Witam, dzisiaj mialem problem z odpaleniem auta. Miernikiem sprawdzilem spadek napiecia na klemie plusowej +2v. Klema grzala sie. Zaciekawila mnie jedna rzecz, klema grzeje sie tym bardziej o ile wiekszy bedzie opor ( utlenienie klemy). Przeciez moc jest tym wieksza im mniejszy opor. Nawet laczac ze soba szeregowo reztstory np. 10ohm i 10 ohm to na...
Witaj! Z tego co opisujesz to mi wygląda na utlenienie się kabla w ołowianej klemie/złącze+/ Moja propozycja to dodaj dodatkowy kabel łączący akumulator-alternator. Tam gdy dokładnie zmierzysz napięcie jakie wychodzi z alternatora to 14, a na akumulatorze może być spadek nawet do 13v. Pozdrawiam Miro.Nas
Witam miałem podobny problem oprócz wentylatora nie działał centralny zamek, i gniazdo do diagnostyki. Problem był na bezpiecznikach przy klemie akumulatora jeden z nich się utlenił wstawiłem obejście z bezpiecznikiem na na kablu i wszystko wróciło do normy. https://obrazki.elektroda.pl/1694216600_...
Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem. Coś w tym jest bo Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Nie podoba mi się ta gorąca klema. Być może fabryczne zagnieceni się utleniło, masz możliwość sprawdzenia lub wymiany tej klemy? Alternator pozbawiony bufora w postaci akumulatora...
Nie grzeją Ci się przypadkiem przewody na plusowej klemie? U mnie objawy były podobne i po odpaleniu auta po kilku minutach nie można było dotknąć plusowej klemy. Niby fabrycznie pozaciskane ale pewnie coś się utleniło i był taki efekt.
Doszedłem do tego co się zadziało. Okazuje się, że na klemie + akumulatora jest zestaw 6 dodatkowych bezpieczników z czego 2 odpowiada za zasilanie skrzynki bezpieczników/przekaźników w środku. Jeden bezpiecznik 80A się utlenił i przepalił, część skrzynki bezpieczników nie była zasilana i jakiś geniusz podłączył zasilanie cieniutkim kabelkiem z zasiania...
Mogły czujniki się przestawić, sprawdź czy mikrofony są ustawione na tył samochodu. Czasami przyczyną są też spadki napięć, warto sprawdzić kondycję podłączenia masy i plusa, przeczyścić styki bezpiecznika na zasilaniu i klemy (był odłączany akumulator, może się utleniły)
Witaj! Kabel o którym pisałem to ten AKUmulator.-ALternator. Zazwyczaj przy utlenieniu się przewodu z klemą zjawisko jest odwrotne.Napięcie zazwyczaj jest zaniżone a efekt taki,że akumulator jest nie doładowany.Napięcie utrzymuje się w granicach 13v. Zjawisko jakie występuje w Twoim przypadku to wygląda tak jak by w momencie wystąpienia napięcia powyżej...
jest powyżej 12,5V. A w miejscu styku przewodów od klem z płytką jest 0,01V, więc tu jest problem, ale nie wiem, co go powoduje. Co może dawać taki efekt? Choćby kabelki. Albo alu miedziowane, albo z wiekiem się utleniły. Kolejne, że twój opis nie jest 100% oczywisty, ani co do trybu pomiaru (ogrom ludzi tutaj mierzy źle, albo nie wie, co naprawdę...
Oryginał wyglądał raczej na 12mm2 ale mniejsza o to - co jest w/g Ciebie głupiego w mojej poradzie? W/g mnie lepiej dać kabel w jednym kawałku między alternatorem, a akumulatorem, niż składany z 2 odcinków. Przełączkę między rozrusznikiem, a alternatorem można usunąć jeśli komuś bardzo przeszkadza. Kabel rozrusznik-klema jest nie do ruszenia, bo jest...
Jeżeli po cyt:..."dosłownie 3 sek podłącZeniu prostownika ..."samochód odpala,to powodem może być słaby,utleniony styk połączenia kabli do akumulatora lub samych kabli do klem zaciskowych albo kabla minusowego do karoserii samochodu.Ponieważ jałowe napięcie nie obciążonego prostownika jest większe niż 12V może ono powodować przepalenie tlenków na stykach...
Bardzo prosto można zlokalizować tą usterkę za pomocą dobrej klasy kabli rozruchowych a nawet jednego. Złap krokodylem za klemę minusową akumulatora zamontowaną na trzonku akumulatora a drugi krokodyl tego kabla rozruchowego zapnij na obudowie silnika. Zakręć rozrusznikiem i wszystko będzie jasne.Sprawdż jeszcze i popraw połączenie kabla prowadzącego...
Rozumiem, jeżeli chodzi o nadmierne spalanie, ważna jest kondycja sond Lambda, czy potrzebuje masy z tłumika, który koroduję i nie ma połączenia, czy taka sonda lambda bierze masę z odrębnego kabla. Co do wentylatora to warto by było podłączyć komputer i sprawdzić jaką temperaturę widzi sam komputer podczas startu na zimnym silniku, może po prostu padł...
witam ponownie dlugo nic niedzialalem bo mnie niebylo ale ostatnio troche poszperalem i okazalo sie ze utleniony jest przewod w wiazce od komputera po naprawie ruszyla klima i obrotomierz i nawet zaczol odpalac ale po chwili przestal?!podczas rozruchu odcina napiecie na wspomniany wczesniej elektrozawor i niebardzo wiem oco chodzi moze ktos sie z tym...
Znalazłem kilka wpisów na podobny temat, po części rozwiały moje wątpliwości, ale jeszcze nie do końca usunąłem problem. Od początku. Od jakiegoś czasu na klawiaturze świeciła się dioda "usterka" a komunikat informował o usterce akumulatora. System się załączał, działał normalnie. Nie bardzo miałem czas zaglądać do centralki. Dwa dni temu jednak problem...
mam jeszcze jedno pytanko do pana skoro jest pan w temacie , otóż dziś vectra zaczęła mi gasnąć na benzynie jak i gazie , po wyjęciu kluczyka ze stacyjki usłyszałem dziwne chrobotanie dochodzące z prawej strony w nogach pasażera przy drzwiach , dokładnie tam gdzie jest sterownik centralnego zamka KIEKERT za nim wisiał na kablu przekażnik i to on wydawał...
Witam. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, ale chciałbym przedstawić swój problem w nadziei, że ktoś mi podpowie gdzie tkwi problem. Zaczynając od początku sytuacja zaczęła się w następujący sposób Samochód Renault Megane coupe 16.16v 2000r. z komputerem. Swojego czasu straciłem prędkościomierz w rozmowie z mechanikiem udzielił mi wskazówki, że prędkość...
Witam, Jakiś czas temu wymieniłem alternator u siebie w aucie, konkretniej oddałem do regeneracji do firmy. Firma ta wymieniła oczywiście łożyska oraz regulator napięcia (zastosowali regulator transpo) Po założeniu alternatora i odpaleniu auta na multimetrze odczyty są 13.9V na zaciskach akumulatora na jałowych obrotach, natomiast odczyt ładowania poprzez...
Jeśli klemy są np. zaśniedziałe, czy powinna być jakaś różnica pomiarów między tym na klemach a tym na bolcach? Różnica napięcia, szczególnie przy pomiarach bez obciążenia, jest w tym wypadku zupełnie nieistotna. Znacznie ważniejsze jest to, że przy dużym prądzie i silnie zaśniedziałych klemach może dojść do zupełnie niepotrzebnych strat energii, bardzo...
Witam Wszystkich użytkowników W skrócie opiszę usterkę z jaką się spotkałem naprawiając samochód mojego syna. Samochód VW FOX silnik benzyna 1,2 rocznik 2008 Objawy: 1) zapalenie się lampek kontrolnych: - ABS - ESP - hamulec ręczny do tego 3 sygnały dzwiękowe z tablicy Sytuacja ta nie była ciągła tzn. nie zawsze dochodziło do tego typu objawów, jednego...
1. Sprawdź przewód masowy odchodzący od klemy, w tym aucie lubił on pęknąć - słaba masa mogła by tłumaczyć problemy z ECU. 2. Możesz podmienić/wymienić czujnik położenia wału - koszt ok 50pln. To też standardowa usterka. Objawy są właśnie takie że silnik jak sjest zimny jest ok, jak się rozgrzeje potrafi się wyłączyć po ostygnięciu - 5/10 min można...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Ładowanie aku bez odłączania jest obarczone ryzykiem . Jeżeli nastąpi awaria prostownika i napięcie wtórne wzrośnie , możesz uszkodzić elementy elektroniczne w aucie . Pozatym klemy muszą mieć idealny styk z słupkami aku , nie ma dobrego styku elektrody będą się utleniały. Podsumowanie ; może się nic nie stanie a może...
Ten akumulator jest już pewnie "zmęczony". Na drugim zdjęciu widać "zapocone" miejsce wokół bieguna ujemnego, spowodowane nieszczelnością pomiędzy biegunem a obudową. Elektrolit wyciekał w tym miejscu, powodując utlenianie się klemy i bieguna, a musiało się to dziać już dłuższy czas. Elektrolit na obudowie akumulatora, jak dobrze pamiętam, powoduje...
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Utleniają się zaciśnięte przewody w klemie. Wymiana klem. Możesz sprawdzić do ilu volt spada na akumulatorzew momencie kręcenia, oraz jakie napięcia są bezpośrednio na przewodach,oraz na klemach i porównać.
Kamil1959 nie wiedziałeś o ty, ze klemy akumulatora pokrywa się smarem, po to aby ołów się nie utleniał?
Tak zrobię-w pierwszej kolejności wiązki.. jedno co znalazłem to utleniający się przewód masy przy klemie.. ogarnę temat, ale wątpie żeby to było to, a potem warsztat.. Polecacie kogoś kto specjalizuje się w fordach w Łodzi?
Jakie napięcie na akumulatorze? Próbowałeś odpalać na kable? To, że kręci nie oznacza, że akumulator jest sprawny. Poza tym bywa, że punkty masowe utleniają się, korodują i trzeba je sprawdzić? Akumulator masz poprawnie osadzony, zamocowany, może on w czasie jazdy się poruszył i klemy nie stykają poprawnie?
Klemy zawsze można wyczyścić. A co tam chcesz czyścić? Nie rozumiesz, że klema od strony kabla to tuleja w którą jest wsadzony kabel a nastepnie jest to zagniecione? Na łaczeniu tej tulei z kablem utlenia sie materiał i jest zły kontakt.
Też sprawdź miernikiem. Tak jak wcześniej, czyli spadki napięcia, im większe obciążenie alternatora tym bardziej miarodajny wynik. Czyli przed pomiarem włącz światła, dmuchawę na max i np grzanie tylnej szyby. Pamietaj, że świece żarowe grzeją jeszcze chwilę po uruchomieniu auta. Spadki nie powinny być większe niż 0,1V-0,15V przy dużym obciążeniu, po...
Im drobnej tym lepiej, masz tylko zeszklić tak by czyste było a nie zetrzeć za bardzo bo będzie problem z kontaktem. Całość klemy i elektrody wazeliną nasmaruj. Nic nie będzie się utleniać, będzie dobrze. Wazeliną oczywiście techniczną.
Kiedyś w wózkach stosowało się kwasowe bo tylko takie były. Dziś stosuje się żelowe, bo są czyste, nie kipią kwasem, nie utleniają się im klemy, nie parują śmierdzącym siarkowodowem i nie wybuchają. Poza tym chyba nie ma przeciwwskazań.
Do konserwacji połączeń akumulatora należy używać wazeliny technicznej. Już nie te czasy kolego, już nie. Można, owszem, ale są inne środki, które działają lepiej i je widać, bo są takie silnie niebieskie, i klient widzi za co płaci.... Tak naprawdę można zaciski pokryć praktycznie dowolnym smarem. Smar odcina dostęp do tlenu i wilgoci i złącze się...
Biały osad to skutek utleniania, czasem jak aku się kończy, jest dużo kwaśnych oparów z aku i wtedy utlenianie jest większe niż normalnie. Oczyść klemy na zewnątrz i solidnie w środku podobnie jak zaciski aku. załóż je, a z wierzchu posmaruj wazeliną techniczną żeby odciąć je od szkodzliwych oparów. Ładowanie masz raczej ok, alternator sprawny, prąd...
Sprzedawca przyjął akumulator na reklamację dopiero po długiej i emocjonalnej dyskusji. Dopiero w domu, po zdjęciu plastikowych kapturków, zauważyłem że na bolcu minusowym była jakaś taka szadź lub szron.... co to mogło być??? Na plusowym bolcu takich zmian nie było. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację - zawsze. Jak reklamowałeś na rękojmię,...
Sprawdź wiązkę kabli, która idzie na podszybiu w komorze wycieraczek. Są tam dwa lub trzy punkty masowe z których korzysta między innymi sterownik silnika oraz sterownik wentylatorów. Zwyczajowo stoi w nich woda i utlenia się połączenie nie tylko pod śrubami ale również na samym zakuciu kabla. Wymień zakucia kabli i oczyść śruby mocujące a następnie...
Efekt kapilarny wessie cynę w połączenie mufka-rurka nawet pod górkę, zresztą do takich min. połączeń jest ta szara pasta do smarowania połączenia przed złożeniem - zawiera rozdrobnioną cynę, tak że z "druta" się ją tylko uzupełnia. Warunek - miedź na odcinku samego połączenia musi lśnić - utlenioną lutuje się źle, a nawet tragicznie. Drugą ważną rzeczą...
Zabezpiecza on co prawda przed utlenianiem (przez odcięcie dopływu powietrza) jednakże posiada on również inne dodatki między innymi specjalne elementy „ścierne” których zadaniem jest „złamanie” (usunięcie) tlenku aluminium w trakcie procesu zaciskania końcówki. Stosowany jest zatem on wewnętrznie (wewnątrz końcówki) w trakcie...
Czyli są 2 akumelatory 6V (tak właściwie to dwie baterie szeregowe trzech akumulatorów kwasowo ołowiowych, ale to dużo pisania i dużo do zapamiętania, to nazwijmy to prosto - dwa akumulatory 6V). Grzeje się połączenie pomiędzy akumulatorami. NIe wiadomo czy grzeją się inne kable. Grzanie przewodu jest spowodowane wydzielaniem się w nim dużej mocy. Moc...
Oczywiście większość "mądrości" wyczytane w necie i przeważnie od ruskich. Tak się składa, że ci na wschodzie jakoś maja mniej oporów wewnętrznych przed dzielenie się wiedzą i "tajemnicami zawodowymi", niż ci z zachodu ;) Teoria jest mniej więcej taka: kratka płyty jest w zasadzie taka sama, a powłoka Ca jest nanoszena na powierzchnię płyt, po czym...
utlenić miedź utlenić przewód utlenić kineskop
automatyczny regulator modem simlock orange checksum błąd
szarpanie silnika niskich obrotach
OSD do TV: połączenie kompozytowe RCA, SCART, konwerter HDMI – Panasonic, SCART, CVBS, OSD Znak zapytania w SMS - znaczenie i przyczyny