Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
W niektórych alternatorach takie wspólne łączenie uzwojenie faz stojana wykorzystane było do impulsów do obrotomierz , silnikach Diesla . Tu trudno napisać że na 100 %.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Masz na myśli rdzeń ? Jeśli uzwojenie nie ruszone, to raczej nie będzie to miało żadnego wpływu, ale warto spradzić co było przyczyną tego przytarcia.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Alternator użyty jako silnik? Mała szansa na sukces ... Moc nominalna alternatora dotyczy jego "standardowych" warunków, tzn, gdy obroty są ok. 6000/min - wtedy warunki chłodzenia umożliwiają obciążenie prądem kilkadziesiąt Amper. Aby z alternatora zrobić silnik, są 2 możliwości: 1 - silnik asynchroniczny, wówczas uzwojenia stojana są zasilane z kondensatorem...
https://obrazki.elektroda.pl/9486390100_... To jest zwykły wirnik alternatora samochodowego. Pojedyncze uzwojenie jest nawinięte na rodzaj szpulki, której kołnierze mają "zęby" zagięte do siebie na "mijankę". "Zęby" to nabiegunniki są połączone wewnętrzną tuleją szpulki. Do sąsiednich zębów "podłącz" pole twojego neodyma (linia zielona)....
Sumarycznie ładowanie "innym sposobem" korzystając z alternatora w samochodzie nic nie zmienia jesli chodzi o pobór mocy z alternatora.Przez prostownik 6A będzie się ładował powiedzmy 6h a alternator naładuje go 12A przez 3h.Tak dla porównania te wartosci tylko,calkiem teoretyczne.Możesz podpiąć ten drugi aku równolegle do oryginalnego przez solidną...
Witam kupiłem MZ etz 150 z brakiem ładowania, pali się kontrolka a po przyłożeniu miernika do akumulatora ładowania faktycznie nie ma. Do tej pory posprawdzałem ciągłość wszystkich przewodów, bezpieczniki - wszystko ok. Sprawdziłem prostownik wszystkie 9 diod ok - przewodzą w jednym kierunku. Sprawdziłem uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy...
Uzwojenie stojana alternatora Kamaza niespotykane w innych pojazdach a regulator z funkcją ładowania lato/zima.
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Ja bym sprawdził wirnik, bo jak uzwojenie stojana przywiera to się pali i jest smród.
Uzwojenie stojanów wydaje się być identyczne Moc alternatora STATYCZNIE zależy od wielkości rdzenia stojana . Dynamicznie natomiast od obrotów.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Mostek bądź paliło się uzwojenie stojana .
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Jak nie masz na półce oringów miedzianych do łaczenia to rurka lpg pocieta na małe krążki plus kolba lutownicza. Transformatorówką to możesz głosnik polutować a nie uzwojenie stojana do mostka.
witam uszkodziły sie pierścienie slizgowe w alternatorze 90A ale mam sprawny wirnik z alternatora 65A pozatym sa takie same różnia sie tylko uzwojeniem stojana i chciałem sie upewnić czy bez problemowo mozna przełożyc wirnik??? gdyż według mnie za nateżenie wytwarzanego pradu jest odpowiedzialne "wieksze" uzwojenie stojana a nie wirnik.
Regulator wymieniany na nowy Helli i tak samo było, wie ktoś jakie wartości oporu ma uzwojenie twornika i stojana w takim alternatorze??
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Przyczyną może być regulator napięcia, szczotki, pierścienie ślizgowe, diody, uzwojenie wirnika oraz stojana i stan połączeń. Na miejscu można to zdiagnozować w kilkanaście minut, jednak na odległość nikt Ci nie pomoże.
Witam! Od pewnego czasu nurtuje mnie taki problem ,większość alternatorów uzwojenie stojana ma skojarzone w gwiazdę. Mozliwe jest przełączenie cewek w trójkąt.I tu moje pytanie,czy cokolwiek to da i czy ktoś próbował dokonać takiej przeróbki a jeśli tak to z jakim skutkiem.Ogólną teorię maszyn elektrycznych pracujących w w/w układach znam ale interesuje...
Cześć! Moim zdaniem regulator napięcia jest liniowy. I liniowo dopasowuje prąd wzbudzenia tak, żeby utrzymywać na wyjściu nap. 14,4V. Jeśli wirnik dostawałby prąd impulsowy, to taki sam prąd musiałby indukować się w stojanie. a może ktoś wie jaka jest możliwoś przewinięcia alternatora z 24v na 230v i na jak najmniejsze obroty bo mam problem z obrotami...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Mostek i uzwojenie stojana nie, ale magneśnica raczej się roztopi.
Trafił mi się podobny przypadek.Właściciel malucha 3 razy rozbierał alternator i za każdym razem powtórka z rozrywki,ładowania prawie niema i jażąca się kontrolka ładowania. Zmiłowałem się nad bliżnim i po ponownym wymontowaniu alternatora i jego demontażu stwierdziłem miernikiem że nieznacznie przesunęły się blachy stojana uszkadzając jego uzwojenie...
Średnica wewnętrzna rdzenia stojana 95mm średnica zewnętrza rdzenia stojana 124mm (mierzone na rancie który wchodzi w obudowe aluminiową) Wysokość rdzenia 23mm Uzwojenie 11 zw. pojedyńcza cewka
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
Większe opory na wirniku alternatora wiążą się przede wszystkim z większym prądem płynącym przez uzwojenie stojana i większym wzajemnym oddziaływaniem pomiędzy nim a wirnikiem. Wirnik alternatora samochodowego nie jest twornikiem(to na marginesie). Regulator napięcia nie reguluje prądu w instalacji samochodu tylko w uzwojeniu wirnika przez co utrzymuje...
Sprawdź uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy, miałem podobny przypadek w nissanie jak korozja spowodowała spuchnięcie miejscami stojana.
Ja mam wypróbowany sposób odpinam +B i 12V na wzbudzenie, momentalnie przebija uzwojenie na skrajnych zwojach do stojana a 3 sek później kłeby dymu. Ale zawsze można czegoś się tu naumieć.
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
MD-2 W ostateczności !!! możesz spróbować kilkoma drutami. Muszą one być dokładnie tej samej długości. Poszukaj może jaszcze jakiejś pętli kineskopowej, tam jest drut 0.5-0,6mm lub agregat lodówki, 0,6-0,7mm. Uzwojenia 1 nigdy nie widziałem w alternatorach ... a naprawiałem je kilka lat.. Tylko jak takie uzwojenie faliste nawiajac ( raczej tylko szablon...
Chodziło mi o to jak nawinac uzwojenia w stojanie. Jest tam 3 uzwojenia nawiniete w trzech warstwach przesunietych wzajemnie Konkretnie chodzi o to jaki jest kierunek nawijania tych uzwojen Nawijam 1 zwój w 1 warstwie w kierunku np w prawo i nie wiem jak nawinąc kolejne uzwojenie (a nie warstwę). Czy ono ma być w kierunku przeciwnym od poprzedniego...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Witam. Samochód po roku 2000 silnik 2.4. Alternator bosch 75A. ładowanie dochodzi do 14.7 na wolnych obrotach. Kontrolka ładowania świeci cały czas. Po wyjęciu alternatora i obejrzeniu wszystko wygląda dobrze. Uzwojenie stojana nie ma żadnych przebarwień świadczących o spaleniu. Uzwojenie wirnika to samo. Diody wszystkie sprawne przejście w jedna stronę...
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki. Masz racje poczytałem o ecu i mam nadzieje że mam więcej szczęścia niż rozumu, używany ecu to 1000złociszy, reg. napięcia to 45zł, co do uzwojeń altka to raczej...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Altek 9-cio diodowy potrzebuje niewielkiego prądu wzbudzenia, dlatego układ ten podłączony jest : prąd ze stacyjki płynie przez żąróweczkę 5w do alternatora,a nie inaczej. Dodano po 5 A pozatym dlaczego chcesz wymienić diody wzbudzeniowe,skoro jak wcześniej pisałeś,że wymieniłeś już mostek? a tam znajdują się diody wzbudzeniowe. A ta migająca kontrolka...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Oczywiście obroty mają wpływ ale nie do końca. Jest kilka czynników którymi można podnieść do 40A /sprawdzone/ ,zresztą uzwojenie stojana 34A jest Φ 1 mm a 45A Φ 1.12mm ponadto przezwojenie wirnika oraz zmiana regulatora ale myślę że to nie o to chodzi w tym temacie.P
Witam. Instalacja 12V. Pomóżcie bo zwariuję. Kupiłem moto niedawno i było ok. Po ok. 260km padło ładowanie. Było tak że kontrolka na początku gasła na niskich obrotach potem na coraz większych. Teraz gaśnie przy 3,5 tyś obr a ładowanie wzrasta o ok 0,3-0,4VPrzecztyałem chyba wszystkie porady na forum i co zrobiłem. Zmieniłem regulator mechaniczny na...
Plusa na uzwojeniu stojana przy niepracującym silniku nie powinno być, bo ,,plusowe" diody są spolaryzowane zaporowo i oddzielają uzwojenie od plusa instalacji: sprawdź diody w mostku i upewnij się czy nic nie dotyka do ,,podkowy". Możliwe że zrobiłeś zwarcie lutując uzwojenie do mostka diodowego. Nic nie dzieje się bez przyczyny.
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie przegrzanie uzwojenia to normalna rzecz wynikająca...
teraz plusem rozwiązania z większa baterią jest większy zapas prądu do rozruchu w ciężkich warunkach, oczywiście póżniej doładowanie po takim rozruchu potrwa dłużej ewentualnie trzeba bedzie pomóc prostownikiem... minusy to: większy prąd samorozładowania dużych baterii i drugi kręcąc długo rozrusznikiem, mając zapas mocy łatwo można tenze rozrusznik...
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Sygnał prostokątny, jak nie masz wyjścia obrotomierza to z odczepu uzwojenia stojana alternatora, w niektórych gotowy styk,, W,, oocja druga to zastosowanie generatora sygnału i podanie go na styk 5
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Wymieniłbym wszystkie trzy diody wzbudzenia i zmierzył uzwojenia stojana, zakładając, że przyczyna tkwi w alternatorze (nierównowaga mostka), a nie w instalacji do tablicy.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Te 6 końcówek to początek i koniec każdej z trzech faz uzwojenia stojana
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
To jest regenerowany alternator, widać po uzwojeniu stojana
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Regulator zostaw w spokoju, problemem jest uzwojenie (stojan) alternatora, sprawdź to przez włączenie wszystkich odbiorników i organoleptycznie czy alternator robi się gorący. Jeśli tak stojan do wymiany. A jeśli nie robiłes takiego altenatora oddaj do regenracji/wymien na inny.
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Obierania wirnika raczej nie wchodzi w grę, jedynie coś będzie nie tak z diodami.Raczej wygląda to na uszkodzenie diody głównej, gdyż gdyby była uszkodzona dioda wzbudzenia (przerwa), to by napięcie na zacisku D+ byłoby niższe około 10 V w porównaniu do zacisku B+.Diody pojedynczo są nie wymienne, jedynie do sprawdzenia cały mostek po rozumowaniu go...
Może być uszkodzony regulator napięcia ładowania, jeżeli masz możliwość to podmień go i sprawdź. Inne możliwe uszkodzenia to diody, uzwojenie stojana, uzwojenie wirnika alternatora. Z regulatorem napięcia jest najmniej roboty więc proponuję zacząć od niego.
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Dwie ważne sprawy: kabel z 15 regulatora napięcia ma iść do styku 15 stacyjki, być może przez bezpiecznik, którego nie widać, ale ma na nim być 12V po włączeniu kluczyka. Druga: kabel z 67 regulatora na szczotkę alternatora, zacisk też 67 na zdjęciach z regulatora wychodzi niebieski, a na 67 alternatora jest żółty Regulator, jego obudowa oczywiście...
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Lampka w tym układzie jest wyłączana przez specjalny przekaźnik wysterowany ze środka uzwojenia stojana, w tym alternatorze styk N. Możesz ppszukać przekaźnika kontrolki ładowania od bizona, stara czy czegoś takiego albo zamontować wskaźnik napięcia. Jeśli prąd wirnika jest problemem bo np maszyna musi stać z wlączonym zapłonem to zamontuj 3 dodatkowe...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Pomyśl. Średnica drutu nawojowego przy poborze z alternatora około 70A musiała by być przynajmniej taka jak dotychczas a nawet większa gdyż uzwojenie alternatora zawsze nie jest obciążone takim prądem i uzależnione jest od ilości odbiorników aktualnie włączonych w samochodzie i właśnie regulator napięcia stoi na straży dopasowania pracy alternatora...
6303 2RS C3 i 6202 2RS C3. I od razu kup odpwiedni ściągacz, taki jest najlepszy na łozysko od strony pierścieni: http://alejka.pl/jonnesway-sciagacz-dwur... Aby alternator rozpołowić należy obciąć zgrzane doprowadzenia uzwojenia stojana do prostownika, nie ucinaj za krótko. Śruby mocujące regulator mogą być zapaćkane silikonem,...
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
Usterka zdiagnozowana i naprawiona. Okazał się 'zimny' (może lepiej zaśniedziały) lut na jednej z końcówek uzwojenia stojana w alternatorze. Gdyby nie problemy z wyjęciem alternatora (silnik 1.8 16V, ale pewnie podobnie jak w 2.0), to cała reszta to "pikuś". Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Dotychczas samochodowych nie przewijałem, tylko statory japońskich motocykli. Myślę że raczej sobie nie dasz rady. Po pierwsze zacząłeś od raczej trudnego uzwojenia nie robiąc ani jednego zwykłego alternatora. Po drugie nie nawiniesz go metodą falistą to jest nawijanie maszyną, obecne są nawijane metodą półcewkową. Po trzecie uzwojenie musi mieć bardzo...
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Dokładnie to. Sam kiedyś "zrobiłem" sobie taką usterkę. Masz trzy uzwojenia w stojanie (tworniku, bo wytwarza się w nim prąd). Te uzwojenia możesz skojarzyć czyli połączyć na dwa sposoby : w trójkąt lub w gwiazdę. O skojarzeniu decyduje budowa mostka w tym konkretnym przypadku.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Nigdy, w żadnym alternatorze uzwojenie stojana nie ma żadnego połączenia z masą, jak jest przebicie to stojan do wymiany
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Ja tam nikomu nie zabraniam niech sobie każdy lutuje jak chce. Ale dla mnie ta lutownica w kształcie siekiery, to produkt hardkorowy jak na uzwojenia alternatora. :D
wymień uzwojenie alternatora (stojan) powinno pomóc. Sprawdż także diody. A tak na marginesie to w niektorych autach to zjawisko to normalka że trzeba przygazować aby wzbudzić alternator.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Czyli jedno uzwojenie zajmuję 1/3 obwodu stojana? Czy uzwojenia są przeplatane? Ewentualnie inaczej. Ile cykli pełnej sinusoidy jednej cewki przypada na jeden obrót alternatora?
Alternator z koparki Hitachi 24 V 50A - alternator marki Mitsubishi A4TU5486 Co może być przyczyną nadmiernego ładowania - alternator po podpieciu do maszyny ładuje odrazu 26-27V i prądem ponad 60A Stojan przezwojony Mostek prostowniczy - nowy Regulator napięcia - Orginał - nie wymieniony ze względu na to ze nie ma zamienników a o originale nie ma mowy-nie...
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Pęknięty stojan. " Spuchnięte" uzwojenie. Wymiana na po regeneracji.
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Mam pytanie a zarazem prośbe. Czy ktoś mógłby mi napisać jak bada się oporność i ciągłość uzwojenia stojana i wirnika alternatora. Chodzi o dowolny typ alternatora. Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z Poważaniem Daniel
uzwojenie stojana stojana alternatora uzwojenie alternatora
elwik opinie kostka nissan płytę indukcyjna siemens
BIOS Acer Aspire 5736Z: Dostęp i Aktualizacja iPhone wykrywa ładowarkę, ale nie ładuje - przyczyny i rozwiązania