A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Głowica 65 Nm+90St+90st+90, korba 25Nm+60st nadmieniam producent zaleca wymianę śrub głowicy i korbowodów
Prawdopodobnie uszczelka pod Głowica.
zasilania sprawdzić. I masy na głowicy.
kolego sprawdzi czy nie przybywa ci oleju ,sprawdzi czy nie masz wycieków płynu ,ale z tego co piszesz to będzie uszczelka pod głowicą
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Miałem taki objaw i nie bylo to takie straszne. Po prostu uszczelka pod głowica do wymiany.
Jeśli wałek nie wytarty popychacze nowe to po rozgrzaniu silnika musi się uciszyć.Najlepiej pojeździć bo wtedy najszybciej się napełnią.Jak poskładałeś auto to zacznij jeździć.
można bez problemu przenieść najlepiej jest aby był trochę poniżej głowicy - trudniej go zapowietrzyć
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Witam, mam pytanie, czy takie wżery po planowaniu głowicy nie będą przeszkadzać i głowica będzie szczelna?
Sterownik oczywiście pasował, auto miało uszkodzoną głowicę.
Temat uważam za zamknięty- przyczyną była...... :? uszczelka głowicy.
http://obrazki.elektroda.net/9_126056570... http://obrazki.elektroda.net/9_126056570...
Uszkodzona głowica.
sterownik jest przyśrubowany do silnika, do głowicy. Siemens Simtec MS70
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległa głowica.
Sprawdzasz szczelność kolektora ssącego od przepustnicy do mocowania kolektora przy głowicy. Sposobów jest kilka; np. dym papierosowy , samostarter.
Najprawdopodobniej jest przedmuch z cylindra do płaszcza wodnego na uszczelce pod głowicą.
Od pewnego czasu w płynie chłodzącym pojawia się olej. Powoduje to uszkadzanie się gumowych wężów w instalacji - pękają. Uszczelka pod głowicą została wymieniona. Zachodzi podejrzenie, że głowica ma jakieś pęknięcie. Jak i gdzie można taki defekt zdiagnozować ? Czy ktoś spotkał się z takim uszkodzeniem ?
jeżeli puchnie,,może być do wymiany uszczelka pod głowicą
Więc daj spokój przepustnicy, a zajmij się głowicą tymczasem.
EGR ten silnik nie ma, byłem u gazownika podłączył się pod kompa i z jego perspektywy wszytko jest w porządku w parametrach i stwierdził że rzeczywiście silnik nie chodzi tak jak powinien co do ciśnienia było w granicy 3,5 na dniach będzie rozbierana głowica także dam znać czy to było problem bo już nie ma się praktycznie czego chycić i została ta głowica
Coś jest nie tak w oplu pompa uruchamia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Pytanie dla czego u ciebie działa cały czas? Posprawdzac masy na silniku w górnej części w okolicy głowicy powinno być dwie lub trzy.
Rok temu robiłem remont ,nie sądziłem że może wydmuchać uszczelkę tak szybko ,min regeneracja głowicy ,pierścienie ,panewki ,rozrząd
ale do głowicy rozpinał rozrząd. pewnie źle ustaewił.
stawiam na uszczelke pod głowicą ;/
Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Są tam wkręcane zaślepki. Pomiędzy głowicą a blokiem jest zaworek (opisany Oil Flow Check Valve) - prawdopodobnie odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia oleju w głowicy. Może puszcza za dużo i dlatego podpiera zawory.
Popatrz do wiązki która biegnie pod po prawej stronie silnika(stojąc przed autem) przy głowicy. Kolor zielony w czarnej dodatkowej osłonie. Tak na 90% pamiętam.
Pompa, albo głowica
Czy ktos dysponuje opisem wartości momentów dokrecania srub od głowicy silnika w oplu Vectra A 90r 1,8 l to chyba nie jest usterka elektryczna wiec prosze o wybaczenie
Potrzebujesz głowicy silnika X20DTL, nie ważne w jakim samochodzie siedziała... były też Y20DTL (oraz X20DTH i Y20DTH) ale nie wiem czy były jakieś różnice w głowicy. Silniki X to wersje EURO-2, natomiast Y to EURO-3.
oddaj całą i niech ci zrobią na gotowo.Sam nie zrobisz tego dobrze.Podejrzewam że prowadnice też połamane i do wymiany.Naprawa ogólnie nieopłacalna ,kosztuje około 600 zł a za tyle kupisz sprawną głowicę.
Co było zrobione przy głowicy?
to napewno uszczelka pod głowicą :D
Jeśli wymieniałeś płyn chłodzący i źle odpowietrzyłeś to masz zapowietrzony układ chłodzenia, a może poszła uszczelka pod głowicą?
tak na marginesie, auto kosztowało mnie 2000zł; wymieniłem już dwa przeguby napędowe [w autoryzowanym Oplu] rachunek 465zl; teraz czeka mnie sprzęgło: LUK 335zł + 390zł robocizna [w aut. Oplu]. Ta uszczelka chyba dopełni czary goryczy. A jeszcze z majem przyjdzie wymiana oleju i przeglądy gazu/pb... Nie wiem czy opłaca się inwestować bo i tak pojeżdże...
wybija korkiem? 97 stopni to gut. Jeśli się gotuje to sprawdź jak wygląda drożność na chłodnicy. No a w dalszej części uszczelka pod głowicą
Zabrudzona lub niedrożna chłodnica lub uszczelka pod głowicą.
A cz to nie przypadkiem uszczelka pod głowicą ?
korek korkiem ale dużego ciśnienia w starym nie powinno być na moje uszczelka pod głowicą
można wiedzieć co to jest ac w02 ?? nowe wtryski np hana ile mogą kosztować? i wystarczy je same wymienić bez elektroniki ? no i chyba trzeba jeszcze wszystko w kompie ustawić. słyszałem opinię że valteki mogą zniszczyć głowicę....
witam zrobiłem głowice poniewaz były wypalone zawory głowica sprawdzona złożyłem na nowych uszczelkach i śrubach po odpaleniu auto kociło na biało lecz myslalem ze sie to uspokoi ale nadal kopci na biało lekko gryzącym dymem co możę być uszkodzone czyżby uszczelka ?
mam oberwana świece żarowa czy obejdzie sie bez ściagania głowicy żeby ją wykręcic?
i to również zrobiłem dałem pasek miedziany od uchwytu naciągu do głowicy
sprawa ma się tak : zalewam układ wodą , auto rozgrzewa się... oba węże robią się ciepłe po czym ze zbiorniczka wylewa się woda pod dość poważnym ciśnieniem... Uszczelka, tak więc zabieram się za demontaż głowicy.
Mechanik nawiasem mój szwagier najlepszy powiedział ze pasek i napinacz jest ok . Tak się cieszę ,że to nie uszczelka pod głowica .
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Kompletna regeneracja głowicy rozwiązała problem
kup sobie proszek uszczelniający ( około 5zł ogólnie dostępny)wymieszaj z płynem do chłodnicy i wlej to do chłodnicy.powinno pomóc jesli nie to patrz wyżej czyli wymiana uszczelki pod głowicą.
Witam Panowie pilnie potrzebuję nominalnej, czyli fabrycznej wysokości głowicy cylindrów w silniku x18xe (vectra b 1997r) Pozdrawiam serdecznie.
A rozrząd dobrze założony? Sprawdzał jakiś mechanik po znakach czy po wymianie głowicy się nie machnął ktoś z rozrządem?
Znalazłem problem , masło jest na korku oleju oraz bagnet jak wyciagnalem jest cały w takim maśle(osadzie) czyli głowica padla... ...lub uszczelka pod głowicą.
czy koniecznie wymiana wszystkich zaworów ? Nie . Wymień jeden . Za miesiąc drugi za 2 miesiące trzeci itd .... Następne pytanie będzie : Czy do wymiany zaworu trzeba zdjąć głowicę ?
ok sprawa jasna nie ma ciśnienia na 2 cylindrze myslałem ze sie obejdzie bez zdejmowania głowicy
Do oceny zakresu uszkodzeń nie trzeba wyjmować silnika, ale głowicę niestety trzeba zrzucić.
Znaczy wymienia tłoczek+ uszczelnienie + naprawa sterownika. A co z głowicą itd...
Jest, np pęknięta głowica. Tak, czy inaczej, na 90% problem leży albo w uszczelce, albo samej głowicy.
Tak , jeżeli masz przelew z obiegu chłodziwa (taka mała cienka rurka). Jak dostaniesz termometr , to zmierzysz temp. na obudowie termostatu lub na głowicy.
No to masz uszczelkę pod głowicą do wymiany
miałem wymieniany silnik i dzisiaj wszystko było na nowo zalane płynem, być może jeszcze się dobrze nie odpowietrzyło, zobaczę za jakiś czas jak się trochę pojeździ. Oby to nie uszczelka pod głowicą
Zależy jak jest uszkodzony. Jeśli Mechanicznie czyli np ukruszony to zobaczysz, jeśli jest miękki to nie zobaczysz, chyba że na walku zrobiły się ślady. Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Zobacz, czy na zimnym silniku jest u góry od startu czy dopiero po tych dwóch minutach.
Skoro masz głowicę na wierzchu to sprawdź luzy prowadnic zaworowch. Dobrze było by pomierzyć średnice cylindrów i tłoków.
raczej nie ale głowica i tak do demontażu
Witam !! A Ja Mam pytanko :) Posiada Ktoś klucz odpowiedzi do zadania praktycznego nr3 Chodziło o regeneracje głowicy Opel Vectra A Pozdrawiam !!
woda z układu chłodzenia Lanie wody do Opla zamiast odpowiedniego płynu zawsze prędzej czy później kończy się wywaloną uszczelką pod głowicą.
Jestem na 100% pewny. Za schowek nigdy nie patrzyłem. Pod maską przy głowicy napewno nie ma.
Potrzebuje takie informacje lecz do golfa 4 1,4 16v !!!!! OPEL VECTRA GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana...
Uszczelka pod głowicą albo na bloku.
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Widać kolega słaby tester ma skoro tak wolno odśwież livedata. Tak żeby wyeliminować coś co powinieneś zrobić przy montażu pierwszej pompy czyli czyszczenie baku to podepnij pompę bezpośrednio na króćcach do bańki 5L i zobaczysz, albo będzie chodzić albo masz uszkodzony czujnik w pompie ( w której jest korpus i sterownik a nie głowica).
A w gorszym przypadku uszczelka pod głowicą do wymiany.
Skąd pewność że głowica jest cała? Była sprawdzona w inny sposób niż tylko ''oględziny wzrokowe''
No ok czyli tak ?tylko niech wypowie się ktoś kompetentny bo remont głowicy 600 PLN 🤔
koledzy jeszcze jedno pytanko czy wymiana śrub od głowicy jest konieczna??
Witam koledzy składam silnik z bloku z22yh z głowica z22se, i potrzebuje zewnętrznego koła impulsowego imitujące Wał z22se, pomoże ktoś? Czy ktoś by takie wykonał?
przeciż masz nacięcia na kołach i na głowicy i na bloku
Prawdopodobnie chodzi o pasmo hyperband. Posiadacze starszych odbiorników nie odbierają niektórych programów w paśmie specjalnym. W zależności od producenta i wieku telewizora brak będzie pasma hyperband, a czasami również superband i midband. W większości typów OTV jest możliwe rozszerzenie o kanały specjalne przez wymianę głowicy na tuner z pełnym...
Dokładnie jak napisał poprzednik musi być sucho i koniec - szkoda takiej głowicy zakładać z powrotem na auto. - szkoda czasu kasy i roboty bo za jakiś czas będziesz to robił ponownie.
Po tym jakie świece ktoś włożył chcesz stwierdać jaki masz silnik? Znam mechaniorów którzy rozróżniają świece tylko na takie na klucz 21 lub 16. C20NE ma 115KM, 20SEH 130KM mają inne tłoki, w głowicy może też niewielkie różnice ale z wyglądu ich nie odróżnisz. Poza tym 20SEH już chyba nie jest bezkolizyjny.
W takim razie sa dwa sterownia tak jak pisałem a mase łapie z głowicy , podmień cewke :)
Miałem taki przypadek w Vectra C 1.9 CDTI i pęknięta była głowica na 4 cylindrze.
musisz wymienić uszczelkę pod pokrywą głowicy (tylko bez silikonu!!!)
Masz ten samochód dłuższy czas czy dopiero kupiony? Stuka na górze (głowica) czy na dole (korby)?
Witam posiadam od niedawna Opel Vectra C 1.8 benzyna 140KM 2007rok. Problem jaki się pojawił to nie osiąganie temperatury bądź bardzo wolne osiąganie. Średnio temperatura nie pokazuje więcej niż 75 stopni. Czasami na postoju dojdzie do 80-85 stopni. Wąż od termostatu ciepły, ostatnio zauważyłem również ubytek płynu chłodniczego. Czy do wymiany jest...
Najciekawsze to , że nie wiemy co"wysiadło ' w tych sterownikach. Były sprawdzane ,co nie działa , jakieś uszkodzenia? Skłaniam się ,że coś z masą na głowicy silnika!
Witam, Mam pewien problem a mianowicie, dzisiaj jechałem swoim oplem na trasie i jak zatrzymałam sie pod marketem po zakupy zobaczyłem ze wyciekł cały płyn chłodniczych w ciagu kilku minut. I tu moje pytania: 1. Czy to uszczelka pod głowicą? 2. Jeśli nie uszczelka to co? Wyciek zlokalizowany jest pod termostatem, ale nie z termostatu. 3. Czy to możliwe...
Jak dla mnie to fura już zabytkowa, ale jak dobrze pamiętam to zawory są hydraulicznie regulowane, a głowicę trzeba sprawdzic. Przymiar + szczelinomierz. Jak jest prosta, to nie trzeba.
W oplu jeśli jest wszystko OK to check gaśnie sam, bynajmniej w tym. U mnie przy obrotach do 4tys był uszkodzony czujnik wałka nie wału. Ten w głowicy co jest.
Uszczelka pod głowicą, są bańki w układzie?
Witam ponownie. Po sprawdzeniu ,okazało się że ciśnienie na trzech kolejnych cylindrach wynosi 0,a na czwartym ,od str.aku.,było 25psi.Swiece mokre ,wygląda jakby zachlapane olejem. Po nalaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra ,ciśnienie po chwili kręcenia wzrosło do 125 psi. Jak nalałem do wszystkich i zakręciłem swiece jakiś tam opór silnik stawiał,ale...
Pewnie że może palić 7l LPG, ale zrobisz tak z 50k km i po zaworach w głowicy zostaną tylko trzonki.
W tym silniku o ile pamiętam zawory są tak usytuowane, że podczas planowania można je uszkodzić. Jak szlifierz będzie zbierał 3mm, zamiast kilku setek to i owszem. Podpiera się głowicę na specjalnych pryzmach na jej szczytach, wtedy nie dotyka trzonkami do blatu szliferki. To tak jakby ktoś miał znowu ochotę napisać idiotyzm o rozbieraniu zaworów do...
jeśli się kończy pompa to będziesz miał maleńkie mieniące się opiłki na dnie filtra paliwa jeśli wkład wyciągniesz mnie się to sprawdzało , jeśli były opiłki to po czasie pompa siadała, one zacierają zaworek ten w głowicy pompy pomiędzy rurkami .
nie masz masowania na alternator,przecież widziałes że jest on na simmerblokach(czy jak sie to nazywa) a więc odizolowany od silnika.Połącz alternator(korpus) z jakakolwiek srubą na głowicy linką fi 4mm
a dobrze poskładałes wszystko
A które cylindry nie pracują? Dlaczego była wymieniana uszczelka i czy głowica była planowana ? Zeby otrzymac podpowiedź warto dodać więcej informacji .
Ciśnienie paliwa sprawdzone? I proszę temat poprawić.
Jak masz zawory pogięte powinieneś obróć którymś wałkiem w głowicy bez oporu będzie miał obrót jakieś 60 stopni.
Pytanie brzmi dlaczego się zagotowało?Ktoś sprawdzał sprężanie czy tylko wymieniali bo tak im się zdawało i chcieli zarobić nic nie robiąc?Jak się zagotowało to mógł się silnik przegrzać i n.p. pękła głowica może uszczelkę wydmuchało?
głowica vectra vectra wymiana głowica transit głowica głowica
bramy spawanie plazma panasonic naprawa kupić pralkę miele
sherman migomat falownik solis
Diora ZGC 70-8-904 - czy to dobre kolumny? Dolna częstotliwość (-3dB) Tonsil Bolero 200