Termik w silniku, uszkodzony silnik. Raczej nic nie zrobisz.
Tanie szczotki potrafią skutecznie ubić silnik grupy BSH. Nie warto oszczędzać w przypadku tych silników. Mam taki termik z odzysku z uszkodzonego silnika, ale nie oferuję sprzedaży. Niech leży sobie w razie W. Ty musisz po prostu wydłubać taki bezpiecznik z silnika z wyrzuconej pralki itp.
Czyli to wylacznik termiczny. Sprawdzic prąd przy pracy, jezeli ponad 15A to szukac czy sprawne łożyska, silnik sie grzeje? Lub uszkodzony termik.
Dzięki za trafne wskazówki. Sprzęgło odkręcone, w silniku okazał się być uszkodzony termik.
Specyfikacja Sygnalizacji Błędów pralce E-21 Przyczyna bezpośrednia: Brak sygnału z prądniczki tachometrycznj Akcja podejmowana przez sterownik: pralka przerywa program i sygnalizuje E21 Możliwe przyczyny awarii: uszkodzony silnik ( prądniczka, uzwojenia, termik) uszkodzone przewody lub wtyczka silnika uszkodzone lub zawieszone szczotki uszkodzony obwód...
Witam. Pacjent jak w tytule - młynek przestał działać, reszta funkcjonuje prawidłowo. Szybkie sprawdzenie wykazało uszkodzony termik silnika młynka. Został wymieniony na nowy, niestety w międzyczasie przez nieuwagę doszło do zwarcia przewodu zasilającego młynka z którymś z pozostałych elementów. Głębszy wnik w elektronikę ukazał spalony element (widoczny...
Rozebrałem odkurzacz i doszedłem do silnika. Jest na nim zamontowany termik. Może on jest uszkodzony? Takiego silnika nie znalazłem w sieci. Jak kupię inny, ale wymiarami pasujący, to jak zamontować termik, aby nie uszkodzić nowego silnika? Stary silnik nie ma żadnych oznaczeń.
Sprawdziłem silnik był ok. Okazało się że termik ma jedno złącze uszkodzone.
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
miedzy czarnym a resztą nic. Czyli padnięty silnik. Może mieć uszkodzony taki "termik" w uzwojeniu - bo one często padają (jeśli ten silnik ma takie cudo).
uszkodzony termik, do wymiany
Nie potrzebuje kondensatora. Prawdopodobnie uszkodzony jest termik w stojanie silnika.
Jeżeli silnik byłby uszkodzony to by wywalały bezpieczniki lub termik.
Czy przyczyną może być uszkodzone zabezpieczenie termiczne Raczej na odwrót :za duży prąd pobiera silnik, termik wyłącza silnik, studzi się, pozwala załączyć silnik ,znów za duży prąd, termik wyłącza itd.Wniosek silnik-> uszkodzone przynajmniej jedno z uzwojeń.
To chyba termik ? I czy można go wymienić na wiekszy czy wywalić całkiem ? Termik zostaw w spokoju, on jest założony po to żeby silnik nie padł z przegrzania. Możesz jedynie go wymienić ale na taki sam jeśli podejrzewasz że jest uszkodzony. Ktoś kto projektował ten odkurzacz, na pewno go dobrze dobrał, i zastosował taki jak powinien być. Skup się na...
Witam. Kolego sp3ots, chyba mógłbyś mi pomoc, mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i prawdopodobnie uszkodzonym wyłącznikiem odśrodkowym, albo jest to termik, w każdym bądź razie jest cały czas zwarty, nie mam możliwości zajrzenia w ten silnik, od wyłącznika idą dwa przewody N, ale wyłącznik był wymieniony zanim ja zająłem się tym sprzętem, sprzęt...
Tachoprądniczka przerywa, uszkodzone okablowanie silnika, przekaźniki na module, termik silnika itd.
kiedyś dawno temu miałem taką pralkę (Ekonomik PS 389) to była moja pierwsza pralka :wink: i miałem dokładnie tę samą usterkę- silnik w połowie ostatniego wirowania odmawiał posłuszeństwa okazało się że to uszkodzony termik w silniku (dostawał przerwy silnik) moja rada to nie przejmować się tym tylko wykończyć tę pralkę do końca i wywalić ją moja pierwsza...
Prawdopodobnie termostat rozłancza silnik, musi on być gdzieś na obudowie silnika, dobrze szukaj, zazwyczaj szeregowo połączony z jedną za szczotek. A nagrzewanie się radjatora jest raczej normalne, taka jego rola. Silnik się nie nagrzewa za bardzo? Mostkowanie termika nie jest wskazane, chyba że jest uszkodzony i są problemy z jego wymianą. Pozdrawiam
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
a miedzy 2 a 3 co to może być, bezpiecznik? To jest zabezpieczenie silnika przed wzrostem prądu, który może się zwiększyć wtedy gdy zabraknie jednej fazy, termik powinien odłączyć silnik. Dlaczego tak się dzieje ? Termin uszkodzony lub źle nastawiony, Twój silnik pobiera 5A, termin chyba jest ustawiony na 6A. Pierwszy krok to stycznik, tam szukaj uszkodzenia....
Kolego autorze, zgodnie z załączonymi schematami i zdjęciami tabliczki znamionowej termik jest prawidłowo zainstalowany i założony. Jeżeli chodzi o sam problem to może on być zarówno banalny jak i skomplikowany. Zależy od rodzaju "uszkodzenia" i wiedzy autora. W pierwszej kolejności po załączeniu mierzyłbym prąd na wszystkich fazach (już po przełączeniu...
Uszkodzenie znalezione !! :) uszkodzony byl "termik" wcisniety miedzy cewki stojana silnika ...zwarlem go no i pralka dziala :) dzieki wszystkim za pomoc :)
Termik jest w porządku, powinien być zwarty w czasie normalnej pracy. Jest prawie pewne, że masz uszkodzony silnik. Proponuję podłączyć go do akumulatora lub prostownika 12V przez mocną żarówką 12V - jeśli jest sprawny to wystartuje i będzie płynnie pracował na wolnych obrotach; jeśli jest uszkodzony stojan, silnik raczej nie wystartuje; jeśli uszkodzony...
Termik M611 to zabezpieczenie nadmiarowo prądowe, przyczyny jego zadziałania to jego uszkodzenie i nadmierny prąd pobierany przez silnik. Jeśli zmierzysz prąd pobierany przez silnik i jest za duży w porównaniu z prądem znamionowym (instrukcja hydroforu lub tabliczka znamionowa silnika) to może być nadmierne obciążenie silnika lub jego uszkodzenie. Nadmierne...
Witam, mam właśnie problem z tym wentylatorem. Jak kolega pisał jest tam termik silnika wentylatora i jest u mnie uszkodzony. Na termiku są opisy: 87L zaś z drugiej strony 763D i 1110. Czy ktoś może wie gdzie coś takiego kupić? dziękuję
W tej skrzynce jest kondensator, który może być uszkodzony(nie trzyma pojemności) i wtedy będzie wybijało termik( ten guzik pod ceratka). Ale cżęste wyrzucanie termika i ciągłe próby mogą doprowadzić do spalenia uzwojeń silnika.
Wygląda to tak że w samym silniku(na jego uzwojeniu był termik temperaturowy) jednorazowy lub nie,ale jest uszkodzony .Połączenie jego było między przewodem czarnym-czerwonym.
Te trzy kreski oznacza że trzeba zrobić kalibracja ruchu funkcja A4. Ale najpierw w A1 wybierasz typ napędu, u Ciebie powinna być dwójka. Jeżeli nadal będzie błąd to wyłącz funkcje enkodera F11. Błąd E3 mówi że centrala nie wykrywa obrotu wału silnika, powodować to może: - luźno przykręcony przewód, - zaklinowana brama - za działanie termika w silniku...
Nie wiem gdzie szuakc problemu, uszkodzony termik, kondensator rozruchowy? Uszkodzony termik? zdarza się, że się uszkodzi. Kondensator rozruchowy? nie bo nie byłoby rozruchu. Sugeruję pomiar prądu pobieranego przez silnik i porównanie go z tym napisanym na tabliczce znamionowej, lub w DTR maszyny.
Uszkodzony kondensator rozruchowy. Silnik buczy bo nie może wystartować. Wybija termik i po ostygnięciu uruchamia spowrotem.
Może jeden z tych przewodów jest uszkodzony, sprawdź je. Zrób również pomiary o których pisałem w poście nr. 8. Inaczej do niczego nie dojdziemy. Na jaki prąd jest ustawiony ten termik który się wyłącza?
Witajcie Po awarii poprzedniej pralki niedawno dopadłem z drugiej ręki pralkę jak w temacie. oznaczenie z tabliczki PC 5510A423. Wiedziałem, że coś się "zawiesza". Pralka zaczyna pranie, pobiera wodę, kreci bębnem, włącza się nawet spryskiwanie wodą (pompka pompuje wodę zraszającą pranie) i po kilku minutach stop, nie zauważam efektu podgrzania wody...
Odepnij od wałka wieszaki łączące go z pancerzem i uruchom silnik z wałkiem w kierunku opuszczania. Jeżeli silnik się po kilunastu czy trochę więcej (max chyba ok 40) obrotów się wyłączy to krańcówka jest ok. Wtedy włącz silnik w kierunku podnoszenia, zatrzymaj i przekręcaj białą krańcówkę w kierunku "-". Sprawdź czy skok (liczba obrotów ) w kierunku...
Przede wszystkim zobacz czy bardzo iskrzy przy pracy, jeśli iskra jest duża i fioletowo-czerwona to prawdopodobnie silnik jest uszkodzony i dlatego termik wyłącza. Serwis powiedział, że termik jest w wirniku? Fajny serwis :D
Witam. Ten niby przekaźnik to automat rozruchowy, i bez tego sprężarka nie ruszy, chyba że masz na myśli termik, ale to jak wyłącza, to świadczy o tym że silnik sprężarki pobiera za duży prąd, i usunięcia termika może skończyć się spaleniem silnika. Jeżeli wyłącza termik, to jeśli sam termik nie jest uszkodzony, to sprężarka jest nie sprawna, i trzeba...
najczęściej przegrzewają się z powodu łożysk, zabezpieczenie jest zamontowane na silniku ale nie polecałbym go omijać może to doprowadzić do przegrzania silnika a w rezultacie do jego spalenia może też być tak że uszkodzony jest sam termik ale to już musisz sprawdzić. wyciągnij silnik na warsztat i podłącz go na "krótko" wtedy sprawdzisz cze rzeczywiście...
Co do szub to skoro słychać przekaźniki to raczej wszystkie zasilania są, stawiam na uszkodzone silniki albo przepalony "termik" (tak było w moim samochodzie) Natomiast co do zamka to moim zdanie wyjęcie zamka wyczyszczenie i prze smarowanie powinno załatwić sprawę ;)
Ciekawe, tyle tylko że jak do tej pory wszystkie termiki w silnikach, które spotykałem uszkodzone, były wywalone raz, a skutecznie. Na grzałkach zazwyczaj się stosuje dwa termiki, jeden bimetaliczny drugi typu OS lub dwa OS.
Jest to tzw. termik. W modułach z.c. służy on do tego aby nie zostały uszkodzone silniki siłowników w wypadku gdyby siadła elektronika i jeden z przekaźników przyciągnął by na stałe. Jego działanie można doskonale przetestować w Punto I. Parokrotne zam. i otw. zamka raz, za razem powoduje zaprzestanie działania modułu na kilkanaście sekund. Na termiku...
Jest to filtr przeciwzakłóceniowy, nie jest powodem braku działania autka. Poszukaj na przewodzie + między akumulatorem a silnikiem bezpiecznika, najczęściej jest to termik.
aha a gdzie ta opornica jest?? :) gdzies przy silniku nawiewu? jak odnalezc uszkodzony termik? w autoelektronice zaspiewali mi od 100zl w zwyz, czy tylke to bedzie kosztowac?
Witam. Objaw pasuje do zablokowanej sprężarki, lub uszkodzonego uzwojenia w silniku. Po włączeniu zasilania sprężarka nie rusza, silnik buczy, i po chwili wyłącza go termik. Po ostygnięciu cykl się powtarza. Przyczyną braku rozruchu sprężarki może też być uszkodzony automat rozruchowy. Dawniej były to przekaźniki prądowe. Później pozystor, który po...
Mam taki problem. Piła MacAllister stara już, ale do tej pory sprawna była. Problem zaczął się tak: ciąłem nią tak ze 2 h z krótkimi przerwami. Zostawiłem na dłuższa przerwę, chciałem dalej ciąć, ale nie mogła ruszyć, a potem to już w ogóle zero jakiekolwiek reakcji. Silnik gorący. Zostawiłem do rana i dalej nic. Jak uważacie, spalił się silnik? Czy...
Witam. Wykorzystam schemat kolegi: "dgajew". (leniwy jestem)... Schemat jest poprawny, ale w automatyce przemysłowej stosuje się ten układ: http://obrazki.elektroda.net/66_11586502... Czemu? Ponieważ po zadziałaniu "termika" układ nie powinien mieć ponownej możliwości startu. Jeśli by np.: było uszkodzone obciążenie (układ napędowy a silnik), to...
Do sprawdzenia przekaźnik rozruchu. O ile w ogóle jest. Może być termistor PTC (taka "tabletka")ok 20-30 om na zimno. Z opisu wynika że silnik sprężarki wyłącza się przez zadziałanie termika wewnętrznego. Może układ mechaniczny skończył żywot i wprowadza tak duże oporu ruchu że silnik nie może wystartować? Może uszkodzone są uzwojenia silnika i silnik...
Jeżeli to sa 2 cienkie przewody czerwone to jest pradniczka tacho powinna miec opór w Ohmach. Sprawdz uzwojenia w silniku ( stojan ). Możliwe że jest jeszcze termik w silniku ( o ile dobrze pamietam idzie do niego szary przewód i wychodzi ). Sprzwdź termika czy ma przejście. Jak odepniesz wszystkie przewody od silnika : kostke i przewody od szczotek...
Tak . Kolega ART.B wyjaśnił w jaki sposób regulacja działa.W Twoim przypadku może nie ma zaworu przelewowego(oryginalnie w maszynie powinien być ,tak sądzę),lub jest źle wyregulowany ,lub się zawiesił.Dławiąc wylot z pompy ,znacznie wzrasta ciśnienie w układzie,dusi pompę z silnikiem.Gdyby był termik na silniku ,lub jest ale uszkodzony ,ominięty,ma...
Miga 7 razy - informuje iż mamy 7 dzień tygodnia ;) Patrząc na sprawę na poważnie: - 7 błyśnięć; brak obrotów silnika - Uszkodzony silnik, uszkodzony programator, zablokowany silnik. Zanim zaczniesz się zagłębiać w jakieś termiki, sprawdź dokładnie silnik, przedmuchaj go dokładnie sprężonym powietrzem z resztek pyłu węglowego, sprawdź silnik na upływność,...
Sprawdź czy na silniku nie masz przycisku resetu termika. Spotkałem się z takim w innym kompresorze. Sam silnik, jeżeli nie ma przebicia do obudowy lub przerwy w uzwojeniach, możesz na krótko zasilić pomijając presostat. Jeżeli ruszy będziesz miał pewność że to presostat jest uszkodzony. Tylko nie użytkuj go w taki sposób, bo zrobisz bombkę ;).
Panowie czy to możliwe, że 5 wyłączników jest uszkodzone? Zmierzę pętlę zwarcia jeszcze pod obciążeniem. Na początku też myślałem, że termik ustawiłem na małą wartość. Potem ustawiłem wartość max=1A i było to samo. Silnik podłączony do wyłącznik pracuje normalnie.
Trochę to dziwne, bo silnik pracował do samego końca (choć trochę jakby nierówno), a po chwilowym wyłączeniu nie zrobił już nawet buuuu . Jeśli byłby to silnik komutatorowy i chodził nierówno, to mógł stanąć na uszkodzonym wycinku komutatora i nie chcieć ruszyć. Trochę temy przeczy pomiar rezystancji, ale co szkodzi dla sprawdzenia przestawić wirnik...
Uszkodzony kondensator agregatu, nie było słychać że agregat nie chodzi bo najpierw załącza się wentylator chłodnicy. Po załączaniu po kilku sekundach wybijał termika silnika agregatu. Wbudowana pompa obiegowa powinna być ustawiona na najwyższą prędkość, w instrukcji jest błąd dowiedziałem się od serwisanta.
Jeśli termik ustawiony na 0,6A wyłącza po 3 sekundach silnik, który wg tabliczki znamionowej (chyba) na prąd znamionowy 0,6A to może być np.: 1. silnik źle połączony (patrz tabliczka), 2. silnik uszkodzony (chociaż autor tematu pisał, że bez tego termika chodził niby dobrze), 3. termik mocno uszkodzony i reaguje bardzo nerwowo. Myślę, że trzeba sprawdzić...
Nie ma przejścia pomiędzy czarnym czerwonym brązowym czarnym Przewód czarny prowadzi do termika wewnątrz uzwojeń, albo uszkodzony ten termik, albo uzwojenie. Co do zmiany kierunku wirowania, to najprostsza metoda, obrócenie stojana w obudowie, ale pod warunkiem, że mechanicznie będzie on odwrotnie pasował.
Sprężarka kaput. Na pewno nie startuje. To tylko pykanie termika, który rozłącza zasilanie silnika po ok 2s gdyż prąd rozruchowy nie zmalał do wartości prądu normalnej pracy. Potem termik stygnie i załącza zasilanie ponownie. i tak w kółko. Ew. uszkodzona pastylka PTC lub jej styki.
Do sterowania cewką stycznika możesz wszystkie 3 tory presostatu zmostkować ale termik to i ja bym nie kombinował .Unikaj wyłączników m 611 bo bywa że luzują się nity styków i silnik może na jednej fazie polecieć z dymem . Termik to takie urządzenie że jak wiele razy zadziała to może się zmienić jego działanie . Tak dla rozrywki można spróbować pod...
Jak miałeś rozebrany silniki czy nie rzucił Ci się termik na uzwojeniach ? Podejrzewam że jest on uszkodzony. Mierzyłeś rezystancję uzwojeń jaka ona jest w stosunku do niebieskiego przewodu.
Za pewne ma wbudowane zabezpieczenie (termik) i może jest trochę przypalone uzwojenie dlatego się wyłącza. Trzeba by ominąć ten termik (wygląda zwykle jak pastylka ze sprężynką w środku), ale jeśli silnik jest uszkodzony to szybko się spali.
objawy wskazują na zabezpieczenie termiczne w silniku, jest ono uszkodzne(zabezpieczenie stosowane w silniku prod.Mez-Michalovce)jest to dość częsta usterka, dobry elektromechanik podobno potrafi ominąć to zabezpieczenie(tak twierdzi jeden forumowicz)mało prawdopodobne że silnik jest uszkodzony i dlatego się przegrzewa, prędzej termik walnięty
Witam, mam kilka pytań odnośnie zabezpieczenia termicznego w kompresorze, zamontowałem silnik 7,5kw, z oryginalnym wyłącznikiem silnikowym fael nastawiony na 16A, chwilowo obroty sprężarki wynoszą 810 obr czyli tyle co przy silniku 11kw, przy 6 barach silnik pobierał 19A na fazę i teraz mam pytanie czy termik powinien przy tym prądzie zadziałać czy...
K2 - jest przekaźnikiem czasowym, nastawianym na wartość od kilku do kilkunastu sek. , przełączającym styczniki z gwiazdy w trójkąt. Q1 to stycznik główny, Q3 to stycznik gwiazdy, Q2 to stycznik trójkąta. Na schemacie układ czasowy K2 jest oznaczony jako skośne V, to on jest zasilony przez opornik R. Do prób zasil układ sterowania przez żarówkę 100-200W...
Saeco Gran Aroma. Ekspres nie włącza się. Uszkodzony był jeden z czterech elektrozaworów. Wymieniłem elektrozawór i płytę zasilającą. Niestety ekspres nie rusza. Kupiłem nową płytę do panelu i nic. Pompa pracuje, grzałka ok i termiki też. Silnik przekładni pracuje. Mikro styk szuflady działa. Moduły były nowe z hurtowni.
Na razie możesz zmostkować drutem i kupić taki termik bo to koszt niecałe 2żł , termiki te są na prąd 10A i temperaturę 200 stopni ponieważ jest to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem.P
Oczywiście, ze puścił bez obciążenia. Tak tez napisał. Cały "morał" dyskusji to to, czy mimo istnienia zabezpieczenia przetężeniowego (termik), które nie dopuści do niebezpiecznego dla uzwojeń prądu stojana, silnik może zostać uszkodzony.
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Ten przy agregacie. Uszkodzony silnik pobiera duzy prad co powouje zadzialanie termika Nadmierne nagrzewani sie agregatu tez jest tego objawem.
Najpierw sprawdż to co pisał kol.eeban,póżniej silnik, najpierw obwody:stojan(w jego obwodzie powinien być termik,może być uszkodzony),wirnik-czy jak zakręcisz kołem zmienia się napięcie na zaciskach prądniczki?
Witam dla 16kW bezpiecznik 50A(charakt. gI, aM , gL), termik ok. 39A dla 22kW bezpiecznik 80A(charakt. gI, aM , gL)
Może w tym silniku jest termik, choć nie przypominam sobie żeby EDA w tamtych czasach stosowała takie cuda. Ale gdyby rzeczywiście był, to może go przegrzewa niskie napięcie, spadek pojemności kondesatora, zatkane kurzem wentylatory, rozwalone łożyska, wszystkiego po trochę, albo sam termik siada. kol. siudy nie napisał że ma oryginalny silnik, wszystko...
Witam Mam Problem z pralka najpierw opisze objawy po włączeniu pralki i ustawieniu na dany program ,pralka wpuszcza wodę po czym staje słychać prace przekaźnika i na tym się kończy. Silnik nie kręci ani na normalnym praniu ani na wirowaniu . Teraz zapytanie czy ktoś wie jak można na krótko podpiąć silnik by go sprawdzić czy jest uszkodzony na zięciu...
Uszkodzony to jest kompresor, więc nie kombinuj, bo szkoda czasu. To on jest do wymiany, może jest zablokowany przez pękniętą płytkę zaworową albo zawarcie na uzwojeniu. Nie znając co się tam działo wcześniej, można by sprawdzić ten termik, bo mógł się rozkalibrować, ale wg mnie tak czy siak sprężarka jest do wymiany!
Koledzy, sorki że dopiero teraz tu zerkam na post dotyczący Nussbauma. To dobre podnośniki i jeśli jest problem to trzeba drążyć temat z ludźmi którzy zajmują się tym na codzień czyli monterami i serwisem firmy która ma takie podnośniki w ofercie sprzedaży !!! Przypadek R.O.Y podnosi kawałek jedna strona i potem diodowa choinka i nic więcej, proste,...
Przy walniętym kondensatorze silnik będzie buczał i słabo kręcił ale się nie powinien palić bezpiecznik (przy dłuższym męczeniu siłownika z uszkodzonym kondensatorem w końcu przegrzeje się silnik ale zadziała termik i nic nie powinno się uszkodzić) - możesz dla pewności przrzucić kondzia z drugiej strony i sprawdzić. Podepnij sam siłownik bezpośrednio...
Ale napisał że silnik próbuje i wyrzuca termika więc rozprężny odpada. Jak zwalisz pasek to potwierdzisz moja diagnozę. Źle dobrany lub uszkodzony kondensator albo co gorsza zatarty tlok cylindra.
Po co wymieniać włącznik kiedy nie ma się pewności, że na prawdę jest uszkodzony? Może najlepiej najpierw go sprawdzić np miernikiem na przewodzenie?
Patrząc na komunikaty to masz problem z silnikiem od układu hydraulicznego zasilającego uchwyt hydrauliczny. Sprawdź czy silnik dostaje trzy fazy po załączeniu hydrauliki,przedtem zresetuj termik i skasuj wszystkie błędy.Możliwe,że stycznik ma jeden styk uszkodzony. Wrzeciona nie załączysz jeśli nie będzie ciśnienia na uchwycie. pozdrawiam Vega
Jeżeli jest cisza to prawdopodobnie padł termostat a jeśli startuje na pare sekund i rozłącza to uszkodzona jest sprężarka.Pomiń termostat i wszystko będziesz wiedział.Pozdrawiam
Odcinanie napiecia falownikowi podczas pracy jest niezbyt zdrowe dla niego. Mało, że niezdrowe, to zupełnie niezalecane. Jednak odcięcie zasilania samego falownika stycznikiem należy traktować jako sytuację skrajnie awaryjną podobnie jak zadziałanie zabezpieczeń przeciw-porażeniowych. Wtedy nikt nie będzie płakał nad uszkodzonym falownikiem, bo straty...
O ile dobrze pamiętam, jest zamontowany obok rezystora nawiewu. A sam rezystor znajduje się obok dmuchawy - czyli musisz rozebrać podszybie by się tam dostać. ;) Gdyby był to termik, to dmuchawa powinna działać na 4 biegu, bardziej obstawiam uszkodzone pokrętło.
termik jest w silniku, w uzwojeniu. Jeśli rozłącza to najprawdopodobniej jest uszkodzony silnik. Powinien być b. gorący -trudno na nim utrzymać rękę (oczywista gdy jest spsuty) . Lewo prawo wtedy też nie ma. Jeśli coś rozłącza najlepiej szukać gdy rozłączone. Warto obwąchać programator, obejrzeć moduł kostki itp. Na początku prania pralka może się zatrzymać...
Rozglądaj się za inną „opornicą”, ta obecna to złom, Poszukaj dlaczego woda się do niej dostała, wymień filtr kabinowy /jeśli jest/, no i oczywiście silnik dmuchawy. Termik sam z siebie nie pada. Brak odpowiedniego chłodzenia, wadliwe działanie wentylatora powoduje takie usterki. Wartość termika odczytasz z uszkodzonego.
Wszystko zależy od tego jak ta maszyna jest obciążona. Jeżeli przy połączeniu w gwiazdę silnik będzie regularnie i często przeciążany (a jest to prawdopodobne) to na pewno szybciej zakończy żywot. Jak się bardzo postarasz to możesz go też zabić w krótkim czasie. Wszystko zależy od obciążenia w funkcji czasu. Racja, w takim przypadku przeciążany będzie...
Witam Podnośnik wiadomo na 100 procent zasilany z sieci trójfazowej (zaciski A,B,C dodatkowo PE). Sprawdzenie powiedzmy w takiej kolejności; -odłącz silnik od termika -sprawdź czy nie wybija zabezpieczenia (S-y) -jeżeli nie wybija ,sprawdzenie przejścia przez termik i stycznik(czy są wszystkie fazy) -sprawdzenie samego silnika (uzwojenie,prawidłowe...
Silnik okazał się być jak najbardziej sprawny. Na złomnie kupiłem identyczny silnik Tamel, tyle że 3-fazowy o identycznych parametrach za 28 zł. O dziwo był sprawny. Gdy pompa dobijała do 4 bar, wyrzucało termik. Na olx znalazłem silnik Wiefamel 1,5 kw od pompy grudziądz w mojej okolicy za 120 zł. Po zamontowaniu tego silnika pompa dobija do 5 bar bez...
Wyjąłem pompę i zacząłem rozkręcać aby wyczyścić . I tak to jest jak laik bierze sią za naprawę . Po zdemontowaniu sitka i wykręceniu 4 śrub pompa oddzieliła się od silnika. Z silnika wystaje metalowy ślimak , silnik ze ślimakiem lekko się kręcił . W górnej części jest guma nie wiem bardzo co w niej się czyści. tak więc co mogłem to zacząłem doczyszczać....
https://obrazki.elektroda.pl/5908054200_... Witam, dostałem taki odkurzacz Electrolux Z8810 bo coś szurało w środku. Okazało się że łożyska do wymiany. Po dwóch dniach zaczął się wyłączać i włączać co kilka sekund zwłaszcza przy większej mocy, do dwójki czasem to jakoś idzie, kilka razy zapalił się S-bag. Wymieniłem worek, sprawdziłem...
Witam. Jeśli sobie dobrze przypominam to wkodowanie pilota polega na włączeniu stacyjki na kontrolki drugim kluczykiem przekręcamy zamek w drzwiach w pozycję zamknij przytrzymujemy i w tym czasie dusimy na przycick pilota zamknij powinien się wkodować jak dobrze pamietam. Co do ABS-u to sprawdz stan klocków , być może są na wykończeniu i dlatego pedał...
Podejrzewam ,że jest uszkodzone jedno z uzwojeń .Silnik próbuje "wystartować" , ale przerwa na jednym z uzwojeń to uniemożliwia .Prąd rozruchu jest za duży .następuje rozłączenie "termika. Najprostsze sprawdzenie polega na pomiarze oporności uzwojeń silnika.
Witaj jest to termik zabezpieczający przed przegrzaniem zewnętrznym i jak do tej pory w mojej praktyce to on wyłączał dopływ napięcia z uwagi na brak wewnętrznej wentylacji a to przez uszkodzony silnik wentylatora to w wyniku wadliwości działania termistera który działa w zakresie temperatur ok.70st.C uruchamiając termowentylator pozdrawiam
Miałem trafienie w sieć 100m od domu, poszedł PC 2 routery, tv kineskopowy (odłączony) tzn kineskop został z czarna plama na środku która miała zielona obwódkę. Dodatkowo spawarka MIG (padły diody prostownicze oraz włącznik). Dodatkowo przy silniku 7kW przyspawało wtyk siłowy (32A termik itd ocalał) Przetrwał dysk twardy w tym PC (uszkodzony tylko fragment...
Termik jest włożony w uzwojenie i trudno go usunąć, czasem jest dojście by go zewrzeć (dwa białe przewody) ale to bez sensu. Po takim zwarciu termika silnik pochodzi 10-20 minut i będzie jego koniec. W silniku jest kondensator, ale skoro silnik rusza to kondensator jest dobry. Uszkodzony silnik chodzi głośniej i ma mniejszą wydajność (mniejsze trochę...
Podłączyłem sprężarkę na krótko kablem. Zaczyna działać od razu tzn. tak buczy i robi się trochę ciepła, Jak buczy to znaczy że.... NIE działa! Pewnie po kilku sekundach słychać piknięcie termika. Termik stygnie i cykl się powtarza. Z tego powodu mógł paść przekaźnik lub triak. Są trzy możliwości: Sprężarka uszkodzona. Pastylka lub jej styki uszkodzone...
Jest to prawdopodobnie zabezpieczenie termiczne silnika.Prąd rozruchu silnika jest za duży,rozgrzewa się "termik", wyłącza silnik. Prawdopodobne uszkodzenie uzwojenia silnika.
z tego co piszesz sprężarka jest uszkodzona i na rozruch potrzebuje więcej prądu niż zazwyczaj i dla tego przy załączeniu termik odcina prąd na jakiś czas aby nie doszło do spalenia silnika zapewne zapytasz o koszty naprawy: napewno duże z nową sprężarką i gazemokoło 350-400zł trzeba pamiętać o wymianie odwadniaczy i płukaniucałego układu ponieważ nowa...
Maszyna nie jest przerobiona na rządowego chama. Dokumentacja i opisy tez przerobiona. Silnik tylko jeden do wymiany bo uszkodzony. Może jak kolega się włącza do dyskusji wypadało by temat przeczytać a nie wyjeżdżać z wnioskami nie mającymi zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Nikt kondensatorów nie dokładał. Jak by tak było to prościej to zrobić...
Podczas montażu przepięciówki nastąpiło spięcie, w wyniku którego najprawdopodobniej uszkodzony został wentylator nawiewu w rekuperatorze Aeris next 350. Wentylator wywiewu funkcjonuje nadal. Co może być przyczyną takiego zachowania rekuperatora; spalony silnik, elektronika, czy może jakiś drobiazg typu bezpiecznik, termik itp. wentylatora nawiewu?...
Silnik rusza ale nie ma mocy do rozpędzenia i się męczy z 3 sekundy i wyzwala termik. Nikt nic nie kręci w termiku a i wątpię czy jest tam regulacja. Silnik ma jakiś hamulec. Po co aż dwa przewody do zasilania silnika opròcz N i PE? Może być że silnik się uszkodził bo po paru próbach jest dość ciepły. Silnik podłączam bez obciążenia czyli sam wałek....
Według informacji dostępnych w internecie postanowiłem, że kupię termik na 110°C. Jeden ze sklepów oferuje bezpieczniki termiczne do klimatyzacji nawet na 130°C (nie wiem tylko czy automotive czy też stacjonarne, nie wyszczególniono) więc myślę iż to będzie w sam raz albo i nawet ze sporym zapasem, zważywszy również na fakt obecności maksimum ok. 100°C...
krystianSI napisał: Zacznij od zmiany nastawień na termikach. dymar1 napisał: To już zrobiłem To może kolega krystianSI napisze jak nastawić "termik" dla silnika którego prąd znamionowy wynosi 10A? Jestem ciekawy z jakiego "wzoru" kolega skorzysta... Kol. dymar1 też proszę o poinstruowanie (mnie) jak nastawiał prąd zadziałania "na termikach". Naprawdę...
uszkodzony termik termik uszkodzony termik silnika
makro przenoszenie kolumn podłączenie komputer honda accord ekspres delonghi uszkodzony spieniacz
mobilus martwy silnik mobilus maret
BMW E60 - Niedziałający prawy przedni i boczny kierunkowskaz Migające kontrolki stacji parowej Philips Silence - przyczyny i rozwiązania