Do uzwojenia.
Podobnych problemów miało na pewno wielu . Jeżeli zrobiłeś obejście z (+ ) akumulatora do rozrusznika , zrobiłeś z ( - ) na masę silnika i podawałeś ( + ) na automat ( włącznik elektromagnetyczny ) a rozrusznik milczy to... jeszcze podaj ( +) na drugą śrubę w rozruszniku , tam gdzie jest wejście uzwojenia rozrusznika . rozrusznik powinien zakręcić ....
Obydwa przewody to +, cienki zakończony tzw. samiczką na cewkę elektromagnesu, drugi gruby zasila uzwojenia rozrusznika. "-" jest na obudowie rozrusznika i nie ma do niego przewodu. Sprawdź tylko czy silnik jest połączony elektrycznie z karoserią
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Czym mocujecie nowe szczotki do uzwojenia rozrusznika? Mam punto i ktos wczesniej lutowal do uzwojenia jednak linka od szczotki robi sie sztywna od cyny i nie chce sie przylutowac, mam zgrzewarke ale upala aluminiowy koniec uzwojenia.
Uzwojenia nie sprawdzisz w domu, bez stosownych przyrządów. Dzięki za informacje krótko i na temat:) Więc zakupie zestaw naprawczy powymieniam łożyska i resztę co tam jest i się przekonam. W tym zestawie znajduja się równiż łożyska i inne żeczy do przekładni planetarnej. Dzięki Rycho T również za linka fakt te dane są do 1500 ale środek i budowa rozrusznika...
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
Elektromagnes włączający rozrusznik posiada dwa uzwojenia.Jedno wykonane z grubszego drutu jest podłączone do zacisku na który przychodzi prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Jego drugi koniec jest podłączony do śruby do której przyłączone jest wyjście na rozrusznik.Prąd płynie przez to grube uzwojenie następnie przez szczotki i uzwojenie rozrusznika,które...
Elektromagnes sprawdzisz podłączając plus do cewki a minus do końcówki która zasila rozrusznik, wtedy sprawdzisz uzwojenie wciągające. Podłączając plus do cewki i minus do obudowy wciśnij rdzeń do końca, puszczając rdzeń sprawdzisz czy uzwojenie podtrzymujące działa.
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Ten brak kręcenia to jak wygląda - kręcisz kluczykiem i nie ma reakcji czy kręci ale nie odpala? Pytanie czy słychać go? Tzn. czy łapie styk załączający +12V na uzwojenia rozrusznika?
Magnesów nie wyciągniesz bo ich tam nie ma. Jest to rozrusznik z nitowanymi stopami uzwojenia stojana. Stojana można wymyć beznyna ekstrakcyjną i dobrze wysuszyć .
A rozruszniki Magneti/Denso? Aluminiowe uzwojenia stojanu. I do tego bezpośrednio zgrzane szczotki. Powodzenia w wymianie ;)
W 126p "automat" czyli elektromagnetyczny włącznik rozrusznika prawidłowo pracuje tylko zabudowany do SPRAWNEGO rozrusznika, jedno z jego uzwojeń wykorzystuje rozrusznik do sprawnego działania. Czyli każdy element musi być sprawdzony i dobry a będzie działać.
Teraz krótka plecionki z rozrusznika sięga tylko do najbliższej śruby jaką jest ta oznaczona jako 50 czyli + z aku Yyyy... nie? Prawy ze zdjęcia to 50? Prawy to plecionka na rozrusznik. Lewy do aku. Naciąć oczko plecionki jeśli nie sięga na gwint. Dodano po 2 Wygląda że uzwojenie rozruchowe jest masowane przez rozrusznik.
Masz masę, ale przez uzwojenie rozrusznika. Plus pojawi się, gdy zadziała przełącznik.
Witam, naprawiałem dzisiaj elektromagnes rozrusznika i chciałbym się dowiedzieć dlaczego są tam dwa uzwojenia. Pierwsze uzwojenie połączone jest do masy i tu jest ok, ale drugie uzwojenie jest połączone - jeden koniec +12V ROZRUCH a drugi do styku włącznika. Proszę o odwpowiedź w jakim celu stosuje się to drugie uzwojenie. W załączniku rozrysowałem...
Dzięki za odpowiedzi. Myślałem o jakiejs lutownicy zdz ale obawiałem się że 200w to może być mało. Palnik gazowy mam ale już leciwy i czasem sobie coś przytopie płomieniem. Chodzi głównie o komutatory i uzwojenia. Rozruszników raczej nie robię. W miarę możliwości montuje nowe. Kiedyś był w mojej okolicy zakład co przezwajal silniki i jeździłem do nich...
Pomiar napięcia po obciążeniu sprawnym rozrusznikiem może być mylny ale nie musi. Jeżeli próbujemy odpalić zmarznięty samochód zmarzniętym akumulatorem przy np. -25 °C to wniosek będzie mylny. Ruchliwość jonów w elektrolicie maleje kilkukrotnie co się przekłada na wzrost rezystancji wewnętrznej akumulatora. Rezystancja uzwojenia rozrusznika prawie się...
To jest 12V 24V ma cieńsze uzwojenie.
To tyk to elektromagnes w rozruszniku, a zapach to może spalone uzwojenie rozrusznika lub szczotki :-) Więcej w kryształowej kuli nie widać.
A co w tym ciekawego? Po prostu brak wiedzy na temat działania elektromagnesu. Ma dwa uzwojenia. Wciągające i trzymające.
Jest uzwojenie wciągające i trzymające.
https://obrazki.elektroda.pl/3072187800_... 1.akumulator 2.stacyjka 3.sprężyna zwrotna 4.styki elektromagnesu 5.uzwojenie trzymające 6.uzwojenie wciągające 7.uzwojenie wzbudzające rozrusznika 8.komutator 9.wirnik 10.wielopust śrubowy 11.tuleja 12.bendix 13.zębnik 14.wieniec koła zamachowego 15.biegun rozrusznika
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Podmieniałem akumulator na inny sprawny i też nie kręci Masz odpowiedź, że to nie jest wina akumulatora. Jeżeli chcesz mieć 100% pewność kondycji zalanego akumulatora to jeżeli masz taką możliwość, włóż go do innego auta i sprawdź jak kręci rozrusznikiem. Czego jeszcze należy szukać, masz podpowiedź w poście #2. Napięcie przy przekręceniu stacyjki...
Witam. Może być tak że używanie wzm. zbiegło się czasowo z uszkodzeniem rozrusznika, a mianowicie w rozruszniku jest elektromagnes który zwiera styk zasilający uzwojenie rozrusznika. Może masz poprostu uszkodzone własnie te styki.
Prawdopodobną przyczyną jest zwarcie częściowe uzwojenia wyłącznika elektromagnetycznego którego uzwojenie zostało przegrzane wskutek głuższej pracy rozrusznika gdy auto nie chciało odpalić.Przyczyną długiego kręcenia rozrusznikiem mogą być uszkodzone świece żarowe.Po wymianie wyłącznika elektromagnetycznego usterka z z paleniem bezpiecznika powinna...
Elektrowłącznik ,wyłącznik, cewka to nazwy często używane zamiennie, ale ogólnie chodzi o ten"cypel" do którego idą przewody na rozruszniku ;) Działa on tak jak elektromagnes, po podaniu napięcia, przyciągając umieszczoną w środku zworę, która zwiera styki główne (te dwie śruby 10 do jednej podłączony przewód od akumulatora, do drugiej krótka splotka...
Miałem przypadek, że urwał się jeden koniec uzwojenia elektromagnesu i to było przyczyną, że rozrusznik raz działał a raz nie. Może i u Ciebie coś takiego się stało?
przygasają mu kontrolki więc bendix łączy- po ostygnięciu chyba sie nie doładawywuje acu więc ładowanie można wykluczyć 75% tulejki 25 % uzwojenia rozrusznika. tulejki to niewielki wydatek a wymienić je i tak sie przyda
Nowe uszkodzenie w Nissanie z powodu wielokrotnego zalania blotem i woda rozrusznika nastapilo przegrzanie uzwojen cewki wyrzucajacej bendix.... lakier na uzwojeniu przybral czarny kolor i cewka odmowila dalszej wspolpracy ....odwinolem zwoje i nawinolem nowe o tej samej grubosci , niestety niewiem jak podlaczyc jeden koniec grubego uzwojenia czerwone...
Masz 2 uzwojenia elektromagnesu. Wciągające i trzymające. Wciągające działa do czasu włączenia silnika rozrusznika. On to zamyka obwód "podając masę" . Po zadziałaniu silnka rozrusznika działa słabsze trzymające zębnik bendiksa w wieńcu. Jesli rozrusznik zrobi "klik" a zużyte styki robocze elektromagnesu nie zadziałają długo płynie spory prąd przez...
Przecież nie masz szczotek. Więc jedno uzwojenie elektromagnesu nieczynne (podłączone do styku uzwojeń stojana).
Praktycznie wszystkie elektromagnesy rozruszników posiadają 2 uzwojenia: główne i podtrzymujące
Bo nie działa uzwojenie wciągające.
Na pewno przygasały? Jeśli przygasały to albo masz bardzo kiepski kontakt na którejś klemie albo to nie styki, bo zakładając dobrze konatktującą klemę, przygasanie świadczyłoby o tym że jednak styki sie zetknęły i podały napięcie na uzwojenie rozrusznika (obciążenie). W takiej sytuacji nalezy szukac przyczyny dlaczego nie zakręcił.
Zeby sie nie wyglupic ale moge powiedziec ze zaloz sobie dobry filtr antyzakloceniowy na zasilanie radia. Najprawdopodobniej prad plynacy przez uzwojenia rozrusznika dodaj ci smieci. Ale tylko wtedy filtr pomoze jezeli zarowno dzieje sie to przy odsluchu stacji radiowych jak i odtwarzaniu z cd lub kasety.
Co ma sprzęgło wspólnego z tym, że rozrusznik nie chce obracać wałem korbowym silnika ? Albo jest uszkodzony rozrusznik (tulejka zębnika, szczotki, uzwojenia), albo sam silnik samochodu nie chce się obracać
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
uzwojenie stojana który może zostać zastąpione magnesami trwałymi. I to jest podstawa każdego rozrusznika reszta zależy od rozwiązań konstrukcyjnych. I sam widzisz Kiciusiu. I niestety taki silnik (rozrusznik) będzie miał kierunek wirowania zaleźny od polaryzacji zasilania.
Zapomniałeś o przewodzie do minusowej szczotki z uzwojenia pomocniczego.
Zobacz czy nie jest rozlutowana klamra łącząca śrubę elektromagnesu z płaskownikami uzwojenia stojana.
Podłączyć masę do obudowy rozrusznika, a plus bezpośrednio do uzwojenia rozrusznika na czas rozruchu. W tym celu można dołożyć kawałek blachy pod śrubę zeby było za co łapać uchwytem do elektrod. W C330 odpalało się nawet silnik z marnym sprężaniem na dużych mrozach. Oczywiście nie możesz puścić tego napiecia w instalacje bo popalisz żarówki, czy uszkodzisz...
A mi się do łba nie mieści co ludzie tu piszą.... Brak znajomości podstaw działania rozrusznika -jeśli kręci a nie zazębia prawidłowo to usterka jest typowo mechaniczna , a nie żadne pierdoły ze zbyt niskim zasilaniem elektromagnesu. Utrwalcie sobie czyściciele silniczków krokowych, że wpierw jest wciągana kotwica (czyli stalowy rdzeń) do elektromagnesu...
Załącza się sam elektromagnes a rozrusznik nie. Trzeba kilka razy spróbować żeby ruszył. Co to może być? Najprawdopodobniej styki w "elektromagnesie", te które załączają rozrusznik, słąbo się stykają, nie łączą tak jak trzeba i nie zawsze, dlatego nie zawsze włączają obwód rozrusznika (nie łączą tego grubego kabla plusowago przy elektromagnesie z uzwojeniem...
Diody 100A do prostownika lub spawarki to 40zł za sztukę czyli 4x 40 to wychodzi 160zł same diody + radiatory do nich. Lecz po zamontowaniu ich bezpośrednio na spawarce uzyskasz po wyprostowaniu jakieś około 80V czyli jak na rozrusznik zdecydowanie za dużo, uzwojenie rozrusznika tego nie wytrzyma, dostanie przebicia lub się sfajczy. Jeśli rozrusznik...
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Czy ktoś potrafi podpowiedzieć mi co może powodować że wciąż podawany jest prąd na rozrusznik mimo że nie ma kluczyka w stacyjce? Przekręcenie stacyjki nie załącza bezpośrednio rozrusznika, a jedynie podaje prąd na włącznik elektromagnetyczny ( poprawiłem ). Jego zadaniem jest zazębienie kółka zębatego z wieńcem znajdującym się na kole zamachowym i...
Niestety żeby go zdiagnozować musisz go wyjąć z fury.Uszkodzenia jakie mogły nastąpić to zawieszenie jednej ze szczotek w rozruszniku lub uszkodzenie wyłącznika elektromagnetycznego,ale może również padło uzwojenie rozrusznika a nawet wytopienie cyny z lamel uzwojenia wirnika. W trakcie naprawy sprawdż luzy na tulejkach samosmarownych rozrusznika.W...
A co w starym padło panewki czy uzwojenia?
Witam wszystkich! Na forum jestem od nie dawna ale temat kolektorów szczerze mnie zainteresował. Planuję zrobić własny i w związku z tym mam pytanie: co myślicie o wykorzystaniu do budowy kolektora rurek miedzianych z instalacji gazowej? np. 2 rurki zbiorcze na górze i na dole śr. 22mm (kupione) a w nie wlutowane kilkanaście tych z instalacji chyba...
Aktualne z mojej strony jeszcze jutro się upewnię się na 100% ale raczej nie powinno być problemu. Napisz czy interesuje cię cały stojan, czy same uzwojenie, uzwojenie ze szczotkami?
Jeżeli nie wciąga zębatki to jedno z uzwojeń nie dostaje masy przez szczotki i uzwojenie rozrusznika a jeżeli wciąga a nie kręci to nie łączy styków na elektromagnesie no chyba że już tak są zużyte tulejki że wirnik klei się do stojanu. Tak jak Ci pisałem wcześniej, pierwsze szukaj napięcia ze stacyjki i podaj plus na rozrusznik omijając elektromagnes,...
Czy normalne jest , że rezystancja jest tak mała ( 2-3 omy) Dla ciągłości samych przewodów (uzwojeń) w rozruszniku to normalna sprawa. Owe uzwojenia nawinięte są na odpowiednie rdzenie za pośrednictwem których energia elektryczna zamieniana jest w mechaniczną. Ogólnie jest tak, że tam gdzie płynie duży prąd (w takim układzie rozrusznika) możemy spodziewać...
Aby było możliwe zastosowanie rozrusznika Y/Δ silnik musi posiadać uzwojenia dla 400V(380V) Δ. Z tabliczki wynika że dla Δ ten silnik ma 220V - więc skojarzenie go w Δ i podłączenie do sieci 3x400V spowoduje upieczenie silnika.
Jak jest uzwojenie na rozruszniku popalone to nie będzie miał siły kręcić. Ostatnio w swoim Ducato co prawda z 95r miałem podobnie nie mógł rozrusznik zakręcić silnikiem dopiero po ładowaniu aku trochę lepiej kręcił okazało się ze już taki zdechnięty ze lepiej nie gadać. Uzwojenie popalone, wirnik, tylko szczotki jeszcze się do czegoś nadawały. Kręcił...
Nadpalony segment komutatora może świadczyć o uszkodzonym jednym uzwojeniu, ale rozrusznik powinien pomimo tego zakręcić.
Tak, rozrusznik ma osobne uzwojenie do wstecznego biegu. Ale wymieniłem rozrusznik, solenoid (elektromagnes), teraz wyłącznik przy kierownicy. Zobaczę czy to cos pomoże.
A ja ja już bylem na praktycznym w środę:D i mój popisowy numer rozrusznik od malucha a ze śmigam maluszkiem i robiłem już rozrusznik tyle razy ze łoo:) to wszystko zrobiłem jak należy wybić i wbic tulejkę szczotki nowe założyć i włącznik elektromagnesu z planem działania tez sobie jakoś poradziliśmy zrobic pomiary uzwojenia rozrusznik zadziałał na...
A ja bym to zrobił na jednym przekaźniku ze stykiem NO. I dał go na zasilanie główne świateł lub zasilanie obwodu świateł mijania/drogowych (wtedy postojowe zostawałyby mimo wyciągnięcia kluczyka - czasem może się przydać). I dodatkowo zrealizowałbym wyłączanie świateł na czas rozruchu. Zrobiłbym, to prosto: podłączyłbym masę przekaźnika (złącze 85)...
To co w takim razie powoduje zmniejszenie iskry na świecy przy użyciu rozrusznika ? Ale zauważ też że przewód masowy jak i plusowy jest podpięty na osobnych przewodach, nie do masy, uzwojenia na rozruszniku również nie są podpięte do masy jak w innych rozrusznikach(mam na myśli samochodowe i inne) , a bendiks przecież nie jest podłączony ani do jednego...
Ile przewodow idzie do rozrusznika - trzy? "Start", "plus" i 'minus- masa"? Bo wydaje mi sie ze przewod masowy jest ok. Na rozruszniku pojawia sie charakterystyczne "tyykniecie", jak by magnes zaciagal ale domykal obwodu na silniku rozrusznika - zasniedziale styki w srodku, przerwane uzwojenie silnika rozrusznika? Chyba podejme sie wymontowania rozrusznika....
Tak polonez i 125p mają uzwojenie z cienkiego i grubego drutu i są silnikami szeregowo-bocznikowymi.
Mój niepokój budzi dosyć spory prąd na bendiksie gdzie niby powinien być mniejszy. Samego bendiksa nie rozbierałem. W rozruszniku oczyściłem z pyłu od szczotek. Żadnych uzwojeń nie tykałem. Żadnych innych ingerencji (z wyjątkiem załączania) nie robiłem. Póki co. Silnik rusza więc główny cel osiągnięty, ale na ile trwały? W większości "automatów" uruchamiających...
Sprawdź czy nie zwiera do obudowy rozrusznika wyprowadzenie połowy uzwojenia stojana przy szczotkotrzymaczu. Miałem taki przypadek w rozruszniku Fiata. Do naprawienia wystarczyło minimalne odgięcie w tym miejscu przewodu z płaskownika miedzianego od obudowy.
Możesz mieć również uszkodzony wirnik rozrusznika przerwy uzwojenia czyli takzwane martwe punkty w fiatach się to zdarzało
moc rozrusznika jest znacznie większa, niż 1,1 kW Moc rozruszników do osobówek to mniej więcej 0,75 do 1,3kW. Nie bierzcie wszystkiego tak dosłownie - chodziło mi o porównanie! Porównanie pojemności akumulatora i prądożerności silnika odśnieżarki. Oczywiście nie wnikam w typ akumulatora tak jak i trwałość samego rozrusznika... Obawiam się że zanim...
Witam! To jest bardzo stary temat ale przez przypadek zajrzałem na tą stronę i coś mi wpadło do głowy. Najprawdopodobniej masz (miałeś) uszkodzony wirnik rozrusznika - któryś obwód uzwojeń wirnika ma przerwę (któraś klatka nie zamyka obwodu), co powoduje krótki zanik pola elektromagnetycznego w wirniku - z tąd te szarpania rozrusznikiem. Pozdrawiam....
witam, po pierwsze sprawdż masy silnik-karoseria, i aku-karoseria, po drugie przewód który dochodzi do włącznika elektromagnetycznego silnika ze stacyjki czy ma przejście( 0 Om), jak włączysz zasilanie przy śćiągniętym przewodzie od włącznika elektromagnetycznego i przekręciśz kluczyk na rozruch to napięcie musi być równe napięciu akumulatora jeżeli...
Wiem, lecz chodzi tu o zwykły rozrusznik. Ale interesuje mnie rozrusznik szybki, ze stałymi magnesami, w którym zasilany jest tylko wirnik, a stojan nie ma uzwojeń.
99% uszkodzony rozrusznik, najprawdopodobniej uzwojenie wirnika. Na "sucho" będzie chodził ale pod obciążeniem nie. Normalnie na warsztacie jest przyrząd do sprawdzania wirnika, ale "staży" mechanicy sprawdzają moc silnika rozrusznika blokując go drewnianym trzonkiem, jak są w stanie go powstrzymać to rozrusznik jest zepsuty...
Czemu jeszcze nie zmierzyles rezystsncji uzwojeń i rozrusznika?
Pozatym do czego używasz silnika pierscieniowego z rozrusznikiem? Do napędu... wyciag - mylisz pojęcie falownik z rozrusznikiem. Daj zdjęcie tabliczki znamionowej, żeby mieć pewność co do skojarzenia uzwojeń. Do kostki z 3 przewodami łączysz rozrusznik, ta mała to termistory w uzwojeniach do zabezpieczenia przed przegrzaniem. Zasilanie podajesz na...
Oderwane połączenie uzwojenia do lameli. To jest tandetne wykonanie wirnika. Dodano po 3 Jeżeli szczotka ustawi się na tej widocznej lamelii, to rozrusznik nie zadziała.
No taki był... Tam powinno być jeszcze uzwojenie wzbudzenia?(cewki stojana?)
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Pociągnij kabel od pińka rozruchu na stacyjce do cienkiej śruby na elektromagnesie rozrusznika i już , nie wyważaj otwartych drzwi . Te dziwne ruskie puszki i przekaźniki to tzw. blokada rozruchu co by prosty sowiecki lud nie krecił starterem przy pracujacym klekocie :) O wytrzymałość stacyjki się nie martw jest ona w stanie pociągnąć 4 świeczki żarowe...
Mam jeszcze jedno pytanie. Opis do dołączonego obrazka jest taki: 1.akumulator 2.stacyjka 3.sprężyna zwrotna 4.styki elektromagnesu 5.uzwojenie trzymające 6.uzwojenie wciągające 7.uzwojenie wzbudzające rozrusznika 8.komutator 9.wirnik 10.wielopust śrubowy 11.tuleja 12.bendix 13.zębnik 14.wieniec koła zamachowego 15.biegun rozrusznika Według tego schematu...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Przecież chłopie nie zasilasz przez przekaźnik głównego uzwojenia rozrusznika, a tam prądy wynoszą trochę więcej niż myślisz, bo nawet kilkaset A, tylko cewkę rozrusznika, która przesuwa wałek. A tam prąd już nie jest taki duży - max kilkanaście A. To już przekaźniki normalnie zniosą. Poza tym. Jeśli potrzebujesz napięcia non stop, to zastanów się,...
Na przewodzie, przy samej kostce wychodzącej z uzwojeń. Na zdjęciach widać. Okolice rozrusznika.
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
dziękuję ale czy rozrusznik będzie działał normalnie po przełączeniu biegunów tak będzie działał bez problemów-taki sam kierunek obrotów ps obroty by się zmieniły wtedy jakbyć poprzekładał uzwojenia w środku rozrusznika
ze starego nie zrobisz, nawet jak się kto podejmie to nie zmieści uzwojenia.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Odkręć nabiegunniki (widoczny krzyżak), wyjmij uzwojenia i możesz spawać jak zwykłą rurę, Inaczej przypalisz- przegrzejesz uzwojenia. dla czego nie wytoczyć "normalnego" dekla łożyskowego?
Jeżeli zwarcie grubych śrub nic nie daje ,tylko widać lekkie iskrzenie,to myslę że jest tak jak pisałem.Odłączony przewód (urwany)to jest dodatkowe uzwojenie ,nie robiłem doświadczenia czy rozrusznik będzie pracował gdy ten przewód odłączony.Lecz sądzę że nie ma zbytniego wpływu że rozrusznik nie kręci.Nie jest to główne uzwojenie stojana ,więc sądzę...
Masa i zasilanie do zrobienia.... tzn? Na nowo przewody czy wyczyszczenie i kontrola przejścia? A mogło coś się stać z uzwojeniami rozrusznika? Gdzie znajdują się tulejki o których mówisz? Dzięki za pomoc.
To nie jest liniowa zależność w nieskończoność; te wartości rosna tylko do pewnego zakresu, do napięcia nominalnego. To o czym pisałem dotyczy tylko zasilania nominalnym, 12 voltowym akumulatorem. Oczywiście gdyby podłączyć niewłaściwie na 18V to się uszkodzą. Tu jest uszkodzony w jakiś sposób ten bendix albo włącznik elektromagnetyczny. Na nowym akumulatorze...
Jeśli słyszysz "cyknięcie", to znaczy, że przekaźnik rozrusznika działa, więc sprawdź, czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Gdy wynik sprawdzenia będzie pozytywny należy skupić uwagę na samym rozruszniku, może szczotki się zawiesiły. Na początek spróbuj (o ile na wierzchu jest rozrusznik) stuknąć w niego małym młotkiem i jeśli nadal nie zadziała trzeba...
Ten zestaw z fotki powinien pasować, ew. tylko ten biały izolator może mieć inną (większą) średnicę i włożenie w korpus rozrusznika może sprawić troszkę kłopotu, ale wszystko idzie dopasować. Przypatrz się dobrze czy w twoim rozruszniku da się wymienić linkę lutując ją do tego bolca miedzianego na zewnątrz rozrusznika. Można rozlutować lub rozwiercić...
Jaki silnik rozpatrujesz, o jakiej budowie bo jest ich mnóstwo. Są o stojanie z magnesami trwałymi jaki w zabawkach i takie, które mają uzwojenia, cewki np rozrusznik samochodowy.
Witam ponownie, problem "klejenia" się rozrusznika został rozwiązany, w porozumieniu z elektrykiem sprawdziliśmy uzwojenie automatu wypychającego bendix ,odłączyliśmy oryginalną blaszkę łączącą końcówkę uzwojenia elektromagnesu była ona połączona ze złączem silnika rozrusznika (podejrzewamy że z tego miejsca pobierał masę) ,dolutowany został przewód...
Jeżeli słychać wyraźne pukanie po włączeniu rozruchu a rozrusznik nie kręci to raczej uszkodzone mogą być styki podające napięcie na rozrusznik ,brak napięcia na stykach automatu lub uszkodzony sam rozrusznik proszę sprawdzić czy z akumulatora dochodzi napięcie na automat i czy przy włączonym rozruchu pojawia się na wyjściu z automatu do uzwojeń rozrusznika...
Z przezwajaniem dałbym sobie spokój ,kiedyś próbowałem wirnik alternatora i 10000 obrotów bez wyważania nie da rady . najprościej przewinąć wirnik rozrusznika jednak uzwojenie musi być porządnie ukształtowane i ściśnięte inaczej po kilku rozruchach rozpada się .
To może zacznij od naładowania tego akumulatora. 12V to za mało-powinien mieć prawie 13V bez obciążenia. Na akumulatorze samochodowym skuter odpala? Rozrusznik nie zatarty, uzwojenia nie przypalone?
jeśli akumulator jest na 100% dobry (np z samochodu podłączasz, a samochód odpala) i te kable rozruchowe są grube, to tylko i wyłącznie wina rozrusznika Dodano po 3 rozebrać możesz i zobaczyć czy wirnik ma przegrzane uzwojenia, nie wiem czy ktoś to regeneruje, te rozruszniki nie są takie drogie (ok 100-200zl)
uzwojenie wirnika rozrusznika uzwojenie rozrusznika podtrzymującego einhell uzwojenie
kabel rozciągnąć renault scenic zawieszenie husqvarna wysoki obrót
Czujnik koła lewej osi silnikowej - usterki i diagnostyka Migające zielone strzałki na routerze Connect Box UPC