Twój silnik miał 800 ob/min ten drugi jest z pralki która posiada 1000ob/min różnica w kole pasowym. Jak masz na stanie ten silnik to możesz podłożyć i sprawdzić . Pralka była wykonana przez firmę ARDO dla WHIRLPOOL.
: robi wszystko oprócz wirowania Należy rozpocząć od pomierzenia,, czy gdy ma następować w cyklu wirowanie dochodzi napięcie na uzwojenie wirowania?
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
silnik ma dwa uzwojenie wirowanie i pranie. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do silnika podczas prania. Znajdź schemat pralki.
Uzwojenie wirowania zwarte, stąd ta rezystancja. Silnik do przezwojenia, a cena zależna od regionu kraju - i tyle.
Tak jest 8 ohm to zbyt mała rezystancja, jak na uzwojenie wirowania. przewiń lub wymień.
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Siwamat 749, może 794? Jeżeli tak, to ostatni wypust tego sprzętu był w 1993 roku a pierwszy w 1979! Staruteńki. Silnik jest indukcyjny, kosztuje 2105zł! Sprawdź, czy dochodzi na niego napięcie na uzwojenie wirowania. Ze schematem pewnie będzie gorzej.
Trzeba sprawdzić silnik (uzwojenie wirowania). Do obejrzenia też programator. Może też być uszkodzony jakiś przewód wewnątrz pralki i dotyka podczas drgań do obudowy. Warto wymienić kondensator połączony z silnikiem. (...) Jego popsucie się może skutkować, że podczas wirowania będą się wyłączać bezpieczniki. Gdyby to była wina kondensatora, to bezpiecznik...
Do sprawdzenia silnik.Posiada on osobne uzwojenia czyli uzwojenie do prania oraz uzwojenie do wirowania to tak łopatologicznie :D .
Na ferrytowych "piórkach" głowic wizyjnych są nawinięte uzwojenia,transformator wirujący jest również zbiorem nawiniętych cewek.Jeśli gdzieś nastąpiło skaleczenie izolacji na miedzi spowodowane ocieraniem się,taki klej potrafi powlec je warstwą izolującą.
Co to znaczy: Problem jest dosc ciekawy.....(.) do awari dochodzi w ten sposob ze szarpnie silnikiem upali przewod i wywali bezpiecznik po zalaczeniu pralka pracuje lecz bez wirowania....(.) Amortyzatory? Silnik? Ostra krawędź zbiornika?... O co chodzi? Też nie wiem... 8O Pozdrawiam.
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
nie powinien dymić, ma przebicie na uzwojeniu
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Spalone uzwojenie silnika.
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
Sprawdź podłączenie silnika (na kostce lubi wypalić). W czasie wirowania w silniku pracują inne uzwojenia niż w czasie prania, może odpaliło kabelek. Jeżeli pompa nie wypompuje do końca wody też nie będzie wirować.
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Podłączenie silnika tak jak na lewym górnym rysunku(wirowanie-obroty lewe)prowadzi do spalenia silnika w krótkim czasie.Obroty szybkie(wirowanie)są tylko w jednym kierunku i prawidłowe podłączenie to rysunek z prawej strony-wynika to z budowy silnika(uzwojenia wirowania).
Czyli silnik :/ Uzwojenie wirowania - silnik do przezwojenia. Poszukaj na portalu aukcyjnym ...... ;)
Jedyne co zauważyłem to, że czasem pralka nie chce odwirować i bardzo długo się męczy z odwirowaniem, lub muszę zmienić obroty na mniejsze żeby mi odwirowało, może to jest przyczyną. Tutaj należy szukać przyczyny. Wstępnie wygląda na przebicie uzwojenia wirowania w pralce.
Moim zdaniem występujący w urządzeniu kondensator jest kondensatorem rozruchowym, chociaż włączonym na stałe. Silnik indukcyjny jednofazowy nie ma żadnego momentu rozruchowego ( uzwojenie jednofazowe nie wytwarza wirującego pola magnetycznego tylko pulsujące, bez kierunku, można je sobie wyobrazić jako dwa jednakowe pola wirujące w przeciwnych kierunkach)...
Sprawdzić silnik.Ten typ ma osobne uzwojenie wirowania.
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Masz problem z prądniczką tachometryczną: albo luźny magnes albo przerwa uzwojenia cewki.
Pewnie uzwojenie wirowania padło.
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Uzwojenie wirowania w silniku może dawać takie efekty.
Przewody oznaczone literkami "R" to uzwojenie rozruchowe, a sposób ułożenia blaszek decyduje o kierunku wirowania wirnika - popatrz na opis.
Silniki są rozdzielone w aiec masz 2 razy po 3 wyprowadzenia i już. Jedna trójka to ten od wolnych (rewersyjnych0 a drugi od szybkich i kierunku wirowania nie odwrócisz- bo uzwojenia nie są symetryczne - to z mniejsza opornością to robocze i tutaj pełne napięcie sieci a ten trzeci via 16 mkF i masz obroty wirowania!!
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
To jest liczba par biegunów danego uzwojenia w silniku, od tego zależy prędkość obrotów. Uzwojenie wirowania jest dwufazowe i ma 2 pary biegunów, co daje prędkość obrotową 3000/2=1500 obr/min (odejmując poślizg będzie około 1450). Na tym uzwojeniu silnik może obracać się tylko w jedną stronę (w przeciwną będzie się przegrzewał). Uzwojenie prania jest...
Zamiast 10, to dałbym na 1. Nie wiem czy może być tylko zasilany silnik na samym tak krótkim uzwojeniu stojana. Zazwyczaj podczas prania pracuje całe uzwojenie (1-10), a po przekroczeniu pewnych obrotów wirowania (najczęściej > 1000rpm), przełącza się na krótsze uzwojenie (1-5). Piny 6-7 to zazwyczaj jest bezpiecznik termiczny (czasem termostat).
Jasne ze moze byc jesli wsadzisz drugi i nie pomoze dotknij silnika jesli goracy to szrot bo ktores uzwojenie puszcza
Ten silnik jest zasilany jednofazowo ma cztery rodzaje uzwojeń 1. uzwojenie rozruchu 2. Uzwojenie pracy w lewo 3. Uzwojenie pracy w prawo 4. Uzwojenie wirowania Ponadto wymagany jest kondensator wzbudzenia w przedziale od 10 do 22µF. Nie wiem do czego chcesz użyć tego silnika ale może lepiej poszukać gdzieś na złomie silnika komutatorowego.
sprawdź silnik ....może przerwa na kostce przy silniku Silnik może mieć przerwę w uzwojeniu wolnych obrotów ...sprawdź omomierzem ...Są w nim dwa osobne uzwojenia ...wirowania i wolnych
uszkodzone masz uzwojenie wirowania w silniku (trzeba przewinąć)lub jest zawilgocona tabliczka przy silniku.
Albo siadło uzwojenie wirowania w silniku.
Na poczatek sprawdz kondensator,w najgorszym wypadku zwarcie ma uzwojenie wirowania.
Pralka podczas wirowania korzysta z osobnego uzwojenia, jego uszkodzenie może dawać takie efekty. Nie pleć bzdur. Waran 3 :arrow: silnik do wymiany.
Sprawdż więc silnik na krótko.Kiedyś miałem taki przypadek jak u ciebie i padnięte było uzwojenie wirowania.
Na cewkę taho 3Ω to za niska oporność.Coś mi się wydaje że zmierzyłeś uzwojenie silnika.
Tylko czemu jak pralka chodzi na pusto (bez prania w bębnie) to wirowanie działa a jak włożę pranie to wirowania brak ? Jest to dla mnie dziwne, ale pewnie jak zwykle przyczyna będzie banalna :-) Pewnie że banalna - zwarte uzwojenie wirowania.
Zobacz przejścia i podłączaj z kondensatorem Jak ustawisz silnik tak jak jest zamontowany w pralce to złącze na dole to jest mostek czyli jedna złączka od uzwojenia wolnego a druga od wirowania następne pary to obok siebie jedna od wirowania a druga od prania mowa oczywiście o silniku od wiatki
silnik ma wirówkę osobno i pranie osobno,masz kolego silnik do wymiany ponieważ uzwojenie wirowania jest walnięte.
E51-Motor power triac short-circuited. Current leakage from motor or from wiring; Main board faulty. Zwatry triak silnika, upływ prądu z uzwojenia do korpusu .Walcz.
Z tym że to pole wirujące jest takie troche naciągane :) Nazywa się to polem wirującym eliptycznym. Powstaje ono jako skutek działania dwóch pól magnetycznych przemiennych. W silniku masz dwa uzwojenia o prostopadłych osiach magnetycznych. Jedno pole jest wytwarzne przez uzwojenie podłączone bezpośrednio do sieci. Kondensator podłącza się do drugiego...
lustro wirować lustro wirować mleć wirować przestać wirować
reset licznika brother zawieszenie tylne laguna śmigło helikoptera
budowa prostownika akumulatorów gnijąca wiązka skoda fabia
Wybuchowe zapalanie gazu w kuchence - przyczyny i rozwiązania Honda CR-V brak ładowania - przyczyny i diagnostyka