Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Witam! Tak jest prawidłowo. Pozdrawiam
Nie interesuje mnie przekaźnik, pisałeś o jednej ze wsówek klimy w okolicy chłodnicy. Najprawdopodobniej jeden z presostatów odpinałeś, po tym wyłączał się wentylator, wygląda to jak zwierający presostat ciśnienia klimy
Czyli czujnik znajdujący się na obudowie termostatu odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej,a ''czujnik'' termo włącznik umieszczony na chłodnicy odpowiada za załączanie się wentylatora chłodnicy!
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
Na dole do sanek są przykręcone dwa ramienia z oczkami na bolce od chłodnicy. Wystarczy wyjąć wentylator górą a chłodnica wyjdzie dołem. tylko musisz w miarę wysoko podlewarować przód do wyjęcia chłodnicy
Poxipolem to można mamie ucho od kubka przykleić... Możesz tą myśl rozwinąć? Uszkodzona uszczelka + uciekający masowo płyn to albo woda w płynie albo płyn i mydło w oleju. Kolego lakzop , odrobinkę nt benzynowych silników Opla wiem. Wracając do wcześniejszego mojego posta, proponuję na ledwo dokręconym korku zbiornika wyrównawczego powtórzyć wszystkie...
Jest jeden z przodu i jeden od strony silnika.
ja zrobiłem coś podobnego przy kombajnie ale prymitywnie- nakładałem warstwę silikonu i ją owijałem izolacją i tak kilka razy. wszystko jest ok. ale lepiej kup poxiline- taką plastelinkę. też jest dobra. ale najpierw wszystko dobrze wyczyść i będzie trzymać. sam kilka razy tak robiłem. bo na małe pęknięcia jest taki proszek do wsypania do chłodnicy,...
Brak zasilania/masy silnik,ecu itd
Temat uważam za zamknięty- przyczyną była...... :? uszczelka głowicy.
MAm problem z układem chłodzenia w Oplu Vectra a dokłądnie z wentylatorem na chłodnicy który przy temp. po wyżej 100 stopni się nie włącza. Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić czy wentylator jest dobry i co może być tego przyczyną oprócz usterki wentylatora. Z góry dzięki za pomoc.
prawdopodobnie ktoś wkładał już tam swoje ręce...często uszkadza się opornik od regulacji obrotów i wtedy nie działają wogóle wentylatory, więc najprostsym sposobem jest ominięcie go, a co za tym idzie brak dwóch biegów, podejrzewam że i tak jest u Ciebie, ale nie należy się tym przejmować, pozdrawiam
Wypnij wiatrak, w jego miejsce wepnij żaròwkę żebyś wiedział, kiedy się włączy i grzej auto albo zmostkuj czujnik. Jak spali bezpiecznik to wiązka. Można teżwpiąć żarówkę np 21W w miejsce bezpiecznika i drugą taką samą w miejsce wiatraka. Jak obie świecą jednakowo to wiatrak, jak ta przy bezpieczniku dużo jaśniej, to zwarcie. I tak to wszystko...
Potwierdzam, "musztarda jest dobra na wszytko" sam doświadczyłem lejącej się wody z okolic silnika musztarda uszczelniła przejechałem 2 tys. km i jest ok.
w moim opelku nie załacza się wentylator chłodnicy.Na krótko wentylator pracuje. Silnik bez lpg.-nie przegrałem silnika.Zauważyłem gdy temp.silnika dochodziła 95 C na wolnych obrotach migotała kontrolka ciśnienia oleju.Gdy załączyłem na krótko wentylator, temperatura spadła, kontrolka nie migała. Jeszcze jedno niema ciepłego nadmuchu z nagrzewnicy....
Starsze Vectry nie miały przekaźnika wentylatora chłodnicy. Pozdrawiam.
Witam. Jestem mało obeznany w temacie motoryzacji więc wybaczcie jeżeli popełnie jakieś błędy Mam problem z vectrą B, otóż wentylator chłodnicy nie załącza się w trakcie jazdy nawet gdy temperatura dochodzi do 100 stopni. Gdy wyłączę silnik wtedy wszystko jest okej. Gdy tylko przekręcę zapłon wentylator się wyłącza. Czujnik temperatury wody wymieniłem...
Jest dobrze, to musi być normalna temperatura dla tego silnika. Gdyby wartości przekraczały 110 stopni i się utrzymywały to można się martwić, a tobie nawet do 100 nie dobije.
A wogóle masz wiatrak dubiegowy? Wtyczka czujnika temp ma trzy piny?
jeden jest of feny, drugi to wyłaczający sprzęgło klimy jak zbyt wzrosnie temp. chłodnicy
Powinna być przy filtrze oleju. https://obrazki.elektroda.pl/8820184800_...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... w pierwszej paczce masz schematy do wentylatora chłodnicy.
Ale który nie może być twardy ? ten od termostatu do chłodnicy czy ten co pokazałem na zdjęciu ?
jeżeli cały płyn uciekł podejrzewam uszkodzenie przewodu wychodzącego na dole z chłodnicy
Nieważne, potrzebuję schemat.
Możliwe że termostat nie otworzył ci wielkiego obiegu. Nastepnym razem ,zobacz czy masz gorące przewody przy chłodnicy.
Może być niedrożna chłodnica.
"Siedzę" teraz na laptopku - jak tylko dam radę gdzieś podpiąć twardy dysk z PC-ta, to postawię wszystkie schematy do VECTRY B dla wszystkich zainteresowanych - tak na dobrą sprawę nawet nie wiem skąd je mam na dysku, ale mam i za jakiegoś punkta się podzielę. ps. jak nadal pilnie tego potrzebujesz, to przypomnij się bo z dyskiem muszę gdzieś polecieć...
Kup nową opaskę i nowy wąż bo stary może być rozciągnięty. Tako samo króciec na chłodnicy może być wyrobiony.
chodzi o przekaźnik wentylatora chłodnicy
Tu masz wszystko: http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
ZBIORNIK PŁYNU WYRÓWNAWCZEGO DO CHŁODNICY
Czujnik załączający wentylator jest w chłodnicy, poza tym jaki problem sprawdzić czujnik ?
Zobacz jak się włączy wentylator chłodnicy czy przewody z układu chłodzenia są bardzo twarde bo jeśli tak tzn. że te bulgotanie to prawdopodobnie kompresja dostaje się do układu chłodzenia.
W astrze 1,7 TD na oplowskim silniku też mam 1 bieg (bardzo głośny zresztą) przekaźnik do wiatraka chłodnicy też jest 1.
Ten rezystor "wisi" przy silniczku(patrzyłem przy innym starym).
Zapoznaj się ze schematem elektrycznym układu chłodzenia w/w modelu, a w szczególności regulatora obrotów wentylatora chłodnicy. Schemat dostępny na elektrodzie.
Witam, czy ktoś orientuje się na temat tej chłodnicy oleju? Czy pasuje ona bez żadnych przeróbek? Jak tam się przykręca rurki te od góry? Poniżej link do chłodnicy, co znalazłem: https://allegrolokalnie.pl/oferta/chlodn...
Korek szczelny? (W sensie zakrętka zbiorniczka płynu chlodniczego) :)
Skoro niemasz korka to poprostu odepnij przewód od chłodnicy tylko powoli.
Sprawdź również czy nie jest bardzo zanieczyszczona chłodnica (muchy itd.).
temat zamkniety problem rozwiązany
Z tego co pamietam to coś około 1 OM 50W. Ja mam puszczone bez rezystora i też jest dobrze. Oryginalny kosztuje koło 100zł.
Witam!!! Dziękuję Wam dobrzy ludzie!!! Tym bardziej, że przy święcie ślęczycie przy moich problemach!!! :-)) Jutro sprawdzę na czym polega ten problem, czy padł czujnik, czy wentylator. Jeszcze raz bardzo dziękuję!!! Odezwę się jak to się dalej potoczy. Pozdrawiam!!!
Nic jeszcze nie sprawdzałem ,ponieważ auto dopiero ściągneli w nocy. Po południu sprawdzę ciśnienie i podstawowe rzeczy.W chłodnicy pękło kolanko górne ,nie sama chłodnica .
Uruchom silnik na postoju , rozgrzej go i dotknij ręką wąż gumowy z chłodnicy. Zobaczysz, czy masz mały czy duży obwód chłodzenia. Termostat powinien przy zimnym silniku nie puszczać wody do chłodnicy. Dopiero gdy silnik się rozgrzeje powinien puszczać wodę wężem do chłodnicy.
A nie ma tam "chłodnicy" olej-woda?
Sprawdź wszystkie bezpieczniki pod maską.
Czyli termostat otwiera się wcześniej?
opel vectra B 2.0 DTH klimatronik Jak odpale silnik to cały czas kręci wentylator chłodnicy, dopiero gdy wyłończe klimatyzacje to się wyłończy wentylator
rozumiesz czemu się panewki chciały się zatrzeć Panewki nie są istotami żywymi, więc nie mogły "chcieć" się zatrzeć. Autor pisze, że po zgaśnięciu silnika mógł go obrócić kluczem, więc nie był zatarty. Panewki pewnie były fioletowe od dawna, ważne czy były na nic ślady przytarcia. Ja raczej obstawiam zbieg okoliczności bez związku z płukanką i usterkę...
albo przepłukać.
Wyciągaj po kolei . Skleja sie przeważnie przekaźnik tak mniej więcej po środku.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... tu masz gotową receptę
Termostat jest ok, wąż co do niego dochodzi dopiero po dłuższym czasie robi się ciepły więc to nie on, wiem że jest jeszcze w tym silniku czujnik temperatury przy termostacie ale on chyba odpowiada za jego otwieranie i zamykanie więc diagnoza mówi że to ten w chłodnicy.
Nie widziałem jeszcze zabitej czymkolwiek (brud, owady) chłodnicy w V-B, zawsze między lamelkami jest prześwit. Może dlatego, że zazwyczaj przed nią jest chłodnica klimy (nie zapytałes o to). No nie dogadaliśmy się :D Wewnątrz chłodnicy kolego.
Jeżeli to Vectra b to sprawdziłbym czujniki, jeden w chłodnicy dwu lub trzypinowy a drugi na przewodach klimatyzacji,ciśnieniowy. Druga rzecz to przekażniki w komorze silnika.
w oplu wymieniałem kiedyś temostat który znajdował się pod rozrządem który trzeba było zdemontować na końcu króćca do którego podłączony jest wąż chłodnicy
Dmuchnij płucami od strony górnego węża chłodnicy-ma być szczelnie.
Chodzi ci o zawór trójdrożny? Dodano po 2 Dlaczego po przejechaniu np 10 km temperatura wody pokazuje ok 87 stopni a płyn w zbiorniczku jest zimny i załącza się wentylator chłodnicy?
Tak, to normalny objaw znikającej wody. Tylko tyle że znikająca woda nie jest normalnym objawem.
Witaj . Sprawdzić termostat u dołu chłodnicy .Bimetal czy jak to nazwac
Zapowietrzony układ, lub chłodnica zatkana. Włącz silnik i poczekaj do otwarcia zaworu głównego obiegu. Naciśnij kilkakrotnie dolny wąż dochodzący do chłodnicy. Może termostat?
W tej chlodnicy u mnie nie ma tych dwóch czujników co na tym zdjeciu :cry: Chłodnica wygląda na oryginalną jednak... W tym Vectra B 2.0 Dti ten termowyłacznik R146 nie wystepuje w modelu X20DTH i X20DTL. Jest tylko w modelu Y20DTH. Skolei Y20DTH ma identyczną instalację jak Vectra B 2.2 Dti czyli model Y22DTR. Może więc to zdjecie pochodzi z 2.0 Dti...
Pod tym bezpiecznikiem w jakiejś vectrze b, jeszcze widzę awaryjne i coś od wentylatorów chłodnicy Do tego jeszcze przełącznik kierunkowskazów.
I problem rozwiązany, czujnik temperatury w chłodnicy był walnięty, ten pierwszy od góry z prostokątną wtyczką co uruchamia 3 bieg, trochę pogrzebałem w schematach elektryki i już wymieniłem i wszystko jest tak jak trzeba
Nie od akumulatora Dodano po 37 Z czujnika na chłodnicy
Witam. Mam taki problem. Przy zapalonym silniku wyskakuje mi bląd 1482 (awaria drugiego stopnia chłodzenia silnika przekaźnika pompy). Mając taki błąd nie che właczyć sie drugi stopień chłodzenia wiatraka. Stprawdziłem pierwszy i drugi bezpiecznik. Obydwa działają. Co może być przyczyną? Czy jest możłiwe, że zepsuła sie kostka na chłodnicy?
Sądzę,że nagrzewnica nie bo by płynu w chłodnicy brakowało,a nie brakuje,więc raczej to nie...
kup sobie proszek uszczelniający ( około 5zł ogólnie dostępny)wymieszaj z płynem do chłodnicy i wlej to do chłodnicy.powinno pomóc jesli nie to patrz wyżej czyli wymiana uszczelki pod głowicą.
Podejrzewam, że schematów nie ma. Sprawdź czy któryś nie jest zagięty. Odpowietrza się tak jak pisałem wcześniej. No chyba, że ma jakiś koreczek z góry chłodnicy lub na przewodach idących do nagrzewnicy.
Pilnie poszukuje schematu elektrycznego klimatyzacji manualnej i obwodów wentylatorów chłodnicy do Vectry B - w schematach z dowlandu nie ma tych instalacji, pobrałem wszystkie.
Właśnie widać kto tutaj już zrobił dużo sweterków kolego Cobraa to nie maluch i troche elektroniki tam jest a chyba też nie zauważyłeś że Ignacy napisał że ciepły silnik pracuje bez problemu że nie wspomne że jak miałem vectrę z takim samym problemem to właśnie był uszkodzony aparat zapłonowy była słaba izolacja silnik po nagrzani chodził bo izolacja...
Ostatnia podpowiedź: dlaczego to w chłodnicy nazywa się WŁĄCZNIK TEMPERATUROWY albo TERMICZNY???
Wiec albo masz powietrze w chłodnicy albo jest niedrozna, zakładając że układ za chłodnicą jest drozny i nie blokuje przepływu. Zdejmij wąż z dołu chłodnicy i sprawdź czy coś z chłodnicy wylatuje
A jak jest z wentylatorem? Jak masz niską temperaturę czyli poniżej 90 stopni to działa wentylator? Jeśli tak to może być ostatnia rzecz czyli czujnik załączania wentylatora ( przeważnie jest w chłodnicy montowany na dole).
zastaw pół chłodnicy gazeto ,być może pomoże, a na wiosnę zdejmiesz.
Termostat. Pomacać węże od chłodnicy na zimnym. Jak się będą nagrzewały oba to znaczy że jest obieg przez chłodnice i uszkodzony termostat.
Schematy do Vectry [url=http://www.die-opel-tuner.de/vectra...
Myślałem nad czujnikiem przy termostacie jutro mam zamiar go kupić i sprawdzić. Znajomy także mówił, że korek od zbiorniczka może też być przyczyną , jest to możliwe ? Pompa wody raczej nie, bo przewody dochodzące do chłodnicy i sama chłodnica jest gorąca.
Wiązkę przy chłodnicy, w peszlu rozbierz, już dwa przypadki miałem że się spaliła.
Wentylator się załącza jak wskaźnik wchodzi na czerwone pole. Po drugie masz nieszczelny ukłąd i ci gotuje. Kolego rozerwanie chłodnicy i miękkie węże to nierealne.
Szanowni koledzy dziękuje za zainteresowanie. Auto to vectra 2001r odpala na dotyk. Jak pisałem powyżej czujniki wymienione na nowe również termostat. A może ta wersja ma jakiś inny czujnik zamontowany w chłodnicy? to jest nie możliwe aby tak wyświetlało tylko ramce.
witam wie ktoś może do czego jest czujnik dwupinowy we vectrze B 1,7 z klimą pod chłodnicą (dochodzą do niego dwa węże z chłodnicy wody, u mnie kabel z tego czujnika wraca do środka auta więc na pewno nie steruje którymś z wentylatorów - przynajmniej u mnie
Zasłanianie chłodnicy nic nie pomoże jeżeli za szybko otwiera sie termostat,ja mam Vectre i przy tych mrozach to żeczywiście potrzebowałem ok 5 km żeby poczuć ciepełko.Zaradziłem temu montując Webasto które załaczam przed wyjazdem i po sprawie, no może jest to troche kosztowne ale coś za coś Jak zasłoniecie chłodnicy nic nie pomoze?????????
wybija korkiem? 97 stopni to gut. Jeśli się gotuje to sprawdź jak wygląda drożność na chłodnicy. No a w dalszej części uszczelka pod głowicą
no u mnie to samo...załącza się tylko na odpalonym silniku a na dodatek jak włączę światła czy załączy się wentylator chłodnicy radio n chwile się wyłącza samo. Co poradzić?
witam pytanko jak w temacie gdzie mogę szukać tego czujnika,bo na wyświetlaczu mam kreseczki ---- nie mogę go znaleść już szukałem koło chłodnicy i nic może gdzieś indziej jest pozdrawiam.
Brak chłodzenia na skraplaczu, przez co ciśnienie w układzie rośnie, sterownik rozłącza sprężarkę, ciśnienie spadnie sterownik włączy kompresor i tak w kółko. Wentylator na chłodnicy musi pracować. Uszkodzony przekaźnik, spalony bezpiecznik lub uszkodzony wentylator.
Upewnij się że nigdzie więcej nie ma tego zielonego barwnika UV . Np.skraplacz/chłodnica klimy na dole.
Ostatnia próba ;) Odpalasz zimny, robisz z 4 km i sprawdzasz czy górny wąż idący do chłodnicy jest ciepły(letni) Jak tak termostat jest uszkodzony.
Ciekawe czy tam nie robi się adaptacji krokowego, jak np. w Daewoo. Odpinasz klemę, po paru min podpinasz, włączasz zapłon na parę sekund, wyłączasz, potem odpalasz i do włączenia wiatraka chłodnicy nie dotykasz gazu. Sprawdzić nie zaszkodzi.
Witam. Po przekręceniu zapłonu załancza sie wnetylator klimatyzacji i chłodnicy ale tylko na wyłączonym nawiwiewie kabiny oraz na 4 biegu. Na odlączonym włączniku klimatyzacji to samo. Jakies sugestie?? Gdzie układ wentylatora chłodnicy i wentylatora nawiewu jest ze sobą połączony i dlaczego??? pozdrawiam
Zasadnicze pytanie czy po włączaniu klimatyzacji włączają się wentylatory na chłodnicy ? Ja obstawiam że nie i tu masz swój problem.
parownik zamarza malo płynu w chłodnicy jak zamarznie to będzie śmierdział gaz
przed chłodnicą,za atrapą.
Warto sobie włączyć menu serwisowe w kompie tam lepiej widać temperaturę. Ale po co , wystarczy odpalić auto i jeśli temp chłodnicy idzie z temp silnika to termostat do zmiany.
spróbuj dolać płynu do chłodnicy. ja tak miałem w Pandzie, jak było za mało płynu to oszraniało mi parownik-reduktor.
vectra czujnik chłodnicy czujnik chłodnicy vectra wentylator chłodnicy vectra
tranzystor bc337 budowa magnesu mechanizm delonghi
cewka zaplonowa sprawdzic philips senseo
Brak zasilania na wtyczce diagnostycznej Q3 w Solaris Urbino 10 Cieknące złączki hamulcowe w samochodzie - przyczyny i rozwiązania