silnik nic ci nie powie jaki jest to samochud Passat Golf ale mniejsza oo to masz na pewno uszkodzony zaworek N75 jest to zawur regulujący ciśnienie doładowania . W twoim aucie będziesz miał dwa identycze zawory jeden doładowania (z biała główką) drugi recyrkulacji spalin (czarna główka) szukaj tego z białą główką i wymień go. Jak podasz jakie masz...
do zaworu podłączony jest wężyk na którym po odpaleniu pojawia się podciśnienie ( chyba że nie powinno ? ) Nie powinno zaworek N75 może być uszkodzony lub źle wysterowany.
ja bym zaczął od sterowania geometrią turbosprężarki. Przejrzyj sobie kolego również układ zasilania powietrzem tj.: - zajrzyj do filtra, wymontuj go sobie, wytrzep piach; - wyszoruj wąż doprowadzający powietrze do sprężarki turbiny; - przejrzyj wszystkie wężyki podciśnieniowe od sterowania turbiną (te od n75, gruchy i resztę, ja zmieniłem na nowe,...
Ten błąd nie jest związany bezpośrednio z czujnikiem MAP. Ten czujnik widzi, że jest za małe bądź za dużego ciśnienia w kolektorze dolotowym. Po prostu twój program źle "tłumaczy" błędy. Ściągnij sobie do diagnostyki program VAG-COM i nim zrób diagnostykę. Jeżeli będzie za duże ciśnienie doładowania to może być uszkodzony zaworek N75, bądź połączenia...
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
Witam panów główną przyczyna braku mocy w silnikach tdi vw jest uszkodzenie przepływomierza powietrza, zaworka n75 w skutek puznej naprawy tego ustrojstwa zacina się zawór na turbinie . Vag nie jest w stanie dokładnie wykryć usterki po kolei trzeba eliminować uszkodzenia. zawór na turbo sprawdzisz po właczeniu zapłonu musi sie otworzyć jeśli nie to...
Egr chodzi i trzyma podciśnienie? Nie jest uszkodzona membrana w nim? Jakie jest podciśnienie w układzie? Mierzone wakuometrem. Dodano po 6 Zaworek zwrotny miedzy N75 i N239 sprawny?
czy uszkodzony może być n75 ze nie wytwarza w ogóle podciśnienia Co znaczy "wytwarza" według ciebie....
Czy po odłączeniu zaworka n75 samochód inaczej się zachowuje. W taki sposób można go sprawdzić czy jest uszkodzony?
jeśli masz turbinę sterowaną podciśnieniem tzn. N75 ma biały plastikowy łepek to jak chcesz go sprawdzić to najlepiej w jego miejsce podmień zawór od sterowania EGR-em - jest on identyczny jak N75 tylko jest cały czarny ale ja bardziej obstawiam przetarty wężyk podciśnienia idący do turbiny od tego zaworka albo nieszczelność na wężach od tyrbo do intercoolera....
Witam, mam taki problem passat b5 fl 1.9 tdi 130KM na 158 jadąc stracił moc odcięło turbo abgas check. Zmieniłem wszystkie podciśnienia i n75 jest lepiej lecz turbo ładuje dobiero od 2.2 - 2.5 tys obrotow wcześniej 1.5 czy ten zaworek może być uszkodzony i poprostu szukać innego jaki nowy polecacie. Geometria chodzi gładko
EGR pewnie zapchany lub zaślepiony ale to nie on powoduje problem z mocą. Problem jest z turbo lub jego sterowaniem czyli podciśnienie lub zaworek N75 (w niektórych polówkach był zintegrowany w module podciśnień) przewody podciśnienia.
skad wiesz, ze to uszkodzenie n75? byla diagnostyka?
Na początek do sprawdzenia wężyki podciśnienia które sterują zmienną geometrią. Sprawdzić czy sztanga od zmiennej geometrii chodzi i nie zacina się. Następnie do sprawdzenia zaworek sterujący zmienną geometrią. Najlepiej podmienić na inny. Ewentualnie uszkodzony czujnik kopiowania turbo który jest przy turbinie. Generalnie czujnik ten podaje sygnał...
01262 Zawor regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75. - to problem z zaworem N75 który steruje turbiną instalacja uszkodzona lub sam zaworek 00561 Kontrola dodawania mieszanki - możliwe uszkodzenie przepływki odepnij i zobacz czy jest różnica - sprawdź wszystkie szczelności na dolocie jak i na wydechu
zobacz jak sie ma N75 i węże sterujące gruchą może cisnienia tam nie ma albo zaworek wysrany
No to podsumuję dla Ciebie co masz zrobić: - "Sprawdź podciśnienie czy czasem nie ma gdzieś dziury lub uszkodzonego wężyka." - "Sprawdź gruszkę czy nie jest dziurawa. " - "sprawdzenie zaworka elektromagnetycznego N75" - "Daj statyczny 011 i daj opis błędu a nie jego nr." - "sprawdzenie czy vnt się nie zacina.." To i ja coś dorzucę: - podmień N75 z zaworem...
Miałem nie raz taki przypadek i to co opisujesz to może być wina zaworu N75 ale jak on uszkodzi sie i masz silnik 90KM to błąd na wagu powinien wyskoczyć ciśnienie doładowania powyrzej granicy a jak 110 to po niżej regulacji ale w wadu zrób tak zadaj mu adres 01 potem 02 odczytaj i skasuj błędy potem 03 diagnoza elemętów wykonawczych i dojdz przewijając...
Nie pamiętam ale 1Z i AHU mają turbiny bez zmiennnej geometrii tak, z klapą upuszczającą? Zaworek N75 taki mały z wyjściami na końcach, obydwa silniki mają takie same zaworki, prawda. Może zaworki N75 do tych silników jednak mają różne parametry eketryczne. Tak 1Z jak i AHU mają turbiny z zaworem upustowym. Co do zaworków to spróbuje podmienić. Dodam...
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Dziękuje za odpowiedź! Po logach stwierdzasz, że jest to turbina, odpada np. opcja uszkodzonych dwóch zaworków N75 ? Nie chciałbym jej na darmo wyciągać. Samochód nigdy nie był oszczędzany, jeżdżę raczej dosyć dynamicznie więc dziwi mnie to trochę, że mogło się coś zapiec.
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Miałem dokładnie jak na tym zdjeciu przy zaworku N239 od klapy gaszacej. Wzialem przecialem go zlaczylem zakleilem tasma izolacyjna i dalej to samo, czyli problem jest gdzieś glebiej? Bylem na warsztacie i wrzucili auto na kompa i pokazalo, ze doladowanie turbiny gdzieś zwarcie na masie? - nie ciagly - ale nie dalo sie skasowac. Kurde glupi ja nie zapisalem...
burza11 fajny filmik. O takim myku z vagiem nie wiedziałem. Jest jeszcze jeden (nawet chyba prostszy) sposób sprawdzenia tej sztangi, a mianowicie: Wystarczy zdjąć wężyk podciśnienia z N75 (ten który łączy N75 i gruszkę) i spróbować pociągnąć powietrze ustami. Palcami łapiemy za sztangę powinna się poruszyć. Nie trzeba mieć nie wiadomo jak mocnych...
Mam podobny problem w 1,9 ASV , po odpaleniu silnika regulator kata wychylenia lopatek "gruszka" wciaga sztange maksymalnie ustawiajac max cisnienie w dolocie, po przygazowce turbo glosno gwizda tak jak by w dolocie byla nieszczelnosc a zaworek n75 jest w tym czasie pod napieciem. Sprawdzilem caly dolot pod katem szczelnosci, dodatkowo zaslepilem zawor...
Masz na Ross-tech co to za błędy: 16804/P0420/001056 - Układ katalizatora; Bank 1: Wydajność poniżej progu Możliwe przyczyny Nieszczelność w układzie dolotowym i/lub wydechowym Uszkodzony katalizator Uszkodzony(e) czujnik(i) powietrza Czujnik(i) powietrza Usterka sterowania Możliwe rozwiązania Sprawdź układ dolotowy i wydechowy pod kątem nieszczelności...
Witam, Sytuacja przedstawia się w następujący sposób: Turbina jest po regeneracji z powodu braku mocy. Po zamontowaniu turbiny jest poprawa lecz nie jest tak jak powinno być tzn. samochód ma przyspieszenie lecz po osiągnięciu ok. 100 - 120 km/h lub 2100 - 2500 obrotów na czwartym biegu ma spadek mocy turbina przestaje pracować nie słychać jej. Zawór...
Masz dwa czujniki temperatury . Jeden na wezu ktory podaje temp do ECU a jeden przy glowicy taki duzy wciskany do wskaznika na tablicy. Ktory odlaczyles? . Bez diagnozy VAG na zimnym silniku z rana i pozniej na cieplym po jezdzie nic nie zrobisz. Moze byc tez padniety przeplywomierz. Moze byc padniety zaworek n75. Ciezko tak stwierdzic. Zrob test VAGiem...
Witam, Piszę na prośbę znajomego, posiada on A4 1.9TDI AFN. Kupione rok temu, ściągnięte z niemcowni(użytkowane przez starszego pana, niestety...). Od jakiegoś czasu występują klasyczne notlaufy- auto vmax 130km/h, brak mocy. W Błędach oczywiście widnieje kod 00575 . Wystawiam logi dynamiczne grupy 3,10 i 11. Wnioskuję z nich że turbina przeładowuje...
Mozesz podłączyć podcisnienie do gruszki turbiny i zobaczysz czy nie ucieka, czy trzyma cisnienie. Podlącz pod wezyk idacy od gruszki przy turbinie do zaworka n75. Ciśnienie w gruszce trzyma, także jest szczelna. Ponadto sztanga od gruszki przy zapalaniu jak i przegazowywaniu w ogóle się nie rusza. Ręką można ją ruszać bez problemu . Co do samochodu...
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Zrób zdjęcie który to bezpiecznik, to coś pomyślimy, zawór N18 steruje jest od recyrkulacji spalin, decyduje ile spalin dostaje się do układu spalania, możliwe, że jest on uszkodzony i cały czas podaje dużo spalin do układu dolotowego i przez to ten dym oraz brak mocy. Proponuje spróbować go podmienić na chwile z innym i sprawdzić czy sytuacja się zmieni....
KOMBINATORZE ALPEJSKI !! Z uporem godnym lepszej sprawy usiłujesz sobie bardziej popsuć samochód, niż już jest zepsuty, to są modulatory elektropneumatyczne, a nie zaworki w stylu 12Votwórz/0vzamknij,stany pośrednie nie występują. Odpinałeś przepływomierz, efekt, praca silnika taka sama, Twoja diagnoza: uszkodzony przepływomierz, moja: coś w o sprzęcie...
No coz sprawdzilem jak radziles i sam nie wiem co myslec. Obydwa zaworki zachowywaly sie tak samo - moglem i dmuchnac i zassac powietrze z malym oporem. Troche jednak dziwne by bylo ze by obydwa byly uszkodzone - tym bardziej ze jak napisalem wczesniej po podlaczeniu calego ukladu sztanga turbiny reaguje i sie odchyla. Jest jeszcze jednak jedna sprawa....
Rozumie zasady działania,morze żle to napisałem przepraszam,chodziło mi o te zaworki N75 czy coś takiego.Do nich są podłączone wężyki podcisnieniowe.A co do ciśnienia 1 bar to komputer pokazuje mi na wolnych obrotach 3 bar ciśnienia,to chyba za dużo a jak dodam gazu to skacze bo raz mi pokazuje 0.5 bar a raz 3bar.I stwierdzono że to ten czujnik map...
Witam auto jeżdzi w trybie awaryjnym czyli max 120km/h. Błedy to: 65535 00575 W aucie została wymieniona : -turbina zregenerowana -zaworek N75 - wszystkie nowe wężyki -orurowanie zdemontowane dokładnie umyte i obejrzane -intercooler cały -sterownik sprawdzany niezaolejony, wężyk w środku cały - przelutowany boost sensor z drugiego sprawnego sterownika...
Witam a raczej przepływomierz wykluczyć,że uszkodzony?a jak sprawdzić turbosprężarkę?Np bez pomocy kompa?filtr paliwa wygląda ok.Jestem zielony w tych rzeczach.A samochód na biegu jałowym praktycznie dobrze wchodzi na obroty.Dodam że auto było uszkodzone i była dziurka w takim plastiku(obudowa malutkiej chłodnicy intercooler? )już zaklejona poxiliną...
Nie mam dobrych wieści. Auto dalej źle jeździ. Po wymontowaniu kolektorów z turbo okazało się, że turbo nie jest brudne. Problemem okazała się zapieczona gruszka, przeczyściłem ją wd40 i sprężonym powietrzem i zaczęła działać. Po złożeniu wszystkiego auto dalej nie ma mocy. Zrobiłem test polegający na podłączeniu na krótko turbiny z pomocą vac i auto...
wsumie przepraszam ze zawracam głowe,dziekuje za pierwsza rade i małe uspokojenie ze nie ma sie zbytnio czym martwic:)jak zacznie brać olej 100L na 100km to zaczne sie martwic:) pozdrawiam wszytkich Dodano po 5 a,teraz mi sie przypomnialo. na vag milem bład zaworku n75 od turbo nim sie władowałem w zakup nowego postanowilem zobaczyc co to wogole jest...
Witajcie Swego czasu autko czasami szwankowało (raz na 2-3 tygodnie) zapaliła się kontrolka silnika ,ale pomagał ponowny rozruch.Niedawno kontrolka zapaliła się na stałe(nie pomaga ponowny rozruch),auto czasami zaczyna chodzić jak traktor i nie ma kompletnie mocy,a za chwile silnik chodzi poprawnie aż znowu nie zwariuje.Podłączyłem vaga i wyszło,że...
Witam Wczoraj w nocy rozebrałem dwa zaworki n18, n75 wyczyściłem je oraz przesmarowałem n75 był strasznie zabrudzony ciężko pracował teraz jest ok do tego wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe. W n18 ktoś kombinował i pokleił jeden wężyk do zaworu bo urwał jeden odczep, dostałem za darmo inny n18 który miał uszkodzone mocowania i zamieniłem...
na zgaszonym silniku sprawdz jakie jes zasilanie na przeplywce i jakie jest na aku przy włączonym zapłonie. jak za duża różnica ok 1-1.5V to moze wskazywać na przekaźnik zasilający ecu. U mnie wymiana pomogła jak ręką odjął. pozdro Sprawdzone, Róznica napięcia to 0.04V. znalazłem jeszcze jeden rewód zasilający na kablu od przepływki i tam jest tylko...
witam mam problem z N75 autko Passat B5 2002 rok, silnik od 130KM, sterownik 115KM autko ewidentnie grzebane i prawdopodobnie po spaleniu. wszystkie elementy rozwiązane poza N75...zawór sterujący sprawny (testowany), Vacum generuje odpowiednie podciśnienie, zasilanie na zawór OK, jedynie co szwankuje to masa...jak sie domyślam masa steruje pracą N75...proszę...
Witam. Uporalwm sie wkoncu z przekladke uszkodzonego silnika;) oczywiście byłoby za pięknie gdyby wszystko było ok za pierwszym razem. Borykam sie z takimi problemami jak : -Dłużej trzeba kręcić by odpalil. - wskazówka temp. Leży i dopiero po dobrej długiej jeździe.... Zgaszeniu i ponownym odpalenia zaczyna pokazywać temperaturę. -brak mocy- tzn jest...
Jeżeli to kierownice to tylko demontaż i czyszczenie. Ale najpierw trzeba sprawdzić czy zaworek działa prawidłowo, wężyki są nie uszkodzone i czy gruszka ciągnie sztangę. Jedno po drugim wykluczyć i będzie wiadomo. Jak najbardziej podzielam zdanie kolegi, najpierw sprawdź przewody podciśnieniowe i wszystkie połączenia, ponieważ czasem takie błędy i...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem posiadaczem seata w tdi ze zmienna geometrią turbo. Przeczytałem już masę tematów z problemami tdi odnośnie turbiny i wpadania w tryb awaryjny. Moje auto wpada właśnie w tryb awaryjny. Czytałem wiele tematów i obserwując porady sprawdziłem nast elementy: przewody podciśnienia rury, wężyki-sprawne,- niepewne...
Czy zawór turbiny może być zamieniany z zaworem chłodnicy spalin?. Pytam bo chciałem wykluczyć uszkodzenie N75, powszechne są zamiany z EGR, jednak ten jest napędzany silniczkiem.
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Witam Zakupiłem Audi A4 B5 150km kod silnika AEB. Po zakupie okazało się że N75 jest uszkodzony. Po zmianie na używany egzemplarz auto ożyło i wydaje się że pracuje ok. Prosił bym o ocenę logów dynamicznych 002 + 025. Dwa logi, dwa różne zaworki, przejazdy w tym samym miejscu. Na wskaźniku doładowywania pokazuje mi 0,5-0,7 bar utrzymując przez cały...
Najgorsze to odkręcanie zapewne tych śrub moga być zapieczone, ale postaram się powalczyć z tym sam, dziękuję za odpowiedź. Jeszcze jedno czy jesli ta sztanga chodzi w obie strony luźno to nie jest ona uszkodzona w tej gruszce, kiedyś wciskała się w dół tylko, teraz rusza się w obie strony?
Jaki jest dokładnie błąd? Jeżeli na jednym przewodzie jest +12V a drugi ma przejście między EDC a N75 to wygląda na uszkodzone EDC. Nie warto naprawiać, taniej wyjdzie wymiana na inny i przełożenie pamięci.
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Pewnie się zacina i turbosprężarka przeładowuje więc sterownik odcina dawkę. Tzn. kolego że gruszka do wymiany? Bo jak ja niby podłączam pod strzykawkę to ładnie pracuje... Dodano po 20 Koledzy a moze być to wina zaworku n75? że drga tak ta gruszka ze jakoś nieregularnie podaje do niej powietrze? Czytałem że można podmienić zaworki n18 z n75 aby sprawdzić......
Witam wszystkich, Mam problem z A6 Allroad 180km 04r. kod silnika BAU, Kupiłem autko z uszkodzoną skrzynią tiptronic,przełożyłem całość na manual z a6,wszystko sprawnie przekodowałem i auto jeździ. Ale mam duży problem z mocą,do 2tyś jedzie jakby było w SDI..powyżej strzał i ciągnie jak głupie. Więc rozebrałem cały dolot,podciśnienie turbo i EGR. Wężyki...
uszkodzony zaworek pompie karcher zaworek zaworek podciśnienie
mikrotik firewall filter power acoustik vitodens vitotrol
odciąć immobilizer bojler elektryczny
Ikona klucza na płycie indukcyjnej - co oznacza? Jak wyjąć silniczek z młynka do kawy typ 065 z 1974 roku