Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
ale pole indukowane przez uzwojenie "-" będzie w drugą stronę czego konsekwencją będzie zerowe pole A narysowałeś to w przestrzeni? Jak powstaje w takin razie wirujące pole magnetyczne w silniku - też powinno się znosić. Te uzwojenia nie są w jednej linii. Ja bym powiedział, że jak będziesz miał ten punkt środkowy i tam dasz - a na pozostałe trzy pierścienie...
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Witam........ Ze schematu wynika że jeden biegun uzwojenia wzbudzenia jest połączony do masy, natomiast uzwojenie stojana nie.Jeśli tak jest u Ciebie,to masz zwartą którąś diodę od strony masy.Sprawdź jeszcze te 3 diody które idą do punktu 61. http://arecki113.republika.pl/schematy/m... Powodzenia........
Witam . Przezwajałem kiedyś kilka takich wirników , ale danych nawojowych już raczej nieznajdę . Dane nawojowe można ustalić bez najmniejszego problemu , w trakcie demontazu uszkodzonego uzwojenia . Drut nawojowy o ile pamiętam ma średnice ok . 0,7mm i zezwuj ma 6zwoi . Uzwojenie pętlicowe . Najprościej będzie zaznaczyć lamelkę komutatora do której...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Witam. Tak się zastanawiam, czemu ten lakier miał służyć? W tym przypadku, przedewszystkim w celu zabezpieszrnia drutu nawojowego, od uszkodzeń mechanicznych, wynikających z siły odśrodkowej, występującej w czasie jego wirowania. W takich silnikach wysokoobrotowych, bez odpowiedniego zabezpieczenia, mogło by nawet dojść do wyrwania druru z wirnika....
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Wygląda na uszkodzony wirnik (po rozgrzaniu się przerywa uzwojenie wirnika)
Witam, mogę pomóc wytłumaczyć jakie są zasady łączenia komutatora. Co do literatury polecam Małe Maszyny Elektryczne, naprawa, badania, przeliczenia. Jest tam dość jasno wytłumaczona zasada łączenia lecz teoria trochę odbiega od praktyki.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
S - uzwojenie stojana. R - uzwojenie wirnika.
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Prąd w uzwojeniu wirnika F to wyprostowany i zsumowany prąd trzech faz (z przesunięciem 3x120*). Uzwojenie wirnika powinno być nawinięte podobnym drutem jak stator, wyjście N narysowane linią przerywaną.
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Jeżeli przeczyszczenie całego silnika nic nie da a szczotki są "zdrowe" sprawdź uzwojenie wirnika.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
Trochę dużo jak na uzwojenie wirnika. Ja bym podłączył napięcie lub odkręcił osłonę pinów, to wyjaśni co było pomiarem. W "Ostrówku" podłączo tylko dwa piny, nie było powrotu wycieraczki.
Drogi kolego niejest to taka prosta sprawa z tymi wyprowadzeniami do komutatora,zależy to od bardzo wielu parametrów tej maszyny elektrycznej. Silnik wiertarki ma okreslone obroty[obr/min] kierunek wirowania moment okreslona moc ,ewentualna mozliwosć zmiany kierunku wirowania .A więc musi być tez odpowiednio skonstruowane:liczba biegunów w tym silniku...
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Z akumulatorem nie kombinuj, bo wg mnie to nic nie da, bo nie masz możliwości puszczenia z niego prądu przez uzwojenia wirnika. Spróbuj natomiast podmienić kondensator na inny, bo obecny być nie jest przebity, ale ma już niewystarczającą pojemność.
Mogę z prawie 100% pewnością stwierdzić, ze maszyna nadawała się na złom, a wygodniej było dać ja komuś z "dopiskiem", że tylko szczotki do wymiany. Iskrzyła na kończących się szczotkach, tylko wtedy nie było pewności dlaczego(bo szczotki się kończą). Po założeniu nowych, gdyby wirnik był sprawny mogłoby ewentualnie trochę iskrzyć, aż szczotki się dopasują....
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
Aluminiowe pręty to nic innego jak uzwojenia wirnika, łożyska nie są drogie i jeżeli ząb czasu je trącił to śmiało możesz je wymienić a gniazda łożysk obowiązkowo do sprawdzenia.
W załączniku przesyłam prosty szkic fragmentu uzwojenia wirnika. Jest to uzwojenie pętlicowe, a nie jak błędnie napisałem w załączniku faliste.
eksperymentalnie puściłem kilkanaście metrów przewodu 4x2.5mm2 Może zmierz najpierw, jakie prądy płyna przez uzwojenie wirnika i rezystory w silniku pierścieniowym, bo jak widzę, nie masz doświadczenia z takimi silnikami.
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Uzwojenia wirnika nie wyglądają na przepalone czy uszkodzone? Jeśli sam wirnik jest sprawny to problem tkwi w szczotkach. Zostały zamontowane węglowe które nie wytrzymują większych prądów. Trzeba kupić węglowo-miedziane.
Witam. Uzwojenie twornika - w silniku jest uzwojenie wirnika, twornik występuje w prądnicach. Ale wprowadzając w ruch wał tego urządzonko masz prądnicę i tedy będzie twornik. Ten biały kapsel ze szczotkami możesz opisać jako szczotkotrzymacz.
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Odkręć nakrętkę zabezpieczająca widoczny tryb. Następnie zsuń tryb z ośki- uwaga na wpust(rodzaj klina. Teraz pozostaje wybić ośkę wirnika z obudowy. Jak się to uda, bez uszkodzenia obudowy i oczywiście nie powodując żadnych "przypadkowych""odrapań" uzwojenia wirnika, masz wreszcie dostęp do łożyska .
Tylko w takiej prądnicy z magnesami, nie będzie możliwości regulacji napięcia.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Przy prądnicy obcowzbudnej musi być cały czas doprowadzone napięcie na wirnik z obcego zasilania. Przy samowzbudnej nie musi. Narysuj schemat połączeń uzwojenia wirnika i stojana.
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Cały silnik.
Regulator jest w sterowniku silnika, czyli nie do ruszenia jak dla ciebie. Problem nalezy rozwiązać w inny sposób, ale tu się rodzi inny kłopot-rezystancja uzwojenia wirnika to około 1 om, ale i to da się przeskoczyć.
Sama idea jest dobra, gorzej z wykonaniem. Powinien być dławik i powinien być rezystor. Rezystor bocznikowany jest tranzystorem regulacyjnym. Fizyki nie przeskoczysz, gdzieś ta energia musi się rozładować innaczej pójdzie w uzwojenia wirnika.
Sprawdź uzwojenia stojana, wirnika, szczotki, zabezpieczenie termiczne oraz czy dochodzi zasilanie w urządzeniu. Prosty temat ;) A i czy nie stanął mechanicznie.
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
Generator asynchoroniczny można zrobić z każdego silnika klatkowego bez żadnej przeróbki, jedyna wada takiego generatora to to że on musi współpracować z siecią elektryczną, nie może on być wykorzystany jako oddzielne źródło zasilania. Jeżeli zaś chciałbyś wykorzystać taki silnik jako generator niezależny to ja bym wtedy we wirniku zastosował magnesy...
Średnica przewodów jest taka sama? Bo dla przewodu w zwoju 40 lub 60A robi różnicę, a wątpię, aby aby producent w czasach drogiej miedzi nie przyoszczędzić kilku gram surowca na sztuce.
Ecu ma regulator w sobie i nie obleci 2 alternatorów. Stara sie utrzymać te 14V .Jak zepniesz 2 uzwojenia wirników zrobi sięz 3-4 , 1-1,5ohm i coś pewnie poleci.Po co robić sobie pod górę? I tak zmota w teren tak? Dopasuj mocowanie podłącz plus i wszystko. Do wciągarki starczy.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
A jaki to silnik (asynchroniczny, synchroniczny, prądu stałego)? Generalnie mając miernik - można jedynie sprawdzić czy nie ma przebicia izolacji (pomierzyć rezystancję pomiędzy obudową i każdym uzwojeniem (nie ważne którym zaciskiem). Żeby wyłuskać coś więcej - potrzebna jest troche bardziej zaawansowana aparatura. To że silnik się grzeje, czy pracuje...
Jak po zmianie uzwojenia za chować te same obroty a uzuskać większą moc? Z wirnika o konkretnych wymiarach nie uzyskasz większej mocy . Liczą się amperozwoje . Jeżeli dasz grubszy drut prąd będzie większy , ale automatycznie zmieści się mniej zwojów .
jeśli dobrze myślę wystarczy połączyć szeregowo uzwojenia stojana z uzwojeniami wirnika Tak.
Prawdopodobnie uszkodzony kondensator i/lub jedna sekcja uzwojenia wirnika.
Mentor II jest urządzeniem (napędem) tyrystorowym, tak wyczytałem w necie, tylko czym on steruje? Mentor II steruje najprawdopodobniej wzbudnicą, która jest niczym innym jak silnikiem prądu stałego, potrzebnym w tym układzie do produkcji prądu stałego którym zasila się wirnik w czasie pracy synchronicznej. Czy w wirniku będzie klatka rozruchowa? Po...
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
To jest 12V 24V ma cieńsze uzwojenie.
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Tak jak kolega napisał agregat nie ma AVR i wirnik ma uzwojenia No to mamy pradnicę asynchroniczną. Uzwojenie stojana czyli odbiór pradu. Uzwojenie wirnika wzbudzanie. Czyli albo przewinięcie stojana , bądź zastosowanie prądnicy 240V. Ewentualnie jak podawałem linka konstrukcja z silnika.
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Czy w twoim przypadku przewinąłeś również uzwojenia wirnika , czy pozostały stare ?
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
mam watpliwosci co do techniki jaka ci sugeruje slawek ,jesli jest to silnik wys-obrotowy to praca jaka wlykonasz moze buc nie do wykonania .Potrzeba impregnowania,przetoczenia oraz wywazenia wirnika to raczej prca dla fachmanow z odpowiednim sprzetem z pozdrowieniami tom111
Witam kolegę. Pyta kolega-,,jakie wartości powinien mieć"?? Co chodzi o izolację(uzwojenie-rdzeń>20Mom). Pozostałe-(zwarcia między zwojowe)-brak. Co do przyrządu-musi kolega pofatygować się do warsztatu przezwajania silników(pokażą,wytłumaczą) Jest to rdzeń typu ,,C" odpowiednio ukształtowany,gdzie obwód magnetyczny zamyka korpus wirnika. Zależnie od...
Wirnik ma uszkodzone uzwojenie.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
należy podejrzewać przerwane uzwojenia na wirniku Jeśli łożyska dobre pomiar napięcia przy uruchamianiu prawidłowy to przychylam się do wniosku kolegi .
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
Wątpię, że to łopatki :) w tej zmywarce pompa myjąca ma taki kołowrotek, żadnych łopatek ja tam nie widziałem :) są wtopione i oblane plastikiem i w ogóle to bardzo solidna rzecz. Jak mówię: jeżeli nie ma wycieku nawet małego, to nie ma raczej większego sensu jej rozbieranie. Oczywiście jeżeli wykluczymy przytkanie na poborze wody za filtrem na dole...
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
Oglądam druty z komutatora które wchodzą do zwójów komutatora, i wchodza na cewki w wirniku. Dwa druty widzę zerwanie, nawet zakładając że dwie cewki uszkodziłem, to jak to możliwe że uszkodzone są wszystkie ? Uzwojenie wirnika jest "jedną ciągłością". Wygląd to mniej więcej tak: początek druta zaczyna się na wycinku komutatora, następnie jest nawinięte...
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Silnik jest niestety uzależniony od częstotliwości napięcia zasilającego, czyli jedyny sposób zmiany obrotów (oprócz przełączenia ilości par biegunów) to falownik. Zewnętrzny wirnik był często stosowany właśnie do magnetofonów, gdyż moment bezwładności bardzo rośnie, jeżeli masa wirujaca jest rozłożona daleko od osi obrotu. Innego sposobu stabilizacji...
Witam ! Do układu równoległego diod i rezystora podłączmy uzwojenie wirnika - wzbudzenia. Początek jest podłączony pod wspólny punkt katod zaś koniec uzwojenia pod anody . Układ ten jest wciśnięty w szczelinę tworzywa izolacji wirnika . Pozdrawiam.
Cześciowo spalone uzwojenie wirnika. Najczęstszy przypadek. Wirnik silnika do wymiany, bo przezwojenie tego to tragedia.
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
uzwojenie wirnika schemat uzwojenie wirnika prądnicy uzwojenie wirnika pomiar
piszczy licznik elektryczny wykrywanie zwarcia silnik krokowy chrysler
Hisense WF3s8045bw3pl - Dodawanie wody podczas wirowania Zmywarka nie odpompowuje wody: przyczyny i rozwiązania