Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Są tam wkręcane zaślepki. Pomiędzy głowicą a blokiem jest zaworek (opisany Oil Flow Check Valve) - prawdopodobnie odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia oleju w głowicy. Może puszcza za dużo i dlatego podpiera zawory.
A jak to zrobić? Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
Przyczyną może być zatkany kanał olejowy .Najlepiej podepnij zamiast czujnika barometr i sprawdź ciśnienie oleju.
Silnik wg.producenta ma mieć 147KM . U mnie przy skrzyni AF22 wyszło jak się nie mylę,131KM . Tak że silnik mam raczej zdrowy a straty są na skrzyni. Z tym manometrem to nie jest głupi pomysł.Warto go kupić i zmierzyć ciśnienie oleju .
Kontrolka oleju oznacza niskie ciśnienie w układzie a nie małą ilość oleju.
może to być czujnik, ale nie musi. Może to byc pompa olejowa - słabe ciśnienie oleju
Zależy jak jest uszkodzony. Jeśli Mechanicznie czyli np ukruszony to zobaczysz, jeśli jest miękki to nie zobaczysz, chyba że na walku zrobiły się ślady. Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Zobacz, czy na zimnym silniku jest u góry od startu czy dopiero po tych dwóch minutach.
W takim starym aucie świecenie kontrolki oleju(szczególnie na ciepłym silniku) to wynik zużytych panewek i braku ciśnienia oleju.
Ale co z tym olejem ? Jak zaświeci kontrolka niskiego stanu paliwa też piszesz na forum czy jedziesz na CPN? Sprawdź poziom jak będzie za niski dolej oleju i poszukaj przyczyny ubywania.Jeżeli pozim ok to sprawdź czujnik i ciśnienie oleju
Tak się zapaliła i świeci, czy sobie miga? Chyba trzeba sprawdzić ciśnienie oleju w silniku NIEZALEŻNYM manometrem.
Czujnikiem, albo przerwą w obwodzie. Pozdrawiam.
Mechanik sprawdzi ciśnienie sprężania i będzie wszystko wiedział.
Prawdopodobnie może być uszkodzona chłodnica oleju co powoduje przedostanie się oleju do płynu bo ciśnienie oleju jest wyższe i go wypycha , gzieś jest dziura.
Reklamuj, skoro jest gorzej niż przed remontem. Przede wszystkim należy sprawdzić ciśnienie robocze oleju w układzie. Zawory masz hydrauliczne, jak jest niskie ciśnienie to będą klepać. Może przy składaniu została uszkodzona pompa.
Witam, Mam pytanie w którym miejscu w silniku znajduje się czujnik ciśnienia oleju. Vectra B 1,6 75Km. 1997.
w końcu udało mi się wyleczyć moją przczółkę :D winowajcą niskiego Ciśnienia oleju była rozkręcona pompa, po zamontowaniu drugiej ciśnienie wróciło do normy, dzięki wszystkim za rady i pomoc
Znaczy że tam normalnie jest ciśnienie i ten simering ma je utrzymać? Ten co robił sprężarkę twierdzi że ciśnienia ma nie być a simering to tylko od oleju.
W takim przypadku zanim dokona się rozbierania ponownie należy zmierzyć ciśnienie przeprowadzić " próbę olejową" .Do cylindra który ma niskie ciśnienie wstrzyknąć około 2cm³ oleju Jeżeli ciśnienie wzrośnie mamy uszkodzenie na pierścieniach jeżeli nie to zawory , przy środkowych cylindrach może być wada uszczelki lub źle założona
Dziś zmieniłem olej . ciśnienie oleju się nie pali i puka mi cos w silniku\ czy to moze byc panewka ??
Najnormalniej zarżnąłeś turbinę. Ciśnienie oleju nie zaczęło smarować a silnik dostał buta. Przyznaję rację koledze sunrise 84 - nie znam się. Proszę autora o podanie przyczyny po naprawie.
Za małe trochę to ciśnienie. Zrób próbę olejową. Wykręć swiece i wpuść do każdego cylindra troszkę oleju (naparstek). Wkręć świece i spróbuj zapalić. Sprawdź też czy nie przybywa oleju.
Witam. Ja mam vectra b z silnikiem 1.6 v16 xel. Jakiś czas temu stukało mi przy popychaczach. Znajomy mechanik powiedział mi żebym dodał do oleju specjalny płyn do czyszczenia kanałów olejowych i wymienił olej. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. A czy sprawdzałeś poziom oleju?. Bo jak masz za niski poziom, to też może stukać, lub jak masz za...
To prawda, tylko jaka masz pewność, ze polata jeszcze trochę czasu? Lepiej nieraz dać więcej, aniżeli, potem pluć sobie w brodę. Jak wiesz co to jest ciśnienie sprężania, ciśnienie oleju, itp. pierdoły to masz pewność niemal 100%.
Jeśli silnik staną dopiero wtedy jak brakło oleju w silniku to on się zatarł na tulejach nie wspomnę o panewkach Tak tak, tak było. Po rezbiegniecu Vectra c zrobiłem sprężarkę i wtryski auto nie pali To może oddaj auto do jakiegoś mechanika? Bo jeśli możliwości diagnostyczne kończą się na stwierdzeniu że " błędów nie pokazuje", to nie bardzo widzę...
napięcie za wysokie więc regulator wymienić a co do przepalone zarówki od za wysokiego napięcia może.. ale od ładowania zapala, ciśnienie oleju i ładowanie dostaje chyba + z tego samego punktu a check to nie wiem jak zasilany, szukałbym w liczniku
oto masz odpowiedź 'Lampki kontrolne z lewej strony Znaczenie zapalonych wskaźników U góry od lewej do prawej strony: Spryskiwacz szyby * - uzupełnić Poziom oleju silnikowego *.. . za niski Poziom płynu chłodzącego *.. . za niski Światła mijania/pozycyjne tylne * przepalona żarówka Światła hamowania * przepalona żarówka Hamulce tarczowe zużyte okładziny...
Witam mam problem z automatyczną skrzynią biegów w Oplu Vectrze B rocznik 96 silnik 1.6 Mianowicie problem polega na tym że tworzy się tam duże ciśnienie tak duże że nie mogę wyjąć bagnetu do mierzenia poziomu oleju w skrzyni, po wyjęciu bagnetu olej wytryskuje z tej rurki którą się go tam dolewa. Proszę o pomoc jakieś wskazówki co się mogło stać.
0400egr błąd przepływu 1125 zawor ciśnienia doładowania 1100 błąd krytyczny systemu 0105 ciśnienie w kolektorze dolotowtm Dodam że nie jestem mechanikiem, uczę się na bieżąco. Dodano po 1 Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju
Dobrze, zatem proszę o kosztorys remontu 1.8 (generalnego remontu bez osprzętu). Generalny w moim mniemaniu znaczy klasyk nadstandardowy czyli szlif, panewki, wał z wyważeniem, tłoki, cylindry, pierścienie, zawory i reszta. No kurdę, co tu dużo gadać, chodzi o klasyczną generalkę wykonaną przez kogoś kto wie co robi i myśli + części. Jaki byłby koszt...
Witam ponownie. Po sprawdzeniu ,okazało się że ciśnienie na trzech kolejnych cylindrach wynosi 0,a na czwartym ,od str.aku.,było 25psi.Swiece mokre ,wygląda jakby zachlapane olejem. Po nalaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra ,ciśnienie po chwili kręcenia wzrosło do 125 psi. Jak nalałem do wszystkich i zakręciłem swiece jakiś tam opór silnik stawiał,ale...
hmm w sumie ... mówisz że termostat powoduje ciśnienie ? Wcześniej auto grzało ale hmm nie tak jak powinno a do tego gdy na zewnątrz był mróz to grzało jeszcze gorzej. aa i dodam że auto nie kopci na biało a w oleju nie ma wody tzn kremu...
Jeśli z początku chodzi normalnie, to przyczyna może być różna, np: udeża tłok o głowicę, o zawór , lużna panewka. Jakie masz ciśnienie oleju na rozgrzanym, i dlaczego zmieniałeś głowicę? Nie wiadomo jaka ta głowica, ile razy planowana, jaka uszczelka. Jeśli rozrząd był składany na blokadach to i pompa pewno też, chyba że mu uciekła.
Jeżeli jest tak jak piszesz to faktycznie mogą byś samoregulatory. Mogą być wypracowane, zuzyte a wymiana oleju jeszcze sprawę pogorszyłeś. Z pewnością są nieszczelne i na wyzszych obrotach ciśnienie oleju jeszcze utrzymuje prawidłowy luz ale na wolnych olej wycieka pompa nie nadąża. A trzeba pamiętać że głowica z samoregulatorami jest najdalej wysuniętym...
Może uszczelka pod głowicą. Miałem podobnie w renówce i sprzedałem bo już nie miałem sił do tego złoma. Sprawdź korek oleju i inne rzeczy które mogły by świadczyć o końcu uszczelki (na przykład jak wygląda płyn, ciśnienie w cylindrach, kolor spalin itp.). Jak wywala uszczelkę, kompresja może iść na obieg płynu stąd robi się zbyt wysokie ciśnienie i...
Niebieski dym za dobrze nie wróży, prawdopodobnie kończący się silnik. A oleju dużo Ci bierze ? Prawdopodobnie kolega ma słabe ciśnienie na cylindrach, jak się silnik nagrzewa to to ciśnienie jeszcze bardziej spawa i stąd szarpanie silnika. Ewentualną przyczyną może być jeszcze pęknięta głowica, w której to pęknięcie poszerza się pod wpływem ciepła....
Witam. Na mój gust to czujnik temperatury w chłodnicy. Choć może to być i termostat, który cały czas może być zamknięty i nie otwiera duże obiegu układu chłodzenia. Czy po uruchomieniu auta i jego pracy przez klika minut chłodnica jest cieplejsza? Jeśli jest cały czas zimna to tak jak napisałem wyżej - termostat. Jeśli ciepła to czujnik. Co się tyczy...
autoas masz rację bo na nic się nie przydadzą nasze podpowiedzi jeśli ktoś nie wie np. czym mierzy się ciśnienie oleju lub nie wie gdzie wpiąć manometr. Z drugiej strony kolega zakładający temat mógłby napisać co do tej pory sprawdził lub zamknąć temacik jeśli auto jest już naprawione. Pozdrawiam!
Mi zawsze z czujnika wałka wyskakiwał błąd na KTSie. Ale z przepływomierzem bywało różnie szczególnie gdy były przedmuchy oleju i był tylko zabrudzony. Dodano po 1 Każdy wie, że to 2.0 16V to porażka ale zazwyczaj ładnie się diagnozował. Gdyby ciśnienie na cylindrach byłoby nierówne to na gazie tym bardziej byłaby bania.
Dzięki za odpowiedz ale też takie miałem wrażenie ze nie powinno sie pocić na zaworach a przede wszystkim myślę ze na pierwszym tłoku zawory mogą być delikatnie skrzywione siedzę już prawie dwa miesiące przy aucie, jak miałem ciśnienie na czterech cylindrach to zawory klekotały i auto było słabe i kopciło czarnym dymem a po wymianie tych szklanek nie...
Witam! mam opla vectre 2.0 DTL z 2000 roku. Podbiera olej. Silnik nie jest wychodzony. Ciśnienie 34 at. Przy rozruchu po nocy puszcza biały dym. A później jest ok. Mechanik twierdzi ze podbiera olej przez uszczelniacze zaworów albo przez turbinę. W wężu łączącym turbine z kolektorem jest troche oleju.
Myślalem nad tym ale to Vectra A i wtedy kontrolka nie świeciłaby się po przekręceniu kluczyka A tego to nie napisał więc założyłem że nie świeciła albo świeciła tak słabo że nie było widać. Tak ogólnie to brakuje jeszcze informacji czy na włączonym zapłonie działa kontrolka ręcznego, kierunkowskazów i ciśnienia oleju.
X16XEL bardzo lubi olej, 1l na 1000km to normalka, chociaż znam egzemplarze które biorą bardzo mało lub wcale. Ale generalnie opinia o tych silnikach jest taka że biorą. Też go mam i przyzwyczaiłem się, chociaż w twoim przypadku 0.5l na 300km to już za dużo. Co do podwyższonych obrotów po postoju to jest to normalne, silnik pracuje wtedy na tzw. ssaniu...
Błędów żadnych nie ma. Tak jak wspomniałem wcześniej,problem pojawił się po naprawie sterownika-przed naprawą było ok. . Auto jest słabe-samemu da się jechać jak emeryt-przyśpiesza powoli ,a z przyczepką to już masakra-na 3cim biegu ledwo co ciągnie.Spalanie w mieście wynosi ok.12/100km. trasa to 9.5l/100km .Wcześniej max.spalanie w mieście jakie udało...
wiem ze ciśnienie jest małe ale nie wiem dlaczego czy pompa padła czy brak prądu w niej. pompę i czujniki z listwy będę miał w niedziele I czy jak jest rozrząd o ząbek przestawiony o ząb to pompa nie da ciśnienia Wracając do błędu u2106 Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów. myślałem ze to wina luźnej klemy a może tu jakiś diabeł siedzi I czy...
Ile ludzi tyle będzie odpowiedzi. Pisanie o konkretnych obrotach bez podania modelu silnika nie ma sensu. Oczywiste jest, że silnik 1.0 trzeba będzie trzymać na 3000obr żeby chciał jakoś jechać, podczas gdy 2.0 będzie delikatnie pyrkał bez nadmiernego obciążenia na 1500 obr. Nowych diesli nie ma co trzymać na przy zbyt niskich obrotach, bo zaczną się...
Sprawdziłem przewody- nie było w nich oleju. Jeszcze jedno ciekawe "usprawnienie" wykonane przez poprzedniego właściciela, przeczące prawom fizyki. W aucie została zastosowana dodatkowa pompka elektryczna "wstępna" pompująca paliwo do pompy głównej... przez przelew :D czyli paliwo z filtra idzie na we pompki, wyjscie pompki cisnieniowe idzie na przewód...
Po odwiedzeniu pompiarza z myślą i zamiarem zabrania auta zobaczyłem otwartą maskę i składany silnik- osprzęt. Pompiarz założył nowy sterownik bez wyciągania regenerowanej pompy. Po założeniu wszystkiego brak błędów. Odpowietrzenie pompy i próba palenia. Bez skutku auto nie pali. Wynika ewidentnie że teraz to już nie wina pompy. Pompa wszystko ok ciśnienie...
Podejrzenia na szczęście się nie sprawdzily :) Dopiero wczoraj udało mi się sprawdzić kompresję ulga przyszła wraz z wykreceniem świecy na 4 baniaku ponieważ była zalana, kompresja na 1i 2 14, bar na 3 i 4 14 bar więc ciśnienie zeszło że mnie natychmiast :) jednak padła cewka. Pytanie brzmi czy to wina świec które zostały wymienione . Przed wymiana...
Witam! Ja też mam ten sam problem co misio. Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce. Błedów brak. Zastanawiające , jest jednak to , że jak odepnę czujnik wału korbowego to też odpala a chyba nie powinien oczywiści na ciepłym silniku bo na zimnym albo po nocy to trzeba kręcić i kręcić i dopiero po dłuższym czasie odpali. Świece, przewody, czujnik...
Witam. Ponieważ z tym pytaniem wożę się już przez pół roku i nigdzie nie mogę otrzymać jednoznacznej odpowiedzi. otóż: Czy w Vectra B 16 16v (po lifcie, silnik X16xel ) jest "wstępne pompowanie" paliwa przez pompę paliwa? Chodzi mi o to czy po włączeniu zapłonu pompa powinna przez chwilę zapodać dawkę paliwa i nabić ciśnienie? Czy może pompa powinna...
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
Witam! Mam taki dziwny problem z w/w samochodem. Otóż ubywa wody ze zbiornika wyrównawczego, olej również ubywa poniewaz jest zniszczona uszczelka pod klawiaturą więc ciężko stwierdzic czy woda dostaje sie do oleju ale kolor jest dobry tzn olej na bagnecie jest czarny. Mój problem jest nastepujący. Przejechałem autem ok 100km temperatura cały czas utrzymywała...
Witam. Posiadam Vectre z silnikiem 1.8 122 km, niby wszytko do tej pory było ok oprócz (naprawy ECU, wymiana sondy przed katalizatorem i za, wymiana wszystkich amortyzatorów, wachaczy, tulei w sumie całego zawieszenia a a tak coś puka, itp itd lista jest długa). W sumie to nie jest ok ale do rzeczy. Ostatnio coraz głośniej silnik zaczął pracowac. Charakterystyczny...
Witam, szukam pomocy w temacie mojego samochodu tj opla vectry z silnikiem 1.6 16V z16xe. Szukałem na różnych forach, i u kilku mechaników ale nie mam cały czas odpowiedzi. Problem ? Cykanie przed i po remoncie kapitalnym. Wymieniłem podczas remontu : pierścionki, panewki na korbach(zapobiegawczo), remont głowicy w zakładzie tj : prowadnice, gumki,...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Temat zamykam Kwok miał racje nie dochodziło napięcie do licznika +12V na żarówkę ładowania-CHECK oraz ciśnienia oleju dzięki wszystkim za udzieloną pomoc
Cześć. Twój SAAB 9-3 150KM i moja CROMA 150KM te same silniki [fiatowskie] tyczy też VECTRA C CDTI , signum i te same podwozia, czyli części. Wspomaganie jest w Twoim aucie elektryczno-hydrauliczne. Spr. poziom oleju w zbiorniczku ; jedna całość z pompą. Stojąc na wprost silnika, widać zbiornik[biała butla] na dole końca silnika z niebieską nakrętką....
Trzeba dwie osoby i strzykawa do wymiany np oleju w srzyni. Na zasilanie pompy podajesz ropę pod ciśnieniem ze strzykawki. Jak zapali to zalać filtr paliwem.
Kantylena, ja tak ogólnie o VAG. Zaniki ciśnienia oleju w silnikach 1, 8T i nie tylko i inne dziwne przypadki.
Moim zdaniem to wszystko pusta gadka...z takim pojęciem nic z tego nie będzie. Po pierwsze to fabryczna uszczelka wytrzymuje dużo więcej niż 0,5bar, samo ciśnienie sprężania dochodzi do 1,3bar, ale nie o to chodzi. Jak nie odprężysz silnika to zacznie palić stukowo i długo nie pożyje. Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej....
Zacznij od wyjęcia elektrozaworów sterujących wariatorami i wyczyszczenia ich sitek, krok drugi to pomiar ciśnienia oleju manometrem
Chyba masz rację, może być uszczelka. Odkręć świece i pooglądaj elektrody i przy okazji zmierz ciśnienia sprężania. Sprawdź czy płyn nie dostaje sie do oleju silnika
Witam, od wielu lat zmagam się z problemami z płynem chłodniczym w vectrze (2007r 1.8 z lpg, z18xer). W ciągu ost roku wymieniłem: węże wodne z trójnikami do reduktora i do kolanek grodzi oraz w nich oringi, rozrząd z pompą wody, obudowę termostatu, wężyk od tej obudowy do przepustnicy wraz z oringiem który był chyba 0,1mm grubszy niż pierwotny - wynikało...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Witam wszystkich użytkowników Na wstępie zaznaczę, że chciałem wszystko opisać najdokładniej stąd długość postu. Moje kłopoty z autem zaczęły się praktycznie od momentu zakupu tj sierpnia 2008 roku. Od początku użytkowania miałem problem z nieszczelnym układem chłodzenia. Co jakiś czas pękały gumowe przewody płynu chłodzącego. Pomyślałem najpierw, że...
Nie odpala-- co brakuje , może kluczyka, oleju, rozrusznika, paliwa, iskry, ciśnienia a może alarm - napisz jeszcze coś. Pozdrawiam.
Witam, Vectra b 2003r 2.0dti. Podczas ruszania auto zgasło i już nie zapala. Z pompy która nie dawała ciśnienia wydobywała się czarna ropa jakby z olejem. Zmieniłem pompę i dalej nie dają ciśnienia. Trzeba ją jakoś zakodować ? Czy może jakiś czujnik np halla padł ? Z góry dzięki za odpowiedzi.
czy można zregenerować pompę wspomagania układu kierowniczego vectry b 2,0 dti . Co jest odpowiedzialne za przeciek oleju przez uszczelniacz po maksymalnym skręceniu kół. Uszkodzony uszczelniacz czy zaworek regulacji ciśnienia w pompie ? Zaznaczam że są to najdroższe pompy w oplach , firma ZF.:?:
Przy normalnym zwiększeniu obrotów kontrolka nie miga - tylko od momentu osiągnięcia temp. 90stC i nie jest to typowe miganie - to wygląda tak jakby miała migać ale ktoś jej włączył ściemniacz oświetlenia w obwód - nie wiem jak to opisać :) Przebieg samochód ma 120tys. mil - przy czym moja vectra ma 150 a silnik żyleta :). Może to będzie miało jakieś...
Tam niema napinacza tylko ślizgi które pod wpływem ciśnienia oleju się uzupełnia,więc jak koledzy wyżej to proszę nikogo nie wprowadzać w błąd.
Auto odpala na autostarcie i jeździ, bez problemu, po zgaszeniu silnika nie ma probelmu z odpaleniem. Jest problem po dłuższym postoju. Kody błedów P0400 P1222. Znaczenie podanych kodów błędów: P0400 - Układ recyrkulacji spalin, nieprawidłowy sygnał zaworu. P1222 - Traction Control Output Circuit Malfunction / Sieć CAN, kontrola trakcji, awaria obwodu....
https://obrazki.elektroda.pl/6625715500_... https://obrazki.elektroda.pl/6666688100_... XC90 D5 185KM brak kontrolki ciśnienia oleju, tu wybiło a pozostałe zatarło i silnik stanął na autostradzie. Aż topiło korbowód.
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
kolego, mechanik najprawdopodobniej uszkodzil jeden z pierscieni(teflonowy) na wałku który wchodzi do konwentera, jest to najczęstrzy błąd "naszych fachowców" przy wymianach ponieważ często niewiedzą o tym że tam są takie!! Cisnienie robocze pompy oleju przebija do sekcji sterowania :))
głowica była sprawdzana pod ciśnieniem. Nie byly to ogledziny wizualne. a jesli chodzi cy to jest płyn chłodzący czy woda. Mysle ze juz jest tam sama woda:) az tyle dolewałem. Jesli chodzi o uscislenie to z układu chłodzącego ciecz przedostaje sie do oleju.
Pierścienie ,uszczelniacze,turbo ,wycieki. To tyle z przyczyn, a co konkretnie to diagnoza. Np nie wiem ,można np. zajrzeć kamerką go gara i do wydechu. A co do DPF czy on jeszcze spełnia swoja funkcje to dwa proste testy. Przejechać paluchem po końcówce wydech. A dwa to odczyt z czujnika różnicy ciśnień na wolnych i przy 3000rpm.
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
Co tu Ci pomóc, skoro definitywnie przekładnia do remontu, a właściwie zaworki i kanały w tejże przekładni. Krótko obrazując, to obracając kołem kierowniczym w kierunku ruchu wskazówek zegara, nastąpi przesunięcie w lewo tłoka o lewo-skrętnym gwincie nakrętki, a w prawo - tłoka o prawo-skrętnym gwincie nakrętki. Ponieważ ruch tłoka ma być wspomagany...
Brak ciśnienia oleju przez około 5 sekund po uruchomieniu zimnego silnika i na wolnych obrotach po nagrzaniu. Znalazłem na forum Vectry bardzo lakoniczną informację, że jest uszczelka papierowa, pod pompą, która lubi się przerywać (wypłukiwać). Uprzedzając ewentualne sugestie mogę dodać że ten przypadek nie mieści się w 99% gdzie przyczyną jest uszkodzony...
Ja w omedze 2.0 DTI miałem takie wartości Przepływomierz powietrza,407.7 mg/suw Sensor barometru,0.97 bar żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar Ciśniemnie ładowania,0.98 bar Temperatura powietrza wlotowego,24 °C Temperatura cieczy chłodzącej,82 °C Temperatura oleju silnika,81 °C Temperatura paliwa,40 °C Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2...
Odkopuję temat, aby nie zakładać nowego. Otóż pomału dostaję już do głowy z tym autem. Najprawdopodobniej usterka jest cały czas w pompie, mam.trzy regulatory ciśnienia i w zasadzie na każdym jest to samo. Pompę regenerowałem już x razy i membranami z Ali i oryginałami z GM. Wymieniałem wszelkie uszczelnienia w pompie, łącznie z uszczelniaczem przy...
postanowiliśmy więc zmienić na oryginalny audi, działał może z 2-3 dni i niestety nadal kontrolka się zaczęła pojawiać czyli ten sam co był wcześniej ? jeśli tak to zalecam wymienić na zupełnie nowy i oryginalny w ostateczności sprawny z odzysku (mogą występować takie same w różnych modelach) miałem podobny problem z niby sprawnym mapsensorem w oplu...
Saab 9-5 1.9 150km z19dth 2005r. Umyłem 3 dni temu od dołu silnik karcherem. Dwa dni dałem mu na wyschnięcie. Niestety kręci nie odpala. Przed umyciem palił od strzała. Kod błędu z interfejsu delphi to p0493 - elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia: zwarcie obwodu sterowania do masy(nie wiem czy występował przed myciem). co sprawdziłem: 1. pompa w baku...
Widziałem już instalacje w takich starych kapciach i naprawdę można się wszystkiego spodziewać. Raz nawet facet chciał wymienić silnik bo się kontrolka paliła/mrugała w Vectrze A, a pędzlował mu zdrowo w takim stanie ponad miesiąc. Przyczyna - przetarta wiązka bo leżała nie przymocowana na skrzyni.
Po sąsiedzku w jednej Vectrze C rozsypało się łożysko kulkowe na wałku rozrządu, które robi też za opór wzdłużny i uszkodzony mechanicznie czujnik położenia. Wałki rozrządu w tym silniku są łozyskach igiełkowych. W innej Vectrze C popękał okrągły gumowy uszczelniacz pomiędzy miską olejową ze smokiem oleju a kanałem w bloku do pompy olejowej. Skutek,...
Po pierwsze-Vectra A c16nz nie ma czujnika temp.powietrza zasysanego i w tym momencie sterownik podstawia wartość domyślną,stąd głupoty na ekranie.Olej to i już. Po drugie-to nie wskazanie ciśnienia paliwa,a podciśnienia w układzie ssącym. Za małe to podcisnienie,wartość prawidłowa oscyluje w granicach 40kpa na biegu jałowym.
Witam. Te oznaczenia na oleju są dość ważne. Jeżeli wcześniej jeździłeś na mineralnym oleju to przy takim pozostań (oznaczenia 10W) bądź wymień go na półsyntetyk (oznaczenie 15W). Olej 5W30 oznacza, że jest to syntetyk i może on spowodować spadek ciśnienia oleju, a jak wiadomo popychacze(one czynią największy hałas) są hydrauliczne. Ja osobiście polecam...
Witam Vectra c 2004 1.8 122KM bez EGR szarpie na biegu jałowym. Ewidentnie za dużo powietrza. Po odpaleniu ok 30KG/H póżniej spada do 20. Przepływomierz podmieniony na jeden nowy zamiennik drugi oryginalny, na wszystkich te same wskazania. Sondy ubogo obie ok 20mV, po podaniu plaka w dolot wszystko się stabilizuje, sondy zaczynają pracować prawidłowo....
Niebieski dym może być efektem spalania oleju siln.(przyczyn kilka) , a jak po zaciśnięciu powrotu zapala to masz odpowiedż ,przelewy w tym aucie są na ciśnieniu minimalna nieszczelność i zasysa powietrze..podpowiedzi koledzy dali ci sporo ale nikt przez internet auta ci nie naprawi ..pojedż do kumatego mechanika godzina roboty i wszystko będzie wiadomo.Skasowanie...
Problem został przeze mnie rozwiązany. Winna okazała się być przepustnica. Po odkręceniu od kolektora i zdjęciu plastikowej osłony od spodu okazało się ze cala plytka drukowana pływała w oleju, przez co enkoder ślizgał się po płytce. Żałuję ze nie zrobiłem zdjęć. Naprawa polegała na wypłukaniu płytki drukowanej i zębatek przekładni w benzynie ekstrakcyjnej....
Mam pewien problem tak jak w temacie , mam zbyt duży pobór prądu mianowicie 0,21A po wyjęciu bezpiecznika numer 8 pobór wynosi 0,16. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki ,alternator ,radio,czujnik ciśnienia oleju ,centralny zamek,moduł zapłonowy i nic się nie zmienia. Czytałem na wszystkich forach lecz nic nie pomogło więc napisałem (jest to moja ostateczność...
Witam zakupiłem ostatnio opelka, ogólnie nie czuć żeby było z nim coś nie tak, przyspiesza ma moc, pracuje poprawnie na benzynie i gazie, nie czuć falujących obrotów na biegu jałowym, wkręca się żwawo na obroty. Nie wiem czy taka powinna być jego praca silnika, mam kwity na robiony rozrząd, pompę wysokiego ciśnienia, regulator, wtryski i kolektor (...
Zapowietrzyłeś sobie ją aby to zrobić dobrze musiałbyś skorzystać z pomocy 2 kolegów .ale po 1 zalej filtr paliwa do pełna , następnie ściągnij plastik z silnika i popuśc 1 po lewej przewód wysokiego ciśnienia ten przy głowicy ,2- gi kolega niech kręci jak zapali to zakręć przewód ,jeżeli nie będzie dalej chciała zapalic to trzeci kolega musiałby przez...
Witam, mam problem z moja Vectrą, (silnik X18XE przebieg 138 000) a mianowicie: Czasami po przejechaniu około 30-40 km komputer wyświetla mi usterkę Olmangel (brak oleju) czyli „Poważny brak oleju. Natychmiast wyłączyć silnik. Sprawdzić poziom oleju i uzupełnić”. Więc zatrzymuje autko wyciągam bagnet i tu niespodzianka, poziom oleju 80%....
Witam.Nic nie mieszałem tak bylo od fabryki. Chcę tylko wymienic ten czujnik na czujnik potencjometryczny zeby na desce pokazywał mi aktualne cisnienie tak jak było fabrycznie w GSI. Wiem ze jest możliwosc połączenia tych 2 przewodów i mamy czujnik taki jak np Vectra z 93 roku i inne pozostałe ople do dziś. Podobno to jest wynalazek stosowany na krótką...
Więc tak kupiłem pompe na szrocie ,jednak po demontazu starej nie widze róznicy w obrotach i zebach czy to znaczy ze jednak to termostat ? W jakich obrotach ?? Naprawdę ktoś kupuje pompe wody na szrocie ? to tak jak byś kupił rorząd z uzywanego auta ze szrotu:-) nowa w tanszym zamienniku np termoteca kosztuje ok 50zł-80zl zalezy który rodzaj bo są...
Układ paliwowy w tych nieszczęsnych oplach ma taki myk że przelewy wtrysków są wpięte w przewód zasilający pompę wtryskową w paliwo. Natomiast jak ktoś wspomniał wcześniej przewody wysokiego ciśnienia i przelewy nie są podpięte bezpośrednio do wtrysku tylko do tzw potocznie trawersy, (to wynika z durnych założeń konstrukcji, 16 wentli, jeden wałek rozrządu...
Witam, vectra c 2.2dti 2003r vc 2.2 dti 2003r Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym...
Ecu silnika po skasowaniu starych błędów i kilkukrotnym dłuższym kręceniu rozrusznikiem (znikała już kontrolka od ciśnienia oleju) nie wywalał już żadnych błędów. Moduł ABS i Airbag także czyste. Poniżej zdjęcia z parametrami immobilazera, który mi się nie podoba. Sam moduł immo również nie wywala błędów. Niby jest komunikacja między ecu silnika a modułem...
może ktoś rzuci fachowym okiem na te pomiary Selected model>,2000,Vectra-B,Silnik,X 20 DTH Napięcie systemu,13.67 V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 % Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywny Przepływomierz powietrza,444.9 mg/suw Sensor barometru,1.00 bar żądanie...
ciśnienie oleju vectra czujnik ciśnienie oleju vectra oleju vectra
trzeszczenie kolumny tonsil value added package mosfet pioneer
uziemienie działki siemens edukacyjna
Falowanie napięcia na biegu jałowym Ford Focus MK1 Adaptacja pedału gazu w Peugeot 407 2.0 HDI po wymianie