Twój silnik miał 800 ob/min ten drugi jest z pralki która posiada 1000ob/min różnica w kole pasowym. Jak masz na stanie ten silnik to możesz podłożyć i sprawdzić . Pralka była wykonana przez firmę ARDO dla WHIRLPOOL.
Jezeli silnik prawidłowo podłaczony poza pralką nie wiruje to masz przerwę w uzwojeniu szybkich obrotów, silnik do przezwojenia
nie powinien dymić, ma przebicie na uzwojeniu
: robi wszystko oprócz wirowania Należy rozpocząć od pomierzenia,, czy gdy ma następować w cyklu wirowanie dochodzi napięcie na uzwojenie wirowania?
Witam,ja ze swojej strony dodam że kolega nares ma rację sprawdzić kondensator jeśli jest dobry podejrzewam zwarcie zwojowe na uzwojeniu wirowania pozdrawiam
Na praniu rezystancja powinna być taka sama Na uzwojeniu wirowania raczej nie Mało prawdopodobne aby silnik miał wpływ na uszkodzenie TDA,no chyba że coś z taho
Stojan różni się uzwojeniem wirowania czy jak to tak się zwie. Pytanie z innej beczki, ostatnio robiąc rozrusznik R11 zauważyłem iż założony jest szczotko trzymacz od R10 i szczotki ładnie przypiłowane aby weszły (są węższe). Czy w takiej konfiguracji rozrusznik nie będzie wolniej kręcił bo przy węższej szczotce jest inny rozkład napięcia na wirniku?...
silnik ma dwa uzwojenie wirowanie i pranie. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do silnika podczas prania. Znajdź schemat pralki.
W betoniarce 130 litrów jest silnik 0,37kW,( nie wiem ile obrotów) Nie wiem ile mocy ma Twój silnik ale obstawiam, że do betoniarki wystarczy, oczywiście na uzwojeniu wirowania. Coś nie tak podłączyłeś ten silnik lub jest uszkodzony
Co do silnika, to nie wiadomo, lecz przy delikatnym praniu lub namaczaniu będen kręci się 25 obr/min, przy normalnym 53 obr/min. Przy, wyważaniu wsadu roóżnie, ale z regóły sa podwyższone ok. 58obr/min. Sygnały z pradnicy tacho też się zmieniaja zależnie od ilości prania, a nawet w czasie działania od różnego ułożenia się prania i nierównych obrotów...
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Tak jest 8 ohm to zbyt mała rezystancja, jak na uzwojenie wirowania. przewiń lub wymień.
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Siwamat 749, może 794? Jeżeli tak, to ostatni wypust tego sprzętu był w 1993 roku a pierwszy w 1979! Staruteńki. Silnik jest indukcyjny, kosztuje 2105zł! Sprawdź, czy dochodzi na niego napięcie na uzwojenie wirowania. Ze schematem pewnie będzie gorzej.
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Witam! Podpinam się pod temat ponieważ mam podobny problem z pralka Ardo TL 1000X (bez suszarki). Urządzenie nie wiruje. Sytuacja wygląda następująco: - pralka pierze normalnie, pobiera wodę kręci w obydwie strony z prawidłowymi obrotami. - podczas programu "wirowanie" woda odpompowywana jest prawidłowo, po czym następuje "układanie prania" (prawidłowe...
Rozumiem że w trakcie prania jest dobrze, z tego wynika że jest problem z uzwojeniem silnika wirowania (czy czasem nie pojawia się woda pod pralką?) neleży też sprawdzić układ połączeń do programatora, czasami wypalają się styki. Powodzenia.
Trzeba sprawdzić silnik (uzwojenie wirowania). Do obejrzenia też programator. Może też być uszkodzony jakiś przewód wewnątrz pralki i dotyka podczas drgań do obudowy. Warto wymienić kondensator połączony z silnikiem. (...) Jego popsucie się może skutkować, że podczas wirowania będą się wyłączać bezpieczniki. Gdyby to była wina kondensatora, to bezpiecznik...
Należy się wyjaśnienie z mojej strony. Po oczyszczeniu programatora przyszło mi do głowy jeszcze raz sprawdzić na krótko wirowanie. Zwarłem triaka, zwarłem przekaźnik na pracę wirowanie. No i się zaczęło. Silnik ruszył, ale momentalnie zaczęły się palić ścieżki na module sterownia. Oczywiście prędko wyłączyłem, ale ścieżki już odparowały. Wychodzi na...
Witam . Kolego Krzysztofie nie widział chyba kolega prądnicy GCkF 256 . Uzwojenie wzbudzenia wraz z diodami i uzwojeniem twornika wzbudnicy wiruje nad uzwojeniem głównym prądnicy . Jedynymi dostępnymi zaciskami są zaciski uzwojenia wzbudzenia wzbudnicy i uzwojenie twornika . https://obrazki.elektroda.pl/4006273600_...
Pasek jest OK. Rezystancje na uzwojeniach prania po ok. 50 ohm, na uzwojeniach wirowania 8 i 13 ohm. Silnik podłączony bezpośrednio do zasilania zachowuje się tak samo jak sterowany poprzez programator.
sprawdź silnik ....może przerwa na kostce przy silniku Silnik może mieć przerwę w uzwojeniu wolnych obrotów ...sprawdź omomierzem ...Są w nim dwa osobne uzwojenia ...wirowania i wolnych
Do sprawdzenia silnik.Posiada on osobne uzwojenia czyli uzwojenie do prania oraz uzwojenie do wirowania to tak łopatologicznie :D .
do trzeciego białego podłączone są dwa przewody uzwojeniowe. Te dwa druty najlepiej odłączyć od przewodu i wyprowadzić na zewnątrz jako dwa oddzielne wyprowadzenia, a przewód do którego te druty były dołączone również przedłużyć i wyprowadzić na zewnątrz. Wtedy będzie można ustawić dowolny kierunek wirowania.
Zamiast 10, to dałbym na 1. Nie wiem czy może być tylko zasilany silnik na samym tak krótkim uzwojeniu stojana. Zazwyczaj podczas prania pracuje całe uzwojenie (1-10), a po przekroczeniu pewnych obrotów wirowania (najczęściej > 1000rpm), przełącza się na krótsze uzwojenie (1-5). Piny 6-7 to zazwyczaj jest bezpiecznik termiczny (czasem termostat).
Co to znaczy: Problem jest dosc ciekawy.....(.) do awari dochodzi w ten sposob ze szarpnie silnikiem upali przewod i wywali bezpiecznik po zalaczeniu pralka pracuje lecz bez wirowania....(.) Amortyzatory? Silnik? Ostra krawędź zbiornika?... O co chodzi? Też nie wiem... 8O Pozdrawiam.
sprawdź uzwojenia i kostkę na silniku być może że gdzieś na zbiorniku bębna jest przeciek i ulało się na silnik bądź na jego okolice ?? Dodano po 58 oczywiście czy nie ma śladu nadpaleń na kostce i na uzwojeniach wirowania w silniku
do sprawdzenia silnik - jakie prawidłowe są opory na uzwojeniach http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
(a i ostatnio chyba nie było regulacji obrotów wirowania , mimo ustawień na np. 500 czy 700 to ona wirowała i tak z najwyższą prędkością 1200 Chyba coś z silnikiem , może wyciek wody z nieszcelnych węży podczas wirowania powodował przepięcia na uzwojeniach lub kostce zaciskowej silnika , w każdym razie ostatni trzask uszkodził triak silnika na module...
Na ferrytowych "piórkach" głowic wizyjnych są nawinięte uzwojenia,transformator wirujący jest również zbiorem nawiniętych cewek.Jeśli gdzieś nastąpiło skaleczenie izolacji na miedzi spowodowane ocieraniem się,taki klej potrafi powlec je warstwą izolującą.
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
To jest liczba par biegunów danego uzwojenia w silniku, od tego zależy prędkość obrotów. Uzwojenie wirowania jest dwufazowe i ma 2 pary biegunów, co daje prędkość obrotową 3000/2=1500 obr/min (odejmując poślizg będzie około 1450). Na tym uzwojeniu silnik może obracać się tylko w jedną stronę (w przeciwną będzie się przegrzewał). Uzwojenie prania jest...
Zasilasz wirnik polączony szeregowo z uzwojeniem komutacyjnym obniżonym napięciem t.j. ok. 10% Un. Ustawiasz szczotkotrzymacz w strefie obojętnej t.j tam gdzie wirnik przestaje wirować.Teraz szczotkotrzymacz przesuwasz w prawo ,wirnik powinien zacząć wirować w prawo.Szczotkotczymacz przesuwasz w lewo ze strefy obojętnej wirnik zaczyna wirować w lewo,...
Jeżeli jest to silnik dwufazowy to jedno uzwojenie jest uzwojeniem pracy a drugie uzwojeniem sterującym. Uzwojenie pracy podłączamy normalnie do sieci, natomiast zmieniając napięcie na uzwojeniu sterującym zmieniamy prędkość wirowania.
(at)-Krys- Owszem. Fioletowy przewód zawsze jest do kondensatora w oznaczeniach amerykańskich. Podłączając drugą końcówkę kondensatora do brązowego lub czarnego zmieniasz kierunek obrotów. Sądząc po mocy, napięciu pracy i wartości kondensatora, jest to silnik całkowicie nawrotny o uzwojeniach symetrycznych. Prostym przełącznikiem możesz zmieniać kierunek...
Zaskoczę Cię - i w gwiazdę i w trójkąt! To "stary numer" żeby ograniczyć udar prądu przy rozruchu. Najpierw łączy się w gwiazdę, wtedy na uzwojeniach jest 230V, jak już wiruje przełącza się na trójkąt, bo wtedy większe napięcie i silnik pracuje na pełnej mocy. Są do tego specjalne przełączniki. Jak wystarczy Ci jego wydajność w gwieździe to można trójkąt...
Teoria swoje , a praktyka swoje. Pisałem o przydatności Twego wzoru przy wykonywaniu prądnicy synchronicznej z silnika asynchronicznego tak jaj mamy w temacie. Moje = 1 oznaczają że współczynniki wzoru podczas takiej przeróbki nie ulegają zmianie. Trzeba być bardzo mało dokładnym w wykonaniu by pogorszyć sprawność prądnicy - każdy się stara jak dla...
Witam. Zmierzyć pojemność kondensatora powinien mieć 16µF lub wymienić kondensator rozruchowy silnika prania-na uzwojeniu prania silnik ma mniejszą moc więc potrzebna jest mniejsza pojemność kondensatora gdzie w obecnej chwili wystarcza. Na wirowaniu brakuje pojemności. Koszt ok. 10zł. Jeśli wymiana kondensatora nie pomoże to : - Pomiar uzwojenia...
Witam mam pytanie. Mam uszkodzony agregat prądotwórczy Honda EM500 - stary typ 1 fazowy 500W. Prądnica bezszczotkowa samowzbudna. Problem był w tym że dawał o wiele za małe napięcie. Okazało sie że uszkodzone były diody zalane żywicą w karkasie na wirniku - 2 miały przerwę. Jednak były zatopione w karkasie więc zbudowałem na pająku nowy prostownik,...
Jedyne co zauważyłem to, że czasem pralka nie chce odwirować i bardzo długo się męczy z odwirowaniem, lub muszę zmienić obroty na mniejsze żeby mi odwirowało, może to jest przyczyną. Tutaj należy szukać przyczyny. Wstępnie wygląda na przebicie uzwojenia wirowania w pralce.
Czy jest sposób, zeby stwierdzic czy silnik jest dobry, czy uszkodzony? Dziekujei pozdrawiam. W warsztacie przez autotransformator mostek pomiedzy wyjść.z szczotek a uzwojeniem stojana,zasilanie na drugi zacisk z szczotek i drugi zacisk z uzwojenia stojana nie pomylić zacis.prądnicy tah. Pozdrawiam
odkręcił się magnesik na ośce silnika od prądniczki lib ma przerwę w uzwojeniu pradniczka
też tak myślę bo raz jest wirowanie 5 razy nie ma.Skoro hydrostat załącza i wyłącza poziom wody a silnik wygląda jak z fabryki na uzwojeniu,moduł jest w stanie przeprowadzić funkcje wirowania to pozostaje tylko ten programator
Czyli silnik :/ Uzwojenie wirowania - silnik do przezwojenia. Poszukaj na portalu aukcyjnym ...... ;)
Witam. Kupię sprawny silnik do pralki Polar pdg-585, mój dostał zwarcia na uzwojeniach wirowania. Na pewno któryś z kolegów będzie to miał. Proszę o kontakt przez wiadomość prywatną lub mailowo. Pozdrawiam serdecznie.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Podłączenie silnika tak jak na lewym górnym rysunku(wirowanie-obroty lewe)prowadzi do spalenia silnika w krótkim czasie.Obroty szybkie(wirowanie)są tylko w jednym kierunku i prawidłowe podłączenie to rysunek z prawej strony-wynika to z budowy silnika(uzwojenia wirowania).
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Jeśli zaczyna wirować i po jakimś czasie przestaje a programator pracuje dalej to może wyłączac bezpiecznik termiczny zamontowany w uzwojeniu silnika można to sprawdzić po takim wyłączeniu jest przerwa na uzwojeniu silnika
Sprawdzić silnik.Ten typ ma osobne uzwojenie wirowania.
Pewnie uzwojenie wirowania padło.
Uzwojenie wirowania w silniku może dawać takie efekty.
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Ja parę uwag praktycznych: silniki od wycieraczek nawet 24V są za słabe - mają ok. 150W (no i zębatka odbiorcza przeważnie plastikowa) - za konkretne silniki z metalowymi przekładniami - nawet ze szrotu (Wolumen) czy to 220, czy 24V trzeba dać ok. 200-400 zł (chyba, że autor tematu już jakiś ma). Niezłe są (ktoś na forum już na tym robił) silniki elektrycznego...
Albo siadło uzwojenie wirowania w silniku.
Witam. Z tego co zostało napisane wynika, że jest to wina kondensatora. Jednak nie przesądzałbym tego tak do końca. W tym silniku można wyróżnić kilka uzwojeń. Najogólniej dzieląc to jedno jest do prania, a drugie do wirowania. Jeśli na uzwojeniu piorącym byłoby zwarcie to też silnik nie "wejdzie" na obroty. Najlepiej zmierzyć rezystancje uzwojeń. Możesz...
Prądniczka jest na wale silnika pralki po przeciwnej stronie koła pasowego.Zmierz czy nie ma przerwy w uzwojeniu.
kupiłem moduł od obrotów i tak samo się zachowuje nie wiruje w trybie auto tylko jak programator przestawie recznie na wirowanie to dostaje napiecie na uzwojenia od wirowania sprawdzam oscyloskopem Dodano po 7 Posty scaliłem.
uszkodzone masz uzwojenie wirowania w silniku (trzeba przewinąć)lub jest zawilgocona tabliczka przy silniku.
Na poczatek sprawdz kondensator,w najgorszym wypadku zwarcie ma uzwojenie wirowania.
Witam. Ostatnio podłączyłem silnik jednofazowy dwubiegowy marki Sole wyciągnięty kilka lat temu z pralki automatycznej, miałem do niego dwa oryginalne kondensatory 22 i 16 uF i podłączyłem ten pierwszy i uruchamiając silnik na uzwojeniach wirowania (2800 RPM) silnik pracuje normalnie jednak gdy uruchamiam uzwojenia prania (300 RPM) silnik głośno burczy,...
Sprawdż więc silnik na krótko.Kiedyś miałem taki przypadek jak u ciebie i padnięte było uzwojenie wirowania.
silnik ma wirówkę osobno i pranie osobno,masz kolego silnik do wymiany ponieważ uzwojenie wirowania jest walnięte.
Ten silnik jest zasilany jednofazowo ma cztery rodzaje uzwojeń 1. uzwojenie rozruchu 2. Uzwojenie pracy w lewo 3. Uzwojenie pracy w prawo 4. Uzwojenie wirowania Ponadto wymagany jest kondensator wzbudzenia w przedziale od 10 do 22µF. Nie wiem do czego chcesz użyć tego silnika ale może lepiej poszukać gdzieś na złomie silnika komutatorowego.
Sprawdź płytki programatora czy nie są nadpalone a w następnej kolejności tak jak pisali poprzednicy silnik poza pralką, prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu wirowania.Pozdrawiam.
To jest silnik bezszczotkowy, tranzystory przełączają po kolei 4 uzwojenia, wiruje zewnętrzny wirnik zaopatrzony w magnesy. Częstotliwość kolejnych przełączeń=prędkość obrotowa wirnika. Całość przypomina mocno przewymiarowany dzwonek.
Tylko czemu jak pralka chodzi na pusto (bez prania w bębnie) to wirowanie działa a jak włożę pranie to wirowania brak ? Jest to dla mnie dziwne, ale pewnie jak zwykle przyczyna będzie banalna :-) Pewnie że banalna - zwarte uzwojenie wirowania.
Powiem szczerze, że nie spotkałem się aby silnik klatkowy zwiększył prędkość wirowania ponad obroty nominalne z jednoczesnym wzrostem prądu i tak dużym spadkiem napięcia zasilania. Uzwojenia silników znam dobrze ale taka usterka wykracza poza realne ich możliwości przynajmniej według mojej wiedzy. Ja również, co pisałem w poście 6, 12 i 14. Nie ma...
Przyczyna leży w uzwojeniu silnika i żadne czyszczenie komutatora nic nie daje, tylko wymiana silnika albo przezwojenie ( koszty). Co do gaszenia "dyskoteki" to jest objaw charakterystyczny dla tego uszkodzenia. Ostatnio rzadko spotykane ale pojawiły się nowe związane problemy z maxymalnymi obrotami wirowania, stare silniki ( do max 1000 1/min) nie...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
E tam... wystarczy przełączyć przewody. Ale być może jest problem z przesunięciem fazowym między sygnałami z "hallotronów", a prądem w uzwojeniach - dla jednego kierunku wirowania jest dobre, a dla drugiego nie. A może tak nie jest, tylko autor tematu nie trafił na właściwe połączenie...
obecnie uszkodzenie silnika sie uwidoczniło , ale mysle że już wcześniej uzwojenie wirowania padło , napisz jaki masz silnik tj. rumun czy italianiec? pozdrawiam
mozesz miec uszkodzone uzwojenie wirowania.Najlepiej to podlacz i sprawdz swoim ukladem z kondesatorem odllaczajac kostke od silnika [prosty i szybki sposob].mialem taki przypadek ze uzwojenia wirowania byly uszkodzone.Powodzenia.:?::?:
No to ja sprawdziłbym jednak silnik(uzwojenie wirowania)w tym modelu moduł chyba wykrywa za wielki prąd pobierany podczas wirowania i wyłącza jest to funkca zablokowania silnika Pozdrawiam
Witam. Sprawdz uzwojenie silnika (uzwojenie wirowania) czy ma obwód ( biały - niebieski,biały - czerwony).Możesz opdłączyć napięcie bezpośrednio ana uzwojenie wg schematu i sprawdzisz na 100% czy silnik jest dobry. Schemat masz w linkach do schematów. Narazie sprawdz to.
Po silniku nic nie widać , poza tym obroty pralki są regulowane za pomocą elektroniki ,z uwagi na brak schematu nie wiem czy do wirowania w tym silniku komutatorowym jest jeszcze umieszczone dodatkowe uzwojenie wirowania...
Jest dokładnie jak napisałeś. Wyciągnąłem też czarne przewody i do jednego podłączone jest jedno uzwojenie, a do drugiego trzy. Odciąłem je i faktycznie teraz pomocnicze i robocze uzwojenie juz nie są połączone, a robocze nawinięte jest podwójnie. Super. Teraz kondensator podłączam szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i jak chce zmienic kierubek wirowania...
Witam Sory, ze tak pozno:-(, ale czasu brak. Sprawdzilem uzwojenia silnika-sprawne. podłączyłem na krótko-silnik działa. Silnik w ogole nie rusza, spradzalem napięcia idące na silnik-na uzwojeniach prania i wirowania -żadnych napięcc ;(. Silniczek od programatora sprawny,(przejscie na cewce). ta pralka nie ma regulacji obrotów tylko wyłącznik wirowania......
Witam. Tacho zostaw narazie w spokoju.Gdyby było uszkodzone obroty na praniu były by niestabilne. Sprawdz napięcie na silniku podczas wirowania. Możesz sprawdzic sam silnik podłączając bezpośrednio do sieci (tylko uzwojenie wirowania) oczywiście z kondensatorem.
jmk Uzwojenie wirowania składa sie z uzwojenia roboczego i pomocniczego(różnica jest w zezwojach-liczba drutów,poskok i średnica)i dlatego zamiana wyprowadzeń na kostce kończy się zazwyczaj uszkodzeniem(spaleniem)silnika.Zamienić przewody tylko wewnątrz silnika i tylko między sobą uzwojenia pomocniczego(nawiniętego cieńszym przewodem). Powinien to...
Jest bardzo prawdopodobne, że robisz jakiś miszmasz z łączeniem uzwojeń przy zmianie obrotów. Proponuję, abyś narysował jak jest silnik połączony przy jednym kierunku wirowania, a co przełączasz, gdy zmieniasz kierunek obrotów. Narysuj to wraz z kondensatorami (jeżeli takowe są). Jeszcze taka sugestia - a może zamieniasz miejscami uzwojenia rozruchowe...
Panowie ,dochodzi tam chyba osiem przewodow. Pralka ma wirowanie na 500 i 800 obrotow . Czy silnik ma dwa uzwojenia wirowania . Jak sprawdzić ,czy jest ktoreś spalone. Bardzo proszę o podpowiedż. Może jakiś odręczny schemat uzwojeń.
Przebiegi napięciowe w poszczególnych fazach (mierzone względem przewodu neutralnego (dawniej zero)): L1=230*\sqrt{2}*sin(2*\Pi*50Hz*t) L2=230*\sqrt{2}*sin(2*\Pi*50Hz*t+120) L3=230*\sqrt{2}*sin(2*\Pi*50Hz*t+240) 230V - wartość skuteczna przebiegu sinusoidalnego (może wynosić od 207 do 241.5V , czyli od -10% do +5% wart. nominalnej) 230V*\sqrt{2} - wartość...
Niestety nie znam jeśli jest silnik klatkowy to mało prawdopodobne by spaliły się 2 uzwojenia(pranie jedno uzwojenie wirowanie inne)w tym przypadku może być uszkodzony kondensator Jeśli jest silnik komutatorowy to zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Witam . Skoro wolne obroty są ok. , a z zachwania wynika że w czasie wirowania silnik otrzymuje napięcie na uzwojenie robocze to jedyną przyczyną uszkodzenia jest przerwa w obwodzie zasilania uzwojenia pomocniczego 2800obr/min . Prawdopodobnie przy wymianie programatora przewód z tego uzwojenia wylądował na innym styku programatora . Spróbuj prześledzić...
Mam cztery przewody w silniku jednofazowym z uzwojeniem pomocniczym i kondensator. Mieszam już tymi końcówkam dwa tygodnie i zawsze kręci Mi się on w lewo.Niemożliwe. Chyba przezwoję na trójfazowy i będzie spoko.
pralka Whirlpool AWE 4519/P nie wiruje. Szukałem rozwiązania problemu w necie i znalazłem informację, że może to być wina kondensatora rozruchowego. Raczej wina sterownika albo połączeń silnik-sterownik (niektóre pralki mają odczep na uzwojeniu stojana połączony oddzielnym przewodem).
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Tak silnik ma zabezpieczenie w uzwojeniu jak wyłączy to silnik będzie miał przerwę Pozdrawiam
nie chce działać wirowanie a zamiast tego słychać buczenie a bęben obraca się z prędkością zwykłego prania To również objaw zwartego uzwojenia wirowania w silniku - silnik indukcyjny. Daj na wirowanie i po paru minutach sprawdź temp. silnika - jeśli gorący, to silnik do przezwojenia.
Witam. Sprawdz w pierwszej kolejności: 1.Silnik czy ma obwód (ewentualnie sprawdz omomierzem rezystancje,powinna wynosić w granicach -faza główna 7 -10om,faza pomocnicza 15 - 25om) - dotyczy to tylko uzwojenia wirowania 2.Wyłącznik wirówki. 3.Złącze silnik - wiazka przewodów.
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
Moim zdaniem występujący w urządzeniu kondensator jest kondensatorem rozruchowym, chociaż włączonym na stałe. Silnik indukcyjny jednofazowy nie ma żadnego momentu rozruchowego ( uzwojenie jednofazowe nie wytwarza wirującego pola magnetycznego tylko pulsujące, bez kierunku, można je sobie wyobrazić jako dwa jednakowe pola wirujące w przeciwnych kierunkach)...
mam takiego okazyjnego BOSCHa od góry też starawego, środek - to jest jednak niemiecka robota. Ale też nie ma wirowania- miałem już silnik na stole i wychodzi że te uzwojenia wirowania szybciej się "wyjadają". A zwykłe P-L wytrzymuje dłużej. U mnie to był silnik - sprawdziłem dla pewności na ostro.Fajna pralka bez wirowania. Sprawdź sam silnik. 8O macher
Witam Dzięki za rady. Może ktoś posiada schemat programatora do w/w pralki? Słuchać że przekaźniki załanczają uzwojenie wirowania, bęben wiruje z prędkością około 100-200 obrotów, podkoniec programu wirowania wskakuje na pełne obroty wirowania i działa też regulacja obrotów tj. od 550-1000. Proszę o opinię Pozdrawiam
Witam W projektach typu wyświetlacz widmowy, cała elektronika wiruje. Trzeba ją jakoś zasilić. W tym przypadku zastosowano transformator wirujący. (Widoczne uzwojenie jest uzwojeniem wtórnym transformatora. Część pierwotna jest w podstawie(nieruchoma). Sytuacja trochę podobna jak przy bezprzewodowym ładowaniu szczoteczki elektrycznej. Pozdrawiam, Karol
Jak kolaga powyżej upomnę się o więcej szczegułów na temat prądnicy. Czy jest to typowa amerykanka?? Czyli uzwojenie nieruchome i wirujące 2 talerze magnetyczne po obu stronach ??
w pierwszej kolejnosci powinieneś wypiąc kostke z silnika i zasilic silnik /obwody wirowania / z instalacji zewnętrznej. jeśli silnik wchodzi na obroty prawidłowo to szukaj uszkodzenia na module natomiast jeżeli nie wchodzi na wysokie obroty i bedzie pobierał więkrzy prąd niż znamionowy to sprawę masz jasną / uszkodzone uzwojenie wirowania/ powodzenia.
haier wirować hałasować wirować buczeć wirować
schemat sprężarka klimatyzacja fabryczne radio accord ekranowanie aluminium
philips 50pus6554 lokalizacja rozdzielnicy
Canon MF4150 nie przechodzi w tryb gotowości, wyświetlacz i podświetlenia nieaktywne Przeprogramowanie starego dekodera TV naziemnej - aktualizacja