęd brzeszczotu był zrobiony ze starego silnika spalinowego (od Komarka chyba)- uchwyt brzeszczotu był zamocowany do wierzchu tłoka, zamiast głowicy kawałek dopasowanej blachy z uszczelnionym przepustem na uchwyt :) Całość napędzana silnikiem elektrycznym niewielkiej mocy. Skok spory. Nawet to dobrze działało!...
Objętość martwa to ta w której nie występuje ruch tłoka/membrany czyli każdy łącznik, objętość regeneratora itp. Tak wiem . Tak myślę ,że jak by korby miały przesunięcie 180° to przestrzeń martwa by mogła mieć 0 pojemności ale mają przesunięcie 90°. Dodano po 3 Eh doszedłem do wniosku, że rozwijanie modelu silnika alfa na membranach jest za trudne...
Raczej bez diagnostyki naocznej się nie obędzie, także szukaj kogoś w okolicy, lub sprawdzony serwis Karcher. Oryginalnie nie ma w tej myjce o-ringów koloru niebieskiego, tylko czarne. Wymiana zaworów w tym modelu wymaga doświadczenia i wiedzy. Raczej się ich nie wymienia, jeśli połamany jest koszyk to ja wymieniam tylko sam zaworek, sprężynę i ów koszyk-...
Skoro tak jest, że brak kompresji to może byś doradził jak uszczelnić, przywrócić kompresję bo do warsztatu serwisowego nie chcę oddawać, bo już mi doradzili wymienić gaźnik a koszt około 5 stów. Gaźnik kupiony niepotrzebnie. Piszesz, że pompując paliwo silnik zaskoczy, nie zaskoczy skoro świeca jest sucha. Kompresję sprawdzałem na nowej pilarce jest...
konieczny jest całkowity demontaż myjki, prawdopodobnie uszkodzony jest wyłącznik główny myjki w skrzynce elektrycznej, upaliły się styki tym przedłużaczem, tj. spadkami napięcia podczas rozruchu, gdyż silnik to ok. 3kw, podczas składania należy zweryfikować: tłoki, zawory, zawór przelewowy, zawór chemii- musi być szczelny, uszczelnienie wysokiego ciśnienia...
Jezeli chodzi opierścienie to możesz zrobić tz. próbę olejowa. Jest to najprostsza metoda. Musisz zmierzyć przede wszystkim ciśnienie na garach. Nastepnie podać troszkę oleju w tłoki i zmierzyć ciśnienie ponownie. Olej powinien uszczelnić drogi gdzie może tracić kompresję lub paliwo. Silnik chodzi równo czy szarpie?
widziałem, pomysł ciekawy, jak na lata ponoć nawet przedwojenne (pomysł tego człowieka) natomiast ja tam nie podejrzewam żeby to jakąkolwiek sensowną moc generowało, już nie mówiąc nawet o tym, że te wiszące przeciwwagi zaraz by się utryndoliły razem z ośkami (no ale akurat ich łożyskowanie z drugiej strony łatwo dorobić) ale wg mnie powierzchnia przekroju...
Ja wiem że temat roczny ale.. W miejscu pokrywy, w jej rowkach daje się uszczelkę. Taka gumowa lekko ciągnąca się i to wystarczy jeśli z silnikiem jest wszystko ok. Natomiast jeśli olej się tamtędy wydostaje to znaczy że jest wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej. I żadne klejenie sylikonem. Zakleiłeś pokrywę to ciśnienie wypchało olej gdzieś z tyłu...
Nie ma takiego wątku na forum. Może zda egzamin mój twór. Zainspirowało mnie minus 1bar z hakiem na 4 cylindrze w padlince, którą robię. Panowie! Temat czysto "pogaduszkowy", zupełnie na luzie. Jest masa sposobów na zapieczone pierścienie, fajnie byłoby zebrać je w jednym miejscu. Ogląda się Youtuba, u jednych działa, u drugich już nie, człowiek mieszane...
Osiowanie bloku raczej nie potrzebne, jeśli jest próg na tulei a nie chcesz rozbierać to wymień zestawy, ja daję Mahle, korby daj do regeneracji razem z zestawami żeby dopasowali tulejki do sworzni przy czym niech nie zamieniają sworzni w tłokach, uszczelnienie na simering i tu kup jakiś corteco czy reinz żeby za 3 miesiące nie ciekło. Wał szlif i oczywiście...
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Miałem agregat prądotwórczy z takim silnikiem, tylko dwa razy większym - 4VD, palił zawsze, nawet po ponad dwuletnim postoju, tylko długie grzanie świec, parę sekund kręcenia rozrusznikiem i furczał😜 może u Ciebie wtryski leją, albo otwierają się przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa. Przy odpalaniu na pych masz większe obroty silnika niż z rozrusznika,...
uszczelnienie tłoka strzałka tłoka stihl tłoka
silvercrest odkurzacz stare świetlówki zielona dioda daewoo
interfejs lexia problemy diagbox
Seat Cordoba błąd 0571, check engine, hamulec i światła działają – czujnik świateł stop Schemat instalacji elektrycznej Ford Transit MK8 2016