Zepsuty, pomiary wychodzą złe.
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
tam było też to o co ci chodziło tylko dużo węgrzy zablokowali
A czujnik generuje sygnał?
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
błąd P0340-8 diagnoza tech 2 - nieprawidłowy sygnał czujnika wałka rozrządu
Raczej nie wina tranzystora bo cewka ma tylko dwa sterowania, steruje parami 1-4, 2-3. Komputer może nie podawać sygnału bo nie widzi np sygnału z czujnika wałka.
No tak pewnie pasek rozrządu zbyt luźny ale autor tzryma tajemnice dla siebie ( Common problem)
Załóż oryginalny czujnik Simens.
Z samego czujnika wałka zawsze odpali po dłuższym kręceniu.
Czujnik wałka oryginalny Siemens,czy chińska podróbka? Zmierzyć sygnał na środkowym pinie "otwieracza",przecież to proste
To system siemens, musi by oryginalny czujnik. Auto bez tego czujnika odpali po 6 sec. kręcenia, bierze sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Oczywiście silnik działa w trybie awaryjnym.
Jakie są objawy bo tam nie ma czujnika położenia wałka rozrządu
Oscyloskop i sprawdzenie sygnału z czujnika wału oraz porównanie go z czujnikiem wałka.
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
Mnie w tym modelu powaliła sama wtyczka czujnika.
Może używkę włożyłeś ..
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
mam założony czujnik simensa
Czujnik o którym piszesz jest w samej pompie i wystepowały usterki jak czujnika tak i sterownika.
O tym czujniku w tym aucie jest pare tomów.
Domyślam się, że to benzyna (brak w opisie) Zmień ustawienia na oscyloskopie i sprawdź przy sterowniku: pin 13 (szary z czarnym) i 31 (szary z czerwonym) - zapłon włączony 666 MHz 0,5V/2ms (wyjście z ECU) pin 31 (szary z czerwonym) i 32 (brązowy z zielonym) - bieg jałowy 1V/5ms (wejście do ECU) pin 29 (brązowy) - zapłon włączony (GND) 0V zapłon wlączony...
koło z którego czyta czujnik wałka.
No, a moja interpretacja tych błysków jest następująca: 0230 - przekaźnik pompy paliwa 0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu i podobno jest tak jak piszesz przy uszkodzonym czujniku wałka: - zaniżona moc - obroty ograniczone do 4500 obr/min - problem z nabieraniem prędkości Powodzenia.
faktycznie okazalo sie ze to przewod od czujnika. Okazalo sie ze kiedys juz ktos wymienil w tym aucie czujnik razem z wtyczka i zrobil polaczenie ze starym przewodem chowajac to wszystko w peszlu tak ze nie bylo nic widac. Wywalilem stara loczowke, zalozylem nowy przewod z wtyczka i juz jest ok.
Musisz być pewny że czujniki wału /wałka "nadają" poprawne. Zapnij oscyloskop jak masz. Cewka też do kontroli ,puść w test wszystkie gary i sprawdź jakość iskry.
Ogi 12 jesteś w błędzie.przy uszkodzonym czujniku wału silnik odpala z trudem z efektem cofania do tyłu (bardzo przyspieszony zapłon).Padanie czujnika wału i wałka bardzo częste!
Miałem dokładnie taki sam problem jak opisany wyżej, autko Opel Vectra B 1.8 16v Wymieniono czujnik położenia wałka i wszystko OK.
Jak dla mnie, tak na logikę to będzie słabszy - brak czujnika wałka, to brak rozróżnienia fazy rozrządu cylindra - czyli nici z wtrysku sekwencyjnego. Czyli raczej inna mapa.
To w takim razie nie czujnik wałka albo wału?
Sprawdź układ zapłonowy świece cewke czujnik wałka rozrzadu.
Jeżeli mam być szczery to tam wiele oscyloskopem nie sprawdzisz, w czasie pracy silnika jest widoczna jedna wielka sieka. Możesz sprawdzić jaki jest sygnał na stojącym silniku kiedy czujnik nie widzi nadlewki na kole wałka i kiedy ją widzi.
Który czujnik wymieniłeś, wałka rozrządu czy wału korbowego?
czujnik wałka rozrządu
Odpala z czujnika wałka, ale dlaczego nie piszesz, że robi to dopiero po dłuższym kręceniu ?
95% usterek w simtekach to czujnik wałka rozrządu.
Zafira 2.2 ten sam objaw wymiana czujnika wałka rozrządu.
Czujnik wałka rozrządu założyłeś orginał? Te silniki nie chodzą dobrze na podróbkach. Jak odpinasz czujnik wału to powinien chodzić na czujniku wałka(jak jest sprawny).
Raczej ta druga opcja. Trzeba będzie spowrotem wrzucić nowe czujniki i wgrać nowy soft.
A jesteś pewien że przechlastałeś kabel do TPS , a nie czujnika wałka?
Pasowałoby podłączyć komputer i zobaczyć co pokaże. Czujnik położenia wałka rozrządu :?:
Skoro ciągnie do 4500obr to wskazuje na czujnik wałków.
Te silniki nie mają czujnika wałka rozrządu.
Czy ktoś wie,czy czujnik hallotronowy-np. czujnik położenia wałków rozrządu(Vectra B)-wraz ze wzrostem temperatury rośnie jego rezystancja? :?:
Więc , na czujniku wałka nie generuje wogóle iskry podczas kręcenia. Przecież to auto odpala bez tego czujnika.Czujnik ok?Ząbka nie wyłamali na kole(jednego z sygnałowych)- częsta "usterka" :)
Witam. Mam takie pytanie/problem; podczas dokręcania kółka wałka rozrządu została lekko zagięta blacha która współpracuje z czujnikiem Halla, pewnie jakiś krótki czas czujnik delikatnie obcierał o tą blachę, teraz jest wyprostowana, czujnik mechanicznie nie został uszkodzony ale po ponownym założeniu interfejs diagnostyczny wywala mi błąd; Vectra c...
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
Wpierw zobacz czy na środkowym pinie czujnika masz jakąkolwiek sinusoidkę.Jeżeli tak, to reszta podpowiedzi w dalszej serii.
Ale też pisze że czujka wału musi być wpięta. Toto zapali tylko na czujniku wałka bez wpiętej czujki wału.
Odpala pewnie ciężej, bo z czujnika wałka pompy. Raczej wymieć go, nie ociągać się.
Pewnie w dodatku zapala się "helikopter". Uszkodzony czujnik wałka rozrządu.
Auto odpalone. Uszkodzone były czujniki wału korbowego i wałka rozrządu.
Witam, działanie czujnika wałka rozrządu najlepiej sprawdzić Techem 31 lub innym oscyloskopem. Błąd P0131 - zasięg/działanie sensora O2. Różnica między średnim maksymalnym oraz średnim minimalnym napięciem sondy lambda wynosi poniżej 1,00 V (różnica między sygnałami napięcia sondy lambda jest za mała). W następstwie tego funkcje uczące się (obwód regulacji...
Przynajmniej coś tam próbuje zaskoczyć na samym czujniku wałka, po dluższym kręceniu powinien zapalić.
Czujnik obrotów wałka pompy,lub uszkodzony sterownik ale nie tranzystor.
zacznij od komputera i odczytania kodów błędów. pompa może być OK, ale brakuje synchronizacji na rozrządzie lub czujnik położenia wałka/wału.
opel vectra b 1.6 16v 1997r po remoncie silnika nie działa obrotomierz.Zmienione były czujniki na wałkach rozrządu i kole pasowym i nic
ale słyszałem że z tym czujnikiem wymienia się też czyjnik wałka rozrządu, czy to prawda? ? To nieprawda.
Czujnik wałka tylko siemens. Jaki błąd jest?
ale czujnik połozenia wałka w pompie czy wału w silniku ,bo jeśli chodzi o czujnik wałka w pompie to byl juz kolejny raz wymieniony
W oplu jeśli jest wszystko OK to check gaśnie sam, bynajmniej w tym. U mnie przy obrotach do 4tys był uszkodzony czujnik wałka nie wału. Ten w głowicy co jest.
335-zły sygnał z czujnika wału korbowego 340-zły sygnał z czujnika wałka rozrzadu
Zrobiłem tak jak kazał kolega moto32 przełączyłem go wieczorem na benzynę rano za pierwszym razem nie chciał zapalić ale za chwile załapał. Wcześniej wgl nie chciał odpalać. Czy to może być ten czujnik wałka korbowego . ?
, czujnik został wymieniony na nowy (zamiennik) a błąd skasowany. .. Tu jest problem, tylko oryginał Siemens. Ciekawe jest to, że jak się całkowicie odłączy ten czujnik to wystarczy dłużej pokręcić rozrusznikiem, silnik odpala i normalnie chodzi... Pracuje, bo mu wystarcza sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu.
Witam falują obroty po regeneracji sprawdzić - ustawienie wg. znaków - czujnika położenia wałków rozrządu.
Na czujniku położenia wału jest 7,7v a na czujniku położenia wałka jest 0 v
Sprawdź czy nie brakuje mu zasilania na ster. Moze kostka pod stacyjka? Jezeli brakuje mu iskry moze to byc czujnik wału lub wałka.
Jakby były pościnane kliny na wale bądź wałku to sterownik zobaczy brak synchronizacji i nie poda prądu na wtryski a one startują za każdym razem. Jak by babka miała wąsy..Tak by się działo ale tylko w przypadku gdy czujniki czytają bezpośrednio w wałka/wału.A nie z napędu rozrządu.
no tak ale czujnik był podmnieniany i cały czas go komputer nie widzi. dodam jeszcze że silnik był wymieniany, no ale jeździłem tylko w trybie awaryjnym i teraz po wymianie czujnika wałka rozrządu pali ale dopiero po kilku sekundach kręcenia niewiem mechanik szuka przerwy w instalacji
Czujnik położenia wałka rozrządu... . Przepraszam za czeski błąd
Czy aby napewno nie ma błędu, check się nie świeci ? Czujnik wału i wałka sprawny?
Nie, raczej nie, szukaj problemu z czujnikami obrotów wału i wałka. Zwłaszcza wału.
Egr sprawdzony, paliwo całe wypompowane i wlane nowe, rozrząd sprawdzony. Jeśli nie ma błędu od czujnika wałka to może być uszkodzony ?
Tam sie rozpada instalacja w sensie izolacja schodzi z przewodów, trzeba rozebrać wiązkę/osłonę przy wtryskiwaczach i sprawdzić przewody szczególnie te od czujnika wału i wałka. I simtec toleruje tylko raczej czujniki siemensa.
Ogólnie to dziękuję wszystkim za pomoc. Wedle sugestii jutro sprawdzę klin na kole wału. Najbardziej co mi nie pasuje w tej całej ,, usterce" to fakt że nie ma błędu czujnika wałka. Czujnik jest na wałku wydechowym, czyli wychodziło by na to że muszę ssący obrócić o jeden ząbek w dół? Jutro na nowym pasku spróbuję to wszystko poskładać.
witam, tam jest pompa elektryczna-olejowa sterowana czujnikiem położenia wałka kierownicy który jest na wejściu do maglownicy, jak spojzysz od przodu samochodu to z lewej strony przy grodzi mocowany do trawersy silnika, powodzenia
do wymiany owszem czujnik polożenia ale wału. nie wałka
Prawdopodobnie przeszedł w stan awaryjny spróbuj połączyć komputer i sprawdzić podczas jazdy wtedy może pokazać błędy,ale na początek trzeba sprawdzić wszystkie wężyki,sprawdzić trzeba tez zawór erg i czujnik położenia wałka rozrządu.
Vectra została odstawiona do mechanika, który odczytał kody błędów i wymienił czujnik położenia wałka rozrządu. Nic to jednak nie dało, nadal silnik pracuje kiepsko. Ciekawe czy zamontował właściwy.
nie mam pojęcia. Koledze ostatnio też gasła Vectra na niskich obrotach i okazało się że nawalił czujnik wałka rozrządu ...
0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu Vectra B i Omega B mają te same silniki 2.0 16v x20xev. Ale ecu nie było zmieniane z vectry w sumie nwm czy nawet by pasowało. kupiłem goły silnik bez osprzętu w ciemno za 300zł chodzi ładnie tylko jest ten problem z czujnikiem cały czas. O co Ci chodzi z klinem na wale?
Podłączyłem pod kompa i pokazał błąd p1335 p1335 C- obwód czujnika wałka rozrządu wadliwe działanie.
Jeśli masz taką możliwość podstaw jeszcze czujnik wałka rozrządu ten na głowicy. Rozrząd może być OK ale błędne info przychodzi z czujnika.
Witam ja również mam vektre 1,8 1996 też falują obroty, ale jak się dopiero nagrzeje.Wymieniłem czujnik dolotowy powietrza,krokowca i czujnik wałka rorządu i dalej tak samo się dzieje już ręce opadają pomóżcie.
Ludzie się rzucali wymieniali czujniki i dalej to samo. Kupowali oryginały i dalej ten problem. Winnym jak to w oplach jest komputer. Używka sprawna 1000zł, gdzie do 1.6 x16xel jest za 100zł. NIe wiem skąd ta różnica, ale tak jest. więc lepiej sobie parę razy zapłon włączyć. Wystarczy naprawić kostkę czujnika. Spuść gaz z układu, wyjmij bezpiecznik...
Rozumiem ze to jest ECO-TEK,sprawdz sobie czujnik polozenia wałka rozrządu,czesto padają w tych silnikach,badz kwestia samych kabelków do tego czujnika tez często się zdarza...
Stawiam na uszkodzony czujnik wałka rozrządu, tester diagnostyczny i podgląd prędkości obrotowej pompy wtryskowej podczas gaśnięcia...
Do sprawdzenia: -cewka -świece -czujnik położenia wału -czujnik położenia wałka rozrządu -ewentualnie podmiana komputera na inny
Witam kod który się pokazał to 1335 nie prawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.Czy to jest czujnik od koła zębatego czy przy wałkach .
Witam. Powodem usterki był czujnik położenia wałka rozrządu. Temat zamykam Pozdrawiam
TPS w porządku, zasilanie ma i oporność jego w normie, ten link który pan podał nie pasuje do mojego układu zapłonowego, nie mam czujnika położenia wału, natomiast u mnie jest jakiś czujnik pod kopułką na wałku rozrządu. Gdzie się znajduje czujnik spalania stukowego?
Sprawdziłem to wczoraj MAXI 20A OK jest zasilanie na podstawce przekaźnika pompy, ale nie pojawia się na kolejnym przekaźniku (wtryskiwaczy) bo poprzedni nie jest sterowany. A może ma ktoś pomysł na sprawdzenie statyczne czujnika obrotów wału i wałka ?
Powiem ci tak założyłem nową cewkę była nie oryginalna bo ta jest japońska NGK była a teraz jest sprawdzona bo kupiłem w cześciach używanych i wymieniłem świecę na 1 elektrodowe i git mniej go po prostu słychać . I działa na nowej cewkę i na nowych 4 świecach 1 elektrodowych NGK, Ale jest problem dalej że nei chce odpalać a wyskakuje bład czujnika wałka...
Amplituda nie powinna być o wiele niższa na rozruszniku zakładając, że akumulator daje radę kręcić przyzwoicie rozrusznikiem. Czujnik oryginalny czy jakaś podróbka? Sprawdzony czujnik wałka rozrządu? Nawet po odpięciu czujnika wału powinien z kłopotami i dłuższym kręceniu, ale odpalić na czujniku wałka rozrządu. Nie podoba mi się to drganie prędkościomierza.
Jest wypadanie 1 i 2, błąd czujnika wałka rozrządu chociaż go nie ma. Dodano po 1 Ale cewka, instalacja sprawna na 100 procent i świece
Ten sterownik silnika odpali na jednym czujniku - wałka. Sprawdzić kontakt wtyczki na ECM , a następnie sterownik.
Witam pierwsza kłania ci się diagnostyka z naciskiem na czujniki położenia wału i wałka rozrządu, jeżeli nie jesteś w stanie tego ogarnąć to tylko garaż ci pomoże z mądrym diagnostą a nie naciągaczem.Sprawdzić trzeba dlaczego temperatura tak skoczyła, wina może leżeć po stronie nieotwierającego się do końca termostatu.Przy nagrzanym silniku sprawdż...
Takie objawy w Vectrach to przeważnie czujnik położenia wałka rozrządu . Pytanie czy odpalasz na gazie czy na benzynie. Piszesz o gazie ale nie napisałeś którego paliwa dotyczy ten zapłon. Sam jeżdżę VB..
Wymień czujnik położenia wałka w pompie i ma byc ok jeśli chcesz mogę ci zaoferowc nowy lub pewną używke jak cos to dzwoń.
..faktycznie z tymi czujnikami jest jazda i jak wymiana to tylko Ori !....ale ja bym jeszcze sprawdził fazy rozrządu do świetego spokoju... Elektrit czy oprócz czujników nie siadały tam jeszcze Ecu na taki objaw ?..
czujnik położenia wałka vectra vectra błąd czujnik wałka czujnik położenia wałka rozrządu vectra
uszczelka miski hulajnoga elektryczna motus autobus silnik renault
Windows Media Creation Tool dla Windows 7 - Alternatywy Windows Modules Installer Worker - co to jest?