To jako spec od chłodnictwa powinieneś wiedzieć czym się uszczelnia. W najgorszym przypadku wymiana kawałka rurki lub parownika zależy od rozmiaru nieszczelności i gdzie ona występuje. Zlokalizuj nieszczelność to otrzymasz odpowiedź.
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
rozumiem, prosze powiedziec mi tylko ile moze kosztowac -tak w przybliżeniu -naprawa tzn wymiana sprężarki lub uszczelnienie układu chłodniczego . Chciałbym wiedziec bo nie wiem czy jest sęs ją naprawiac a za wizyte fachowca w domu pewnie też trzeba zapłacić nawet jesli zrezygnuje z naprawy ze względu na cenę. A naprawdę nie mam pojęcia o cenach w tej...
Nieszczelny układ chłodniczy , ubytek freonu . Lodówka na złom lub do dobrego chłodniarza na uszczelnienie i napełnienie czynnikiem.
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Witajcie.W zbiorniczku na płyn chłodniczy zbiera się olejowy osad i troszeczkę go pływa w płynie.Jakiś czas temu wymieniana była chłodniczka oleju i uszczelnienie chłodniczki,natomiast między świętami płukałem układ i był czysty.Po przejechaniu ok 2 tyś km znowu się pojawił w zbiorniczku,jest go niewiele nie zasłania całkowicie płynu ale też osiadł...
Jak zatem najlepiej uszczelnić takie gwintowane połączenie? We wszystkich układach chłodniczych z jakimi miałem do czynienia, połączenia gwintowane to tylko klej.
Właśnie to było przyczyną, bardzo zapchany miałem ten przewód, autko się ładnie odpowietrzyło trzyma temperaturę i szybko się nagrzewa. Niestety nie pokoi mnie kolor jaki nabrał płyn chłodniczy, zrobił się bardzo ciemny podejrzewam że dostał się do niego olej, czy przyczyną może być uszczelnienie chłodniczki oleju ?
Przedstawiam nietypową awarię sprężarki klimatyzacji przemysłowej. Zostałem wezwany do awarii klimatyzatora, który z opowieści obsługi głośno jakby eksplodował ,podejżenie padło na kondensator pracy sprężarki ale okazało się, że doszło do roszczelnienia układu chłodniczego na obudowie sprężarki. Z ciekawości rozciąłem miejsce nieszczelności ,a tu zespół...
Jeśli nie ma wycieków z układu i płyn nie wydostaje się na zewnątrz, to pozostaje jedna opcja: idzie do wewnątrz. Czyli UPG, czyli jest po prostu "spalany"... Czyli w prostych słowach co mam przez to rozumiec? Pozdrawiam UPG=uszczelka pod głowicą. Nie dymi na biało? Nie robi się "budyń" pod korkiem od oleju? Nie dymi i korek czysty. Uszczelka pod głowica...
Bez dokładnych oględzin sprzętu nie jest możliwe określenie przyczyny usterki. Można tylko rozważać prawdopodobne. Odróżnienie ubytku czynnika od niedrożności filtra jest dość trudne. Fachowcy dysponują sporym doświadczeniem i sprzętem ułatwiającym to zadanie. W domowych warunkach można sprawdzić, czy nie ma różnicy temperatury na wejściu i wyjściu...
jeżeli przy odkręcaniu korka coś Ci syknęło, tzn. że masz ciśnienie w układzie chłodniczym a co za tym idzie możliwe przedmuchy z głowicy (uszkodzenie wykrzywienie głowicy na skutek przegrzania). Czy kiedykolwiek przegrzewał Ci się silnik?
cholera tego jeszcze nie wiem dopiero kolega ma do mnie zajechac jak uszczelni układ bo zaliczył następnego "dzwona" w drzewo
Z opisu wynika że wiesz o czym piszesz. Z mojej praktyki wynikają jeszcze dwie kwestie. Pierwsza to sprawność sprężarki, a druga to stan izolacji obudowy (wilgoć). Oczywiście ilość czynnika chłodniczego jest kluczowa, ale !!! jeżeli jest go za mało to układ jest nie szczelny. Jak znajdziesz nieszczelność co jest wątpliwe, oraz można uszczelnić to jest...
Witam ponownie po prawie 3 miesiącach jazdy bez wycieku... Rano odpalam auto i zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego. Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie było mokro. Po przejażdżce dzieje się to samo co ostatnio czyli poziom płynu od minimum do prawie pod korek, nie ma ciśnienia w układzie itd, historia się powtarza. za tydzień czeka mnie wyjazd i już...
Jan_Werbinski napisał: a są teraz urządzenia mające COP powyżej 10 w małych różnicach temperatur. Buhahaha... Weź sobie książkę do fizyki poczytaj o termodynamice, obiegach cieplnych, jaka jest maksymalna teoretyczna sprawność obiegu Carnota itp. a się dowiesz jakiego kocopoła pieprzysz... Co prawda klimatyzator, nieważne czy na grzaniu czy chłodzeniu,...
Witam. Czynnik R410A przy temperaturze około 66 stopni celsjusza ma ciśnienie 44 bary, wymiennik wytrzyma, ale jak z uszczelką między wymiennikiem a układem chłodniczym? Czym to uszczelnisz? Czy lut twardy pomiędzy samą zaślepką a rurą z czynnikiem będzie pewny i trwały? Nie ma tu mowy o kielichowaniu to na 100%. Próba azotowa to jedno a praca na ciśnieniu...
Ja osobiście odradzam stosowania tego typu zamienników u klientów(r290/r600a). Po pierwsze- to nie Twoje pieniądze idą na czynnik, więc jaki masz problem w tym, że jest drogi ?? Chcą mieć klimę niech płacą. Zawsze można zaproponować uszczelnienie układu- ze szczelnego układu gaz nie ucieka, ale taka usługa musi swoje kosztować. Po drugie pamiętajcie,...
Witam, mam problem z Golfem 3 - benzyna + LPG. Po wymianie filtrów kabinowego i powietrza po ok 3 dniach auto przestało grzać - tzn na wskaźniku grzeje się tak jak zawsze do ok 80 stopni - natomiast z nawiewu zima. - chłodnica sprawdzona - jest szczelna i wporządku - płyn chłodniczy dolany i układ odpowietrzony - wymieniono termostat - zero poprawy...
PO prostu po kupnie trzeba auto ogarnąć, czyli klima, rozrząd, hamulec postojowy, normalny serwis. Wydasz hajs imasz spokój. Kolejne mądrości.., o Espace tylko w necie czytasz, czy jak? Może sami tak traktujecie swoje samochody? No więc w espace zrobiłem: Wyjęty silnik do uszczelnienie + rozrząd, poduszki. Ogarnięty mechanik umiał zrobić i zrobił....
Witam! Mam nieszczelną chłodnicę w aucie Opel Astra II. Co najlepiej zrobić, uszczelnić proszkiem? Po taniości, ale z jakim skutkiem? Czy może wymiana chłodnicy? Kosztowne (pracochłonne) ale najlepsze rozwiązanie. Jakie macie opinie na temat uszczelniania układu chłodniczego proszkiem? Co polecacie zrobić?
K4rol13 - pisałem z punktu widzenia użytkownika. Dodam, że to moje pierwsze auto, nie celowałem w model ani markę, to była jedna z propozycji po prostu. Mam duży problem z mechanikami stąd wgłębiłem się nieco w tematykę tego samochodu. Sprzedawcy nie są uczciwi więc przestrzgam w postach wyżej. Ten od którego kupiłem niczego nie zatajał ani też nie...
Dobry pomysł z klejem. Ciekawostak po 100 km ubyło kat ze 100ml. płynu. A po nastepnych 100 nie ubyło nic i nic ni ebyło czuc z nagrzewnicy. Za drugim razem korek zbiorniczka wyrównawczego był zakrecony znacznie lużniej. Może więc problemu mozna uniknąć utrzymując dostatecznie niskie ciśnienie w układzie chłodzenia? Może tak być ze zaworek upustowy...
Butelka powinna być otwarta, a zamknięta to nieszczelnie, aby bąbelkujący gaz mógł swobodnie się ulatniać. Może być zwykła zakrętka, ale zamknięcie musi być szczelne. Co do zbiorniczków wyrównaczych, to nie wiem jak to jest rozwiązane w poszczególnych markach i modelach. To co jest charakterystyczne wg mnie dla zbiorników bezciśnieniowych, to włączenie...
Witam na plaka odpali ale ciężko mam nagranie zobaczcie Może wyślij te nagranie do egzorcysty? Wiedza boli? Masz problem z układem paliwowym itp, a ty odprawiasz egzorcyzmy z "plaka", co ci to da? Myślisz że postukasz popukasz i naprawisz? Twoja usterka to: nieszczelny układ paliwowy, pompa Vacum lub co obstawiam uszczelnienia ropotrysków (wymiana...
Jest sprężynka i gumka która ma za zadanie uszczelnić układ chłodzenia do pewnej wartości ciśnienia więc choćby ciągnik stał na kominie to i tak nie ma prawa z niego cieknąć...
Z góry dzięki za podpowiedzi. Postaram się to uszczelnić(do własnego sprawdzenia) i zobaczymy jaki będzie efekt.. Jeszcze pytanie gdzie mógłbym zakupić urządenie wraz z reduktorem do podawania azotu w układ chłodniczy,bo z tego co wiem to azot także osusza cały układ.?
Lub w korku zamontować drabinkę z rurki po której będzie się poruszał z góry na dół pływak pierścieniowy z magnesem a w rurce (uszczelnionej) kontaktron. Układ sygnalizacyjny to 4093 + układ RC i buzzer. Ostatnie dwie bramki 4093 można wykorzystać jako generator do buzzera.
No jak cieknie to zmieniasz na nowe i sprawdzasz koncówke węża,dolewasz specjalny uszczelniasz do układu chłodniczego,a jeśli masz nadal przecieki zwiazane jest to z ciśnieniem !!Zreszta tu Panowie jasno napisali też czego nie robić !!
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia . WYCIEKI PŁYNU . wiec tak samochód dostawiłem na noc przetarłem dokładnie co widziałem za slimaczone płynem chłodniczym . Rano sprawdziłem nie było wycieków , później byłem sie przejechać autem około 30 km . gdy wróciłem do domu sprawdziłem i były wyciek jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie skąd . temperatura...
Tak czy śmak, zajzajer do uszczelniania układów chłodniczych wlany, być może elektroda będzie świadkiem agonii mojego silnika :-)
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Jeśli nie możesz zidentyfikować wycieku zrób tak kup płyn do uszczelniania układu chłodzenia i po sprawie wiem to z autopsji miałem już dość szukania ciągle ubywało zalałem uszczelniacz i 6 miechów spokój .
Silnik ma temp. normalną 70-90 C. Czy jeśli jest zapowietrzony układ to czy płyn chłodniczy "krąży" w odwodach czy stoi w "miejscu". Co do tego odpowietrzania to musze sprawdzić. Mam pytanie jak sie dobrać do nagrzewnicy by sprawdezić czy jest ciepła i jak ją odpowietrzyś w razie konieczności? To czy rdza zapycha to też sprawdze. Jeśli chodzi o ten...
witam w czasie powrotu do Niemiec zaczęły się dziać z moim autem dziwne ze czy natomiast to była środa piękny upalny dzień po wymianie chłodnicy spalin i zalaniu układu chłodzącego nowym płynem g12 mechanik kazał mi zalać układ jakimś płynem który miał niby uszczelnic układ napoczątku niewiezyłem ale po zalaniu przestało uciekać Noto tankowanie i jazda...
Witam. Mam problem z Citroenem zx 1,6 1993r. Po włączeniu ogrzewania zaczyna mi parować ze wszystkich wentylatorów szaro-czarny lekko tłusty dym. Dołem pod deską cieknie na wycieraczkę (jakby ze schowka od strony pasażera) zabrudzony płyn chłodniczy. Mam nowa chłodnicę, nagrzewnica tez jest cała od spodu. Czy to może być wina jakiegoś nieszczelnego...
Często w instalacjach chłodzenia Renault taki efekt gotującego się płynu daje zapowietrzanie się układu .Prawdopodobnie nieszczelność jest u dołu chłodnicy. Przed próbą wymiany uszczelki pod głowicą proszę nalać płyn do uszczelniania układów chłodniczych od razu pomaga .Z tymi korkami od odpowietrzania za bardzo się nie przejmuj układ od powierzy się...
Witam. Chłodnica żle mi chłodzi, wlałem płyn do uszczelnienia układu chłodniczego i teraz mam w niektórych miejscach zimną chłodnicę, wszystkie żeberka nie chłodzą. Czy jest mozliwość wlania preparatu który rozpuści ten specyfik do uszczelniania chłodnic i znów będę miał drożną chłodnicę. Jeśli będzie trzeba to wyciągnę chłodnicę i jakoś ja przedmucham...
Pierwsze do sprawdzenia czy pracują wentylatory. Czy lamelki chłodnic są czyste? Zasada jest taka że układ, najpierw oddaje ciepło, potem oddaje chłód Syczenie może wynikać z 2 powodów: jest nieszczelność (ustalić źródło, uszczelnić i uzupełnić czynnik), lub zjawisko normalne. Syczenie wynika że przez wąskie otwory w parowniku (układ zamknięty) wybiega...
Uszczelkę płaszcza przeciwwagi raczej możesz sobie darować ,nie zaczynają cieknąć po kilku latach,może to być sprawa fartucha,jak juz napisali koledzy.Możesz tez mieć nieszczelny płaszcz przeciwwagi(korozja),lub brzeg zbiornika o który zaczepia się obejmę.W żadnym z tych przypadków płyn do uszczelniania układu chłodniczego nic nie da.Płaszcz przeciwwagi...
Właśnie o to chodzi, że na postoju to on sie nie chce zagrzać więcej niż 90 stopni, nie wiem ile bym mu gazował. Dzieje się to dopiero przy obciążeniu np. jadąc pod gorę. Z tego co mówił mi mechanik do chłodzenia chłodnicy jest wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, czyli napędzany paskiem od silnika, a drugi wentylator elektryczny jest od klimy i nie...
Co do znikającego płynu chłodniczego .Obejrzyj dokładnie chłodnice ,szczególnie po wystudzeniu mogą pojawiać się drobne nieszczelności w postaci roszenia ,które znikają po nagrzaniu (rozszerzenie materiału powodują doszczelnienie).Na początek wlej środek do uszczelniania układu chłodzącego .Pomaga tylko na krótko ale pozwala zorientować się gdzie nieszczelność...
Najprawdopodobniej gdzieś w układzie chłodzenia jest dziura. Radzę przyjrzeć się dokładniej na opaskach ściągających, wężach a na końcu czy nie jest dziurawy zbiornik płynu, chłodnica lub nagrzewnica. Napisz jeszcze o jakich ilościach płynu i w jakim czasie następuje ubytek. Możesz spróbować kupić preparat do uszczelniania chłodnic który wsypuje się...
Uszczelniałem kilka razy no i nie leci, ale robi takie ciśnienie w zbiorniczku, że jak odkręce wieczko od zbiorniczka wyrównawczego to płyn z węża wlatuje do zbiorniczka, jak czytałem to niby tak jest że słychać przy odkręcaniu takie "psss" jak przy napojach gazowanych, ale mam pytanie: Czy mogło gdzieś dojść do zatkania przewodu, który mi powoduje...
Dziękuję za cenne uwagi. Poprzez analogię obiegu do instalacji solarnej w której pracują przecież pompy i wykonane oraz uszczelniane są z wykorzystaniem tych samych materiałów co instalacje CO, pracują faktycznie bezproblemowo na czynniku zawierającym glikol. Mniejsze ciepło właściwe powinno w efekcie dać szybsze rozgrzewanie czynnika ale też i szybsze...
brak spalin w układzie, brak oleju w płynie, brak płynu w oleju, brak dymienia. Też tak miałem w swoim pojeździe, niby brak wszelkich oznak, ale nierówna praca po odpaleniu po nocnym postoju dopóki się nie rozgrzał oraz minimalne ubywanie płynu chłodniczego, ale naprawdę minimalne. po półrocznym okresie takiej "eksploatacji" było coraz gorzej z porannym...
W parktyce nie ma nieuniknionych gwintów. Rurki najlepiej lutować moim zdaniem bezpośrednio do sprężarki i wymienników (nawet wtedy gdy mają gwint!!). Zawsze dobrze na tym wychodziłem. Oczywiście twarde lutowanie połaczeń Cu/Cu to "mała miki" w porównaniu z lutowaniem miedzi ze stalą szlachetną. Tutaj potrzebny jest inny lut i trochę umiejętności. Warto...
We Fiacie Stilo 1.4 ubywa mi około pół litra płynu na 1000 km. Na zewnątrz brak wycieków, test uszczelki pod głowicą (tym niebieskim płynem) nic nie wykazuje. Zauważyłem jednak że nieco parują szyby przy zimnym nadmuchu (filtr kabinowy wymieniony), zwłaszcza teraz gdy zrobiło się zimniej. Dywaniki suche, w aucie wilgoci brak. Przełączenie na ciepły...
Witam serdecznie, Na wstępie pragnę się przywitać i zaznaczyć, że wcześniej sporo szukałem na temat tego problemu, również na elektrodzie i jak dotąd nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania mojego problemu. Mam nadzieję że z Waszą pomocą ulegnie to zmianie ;-) Problem polega na tym, że już przy nieco rozgrzanym silniku przy uruchomieniu ogrzewania...
Ciekawe... bardzo ciekawe... Zwłaszcza że to co nazywamy "rdzą" to zwykle nic innego jak któryś z tlenków żelaza - no, jeśli się mylę to proszę poprawić. Jak są tlenki to musi być jakieś ich źródło. Tlen w układzie chłodniczym pochodzi zwykle z dwóch źródeł: woda lub powietrze (które zawiera tlen, a może nie ?). Niestety, w przeciwieństwie do miedzi,...
Pozwólcie koledzy że trochę się rozpiszę ale moim zdaniem temat jest tak zawiły że trzeba opisać go bardzo dokładnie aby po jakimś szczególe ktoś z Was mógł wykluczyć swoją usterkę. Miesiąc temu kupiłem Astre II 1.7 DTI z silnikiem Y17DT. Na miejscu nie było możliwości sprawdzenia stanu oleju bo właściciel przyjechał akurat z myjni a wiecie jak długo...
czyszczenie układu chłodniczego płukanie układu chłodniczego schemat układu chłodniczego
dioda selenowa skuter elektryczny instalacja iphone blokada ekran
Zasilanie lamp sodowych LPS i HPS - prąd i napięcie Skracanie przewodu grzewczego - czy to możliwe?