Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Bo już w tej chwili masz uszkodzony regulator :)
A co będzie jak podłączę (dołożę) przewód "fala" do styku "+" w regulatorze elektronicznym? Czy można w ten sposób uszkodzić regulator lub alternator? Tak.
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu. Pisałem szybko - oczywiście, że alternator.
Jeśli masz czym to sprawdź jakie masz napięcie w instalacji po kilku minutach od uruchomienia ciągnika. 14,0 do 14,4 V to będą wielkości prawidłowe. Jeśli jest więcej to zapewne tak jak poprzednik napisał mógł uszkodzić się regulator alternatora. Co do żarówek i świateł: Na początku w latach 60-70 ub, wieku ciągniki miały z przodu tylko po 25 W, potem...
Witam, Mam następujący dylemat i chciałbym Was prosić o poradę. Mam UPS-a przerobionego na przetwornicę samochodową, i radzi sobie całkiem nieźle. Podłączam go do zacisków akumulatorowych w polonezie i odpalam na nim oprawę oświetleniową ORZ-7 o mocy 250W. Pytanie: czy przy włączonym wentylatorze chłodnicy, bez uruchomionych odbiorników prądu oprócz...
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
Witam. Zbyt słaby alternator żeby wytworzyć tyle mocy do tego wzmacniacza akumulator nie doładowany masz duże spadki napięcia możesz uszkodzić regulator a nie wspomnę o samym alternatorze.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Uszkodził sie regulator napięcia w alternatorze,łatwo to sprawdzić ściągnij wtyczkę z alternatora i zapłon powinien się wyłączyć.Regulator da radę wymienić bez demontażu alternatora.
Uszkodzony regulator napięcia, skoro alternator daję radę uzyskać 17V na akumulatorze.
Witam. Prosze o podpowiedz/schemat podłączenia alternatora Jaki regulator zastosować - ktos mi podpowiedział aby zastosować regulator z FSO lecz widze ze alternatory miały inne oznaczenia. Taki od FSO ma styki 15 i 67 https://automator.pl/regulator-fso-napie... Nie chciałbym czegoś uszkodzić kombinując - alternator...
Dzięki za zainteresowanie tematem, w weekend wezmę się za naprawy. Akumulatory mam 6v 195ah x 2. jeszcze oststnie pytanie, mogło uszkodzić się coś więcej niż regulator? oczywiście w alternatorze?
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Kolego alternator twój jest jeszcze starego typu i wygląda to na uszkodzony regulator.Przy sprawnym alternatorze będzie normalnie palił,ponieważ alternator powiązany jest ze stacyjką rozruchu przez przekaźnik który znajduje się z prawej strony pod zegarami.
Dzięki za podpowiedzi, zobaczę z ciekawości czy w ogóle jest jakiś sygnał DFM, ale nawet jeżeli jest to sterownik chyba nie bierze go pod uwagę. Co do regulatora, to od nowości po wymianie alternatora miałem jeszcze taki problem, że np. przy szybkim kręceniu kierownicą od oporu do oporu (w tym samochodzie jest elektryczna pompa wspomagania) napięcie...
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
[quote="Łukasz K"] Podejrzewam że uszkodził się regulator napięcia, gdzie go szukać? W alternatorze.
Jak się wymienia w ciemno, to takie są skutki. Co sprawdziłeś PRZED montażem nowego regulatora? Bo na razie usunąłeś, krótkotrwale, skutek, nie zajmując się przyczyną. Skoro uszkodził się drugi regulator, to przyczyna musi leżeć w alternatorze lub instalacji.
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Odpal samochód i zmierz napięcie ,jeśli przekracza 15V to wina leży po jego stronie.
Wiem, widziałem, ale same mostki też da się kupić. Dlatego chciałem sprawdzić regulator. Trochę też z ciekawości. Pod względem ekonomicznym i czasowym lepszym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora, zwłaszcza, że nie podoba mi się uzwojenie stojana współpracujące z uszkodzoną diodą.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Sprawdź jaki ma opór i czy w jej wtycze pojawia się 12V. Sprawdzić świece to jest 5 min roboty. A przy wymienie regulator czy alternatora łatwo uszkodzić ta na 1 i drugim cylindrze.
Nissan Atleon 24V wersja 4.5 turbo diesel Cummins ABS pali bezpieczniki 15A oraz 7,5 A w skrzynce. Może ktoś mial podobny problem . Auto pali bezpieczniki od ABS jak sie okazało winny był sterownik ABS-E WABCO 4S/3M 446 004 333 0 .Pracownik firmy źle podpiał akumulator (bieguny +i - zamienil) prócz tego uszkodził regulator napięcia alternatora OEM 0...
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
Masz uszkodzony regulator alternatora.
Witam; Na wstępie: Kupłem nowy alternator do T25, w którym to tak był podpięty regulator: http://obrazki.elektroda.pl/3015959500_1... Jednak przy podpinaniu wzbudzenie podpiąłem na 12V a nie przez kontrolkę wskutek czego alternator się wzbudził ale regulator chyba uszkodził bo napięcie ładowania nie jest stałe a na wolnych prawie go...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Właśnie że chodzi mi o sprawdzenie statora przed podłączeniem nowego regulatora. Nikt z pewnością nie chce ryzykować uszkodzeniem części za 200-300 zł tylko po to aby sprawdzić czy się nie przepali... Już raz zakładałem nowy regulator a okazało się że uzwojenie jest trafnięte, na szczęście nie uszkodziłem regulatora...
Jeśli uszkodził sie regulator napięcia to poco wymieniać cały alternator :!: Sam nowy regulator będzie kosztował 30-40zł.
Czy w tej Mazdzie jest regulator typu PD ?
Jak wcześniej pisałem nic nie było podłączone do R. Zmierzyłem między pierściemiami i miernik pokazał 5 hom. Czyli już wszystko będzie jasne! Uzwojenie, diody, szczotki- wszystko OK. To chyba nie pozostaje nic innego jak regulator napięcia. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam ;) Zanim kupisz regulator to zamontuj to co jest i podłącz...
jak dam separator to raczej alternator nie będzie obciążony Jeżeli separator będzie działał prawidłowo i praca pompy będzie intensywna. Długi czas działania pompy i krótkie przerwy pomiędzy cyklami. Prawdopodobnie dodatkowy akumulator szybko rozładuje się, a alternator nie naładuje go, ze względu na działanie separatora. To czy Twój zamysł sprawdzi...
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Rozwiązałem problem. Okazało się że z powodu awarii regulatora napięcia przy alternatorze uszkodził się i akumulator i przełącznik widoczny wyżej po prawej stronie(w środku jakiś scalak padł którego na necie nie mogę znaleźć)
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
Sprawdź szczotki w alternatorze albo uszkodzony regulator w alternatora..
Zerwany pasek, uszkodzony regulator alternatora może napiszesz coś więcej? ;)
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
one nie są zamienne ''S'' ''L'' to alternator sterowany standardowo a ''P'' ''D'' jest sterowany elektronicznie nigdy nie dochodziłem jak ,ale jak go sprawdzam na maszynie to muszę go podłanczać przez specjalną przystawkę , raz się zapomniałem i po podłączeniu stndardowym tegoż alternatora uszkodził się regulator
Dziś zapadła decyzja - sprzęt idzie do serwisu. Wyjęcie silnika to koszt ok 100-150 zł więc nie jest tak źle. Podłączenie tego starego reglera nic nie dało chwilę ładował napięciem ok 13 V, a potem zrobił się jak zwykle gorący i przestał ładować. Nie wiem, jak sprawdzić ten oryginalny, który założyliśmy w zeszłym roku mam niby opis jakie powinny być...
Moje zdanie jest takie . Przewód ten idzie do rozrusznika lub bezpośrednio do akumulatora ( + ). A jak urwał ci się ten przewód i nie miał alternator gdzie odprowadzić prądu to lub wcześniej uszkodził się regulator i teraz ładowanie jest tak wielkie.
A przypadkiem nie chodzi o uszkodzony regulator alternatora?
Okazało się że pękł kołnierz osłaniający koło zębate na bendiksie i oś silnika rozrusznika nie miala symetrii, mało tego kawałek pękniętego kołnierza skutecznie blokował rozrusznik... mam nadzieje że wspomniany przeze mnie spec nie uszkodził mi regulatora napiecia na alternatorze. Dzieki Golwinger za zainteresowanie moim problemem.
Regulator napięcia mógł uszkodzić bezpiecznik. Sprawdź napięcia.
Może uszkodzony regulator alternatora? Albo słaba bateria w mierniku :P
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia modułu, cewki, statora i podaj nazwę motoru to pozwoli określić z czym mamy...
Musisz miernikiem sprawdzić jakie jest napięcie ładowania akumulatora. Prawidłowe napięcie ładowania to około 14V ( max 14.4 ) . Może być niższe gdy włączysz odbiorniki np. światła Wyższe świadczy zazwyczaj o uszkodzonym regulatorze napięcia w alternatorze i może trwale uszkodzić akumulator. Warto jeszcze sprawdzić połączenia masy tzn. masa akumulatora...
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
między fazami mam 70, 90 i 90, więc chyba przybogato Nie koniecznie , dziwnie ,że jedna faza ma mniej. Gdyby padały cewki w fazach to by było mniej napięcia a nie więcej, to samo z magnesami .. Może zbyt chiński regulator , a może iskrzenie ,grzanie na złączu( skoki napięcia) go uszkodziły
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Witam, po nocy akumulator zdechł, alternator najpewniej ciągnie prąd z baterii, bo rozrusznik tylko poklikał. Odłączyłem aku żeby go nie uszkodzić. Zostaje regulator albo diody.. Na poniedziałek jestem umówiony z serwisem regenerującym alternatory, dam znać o postępie. Pozdrawiam
Zwykła ułomności tranzystora sterującego. Jak się nagrzewa to mniej prądu przepuszcza by się nie uszkodzić. Wiec korekta zależy tylko od temperatury regulatora. Pomiar na samym alternatorze zrób nie w instalacji. 13,3V to trochę mało.
Z własnego doświadczenia wiem że ten regulator nie będzie ładował z 6 diodowym na dodatek może się uszkodzić. Raczej zwarty tranzystor w regulatorze poprzez kombinowanie.
We fiatach przyczyną uszkodzenia komputera może być np uszkodzenie wtryskiwacza,uszkodzenie regulatora , alternatora lub instalacja elektryczna.
Nie wiadomo, czy problem nie pojawi się w innym miejscu. Mianowicie piszesz, że jest alternator a akumulator dopiero kupisz. Czyli, czy był użytkowany bez akumulatora (niby trudne ale możliwe). A z racji, że nie wiemy jaki to alternator to można się spodziewać niespodzianek. W każdym razie początek tej eksploatacji radziłbym monitorować, czyli głównie...
Sprawdzić czy po przyłożeniu do masy kabla D+ kontrolka świeci. Mi się wydaje, że masz rozwarty wirnik, krótkie/połamane szczotki albo uszkodzony regulator.
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Co dziwne z mojego sprawnego passata odłączyłem też przewód plusowy z alternatora i pokazuje bez obciążenia 15,2v czyli prawidłowo a w tym drugim Passacie 19,5- 20v... w starym alternatorze został wymieniony regulator napięcia na nowy oryginalny boschowski w kwocie 150 zł i to zupełnie nic nie dało stąd ta decyzja o zakupie drugiego alternatora z Alledrogo...
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Witam Jeżeli w tym 126 p jest zamontowany alternator to w przypadku odłaczenia akumulatora napięcie z niego może sie podwyższyć i uszkodzić moduł zapłonowy , regulator napięcia i włączone żarówki. Miałem podobny przypadek w Trabancie . Uwaga alternatory w nowszych autach maja regulatory odporne na odłączenie akumulatora
Wygląda to na padniętą stacyjkę i uszkodzony regulator w alternatorze.
czy masz moduł zapłonowy razem z prostownikiem i regulatorem od alternatora w jednej obudowie ?
Sprawdz jeszcze wirnik ile ma poboru prądu ,powinno być ~3A. Może on uszkodził nowy regulator.
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
ale właśnie nie wiem czy jest wbudowany i dlatego pytam żeby nie uszkodzić akumulatorów - zdjęcia przedstawiają alt. własnie taki jak mój
nie pomyliłeś zacisku L z G? jak do lampki choć na chwilę podałeś bezpośrednio plusa z akumulatora to najprawdopodobniej uszkodziłeś regulator
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
nie wiadomo, czy uszkodzony jest regulaor, czy nie, musisz spawdzić. Ale uszkodzenie mostka, nie jest równoznaczne z tym, że uszkodził się tez regulator.
Dziękuje za szybką odpowiedź, a może wie pan czy możliwe jest uszkodzenie regulatora jeśli alternator nie ładuje?
Uszkodzony może być regulator w alternatorze .
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Chciałbym się tylko upewnić, czy bawić się w poszukiwanie problemów, czy po prostu wymienić podzespół. Silniki BMW M47R, pomiar napięcia na akumulatorze 14,7 - 14,9 oznacza, że alternator do wymiany ? Akumulator nie jest najnowszy, a wręcz też już do wymiany. Tylko czy czasem to on nie jest powodem, że pomiar napięcia przy ładowaniu jest zbyt wysoki...
Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Uszkodzenie regulatora alternatora i nic ponadto. Napięcie troche za wysokie, bo typowo podczas ładowania, bez włączonych dodatkowych odbiorników (np. światła, dmuchawa etc.) nie powinno przekraczać 14,2 V.Typowo 13,8 - 13,9V.
Wygląda na uszkodzony regulator napięcia alternatora.... Pozdr.J.
a) łącząc przewody "jak na filmach" połączenie nie jest pewne i iskrzy, zainwestuj chociaż w jakiś włącznik jeśli nie w nową stacyjkę. b) odłączając akumulator na pracującym silniku prawie na pewno uszkodzisz alternator a właściwie regulator napięcia. c) słabe kręcenie może być efektem (prócz rozładowanego / za słabego akumulatora) słabej masy lub słabego...
520 -tka to ma dużą szybę.... Pewnie jednak obciążenie wprowadzane w obwodzie powoduje zwiększony opór mechaniczny na alternatorze,a to chwianie się napięcia... Może to wskazywać na uszkodzony regulator alternatora Jeżeli masz mozliwość zmierz napięcie na pokładzie z właczoną i wyłaczoną szybą. Pozdr.J.
Sprawdź obwód oświetlenia pod kątem zwarć. Zwarcie może robić także uszkodzony regulator napięcia. Uszkodzenie alternatora zdarza się bardzo rzadko.
- brak kontaktu szczotko-trzymacza - zawieszona szczotka, lub brak kontaktu szczotki - uszkodziłeś regulator - nie podpięty B+ pozdrawiam
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
alternator uszkodzić regulator alternator uszkodzić uszkodzić alternator
maszyna schemat głośniki dolby atmos phoenix programator karta
resetowanie baterii ładowanie akumulatora buforowe
Czy Rubin C 202 wymaga modulatora PAL do odbioru TV? Lusterko zewnętrzne Audi A6 C5 1.8 2000 - liczba pinów