Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Tutaj znajdziesz odpowiedz http://www.forum-auto.com/pole-techn...
Daj jakieś foto to się wyślę, JC, siemens czy valeo?
https://as-pl.com/p/A3007 L to kontrolka + to prąd po zapłonie (stacyjka) lub do prądu rozrusznika (jeśli masz hebel). Masę i prąd stały już masz.
Witam . Kontrola powinna być podłączona do niebieskiego.
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
przecież do wycieraczki idzie ACC
Nie ma to znaczenia, tylko dobrze zlutuj
Tam powinny być literki "B", a nie "D" tylko się starły. Tak więc: B+ to plus akumulatora; B- to masa; Szerszy konektor do kontrolki ładowania; Wąski konektor to plus po stacyjce.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Mam pytanko a właściwie to chciałbym się upewnić czy dobrze myślę? Mam alternator Valeo, ma on oprócz wyjścia na akumulator dwa konektory "L" i "+" - pytanie brzmi: Jak to podłączyć?? Według mnie to "L" do lamki kontrolnej (druga końcówka lampki do plusa po zapłonie), a "+" do plusa po zapłonie - czy dobrze myślę (szkoda alternatora).
Witam.61E-kontrolka,15-zasilanie po zapłonie.
Bez znaczenia
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Radio nie posiada możliwości wpięcia tego zestawu.
Powierzchnia styku była jednolita? Jeżeli beda wrzery lub dolna (przeważnie) wytarta bedziesz musiał wymienić "dwie obraczki"-😄.
ACC to zasilanie po zapłonie, i musi być podłączone.
Witam, Moje pytanie jest następujące czy w ten sposób jak na zdjęciu mogę podłączyć ten alternator w moim T25? Nie wiem co zrobić z + na regulatorze. Był bym wdzięczny za ewentualną korektę tego schematu. http://obrazki.elektroda.net/66_12833732...
Nie jeszcze nie zrobiłem . Alternator mam z audi firmy valeo
KTÓRA? GDZIE? Palcem pokazać na zdjęciu!
Mam taki problem - założyłem sobie zestaw czujników cofania z Mondeo 2005-. Centralka VALEO, czujniki VALEO - te najnowsze, 4 generacji które można spotkać m.in. w nowym passacie. Wyglądają tak jak te : http://www.allegro.pl/item217980007_audi... z tym że moje mają kostke równolegle do czujnika - wtyczka 3...
Wczoraj zmierzyłem , było stale ok.12.5V pod obciążeniem i bez ( z dodatkową masą tak samo)Ale przyrząd do pomiarów to był raczej amatorski .Alternator Valeo podłączony dobrze tylko ta wtyczka na kabelkach ok.20cm długości w jej zasięgu nie ma drugiego złącza.
Podłączyłem napięcie do diody Hella 3V co dało mi 350mA natomiast dioda Valeo po podłączeniu 3V było 530mA. Zmierzyłem je suwmiarką dioda Hela ma wymiar 3,2x,3,2 natomiast Valeo 3,2x2,8 Czy podłączenie bezpośrednio napięcia 3V nie jest za duże do tego rodzaju diody?
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Kupiłem alternator Boscha 90A ,a w tym Valeo ktoś już grzebał i ogólnie nie mam zaufania do francuskich części. valeo idzie na złom ;)
Witam Jestem pewien, że jest tam 8 diód. W mostek gretza nie za bardzo idzie je podłączyć. Diody są wciskane w specjalnie wyprofilowane miejsca. Na śrubie w mostku jest oznaczenie B+ sadze że tam po wyprostowaniu będzie plus. Diody są tak jak pisałem po 4 na każdej blaszce blaszki są pokryte pasta termoprzewodzaca i przykręcone do alternatora. Nie wiem...
A możesz kolego powiedzieć jaki miał by być przekrój przewodu??
valeo 1000 zł
Alternator Bosch czy Valeo?
Oczywiście, najpierw sprawdzę obroty. Dzięki.
Orginalny alternator posiadał zacisk D+ informacja o ładowaniu oraz W informacja do obrotomierza.Z tego powodu jest niemożliwe podłączenie obu przewodów razem.Alternator Valeo posiada numer na jego podstawie trzeba ustalić piny wyjściowe.
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Ale chyba numery alternatorów masz.P
Żółty zapłon, zielony kontrolka ładowania.
Powinna być kostka za którymś boczkiem na fabryczne czujniki. Zresztą powinno być gniazdo zapalniczki z tyłu. A dziś się na światłach jeździ więc KL15 zastępujesz 58.
Pod maską nie ma przekaźnika halogenów, jest przy module UCH (w kabinie, pod kierownicą). Zderzak pewnie był wymieniany to i z nim znikła wiązka halogenów. To wtyczka od wiązki
Nie ma problemu tą małą wtyczkę podłączasz jak do starego , bo do nowego potrzebujesz tylko L-kontrolkę nie potrzebujesz zasilania na regulator bo to układ samowzbudny.P
Tak,to jest Valeo 90A do którego podłączone są dwa przewody
To zmienia postać rzeczy . Pomyłka z mojej strony.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Radio, dmuchawa, wycieraczki, światła, komputer, elektronika auta, świece żarowe w silniku i ten podgrzewacz. Świece w silniku to będzie z 70A. Ten pogdrzewacz pewnie ze 3-4 świece, czyli kolejne 60-70. Do tego to co wymieniłem. Jak ma nie skakać ładowanie? Daj sobie alternator 220A z Mercedesa i będziesz miał spokój. W którym miejscu masz podłączone...
Na schemacie nie masz podłączenia pod staly plus tylko acc.Stąd masz problem.Generalnie acc daj też pod wsteczny.
Witam, mam takie pytanie mianowicie padł mi alternator Valeo, czy da się zamiast niego wstawić Boscha bo jak dobrze pamiętam Bosch jest większy i ma inne podłączenie niż Valeo. Z góry dzięki za jakakolwiek informacje
jeden jest z lat 95-99 a drugi >99 pisałem że renault, oczywiście valeo. Skoro sprawa podłączenia jest prosta, to prosze powiedzieć. Najlepeij bez podłączenia do deski rozdzielczej.
Witam, jak w temacie potrzebuję podłączyć regulator VALEO do alternatora BOSH. Starego uszkodzonego regulatora użyję jako szczotko-trzymacz i wyprowadzę bezpośrednio od szczotek przewody do szczotek w regulatorze VALEO. Następnie potrzebuję podłączyć wyjścia z regulatora VALEO w te same miejsca co oryginalny i tutaj pojawiają się pytania. Na załączonej...
Witam! Kupiłem i zamontowałem czujniki cofania valeo bez wyświetlacza. Chciałbym zapytać czy do tego zestawu da radę podłączyć i czy będzie działać wyświetlacz inny niż Valeo? Dziękuję za odpowiedź
Valeo park&beep to zestaw uniwersalny. Wystarczy podłączyć go do świateł cofania.
Tak, ma. Pod tym czarnym dekielkiem, zobaczysz prostownik (takie większe półkole) i takie coś jak na linku. To regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. http://sklep.mada-czesci.pl/regulator/64...
Mi się odłączył ten przewód (strzałeczka) i nie wiem gdzie on był, wiecie może? Nie mam zdjęcia, bo wykonuje słabej jakości, ale tu mam jakie jpg. 950399 Mam zdjęcia, ale jakość kiepska. :( 950446 950447
Mam nieodparte wrażenie że do Valeo dosztukowales Boscha. No ale...
witam.poszukuję schematu centralnego zamka do laguny.sterownik który znalazłem w aucie jest firmy valeo z dwiema kostkami.a konkretnie chodzi mi o kable pod które mógłbym się podpiąć z centralką na pilota.
Witam Wszystkich!!! Mam pytanie czy może wiecie jaka jest różnica w podłączeniu sterowania (chodzi mi o wtyczkę) mechanizmu wycieraczek firmy Bosch a Valeo w Astrze G. Posiadam u siebie Boscha który jest uszkodzony a mogę kupić Valeo(dobra cena ) i nie wiem czy wtyczki mi będą pasowały . pozdrawiam
Witam szanownych posiadaczy C2 . Mam ten sam problem te schematy instalacji sa do C2 ale starszej wersji 2003 napewno (sprawdzałem). Mam pytanie czy udało sie komuś rozwiązać ten problem i podłączyć do czujnika ciśnienia klimy ??
A czy w przypadku tylko tylnych czujników jest potrzeba jego podpięcia? czy mogę go połączyć z czerwonym i podpiąć pod kabelek od wstecznego? (tak na chłopski rozum, uruchomią się wówczas, jak zadziała wsteczny, a gdybym podpiął pod stacyjkę, to będą cały czas chodzić w trybie "czuwania"?)
orginalne tranzystory posiadają symbol: T1829-1 MEXICO 9215 tych raczej nie dostaniesz ja dałem zamienniki :BDX66C 0650 Mam ten sam problem ,z netu ściągnąłem orginalny moduł ale mam problem z podłączeniem i przy okazji prośba chodzi mi o samo podłączenie tego elementu ,jak podłączyć przewody ,jakie klory . Nie miałem połączenia kostką była "pajęczyna"...
Ale one mają stojany nieskojarzone, może być gwiazda, jeżeli trzy pierwsze wyprawdzenia mostka są zwarte i tam idą początki faz. I zdaje się tak tam jest, Valeo chodzą w trójkącie.
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
https://motoplat.nl/tech-info/connection... podłącz bez dfm tylko L sprawdź miernikiem czy masz ok14,6V jak nie będzie to podłącz D+ szeregowo przez żarówkę 2W do + po zapłonie przy obciążeniu prądowym nie zgaśnie
Mam problem. Citroen C3 Exclusive 1.4HDI 2008 r. Zamieszczę tutaj zdjęcia mojego BSI Valeo. I jeśli ktoś może mi pomóc, jaki jest zalecany schemat podłączenia mojej uniwersalnej jednostki sterującej na zdjęciach. Mój Valeo BSI jest bardzo dziwny, jak podłączę 2 brązowe przewody to niby jeden pójdzie do lewego a drugi do tylnego w kierunkowskazach,...
Cmoże za krótko żyję ale nie widziałem jeszcze silnika który by kręcił się w lewą stronę. A np cinquecento 700. Co do tych lewych obrotów alternatora to też sprawa niejednoznaczna. I wentylator i węzeł szczotkowy mają znaczenie. Temat podłączenia Valeo był ostatnio omawiany, ten alternator nie jest z Astry.
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
Raczej nie.
Spróbuj go wsadzić i odpalić. Powinien sam wstać tylko z plusem ten Valeo. Voltomierz w oczko pod radio https://obrazki.elektroda.pl/8916524300_... i wio :)
Alternator Valeo 12V 120A bez obciążenie, podłączony do akumulatora prądu daje napięcie 14,2V po obciążeniu 240W ładowanie maleje 12,3V obroty silnika z 4800 maleją na około 2500
Spróbuj podłączyć do wejścia DF +12V po stacyjce.
witam musisz sprawdzić jak one są podłączone bo nic to nie mówi. światła do jazdy dziennej trzeba podłączyć z przekaźnikami itp same światła ledowe firmy valeo to porządna firma nie jakieś chińczyki także muszą być źle podłączone
Witam. Dwa dni temu uszkodził się alternator w VW Passat (93r) 1.9TD. Alternator Valeo 70A. Przy normalnym podłączeniu bardzo hamuje pas napędowy, aż piszczy. Po 10 minutach jest już bardzo gorący. Napięcie na wolnych obrotach rzędy 13.6V. Przewód "plusowy" (alternator - akumulator) się nagrzewa znacznie. Po odłączeniu wzbudzenia napięcie na akumulatorze...
Dziękuję Georges. Oczywiście jest mowa o odbiorniku w.cz. od pilota - mój błąd w określeniu za co przepraszam. Zatem czy do nowego odbiornika mam podłączyć przewód z wyłącznika drzwi? Bo - jak rozumiem - przewody 6298 i 6289 są mi niepotrzebne, tym bardziej, ze auto nie ma niczego takiego jak klawiatury immocode. Nie mniej do "starego" odbiornika Valeo...
Jak dwie na wirnik dwie na stojan? Rozwiń swoje określenie. Napisz do czego podłączone są plecionki od szczotek?
Witam Mam zestaw czujników parkowania Valeo, jeden z kabli 2 żyłowy z centralki musze podłączyć do przewodu radia odpowiadającego za ściszenie radia mute, nie mam schematu pinów radia
Był regenerowany lucas lra03457 Kupiłem używany TG15C211 Valeo to jest chyba identyczny nie wiem jak regulator. Jak sprawdzić alternator poza samochodem. Czy można podłączyć 12 V do D+ poprzez żarówkę 55W 12V i przy kręceniu ręką ma czuć opór? Montaż kłopotliwy i gdyby nie działał to ponowna robota.
Podłącz się do białego i czarnego tam przy napisie valeo. Resztę przewodów wylutuj.
Podłącz do samochodu, wtyczkę, masę, plus i z wiertarki poczujesz opór.
Witam, ktoś mógłby podać opis kabelków w kostkach do podłączenia lampy i silniczka w audi a4 b5 z 1998r lampy Valeo
Przewody naperwno nie są pozamieniane tej kostki nie mam popękanej Sprawdzając sam alternator po podłączeniu żarówki nie wytwarza napięcia.
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Witam wszystkich, parę dni temu podczas jazdy coś trzasnęło i szyba zjechała na dół, silnik podnośnika przy operowaniu przełącznikami dalej buczy ale szyba się nie rusza. Popytałem w paru serwisach ale chyba tam kogoś pokręciło po żądają tyle co za kompletne, nowe drzwi. Postanowiłem sam wymienić tyle że cały zestaw bo boję się coś zepsuć przy wymianie...
No to teraz jest jeszcze lepiej: aby wykluczyć zasilacz (no wczoraj jeszcze na nim płyta działała) podłączyłem do niego stary i zepsuty (wybrzuszone 2 kondensatory - napięć nie sprawdzałem) zasilacz Feel 300W i zadziałała płyta jak gdyby nigdy nic (znaczy dało się wejść do bios). No więc znów podłączyłem TACENS VALEO II i ten sam błąd - pytanie - dlaczego...
Własnie takie "radio" :). Kamerka nie oryginalna, też chińczyk, i czujniki właśnie takie, nie oryginalne. W sumie racja, że mogłem dodać oryginalne czujniki. W używce pewnie nie wyszłyby zbyt drogo. Może kiedyś wrócę do tematu, a na razie potestuję te Valeo. Dziękuję za pomoc.
nie te czujniki do nie tego sterownika - ogolnie jaki ster masz valeo bosch meta ?
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Wygląda na rezonator kwarcowy. Sprawdź częstościomierzem co jest na obu skrajnych pinach. Środkowy to masa. Czy te dwie przelotki po bokach są podłączone gdzieś?
Czy podłączyłeś do testów inny wentylator, a może to on jest uszkodzony?
Najprościej, czujnik mikrofalowy w bagażniku podłączony przez przekaźnik do kierunkowskazów.
Witam! Potrzebuję informacji na temat podłączenia kabli do wtyczki od przepływomierza (nr 0281 002 399), który znajduje się w intercoolerze Valeo 6Q0 145 804A, ponieważ w mojej Cordobie 1,4 TDI (80KM) 2006r. zostały się tylko cztery kabelki (wynik kolizji) i nie wiem jak to połączyć :/ Wtyczkę (4pinową) już zdobyłem, lecz nie wiem w jakiej kolejności...
goldwinger, specjalnie dla ciebie: Peugeot 405, rok 92, silnik 1.9 XU9J2 D6D, typ rozrusznika iskra AZF, co do mojej wiedzy na temat rozrusznika to wiem jak działa i z czego się składa, nic więcej. JERZYKOWSKI zębatkę mam na 100% sprawną bo sprawdzałem, tak jak napisał Lutek49 mam słabe zasilanie elektromagnesu prawdopodobnie przez stacyjkę bo wszystkie...
Klucz będę musiał dorobić z tego względu że nie mogę wykorzystać tego immo.Do tej pory nie wiem jakie są różnice między immo simensa a valeo.Zrobiłem głupstwo kupując tę stacyjkę z tym immo.Książka napraw polo nie posiada żadnej wzmianki na temat immo ,co do opisanych w niej silników.Jedyną wiedzę można posiąść przez demontaż interesujących mnie elementów.Jeden...
Witam. To będzie ALD1024TR, nota [url=http://artchipsemi.com/datasheet/AL... Jako, że dioda podłączona jest do bramki twojego tranzystora, to z pewnością zenera na 18V. Pozdrawiam. Jednak jeśli zastosujesz tranzystor z linku powyżej, ma on już wbudowaną diodę zenera na bramce w strukturze!
Witam Panowie oddałem do regeneracji rozrusznik valeo wymienione szczotki,tuleje po podłączeniu do auta jest taki dzwięk jak już auto zagada https://www.youtube.com/watch?v=RGPCRhB2... słychać pod koniec filmiku.Jeden kolega mówił,że to słychać wirnik jak już bendix się chowa.Kupiłem drugi rozrusznik i przełozyłem z niego winirk do mojego dla próby...
Nie no, tyle to już nie zrobię, Dzięki wam udało sie podłączyć alternator i chyba wszystko działa, jedynie trochę sie wszystko grzeje ale napięcie ładowania jest w porządku, Natomiast, w oryginale był alternator Mitsubishi, produkcji Valeo, kontrolka ładowania wgl sie nie świeciła, dziś przyjrzałem sie temu i na 2 przewodach wychodzących od kontrolki...
Witam Zakupiłem czujniki parkowania Valeo Beep&Park (bez wyświetlacza) i po podłączeniu nie działają, nie ma żadnego odgłosu. W załączniku podałem zdj jak je podłączyłem. Jedynie czego nie rozumiem to tego dlaczego muszę jeden kabel wychodzący z modułu połączyć z kablem doprowadzającym prąd do światła hamulca a drugi kabel do +12 - mimo mojego nie zrozumienia...
Znalazłem schemat podłączenia do centralki bosch jak ktoś jest zainteresowany niech pisze na PW
Konkretnie chodzi mi o to który przekaźnik jest od klimatyzacji??? Weź pikacza podłącz pod pin ''klimatyzacji''' i szukaj po pinach przekaźników.
Witam Potrzebowałbym informacji jak zamontować czujniki parkowania z przodu do Alfy Romeo 159. Zakupiłem czujniki firmy Valeo. Maja one swoją centralkę. Mam pytanie czy można podłączyć + do akumulatora bezpośrednio a minus dowolnie i czy to będzie działać??? Czy czujniki będą pracować wtedy cały czas nawet po wyjęciu kluczyka czy centralka je też wyłączy???...
Witam wszystkich, nie działają mi przetwornice w Laguna 2 Valeo, zdemontowalem je i rozebralem, kostki usunięte wymieniłem na luty, po podłączeniu zasilania chcą jak by chodzić tykaja prąd wyjściowy jest sam się na sobie przekonałem a palnik nie świeci. Gdzie problem proszę o pomoc, ps jedna czasem da światło na chwilę, pozdrawiam
Można i tak. Można pod samego NECa się podłączyć ale lepiej według Twojego manuala bo większy raster. No i widzę że nogi z NECa nie trzeba podnosić.
jak napisał georgesgr "Zaloz do tego alternatore regulator peugeota i sprawa zalatwiona." regulator z peugeota 405 jest taki: czyli bez problemu można go założyć do alternatora valeo A13N120 bo zgodnie z tym co podaje sprzedający http://www.allegro.pl/item841651801_nowy... - nie pasuje
Witam występuje tylko jedno zasilanie . 1-12V 3-,,-" masa złącze 2 1i8 can Drugie podłączenie 12-12V 15-,,-" masa 7i8can
Wymieniałem kiedyś u siebie w VW Polo z podobnego rocznika - powinno być podobnie w Fabii. Trzeba wyjąć schowek, i mamy dostęp do dmuchawy. Najlepiej jakbyś ją wykręcił i sprawdził czy lekko się kręci , one lubią się zacierać na łożysku ( u mnie tak było) . Jeśli chodzi lekko to podłącz na krótko pod 12V. Jak sprawna to już wiesz że rezystor. Jak chodzi...
podłączyć alternator valeo alternator valeo podłączyć pilot valeo valeo
radio grzać końcówka wiertarka bosch wirnik kompresor akumulator
obudowa ekspres philips energa zgłoszenie mikroinstalacji
Zamienniki pompy paliwa Bosch do Toyota Corolla E11 2000 1.4 benzyna Klasa izolacji transformatora mikrofalówki