Jak jest sprawny to ma ładować i tyle.
W tych oplach światła tak pulsują na wolnych obrotach, winą jest elektryczne wspomaganie kierownicy jak i to, że cyklicznie włącza sobie świece żarowe. 13,8V pod maxymalnym obciązeniem jest idealnie.
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
witam według mnie to włąsnie powinno być 14,4 kolega ma taka samą vectre i ma 14,5 ostatnio tez własnie miał z ładowaniem problem i po zrobieniu dochodzi mu do 14,4 w samochodzie niczemu nuie nzaszkodzi radia samochodowe przystosowane sa do wyżeszego napioęcia reszta napewno też, a skoro kolega w takiej samej jak twoja vectra ma takie ładowanie i juz...
sebek1987 - 8A to bardzo odpowiednie ładowanie...... :D
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Nie wleciałeś w jakąś dziurę, kałużę? Może coś zerwałeś, zalałeś? A tak lecisz procedurą standardową: szczotki, regulator (mógł paść - zdarza się, co z tego, ze nowy), przewody, uzwojenie wzbudzenia... Trzeba przegrzebać. Nic nie urodzisz.
Zmierz Kolego napięcie ładowania.
w oplach najlepiej dorobić dodatkową masę do alternatora ta fabryczna często szwankuje.
Tak, tak szybko, wada, lub Twoja wina. Reklamuj, może uznają.
Albo zapomiałeś podłączyc masy w pośpiechu.
Opel Vectra B Ładowanie przy odpalonym na aku jest 14.4V
Wymontowanie pracochłonne,trzeba np odkrecić podłuzne mocowanie silnika. Jeżeli mogę coś doradzić.....sam sie za niego nie bierz.
Kolego, a skąd wiesz, że lampka hamulców nie pali się w związku z kontolką ładowania? A wiesz czemu tak jest?
będzie zarejestrowany błąd 49 napięcie zasilania za wysokie ze statusem "nie wystepuje", nie spowoduje to nienormalnej pracy układu SRS
bezpiecznik F29 10A , przerwa na przewodzie do licznika (czarny przewód) na złączu licznika pin nr 29 (plus po zapłonie)
Masz niewłasciwy regulator napięcia. Tam nie ma żadnej zaróweczki w układzie.
Witam, od jakiegoś roku mam kiepskie ładowanie, akumulator wymieniałem, alternator też, czuć, że jest nie doładowany, rozrusznik kiepsko kreci i żarzy sie kontrolka ładowania stopniowo coraz bardziej, jak włączam dmuchawe na 4 bieg później ogrzewanie szyby, światła, radio i grzeje mi sie klema plusow,a wiec chyba to ona jest winna a raczej kabel. Zaczyna...
I wszystko w temacie.
Myślalem nad tym ale to Vectra A i wtedy kontrolka nie świeciłaby się po przekręceniu kluczyka. Dodatkowo nie wiemy, czy jest ładowanie.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
dokładnie denso a co on ma naprawic jak ma ładowanie??
Na alternatorze jest 13.8V ciągle?
Wyjaśnij bo jestem ciekawy kolego wwwsokol co tu ma do rzeczy ładowanie.....???
Najpierw oczyść zaciski na akumulatorze.Następnie posprawdzaj lub oczyść z nalotu podłączenie instalacji- główny przewód zasilający od akumulatora .Alternator sprawdż pod obciążeniem bo napięcie to będzie miał w normie.
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
Czyli wiesz, że nic nie wiesz. Nie trzeba rozbierać tego typu alternatorów do wymiany prostownika. To Vectra B a nie stara A
Regulatory się różnią tym że są do 6 i 9 diodowych, tak tłumaczył facet co regeneruje altki i rozruszniki na duża skalę. Odrazu mówie, że jedne w drugich nie będą ładować.
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
Nowy akumulator to nie wszystko, sprawdź ładowanie.
Jak do rozładowania skoro pracuje? A jest ładowanie ?
Do wymiany mostek prostowniczy,oznaczenie DER2000.
Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).
sprawdzałem kanały vectra standardowo ładuje na 6 mieszkając w bloku każdy go ma, bo ma w vectrze. ja mam kanał 1 tryb mieszany 11bgn a szerokość pasma 20MHz
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Przepalony bezpiecznik, brak zasilania. Po zapaleniu kontrolka dostaje napięcie zwrotne.P
Najprawdopodobniej ładowanie siadło.
Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania)
do wymiany mostek prostowniczy,typ DER2000,no i obawa czy regulator przeżył,bo lampka ładowania to spalona napewno. Vectra B?
Witam rozrusznik wymieniony i obajw ten sam ...jakby nie mial sily..przekrcic wyjąlem akumulator i ładuje.........
Witam Sprawdzałeś ładowanie?
Witam serdecznie. Dziś pojawił się u mnie ten sam problem. Co było u Ciebie przyczyną? Jaki mniej więcej koszt naprawy, bo już nie wiem czy ładować kasę w to auto. Pozdrawiam
Mógł być za mały. Sprawdz jeszcze sobie napięcie ładowania, powinno wynosić ok 14,4 V.
no. isusu potrafią robić takie niespodzianki jesli chodzi o ładowanie, sprawdz przekaznik.
Banner 55 Ah drugi już co dwa lata padają ładowanie 14,3V
Odpinając klemę przy pracującym silniku raczej na pewno już go zepsułeś
Zmierz w końcu to ładowanie.
OK. Sprawdzę.
Witam czy ktoś mi pomoże mam vectrę a po przekreceniu zapłonu nie palą się żadne kontrolki samochód odpala i przy większych obrotach zapala się kontrolka ładowania choć alternator ładuje co dalej robić
A jaki masz prąd ładowania?
Witam. Miałem Problem z Ładowaniem Oplel Vectra A 1.7TD Isuzu.Wymieniłem regulator napięcia.A więc Ładowanie z alternatora 14.6V natomiast na akumulatorze 14.3V ale nadal świeciła kontrolka ładowania.nie można było włączyć podgrzewania tylnej szyby. Przekaźnik był dobry ale postanowiłem zerknąć na instalację . Po tygodniu prób dotarłem do wady. Wada...
Już sprawdzałem, alternator nie ładuje w ogóle
Jeśli pomiędzy plusem alternatora a jego obudowo w czsie pracy silnika będzie pokazywało na mierniku ładowanie to zmasuj altek przewodem z silnikiem(zakładam że kontrolka ładowanie sprawna)
Dodaj DNSy
Więc na co liczysz? Jak to na co ?Na wróżenie, jak większość. To powróżmy, nima ładowania?
Ładowanie jest około 12 przy włączonym a co to jest ten mostek prostowniczy?
A jak już zrobisz co trzeba, wyczyść klemy, sprawdź naciąg paska klinowego. Jak zapali sprawdź ładowanie. Potem warto sprawdzić jeszcze pobór z aku. podczas wyłączonego silnika. Powodzenia.
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa! uszkodzenie nie może być po stronie alternatora...
Sprawdż ładowanie. Regulator napięcia potrafi puścić 16V,przy większych obrotach. Za moment lampka ładowania może przestać świecić, a wymienić trzeba regulator i prostownik alternatora...
Za małe ładowanie .Akumulator jeżeli jest dobry i odstoi kilka godzin to się trochę zregeneruje i dlatego zapala po nocy.
Akumulator mógł skończyć swój żywot, tak potrafi się stać nawet z godziny na godzinę. Już nie jeden miałem przypadek że dziś auto pali jeździ a jutro nawet kontrolki się nie świecą, po wymianie akku wszystko ok, nawet miałem że z godziny na godzinę akku się skończył, a ładowanie i wszystko w normach.
tak, problem z CIMem
To napiecie jest w spoczynku Po uruchomieniu silnika nic sie nie zmienia a po włączeniu świateł długich i ogrzewania tylnej szyby równiez
Witam! Zmierz napięcie ładowanie i wszystko będzie wiadomo. Pozdrawiam.
Powinien ładować do 14,3 V.
Niekoniecznie chińskie. tyle tylko, czy jest sens ładować cokolwiek droższego w tak stare auto. Kup jakiś uniwersalny, z pełnym interfejsem sterowania siłownikami (wbudowane przekaźniki), który będzie sterował bezpośrednio. Oryginalna instalacja centralnego do pełnego wykorzystania.
te kontrolki zapalają się jak niema ładowania
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
No fajnie, a właściwie niefajnie. Tylko co sprawdziłeś do tej pory? Stan połączeń? Poziomy napięć, jak jest dobrze i jak jest źle? Stan szczotek alternatora? Cokolwiek?
Jest to vectra z 2000r. 2.0dti ładowanie jest ok.14.2V na jałowym. Jak dodam gazu i trzymam jest bez zmian ale jak puszczę noge z gazu to ładowanie na sekundę spada do 13V. Niby tragedi nie ma aku jest doładowywane ale widać to wyrażnie w nocy na oświetleniu. Narazie nic więcej nie sprawdzałem a ciekawi mnie co to?
Zrobiłeś na odwrót ale wyszło na to samo, przynajmniej wiadomo, że żarówka sprawna. Uszkodzony alternator. Opanuj ładowanie to później pomyślimy o wariacjach obrotomierza.
słabych odwiedzasz mechaników. Przekaźnik świec + ładowanie pod obciążeniem.
Ładowanie w,g opcoma 13,6 A zamierzone na altku miernikiem 14,3. Akumulator ma niecały rok ale chyba altek się kończy bo czasami po odpaleniu świeci kontrolka ładowania.
Witam, mam problem zdechł mi akumulator, kupiłem nowy założyłem pojezdziłem jeden dzien i wyjechałem na wakacje. Po powrocie ( po 14 dniach ) akumulator znow padł , naładowałem go ( prawie 48 h czas ładowania ) , po włożeniu akumulatora znow pojezdziłem dwa dni i padł .... nie ma ładowania ? co zrobic ??? HELP !!!!
Moje uwagi do tego przedsięwzięcia. Aku 20Ah według mnie to trochę mało, wystarczy na 2 max 3 godz postój. wiekszy z kolei będzie potrzebował dłuższych odcinków jazdy do pełnego naładowania. Ja bym dodatkowo zabrał ze sobą jakiś mały prostownik i w każdym miejscu, gdzie to jest możliwe (na kampingach), wykorzystywał go do ładowania tego dodatkowego...
Panowie,montując ten regulator napięcia uzyskam nap.ładowania 14.5?V czy 14V? https://www.czesciauto24.pl/hitachi/7825... Regulator bosch,albo raczej "AS" w opakowaniu bosch odmówił pracy po tygodniu-kontrolka ładowania gaśnie od razu po uruchomieniu silnika a ładowania brak.
A przez jak długo mierzyłeś pobór prądu miernikiem bo chyba coś mierzyłeś oraz przy dużym poborze wyciągałeś bezpieczniki i patrzyłeś kiedy spadnie? No i czy ładowanie oczywiście masz?
Tak myślę ale skąd ta równy odstęp czasu , i tylko na chwile jest spadek a potem już dobrze ładuje
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Nie ma masy na alternator, jest ona uskuteczniana dodatkowym przewodem, który z biegiem czasu nie spełnia swojej funkcji, wykonać nowy łącznik łaczący korpus alternatora z silnikiem.
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Ładowanie pewnie siadło. Stąd też błędy.
Nic nowego, teraz tak padają akumulatory. Wymienić na nowy, nie naprawiać sprawnego auta. Oczywiście dla pewności, akumulator dać na tester a ładowanie sprawdzić.
Witam. U mnie Opelek Vectra C alternator Bosch 140A ładowanie wstaje po 5-6 sekundach. Myślałem że jest to jakaś wada i altek na stół i do sprawdzenia pojechał. Według majstra wszystko OK. Po lekturze widocznie tak ma być.
Sprawdzić masy (nie w rozruszniku , bo go nie będziesz rozbierać) na silniku i na budzie ;sprawdzić czy na krótko rozrusznik kręci. Po uruchomienie ładowanie do przeglądu.
pewnie ładowanie masz z 20V jak się to dzieje.
Zacznij szukanie od naprawy alternatora. Poprzedzoną pomiarem napięcia ładowania.
Witam.Sprawdż przewód(gruby)idący od alternatora do akumulatora.Zmierz napiecie bezpośrednio na grubym wyjściowym przewodzie alternatora po włączeniu świateł.Jest takie same jak na aku?śprwdz masy,masę silnika,napręzenie paska(napreżacz jak występuje).I czy bez świateł napiecie jest około 14 na akumulatorze?Ładowanie musi być:) Pozdrawiam i życze powodzenia.
13,78 to jest bardzo słabe ładowanie, powinno być powyżej 14V.
Czy pomierzyłeś napięcie ładowania na alternatorze a póżniej na akumulatorze?Zmierz też pobór prądu na postoju po wyłączeniu wszystkich odbiorników.
Ładowane za niskie, strzelony alternator
Rzeczywiście, nie doczytałem. Wątpie żeby chodziło o masę alternatora, gdyby jej wcale nie było to kontrolka by się wcale nie zapalała a gdyby była "słaba" to po przegazowaniu tym bardziej by nie ładował. Problem raczej w zegarach.
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
Kolego andrzej0769 to nie jest kontrolka ręcznego tylko płynu (są dwie oddzielne). Jeśli przekręce tylko zapłon wszystko jest ok. Świecą jak powinny. Mi również się wydaję że to coś w liczniku, jak znajdę chwilę rozbiore to i napisze co i jak. Pozdrawiam Dodano po 2 Przy usterce brak wzbudzenia z alternatora świecą kontrolki ładowania i ręcznego(płynu)i...
Budżetowy czyli jaki? Taniego nie polecam. Proponuję 50 - 60 Ah. To że zakręci na 44 nie oznacza że większa pojemność nie ma sensu. Wbrew niektórym opiniom alternator naładuje bo ładuje tylko tyle ile ubyło a większa początkowa pojemność przyda się gdy stopniowo akumulator zacznie tracić pojemność.
U mnie w ASTRA H również miałem problem z niskim ładowaniem. Każdy polecał dodać dodatkowy przewód masowy. Ja spróbowałem od dokładnego wyczyszczenia klem i prawidłowe ładowanie wróciło do normy. Dodatkowo dzięki temu zanikł problem z niedziałającym klaksonem :D
Jeżeli po odpaleniu auta kontrolka ładowania nie gaśnie i napięcie na zaciskach akumulatora 11.7 to alternator do naprawy.
sprawdź prąd ładowania
słyszałem że w układzie ładowania w tym samochodzie został zastosowany jakiś przekaźnik który jest odpowiedzialny za ładowanie. Czy ktoś wie gdzie go szukać? Auto Vectra B 1.7 TD "Isuzu"
Akumulator może powodować takie objawy Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
ładować vectra vectra napiąć ładować ładować akumulator vectra
monta telewizji naprawa wzmacniacza basowego schemat cd4047
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Jak wejść w menu serwisowe telewizora CHiQ Android TV 11 Problem ze sterownikiem Karty Teredo Microsoft