Ma jedno uzwojenie i sprężynę, z przyciskiem mogę pomóc, mam rezerwy magazynowe trzeba tylko sprawdzić pobór prądu.
Czy na tym białym masz napięcie? Napięcie z rozrusznika wciąga iglicę elektrozaworu, drugie na przewodzie białym podtrzymuję iglicę w stanie otwarcia. Sprawdź czy cewka jest sprawna. Gdy jedno uzwojenie będzie uszkodzone, może być taki objaw. W chwili startowania musi być napięcie na tych dwóch przewodach. po puszczeniu kluczyka na białym. Dodano po...
Elektromagnes sprawdzisz podłączając plus do cewki a minus do końcówki która zasila rozrusznik, wtedy sprawdzisz uzwojenie wciągające. Podłączając plus do cewki i minus do obudowy wciśnij rdzeń do końca, puszczając rdzeń sprawdzisz czy uzwojenie podtrzymujące działa.
Tylko silnik szeregowy przy małych rozmiarach zapewnia dużą moc. Masz takie żeby pokazać? Że nie jest. Bo uważam że jest. Skup się na tym co jest takie same a silniki są takie same, ma oś na której osadzony jest wirnik z uzwojeniem komutator, szczotkotrzymacz szczotki i uzwojenie stojana który może zostać zastąpione magnesami trwałymi. I to jest podstawa...
Teraz krótka plecionki z rozrusznika sięga tylko do najbliższej śruby jaką jest ta oznaczona jako 50 czyli + z aku Yyyy... nie? Prawy ze zdjęcia to 50? Prawy to plecionka na rozrusznik. Lewy do aku. Naciąć oczko plecionki jeśli nie sięga na gwint. Dodano po 2 Wygląda że uzwojenie rozruchowe jest masowane przez rozrusznik.
Masz 2 uzwojenia elektromagnesu. Wciągające i trzymające. Wciągające działa do czasu włączenia silnika rozrusznika. On to zamyka obwód "podając masę" . Po zadziałaniu silnka rozrusznika działa słabsze trzymające zębnik bendiksa w wieńcu. Jesli rozrusznik zrobi "klik" a zużyte styki robocze elektromagnesu nie zadziałają długo płynie spory prąd przez...
Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator...
Prawdopodobną przyczyną jest zwarcie częściowe uzwojenia wyłącznika elektromagnetycznego którego uzwojenie zostało przegrzane wskutek głuższej pracy rozrusznika gdy auto nie chciało odpalić.Przyczyną długiego kręcenia rozrusznikiem mogą być uszkodzone świece żarowe.Po wymianie wyłącznika elektromagnetycznego usterka z z paleniem bezpiecznika powinna...
Ja bym wyrównał ten komutator na tokarce i oczyśił z opiłków między wycinkami komutator. No i oczywiście wymienić tulejki. Powinno działać. Raczej zwarć w wirniku nie ma o ile nie jest on spalony znaczy uzwojenie nie śmierdzi spalenizną elektryczną. Też sprawdzić uzwojenie stojana czy nie jest spalone znaczy czy nie śmierdzi spalenizną i czy izolacja...
Pociągnij kabel od pińka rozruchu na stacyjce do cienkiej śruby na elektromagnesie rozrusznika i już , nie wyważaj otwartych drzwi . Te dziwne ruskie puszki i przekaźniki to tzw. blokada rozruchu co by prosty sowiecki lud nie krecił starterem przy pracujacym klekocie :) O wytrzymałość stacyjki się nie martw jest ona w stanie pociągnąć 4 świeczki żarowe...
Jeżeli wiesz ile zwojów na wolt musisz nawijać dla określonego napięcia, to możesz sobie dowinąć uzwojenie do ładowania akumulatorów samochodowych, czyli około 14 V zmiennego (najlepiej z odczepami co 1 V dla regulacji prądu ładowania), lub około 16-17V dla układu z elektroniką sterującą. Zobacz schematy prostowników do ładowania akumulatorów, jest...
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
Aby stwierdzić awarię agregatu należało by podłączyć go na "krótko" z pominięciem termostatu oraz rozrusznika przy sprężarce. Mogę coś więcej ale nie teraz. Jak dobrze Cię zrozumiałem to podłączyłeś na krotko termostat.I nic. Pozostaje zbadanie czy przekaźnik zwierający uzwojenie rozruchowe i wyłącznik bimetaliczny działają.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
http://obrazki.elektroda.pl/9866236400_1... Rys.1a pokazuje stan styków w stanie wyjściowym (spoczynkowym), rys.1b w stanie załączenia. Gdy przekaźniki są stanie wyjściowym, naciśniecie i trzymanie przycisku P powoduje przez styki a1 i a2 włączenie przekaźnika B i zwarcie styków b1 i wykonawczego b2. Przycisk P jest jeszcze trzymany,...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Czy z oszczędności nie dają tego kondensatora pracy i tylko dają 120yF na rozruch? Bo przeciez uzwojenie rozruchowe jest w czasie pracy bezczynne i mogło by dac kilka W na wirnik. Masz rację, ten sam silnik z dołożonym kondensatorem pracy ma większą moc. W ten właśnie sposób "Wiefamel" z silnika 0,75 kW z jednym kondensatorem zrobił 1,1 kW, a później...
http://obrazki.elektroda.pl/6536610100_1... Witam. Przedstawiam szanownemu Forum konstrukcję, którą niedawno popełniłem. Pomysł na takie urządzenie wykiełkował, gdy wpadł mi w ręce duży transformator bezpieczeństwa i po kilku próbach okazało się, że po dowinięciu kilku zwojów na uzwojenie pierwotne będzie się doskonale nadawał na prostownik...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
No to aku masz w zasadzie wykluczony, teraz sprawdź wszystkie kable po drodze a jak są w porządku to zostaje ci rozrusznik. Wtedy albo upalony elektromagnes, albo szczotki albo tulejki, ale jakby nie było to regeneracja całego albo nowy zamiennik. Zestaw naprawczy to pewnie ze 30zł a elektromagnes jest rozbieralny (odlutować druty, zaznaczyć pozycję,...
Żarówką? Domontuj sobie do rozrusznika kabelek i żarówkę. W razie czego, z kabelkiem, łatwo sprawdzić działanie nawet zwykłą kontrolką 12V Gdy będzie zawsze świeciła w pozycji "rozrusznik", to do rozrusznika masz dobrze, nie będzie, masz gdzieś przerywające połączenie. Można go wykorzystać do odpalania na krótko, choć bezpieczniej mieć taki włącznik...
Z nagrzewnicą nie mam doświadczenia. Zwarcie w elektromagnesie rozrusznika samochodu unieruchamia go. Tranzystory po wymianie mają 2 razy niższy prąd. Mogą być inne, wystarczy dobrać parametry. Jako zabezpieczenie przed zbyt dużym prądem zasilanie można podłączyć przez grzejnik, bo zwarte uzwojenie powoduje jego znaczny wzrost.
Ale co to za naprawa , że niby wymienisz tulejki a dział nie będzie to co , niby uzwojenie walnięte? Diabeł tkwi w szczegółach.
Witam, naprawiałem dzisiaj elektromagnes rozrusznika i chciałbym się dowiedzieć dlaczego są tam dwa uzwojenia. Pierwsze uzwojenie połączone jest do masy i tu jest ok, ale drugie uzwojenie jest połączone - jeden koniec +12V ROZRUCH a drugi do styku włącznika. Proszę o odwpowiedź w jakim celu stosuje się to drugie uzwojenie. W załączniku rozrysowałem...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot jak podłączyć Instalacja elektryczna Power Force GY6 50 4T koła 10 Cali wersja 2 - PF 24 649 0002 1. Bezpośrednia odpowiedź Instalacja Power Force PF 24-649-0002 jest przygotowana w układzie „plug-and-play” dla większości skuterów z silnikiem GY6 50 4T, w tym Kingway Fennari 50 (roczniki 2007-2009). Klucz do sukcesu...
Słaba stroną projektu wydaje się obudowa. Choć wykonana jest solidnie, nie widzę tam jednak uszczelnień, a podczas jazdy w deszczu komora silnika jest nieźle zraszana wodą. Nie ma z tym problemu? Poniżej schemat podłączenia rozrusznika. Zgadnijcie dlaczego zębatka rozrusznika wycofuje się z zazębienia z kołem zamachowym gdy tylko silnik zaczyna pracować...
1. Po zmianie elektromagnesu dałem masę na obudowę rozrusznika i plus na samą cewkę elektromagnesu, chciałem zobaczyć czy wyrzuci zębatkę. Owszem wyrzucił, ale jednocześnie zaczął się kręcić silnik. Nie z pełną prędkością ale się kręcił, nie wiem jakim cudem To normalne zachowanie. Prąd popłynął przez uzwojenie cewki bo są tam dwa, wiedziałeś? Gdyby...
Masz masę, ale przez uzwojenie rozrusznika. Plus pojawi się, gdy zadziała przełącznik.
Jak jest uzwojenie na rozruszniku popalone to nie będzie miał siły kręcić. Ostatnio w swoim Ducato co prawda z 95r miałem podobnie nie mógł rozrusznik zakręcić silnikiem dopiero po ładowaniu aku trochę lepiej kręcił okazało się ze już taki zdechnięty ze lepiej nie gadać. Uzwojenie popalone, wirnik, tylko szczotki jeszcze się do czegoś nadawały. Kręcił...
99% uszkodzony rozrusznik, najprawdopodobniej uzwojenie wirnika. Na "sucho" będzie chodził ale pod obciążeniem nie. Normalnie na warsztacie jest przyrząd do sprawdzania wirnika, ale "staży" mechanicy sprawdzają moc silnika rozrusznika blokując go drewnianym trzonkiem, jak są w stanie go powstrzymać to rozrusznik jest zepsuty...
Czyli są 2 akumelatory 6V (tak właściwie to dwie baterie szeregowe trzech akumulatorów kwasowo ołowiowych, ale to dużo pisania i dużo do zapamiętania, to nazwijmy to prosto - dwa akumulatory 6V). Grzeje się połączenie pomiędzy akumulatorami. NIe wiadomo czy grzeją się inne kable. Grzanie przewodu jest spowodowane wydzielaniem się w nim dużej mocy. Moc...
To tyk to elektromagnes w rozruszniku, a zapach to może spalone uzwojenie rozrusznika lub szczotki :-) Więcej w kryształowej kuli nie widać.
Do uzwojenia.
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Przycisk "start-stop" w samochodzie. (Modernizacja 3). "Przycisk start-stop w samochodzie", zasada działania, budowa, montaż i modernizacje są dokładnie opisane w tych linkach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Po 14 już latach bezproblemowego używania przycisku "start-stop" zdarzyła...
Witam, pisząc bendix masz na myśli zapewne włącznik elektromagnetyczny, więc żeby zadziałał prawidłowo musi być podłączony do rozrusznika ( ma uzwojenie pomocnicze łączone z masą poprzez uzwojenia rozrusznika). Zmontuj wszystko tak jak ma być i podaj napięcie na zacisk sterowania elektromagnesu, jeśli zadziała to masz coś z przewodem od stacyjki albo...
Podobnych problemów miało na pewno wielu . Jeżeli zrobiłeś obejście z (+ ) akumulatora do rozrusznika , zrobiłeś z ( - ) na masę silnika i podawałeś ( + ) na automat ( włącznik elektromagnetyczny ) a rozrusznik milczy to... jeszcze podaj ( +) na drugą śrubę w rozruszniku , tam gdzie jest wejście uzwojenia rozrusznika . rozrusznik powinien zakręcić ....
Te dwa pozostałe problemy wiem jak rozwiązać. No ciekaw jestem... Bendix sprzęgający w odwrotną stronę ma też frez "wyrzutowy" odwrotnie skręcony... Skoro mocniejszy wirnik kręcił w inną stronę, to jego frez też jest odwrotny. Chyba że to rozrusznik z przekładnią planetarną, wtedy problemu nie ma, bo oś po której chodzi bendix jest elementem niezależnym...
Jaki rozrusznik, Bosch czy Valeo, bo zaczyna się s*anie po gałęziach? I co się stało, rozerwało uzwojenie wirnika, poodpadały magnesy, stopiło szczotkotrzymacz, zmieliło zębnik?
Diody 100A do prostownika lub spawarki to 40zł za sztukę czyli 4x 40 to wychodzi 160zł same diody + radiatory do nich. Lecz po zamontowaniu ich bezpośrednio na spawarce uzyskasz po wyprostowaniu jakieś około 80V czyli jak na rozrusznik zdecydowanie za dużo, uzwojenie rozrusznika tego nie wytrzyma, dostanie przebicia lub się sfajczy. Jeśli rozrusznik...
Jeżeli nie wciąga zębatki to jedno z uzwojeń nie dostaje masy przez szczotki i uzwojenie rozrusznika a jeżeli wciąga a nie kręci to nie łączy styków na elektromagnesie no chyba że już tak są zużyte tulejki że wirnik klei się do stojanu. Tak jak Ci pisałem wcześniej, pierwsze szukaj napięcia ze stacyjki i podaj plus na rozrusznik omijając elektromagnes,...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
Na pewno przygasały? Jeśli przygasały to albo masz bardzo kiepski kontakt na którejś klemie albo to nie styki, bo zakładając dobrze konatktującą klemę, przygasanie świadczyłoby o tym że jednak styki sie zetknęły i podały napięcie na uzwojenie rozrusznika (obciążenie). W takiej sytuacji nalezy szukac przyczyny dlaczego nie zakręcił.
Witam ponownie, problem "klejenia" się rozrusznika został rozwiązany, w porozumieniu z elektrykiem sprawdziliśmy uzwojenie automatu wypychającego bendix ,odłączyliśmy oryginalną blaszkę łączącą końcówkę uzwojenia elektromagnesu była ona połączona ze złączem silnika rozrusznika (podejrzewamy że z tego miejsca pobierał masę) ,dolutowany został przewód...
Ile przewodow idzie do rozrusznika - trzy? "Start", "plus" i 'minus- masa"? Bo wydaje mi sie ze przewod masowy jest ok. Na rozruszniku pojawia sie charakterystyczne "tyykniecie", jak by magnes zaciagal ale domykal obwodu na silniku rozrusznika - zasniedziale styki w srodku, przerwane uzwojenie silnika rozrusznika? Chyba podejme sie wymontowania rozrusznika....
ale jak uzwojenie jest z aluminium to tylko zgrzewarka polaczysz- patrz wyzej.
Ja opiszę, narysowac sobie możesz sam. Więc po pierwsze przekręcenie kluczyka powoduje przepływ pradu przez cewke przekaźnika rozrusznika, tenże przyciąga styki i następuje przepływ prądu przez cewkę "automatu", powoodując ruch jego rdzenia. Ruch rdzenia po pierwsze zazębia przekładnię rozrusznika z kołem zamachowym, po drugie w automacie są kolejne...
uzwojenie wirnika rozrusznika uzwojenie rozrusznika podtrzymującego einhell uzwojenie
zafira zegar oscyloskop wyzwalać zewnętrzny samtron monitor
przekaźnik wycieraczek fabia ładowarka dewalt dcb105 elemety
Jak uruchomić Ford Transit po zalaniu kluczyka? Ile zwojów ma alternator samochodowy?