Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
nie pali mi na 2 cylinder Jak to stwierdziłeś, TO WAŻNE.
Daj chłopie do zrobienia głowice, albo sam wymień zawory i uszczelniacze. Pamiętaj o gniazdach i dotarciu.
Jak góra na znakach, tłok 1 cylindra w gmp. Kropka
Nie powinno być problemem, bo przez ten cylinder przechodzi jedynie powietrze. Gorzej by było, gdyby wtryskiwacz podawał paliwo, które nie byłoby spalone; wtedy byłoby trochę zagrożeń, od rozrzedzenia oleju smarujacego cylinder, do spalania paliwa w układzie wydechowym (detonacje). Mam nadzieje, ze to auto kupiłeś za równowartość kraty piwa, bo inaczej...
kwas transformatorowy
Tutaj akurat wtryskiwacze są sterowane z osobna. Schemat rozrządu wysłałem wczoraj na PW. Pozdr.
Jest kompresja na tym nie palącym cylindrze?
to jakie masz pomiary na cylindrach
Vectra 3.0 CDTI. Opadające tuleje cylindrów.
Do sprawdzenia wtryskiwacze, świece żarowe i ciśnienie w cylindrach.
Tak awaria powstaje na 3cim cylindrze.
Zrobione, ładnie odpalił, nie utyka na żaden cylinder.
Witam ponownie, dzisiaj podłączyłem ECU do instalacji, niestety przy odciętej (patrz poprzedni post) elektrodzie nic się nie poprawiło. Nadal przebiera i nie pali na 1 cylinder.
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
Witam. Nie pali mi na jeden cylinder vectra 2.5 v6 r.1999. Na kompie nie ma błędów. Czy moga to być cewki a jesli tak to jak można je sprawdzic aby miec 100% pewnosci??? Czy one dają parami iskre na cylindry bo sa 3 przewody sterujące a 6 wyjść???
Sprawdż ciśnienie w cylindrach. A i iskrę (domniemam) sprawdzałeś na wszystkich 4 cylindrach...
Prezesssie201 nowatorstwo z tymi panewkami w cylindrach!
to prawie 20-letni samochód jakie ma sprężanie i czy równo na każdym cylindrze
Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. OK TYLKO CZEMU AUTOR POSTU PISZE ŻE : szczelność serwa i przewodu dochodzącego sprawdzona Podyskutuj jeszcze trochę. Tam jest jeden moduł wzmacniacza iskry dla wszystkich cylindrów - czemu miały nie działać tylko dla 4-go? Vectra b (x16sz) to nie to samo co Astra c18nz....
Co z tą lampą? Nie błyska na 3 i 4 cylindrze?
Skąd ta pewność, że jeden cylinder nie pali i że to właśnie drugi?
Raczej nie wina tranzystora bo cewka ma tylko dwa sterowania, steruje parami 1-4, 2-3. Komputer może nie podawać sygnału bo nie widzi np sygnału z czujnika wałka.
Sprężanie po12 na każdym cylindrze.
Właśnie dlatego napisałem przypalone, a nie wypalone zawory. Mogą być również tak zniszczone powierzchnie przylegania, lub zaklejone nagarami, że szczelności nie będzie , a ścianki cylindrów raczej nie wróżą przyszłości.
Napewno ustępuje, a może przy takich obrotach ciężko usłyszeć niepracujący jeden cylinder? Ponawiam pytanie, sprawdzona została iskra na świecy tego cylindra?
Ściągnij głowice i daj do sprawdzenia. kup używaną i też daj do sprawdzenia chociaż sprzedający będzie cię zapewniał w 100% ,że jest sprawna, ludzie to tylko stary opel.ps. Kto Pyta jest głupi 5-min. Kto nie pyta całe życie, Ja jestem na etapie kto nie pyta nie wie nic, prawda jest taka, że pytanie nie kosztuje. szukasz głowicy od swojego typu silnika...
Witam Kolego! trzeba gruntownie sprawdzać wszystko po kolei, sprawdź szczelność zaworów (odwróć głowicę gniazdami do góry i wlej parafiny albo benzyny czy coś tam) jeśli okaża sie nieszczelne to masz pierwszy problem ale to nie koniec, spraw potem szczelność w cylindrach.
Witam. w oczekiwaniu na nowe przewody stała się rzecz następująca... cewka nie podaje prądu na jeden cylinder mianowicie na 4-ty. Samochod przerywa i chodzi nierówno na benzynie jak i na gazie. Czyżby padla cewka?
Jak dla mnie, tak na logikę to będzie słabszy - brak czujnika wałka, to brak rozróżnienia fazy rozrządu cylindra - czyli nici z wtrysku sekwencyjnego. Czyli raczej inna mapa.
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Brak iskry na 1-szym cylindrze. P0351.
Spawdz ciśnienie w cylindrach
Jak komp coś pokazał to szukaj tam, może uszkodzony wtryskiwacz, wypadający zapłon, uszkodzona świeca albo brak kompresji na tym cylindrze
Witam, mam Opla Vectrę B 1.8 16V. Zapala, tak jakby nie palił na jeden cylinder. Autko z gazem Stag przełącza na gaz i z powrotem na benzynę samoistnie. Po podłączeniu pod komputer wyświetlił się błąd P0505-1. Wyczyściłem przepustnicę, to samo. Świece i cewka też wymienione. Pomoże ktoś?? AI: Sprawdzałeś może szczelność dolotu, przewody podciśnienia...
A sprawdziłeś przynajmniej co mu na tych cylindrach brakuje (iskry czy paliwa) ?
To sprawdź czy jest iskra i ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.
Cylinder podjechany?
Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada. Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder...
jeśli na benzynie tylko problem występuje sugerował sprawdzenie wtryskiwacza benzyny najlepiej przełożenie miejscami, jeśli błąd przejdzie z wtryskiem masz rozwiązanie jeśli nie to sprawdzanie instalacji możne przy montażu gazu coś poszło nie tak
Kolego, ja nie twierdzę, że żużel na świecach to objaw zdrowego silnika. Zawsze na świecach osadza się nalot, lecz jeśli któryś cylinder będzie zasysał ciecz chłodzącą to cała komora spalania będzie czysta i lśniąca (dosłownie). Świeca również.
tam sie obsuwały tuleje cylindrów trzeba dobrze posprawdać
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Czy możesz coś więcej napisać - jak to zdiagnozować, jak się upewnić? Normalnie sprawdzasz czy dolot szczelny. I sprecyzuj czy pali na 3 cylindry czy nie ma mocy. Zresztą brak pomiarów to brak kierunku poszukiwań.
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Wymiana filtrów, świec zapłonowych, sprawdzenie kompresji cylindrów - to na początek.
Kable maja nigdzie sie nie przecierać i tyle , po to są izolowane.
Dokładnie tak jak wyżej czujnik temperatury. Może być też tak że reduktor do wymiany( regeneracji) dlatego masz wrażenie że nie chodzi na 1 cylindrze bo masz 4 wtryski gazu i 5 z redaktora który nonstop dobija Ci dawkę gazu
witam. podzielam zdanie kolegów ale zpomnieliście o sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach :D
zapytałem o ubytki cieczy bo właśnie ona mogla by wyrządzić jakieś szkody ciśnienie powinno być jednakowe na każdym cylindrze i oscylować w przedziale 10 -12 bar Ale jak pisałem wcześniej świece nie kosztują majątku
witam.najprosciej utawic gwiazde w aparacie to poprostu ustawic rozrząd na znaki,(na pierwszy cylinder)ustawic palec rozdcielacza na jedynke(cyl.1) i wsunąc gwiazde na oś aparatu tak aby rogami pokrywała sie z punktami na płytce w aparacie.
Przyczyną może być to,że dany cylinder nie ma co palić.
Interesuje mnie kolejność podłączenia przewodów z cewki zapłonowej na cylindry przy samochodzie Opel Vectra z 97 r . Silnik - 1,8 benzyna
Pomimo ustawienia rozrządu poprawnie , sprawdź ciśnienia na cylindrach , zacznij od najprostszych rzeczy.
Po co miał to sprawdzać ? A po to że przy nieszczelności tych przewodów silnik procuje nierówno na wolnych obrotach i jest słabszy niż normalnie. A to dlatego że w oplach przewód podciśnieniowy kolektor ssący -serwo zaczyna się tuż przy samej głowicy na 4 cyl. i przy zasysaniu lewego powietrza w tym miejscu nie podnoszą się obroty jak w innych silnikach...
Czy masz LPG?
Na zimnym - na ciepłym nie patrzyłem bo zanim kolektory zdejmę to zdąży ostygnąć ;) Ok jutro spróbuję bo jak to nie pomoże to chyba już tylko wiązka na silniku(małe prawdopodobieństwo) albo komp(może i komp bo na każdej z 2ch cewek, które były założone zawsze wypada 3ci cylinder)... Co do świec - miałem problem zagiąć tą jedną z 4ech elektrod kombinerkami...
1)mam na 100% przepływomierz, 2) zapomniałem dodać, że chce założyć intercooler, a wtedy będzie więcej tlenu w cylindrach teraz
Bzdura. Co nazywasz bzdurą? To że zawory EGR są w Oplu do bani? To że 99% usterek DPF jest związanych z pracą EGR? Jeżeli mylisz pompę wtryskową z pompą wysokiego ciśnienia ,no to sorry.. Ciężkie odpalanie może być spowodowane usterką EGR. Napisałem wcześniej o nominalnym przepływie mierzonym przez MAF. Ten parametr pomoże przybliżyć istotę problemu....
1. jaki to modul, czy silnik X18XE DIS z boku i bale zaplonowe czy silnik X18XE1, modul cewkowy nakladany na silnik od gory, bezposrednio na swiece 2. jaki producent modulu -> chinskie to generalnie zlom. 3. Czy zawsze pada ci ten sam cylinder ?
Samochód ciężko chodzi na zimnym silniku na benzynie po rozgrzaniu i przelaczeniu na gaz chodzi dobrze lecz skaczą obroty od 1000 do 1900 i działa na benzynie zaczęło się dziać gdy wymieniono w nim uszczelke pod głowicą co może być z nim nie tak,na zimnym chodzi jak by na 3 cylindrach
Rozrzad sprawdzony. Sam wymienialem jakies 2 lata temu. Mugl sie przestawic poniewaz kilka razy zgasl mi przy wysprzeglaniu i zapalal po puszczeniu sprzegla. Znaki nie sa idealnie ale jak bym przesunol o jeden zabek a pasku bylo by duzo gorzej. Wszystko sprawdzalem sam. jedynie wtrysk byl czyszczony przez mechanika i pompa paliwa no i sprezenie na cylindrach.
Na forum vectry jest opis jak w domowych warunkach uruchomić elektrozawór z powrotem. Kumpel zrobił już 35tys. Astrą H 1.9CDTI po takim czyszczeniu i wszystko jest ok. Niedawno miał problem z pracą na 3 cylindrach, problemem okazał się fragment wiązki na silniku, wystarczyło wymienić odcinki po 15cm i jest spokój ;)
to inaczej, oznaczenia wtyczki cewek F - zasilanie +12v C sygnał 1 cylinder B sygnał 2 cylinder A sygnał 3 cylinder D sygnał 4 cylinder E minus (masa)
jaki sterownik
System przy wykryciu wypadania zapłonów odcina wtrysk konkretnego cylindra - dla uniknięcia zatrucia katalizatora. Uczciwa diagnostyka się kłania. Wymiana komputera na końcu.
Jak wygląda sytuacja z kompresją?? Czy jest sama na wszystkich cylindrach?? Świece wyczyszczone, wymienione??
Witam Panowie pilnie potrzebuję nominalnej, czyli fabrycznej wysokości głowicy cylindrów w silniku x18xe (vectra b 1997r) Pozdrawiam serdecznie.
na trzech przewodach to tylko można sterować cewką dwusekcyjną
Podmień czujnik wału korbowego.
i egr jest w tym silniku na ban, na wysokosci 4 cylindra z tylu silnika
Skoro masz głowicę na wierzchu to sprawdź luzy prowadnic zaworowch. Dobrze było by pomierzyć średnice cylindrów i tłoków.
Tak, bo zawory wydechowe były zamknięte cały czas na dwóch cylindrach. Wczoraj wymieniłem wałek, cudem dostałem używkę na miejscu i auto ożyło, działa jak przedtem.
Witam. Pompo wtryskiwacze były stosowane w silnikach z grupy Volkswagena , natomiast 1,9 CDTi to silnik Fiata , który zbiera dużo pochwał. Jest to technika common rail. Wtryskiwaczy jest tyle, ile jest cylindrów. Pozdrawiam.
A świece sprawdzałeś?
sprawdź sprężanie na cylindrach może się wypala zawór
A w moim przypadku auto nadal stoi, ale usterka jest zdiagnozowana. Po założeniu nowego rozdzielacza, bo poprzedni został kompletnie zdewastowany przez właściciela i kolegów podczas "naprawy" na poboczu, okazało się, że nie kreci sie on. Po prostu pękł był sobie wałek rozrządu zaraz za drugim cylindrem.
W jakim to celu sterownik LPG miałby sterować wtryskiwaczami PB? Tam najprawdopodobniej są 4 Mosfety P i 4 Omnifety połączone razem które sterują pracą wtryskiwaczy LPG. Sprawdź czy w czasie występowania usterki do centralki LPG dochodzi sygnał z wtryskiwacza ze sterownika silnika oraz czy wychodzi sygnał na wtryskiwacz LPG. Przydało by się odczytać...
Najprawdopodobniej jest przedmuch z cylindra do płaszcza wodnego na uszczelce pod głowicą.
Witam, staram się ustawić rozrząd w Opel Vectra C 3.0 177, na oryginalnych znakach, ale zapiera mi o zawory tłok. Jak ustawić i który to pierwszy cylinder? Koła na dole są na zębatkach, góra jest na pasku. https://obrazki.elektroda.pl/7150489700_...
Witam. posiadam od niedawna opla vectre B 2000 r. z silnikiem 1.6 16 v 101 km Niedawno miałem w naprawie sterownik silnika ponieważ był walnięty przekaźnik sondy i pompy paliwa. Teraz pojawił się problem (wypadanie zapłonu cylinder 1) mechanik mówi ze to sterownik. Dodam ze auto po odpaleniu chodzi dobrze, 1,2 bieg w miarę dobrze. ale czym większy bieg...
Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.
Niebieski dym za dobrze nie wróży, prawdopodobnie kończący się silnik. A oleju dużo Ci bierze ? Prawdopodobnie kolega ma słabe ciśnienie na cylindrach, jak się silnik nagrzewa to to ciśnienie jeszcze bardziej spawa i stąd szarpanie silnika. Ewentualną przyczyną może być jeszcze pęknięta głowica, w której to pęknięcie poszerza się pod wpływem ciepła....
Jeżeli chodzi o kody, to wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze. Więcej nie umiem podpowiedzieć.
Witam czy mial ktos podobne problemy z vectra c? Jakis czas temu przy wjezdzie pod gorke auto stracilo moc i pojawil sie smrod spalonego plastiku. Od tamtej pory co jakis miesiac pojawia sie check i blad wypadanie zaplonu cylindra 4. Wymieniane mialem juz swiece i cewke lecz niepomoglo. Moze znajdzie sie jakis posiadacz vectry co mial ten sam problem....
w czasie poślizgu sterownik abs wymusza na ecu wypadnie zapłonu na poszczególnych cylindrach Co robi?
A jakie masz graty lpg?
Jaka to instalacja gazowa? Która generacja?
witam, posiadam vectre B 1.8 16V 1996r benzyna+LPG. Problem polega na tym że wogule nie chce odpalić. Iskra jest, kable wysokiego napiecia świeżo wymienione. czy zbyt mała kompresja na cylindrach ma na to wpływ? jesli tak to co robić?
Pęknięta głowica, tuleja cylindra, wypalona uszczelka. Bez rozebrania nie dookreślenia.
Często wypalają się piny we wtykach od wtryskiwaczy. Zwykle na 3 cylindrze. A tutaj zacząłbym od testu przelewu.
Witam. Mój problem z silnikiem 1.6 16v jest następujący: silnik jeśli jest zimny odpala bez żadnego problemu nie mam co do tego żadnych zastrzeżeń. Natomiast jeśli się rozgrzeje do 90 stopni (po przejechaniu 20 km szybkość nagrzewania też mnie lekko martwi) i zgaszeniu silnika nie odpala. Wygląda to tak, jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić....
Jeszcze raz sprawdz ciśnienie spr przy wykręconych wszystkich świecach uszczelka pomiędzy cylindrami lub zesp. cewkowy.
Pierścienie to nie wszystko, trzeba też pamiętać o cylindrach, zrobić ich pomiary w różnych płaszczyznach.
Miałem taki przypadek w Vectra C 1.9 CDTI i pęknięta była głowica na 4 cylindrze.
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
moim zdaniem to może być uszczelka miałem coś podobnego w vectra b też nie palił na jednym cylindrze a później było ok aż do pewnego czasu aż się konkretnie przepaliła i spaliny szły do zbiorniczka wyrównawczego sprawdź po krótkim odpaleniu wykręć świece czy nie pachnie płynem chłodniczym
"bezkolizyjny" silnik to raczej nie jest jakieś specjalne rozwiązanie, tylko po prostu jedne silniki wychodzą kolizyjne a inne (starsze, o mniejszym stopniu sprężania i z 2 zaworami na cylinder) bezkolizyjne. Zwyczajnie gdy zawór jest maksymalnie otwarty to ciągle nie wchodzi w przestrzeń poruszania się tłoka. Kwestia kształtu komory spalania, kąta...
Długo się kiedyś męczyłem z podobnym problemem w Santa Fe, iskra była zamieniona - gdy miała być na 1 cylindrze była na 4. Przyczyną był wadliwy czujnik położenia wałka, który odwrotnie dawał sygnał.
Twoja turbina już osiągnęła kres żywota swego amen. Zapewne wycieka z niej olej mający smarować turbinę i dostaje się do kolektora wydechowego, jak i również ssącego (bo taki teraz on jest skoro turbina nie działa) Iskry z wydechu to efekt płonącego oleju w wydechu. Moc spada bo z powietrzem dostaje się do cylindrów olej.
ciśnienie cylinder vectra błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder
zamiana przepływomierz pioneer impedancja serwis konica minolta
unitra merkury merkury schemat
Jak odzyskać kod do radia Hyundai Tucson 2018? Podłączenie szyny CAN do radaru w Mercedesie W213