kompresji raczej na razie bym się nie czepiał. Ale sprawdził czy pompuje rury intercoolera.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem, to będzie naj bardziej wiarygodna diagnoza.
Uszczelniacz.
Upuszczać jest sens jeśli przy osiąganiu maksymalnej temperatury skraplacza spada lub znika przegrzanie, to moim zdaniem pierwszy sygnał przeładowania. Upuszczanie to zawsze ryzyko zmiany składu czynnika i utrata oleju.
Nigdy się nie leje syntetyku do silnika który wcześniej pracował na oleju mineralnym czy półsyntetyku. Katastrofa gwarantowana.
Wpiąłem się z manometrem w wąż, który doprowadza ciśnienie do dżojstików czyli pomiędzy dżojstiki a reduktor.
Nikt nic nie pomoże?
Stracił kompresję, przedmuchuje do skrzyni korbowej i wydmuchuje olej odmą, może to tylko pierścienie na tłokach.
zatarł się, na złom
Prawdopodobnie zatarty silnik, po uprzedniej usterce turbiny i spalone główne bezpieczniki na akumulatorze.
a skąd ma to być w misce skoro zapewne kanał do pompy oleju prowadzi?
i iloscią cylindrów 4/6
Witam serdecznie. Mama opla astre 1,4 '93 monowtrysk benzyna. No i znika mi litr oleju na 2000 km :(. Generalnie wiem napewno że uszczelka miski olejowej jest nie szczelna bo jest cała mokra i troszke kapie, ale czy to możliwe że może mi litr oleju wykapać. Rozmawialem z mechanikiem że uszczelnienie silnika miska olejowa, uszczelka kopułki wraz z pasowaniem...
Problem jest raczej w nieumiejętnym posługiwaniu się miarką.
Witam, ostatnio podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka oleju. Zatrzymałem się w celu sprawdzenia poziomu oleju okazało się że jest minimum, po dolaniu 2l, zrobiłem ok. 50km i znowu zapaliła się kontrolka oleju. Sprawdziłem stan i okazało się że olej znowu zniknął po dolaniu 2l znowu zrobiłem 50km i kolejny raz zapaliła się kontrolka. Z rury wydechowej...
Wymieniałeś zestawy ? Czy panewki korbowodowe wymieniałeś ? Czopy wału w jakim stanie bo szlifu nie robiłeś ? Przy rozbiórce motora do panewek głównych zaglądałeś ? Zaślepki wału sprawdzałeś ? Niby biały dym to para wodna , ale olej robi Ci się siwy ? Bąk w jakim stanie ? Bo często to on kradnie ciśnienie najlepiej byłoby wymienić na podstawę pod 2...
No właśnie chce pokolei posprawdzac i zniwelować utraty oleju.
problemem okazało się luzy na wałku rozrządu, wałek kupiony, panewki i problem znikł. Trzeba liczyć się z tym że oryginalne części Volvo nie pasują do siebie, czopy wałka rozrządu produkowane są z nadmiarem.
Po odpaleniu kopci na niebiesko, utraty oleju dużej ilości nie zauważyłem, jak z przepustnica nie mam pojęcia
Jeżeli masz możliwość to podłącz się pod kompa i zobacz jaki czasy wtryskowe ma jeżeli różnica między czasami jest duża to można by je podejrzewać ale to by nie miało koneksji do utraty oleju chyba że masz wyciek
Uszkodzenie uszczelki moze byc przyczyna utraty oleju .Czy wczesniej tez bral olej jak z plynem bylo w porządku?
Witam. Mam problem z samochodem a mianowicie stracił moc max 120km przy pedał gazu do dechy przy tym okropnie dymi oraz utrata oleju czy koś może coś powiedzieć na ten temat chrysler grand voyager 2,5 2002r
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Nie za bardzo opada.
... właśnie trochę się zatarł, ale bardziej od wjechania w dziurę i pękniętej miski, utraty oleju i .... tylko blisko podjechania na stację ... i panewki wału do wymiany. Rurka to wyszła tak przy okazji, cała jest drożna, ale będzie lepiej ją wymontować i głębiej zajrzeć, przeczyścić, przewiercić. Liczyłem, że ktoś wie, jak kanały są prowadzone, jakiś...
Warto brać. Dorobić sterowanie zapewniające autonomiczną pracę, zapewnić warunki wentylacyjne, czyste powietrze jak pisałem. Co do cofania powietrza, nie trzeba żadnego elektrozaworu, a jedynie zawór zwrotny z uszcelnieniem metal-guma-metal. W tej sprężarce jest już duża objętość pomiędzy kolektorem wylotowym a miejscem na zawór zwrotny i nie ma ryzyka...
rozsypała się turbina i nic więcej,tylko ta jazda bez oleju mogła wykończyc silnik.
Pół kieliszka to w zasadzie norma.Zatem nie to jest miejsce utraty oleju. Po za tym czy wziąłeś pod uwagę to, że po wymianie mimo nalania do poziomu "max" po krótkim czasie stan oleju się obniża bo uzupełnia wszystkie zakamarki. Teraz jest chyba czas abyś temu się dokładnie przyglądał. Mam ten sam silnik ( w Polo) i on nic oleju nie traci.
Stan dobrze podpowiada. 575 , to właśnie ciśnienie w dolocie . Może być to wieszający się zawór EGR lub jak piszesz mapsensor. Tylko jaki to rocznik? Zobacz jak wygląda przewód łączący dolot z z MAP , na pewno jest tam trochę oleju.
Awaria turbiny ? Kolego kiedyś naprawiałem takie auto w którym uszkodziła się turbina . Niestety kierowca kontynuował jazdę . Po wymianie turbiny okazało się ,że silnik nie trzyma ciśnienia na ciepłym silniku. Moim zdaniem przyczyną była utrata części oleju po uszkodzeniu turbiny co spowodowało trwały brak ciśnienia oleju.
Może być korek ukryty gdzieś pod jednym z mocowań przekładni, ale również (nawet często) takiego korka nie ma gdyż olej nalewa się w procesie składania przekładni. Używa się specjalnych syntetycznych przemysłowych olejów przekładniowych, takich jak np. Shell Omala, Agip (nie pamiętam nazwy). Według mnie, zacznij szukać nowej przekładni (nie motoreduktora)....
podczas wymiany oleju w "S tronicach" (po roku 2015 skrzynie: 0CL, 0CK, itp) wymaganym jest zastosowanie tzw. specjalnej procedury wymiany oleju w części sprzegłowej... procedura ta związana jest z zastosowaniem wewnątrz skrzyni elektrycznej pompy oleju jak i "akumulatora ciśnienia" starszy typ S tronica posiadał pompę oleju napędzaną mechanicznie,...
Warsztat. Sam nie masz zielonego pojęcia.
Witam mam to samo co to może byc??Silnik szarpie jak jade!!
wysiliłeś się, żeby przeczytać temat? przyczyn może być wiele ale tą najtrudniejszą do diagnozy są kasowniki luzów bo jest ich dużo i utrata ciśnienia jest rozproszona.
Luz, to 0.20 mm dla obu zaworów. Odkręć pokrywę, ustaw zawory na tak zwanej "mijance", przekręć wałem jeden obrót, zgodnie z kierunkiem pracy silnika i ustaw dokładnie na znaku OT. Znak ten jest na kole zamachowym i będzie widoczny po zdjęciu okrągłej plastikowej zaślepki, która jest na osłonie szarpaka. Uszczelkę pod pokrywę należałoby dać nową, lub...
Tak pompa nowa, Pierburga. Tylko jak w nowej pompie paliwo może mieszać się z olejem jak są tam 2 oddzielne układy olejowy i paliwowy.
Ponawiam
Dziwna sprawa wyszła, bo podczas wymiany tego czujnika jeszcze odrobina oleju się wylała po czym samochód opuściłem z lewarka (aby był ustawiony na prostym podłożu), następnie odpaliłem na chwilę aby sobie pochodził kilka minut. (Zgodnie z instrukcją) Następnie zabrałem się za uzupełnienie tego utraconego oleju za pierwszym razem gdy sprawdzałem czujnik...
Na pewno.
AUTO ZOSTAŁO SPRZEDANE Z PROBLEMEM
Skrzynia biegów to jedno, ale cała reszta osprzętu - kolektory, sterownik silnika. Większość możliwych przyczyn utraty ciśnienia oleju jest w dole silnika, nie w głowicy... olej nie jest rozrzedzony benzyną?
Cały olej zgubiłeś, czy jednak coś zostało? Na czym polega to inne brzmienie - klekot, szum, tarcie, inne? Jak zgubiłeś cały olej, a jechałeś kawałek, to skutki niestety mogą być opłakane. Choć na razie nie tragizujmy - dolej oleju do stanu, zmierz ciśnienie sprężania, pooglądaj świece, sprawdź czy oleju nie ubywa w przyspieszonym tempie. Idealnie byłoby...
Pierwszy podejrzany Turbo . Czyli odpięcie węża do turbo i sprawdzenie luzów wirnika i ilości oleju w dolocie można też sprawdzić czy regulacja turbo się na zacięła.
no już wiadomo --- urwał się wałek w koszyku, czyli caly koszyk do wymiany
Problem wróci albo polecą panewki po tym doktorze.
Sprawdź poziom oleju w układzie wspomagania.
To musisz najpierw sprawdzić.
co ustaliłeś?Jakie ciśnienie paliwa/Przepustnica chodzi w całym zakresie?Wydech drożny?
Nie ma to jak rzeczowa odpowiedź.
przegrzac się, zobacz ile masz wody w zboirniczu i czy niema tam oleju przyczyna tego co sie stalo jest uszkodzony obwód wentylatora, mogła paśc uszczelka lub głowica
Wydaje się że turbo masz do regeneracji.
Jak zgasł to przeżyje turbo.
Ano jeszcze raz (ostatni) na ten temat. Raczej oba podane przykłady zalicza się do olejów mineralnych. Jeśli wyczytałeś coś innego to sprawka marketingu lub dosadniej reklamy. Ponadto inny zapas starzeniowy czyli, że inny czas utraty własności np przy braku użytkowania. Różnią się tzw jakością (chociaż niewiele SG i bodajże SF). Więcej wiedzy u wuja...
Często zdarza się, że uszczelnienie na tłoku ulega uszkodzeniu przez opiłki w oleju. Kiedyś po rozmontowaniu okazało się, że uszczelnienie było przerwane.
Witam Mam daw polonezy caro i atu z roku 1996 i z obydwoma zaczęło się coś dziać 1)CARO przebieg 200 tyś uszczelka pod głowicą niebyła jeszcze ani razu robiona auto już od dłuższego czasu bierze olej. Mam problem z mocą której niema w samochodzie, stało się to podczas jazdy stracił gwałtownie na mocy i strasznie trzęsie silnikiem na trójce, nie wspomnę...
Okazało się, że w silniku był tylko litr oleju więc może tu jest podobnie.
Auto zostało zakupione wczoraj. Po przejrzeniu podejrzewam, że winowajcą jest korek wlewu oleju silnikowego – brak uszczelki, zasysanie powietrza.
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Może nie utrata gazu, ale na pewno utrata ciśnienia oleju w amortyzatorze. W ogóle amortyzator był wykonany jako rozbieralny? Jeśli nie ma zbiorniczka na olej (gaz) w postaci gruchy z boku amortyzatora lub zbiorniczka połączonego wężykiem, a na pewno u Ciebie go nie ma, to są nikłe szanse aby to poprawnie złożyć z powrotem. Radziłbym zwrócić się do...
Skoro brak oleju w silniku i do tego kopci na siwo, to turbo do wymiany/naprawy. Nic innego tutaj nie poradzisz, zacznij od turbiny.
To jest test wskażników i nie ma nic wspólnego z diagnostyką silnika. Zapisane błędy to błąd poziomu paliwa i poziomu oleju.
Temat zamykam. 10 tys. przejechane i zero przyrostu/ spadku oleju. Raczej powinno być ok. Miałem jeszcze przygodę z wysadzoną przez ciśnienie chłodnicą ale to już inna kwestia.
Zdecyduj się czy dolewasz 4,5 litra na 10 tysięcy, czy litr na 10 tysięcy. W tym pierwszym przypadku katalizator będzie miał już dość, ale z drugiej strony przy aż 300 tysięcy km i jeszcze jeżdżąc na LPG to bardzo niewielkie zużycie jak na ten silnik (450ml na tysiąc). A jeśli litr na 10 tysięcy (100ml na tysiąc) to tylko pogratulować stanu motoru,...
Dostałeś już odpowiedź Moje pytania były A co sądzicie o utracie mocy? Czy wymiana czujnika położenia wałka ssącego da efekt? I jaki założyć (kupić) bo rozrzut cenowy przede wszystkim jest kosmiczny. Więc co w tym wypadku ma Zmierzyć ciśnienie oleju Co ma ciśnienie oleju do utraty mocy? Jakaś rozsądna odpowiedź.?
Tu kilka mądrości. Raczej wprowadzanie w błąd i snucie wiejskich mądrości. To jakie są faktycznie elementy składowe i ich połączenia nie jest żadną tajemnicą. Wystarczy zassać pdfa z kartą katalogową sprężarki. Przejrzeć schematy, a nie opowiadać głupot i wprowadzać w błąd. Jak się nie ma nic konstruktywnego do powiedzenia, to lepiej zmilczeć, a to...
Ten kod błędu diagnostycznego (DTC) jest ogólnym kodem układu napędowego. Błąd P0215 jest uważany za kod ogólny, ponieważ dotyczy wszystkich marek i modeli pojazdów. Chociaż konkretne kroki naprawy mogą się nieco różnić w zależności od modelu. Zawór elektromagnetyczny wyłączający silnik jest przeznaczony do odcięcia dopływu paliwa w pewnych okolicznościach....
Sprawdź luzu zaworowe. Sprawdź ssanie czy na rozgrzanym silniku jest na 100% zamknięte. Czy nie bierze oleju?
Odwiedzić warsztat.
Czyli zatarcie pierwszego kompresora, mogło spowodowane być utratą oleju plus przegrzanie od pracy 24h. Żeby sprawdzić szczelność poszczególnych elementów układu musiała by być rozbieralna lodówka, ta wygląda na nierozbieralną.
Moze byc nie wyczuwalna utrata mocy ale jak najszybciej stwierdzic ubytek tak duzej ilosci oleju no i tego czarnego dymu .
potrzebował bym tylko tabelki z końca książki z danymi technicznymi ilościami olejów itp...
Witam. Mam problem z moim vw passacie b5 a mianowicie, jeżdżąc po mieście to tego nie idzie tak odczuć ale za to jak się wyjedzie na trasę to się zaczyna. Do około 90km/h jest wszystko normalnie ale zaraz po przekroczeniu ww prędkości to powstaje coś w rodzaju jakiegoś odcięcia, bardzo słabo przyspiesza i tak jak by turbina przestała działać. Co to...
Witam, Zaczął bym od zczytania błędów. Może dadzą dodatkową wskazówkę. MAP sensor jest sprawny ? Kiedy był wymieniany/ czyszczony ? Turbina "świszczała" przed awarią ? Gruszka od turbo sprawdzona ? Czy są ubytki oleju ?
koledzy rozwiązałem problem wałki nowe kupiłem dopiero auto chodzi problem rozwiązany
Auto ma przejechane 165tys. A i ostatnimi czasy pojawił się kolejny problem ucieka mi woda z chłodnicy , lecz nigdzie nie widać wycieku. Patrzyłem w zbiorniczku czy są może jakieś oczka oleju ale nie ma.
Z praktyki wiem, że zmiana zabarwienia iskry pomiędzy elektrodami świecy wynika z zanieczyszczeń które między nimi się znajdują, są m.in. pozostałości sadzy lub paliwa, oleju.
Na jakim oleju silnikowym jeżdzisz.?
Umówmy się, że temat diagnozy kondensatorów mamy już załatwiony. Po pierwszych już zdjęciach można powiedzieć, że są sprawne. Gdyby było inaczej - nacięcia na górnej części byłyby popękane, a na płycie było by widać ślady jak po oleju wokół nich. Nie są więc "wylane" - nie dostały "przebicia" i pracują poprawnie. Utrata pojemności raczej też nie wchodzi...
nie tylko w tym sie lamaly, w 406 to nagminne po wymianie rozrządu
Witam Mam problem z płynem chłodniczym w Renault Laguna 1,9dci (88KW/120KM) Problem polega na tworzeniu się ciśnienia w układzie chłodzenia podczas odkręcania korka zbiorniczka podnosi się płyn troszkę wykipi i opada auto nie ma utraty mocy poziom oleju nie ulega zmianie nie ma płynu w oleju ani oleju w płynie. Była robiona uszczelka pod głowicą ok...
Jak ktoś ma g... a nie pojęcie przez duże "g" to i zwykłą kosę popsuje na kamieniach. Dużo moich znajomych ma te kosy i jakoś pracują (niektóre mają kilka lat) ale jak ktoś odkręca "manete" na ful i kosi to się nie ma co dziwić. Po drugie olej Stihl to zwykły mineralny olej. Sprzęty markowych producentów najczęściej mają powłokę nikasil czy inną, gładką...
wiktorek29 - zdjęcie drugie które zrobiłeś (to pod licznikiem) to widok czujnika prędkościomierza z góry. Odkręć lewe koło i powinieneś ujrzeć ten czujnik po lewej stronie od uszczelniacza półosi. Delikatnie zdejmij wtyczkę, ale uważaj nie ciągnij za przewody i ostrożnie bo łatwo nie wyjdzie. Czujnik ten jak szanowne grono już napisało ma trzy przewody....
Jako pomoc należy czasem uznać uświadomienie komuś jego błędów,i odwiedzenie go od zamiaru gdy jest głupi lub zły,A za taki uważam naprawianie czegoś na własną rękę kosztem utraty gwarancji.
16804 to przytkany kat. Możliwe że mało jeździsz po trasach, głównie po mieście lub krótkie odcinki. Można próbować go przepalić. Czyli wysokie obroty i tak 50km jazdy - najlepiej po autostradzie. Aleee kat może być przytkany olejem. Nie ubywa Ci ostatnio zbyt dużo oleju? Możliwe że problem z turbo. Jeśli turbo wysiada to można próbować ją regenerować...
Na jakim oleju jeździsz?
Dzień dobry mam problem z chińskim skuterem Kingway 50, skuter po odpaleniu ma kopa a po przejechaniu 50-100m traci moc i ledwie jedzie. Skuter stojąc na wolnych obrotach nie gaśnie i chodzi płynnie. Leję mieszankę, bo nie mam zaufania do podawania oleju.
Wyczyść z oleju czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ten na dozowniku powietrza . Zachodzi olejem i pokazuje przeładowanie co jakiś czas.
U mnie o części łatwo. Na wale luzu nie mam bo dziadek miał oleju tyle co co 50 mth zmieniał i się nie zużył bardzo.
Zaczął bym od wymiany oleju.
Na 100% uszczelka pod głowicą. Jak się na tym dłużej pojeździ to są problemy z silnikiem - "przybywa" oleju rozcieńczonego płynem, utrata kompresji, wymiana pierścieni itd. przy okazji wynień też płyn chłodniczy bo ten już jest mocno "zgazowany". Pozdrawiam
Wypisujecie tu bzdety. Ja serwisowałem Fabie 1,4 MPI która miała olej syntetyk Mobile, po paru latach serwis skody zmienił na półsyntetyk. Pytałem dlaczego to zrobili, odpowiedź: bo tak powinno być. Dodano po 32 Mam też sam problem z zaworami, kiedy zapalam silnik zaczynają klekotać, po dodaniu gazu cichną i już jest w porządku. natomiast kiedy silnik...
MID 130 PID 177 Parametr: Temperatura oleju w skrzyni biegów. FMI 5 Przerwa lub zwarcie do przewodów zasilających w obwodzie czujnika. MID 130 PSID 200 Parametr: Utrata komunikacji SAE J1939 z jednostką sterującą silnika MID128. Usterka: FMI 9 Upłynął czas oczekiwania na dane ze sterownika silnika przez kanał danych SAE J1939. Uszkodzone lub utlenione...
Najlepiej oblsuguje to producent, odlaczysz wtyczke, dpf sie nie wypala Tylko napełnia. JA tam zauważyłem inna zależność im dalej od wymiany oleju tym DPF cześciej się wypala. PO wymianie oleju 900km a po 10kkm co 300km . i koło się zamyka po kolejnej wymianie oleju.
Co już sprawdzałeś? Stan oleju? Jakieś wycieki? Olej się nie pieni? Pompa hydrauliczna nie wydaje niepokojących/ dziwnych / niestandardowych odgłosów?
Witam Mam Almere 1.8 2002 po lifcie i mam również problem z olejem za 2 miesiące będzie u mechanika a póki co podzielę się moimi spostrzeżeniami i proszę o sugestie: 1. Wadliwe pierścienie - tu nawet NISSAN prowadził akcje serwisową i tu właśnie zaczyna się złożony proces awarii - pierścienie były wykonane z kiepskiego jakościowo materiału więc w wielu...
Dzięki za podpowiedź z olejem. Możliwe, że problemem może być rozrząd? Proszę wybaczyć, jestem laikiem.
Witam, pytanie o trwałość oleju napędowego. Ile lat ON może być przechowywany bez utraty jakości, co dzieje się po długim czasie przechowywania (chodzi o reakcje chemiczne, wytrącanie składników itp.)? Najbardziej narażone na zbyt słabej jakości (stary) ON narażone są zapewne wtryskiwacze - mowa oczywiście o wtryskiwaczach elektrycznych. ON będzie zastosowany...
spaliny raczej gdzieś z tyłu - gdzieś za filtrem powietrza. Bo tam jest ich najwięcej- ciężko tak określić skąd dokładnie. Co do oleju to też gdzieś z tyłu, bo tam jest najwięcej oleju, gdzieś poniżej egr wszystko zachlapane olejem
Witam, mam problem z podnoszeniem w GPW 2007, a dokładniej wózek podnosił fabrycznie na 3,3 m a ostatnio wysokość podnoszenia zmalała do 2,7 m, nawet 2,5 m. Co może być przyczyną takiej utraty wysokości. Stan oleju jest ok, na wolnych obrotach podnosi dobrze, tak samo dobrze radzi sobie z ciężarem, widły nie opadają samoistnie, a jednak wysokości maksymalnej...
utrata funkcjonalności utrata sygnał utrata partycja
makro przycisk access iskrownik ustawić przekaźnik zakłócenia
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Radio Sony C394-CDI w Ford Kuga wyłącza się po wpisaniu kodu Dobór przekroju przewodu uziemiającego dla maszyn