Witam........ Ze schematu wynika że jeden biegun uzwojenia wzbudzenia jest połączony do masy, natomiast uzwojenie stojana nie.Jeśli tak jest u Ciebie,to masz zwartą którąś diodę od strony masy.Sprawdź jeszcze te 3 diody które idą do punktu 61. http://arecki113.republika.pl/schematy/m... Powodzenia........
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Witam. Tak się zastanawiam, czemu ten lakier miał służyć? W tym przypadku, przedewszystkim w celu zabezpieszrnia drutu nawojowego, od uszkodzeń mechanicznych, wynikających z siły odśrodkowej, występującej w czasie jego wirowania. W takich silnikach wysokoobrotowych, bez odpowiedniego zabezpieczenia, mogło by nawet dojść do wyrwania druru z wirnika....
Witam, mogę pomóc wytłumaczyć jakie są zasady łączenia komutatora. Co do literatury polecam Małe Maszyny Elektryczne, naprawa, badania, przeliczenia. Jest tam dość jasno wytłumaczona zasada łączenia lecz teoria trochę odbiega od praktyki.
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
W załączniku przesyłam prosty szkic fragmentu uzwojenia wirnika. Jest to uzwojenie pętlicowe, a nie jak błędnie napisałem w załączniku faliste.
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Odkręć nakrętkę zabezpieczająca widoczny tryb. Następnie zsuń tryb z ośki- uwaga na wpust(rodzaj klina. Teraz pozostaje wybić ośkę wirnika z obudowy. Jak się to uda, bez uszkodzenia obudowy i oczywiście nie powodując żadnych "przypadkowych""odrapań" uzwojenia wirnika, masz wreszcie dostęp do łożyska .
Tylko w takiej prądnicy z magnesami, nie będzie możliwości regulacji napięcia.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Uzwojenia wirnika nie wyglądają na przepalone czy uszkodzone? Jeśli sam wirnik jest sprawny to problem tkwi w szczotkach. Zostały zamontowane węglowe które nie wytrzymują większych prądów. Trzeba kupić węglowo-miedziane.
Z załączonego schematu wnioskuję, że jest to agregat bez AVR-u. Jeżeli tak, to będziesz miał przebitą diodę zwierającą uzwojenia wirnika (mogą byc dwie połączone równolegle). U mnie tak było. Najlepiej od razu podmienić na nowe, bo sprawdzanie może być zawodne. Ja tak trzy razy niepotrzebnie rozbierałem agregat, bo przy sprawdzaniu diody wykazywały...
Przy prądnicy obcowzbudnej musi być cały czas doprowadzone napięcie na wirnik z obcego zasilania. Przy samowzbudnej nie musi. Narysuj schemat połączeń uzwojenia wirnika i stojana.
Ze szczotek do przełącznika zmiany obrotów, od włącznika zmiany obrotów do uzwojenia stojana. Wyjścia stojanu do włącznika głównego. sprawdź jeszcze podłączenie kondensatora zbierającego kometę z wirnika i szczotek. No i hula.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Regulator jest w sterowniku silnika, czyli nie do ruszenia jak dla ciebie. Problem nalezy rozwiązać w inny sposób, ale tu się rodzi inny kłopot-rezystancja uzwojenia wirnika to około 1 om, ale i to da się przeskoczyć.
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Mentor II jest urządzeniem (napędem) tyrystorowym, tak wyczytałem w necie, tylko czym on steruje? Mentor II steruje najprawdopodobniej wzbudnicą, która jest niczym innym jak silnikiem prądu stałego, potrzebnym w tym układzie do produkcji prądu stałego którym zasila się wirnik w czasie pracy synchronicznej. Czy w wirniku będzie klatka rozruchowa? Po...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Jak po zmianie uzwojenia za chować te same obroty a uzuskać większą moc? Z wirnika o konkretnych wymiarach nie uzyskasz większej mocy . Liczą się amperozwoje . Jeżeli dasz grubszy drut prąd będzie większy , ale automatycznie zmieści się mniej zwojów .
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Możesz umieścić zdjęcie o wyższej rozdzielczości? Z bliska jak masz to połączone przy generatorze i fotka z bliska multimetru. Poproszę jeszcze o kilka pomiarów rezystancji uzwojenia stojanu: niebieski- brązowy wtyczka 4pin; żółty-żółty wtyczka 4pin; biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); niebieski ( wtyk 4pin)...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
jeśli dobrze myślę wystarczy połączyć szeregowo uzwojenia stojana z uzwojeniami wirnika Tak.
Tak by dokładnie było, przy czym, jeżeli napiecie generowane przez stojan bylo by juz takie, by zapewnic stabilne samowzbudzenie (poprzez regulator oczywiście) to miałbyś juz swoje nominalne napięcie na wyjściu, lecz z niższą, wynikająca z niższej prędkości obrotowej częstotliwość. Prąd uzwojenia wirnika w zasadzie jest stały, determinowany przez jego...
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
Witam Jest to silnik 1-fazowy czy 3-fazowy?
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Uzwojenia mogą być połączone w trójkąt - wtedy prąd ma zawsze dwie drogi, przez jedno uzwojenie, albo przez dwa pozostałe połączone szeregowo. Zastanówmy się, co by było przy połączeniu w gwiazdę tak, by prąd zawsze płynął przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, a przez trzecie nie; w chwili przełączania sektorów na komutatorze prąd musi nagle zmienić...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Witam! Najprawdopodobniej masz zwarcie międzyzwojowe w jednej z cewek na wirniku. Uszkodzenie jest NIENAPRAWIALNE w warunkach amatorskich, gdyż wymaga: - usunięcia CAŁEGO uzwojenia z wirnika, - założenia nowych cewek na wirnik, - ZAIMPREGNOWANIA, - WYWAŻENIA wirnika. Warsztaty naprawiajace odkurzacze albo wymieniają CAŁY silnik, albo tylko wirnik, jeśli...
Może podłączyć ją przez amperomierz i sprawdzić czy pobór prądu jest zgodny z tym podanym na tabliczce pompy . Powinno to dać jakiś obraz np. uszkodzonego uzwojenia lub dużych oporów wirnika . Przed montażem sprawdzałeś czy wirnik lekko się obraca i czy nie jest zarośnięty kamieniem ?
skrót uzwojenia wirnika sprawdzic uzwojenia wirnika sprawdzenie uzwojenia wirnika
skrzynia automatyczna honda civic bascom attiny85 przetwornica uc3843
lampka dynamo śruba bęben pralka indesit
Schemat ustawienia łańcucha rozrządu Renault Trafic III 1.6 dCi R9M – znaki, blokady, narzędzia Testowanie triaka BTA10 z optotriakiem MOC3020