Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Prąd w uzwojeniu wirnika F to wyprostowany i zsumowany prąd trzech faz (z przesunięciem 3x120*). Uzwojenie wirnika powinno być nawinięte podobnym drutem jak stator, wyjście N narysowane linią przerywaną.
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Przegrzanie uzwojeń stojana spowodowane, albo tylko "udławieniem", zablokowaniem wiertarki, albo już wcześniej uszkodzonym uzwojeniem wirnika- częsty objaw -nadmierne iskrzenie na szczotkach.Czy sie opłaca naprawa? Raczej nie.
ale pole indukowane przez uzwojenie "-" będzie w drugą stronę czego konsekwencją będzie zerowe pole A narysowałeś to w przestrzeni? Jak powstaje w takin razie wirujące pole magnetyczne w silniku - też powinno się znosić. Te uzwojenia nie są w jednej linii. Ja bym powiedział, że jak będziesz miał ten punkt środkowy i tam dasz - a na pozostałe trzy pierścienie...
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Nie może być połączenia między pierścieniami ślizgowymi i uzwojeniem wirnika, a jego korpusem. Jeśli takowe występuje, to powoduje właśnie uszkodzenia tranzystorów mocy w regulatorze. Jeśli wirnik ma przebicie, to nadaje się do wymiany, bo przewijać to mało kto chce ze względu na ruch wirowy, jaki wykonuje. Choć mogę ci podać firmę, która to pewnie...
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
W silnikach bocznikowych można regulować obroty zmniejszając napięcie na uzwojeniu wirnika,popatrz na rysunek 232plan ze strony poprzedniej,tam wirnik jest podłączony przez potencjometr. Doczytałem ,poprawiłem
Witam, mam do policzenia prąd w uzwojeniu wirnika. Brakuje mi jednej niewiadomej jaką jest Nr. Jak ją interpretować? Jako połowa czego? W załączniku przesyłam screen przedstawiający niewiadomą. Obliczając prąd w uzwojeniu wirnika będę mógł obliczyć przekrój użyteczny żłobka, niezbędny abym mógł policzyć wymiary prętów w wirniku. Załączam plik w formacie...
Witam. Wartości rezystorów 71 i 72 to 13 kΩ. Część ruchoma tachoprądnicy jest osadzona na wale wirnika, a nieruchoma na obudowie, więc trzeba rozmontować silnik. Można też spróbować przyjrzeć się jej od tej strony silnika, po której nie ma małego koła pasowego. Część która będzie się obracała to właśnie częściowo widoczna tachoprądnica (patrząc...
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Zmierzyłem rezystancję wirnika, pomiar od 1,5 do 1,8 Ω. Zauważyłem lekki ubytek lakieru na uzwojeniu wirnika. Jak mogę sprawdzić ten kondensator?
Prądnica z magnesem trwałym tak się będzie zachowywać, ze wzrostem obciążenia napięcie będzie spadać. Nie jest źle obciążyłeś żarówką 75W, to ile chciałeś otrzymac 100W? Obciąż 2-ma setkami i zobacz, ile mocy pobiorą. Jaką częstotliwość miało napięcie ? Do regulacji napięcia w prądnicach stosuje się regulację pola, poprzez zmianę prądu w uzwojeniu wirnika.
Problem został rozwiązany, okazało się, że luty przy diodach na uzwojeniu wirnika utleniły się"skorodowały" i nie było przejścia. Okazało się też, że drut na uzwojeniu wirnika był aluminiowy, bo cyna nie chciała się trzymać, z zewnątrz miał kolor miedzi ale po przełamaniu był biały, ale udało się jakoś połączyć i jest ok. Dziękuję Panu Staszek49 za...
po pierwsze - uszkodzony wirnik, na komutatorze nie ma połączenia jednego, lub kilku połączeń z uzwojeniem. Zobacz czy bardzo iskrzy. Sprawdź dokładnie połączenia komutatora z uzwojeniem na wirniku po drugie - zawieszają się szczotki, sprawdź czy lekko chodzą i jakość ich docisku Co do kondensatora to ma za zadanie eliminować zakłócenia do sieci i zmniejszyć...
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Na wirniku masz jedną lub dwie diody prostownicze połączone z uzwojeniem wirnika. Zapewne są uszkodzone. Uzwojenie trzeba odlutować od diody (ostrożnie, bo uzwojenie to drut aluminiowy pokryty miedzią) i sprawdzić diody. Diody trzeba sprawdzić dokładnie zwracając uwagę na wskazania miernika, często uszkodzone diody wykazują pewną rezystancję w kierunku...
Bez odłączania stojana w punktach U,V,W nie ma prawa być przejścia do masy, tym bardziej po ich odłączeniu. Jeśli po odłączeniu masz przejście do masy to niestety ale masz uszkodzoną izolację w uzwojeniu stojana.
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
iskrzenie na całym obwodzie komutatora? To są typowe objawy przerwy w uzwojeniu wirnika.
Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Witam. Tak się zastanawiam, czemu ten lakier miał służyć? W tym przypadku, przedewszystkim w celu zabezpieszrnia drutu nawojowego, od uszkodzeń mechanicznych, wynikających z siły odśrodkowej, występującej w czasie jego wirowania. W takich silnikach wysokoobrotowych, bez odpowiedniego zabezpieczenia, mogło by nawet dojść do wyrwania druru z wirnika....
Nie , nie zadziała, podanie 100V na "zewnętrzne" łączówki potrzebne jest do wytworzenia POLA elektromagnetycznego w "stojanie", podając zaś regulowane napięcie na wewnętrzne łączówki regulujesz tym samym prąd płynący w uzwojeniach wirnika i zmieniasz przez to obroty silnika Pozdrawiam
Zrobił z prądnicy transformator. Już to napisałem. A jego uzwojenie wtórne, czyli wirnik zwarte jest diodami. Wiadomo że natychmiast się spaliły, Panie (at)gimak. Wyidukowało się w uzwojeniu wirnika kilkadziesiąt woltów, albo i więcej, ze sporym natężeniem, zależnie od jego położenia w statorze no i bęc. Zacznijcie trochę myśleć, Koledzy, bo Autor jak...
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Silnik może mieć zwarcie w uzwojeniu wirnika. Może dlatego padła płyta sterująca.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Podobne objawy daje też przerwa w uzwojeniu wirnika... A szczotki... może w serwisie Celmy?
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Na wirniku i uzwojeniu zewnętrznym widać ślady jak by coś rysowało powierzchnie Ciepło, coraz cieplej ;)
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
Już chyba wiem o co chodzi. Są na to wzory ale trzeba by znać wymiary silnika w środku i materiał z którego jest zrobiony rdzeń dlatego że w ten sposób można określić straty w żelazie. Straty w miedzi jest prościej obliczyć bo do tego jest potrzebna rezystancja uzwojenia stojana. W uzwojeniu wirnika będą straty podobne ale też dobrze by było znać wymiary...
Jezeli masz rozrusznik D6RA to rozbierz go i zobacz czy czasem nie obluzowała się osłona przekładni. Lubi wypaść z gniazda i "ryje" po uzwojeniu wirnika. Zbytnio nie przeszkadza to rozrusznikowi w pracy ale powstają takie zakłócenia przy rozruchu, że ECU sobie z nimi nie radzi...
Witam Wiele interesujących informacji na temat porównania silników asynchronicznych z uzwojeniem wirnika miedzianym i aluminiowym znajduje się [url=http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA... >> tutaj << (w zalezieniu pomógł wujek Google). Widać, że zmniejszenie strat w uzwojeniu wirnika (przy zmianie Al - Cu) to około 40%, poza...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu ze złomu pilarkę stołową (niestety nie znam modelu ani firmy). Pilarka nie miała ani szczotek w silniku ani trzymaczy, więc zamówiłem takie jakie by tu na oko pasowały. Dziś to wszystko zmontowałem ale przed włączeniem silnika sprawdziłem jeszcze opór na uzwojeniu wirnika. Omomierz załączyłem na przewody wychodzące z silnika...
Urządzenie do sprawdzania wirników, to elektromagnes z otwartym obwodem magnetycznym. Umieszczając w nim wirnik, strumień magnetyczny będzie płynął przez wirnik, indukując w jego uzwojeniach siłę elektromotoryczną. Jeśli wirnik ma zwarcia międzyzwojowe, to w wirniku będą płynąć prądy (bo będzie zamknięty obwód w uzwojeniu wirnika) i blacha przykładana...
Żródłem pola może być zarówno magnetyzm szczątkowy (prądnica samowzbudna), jak i część prądu wyindukowanego podczas pracy prądnicy (prądnica obcowzbudna). Regulacja napięcia odbywa się zreszta poprzez regulację prądu zasilajacego np. stojan (tzw. prąd wzbudzenia). Istnieją też rozwiązania, gdzie uzwojenie wirnika jest "zwarte" diodą, co powoduje, że...
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Małą rezystancję mają: 1. Uzwojenie wirnika. 2. Uzwojenie komutacyjne ( zw. kompensacyjnym) jest to uzwojenie biegunów pomocniczych ( kompensacyjnych). Uzwojenie to włączone jest szeregowo z uzwojeniem wirnika.
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Mam taką ukośnicę z uszkodzonym uzwojeniem wirnika. Nie mogę sobie poradzić z wyjęciem uszkodzonego. Powinien wyjść bez rozbierania przekładni wzdłuż własnej osi, w stronę komutatora? Pod wentylatorem wirnika widać dwie śruby trzymające mocowanie lożyska ale nie ma do nich dostępu bez uszkodzenia wentylatora. Jest wciśnięty w to łożysko i powinien wyjść...
pewnie już po uzwojeniu wirnika.
Żywotność komutatora zależy od doboru szczotek i prawidłowej jego eksploatacji. Uszkodzenia komutatorów zaczynają sie często od momentu uszkodzenia w uzwojeniach na wirniku.
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Mam (paskudny mechanicznie) wirnik prądnicy z uzwojeniem. I zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej będzie zrobić samemu wirnik z magnesami trwałymi. No bo uzwojenia z pierścieniami to rzecz jasna nie nawinę. Tokarka i frezarka jest, więc to nie problem. Ale jak się ma stosunek magnesów neodymowych do uzwojenia? Czy ktoś miał okazję porównać, co zajmuje...
Na 90% przerwa na uzwojeniu wirnika, ale bez pomiarów można tylko strzelać. Zrób zdjęcia wirnika, i podaj dokładny model maszyny.
Mogę dodać do tego jeszcze, że przy widocznym przegrzaniu wycinka komutatora lub kilku mówi to o zwarciu w uzwojeniach wirnika.
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Jeżeli masz zwarcie na uzwojeniu wirnik będzie się obracał z oporem. Im szybciej tym opór większy. Zmierz napięcie na poszczególnych cewkach. Jeżeli tam też brak napięcia to pomyśl o innym rozkładzie magnesów N S. Zakładam, że robisz pomiary prądu zmiennego.
Sprawdź czy masz przejście na uzwojeniu wirnika.
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Coś mi się zdaje, że uszkodzony będziesz miał sam silnik. W pełni się zgadzam z tą opinią, przerwa w uzwojeniu wirnika.
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Zwarty zwój w uzwojeniu wirnika. Niech ktoś napisze jeszcze raz o polutowaniu czegokolwiek, to stosownie to docenię.
C4 i C5 , mierzyłeś pojemność? Zastanawiające dla mnie są różnice w uzwojeniach wirnika. Kilka podobnych prądnic miałem w rękach i były dwa identyczne uzwojenia.
Kolego, jak by można było odczytać oznaczenie diody z obudowy to nie zadawał bym pytania na tym forum. Nie jestem laikiem i mogę umieścić zdjęcie wirnika i diody ale ono chyba nie wniesie nic nowego. Mierzyłem dokładnie i dioda wraz z rezystorem 15kOhm są połączone równolegle, i takie połączenie tych elementów jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika....
Trzeba połączyć szeregowo uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika. (szczotki) Uwaga! Nie pomyl z uzwojeniem prądniczki tacho.
A co kolego Jesiotr1 , z oryginalnym uzwojeniem wirnika tego silnika? I jak dokleić te magnesy na ten wirnik, jak normalnie szczelina stojan- wirnik ma około 1.5mm?
Wszystko zależy jak bardzo będzie obciążony im większe obciążenie tym większą temperaturę będzie generował na uzwojeniu wirnika a właśnie temperatura jest odpowiedzialna za jego zniszczenie (spalenie) chociaż podpięcie 12V prawdopodobnie przekracza jego zakres pracy
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Zmierz cewki stojana czy mają równą oporność. Jeśli tak prawdopodobnie masz zwarcie w uzwojeniu wirnika. Dlatego niskie obroty i palenie szczotek.
Masz przerwę w uzwojeniu wirnika A da się to jakoś sprawdzić? Np. ,,brzęczykiem"?
Miałem takie przypadki, że pomimo sprawnego regulatora napięcie mocno powyżej 14,4. Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy".
Witam. Z tego co się orientuje to wzbudzenie reguluje sie na uzwojeniu wirnika a napięcie pobiera ze stojana lub odwrotnie zależy od producenta. Tak uzwojonego generatora jeszcze niewidziałem. Może byś zrobił jakiś rysunek to by było łatwiej zrozumieć działanie tego generatorka. Z opisu by wynikało że regulacja po przeróbce odbywa się na uzwojeniu wzbudzenia...
Czy w uzwojeniu wirnika generatora nie ma przypadkiem diod? Może jakiś schemat?
Może być też zwarcie na jednym uzwojeniu wirnika. Można to sprawdzić prostym domowym sposobem. W jeden z kabli zasilających silnik podepnij żarówkę jeżeli po uruchmieniu będzie migać to znaczy że wirnik ma na uzwojeniu zwarcie.
Po takim przebiegu mogą być zasadniczo dwie usterki alternatora -przerwa na uzwojeniu wirnika lub zużyte szczotki i pierścienie.P
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
gdzieś przepadł nam kolega który ma problem z alt. odezwij się napisz co stwierdziłeś bo problem jest jak widać. zaczynam się skłaniać do wniosku że jesli wszystko zostało sprawdzone to pozostaje zwarcie w uzwojeniu wirnika/trudno sprawdzić/
Podłącz uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika (szczotki) szeregowo i po krzyku. Cewki tachometru w ogóle nie bierz pod uwagę, gdyż ma ona na celu tylko i wyłącznie informować moduł o prędkości obrotowej silnika.
Może być zawieszona lub zużyta szczotka , lub przerwa w uzwojeniu wirnika , najczęściej w miejscu połączenia z komutatorem . Pozdrawiam .
Jeśli to wina silnika to po prostu zakupię drugi. Koszt 90zł tak że nie są to wielkie pieniądze. Dodano po 55 Dodam jeszcze że na uzwojeniu wirnika widoczny jest czarny nalot. Nie wiem czy to ze szczotek czy może spalone uzwojenie :/
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
jandrzej36, Nie rozumiem skąd przekonanie ,że na tym forum dostaniesz coś więcej niż tylko dołującą bezzasadną krytykę ? Obudź się, to tak jakbyś profesorowi onkologii udowadniał ,że odkryłeś lek który leczy każdy nowotwór w 7 dni. Jak dla mnie to teoria i praktyka budowy generatorów prądu zostały celowo zafiksowane ostatecznie około roku 1900 i nic...
Resolver to jest przetwornik położenia kątowego, jest to jakby maszyna elektryczna dwufazowa z uzwojeniem wzbdzenia na wirniku. Uzwojenie to zasila się sygnałem o dużej częstotliwości. W uzwojeniach stojana indukuje się sygnał zmodulowany, po przepuszczeniu go przed odpowiedni układ otrzymujesz informację o kącie położenia wirnika. Enkoder działa na...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Pewnie do pomiaru prądu. Zgaduje że obracamy wirnik i wyłapujemy zmiany prądu na uzwojeniu testera.
Tak, diody prostują trójfazowy prąd wytworzony w uzwojeniu wirnika wzbudnicy. Prąd ten zasila bezpośrednio uzwojenie wzbudzenia prądnicy.
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Nauczyciel nam powiedział, że silnik działa na zasadzie oddziaływania dwóch pół magnetycznych, stojana i wirnika. Ale mi się wydaje, że głupoty gada. Według mnie działa na zasadzie powstawania siły Lorenzta która, działa na przewodnik z prądem (uzwojenie wirnika) umieszczonym w polu magnetycznym wytwarzanym przez stojan. Pole magnetyczne wytworzone...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
zgaduję, że nie powinno być przewodności pomiędzy żadną parą elementów, zatem chyba wystarczy sprawdzić każdy z elementów miernikiem. Źle zgadujesz. Uzwojenie wirnika to całość. Na każdym wycinku komutatora znajduje się początek jednej cewki i koniec następnej. Zwarcia w uzwojeniu wirnika nie wykryjesz bez specjalnego przyrządu, niestety. Nie ruszaj...
wirnik uzwoić przerwać uzwoić wirnik uzwoić wirnik odkurzacz
kosztorysy elektryczne laptop wyłączać chwila tranzystor bc337
Jak odblokować sterownik Eberspächer D5Z? Czarne paski na marginesach w drukarce laserowej