1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Zielony idzie do obrotomierza.P
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Witam Ja proponuje Ci na szrocie kupić uzywany cały aparat.. tzn moze być bez modułu tylko zeby była cewka.... taniej powinno wyjśc niż wymienić cewkę na nowa. Tylko jak byś tak kupował to popatrz w jakim stanie jest cewka... a najlepiej to jak byś sobie go sparwdził wsadzając do silnika. Pozdrawiam Paweł
Poszukaj kogoś kto ma podobne auto i podmień sprawną cewkę.
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
Wiesz w ogóle do czego służą świece żarowe? W Twoim aucie powinny być świece dwu elektrodowe, np. NGK BKR5EK. Cewka zapłonowa od 1.6 zdecydowanie nie pasuje do 1.8.
Czy jest możliwe ze to cewka zapłonowa?
sprawdź masę cewki.
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Miałem taki sam problem ,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Miałem identyczną usterkę i o dziwo, winna była cewka zapłonowa.
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Najczęściej strzały z filtra powodowane są niesprawnym układem zapłonowym świece przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia .
moze byc cos oprocz cewki? Nie
Dalej upieram się przy aparacie zapłonowym (cewka lub moduł).
Cewka WN sprawdz mase i zasilanie a jak nie pomoże a auto jeździ to wtyczke przy kompie i śmigaj dalej. A i napisz co to za silnik bo może to być też cewka wtryskiwacza jeśli są elektroniczne. POZDRAWIAM
- przejście przewodowe z kostki czujnika wału na cewkę jest. A pewny jesteś że czujnik wału bezpośrednio steruje cewką zapłonową?
Tam nie ma modułu, to tylko cewka.
I nie ma innej możliwości ? Czytałem gdzieś , że może być niesprawna cewka zapłonowa . Czy jest to możliwe ?
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Trzepie się cewka i reluktor w aparacie zapłonowym
kolego podmień cewkę zapłonową .
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
wada vectr często zdycha kostka przy stacyjce .kosztuje grosze -wymień(przez to uciekło ci zasilanie na cewkę)
Witam. Przyczyn takiego stanu może być wiele , jedną z nich na pewno może być źle działający zawór EGR, ale zamiast go zaślepiać warto go najpierw spróbować wyczyścić. Ja sprawdziłbym również układ zapłonowy : świece , przewody , cewka ?
powracam do tematu z ta vectra wymieniłem czujnik kata przepustnicy silniczek krokowy podmieniałem tez cewkę zapłonowa sprawdziłem rozrząd posprawdzałem wszystkie podciśnieniówki i nadal nic się nie poprawiło czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze
Prawdopodobie masz felerną cewkę zapłonową .Też miałem takie objawy , po wymianie cewki ustało .
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
A może to jest wina żle podłączonej instalacji gazowej. ( Nie jest przypadkiem podłączona pod cewkę)
Wg mnie gdyby nie działała cewka zapłonowa nie chodził by ani na benzynie ani na gazie.
Czy sprawdziłeś cewkę w aparacie zapłonowym? ok.500 do 1000 om.
Moduł-1 Cewka-2
Szarpanie w tym zakresie najczęściej oznacza usterkę w układzie zapłonowym. Skoro wymieniłeś świece, to zostaje zasadniczo cewka. Najlepiej sprawdzić lekko pod górkę V bieg, około 1500 obr i wcisnąć do spodu, jak szarpie to przeważnie układ zapłonowy. Na gazie szarpie bardziej, bo na gazie jest wyższe napięcie przeskoku iskry o około 20%.
winna była cewka zapłonowa gdy autka się rozgrzało wariowało teraz jest wszystko ok pozdrawiam zamykam temat
i jak?? udało sie naprawic opla??a moze jednak problem jest w zapłonie?? ostatnio moj kolega miał taki problem jak ty w passacie 1,8 benzyna/lpg. szukał cudował przepływki ,lambdy itd a okazało sie ze.... cewka zapłonowa sie wykonczyła. wymiana cewki i problem zniknał.
a co ma wn do zwiększonego żuzycia paliwa ? Silnik raczej by tylko szarpał. Oringi pod wtryskiem czyli że spod wtryskiwaczy cieknie to by było widoczne przez zalewanie paliwem wokól wtrysków. wn-czyli układ wysokiego napięcia :cewka zapłonowa ,świece ,przewody itd
Jeśli na pych zapala to na 90% siedzi aparat zapłonowy (zamontowany w nim moduł zapłonu lub cewka-impulsator).
Dobrze podpięte, zamieniałeś kable zapłonowe/świece?
Mam problem, auto zgasło mi podczas jazdy.Brak iskry na świecach, cewka zapłonowa jest sprawna, kopułka też(przekładałem do innej vectry).Silnik 1.8 benzyna monowtrysk.Co może być.
Miałem podobny przypadek w Oplu Vectra nagle zgasła i nie było iskry na świecach. Spaliła się cewka w aparacie zapłonowym.
Witam, Posiadam samochód Opel Vectra A z sinikiem 1.6i Cat. Fabrycznie oryginalna cewka zapłonowa dostała przebicie. Zakupiłem nową firmy Beru po montażu działała normalnie, natomiast na drugi dzień był problem z odpaleniem. Patrzę pod maską, a ona również dostała przebicie i powstaje łuk elektryczny. Zareklamowałem, reklamacje uznali i wymienili na...
Zakłócenia które słyszysz w radiu prawdopodobnie są spowodowane wysokim napięciem. Jeżeli masz gaz w aucie to polecam Świece NGK a przewody np. Sentech. No i pytanie czy cewka zapłonowa nie ma przebicia, wtedy też można słyszeć zakłócenia w głośnikach.
Opel Vectra C benzyna 2004 rok 1.9 16V, na wolnych obrotach silnik się trzęsie, obroty skaczą, natomiast wszystkie kontrolki migają. Sprawdzana była przepustnica, cewka zapłonowa oraz ciśnienie w aucie, nic z tych rzeczy. Auto dużo pali. Serdecznie pozdrawiam wszystkich i proszę o informacje?
A ja myślę, że jeżeli masz Vectrę A, to może być modół zapłonu znajdujący się w aparacie zapłonowym. Może też być uszkodzona cewka indukcyjna. Jak trafiłem, z typem auta, to pytaj dalej.
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Witam mam problem z cewką zapłonową w oplu vectra b 97 r wymieniłem już 4 raz przewody wysokiego napięcia i ciągle na 4 cylindrze ma przebicie odłączałem cewkę od korpusu mocowania i też wali zmieniałem cewki na inne bo mam ich 4 sztuki i to samo na jednej nawet waliło na dwa kable 3 i 4 cylindrze zmieniłem ECU i to samo gdzie mierzyć co szukać Proszę...
Nie pracuje jeden cylinder, wyje albo alternator albo któraś rolka. zasadniczo - do podmiany cewka zapłonowa na początek - dostępna na każdym złomowisku. Chociaż jeśli ma to LPG, to ja bym ciśnienie sprawdził.
Podłącz tak jak pisze na cewkę zapłonowa na zacisk 1 lub odszukaj ten sam zaciska na kompie i tam zapnij obrotomież
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Witam, Panowie i Panie. Mam problem ze swoim Oplem, Vectra C, 2004 rok silnik Z20NET (Saab B207R). Otóż przy przyspieszaniu, szczególnie od 4 biegu w górę z niskich obrotów jak wdepnę gwałtowniej pedał gazu to auto się "dławi", przestaje przyspieszać, jak odpuszczę gaz to przestaje i muszę po prostu płynniej dodawać gazu. Jeżeli natomiast nie odpuszczę...
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
Witam. Mam problem z moją viki natomiast na zimnym silniku na benzynie nie chce się zebrać na obroty. Jeżeli delikatnie daję gaz to jedzie ale jak mocniej wcisnę to tak jakby ją dławiło. Drugi problem, który się pojawia to czasem jak się zagrzeje to szarpie na lpg. na wysokich obrotach jest to mniej odczuwalne najgorzej jest tak między 1800 a 2100 obr....
Ostatnio miałem bardzo podobne objawy, wymiana cewki zapłonowej pomogła, przed wymianą można ewentualnie pomierzyć czy na wszystkich są zbliżone parametry, jedna cewka dostawała przebicia po rozgrzaniu. powodzenia
najlepiej podlaczyc pod kompa, ale taka czkawke moza powodować wadliwie działający egr, uszkodzona cewka, ogolnie jak źle jedzie na obu paliwach to stawiał bym na układ zapłonowy.
Ja mam Astre F z silnikiem X16SZ i również problem z czujnikiem spalania stukowego, tylko że problem jest taki że ja nie mam tego czujnika. Check mi wywala podczas dużego obciążenia silnika - niskie obroty a duże otwarcie przepustnicy. Czytając informacje na ten temat w necie podejrzewam dwie sprawy, albo cewka zapłonowa albo ECU, bo w tym silniku tak...
Witam. Mam problem z rannym odpalaniem mojej vectry na benzynie. Odpali ale gdy próbuje dodać gazu potrafi zgasnąć,muli się i strzela w filtr powietrza. Gdy się rozgrzeje jest dużo lepiej ale nadal bardzo ciężko wchodzi na obroty. Na lpg pracuje poprawnie. Wymienione świece i cewka. Mam moduł dis więc nie ma kabli zapłonowych.
kostka cewki zapłonowej
WITAM WSZYSTKICH chciał bym zaczerpnąć informacj na temat moiego opla. Dzieje się z nim coś takiego że po rozgrzaniu śilnika zaczyna szarpać strzelać z pod filtra i mruga kontrolka z śilnikiem,wymieniłem świece ale to nic nie pomogło czy to może być przyczyna Modułu zapłonowego czy uszkodzona cewka z gury dzienkuje za rade.
Jak w temacie vectra jak zimna to chodzi ładnie jak się zagrzeje to zaczyna szarpać i traci moc. Cewka zapłonowa nie dawała wogule iskry na 2cylinder. po wymianie cewki iskra jest ale auto dalej nie codzi tylko szarpie i strzela. Wyrzuca błąd 13,39. Czujniki położenia wału i wałka podstawiałem i bez rezultatu. czujnik temp i sonda dobre. Napięcie na...
Witam, posiadam samochód Opel Vectra b 1,6 16V przed liftem. Mam taki problem, że tak o 2,8 tys. obrotów przy nagłym przyduszeniu pedału gazu zapala mi się kontrolka checen-days i auto przestaje w tym momencie pracować na dwa cylindry i muszę je gasić i znów jest ok; nie zawsze tak jest, że ta kontrolka mi świeci. ;( Pomoże ktoś? Wymieniłem cewkę, czujnik...
Mam nadzieje że mnie nie wyśmiejecie za moje pytanie. Otóż przekładam swoją instalację gazową z jednej Vectry A do drugiej Vectry A. W tej poprzedniej była cewka zapłonowa i rozdzielacz, a w teraźniejszej jest moduł zapłonowy bez rozdzielacza DIS. Moje pytanko to gdzie mam teraz podłączyć dwa przewody które były podpięte do cewki (zaciski 1 i 15) Co...
MAm taki sam silnik . Sprawdź czy jak nie możesz zapalić to czy zapali na pych lub na holu. jak zapali to masz uszkodzony moduł w aparacie zapłonowym. U mnie iskra była a wtryskiwacz nie podawal napiecia. Ignacy Posłuchaj Ignacego ! Jak słyszę o takich objawach jakie opisujesz i silnik C(E)16NZ to widzę padnięty moduł zapłonu w aparacie ( ach to badziewne...
Czujnik położenia wału nie był diagnozowany, jednakże żadna kontrolka "check" się nie zapala. Komputer diagnostyczny też nie odnotowuje błędów. Jedyne, co było podmieniane na sprawne i oryginalne, to przepustnica, przepływomierz oraz cewka zapłonowa. EGR mam zaślepiony. Generalnie silnik po odpaleniu natychmiast gaśnie, ale każdorazowo odpala na te...
Witam.Znalazlem Twój typ silnika.Są dwa ale w obydwu to samo.Masz przemiennik magnetyczny na wałku rozrządu czyli dokładnie ceweczkę w aparacie.Ma mieć oprność 500-800 om.Sprawdź sam styk bo tam lubi to nawalać.Popatrz jeszcze czy cewka nie jest rozwarstwiona i nie ma przejścia do masy.
Żródła podają że przerwa na świecach dla twojej dwulitrówki przy pracy na benzynie ma wynosić 0,7 - 0,8 mm. Jeśli kable WN dostały już raz przebicie, to nawet wymiana świec zapłonowych na inne nie zlikwiduje problemu z nimi. Piszesz że kupiłeś kable z "pudełka" - to jest własnie syndrom kota w worku :D . Nie wiesz co tak naprawde kupujesz podróbke za...
Witam Prosze o dokładną rozpiske napięć na poszczególnych pinach 4-pinowej wtyczki do cewki zapłonowej do opla vectry B 1.8 16V.Z góry dzięki za pomoc
Chyba go budda opuścił. Kup moduł za 50 zł na all... Osłony końcówek przewodów sie rozpadają zastap je rurkami termokurczliwymi PO KOLEI po 1szt. bo ci sie pomiesza ,najlepiej zrobić fotkę jaki przewód w które miejsce. Pasta przewodząca na nowy moduł na spód. http://www.sklep.tomiicars.com.pl/3438,c... cewka bodajże...
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie. Auto odpala ale po chwili zaczyna przerywać tak jakby nie paliła jedna świeca.Komputer wyrzuca błąd 0351(obwód pierwotny A cewki,przewody zapłonowe,sterownik), cewka nowa(zespół cewek)2 z rzędu. Gdzie jest problem.Na gazie jest to samo. Jeśli ktoś może pomóc to dziękuję.
W tym aparacie nie ma żadnego czujnika halla, jest czujnik indukcyjny. Ja sprawdziłbym czy jego cewka nie jest przerwana, czy poczas obracania wałkiem aparatu wtwarza jakieś napięcie, jeżeli tak to pozostaje tylko uwalony moduł zapłonowy, który także znajduje się w aparacie. Pozdrawiam.
jakiś rok temu przyjechał do mnie znajomy z podobnym problemem - auto zapalało bez problemu, lecz pracowało nie na wszystkich cylindrach. Brakowało mocy, paliło straszne ilości paliwa. Wyczyściłem egr, przepustnicę, sprawdziłem podciśnienia... i nic. Komputer głupi, niby błędów brak - a auto nie jedzie. Miałem akurat możliwość by podejżeć taki sam silnik...
Podaj więcej danych autka?? Jaki silnik???
Opel Vectra 1.6 C16NZ 1989r. wtrysk jednopunktowy Kilka dni temu jeździłem po mieście i gdy czasem dodawałem szybciej gazu silnik prawie gasł ale za chwile było ok i jechałem dalej. Postawiłem samochód przed blokiem i na nastepny dzień nie odpaliłem. Stwierdziłem brak iskry wysokiego napiecia z cewki. Przewody zapłonowe są nowe, rozrząd chodzi. Podejrzewam,...
podmień jeszcze na próbę cewki zapłonowe
Poradziłeś sobie już, czy jeszcze nie? Mam podobny problem, ale z astrą G 1.6 16v x16xel z lpg - może to ten sam silnik ;) W losowych momentach pojawia się check - odczytany błąd właśnie 0200. Silnik łapie wtedy muła, trochę szarpie, zaczyna dziwnie terkotać - podejrzewam, że pracuje na 3 cylindrach wtedy. Ale po przegonieniu za 3k obrotów czasem check...
Cewkę zapłonową sprawdziłem, ale po wyjęciu - podałem impulsy z zewnątrz i daje wysokie napięcie - jest iskra. Teraz mam do sprawdzenia MODUŁ i halotron. Ale jak to będzie jakaś dziwna usterka, której będę długo szukał, to się WK.... Dla upewnienia się jakby ktoś wiedział jaka jest oporność uzwojeń cewki zapłonowej, to byłoby super. Wydaje mi się, że...
www.vectraklub.pl forum.vectraklub.pl
Witam, mam pytanie. Otóż oglądałem ostatnio samochód do kupna i wszystko wydaje się okej z jednym problemem. Może zacznę od początku. Najpierw podjechałem na stacje diagnostyczną i sprawdzili spaliny, ogólnie całe podwozie i tak dalej. Zawieszenie, silnik i ogólnie cały stan samochodu jest naprawde bardzo dobry. Spaliny na benzynie wyszły wręcz perfekcyjnie,...
Witam, poniżej opis moich zmagań z pracą na 3 cylindry i błędem 353 (usterka obwodu cewki zapłonowej C). Silnik X18XE1 Opel Vectra B, cewka zintegrowana nad świecami. Na zimnym silnik pracował mi na 4 cylindry a po nagrzaniu na 3 cylindry sygnalizując to błędem 353. Po porządnym wystudzeniu silnika wracała praca na 4 cylindry. Jako że między komputerem...
prawdopodobnie będzie uszkodzony modół cewek zapłonowych tu masz jak sprawdzić ale będzie raczej do wymiany
poszukaj tego czujnika w bloku ,bo jest na pewno,a na ściąganie deski to naprawdę szkoda czasu.W razie czego to moduł jest pod cewką zapłonową.
Sytuacja wygląda następująco- po przejechaniu jakiegoś odcinka auto jest gaszone w normalnym trybie, a następnie nie chce zapalić. Łapie tylko wolne obroty na jakieś 5-10 sekund i gaśnie. Na pedał gazu nie reaguje w ogóle, a komputer nie pokazuje żadnego błędu. Po jakimś czasie ( kilka godzin)tzn. jak samochód dokładnie wystygnie auto odpala jakby nigdy...
nie musisz być chemikiem Nawiązywałem do tego, że nie wiem jakie reakcje chemiczne mogą występować, by zmienić kabel w kondensator. Eenergia pochodziła z wszystkich kondensatorów zamontowanych w aucie i połączonych z plusem zasilania. Nie zaprzeczam, choć nie mogło być ich wiele. Jakieś stare radio + kondensator i cewka zapłonowa. nie wiem co tam jeszcze...
Jestem ciekaw jak to skomentują czytelnicy forum. Mało trafione jest porównywanie jednopunkta z lpg prawdopodobnie pierwszej generacji do Twojej Corolli z 4 generacją VSI Prins jeśli dobrze pamiętam. Ja bym raczej podejrzewał luźną cewkę impulsatora w aparacie zapłonowym lub stan kopułki, o ile w ogóle silnik posiada aparat, i za sam brak informacji...
Witam Mama problem z moją vectrą i tym przełącznikiem, gdyż w czasie jazdy przełącznik sam przełącza się z gazu na benzyne, nieraz chodzi normalnie ale zdecydowanie częściej cały czas cyka mi przekaźnik w centralce przełączając gaz, dodam jeszcze że zasilanie centralki jest podciągnięte z cewki zapłonowej a brązowy przewód odpowiedzialny za kontrolę...
Witam po przerwie. Poprzedni mechanik nic więcej nie wymyślił więc oddałem wczoraj Vectrę do innego. Szok bo już dziś dostałem telefon z wiadomością że samochód chodzi. Okazało się że była pęknięta cewka zapłonowa. Poprzedni mechanik zauważył że jest słaba iskra na trzech świecach ale stwierdził że to nie miałoby aż takiego wpływu. Obecny mechanik zrobił...
pawli52 , problem polega na tym, że pod wpływem wilgoci wydzielającej się na przewodach WN, kopułce, osłonach na świecach i na samej porcelanie świec spada oporność izolacji całego układu. Ze spadkiem izolacji wzrasta prąd upływu i maleje napięcie. Czasem spadek napięcia jest tak duży, że napięcie na elektrodach świecy jest za niskie, aby w warunkach...
Ja również miałem przypadek, że po dłuższej jeździe z uszkodzonymi kablami WN musiałem wymienić również cewkę zapłonową. Zapach paliwa wydobywający się z tłumika świadczy o tym, że silnik nie dopala wszystkiego paliwa które dostaje. Powodów może być kilka np. lejący wtryskiwacz(dostaje za dużo i nie może przepalić), błędnie działająca sonda lambda,...
Wszystko wskazuje na układ zapłonowy podstaw cewkę a najważniejsza w tym wszystkim jest diagnoza bo w innym wypadku będziesz błądził; poprzez podstawianie elementów w końcu może uda Ci się naprawić ale i tak nie poznasz prawdziwej przyczyny awarii a na tej regule oparta jest cala nauka .Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Witam. Na 90% problem tkwi w aparacie zapłonowym (kopułka ,palec i te droższe to cewka i moduł). Nie polecam wymiany u mechanika cewki ( bo kto wie jak to złoży).Ja miałem z tym same kłopoty co mechanik to mądrzejszy. A resztę sam możesz sobie wymienić( tylko że moduł nowy kosztuje chyba około 300zł GM i cewka 250 zł).Miałem vectre , te same problemy...
Autko jak w temacie szarpie na gazie z powodu zapętlających sie wtrysków benzyny na pełnym obciążeniu tuż przy obrotach maxymalnych. POwodem szarpania jest to że wtryski gazowe nie są wtedy sterowane chociaż sygnał obrotów brany jest z cewki zapłonowej.
Witam kolego. Od kilku dni mam podobny problem a mianowicie , gdy jadę i szybko dodam pedał gazu to auto zaczyna szarpać tak jakbym redukował przy 120km/h bieg z 5 na 4, albo jakby paliwo miało się skończyć , po czym za chwilę zapali się kontrolka obrysu silnika i gdzieś po chwili zgaśnie. Na początku zdarzały się takie sytuacje sporadycznie ale z dnia...
Miałem podobny problem z oplem vectra 1,6. Pomogła wymiana cewki zapłonowej no i oczywiście uszkodzonego modułu sterującego. Przed wymianą cewki moduł padał średnio raz w roku.
Witam moja Viki 1.6 16V 1998r benzyna+LPG jakiś czas temu zaczęła szwankować. Samochód od tak sobie zaczął chodzić na 3 gary. Czasami odpadli na 4 Gary czasami na 3. Takie problemy występują i na LPG i na benzynie. Dzieje się to w każdej chwili nie tylko podczas odpalania. W czasie jazdy również potrafią się przełączać raz 3 gary raz 4. Auto strasznie...
cewka zapłonowa vectra cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna
ustawić rozrząd skoda octavia czujnik temperatura mostek wymiana rozrządu punto
domofon laskomex domofon laskomex
Pęknięcie nowego filtra paliwa po wymianie - przyczyny i rozwiązania Jak uzyskać pomarańczowy kierunkowskaz przy czerwonych kloszach?