Czyli stojany w tych 2 alternatorach są identyczny a różnica mocy maksymalnej wynika z uzwojenia wirników? Po lewej stojan z alternatora 60A
zawsze można rozlutować połączenie uzwojeń.
Przezwajanie klasycznych silników to w sumie prosta manualna robota, stosunkowo łatwa przy użyciu odpowiedniego "kopyta" i ręcznej nawijarki. W przypadku silników BLDC o nieco odwróconej konstrukcji względem klasycznego silnika, nie da się "wsypać" przygotowanych uzwojeń do stojana. W oryginale, automaty nawijają to już na stojan. Ręcznie jest to bardzo...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Pomyśl. Średnica drutu nawojowego przy poborze z alternatora około 70A musiała by być przynajmniej taka jak dotychczas a nawet większa gdyż uzwojenie alternatora zawsze nie jest obciążone takim prądem i uzależnione jest od ilości odbiorników aktualnie włączonych w samochodzie i właśnie regulator napięcia stoi na straży dopasowania pracy alternatora...
Chyba nie koniecznie. Problem zaczął się od wczoraj jak w alternatorze który miałem w aucie rozsypało się łożysko.Następnie wirnik zaczął obcierać stojan co spodowało się spalenie uzwojeń w stojanie. Wszystko wcześniej działało bez zażutów z wyjątkiem tego że w kontrolka ładowania delikatnie świeciła ale napięcie ładowania na akumulatorze było ok. Teraz...
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). W takim razie lampka kontrolna ma niewiele wspólnego ze wzbudzeniem i chyba zachowuje się poprawnie skoro napięcie na instalacji nie przekracza 12,7 V. Trochę trudno radzić na odległość skoro elektryk (jak rozumiem samochodowy) poddał się. A...
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
Typowy alternator ale czy jest samo wzbudny cięszko określic ale"cytat: Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego...
Praktycznie każdy alternator 12v zdolny jest wytworzyć 24 v to tylko kwestia regulatora napięcia. Przy podłączeniu wirnika bezpośrednio do"+"z ominięciem regulatora napięcie wytwarzane mieści się w granicach 50-70 volt. mimo że sam alternator,jego uzwojenie wirnika,stojana i diody prostownicze są fabrycznie 12 voltowe. Należy pamiętać jedynie że alternator...
No i problem niestety dalej występuje. Chyba będę musiał wymienić cały alternator. Tylko, że nie wiedzieć czemu na szrocie zawołali ma za takowy 150 zł! Chyba drogo, nie? Wygląda to tak: *Na włączonym samochodzie, bez świateł, na jałowym biegu - ładowanie lekko ponad 13V, kontrolka lekko się tli. Jak dodam gazu (wyższe obroty) kontrolka gaśnie a ładowanie...
A czy nic nie zalewa tego alternatora? Bo mi dymił się alternator kiedy poszło uzwojenie na stojanie, ale był zalewany przez płyn chłodniczy.
Jak przewinąć wirnik i stojan od alternatora i wirnik , uzwojenie wzbudzające i wciągające w rozruszniku z 12 na 24 Zasada jest prosta liczysz zwoje i przekrój drutu w uzwojeniu 12V i nawijasz 2x więcej zwojów o przekroju 2x mniejszym od drutów na 12V. Przy przejściu z 24V na 12V robisz dokładnie odwrotnie.
Raczej nie sprawdzałem dwa razy , ale czy uzwojenie wzbudzające stojan powinno być podpięte pod pin L.
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
A jednak chyba przebicie /upływność/ na cewce stojana.Trzeba sprawdzić megaomomierzem. Miałem podobny przypadek też w Fiacie. Trochę zawilgotniał i żarzyła się lampka ładowania. Niestety musiałem wymienić całe uzwojenie.
No i finał jest taki, że rozebrałem alternator. Zgodnie z przewidywaniami upalone były dwie diody z jednego mostka. Nawet się oddzieliły fizycznie od radiatora. Żeby się tam dostać, musiałem rozkręcić całe pieruństwo na części pierwsze, w dodatku regulator napięcia jest zlutowany z mostkiem, również umiejscowiony na dnie alternatora, ehh te kitajce....
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Witam !! Posiadam w swoim dolniaku alternator 12V ok 12A. Który zaczyna ładować od około 2000obr/min wału korbowego. Nurtuje nie teraz takie zadanie aby przerobić ten alternator. Dobrze było by aby dawał ok 20A i ładował od ok 1000obr/min. Jak to zrobić ?? Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy...
Witam serdecznie mam mały problem z alternatorem od ciągnika Belarus MTZ 952.3 z 2006 roku wyposażony jest on w alternator 1150 W. Uszkodził się on niestety samoczynnie a mianowicie popękały uzwojenia stojana. Jednak po zlutowaniu i zabezpieczeniu tych uzwojeń dalej nie działa dodatkowo z tego co wiem jedno uzwojenie jest połączone z obrotomierzem który...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Witam Najłatwiej zrobić sobie silnik BLDC z wirującym rotorem typu autrunner tak jak sie przerabia silniczki z CD romów do celów modelarskich.W większej skali najlepiej taki silnik zrobić z alternatora od motoru.Stojan ma przeważnie 18 zębów a na rotorze umieszczamy odpowiednią liczbę biegunów do sposobu nawijania stojana.Do zasilania używamy klasycznego...
Witam ponownie W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do tranzystora 2N3055. Regulator, mostek oraz szczotki stanowią...
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
Przywraca się stan zgony z pierwotnym - odwijasz stare uzwojenie, nawijasz nowe, zachowując układ cewek i połaczeń między nimi. Obowiązkowo wymiana izolacji żłobkowej. Lakierowanie, suszenie i volaile. Pełna analogia do przezwajania silników, tylko tutaj nawijasz ceki ręcznie, bezpośrednio w żłobkach.
Witam.Bardzo prosze o pomoc.Laguna2,2D 1995r.Wysiadlo ładowanie.Alternator ma nastepujace wyjscia: B+, W(na obrotomierz i dwa zaciski + oraz - (wskaznik ładowania i + po zaplonie)Sprawdzilem uzwojenie stojana(220V i żarówka)i jest OK.Rezystancja wirnika2,8Ohma.Sprawdzilem diody po wczesniejszym odłączeniu uzwojen stojana.Wykonalem nastepującą symulacje:...
Sprawdź uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy, miałem podobny przypadek w nissanie jak korozja spowodowała spuchnięcie miejscami stojana.
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. . Nie strasz kolegi, trzeba ładnie oczyścić miedź (końcówki i gniazda), złożyć zacisnąć i przylutować. W tych alternatorach uszkodzenie mostka to .....chyba raz na milion. Jak do tej pory tylko raz mi się trafiła taka usterka. 99,99 % uszkodzeń to regulatory oraz kończące się pierścienie...
Witam. Na twoim miejscu naprawiłbym stary alternator i nie kombinował z przeróbkami gdyż może to się źle skończyć dla twoich świec żarowych gdyż tam wszystko razem współpracuje, a mianowicie dopuki silnik nie osiągnie jakiejś temperatury cały czas grzeją świece żarowe, podczas grzania świec alternator daje tylko 11v a nie 14v. Pozdrawiam. PS w tych...
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Witam ! Może jeszcze ja dołożę coś od siebie odpowiadając na drugie pytanie kolegi. Nie ma uniwersalnych mostków ale wiele modeli nawet różnych marek pojazdów używa podobnego wyposażenia elektrycznego silnika. Na przykład :pompa paliwa,rozrusznik,alternator,czujniki,za... etc. Dlatego warto udać się do punktu zakupu wraz ze starym mostkiem w celu...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
Nigdy ,przenigdy w polonezie nie bylo alternatora 6d.Widziałeś kiedy w polonezie przekaźnik lampki ładowania? W polonezie początkow był stosowany alternator A124M ,mostek diod prostownika głównego zabudowany na podkowie aluminowej,diod prostownika pomocniczego na plastiku.Alternator tem miał prad wyjąsciowy 42A,później ewoluował do 55A-została zmieniona...
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Bardzo interesujący artykuł :D Opisuje metodę kompleksowego, ale czasochłonnego testowania alternatora. Z moich przemyśleń i praktyki dodam, że w wielu wypadkach pomagają znaleźć usterkę dwie metody: 1. Pomiar indukcyjności nieobciążonych uzwojeń stojana i porównanie wyników pomiarów pomiarów z wartościami dla sprawnego urządzenia. Jak wszystkie metody...
Musisz mieć mocną lutownicę do przylutowania uzwojeń stojana.
Tak tym hamulcem jest siła elektromotoryczna. Nie. To siła elektrodynamiczna generuje ten opór - czyli pole magnetyczne jedne wytworzone przez wirnik, a przeciwdziałające mu wytworzone przez uzwojenie stojana.
Witam Kontrolka świeci to oznacza że regulator powinien być sprawny.Na początek sprawdziłbym mostek prostowniczy i diody wzbudzenia.Mostek oczywiście odłączony od stojana.Jak będziesz miał stojan rozlutowany od mostka to sprawdź miernikiem czy nie ma przebicia uzwojenia na masę czyli korpus.
Porobiłem pomiary na mostku przy odłączonych uzwojeniach stojana. 1. Mostek przewodzi w dobrą strone. tzn. od "blachy ujemnej do dodatniej" w drugą strone nie. -------------------------------- 2.Teraz badałem 3 dolne diody ujemne . Od blachy dolnej ("minusowej") mostka, do każdej z diod osobno, a dokładniej do miejsc gdzie były przylutowane uzwojenia....
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska W alternatorze nie ma komutatora, tylko pierścienie ślizgowe. Taki objaw daje "spęczony" stojan. Pod wpływem korozji, uzwojenie stojana jest ściskane do środka i zaczyna dotykać do wirnika. Wtedy słychać taki świst i zanika ładowanie. Jednocześnie wyłącza się wspomaganie kierownicy. Nie chcę mi się...
Lub źle przewinięty stojan. Jeżeli był przewijany w specjalizującym się w tym warsztacie to bym to raczej wykluczył. Pozdrawiam Dodano po 6 ale należało by zmierzyć prąd czerpany z alternatora. ...jest zależny od obciążenia - nie od źródła, którym jest alternator. W ten sposób nie da się zmierzyć upływności z jednego z uzwojeń. Pozdrawiam
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Usuń szybko ten temat, bo jak się dowie więcej osób o tym to nam to opodatkują Pewnie zrobią tak, że uzyskaną energię trzeba będzie sprzedawać do sieci po cenie hurtowej, a na swoje potrzeby kupować po detalicznej, ze 3x wyższej. ;) Alternator pewnie będzie dawać około 24V - żeby uzyskać więcej, trzeba przerobić uzwojenia, na szczęście one są w stojanie,...
Bardziej nazwał bym to kolektorem.. a diody są podłączone do uzwojeń stojana...
Napięcie wytwarzane przez alternator nie jest takie duże więc wystarczy zamalować ubytek izolacji bezbarwnym lakierem do paznokci.Weź oprawkę z żarówką 15-25W na 230V.Jeden jej koniec włóż do gniazdka sieciowego,tam gdzie jest faza,drugi koniec podłącz do uzwojenia alternatora.Stojan podłącz do przewodu zerowego.Jeśli żarówka nie zaświeci,to izolacja...
Moim zdaniem są słabe główne diody /wystarczy jedna/ podnoszenie napięcia wzbudzenia mija się z celem ponieważ w krótkim czasie spali się uzwojenie stojana.P
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable grube pod kapturkiem) następnie 2 śruby od spodu popuszczamy....
Własnie mam do przewiniecia silnik i chce zrobic podobne uzwojenia jak znajduja sie w stojanach alternatorów czyli uzwojenie faliste.Nie jest to alternator tylko silnik który chce przerobic. Kiedys pytałem sie przezwajacza jak on to robi. Powiedział mi ze bierze wymiary wbija w deske gwoździe i nawija uzwojenia... tylko własnie jak ? Nie chce mi zdradzic...
witam uszkodziły sie pierścienie slizgowe w alternatorze 90A ale mam sprawny wirnik z alternatora 65A pozatym sa takie same różnia sie tylko uzwojeniem stojana i chciałem sie upewnić czy bez problemowo mozna przełożyc wirnik??? gdyż według mnie za nateżenie wytwarzanego pradu jest odpowiedzialne "wieksze" uzwojenie stojana a nie wirnik.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=]Komutator [url=]Szczotko-trzymacz Jak wspomnieli koledzy wyżej bardzo często gniją...
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu wymienione łożyska, regulator napięcia rnc-12 oraz szczotki....
Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Ponieważ chcesz to zastosować jako hamulec możesz całkiem usunąć diody a trzy końce uzwojeń stojana (uzwojenia stojana połączone są w gwiazdę) wyprowadzić na zewnątrz i na nich dać obciążenie. Z tym, że zawsze przy tych obrotach alternator nie będzie hamował płynnie. Leprze do tego celu są prądnice. Kiedyś...
Witam probuje zastosowac alternator jako silnik synchroniczny 3-fazowy jest to alternator od malucha wirnik 6 par biegunow, stojan 3x6 par biegunow standardowo wszystko jest polaczone w gwiazde i kreci sie po podlaczeniu do sterownika ktory zalacza poszczegolne fazy w ten sposob ze dzieli okres na 12 czesci nie jestem tylko zadowolony z momentu tego...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
Witam. W opisywanym aucie nie ma ładowania. Jak silnik pracował to na aku było 12.5V. Po wyjęciu alternatora i rozebraniu go na części pierwsze zauważyłem że jedna szczotka się skończyła. Mam zamiar kupić cały regulator nowy, typ HUCO 130512 . Ale nie w tym rzecz. Sprawdzałem diody w tym altku, ale nie rozlutowałem stojana od nich. wyszło że wszystkie...
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Witam ! Ostatnio rozebrałem alternator nippondenso produkcji japońskiej i dostrzegłem iż ma on 4 wyprowadzenia ze stojana z czego to żadne z nich nie ma połączenia z masą , wszystkie wyporowadzenia są podłączone do prostownika a w prostowniku tym jest zamontowane 8 a nie 6 diód . Z tej racji mam pytanie odnośnie tej konstrukcji : 1- W jakim celu zastosowano...
Przecież wystarczy prądnica prądu stałego a tą jest zwykły silnik szczotkowy. Nie do końca jest tak pięknie , silnik prądu stałego tak ale nie z magnesem trwałym jako stojan tylko z osobnym uzwojeniem stojana tak aby istniała możliwość regulacji prądu wzbudzenia . Przy magnesach w stojanie wartość napięcia będzie rosła proporcjonalnie do obrotów co...
Prądnica , generator z alternatora - Po tym jak musimy wyrzucić szczotko-trzymacz, ślizgi i elektromagnes z wirnika to otrzymujemy to samo co stojan od silnika indukcyjnego z pralki. Stojan od pralki jest przeciętnie 4 x większy , pożyteczniejszy - ma większą średnicę pod wirnik, większą pojemność na miedź w żłobkach. Mamy jeszcze prawie gotowy wirnik...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Odłącz uzwojenie od mostka diodowego i sprawdź diody, prawdopodobnie jedna ze wzbudzeniowych jest przepalona. Kolejną możliwą usterką może być zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana, wtedy należy wymienić stojan na nowy.
Witam W modelarstwie przerabia sie silniczki z CD romów na silniki trójfazowe W silnikach tych nieruchomy jest wirnik a wiruje stojan na którym sa magnesy na takiej zasadzie sa nawiniete uzwojenia tej pradnicy w linku co zamieściłem powyrzej. Sa tablice do przeróbek silnika zapomoca których jest podane przy jakiej ilosci zebów stojana zastosować magnesów...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Wczoraj wymieniłem trzy diody mocowe chociaż tylko dwie były padnięte dzisiaj założyłem alternator pomiar miernikiem - napięcie 14,3V na małych obrotach na światłach i z ogrzewaną szybą też dobrze ale na stojanie po dwóch minutach pracy trudno utrzymać dłoń .Przy rozebranym alternatorze mierzyłem stojan i wirnik do masy i wszystko dobrze.Poza tym nie...
Trafił mi się podobny przypadek.Właściciel malucha 3 razy rozbierał alternator i za każdym razem powtórka z rozrywki,ładowania prawie niema i jażąca się kontrolka ładowania. Zmiłowałem się nad bliżnim i po ponownym wymontowaniu alternatora i jego demontażu stwierdziłem miernikiem że nieznacznie przesunęły się blachy stojana uszkadzając jego uzwojenie...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Średnica wewnętrzna rdzenia stojana 95mm średnica zewnętrza rdzenia stojana 124mm (mierzone na rancie który wchodzi w obudowe aluminiową) Wysokość rdzenia 23mm Uzwojenie 11 zw. pojedyńcza cewka
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc bez rozbierania alternatora ,wymontuj regulator napiecia...
W życiu nie sparzyłem się obudową alternatora,gdziekolwiek by była zamocowana i jak długo by pracował silnik.No chyba że nie czuje ręką temperatury 190 stopni przy których topi się cyna.Coś ten mechanik ma sporą fantazję :D (pomijam oczywiście przypadki gdy faktycznie alternator był gorące przez zatarte łóżyska lub gdy wirnik "bił"w stojan przy skrzywionej...
Zapomnieliście o uzwojeniu wzbudzenia i regulatorze napięcia. Alternator 12V pewnie będzie współpracował z regulatorem 24V. Problemem będzie uzwojenie magneśnicy, które może się przegrzać, gdyż będzie dłużej pracować z pełnym wzbudzeniem. I pracować taki alternator będzie od wyższych obrotów. Diody i uzwojenie stojana wytrzymają wyższe napięcie. Wirnik...
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: Na zdjęciach widoczny jest regulator (oryginał, jaki był założony fabrycznie) i moduł zapłonowy, z którego wychodzą 3 wtyczki, jedna pojedyncza i dwie wielopinowe, jak widać na zdjęciach powyżej. Dodatkowo udało mi się znaleźć schemat instalacji oraz...
Dwie rzeczy: -zły stojan. Jest to obwód trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku. Masz tam 6 podwójnych prętów ( bo jest zwojony bifilarnie), ale jest różny przeplot. Albo w środek gwiazdy idą trzy pierwsze dwójki albo co druga. Generalnie jest różnica w tych stojanach ( i mostkach). -druga opcja- za duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem....
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...