Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
Czujnik indukcyjny, tak w okolicach 150 zł w detalu. Tą "gwiazdę" można ściagnąć bez większych problemów tylko uważaj żeby nie pogiąć całej reszty, jeśli masz, to użyj małego ściągacza. Kiedyś bawiłem się w rozbieranie tego, teraz mam po prostu zapas aparatów ze szrotu i tylko przekładam, taniej i szybciej.
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
jasne brazowy przewód musi byc podłaczony pod minus cewki tzw musi pobierac impuls cewki
zgnił przewód brązowo-żółty w wtyczce ECU lub w jej pobliżu. idzie od pinu 72 we wtyczce A do cewki przekaźnika systemowego.
Przewód podciśnienia idzie od parownika do kolektora ssącego, a czy auto kichnęło przy odpalaniu? jeżeli tak to mogło zapchnąć jakiś wężyk, trochę dziwne że akurat przy pustej butli, bo to nie ma nic do tego, ale według mnie to elektryka gazu coś szwankuje. Sprawdź kabel od gazu który owinięty jest na przewodzie wysokiego napięcia cewki albo podłączony...
jesli sie tak mocno grzeje ten trantystor to jeszcze sprawdz czy on steruje cewke przekaznika bo moze sama cewka ma zamaly opr albo cos z dioda zabezpieczajaca przed przepieciem cewki
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.
Jak już będziesz sprawdzał czy dochodzi napięcie (i jeśli będzie) to możesz sprawdzić cewkę . Rezystancja cewki 12V wynosi około 4-5 Ohm.
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
94 przewód brązowo żółty idzie na 1 pin modułu wentylatorów 72 przewód brązowo żółty idzie na pin B21 skrzynki bezpieczników do cewki przekaźnika (styk 85, przekaźnik u mnie opisany jako K46)
Domyślam się że chodzi o silnik X18XE, bo nie napisałeś! więc w kostce 3- zasilanie (15) 2- sygnał z ECU pin 38 1- sygnał z ECU pin 39 4- ekran GND
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
Ten silnik wygląda mi na C20NE stosowany w Vectra A, w pierwszej kolejności sprawdź to co radzi Kol. elektrit nr. tego przekaźnika 90 225 811 - zasila on wtryski i pompę paliwa (lubi mieć wewnątrz zimne lyty). Cewkę możesz sprawdzić omomierzem, ale muszę wiedzieć jaki to typ cewki - chodzi mi o jej kształt. Nr. tego sterownika to ten 90.... i do podstawienia...
Pod wtyczką od cewki zapłonowej jest plastikowy zaworek (EVAP), tam powinna być ta rurka podłączona. Katalizator sprawdzić nie przez wymianę, tylko np wykręcić sondę i tam sprawdzić ciśnienie spalin. Wymienianie części na takie tandety jak Hart (przewody WN) to tylko proszenie się o problemy.
Sygnał z alternatora stosuje się w silnikach diesla a sygnał z cewki może uszkodzić licznik bo występuje tam przepięcie. Podaj mi typ silnika jaki masz bo były dwa czy nawet trzy rodzaje. Sprawdzałeś licznik czy pytasz teoretycznie bo tak jak mówiłem nie mam pewności czy sygnał nie jest doprowadzony fabrycznie.
Głośniki do opla mają tą wadę,że grają ładnie ale do czasu .Padają same z siebie ale częściej jest to usterka polegająca na zatarciu cewki głośnika -membrana wtedy "staje dęba ".Nie rozumiem co to znaczy nowy -fabryczny używany czy nowa 17 na specjalnych pierścieniach ?Jeśli założyłeś oryginalny od opla z demontażu to uszkodzenie może być sprawą przypadku.
Jeśli można podłączyć się do tematu,mam vectrę a 2.0 1994r. z klimatyzacją ośmiozaworowa i ten sam problem co rafarro22.Nie odpala jak jest rozgrzany,choć nie jest to regułą,czasami przejeźdzę bez problemu nawet tydzień,w okresie zimowym bezawaryjnie,zaczeło się jak puściły mrozy.Jak nie odpala nie pokazuje się lampka kontrolna błędów silnika,tak poza...
Pewnie zawór nadpalony.
Kurna, na początku myślałem, że coś skrzypi, a to psisko :D Mnie to wygląda na świst zasysanego, lewego powietrza. Ustaje dopiero chwilę po zgaszeniu silnika. Obsikaj z atomizera wodą obszar wokół EGR-a, uszczelkę kolektora dolotowego i elementy w których panuje podciśnienie. Jak usłyszysz odgłos siorbania, to masz przeciek. Testowo możesz wyjąć drugi...
kostka cewki zapłonowej
prosze o pomoc w sprecyzowaniu usterki zapisanej w pamięci sterownika silnika Opel Vectra B 1999r..... Błąd ...Ignition Coil....*5*
Na zaworze początku tłoczenia czy zaworze dawki paliwa?
w zeszłym tygodniu robiłem to klientowi ten sam objaw. nowa cewka Bosha kosztowła 350zł.
Moduł zaplonowy ktory znajduje sie pod cewka,jego tez podkladales??
www.vectraklub.pl forum.vectraklub.pl
Mam nadzieje że mnie nie wyśmiejecie za moje pytanie. Otóż przekładam swoją instalację gazową z jednej Vectry A do drugiej Vectry A. W tej poprzedniej była cewka zapłonowa i rozdzielacz, a w teraźniejszej jest moduł zapłonowy bez rozdzielacza DIS. Moje pytanko to gdzie mam teraz podłączyć dwa przewody które były podpięte do cewki (zaciski 1 i 15) Co...
Sprawdź jeszcze raz czujnik wału nie każdy vectra lubi.
Może komuś się przyda: Eberspacher D5WS 25 2150 montowane w Opol Vectra C 1.9 A ten żółty kwadratowy element koło cewki to co to jest i jaką ma wartośc bo mi się zmyły oznaczenia przez to nitro
Skoro przekaźnik od sprzęgła sprężarki został zmostkowany a sprężarka dalej nie rusza to raczej jest coś nie tak z samą cewką sprzęgła bądź jej instalacja. Ewentualnie możliwe że obwód cewki jest sprawny a samo sprzęgło nie załącza się poprawienie. Co do wentylatorów to niestety nie mam pewności, możliwe że ECU czeka na zmianę ciśnienie w układzie.
A może to być wina cewki
Test cewki OK. Sprawdziłem przebiegi oscyloskopem i wyglądają prawidłowo.
Wymiana cewki
Ford Focus Mk1 może i nie do uwierzenia ale wizyta w warsztacie , diagnostyka , wymiana cewki i nie pomogło... http://obrazki.elektroda.pl/2439448300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9344352000_1... Dodano po 6 Opel Corsa C uszczelniane servo (w warsztacie) bez wyciągania , nawalone silikonu z kilogram a w aucie dalej...
Tak na styku A jest 12V. A z tą wycieczką na szrot to chodziło mi o to że w w Viki B 20.dti jest na tyle mało miejsca że nie podejdę na styki (kostkę) cewki żeby ją zmierzyć. Tam wsadzisz rękę tylko żeby ten obwód rozpiąć. Dwóch łap nie wsadzisz a gdzie tam jeszcze kable miernika. :)
A ja mam inny drobny problem ale też z kostką 13p ;) Auto - OPEL VECTRA C (z fabrycznym modułem) W kostce 13 pinowej zanika mi światło STOP. Tzn. po naciśnięciu hamulca i trzymaniu światło w przyczepie pojawia się i po sekundzie znika. Reszta świateł jest ok. Ponieważ muszę holować przyczepę zanim zdiagnozuję ten moduł czy Waszym zdaniem bardzo źle...
mam ten sam problem w oplu vectra c 1,8 2002 rok takie same objawy i też nie wiem co robić wymieniłem sondę a po tygodniu cewkę i po wymianie cewki przez tydzień chodził lepiej. Niestety objawy wróciły również nie wiem co jeszcze wymienić.
Jest to silnik 1.6 16V x16xel cewki dwie używane i dwie nowe nie oryginalne jedna padła po 3 miesiącach jazdy świece był wymieniane wraz przewodami na NGK miałem z boscha i też ta sama sytuacja odstęp elektrod nie powinno się regulować raz tak zrobiłem i po dwóch dniach autem trzęsło wiec nie ruszam elektrody a nowa oryginalna 700zł nie warta tego auta...
P 1590 usuniety winowajcą okazł sie elektrozaworek od zbiorniczka miał za małą rezystancje cewki tylko 5 ohm a powinno byc 45 ohm.
Iskra sprawdzona. Moduł 4 cewek podłączony do kostki. Świece włożone w cewki - dotknięte do masy. Rozrusznik start - piękne 4 iskry rozbłyskają po kolei. Pompa paliwa działa. Paliwo niby dochodzi. Zawór ciśnienia paliwa owinięty szmatą - naciśnięta igliczka w zaworze. Rozrusznik start - paliwo tryska w szmatę - cała mokra - a to duże stare prześcieradło...
Witam mam taki problem z vectra samochód zaczął chodzić na trzy gary podpiąłem kompa no wyskoczyło obwód pierwotny cewki zapłonowej c. Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke i swiece założyłem no chodzi fajnie na cztery gary ładnie sie zbiera wszystko gra po kilku godzinach jazdy dalej wszystko ok. Wieczorem wybrałem sie w trase zapalam...
jozi88 sprawdź zasilanie cewki tak jak ci wkleiłem na obrazku daj znać czy masz rozpiskę pinów w przyłączu ECU to wkleję
Zmierz oporność cewki jak jest nieskończoność to kup taki sam kluczyk i przelutuj cewkę.
witam mam taki sam problem wymieniłem świece cewki i listwę zapłonową i nadal mi szarpie co to może być jaka przyczyną i dajcie mi znać jak to naprawiliście
wydaje mi sie ze mogla uszkodzic się cewka ktora jest podwójna.sprawdz okablowanie pomiedzy cewką a ECU. jesli jest dobre okablowanie to mamy problem cewki.Pomierz rezystancje cewki na pierwotnym i wtornym obwodzie, możesz sprwdzic przebieg napięcia oscyloskopem lub w ostatecznosci podmienic cewkę
Witam mam problem moje signum 1.8 Benz 122km gdy odpali się na zimnym silniku chodzi nie równo falują obroty gdy da się gaz do dechy to puści niebieski dym i śmierdzi benzyna. Gdy się jedzie nim na zimnym silniku trzymając równo gaz to autko jakby samo dodawało gazu szarpie. Gdy się nagrzeje wszystko ok. Robiłem już dużo rzeczy uszczelka pod głowica...
Witam mam pytanko w sprawie cewki zapłonowej listwy no . Czy będzie pasować z silnika 1.6 do mojego 1.8 czy lepiej brać cewkę już z silnika 1.8 . pisałem już kiedyś w sprawie że nie chce auto odpalać i świeci sie check wczoraj został podpięty pod kompa i wyskoczył błąd wałka rozrządu po skasowaniu błędu auto odpala . Ale przed tym byłem u kolegi wymienić...
Zasilania/masy sprawdzone? Sprawdzić skąd nie ma sygnału z czujnika do modułu czy z modułu do cewki
Witam. Jak w temacie. Vectra C 1.8 Z18xer , gaśnie podczas jazdy. Łapie temperaturę i gaśnie. 2-3 minuty i można odpalić. Zero błędów, opcom podłączony, nie ma nic. Chodzi na wolnych obrotach i po chwili gaśnie. Przepustnica czyszczona, świece, cewki podmieniane i dalej to samo. Ładowanie ok. Jakieś pomysły? Brak już pomysłów. Podejrzewam sterownik...
Sprężyny cewki są w porządku.
Jak rozsadza cewkę to masz uszkodzony moduł lub zwarcie na gorącym zacisku cewki
Witam. Mam problem z Vectra.Mianowicie przerywa na wyższych obrotach.Zauważyłem że kabel od cewki do kopułki oraz kopułka mają przebicie i to może być przyczyną, ale po wymianie na inny nadal przerywa i ma przebicie. Wymieniłem cewkę na nową ale nie pomogło.Z cewki słychać jakieś "tykanie" przy uruchomionym silniku. Czy to przebicie może mieć wpływ...
Gaz a samochodzie jest od 2005 roku. A reduktor miałem jakieś pół roku temu czyszczony i wymienianą membrane. I zbytnio nie mam możliwości podmiany cewki ponieważ żaden znajomy nie ma vectry 1.6 16V. A od 1.8 16V też by pasowała?
paski gatesa są gówniane Nie oceniam, tylko opisuję ówczesne wrażenia dźwiękowe. Był głośny, jakby łożysko padało. A Gates 60tys wytrzymał, czyli swój resurs. Z tego co wiem, dawno temu je podrabiali, a że teraz i tak wszystko w Chinach tłuką :| to nie wiem. Kiedyś widziałem wzmiankę o udaremnieniu przemytu podrabianych łożysk SKF. Cały kontener znaleźli...
Zasilanie cewki (czerwony z granatowym) Zasilanie potencjometru, sygnał na ślizgaczu i masa Kluczowanie cewki
Pod kabel zielony który idzie do cewki
No to jeszcze pozostało Ci do sprawdzenia (naprawy, wymiany): filtr paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, przewody i cewki zapłonowe, stacyjka, komputer silnika. Jak to zrobisz - napisz. PS.: ..........................
Witam. Usterka usunięta, jak zakładali mi gaz to partacze wiązkę złapali teretytką do uchwytu alternatora na tyle luźno , że pod wpływem drgań z czasem przetarł się kabelek od cewki zapłonowej , który robił zwarcie. Dziękuję za pomoc i dobre rady.
to są błedy cewki zapłonowej jaki rocznik auta? sprawdz czy masz poprawne zasilanie cewek
Sterownik sprawdzasz , czy jest kluczowanie na cewki , ale pierw sprawdz to co masz napisane.
a deszcz wtedy nie padał cewki w tych silnikach bardzo nie lubią wilgoci a komputer nie wykryje tego błęndu (zawilgoconej cewki)
No to sterownik , zimny lut , na dreiverze cewki wtrysku. Taka porada na odległość!
Witam 1,5 miesiąca temu w trasie samochód zaczął mi szwankować. Brakowało mu mocy i przy przyśpieszaniu zaczął szarpać. zostały wymienione świece lecz nic to nie pomogło. Pojechałem na komputer i mechanik powiedział że nie pali na 3 gar i podejrzenie padło na cewkę (listwę). Wiec zakupiłem nową cewkę firmy Magneti Marelli i po zamontowaniu jak ręką...
Sprawdz przewody i wtyczki dochodzace do cewki
Posprawdzałem bezpieczniki i jest ok.Gdy nie ma iskry,nie działa również pompa paliwa.Troche dużo tych błędów wyskoczyło .Na początku był tylko jeden -słabe napięcie na cewce. Dodano po 3 Zrobiłem podmiankę cewki na inną i też brak reakcji. Dodano po 12 Myślałem też o przekazniku pompy paliwa,ale nie jestem pewien czy ma to coś wspólnego z iskrą.
A czy znasz rezystancje cewki w tym zaworze i na których pinach dokonać pomiaru. Czy możesz powiedzieć coś więcej o tym emulatorze? Dzięki z odpowiedź.
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. To to ja wiem, dlatego zacząłem od sprawdzenia czujnika obrotów wału korbowego i on był faktycznie uszkodzony. W pewnym położeniu w jego korpusie pojawiała się przerwa w cewce, prawdopodobnie w trakcie hamowania przy jeździe z górki. Wymiana nie pomogła, tzn. wystąpiła równolegle...
podmień jeszcze na próbę cewki zapłonowe
Witam mam problem z moją Vectrą straciła iskrę nawet po zmienię komputera, czujnika połażenia wału wymianie cewki oraz świec po sprawdzeniu bezpieczników dalej brak iskry samochód posiada instalacje gazową
Witam. Mam taki problem. W samochodzie nie ma iskry. Cewka nowa, moduł nowy(wymienił właściciel ) lecz nic to nie dało bo jak się okazuje w ogóle nie dochodzi prąd do cewki i do modułu. Według schematu, na module po przekręceniu stacyjki, powinno się pokazać +12. Do ECU na pin 4 po przekręceniu stacyjki również prąd nie dochodzi. W stacyjce napięcie...
Witam mam problem Vectra C 2006 1.8 po wymianie cewki która miała zwarcie dalej brak napięcia brak też komunikacji ze sterownikiem klimatyzacji proszę o pomoc.
Witam. Właśnie zasugerowałem mechanikowi żeby przyjrzał się cewce zapłonowej może ona jest winna tym objawom. "też o tym myślałem" jego słowa ale opierał sie na wskazaniach kompa w viki a ta mu bledow nie podawala wiec sobie darowal. Stad moje pytanie czy uwalona cewka wywala jakies bledy czy nie i czy podlega wogole pod jakies wskazania w kompie. Moze...
Prawdopodobie masz felerną cewkę zapłonową .Też miałem takie objawy , po wymianie cewki ustało .
Tak jest Master Joda :D wiem ze u góry cewki jest 1 i 4 a na dole 3 i 2 nic nie pisałem o kolejności pinów dla sprawdzenia czy sie nie mylę dodałem rysunek i zdjęcie czy dobrze w tym szrocie i jest prawidłowa kolejność a wiązka jest dobra bo swoją uszkodzoną wytargałem i poszła do kosza kupiłem z innej VB i sprawdziłem wszystkie przewody zanim ja wsadziłem...
A stąd, że napisał on przekładaniu cewki i modułu.
Witam mam taki problem z vectrą C a mianowicie nie złącza się sprężarka klimatyzacji. Sprawdziłem: Op-com test przekaźnika cewki pyka oraz załącza cewkę Ciśnienie w układzie 670kPa Gdy wypnę czujnik ciśnienia to pokazuje 0kPA Gdy chce załączyć klimę bo to jest ten klimatronic co trzeba wejść w menu aby załączyć to brak reakcji, nawet w op-com nie widać...
To wymienione jako pierwsze, potem znów cewka oryginał, teraz czujnik ciśnienia, i gdy czujnik wymieniony został komp pokazywał znów cewke, założyliśmy stara wadliwa i o dziwo na niej ożył, Ale tylko na benzynie. Ale to i tak zmusza mnie do kupna kolejnej cewki już niewiem która to będzie, Ale mimo to problem powraca zawsze.
P0351 -?Elektroniczna synchr. iskry (EST) cylinder cewki 1+4 napięcie za wysokie mam taki bład czy to odnosi się do cewki zapłonowej czy szwankuje sterownik silnika.
Problemem były świece a dokładnie przerwa. pomimo nowych przewodów i świec była słaba iskra, zmniejszyłem przerwę do 0,7 na świecach 2 elektrodowych i auto chodzi idealnie. Podejrzewam ze spadła sprawność cewki i stąd problemy. Pozdrawiam!
Z cewki zapłonowej (jeśli to benzyniak), a jeśli diesel, to z przekaźnika świec żarowych. Z cewki to z kostki? Może powiesz mi który to przewód?
Umnie niestety po wymianoe cewki i świec problem po pewnym czasie znowu sie pojawił. Widze to przy dynamicznej jezdzie lub wjezdzaniu pod gore
A jak można sprawdzić czy to Cewka jest powodem, bo jak podłączam miernik minus pod masę a plus pod wyjście z cewki pod kabel win to jest 12v. Bo niechciałbym kupić kopułki a okazało by się że to Cewka
Witam. Mam problem z vectra b x18xe1. Brak iskry. Napięcie we wtyczce czujnika położenia wału 1.87v i brak impulsu przy kręceniu. Napięcie we wtyczce cewki 12v I jest impuls. Świeżo po regeneracji simteca 70.
sprawdz czy wychodza sterownie cewki z ecm,
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Przekaznik ma brak zasilania CEWKI lub jej sterowania z ecu. Sprawdz na pinach 85 i 86 przekaznika
Gazownik dobrze mówi. Wymiana samych świec raczej nie pomoże. Te cewki zespolone często padają w Opelkach. Oczywiście przyczyna może być inna. Dobrze by było zrobić pomiary poszczególnych cewek, żeby potwierdzić usterkę, jeśli właściciel się zgodzi.
Tak - jest to wina cewki w aparacie bądź styków modół - cewka w aparacie. Pozdrawiam.
Witam Wszystkich... Wiec problem naprawiłem... I tak samochód odstawiłem do salonu Opla bo chciałem żeby ktoś naprawdę szybko i z głową mi to zrobił ale na komputerze błędów nie było więc nie bardzo wiedzieli co... Idąc dalej zaproponowali mi że może wymienię właśnie ten przekaźnik na górze silnika że może się zaśniedział i wyłącza pompę po jakimś czasie...
witam, opel vectra 2.0 benzyna 1998 r. nr silnika X20XEV objawy: działa na 3 cylindrach, nowe świece i kable, ustalilem, ze nie ma iskry na jednym wyjsciu cewki na pozostalych trzech jest. podmienialem kable takze na 100% sa sprawne... podobno sa dwa modele cewek w oplach. w moim cewka sterowana jest trzema przewodami, czyli iskra podawana jest parami...
dwukrotnie widziałem w vectrze A spaloną +15 na zasilanie cewki od skrzynki beżpieczników, czy stacyjki. I po wymianie na większy przekrój i naprawy wszystkich dookoła było ok
witam mam taki sam problem ze swoja vectra /x16xel/ tyle ze u mnie było to spowodowane najprawdopodobniej przeskokiem iskry z cewki /przez przypadek spróbowałem odpalic auto ze zdjetymi od modulu cewki kablami zaplonowymi i od tej pory nie pali/ sterownik wskazuje bład 0352 - za niskie napiecie na cewce 2 i 3 cylinder. obecnie auto gdy jest ciepłe odpala...
Witam, Potrzebuję opisu pinów w cewce, silnik 2.0T Opel Vectra C (Z20NET lub też B207R w Saabie). Chodzi mi o podłączenie sygnału obrotów do sterownika LPG i wiem, że muszę podpiąć przewód pod pin masowy obrotów z cewki, ale nie wiem, który to jest (są 4 piny). Będę wdzięczny za schemat lub potwierdzony opis. https://obrazki.elektroda.pl/9760674000_...
Bartek, jakby był sterowany podciśnieniem "grzyb", to jakim cudem by zgłaszał błąd ?, no chyba, że w obwodzie cewki elektrozaworu sterującego
A skąd te zegary masz Astra/Calibra? Qrde zastanawiają mnie rozbieżności w schematach, ja mam b podobny jednak różni się od powyższego. Mam wiązki z Vectry komplet i dam znać jak to jest dokładnie nie raz takie zakładałem i sygnał szedł z cewki
Autko jak w temacie szarpie na gazie z powodu zapętlających sie wtrysków benzyny na pełnym obciążeniu tuż przy obrotach maxymalnych. POwodem szarpania jest to że wtryski gazowe nie są wtedy sterowane chociaż sygnał obrotów brany jest z cewki zapłonowej.
Miałem podobny problem z oplem vectra 1,6. Pomogła wymiana cewki zapłonowej no i oczywiście uszkodzonego modułu sterującego. Przed wymianą cewki moduł padał średnio raz w roku.
wymiana cewki vectra cewki nawojowe cewki zwoje vectra gniazdo vectra
tranzystor tip31 rejestrator point bascom stoper
captor aplikacji captor aplikacji
Moduł M4L Barton, SAM4L – wyprowadzenia pinów, pinout, identyfikacja, dokumentacja Napis "LOCH" na wyświetlaczu pralki Haier - co oznacza?