Jeżeli akumulator jest rozładowany, a alternator nie ładuje, to odpalenie na kable nic nie da. Musisz na czas przejazdu wrzucić sprawny, naładowany akumulator.
Podmień (jeśli masz możliwość) na inny akumulator
w akumulatorze tylko i wyłącznie
Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.
W tych oplach światła tak pulsują na wolnych obrotach, winą jest elektryczne wspomaganie kierownicy jak i to, że cyklicznie włącza sobie świece żarowe. 13,8V pod maxymalnym obciązeniem jest idealnie.
Witam Mam problem z Oplem Vectra C Coś rozładowuje akumulator. Podczas jazdy w aucie zapalają się kontrolki, a wentylator przestaje działać na około 2 sekundy. Po przejechaniu kilkuset kilometrów na drugi dzień akumulator był rozładowany.
Opel Vectra C, a pisałem, akumulator zapomniałem odłączyć.
Wymontowanie pracochłonne,trzeba np odkrecić podłuzne mocowanie silnika. Jeżeli mogę coś doradzić.....sam sie za niego nie bierz.
Kilka razy miałem przypadek, że winą był kabel plusowy z akumulatora do rozrusznika/alternatora. Po wymianie problem ustawał.
Tak jak kolega Vodiczka wspomniał nieumiejętne postępowanie z "gazującym " akumulatorem może mieć bardzo zły wpływ na zdrowie .Wybuch , poparzenie roztworem kwasu siarkowego.
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Ten przewód nie wygląda na orginalny.
Co pokazuje komputer? Jakie kody błędów? Miałem podobnie przy rozładowanym akumulatorze.
Nie czujnik tylko deskę rozdzielczą (czytaj wyżej).
Pompa powietrza wtórnego.
Wepnij abs i odetnij CAN od pompy wspomagania.
To normalne ja też tak miałem na tych co kupowałem exite a kupiłem zwykły taki tani i już 5 rok funguje :D
Centralka elektryczna w komorze silnika, to koło akumulatora.
A jak już zrobisz co trzeba, wyczyść klemy, sprawdź naciąg paska klinowego. Jak zapali sprawdź ładowanie. Potem warto sprawdzić jeszcze pobór z aku. podczas wyłączonego silnika. Powodzenia.
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
cartball Szczerze powiedziawszy nie za bardzo lubię tego typu wzmacniacze ale fakt jest faktem. Jeżeli wzmacniacz max produkuje /w co wątpię/ 350W to już łatwo wyliczyć że pogra ok 2 godzin na aku 60 Ah nie zostawiając w nim za wiele energii, jeżeli aku jest nowe to się "zreformuje" przy starym d... blada. Bardziej obstawiałbym że będziesz pompował...
Wymysł eko-przypałów. Pompa powietrza, jak zimny silnik to dmucha w wydech żeby katalizator się szybciej rozgrzał.
Bezpieczniki chociaż sprawdź. Immo nie wyłącza tej kontrolki. Teraz jest brak zasilania na sterowniku.
Piszesz, że czytałeś instrukcję: Jeśli zaistnieje konieczność całkowitego wyłączenia alarmu np. w celu oddania samochodu do naprawy, można wprowadzić alarm w tzw. tryb serwisowy. Aby tego dokonać należy: a) ustawić kluczyk w stacyjce w położenie załączonego zapłonu (ON) b) zresetować funkcję antynapadową (patrz - Funkcja Antynapadowa) c) wcisnąć przycisk...
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Nic nie poradzisz alternator do naprawy.
Wtyczka do wersji z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. Instalacja jest przygotowana pod pełne wyposażenie. Pobór prądu sprawdź miernikiem. Lub akumulator zakończył żywot.
Dokładnie tak. Na czas prób, podmień z kimś akumulatory. Niemniej raczej uszkodzony akumulator dawałby inne objawy.
trzeba je zaprogramowac jak domykasz szybe przyciskiem to przytrzymaj go okolo 5sek dluzej jak sie szyba domknie
Nic się nie stanie - Jeżeli się pytasz o tak prosta rzecz to na wstępie należało by odłączyć zasilanie ((akumulator).
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Czyli myślicie ze kupno nowego akumulatora załatwi sprawę?
Po kolejnym rozładowaniu się AKU mocno się wkó... noooo zdenerwowałem i wydarłem rozrusznik i prawdopodobnie mam winowajcę :D z 4 szczotek jednej praktycznie nie ma a druga się kończy, jutro kupię wszystkie 4 wymienię wsadzę dziada gdzie jego miejsce i zobaczymy. Mam nadzieję że to pomoże bo już na prawdę nie mam pomysłów co to może być innego PS. zdrowia...
ukryte zabezpieczenie, albo alarm sie uaktywnił
Wrócić na reklamację usługi. Palący się bezpiecznik = zwarcie. Polecam wizytę u elektryka zanim auto spłonie. Nikt nie wie co jest na drugim końcu kabla pomarańczowego.
Czy elektryk sprawdził akumulator?
Podłącz oba i odczytaj kod Alfa, choć tam może się zwac kod PROM. Patrz, czy jest ten sami indeks literowy (BQ, DJ, DB) I najwazniejsze-miernik na piny sensora tam gdzie idzie poduszka i sprawdzic, czy już tam nie ma zwarcia. Może kto chlapnął cyną do środka? A poza tym w starym nie dało sie wykasowac FC55? Zawsze się kasował bez bólu. Czasami wystarczyło,...
Sprawdz bezpieczniki w skrzynce obok akumulatora.
Raczej immobilizer... Pod kompa podłącz i ci prawdę powie co go boli.
Mógł być za mały. Sprawdz jeszcze sobie napięcie ładowania, powinno wynosić ok 14,4 V.
Czy jest to wina akumulatora Tak, rozładowany bądź uszkodzony akumulator.
nie gaśnie bo CAN się nie usypia. raczej nie szukaj przyczyny w CID.
a dla czego nie , jak sie zmieści tam to nie ma problemu żeby tam był
Sprawę rozwiązałeś sobie sam, skoro nie ładuje to nura pod maskę i go wyciągaj. Mostek w domowych warunkach sprawdzisz ale regulatora już raczej nie.
To szukaj czy nie przytopiło wiązki o kolektory, częste. Czasami przecierala się wiązka pod akumulatorem, przecierała się o metalowe rurki klimatyzacji.
W Oplu plus po stacyjce jest w gnieździe A pin 4. Widok gniazda w radiu. http://obrazki.elektroda.pl/8303100700_1... Przekręć stacyjkę na pozycje on, miernik bądź żarówka w rękę i posprawdzaj bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej.
Ale co jest dziwne to ładowanie jest, więc nie ma pewnie nigdzie przerwy na przewodach z alternatora do akumulatora
Może najpierw odłącz akumulator na 10-15 min, zresetuje to komputer i zobacz czy dalej będzie check engine. Ecm to Siemens, odłączenie akumulatora nawet na tydzień nic nie da.
Jak wprowadzić kod do radia Philips CAR 400 w Oplu Vectra? Po odłączeniu akumulatora przez niebystrego mechanika. Pozdrawiam.
Skrzynka koło akumulatora
Niema masy alternator-silnik-akumulator.
Dzień dobry. Możliwe, że temat był już poruszany ale potrzebuje pomocy dla mojego Opla Vectra b 1.8 benzyna. Niedawno kupiłem akumulator, jest nowy. Po około trzech dniach okazało się, że prawie rozładowany. Gdy go zostawiłem na noc nic nie wskazywało na jakikolwiek pobór prądu. Gdy chciałem jechać do pracy okazało się, że wszystkie kontrolki na desce...
Vectra C..akumulator nowiutki Centra..i sprawdzony.....takze przypuszczam rozrusznik nawet nie drgnie...cyknie wszystko przygasa i cissza
w katalogu jest napisane jaki akku
Vectra C 2.2 DTI o ile sie nie mylę ma zamontowany na pompie wtryskowej. Masz tam dwie wtyczki i proponuje posprawdzać wiązkę od pedału gazu do sterownika (pompy). W tym linku ostatnie zdjęcie pokazuje przód silnika i tam właśnie powinna znajdować sie pompa wtryskowa ze sterownikiem.
Panowie jak czytać datę produkcji tego akumulatora, szukałem ale nic nie znalazłem, poniżej kod z aku. N25845 ZHX 2080 701 CW Będę wdzięczny za pomoc
Witam, jak się rozładował to wypadałoby naładować. Jeśli naładowałeś i zamykając kluczykiem zamek sam się otwiera, to możesz akumulator odłączyć.
A szyba po wciśnięciu przycisku otwierania/zamykania szyby leci z automatu w górę lub w dół? Jak nie to możliwe że trzeba zaadaptować szyby na nowo. Każdą szybę w dół i trzymamy klawisz jeszcze parę sekund. To samo z zamykaniem szyby. I tak każdą z osobna.
Rozładowuje wszystko - to znaczy poduszki też? Czy tylko sam akumulator?
www.opel.pl
Pewnie że nie regulator! Zamykam. A akumulator do wymiany.
Nie rozumiem tego do końca... Alternator sprawdziłeś? To że napięcie jest 14,28V o niczym nie świadczy-tyle może mieć naładowany akumulator...
Nie, kolega nie popsuł. Sterownik ma na jednej gałęzi (obsługującej 2 świece) zwarcie na tranzystorze. To zwarcie powodujące ciągłe właczenie świec zniszczyło je za 1. razem. Za drugim razem widać świece albo przynajmniej jedna z nich okazały się mocniejsze od akumulatora.
Żebrowane aluminiowe pudełko koło akumulatora
Ładowanie 13,4V troche niskie, po odłaczeniu klem auto nadal pracuje swiatła itp. Czyli to alternator ma zwarcie i gdy nie pracuje to rozładowuje akumulator?
W jakim stanie technicznym jest ten "nowy" akumulator? Przy podłączaniu niczego tam nie zwarłeś? Sprawdzałeś bezpieczniki?
Możesz jeszcze sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia między płytami.
Odłącz akumulator na 5 min, podłącz ponownie i zobacz czy jest ok.
Odłącz na minutę akumulator.
Skoro pobór prądu rzeczywiście masz taki mały to po co tyle grzebania się z tym akumulatorem.....wymień, na co czekasz?... Znowu się spóźniłem...
Albo nie masz ładowania (ale jak jeździłeś 14 dni to raczej ładowanie jest). Albo samochód pobiera Ci prąd z akumulatora w czasie spoczynku (co jest bardziej prawdopodobne). Zapal samochód i zmierz napięcie ładowania. Jak jest około 14,2V to jest ok. Potem sprawdź miernikiem w stanie spoczynku czy samochód pobiera prąd z akumulatora.
Zobacz jak napięcie na akumulatorze.
Nie napisałaś jaki stary akumulator. Czy potrafisz i masz czym zmierzyć prąd akumulatora po wyłączeniu silnika?
bezpiecznik duży F1 60A w komorze silnika obok akumulatora.
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Zdejmij pasek alternatora i posłuchaj czy dalej jest czy nie ma. Oczywiście pasek na chwile bo nie będzie ładowania i silnik będzie chodził tyle ile wystarczy mu akumulatora.
akumulator kupilem tydzien temu.
Powinno wskazać napięcie akumulatora
Jaki akumulator dodatkowy- jaka pojemność? Najlepiej połącz lodówkę z dodatkowym akumulatorem i całość zasil z gniazda zapalniczki przez diodę schottky'ego. Prościej chyba się nie da.
Dzięki za pomoc ale to jednak było odcięcie zapłonu przez alarm o którym nawet właściciel nie wiedział że go posiada jeżdżąc nią ponad pół roku. Prawdopodobnie zadziałał po odłączeniu akumulatora.
Po prostu wymień ten akumulator bo już zaczynasz szukać dziury w całym.
Na kablu połączonym masa - silnik to samo, brak jakiegokolwiek efektu, kontrolka akumulatora ledwo co świeci, czy mógł sie zawiesić rozrusznik lub jakiś jego element i to tez powodowało rozładowanie akumulatora?
Temat uważam za zamknięty, problemem był przepalony bezpiecznik pod kostką zakręcaną koło akumulatora .
Pierwsza sprawa czy kręci rozrusznik czy nie. Dalej czy akumulator jest naładowany .Tester też potrzebuję prądu. Tak jak kolega wyżej proponuję -mogłeś pomylić kable . Najprościej odłącz alternator i spróbuj się połączyć. ( może zgubiłeś immo).
Przyczyny mogą być dwie.Może akumulator nie trzymać pojemności,lub akumulator jest rozładowywany jakimś załączonym odbiornikiem.Proponował bym połączyć klemę do akumulatora poprzez żarówkę,jeżeli będzie świecić to znaczy że jest pobór prądu,i poprzez odłączanie po kolei odbiorników obserwować żarówkę,lokalizując jednocześnie pobierający prąd odbiornik...
Winny okazał się jeden z czujników ciśnienia klimatyzacji. (na dole na przewodach są dwa takie). Dodatkowo rozładowywał akumulator.
Podstawy: Ilu letni akumulator;Jakie ładowanie alternatora na biegu jałowym bez i z obciążeniem.
Wyjmij stary akumulator, włóż inny(sprawny) i auto zapali!
A może wystarczy tylko zresetować komputer poprzez odłączenie na jakiś czas klem z akumulatora.
Podłączałem miernik i przy obciążeniu i włączonym silniku nie wzrasta napięcie Tak to sie chyba sprawdza? To pochwal się jeszcze jaka jest wartość tego napięcia. ,,prosty01"- pokaż mi w oplu lub innym aucie kontrolkę od uszkodzonego akumulatora.
to innego nie bedzie trzeba programowac ?
Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu i wepnij szeregowo amperomierz i sprawdź jaki prąd płynie w tym stanie. często przyczyną rozładowywania akumulatora bywa zepsuty regulator napięcia przy alternatorze oraz alternator jak siądą w nim łożyska . Przy okazji sprawdź ilość elektrolitu w akumulatorze w przypadku niskiego stanu uzupełnij wodą destylowaną ....
Przekaźniki sprawdź obok akumulatora.
Rozrusznik do sprawdzenia, ale sugeruję podmienić akumulator na "sprawdzony" w innym aucie.
http://obrazki.elektroda.pl/1967167700_1... Mocowanie akumulatora wkrętami do podstawy :D
Dziwna sprawa. Może najpierw zacznij od wyczyszczenia wszystkich styków, kabli od rozrusznika i akumulatora.
Jestem jutro umówiony na regenerację, zobaczymy ile mnie to wyniesie. Ale chyba lepiej mieć zregenerowany niż jakiś niewiadomego stanu używany? O nowych nawet nie piszę z uwagi na cenę.
Popalisz resztę elektryki w trakcie jazdy i tak się skończy jazda, w oparach siarkowodoru z zagotowanego akumulatora.
Jeżeli wysiadł by ci alternator miał bys problemy z akumulatorem (kłopoty z odpalaniem) ale zawsze możesz to sprawdzić powinna być widoczna zmiana napiecia na zaciskach akumulatora po odpaleniu. Napiecie przy prawidłowo działajacym alternatorze powinno wzrosnąć do ok 14V.
Witam. Viki A 93 rocznik, silnik c20ne, wersja cd, autoalarm, akumulator 55 ah. Dziś bylem na kontroli aku (jest teraz taka jakaś akcja ogólnopolska że w wybranych sklepach badają aku za free) i powiedzieli że jest ok. Ale samochód po tygodniu postoju nie odpala. Dziś pomierzyłem pobór prądu na psotoju i jest 0.1 A. To już za dużo trochę. Idąc dalej...
vectra rozładowany akumulator vectra kontrolka akumulator akumulator benzyna vectra
zmywarka bosch stabilizator czerwony zielony laser tranzystor antenowy
regulator obrotów wentylatora regulator obrotów wentylatora
Wymiana filtra DPF w Fiat Ducato - krok po kroku Awaria czujnika położenia wału Iveco Cursor 13 - przyczyny