Z moich przemyśleń, wynika, że jedynym sposobem aby podnieść wyraźnie sprawność tego silnika to uszczelnienie tłoka bez dodania oporów umożliwiając jednocześnie zwiększenie ciśnienia gazu roboczego. Bez tego nie ma co dyskutować o sprawności, ponieważ wykonanie będzie drogie i nieopłacalne.
Tam w tłumiku jest wytłoczenie na uszczelnienie jak w komarku? Dopasuj tam i napchaj jakiś sznurek azbestowy. To musi tam uszczelniać, a folią alu tego nie zrobisz (no dobra, awaryjnie tak możesz na krótki czas).
Dodatkowo w silnikach ze znacznym przebiegiem uszczelnienie układu tłok/pierścienie/cylinder zawdzięczasz właśnie między innymi odłożonemu w rowkach tłoka nagarowi, który w dużym zakresie działa jako swoisty kompensator luzu. Często się słyszy że "auto oleju nie brało, a po założeniu LPG" zaczęło". Czemu? A właśnie temu, że ze spalania gazu nagar praktycznie...
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
jeżeli nie masz żadnych oznaczeń na tłoku to sprawdź czy w górnym położeniu tłoka kołnierz zasłania membranę wydechową zobacz jeszcze czy nie uszkodziłeś pierścieni przy montażu i uszczelnienie silnika
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Witam, jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, Opel Insignia 1.8, 140 km. Mam pytanie jak rozwiązane jest uszczelnienie tulei tłoka. Czy od spodu tuleja ma rant i oring jest dociskany przy skręcaniu i czy jest tam oring czy może miedziana uszczelka? Czy po obwodzie tuleja ma ze 2 oringi uszczelniające? Czy należy wymienić to uszczelnienie przy...
Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry. Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa. Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa...
co to ma do rzeczy? Informacje o tym masz w książce c 330. Co mam w książce od C330 wydajność jednostkową pompy która wynika z nazwy NSZ32 ? Moc silnika jaki zastosował w łuparce DIY, obroty pompy ? :lol: Nie spamuj... To ma do rzeczy, że to zbieranina a nie przemyślany układ hydrauliczny, która może zaczyna łupać jak pompa ledwo dyszy i ze 300 barów...
Ja zamierzam zrobić silnik parowy 4 cylindrowy średnica 12mm skok tłoka 2cm dł tłoka 1cm wszystko będzie z mosiądzu, jest to maszyna parowa obustronnego działania, jako uszczelnienie zamierzam użyć modelarskich o-ringów w rozrządzie, na tłoku i na tłoczysku. I tak się zastanawiam czy nie można by zrobić tego silnika na powietrze, mosiężny zbiornik z...
Udoskonaliłem konstrukcję. Aby wyeliminować grawitację chcę spróbować uruchomić silnik w pozycji poziomej. W tym celu żeby luźno wszystko chodziło zamocowałem ośkę w dwóch łożyskach liniowych LM03UU. Pozostało uszczelnienie łożysk. Myślę, że parę kropel oleju starczy. Oto fotki : https://obrazki.elektroda.pl/4017115000_... https://obrazki.elektroda.pl/1411212000_...
widziałem, pomysł ciekawy, jak na lata ponoć nawet przedwojenne (pomysł tego człowieka) natomiast ja tam nie podejrzewam żeby to jakąkolwiek sensowną moc generowało, już nie mówiąc nawet o tym, że te wiszące przeciwwagi zaraz by się utryndoliły razem z ośkami (no ale akurat ich łożyskowanie z drugiej strony łatwo dorobić) ale wg mnie powierzchnia przekroju...
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Moja diagnoza brzmi tak: cylinder jest zjechany do utwardzanej gładzi, co powoduje, że w bardzo szybkim tempie się one ścierają, do tego nagar, powoduje to, że na zimnym, nie rozgrzanym silniku kompresja jest byle jaka i łapie tylko co "któryś" obrót. Gdy silnik popracuje chwile rozgrzewa się przestrzeń cylindryczna, czyli tłok, cylinder, pierścienie,...
No widzisz, jednak znalazłeś inne możliwe przyczyny. To chyba siłownik jednostronnego działania więc tłok raczej w porządku. Przy dwustronnym i pompie o małej wydajności, wystarczy niewielkie uszkodzenie tłoka i siłownik nie ma siły po zwiększeniu się oporów na tłoczysku. Olej po prostu idzie "na przelew" przez uszkodzony uszczelniacz. Nie jest tajemnica,...
Ile mm ma iskra ? Tłoka raczej nie wyciągałeś z cylindra więc nie wiesz czy przypadkiem pierścień nie jest zapieczony i stąd może być brak kompresji. Druga rzecz to niesprawna cewka i gdyby tak było to wymiana raczej nie opłacalna. Nieszczelności skrzyni korbowej, wlewasz naftę przez dolot jak zdejmiesz gaźnik, potem tłok na sam dół i tak musi postać...
witam, polecam wymontowanie kolumny i zawiezienie do miejsca gdzie regenerują układy wspomagania. W środku masz coś na wzór tłoka i cylindra w silniku a pierścieni to uszczelniacze gumowe. W rozebraniu nie tkwi problem tylko że nie dostaniesz części do tego aby to poskładać, pozdro
witam. może wam troche doradze na ten temat , już dość długo bawie sie zróżnymi spreżarkami i tak, kompresor z silnika spalinowego to dobre rozwiązanie , najlepsze sa silniki diesla mają przewarznie płaskie tłoki i dobre ich uszczelnienie , przestrzeń miedzy głowicą a denkiem tłoka musi być jak najmniejsza, i dlatego najlepsze rozwiązanie to dorobieńie...
Ciśnienie pompy olejowej silnika zmierzysz samemu wpinając zamiast czujnika kontrolki manometr. Nie jest powiedziane że to panewki wału bo one mają największy wpływ. Sprawdził bym pierwsze pompę i zawór przelewowy. Lubi się zacinać a sama pompa nie należy do najtrwalszych. Jeśli chodzi o hydraulikę to wepnij manometr w wyjście zewnętrzne. jak nie uzyskasz...
Panowie, podpowie ktoś jak zdjąć wybierak w skrzyni biegów AT2412D? Skrzynia montowana w Volvo i Magnum DXI. Dojechałem autem do ronda, zwolniłem, zjechałem z ronda i auto przestało reagować na gaz, silnik tak jakby zaczął nierówno pracować i auto nie miało w ogóle mocy. Stanąłem, wrzuciłem na luz i nie udało się już wrzucić żadnego biegu. Sprawdziłem...
Olej może być gęściejszy o tej porze roku , sprawdż na rozgrzanym silniku. Jeżeli nie zachodza zmiany to może być przytkany lub już wyeksploatowany trochę czyjnik albo puszcza cisnienie na panewkach lub na wałku rozrządu. Osobiście stawiam na czujnik ciśnienia. Warto sprawdzić ale ta 1 sek to jeszcze nie stan alarmowy gorzej byłoby np 5sek wtedy warto...
Ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć sugestii maszyny:) Dla potomnych, może ktoś wykorzysta w naprawie kompresora. Kompresor Power 180-5 W OF pracuje w zakresie 6-8 bar. Niestety egzemplarz, który posiadam, jak już wspomniałem, zaczął szwankować, tzn. zawór regulujący ciśnienie załączał silnik elektryczny przy spadku ciśnienia do 6 bar, ale silnik napotykał...
Cisnienie sprezania nawet jesli nie masz manometru to powinienes wyczuc podczas "kopania", przeciez masz jakies porownanie jak bylo przed remontem i jak jest teraz. Najprawdopodobniej cos zle zrobiles przy montazu i masz nieszczelnosc w skrzyni korbowej, albo niewlasciwie/nieumiejetnie zamontowales uszczelniacze, albo zaniedbales uszczelnienie polowek...
Masz tam 4 śruby mocujące silnik i przekładnię do obudowy zaworu (czarne elementy) . Wyłącz zasilanie do modułu. Odkręć cały w/w zestaw starając się nie obrócić obudowy. Na trzpieniu i obudowie zaworu zrób markerem kreskę. Następnie ręcznie pokręć zaworem i sprawdź czy niema oporu przy obracaniu. Jeśli wykonasz obrót o więcej niż 360 stopni to zapamiętaj...
Witam! Mam pytanie do Wnuczka, albo do wszystkich, którzy robili stirlinga typu gamma podobny do tego z linku: [url=http://www.stirling.fc.pl/galeria/s... Chciałbym wiedzieć, czy można zrobić zimny cylinder z rurki miedzianej (takiej jak w centralnym ogrzewaniu), ewentualnie z czego najlepiej wykonać...
Jeśli zapłony wypadają i na benzynie i na gazie to jest to usterka silnika. Jeśli tylko na gazie to może świadczyć o zużyciu wtryskiwaczy (nic nie napisałeś o instalacji lpg). Prawidłowo wykonana sekwencyjna instalacja lpg nie uszkadza zaworów. Najprostszy test to sprawdzenie ciśnienia w cylindrach ( taki specjalny manometr wkładany w otwór po wykręconej...
Nie będzie ci to chodzić na oryginalnych pierścieniach. Gdzie masz smarowanie tulei (w oryginale jest to smarowanie rozbryzgowe). Ewentualnie możesz próbować próbować dorobić pierścienie z teflonu lub boramidu. I zmniejszyć ich ilość na tłoku.
Więc tak. Po pierwsze nie miałem na myśli reklamować żadnej firmy (!), po drugie chodziło mi o opis właściwości olejów, a po trzecie pozwolę sobie skopiować wypowiedż z innego działu, gdzie dokładnie opisał to Robokop.: Robokop napisał cyt.: Po pierwsze - magiczna literka W(inter) ma tutaj drugorzędne znaczenia, chodzi o technologię produkcji tzw. bazy...
Witam wszystkich jak widać macie problemy z jednym cylindrem który nie pali tak dla sprostowania napisze bo kolega wyżej napisał że głowicę można sprawdzić podłączając ciśnienie do gniazda wtrysku otóż nie bardzo dlatego że ciśnienie może uciekać przez pierścienie moja propozycja jest nie kombinować skoro wtrysk jest wyjęty sprawdzić ciśnienie sprężania...
(at)E8600 Przedstawiłeś swoją niewiedzę w temacie. Cylinder jest żeliwny a nie aluminiowy z powłoką nicasilową, a to jest widoczne na zdjęciach. Metalowe uszczelki pod głowicą stosuje się także w silnikach motocyklowych z aluminiowym cylindrem, jednak z punktu widzenia serwisowania jest to rozwiązanie upierdliwe. Dobre jest w silnikach 4T gdzie zakładasz...
Jeżeli ucieka powietrze z portu wydechu (grzybek) w zaworze od połówek po wrzuceniu połówki to jest duże prawdopodobieństwo, że tłok wewnątrz skrzyni biegów (ten uruchamiający wodzik od przekładni zębatej połówek ) przepuszcza i dlatego masz wyciek. Połówki są tylko i wyłącznie uruchamiane prze wciśniętym sprzęgle (zaworek przy pedale sprzęgła obok...
Witam, walki z silnikiem ciąg dalszy, ale powoli zaczynam wygrywać z nim, rozebrałem dziś motor na części pierwsze i tak, na tłoku 2mm nagaru mokrego, na głowicy to samo, zawory minimalnie nie domykają się(nagar), na zaworze wydechowym brak uszczelnienia-podobno tak ma być- ale olej spływa do komory spalania. Głowicę zawiozłem do regeneracji ma wymienić...
witam, Mam mały problem z pompą do łuparki hydraulicznej, a mianowicie: Zrobiłem dość solidną konstrukcje stalową jako podstawa do łuparki. Dwa siłowniki - jeden do noża drugi do łupania jako główny,. Siłownik do noża średnica tłoka 4 cm i wysuw na 18 cm - wystarcza. Siłownik główny średnica tłoka 75 mm i wysuw 60 mm średnica całego siłownika 115 mm....
Witam Mam parę pytań związanych z naprawą silnika briggs&stratton w kosiarce, ma 190cc i coś około 5-6km, ma około 3-4 lat. Z góry mówię, że wiem ile jest na ten temat informacji, o ile część potrzebnych mi materiałów udało się znaleźć, potrzebuję jeszcze kilku. Kosiarka dotychczasowo chodziła równo i dobrze, w ostatnią sobotę zaczęła bardzo dymić....
Czytam i chciał bym pomóc w kwestii hydrauliki : 1.pompa od C-330 360 i pokrewnych moim zdaniem średnio nadaje się do waszych konstrukcji ponieważ te pompy są przeznaczone do pracy w kompieli olejowej (w moście ciągnika zalane olejem),nie są uszczelniane,nie będą pracować na zewnątrz. Robienie zbiornika z pompom, przeniesienie napędu do zbiornika,uszczelnienie...
Spokojnie, Kolego. To tak nie działa. Prosiłeś o podanie wymiarów simmeringów, więc je podałem, bo akurat miałem te dane w swoich notatkach (mam nadzieję, że te dane są prawidłowe). Podane dane mogą pomóc jedynie w poszukiwaniu nowych uszczelniaczy, ale dalej muszą to być simmeringi albo o podanych wymiarach, albo o podanych numerach katalogowych.....
Pewnie silnik w stanie agonalnym który pobiera olej. Olej na tłokach spowodował uszczelnienie i podniesienie sprężania.
uszczelnia go po prostu prowadnica, jeśli aż tyle wycieka to podejrzewam za wysoki stan oleju, albo/oraz zużyta prowadnica, no ale mogę się mylić, tak czy inaczej to zużyte pierścienie powodowały by mocne dymienie a nie wyciek, tam jest poziomy tłok więc olej by pływał w cylindrze co przy spalaniu powodowało by mocne dymienie, chociaż przy odpalaniu...
robokop w tym artykule który podałeś pisze że żywotność oleju w silniku i poza nim w rozhermetyzowanym opakowaniu to 2 lata czyli po ci zmieniać co rok? Wymiana co 30tys. km dotyczy "long life", silników zalewanych olejami w pełni syntetycznymi. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, tak samo w przedsiębiorstwach użytkujących flotę - z reguły w kartach...
Moim zdaniem powinny byc: 1-B jednostronnego działania 2-C przerzutników 3-B 44,4 4-B/D 5-? 6-B? 7-A zakończenie działania programu u wyłączenie sterownika 8-B warystor 9-A wzmacniacza 10-B transoptor 11-D pośrednia 5/2 12-A sumy logicznej 13-? 14-A 1 15-B warunkowo 16-A ręcznie, przyciskiem załącz 17-D gdy siłownik 1a1 zostanie wysunięty i moduł odliczy...
Do mechanika pojechać . Trzeba w silniku to i owo rozebrać , sprawdzić : uszczelnienie głowicy , tłoki ,pierścienie, korbowody . :cry:
Do wymiany pompa oleju, pewnie do tego jeszcze do naprawy uszczelnieni tłoka. Pisane wielokrotnie na forum.
Ja wiem że temat roczny ale.. W miejscu pokrywy, w jej rowkach daje się uszczelkę. Taka gumowa lekko ciągnąca się i to wystarczy jeśli z silnikiem jest wszystko ok. Natomiast jeśli olej się tamtędy wydostaje to znaczy że jest wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej. I żadne klejenie sylikonem. Zakleiłeś pokrywę to ciśnienie wypchało olej gdzieś z tyłu...
Zakres pytania taki więcej hydrauliczny, więc zbyt wielkich wodotrysków intelektu się nie spodziewaj... Typowym problemem jest brak danych; jakie ciśnienie, jaki przepływ, czy ciśnienie/przepływ stabilizowane, czy może pracować "cyklicznie". Widzę cztery metody, wszystko zależy od wymagań zastosowania i od dostępnego warsztatu mechanicznego. 1. Pompa...
Kolega przed laty miał wyrzynarkę, gdzie napęd brzeszczotu był zrobiony ze starego silnika spalinowego (od Komarka chyba)- uchwyt brzeszczotu był zamocowany do wierzchu tłoka, zamiast głowicy kawałek dopasowanej blachy z uszczelnionym przepustem na uchwyt :) Całość napędzana silnikiem elektrycznym niewielkiej mocy. Skok spory. Nawet to dobrze działało!...
Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej. Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym zapachu Wykręć świece i dokładnie je obejrzyj, jeżeli...
Osiowanie bloku raczej nie potrzebne, jeśli jest próg na tulei a nie chcesz rozbierać to wymień zestawy, ja daję Mahle, korby daj do regeneracji razem z zestawami żeby dopasowali tulejki do sworzni przy czym niech nie zamieniają sworzni w tłokach, uszczelnienie na simering i tu kup jakiś corteco czy reinz żeby za 3 miesiące nie ciekło. Wał szlif i oczywiście...
takie 1.1 do 2.2 są za mało trwałe Taak ? Sprężarka dwucylindrowa V z silnikiem 1,2 kW bezolejowa, o wahliwych tłokach uszczelnionych teflonem, produkcji fmy. Schultz (Brazylia) przepracowała (i pracuje) mi w maszynie Heidelberg Speedmaster już 11 tys. godzin bez zmian parametrow. Oryginalna niemiecka rozpadła się po 2,5 tysiącu godzin. Więc? http://obrazki.elektroda.pl/5740469500_1...
Odnośnie tekstu zbigniew125 to Witam Koledzy pomyślcie logicznie , wzmacniacz momentu to przekładnia planetarna ,która zmniejsza obroty , dajac większą moc na skrzynie Jak najbardziej się z tym zgadzam żeby mógł się obracać , musi być zwolniona taśma z bębna Tak, przy zaciśniętych tarczkach taśma musi być zwolniona, bo się uszkodzi. jest to działanie...
czym jest uszczelniona tuleja z blokiem silnika wymieniam to ponieważ brał olej i poszła uszczelka po głowicą
Nie nadaje się do użycia jako kompresor powietrza. Nadaje się jak najbardziej. Nie DAF tylo SAF23, bardzo trwała, zwykłe samrowanie rozbryzgowe itd. Realna wydajność zależnie od wersji do 20m3/h (330l/min). Silnik 2.2kW obroty ~1500rpm na wale. Jedyne co tzreba zrobić to ściągnąć miskę - w celu ustalenia kierunku obrotów ('czerpaki' oleju na korbowodach...
Jezeli chodzi opierścienie to możesz zrobić tz. próbę olejowa. Jest to najprostsza metoda. Musisz zmierzyć przede wszystkim ciśnienie na garach. Nastepnie podać troszkę oleju w tłoki i zmierzyć ciśnienie ponownie. Olej powinien uszczelnić drogi gdzie może tracić kompresję lub paliwo. Silnik chodzi równo czy szarpie?
Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Miałem agregat prądotwórczy z takim silnikiem, tylko dwa razy większym - 4VD, palił zawsze, nawet po ponad dwuletnim postoju, tylko długie grzanie świec, parę sekund kręcenia rozrusznikiem i furczał😜 może u Ciebie wtryski leją, albo otwierają się przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa. Przy odpalaniu na pych masz większe obroty silnika niż z rozrusznika,...
konieczny jest całkowity demontaż myjki, prawdopodobnie uszkodzony jest wyłącznik główny myjki w skrzynce elektrycznej, upaliły się styki tym przedłużaczem, tj. spadkami napięcia podczas rozruchu, gdyż silnik to ok. 3kw, podczas składania należy zweryfikować: tłoki, zawory, zawór przelewowy, zawór chemii- musi być szczelny, uszczelnienie wysokiego ciśnienia...
Po remoncie czasem jest problem z kompresją. Dlatego zalecane jest wlanie niewielkiej ilości oleju między cylinder a tłok (na pierwszy pierścień uszczelniający nie do komory w tłoku) by pomóc mu się uszczelnić przed dotarciem/ułożeniem się. Bez tego czasem kompresja jest słaba i ciężko odpala za pierwszym razem.
Witam Jeśli to nie odpowiedni dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Chciałby wam przedstawić projekt silnika spalinowego z rozrządem Knight'a chłodzonego cieczą. Jak zapewne wielu wie obecnie w silnikach 4T stosowane są zawory grzybkowe . Ale czy tak było zawsze ? Nie zawsze tak. Do lat 30 XX wieku w samochodach wyższej klasy stosowano rozrząd...
Ale był już rozrząd suwakowy, który okazał się ślepym torem. I rozrząd, który opisałeś też już został wymyślony. Były to drążone wałki z otworami, obracające się w głowicy. Wadą tego rozwiązania było zacieranie się tego wałka w głowicy i jego uszczelnienie. Masz jeszcze rozrząd tłokiem, oraz ciekawą polska konstrukcję, polegającą na połączeniu silnika...
Na 99% turbina się skończyła, konkretnie to uszczelnienie jej, olej poszedł w układ zasilania powietrzem, silnik się rozbiegał, wypaliło cały olej i skutki jak opisałeś. Gdybyś go od razu zadusił biegiem, pewnie nie byłoby tak źle. Rozrząd nie miał nic do tego. Dodano po 16 Oczywiście. Zdecyduj się, sam wymieniłeś czy mechanik? Bo piszesz na dwa sposoby....
Z korektami nie było problemów + odłączałem akumulator, to się zerowały. Udało mi się go na tyle rozgrzać, że się przełączył na gaz i było to samo, więc zasilanie paliwem mogę wykluczyć. Zacząłem drążyć temat sensora MAP i zrobiłem jego "emulator" z potencjometru. Po ustawieniu sygnału równego 30kpa - czyli jak na biegu jałowym odpala bez problemu,...
Troszkę jedno drugiemu przeczy, hmm... Nieszczelny IC ale problemów nie ma. No nie wiem, nie widziałem tego na oczy, nie mnie to osądzać ;) W turbinie są pewne elementy które się najzwyczajniej w świecie zużywają. Nie mam pojęcia ile może kosztować regeneracja Twojej turbiny, nie wiem gdzie mieszkasz więc nie mogę polecić pewnego człowieka, który naprawdę...
no mój też po remoncie: -rozrząd : tylko łańcuch, reszta elementów w dobrym stanie (w końcu rozrząd na łańcuszku to rozwiązanie "wieczyste" :) ) -uszczelnienie silnika tj uszczelki: pod głowicą, pod miskę olejową, kolektory ssący i wydechowy, simeringi, pod pokrywą oraz uszczelniacze zaworów i oczywiście pierścienie tłokowe - nowe paski napędowe, olej,...
Z zaworem zwrotnym jest ciekawa sprawa, bo próbowałem wielu metod i żadna nie chciała działać. Stosowałem nawet wentyl od dętki rowerowej, ale działał z opóźnieniem i benzyna się na nim skraplała, przez co nawet całkowicie przestawał się otwierać. Postanowiłem więc wykorzystać gotowe rozwiązanie, zastosowane w widocznej na zdjęciach pompce do balonów....
JA bym optował za radą udręki ;o) Komplet pierścieni na wszystkie tłoki to nie są wielkie koszta a i może się okazać że konstrukcyjnie zmodyfikowano pierścień zgarniający olej, dzięki temu uszczelnisz silnik. Jak masz wszystko na wierzchu to się nie zastanawiaj. Olej lepiej zmień na tej samej lepkości ale innego producenta. Omijaj Castrol, mobil, Shell,...
ps. interesujacy jesat ten silnik spalinowy z twojego avatara, ale zalozylbym sie ze drgania spowodowane udeżeniami tych wirujących tłoków by go rozwaliły dosć szybko :P Te tłoki sie nie uderzaja one tylko sie zblizaja do siebie tak jak w normalnym silniku, i to jest jeden z głównych plusów tego silnika zadnych drgań :-). Ktoś miał taki produkować...
Witam mam problem z chińskim buggy 90cm. Zmieniłem komplet cylinder tłok głowica na 110 i przez jakiś czas było ok. A teraz kicha i już nie mam pomysłów. Zaczą kopcić na biało odpala tylko na popych a jak odpali to trzeba pompować gazem bo inaczej gaśnie. Ostatnio co robiłem to wymieniłem uszczelniacze cały rozrząd uszczelniłem silnik czyściłem gaźnik...
dzięki, rozrusznik rozbiorę. no w hydraulice przecieku nie mam, a pług opada prawie od nowości od tej pory co miałem zaczepiony pług obrotowy 5 skiby i od tej pory opada już nawet 3 skibowy, może coś , jakieś uszczelnienie pękło, kiedyś tak w c360 miałem to gumowy pierścień na tłoku pękł.kiedyś ktoś mówił że pompa hydeauiczna ma napęd z silnika i że...
Oczywiście tłok hamulca silnikowego uruchamiany jest pneumatycznie więc jeżeli jest ubytek powietrza do wydechu to uszczelnienie tłoka może być uszkodzone i powietrze może wtedy dostawać się do wydechu.
Wymiar tłoka/skok(mm) 92,08x88,9.To są dane mojego silnika.Niestety nie potrafię obliczyć stopnia sprężania bo nie bardzo wiem jak wyliczyć komorę wstępną i zaworowe wybrania w tłokach.Natomiast 93.00 to Fiat Ducato.Na dzień dzisiejszy uszczelniam silnik tam gdzie w między czasie pokazały się wycieki (komory wstępne,pompa wody itp.)
Wiem, że opracowywano też system, gdzie zamiast cewek pracowały piezokryształy. Ale nie mogę się dogrzebać do tych artykułów. A w sieci znajdzie się kilka ciekawych opracowań konstrukcyjnych: jest opis polskiego silnika, gdzie w jednym cylindrze pracują dwa tłoki naprzeciw siebie: jeden w cyklu cztero-, a drugi dwusuwowym. Były też silniki, z rozrządem...
Siemanko dziękuję wszystkim za wskazówki, sugestie a w szczególności pp_pablo pomogłeś, wtryski po regeneracji, bus odpala od strzała. A i zmieniłem w temacie z dci na dti tak jak fabryka nadała pozdrawiam wszystkich i zamykam temat. Dodano po 4 Wtryski zostały zregenerowane w szczególności na czwartym cylindrze do wymiany byl zaworek koszt 400 zl pozostałe...
Kompresja w silniku wyjętym może być dobra, często nieuczciwi sprzedawcy leją olej do cylindrów w niewielkiej ilości, tyle by przykryć denko tłoka (coś jak próba olejowa) przez co pierścienie na chwilę się uszczelniają i kompresja wyjdzie dobra :) Nie wspomnę już o oleju o konsystencji biteksu, gdy leją hektolitry motodoktorów. Dlatego lepiej silnik...
Prawidłowo zregenerowana głowica jest sprawdzana na szczelność. Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin na grzybki zaworów (zwykle przed oddaniem głowicy do regeneracji). Według mnie, głowica jest jedyną częścią która jest dobra -...
a efektem kopcenia może były zużyte uszczelniacze?? Nie, efektem kopcenia było brak możliwości kontroli równomierności pracy silnika zaraz po odpaleniu, chmura białego dymu (nie spalona ropa) a przyczyną były popękane pierścienie czwartego cylindra, uszkodzone przez lejący wcześniej pompowtryski, które w dalszej eksploatacji uszczelniał olej i zaczynał...
Jak może nagar uszczelniać silnik???przecież nie osadza się na gładzi cylindrów itp elementach a jedynie na denku tłoka, głowicy i na zaworach ale nie na przylgni zaworowej. Jedyne co się dzieje po założenu gazu to zmienia się skład spalanej mieszanki (gaz zamiast benzyny) co ma wpływ na nagar taki że się nie osadza a nawet ulega częsciowo usunięciu...
Witam Panowie problem ten sam wypalony tłok, przy "strzale" i utracie kompresji na tym cylindrze auto dokulalo ok. 500m na najblizszy parking, zostalo wylaczone i oczywiscie laweta -cylinder z wypalonym tlokiem szlif cylindra 0.5mm + nowy tlok +0,5mm + honowanie wszystkich cylindrow, reszta tlokow oryginal -przy okazji wymienione wszystkie panewki glowne,...
Cytując fragment wypowiedzi Pana magnum460 "Co do paliwa w oleju to przepuszczają sekcje w pompie wtryskowej albo pompka paliwa na popychaczu ta na 3 śrubkach przy pompie wtryskowej. " jest to zupełnie błędne gdyż olej napędowy z pompy wtryskowej nie może sie przedostać do komory korbowej silnika pompa wtryskowa jest uszczelniana,jedynie może sie wylewać...
Panowie raz kolejny podbijam teze że to nie serwo. Jak znam życie hamują tylko zaciski z przodu a tył prawie wcale lub wcale prawie :D . Wrażenie jak by hamulce były zbyt ostre bierze się (moim skromym zdaniem) stąd że.. Po wdepnięciu hamulca auto nurkuje do przodu a tył chce na nas wyskoczyć. Mieliśmy słoneczne lato, suchą nawierzchnie, więc nie dało...
Sprostowując, byłem u 3 różnych mechaników, pierwszy mechanik grzebał, (z tego co mówił) dał rozrusznik do regeneracji, wymienił przepalone świecę, sprawdził przewody paliwowe, sprawdził auto komputerem, wyregulował kąt wtrysku oraz zapłon, dał turbinę do regeneracji. Po odebraniu auta pojechałem na reklamacje ponieważ nie chciał mi odpalić dopiero...
To nie był żart silnik lata siódmy rok w scanii P94 220.Ja tego nie robiłem tylko udostępniłem dane techniczne na temat tego silnika,na początku jak usłyszałem co zrobił koleś z silnikiem to się za głowę złapałem.Znajomy który się podął naprawy tego silnika pracował kilka lat na silnikowni(dokładnie na kadłubach) ja bym wywali go na złom.Zeszlifowali...
https://www.google.com/search?q=pompa+hy... https://www.google.com/search?q=Pompa+hy...
Witam wszystkich. Może sprostuje co niektóre wypowiedzi ponieważ mój przypadek kopcącego na czarno focusa 1.8tddi 90ps jest oszałamiający.Do meritum: Kupiłem foke 2010 styczeń i pojeździłem z radością do września 2010 coś w silniku zaczeło stukac coraz głośniej i głośniej.Odstawiłem pojazd do mechanika który stwierdził że pada pompa wtrysków.Wysłałem...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem ze sprzęgłem przy sharanie 1.9TDi, 115kM, 2002r. Mianowicie, w aucie znajduje się koło dwumasowe. Wiadomo że w dwumasie znajduję się tarcza cierna która po jakimś czasie się zużywa. Auto sprowadziłem z niemiec w 2008 roku wszystko ładnie śmigało aż do czasu kiedy auto zaczęło przestawać przekazywać moc z silnika...
Dzień dobry, Silnik 125, 4T, jeden cylinder, 4 zawory, dwie świece zapłonowe, wtrysk paliwa elektroniczny. Brak błędów OBD, sonda nowa, inne czujniki sprawne, łańcuszek rozrz. nowy, filtr pow. czysty, najechane 14tys.km. Niedawno zrobiłem kilka razy pomiar kompresji, wyszło 4 bary ! 8-O Silnik odpala bez kłopotu. Reaguje żwawo na manetkę. Moc wyczuwalnie...
Witam Miesiąc temu miałem awarię (urwanie grzybka zaworu) w golfie 4 TDI ASV (przebieg licznikowy 212 tys km, rocznik 2000. Uszkodziła się głowica, wałek rozrządu, tlok nr3, korbowód i wtrysk sterujący. Głowicę kupiłem używkę w okolicy z powypadkowego Audi A3 90kM (te same numery głowicy co w moim ASV), tłok z pierścieniami, korbowód i wtrysk także...
uszczelnienie tłoka strzałka tłoka stihl tłoka
skuter zapłon łączyć kabel ziemia wałka laserowej
tny280 rezystor internet zwalnia drastycznie
Instrukcja serwisowa Unitra Diora WS 704 – schematy, regulacja, typowe usterki CD4013 dzielnik przez 2 – schemat połączeń i opis działania przerzutnika D