Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
Czujnik indukcyjny, tak w okolicach 150 zł w detalu. Tą "gwiazdę" można ściagnąć bez większych problemów tylko uważaj żeby nie pogiąć całej reszty, jeśli masz, to użyj małego ściągacza. Kiedyś bawiłem się w rozbieranie tego, teraz mam po prostu zapas aparatów ze szrotu i tylko przekładam, taniej i szybciej.
jasne brazowy przewód musi byc podłaczony pod minus cewki tzw musi pobierac impuls cewki
Proszę,30 pkt na schematy, są na elce, problem będziesz miał rozwiązany.
zgnił przewód brązowo-żółty w wtyczce ECU lub w jej pobliżu. idzie od pinu 72 we wtyczce A do cewki przekaźnika systemowego.
jesli sie tak mocno grzeje ten trantystor to jeszcze sprawdz czy on steruje cewke przekaznika bo moze sama cewka ma zamaly opr albo cos z dioda zabezpieczajaca przed przepieciem cewki
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
To sprawdź przekaźnik podwójny
Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.
Jak zobaczysz to będziesz wiedział co zrobić, częsta usterka Najczarniejsza wersja to klin na wale, klin na kółku małym rozrządu i uszkodzone koło pasowe
1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Cursor, wyrzuć ten schemat, ja sprawdzałem w 3 różnych schematach i w żadnym nie ma z cewki, tylko z ECU pin C1.
A może to być wina cewki
Wymiana cewki
Jak już będziesz sprawdzał czy dochodzi napięcie (i jeśli będzie) to możesz sprawdzić cewkę . Rezystancja cewki 12V wynosi około 4-5 Ohm.
kostka cewki zapłonowej
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
Domyślam się że chodzi o silnik X18XE, bo nie napisałeś! więc w kostce 3- zasilanie (15) 2- sygnał z ECU pin 38 1- sygnał z ECU pin 39 4- ekran GND
Czujnik wału na początek sprawdź, i zasilanie cewki.
sprawdź masę cewki.
cewka oryginał? W sumie najprosciej zmierzyć kąt włączenia prądu cewki, no i ustalić charakter uszkodzenia tejże. Awaria sterownika to najczęściej rozsadzona cewka.
Sądzicie, że nie sprawdził sobie cewki?
Pod kabel zielony który idzie do cewki
Czy jest zasilanie cewki?
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
prosze o pomoc w sprecyzowaniu usterki zapisanej w pamięci sterownika silnika Opel Vectra B 1999r..... Błąd ...Ignition Coil....*5*
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
Zasilanie cewki (czerwony z granatowym) Zasilanie potencjometru, sygnał na ślizgaczu i masa Kluczowanie cewki
Jak rozsadza cewkę to masz uszkodzony moduł lub zwarcie na gorącym zacisku cewki
Wtryski nie mają nic wspólnego z sterowaniem cewki. Wrzuć fotkę tej cewki.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
94 przewód brązowo żółty idzie na 1 pin modułu wentylatorów 72 przewód brązowo żółty idzie na pin B21 skrzynki bezpieczników do cewki przekaźnika (styk 85, przekaźnik u mnie opisany jako K46)
Zasilania/masy sprawdzone? Sprawdzić skąd nie ma sygnału z czujnika do modułu czy z modułu do cewki
Odrazu mi się przypomniał program "Bedzie pan zadowolony" tam podobnym problemem była spadnięta sprężynka z cewki:)
Sprawdz przewody i wtyczki dochodzace do cewki
www.vectraklub.pl forum.vectraklub.pl
Kostka stacyjki do kontroli.
Kurna, na początku myślałem, że coś skrzypi, a to psisko :D Mnie to wygląda na świst zasysanego, lewego powietrza. Ustaje dopiero chwilę po zgaszeniu silnika. Obsikaj z atomizera wodą obszar wokół EGR-a, uszczelkę kolektora dolotowego i elementy w których panuje podciśnienie. Jak usłyszysz odgłos siorbania, to masz przeciek. Testowo możesz wyjąć drugi...
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
podmień jeszcze na próbę cewki zapłonowe
a deszcz wtedy nie padał cewki w tych silnikach bardzo nie lubią wilgoci a komputer nie wykryje tego błęndu (zawilgoconej cewki)
Przewód podciśnienia idzie od parownika do kolektora ssącego, a czy auto kichnęło przy odpalaniu? jeżeli tak to mogło zapchnąć jakiś wężyk, trochę dziwne że akurat przy pustej butli, bo to nie ma nic do tego, ale według mnie to elektryka gazu coś szwankuje. Sprawdź kabel od gazu który owinięty jest na przewodzie wysokiego napięcia cewki albo podłączony...
Pomogła wymiana cewki. Zamykam temat.
Test cewki OK. Sprawdziłem przebiegi oscyloskopem i wyglądają prawidłowo.
Na zaworze początku tłoczenia czy zaworze dawki paliwa?
Witam Wiem że było juz sporo takich tematów, ale większość rad już wykorzystałem i niestety nie pomogło. Vectra od pewnego czasu nie chcę czasami zapalić. Raz zapala po całej nocy a raz nie i można kręcić do woli. A czasami staje przy kiosku na 2 minuty i tez raz zapali raz nie. Zostały wymienione: świece, kable, moduł zapłonowy, cewka, kostka pod stacyjką....
Najczęściej przy takich objawach pomaga, wymiana aparatu zapłonowego, lub cewki.
A stąd, że napisał on przekładaniu cewki i modułu.
Zmierz oporność cewki jak jest nieskończoność to kup taki sam kluczyk i przelutuj cewkę.
Żółty nie podłączaj nigdzie. Brązowy ma być podłączony pod pin 1 lub 2 cewki, 3 pin to zasilanie cewki. Jeśli auto w ogóle nie odpala przy podłączonym brązowym przewodzie to może jest centralka uszkodzona. Zobacz czy nie ma zwarcia między brązowym przewodem, a masą.
Mam nadzieje że mnie nie wyśmiejecie za moje pytanie. Otóż przekładam swoją instalację gazową z jednej Vectry A do drugiej Vectry A. W tej poprzedniej była cewka zapłonowa i rozdzielacz, a w teraźniejszej jest moduł zapłonowy bez rozdzielacza DIS. Moje pytanko to gdzie mam teraz podłączyć dwa przewody które były podpięte do cewki (zaciski 1 i 15) Co...
Prawdopodobie masz felerną cewkę zapłonową .Też miałem takie objawy , po wymianie cewki ustało .
Podmień kompletny aparat zapłonowy. Jeszcze jest możliwość że ginie zasilanie albo cewki, albo modułu.
Raczej cewka, ale sprawdź jeszcze kabel i świecę. Sterowanie jest parami cylindrów, więc gdyby to była awaria sterownika wyłączyło by dwa cylindry. Cewek są dwa typy, przed kupnem nowej zorientuj się jak wygląda aktualna. Cierpliwości przy wymianie tej cewki, palsterków uszykuj sobie :)
Witam mam problem Vectra C 2006 1.8 po wymianie cewki która miała zwarcie dalej brak napięcia brak też komunikacji ze sterownikiem klimatyzacji proszę o pomoc.
moze byc cos oprocz cewki? Nie
Może komuś się przyda: Eberspacher D5WS 25 2150 montowane w Opol Vectra C 1.9 A ten żółty kwadratowy element koło cewki to co to jest i jaką ma wartośc bo mi się zmyły oznaczenia przez to nitro
tylko kompik siedział, autko śmiga
sprawdz czy wychodza sterownie cewki z ecm,
Z którego roku ta Vectra i jaki to silnik, bo 2.0 to trochę mało.
A prąd zaworka możesz zmierzyć? W jaki sposób się on uszkadza? Pali cię cewka?
nie no jeżeli to cewka to pójdzie na reklamację. Tylko zastanawia czy przyczyną jest wadliwa cewka czy może coś innego. Oryginalnie były zakładane cewki firmy Delphi.
Miałem podobny problem z oplem vectra 1,6. Pomogła wymiana cewki zapłonowej no i oczywiście uszkodzonego modułu sterującego. Przed wymianą cewki moduł padał średnio raz w roku.
Sterownik silnika
Pytasz o rady a naprawiasz na własną rękę- zajmij się tylko tą cewką. Spróbuj podstawić drugi aparat, będzie taniej niż zakup tej cewki. Pozdrawiam.
cewka zaplonowa wymieniona, na pych nie probowalem ale widze ze iskry nie ma bezposrednio z cewki, co dalej? help!!!
Sprawdź jeszcze raz czujnik wału nie każdy vectra lubi.
Moduł zaplonowy ktory znajduje sie pod cewka,jego tez podkladales??
Pewnie zawór nadpalony.
wydaje mi sie ze mogla uszkodzic się cewka ktora jest podwójna.sprawdz okablowanie pomiedzy cewką a ECU. jesli jest dobre okablowanie to mamy problem cewki.Pomierz rezystancje cewki na pierwotnym i wtornym obwodzie, możesz sprwdzic przebieg napięcia oscyloskopem lub w ostatecznosci podmienic cewkę
Bartek, jakby był sterowany podciśnieniem "grzyb", to jakim cudem by zgłaszał błąd ?, no chyba, że w obwodzie cewki elektrozaworu sterującego
Autko jak w temacie szarpie na gazie z powodu zapętlających sie wtrysków benzyny na pełnym obciążeniu tuż przy obrotach maxymalnych. POwodem szarpania jest to że wtryski gazowe nie są wtedy sterowane chociaż sygnał obrotów brany jest z cewki zapłonowej.
Wymień tą cewkę. Ona powinna mieć powyżej 30 Ohm, jak mnie pamięć nie myli to chyba coś ok 39.
A może wystarczy zakupić nową, markową lub oryginalną cewkę, bo uszkodzenie cewki na czwartym cylindrze jest dość typowe.
Może na razie wstrzymaj się z wymianą sterownika, bo coś mi się wydaje, że sterownik ma problemy z odczytem obrotów silnika. Zobacz czy przypadkiem nie naruszyłeś przewodu podpiętego do cewki zapłonowej.
to są błedy cewki zapłonowej jaki rocznik auta? sprawdz czy masz poprawne zasilanie cewek
Sterownik sprawdzasz , czy jest kluczowanie na cewki , ale pierw sprawdz to co masz napisane.
Dragon była to wina cewki, ale świece od razu też zmieniłem.
Chyba informatykiem , a nie elektronikiem!!! Spłódź próbnik z diody LED i opornika i będzie narzędzie do sprawdzania impulsów na sterowaniu (kluczowaniu) cewki - tym nic nie "spalisz".
Nie piszę, bo ich nie mam ;) *edit* I jeszcze jedno pytanko. Ostatnio zauważyłem, że jeden "palec" / "fajka" (ten gumowy, w którym jest sprężynka) mam lekko uszkodzony. Nie jest przerwany. Jest trochę popękany. Jak go nagnę, to ma kilka pęknięć. Czy tak nieduże pęknięcia mogą wpływać na pracę cewki? Jakieś przebicia?
No to sterownik , zimny lut , na dreiverze cewki wtrysku. Taka porada na odległość!
ktos napisal ze ta wtyczka co wystaje powinna iść do cewki
Witam. Mam problem z Vectra.Mianowicie przerywa na wyższych obrotach.Zauważyłem że kabel od cewki do kopułki oraz kopułka mają przebicie i to może być przyczyną, ale po wymianie na inny nadal przerywa i ma przebicie. Wymieniłem cewkę na nową ale nie pomogło.Z cewki słychać jakieś "tykanie" przy uruchomionym silniku. Czy to przebicie może mieć wpływ...
Jak podam minus, na pin 85 przekaźnika, to niestety przekaźnik nie zwiera. Mam pytanie, co może być przyczyną, czyżby uszkodzony ECU? Proszę o porady. Nie zwiera bo jest uszkodzony, albo nie dochodzi + do cewki. Nie przyszło ci to do głowy?
jest dokładnie jak mówisz trzeba zmierzyc ciśnienie paliwa,i zobaczyc do wtryskiwaczy i ich emulatora, bo problem leży tylko w zasilaniu benzyną,jakiekolwiek świece ,cewki itp..można wykluczyc.
P 1590 usuniety winowajcą okazł sie elektrozaworek od zbiorniczka miał za małą rezystancje cewki tylko 5 ohm a powinno byc 45 ohm.
hmm no tak, ale jak dobierać cewki dla czestotliwości ?!?!
Wymień cewkę zapłonową i po kłopocie te silniki maja tak :D ponieważ nie są wieczne jak każda elektronika to są objawy padającej cewki i już. Pozdrawiam :)
był jeszcze Y16XE. To dopiero niewypał na francowatej hybrydzie. Jak nie palił gorący to z gaśnicy śniegowej po sterowniku i odpalał. Albo zapalić na zimnym i postukać w żeberka obudowy sterownika, jak zgasł albo silnik zmienił rytm pracy to już wiadome, że tam. Co do przekaźników to też racja, fioletowy (od pompy) dostawał rozwarcia cewki.
mam ten sam problem w oplu vectra c 1,8 2002 rok takie same objawy i też nie wiem co robić wymieniłem sondę a po tygodniu cewkę i po wymianie cewki przez tydzień chodził lepiej. Niestety objawy wróciły również nie wiem co jeszcze wymienić.
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Nie ma informacji jaki to gaz ale gazownicy zazwyczaj kiepsko łapią sygnał obrotów z cewki i tam bym szukał
Nie odpowiedziałeś jakie są cewki zapłonowe.
A skąd te zegary masz Astra/Calibra? Qrde zastanawiają mnie rozbieżności w schematach, ja mam b podobny jednak różni się od powyższego. Mam wiązki z Vectry komplet i dam znać jak to jest dokładnie nie raz takie zakładałem i sygnał szedł z cewki
Typ silnika? "Check" Ci nie zgaśnie póki nie odpali. Do sprawdzenia na początek zasilania cewki,impulsy na cewce (np.diodą) plus zasilania sterownika.
Witam z czego co sie orientuje to obrotomierz sygnal bierze z cewki zaplonowej i z komtutera czyz nie?
Witam. Mam problem z vectra b x18xe1. Brak iskry. Napięcie we wtyczce czujnika położenia wału 1.87v i brak impulsu przy kręceniu. Napięcie we wtyczce cewki 12v I jest impuls. Świeżo po regeneracji simteca 70.
ja mam vectra x16xel i są przewody:?:
Witam mam taki problem z vectra samochód zaczął chodzić na trzy gary podpiąłem kompa no wyskoczyło obwód pierwotny cewki zapłonowej c. Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke i swiece założyłem no chodzi fajnie na cztery gary ładnie sie zbiera wszystko gra po kilku godzinach jazdy dalej wszystko ok. Wieczorem wybrałem sie w trase zapalam...
Witam. Sprawdź pompę paliwową- być może jest alarm, który ja rozłączył. Jeźeli wszystko wymieniłęś z części mechanicznych(świece, kable itp.) to na 99% elektryka. Sprawdz pompe paliwową czy podaje (po zapaleniu cewki powinna zabuczeć). :)
wymiana cewki vectra cewki nawojowe cewki zwoje vectra gniazdo vectra
otwieranie klapy tylnej łożysko skrzyni wymiana piezo
resetowanie baterii kettler sterownik
Bresser Biolux AL - brak oświetlenia, możliwe przyczyny Nokia N85 nie włącza się po flashowaniu - jak naprawić?