Sprawdź przewody podciśnieniowe. Któryś może być przetarty. W szczególności zobacz w jakim stanie jest przewód gumowy łączący korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia...
A gdzie niby jest ten termostat?? Rozbierałem to juz wiele razy i nic takiego nie znalazłem...Rurka z podciśnieniem biegnie do zespołu wyrskowego, dokładniej do miejsca skąd wychodza 3 przewody z podciśnieniem. Jedna z nich steruje EGR-em, druga właśnie ta klapką od powietrza, a trzecia czymś jeszcze... Czekam na dalsze sugestie. Rurka od klapki powinna...
Kolego diagnostyka się kłania,możliwy błąd układu krytycznego 2 ,jak nie masz czym jedz do kogoś,a sam posprawdzaj dokładnie przewody podciśnienia.
Witam. Na 90% zawór EGR jest zapchany ale sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia te od gruszki.
Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
Nie ma żadnych błędów podciśnienia.
Normalnie - albo zamykają szczelnie przepływ, albo nie - wszystkie trzy są identyczne.
Przeczytałem na wielu forach, że to może być jakiś przewód podciśnienia.... To prawda?
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac?
elektrozaworki podciśnienia ?
usterki w centralce nie ma na 100% rozebrałem centralkę i wszystkie luty sprawne przejścia są. Więc odpada. A gdzie znajdę ten przewodzik podciśnienia??
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
a jak je wysterować i ile taki zaworek ma dac podciśnienia?
Inaczej czujnik podciśnienia
Witam potrzebuje schemat układu podciśnienia (przewodów) do vectry B 96r 2.0 cm3 100kW, ponieważ nie wiem skąd wypadły mi dwa przewody gdzieś za kolektorem ssącym jeden gruby gumowy a drugi z plastiku.
Jeśli winny byłby moduł,to chyba byłoby wiecej objawów?? A co do EGR to jak najlepiej go zaślepić?? Moze poprostu zdjąć z niego wężyk podciśnienia??
Musi być podciśnienie.Czasami też regulator puszcza trochę membraną paliwo do kolektora.Sprawdz czy po wyjęciu go nie ma paliwa w środku od strony podciśnienia.
witam kolegów mam problem taki że mechanik pozamieniał mi wężyki podciśnienia i auto faluje na obrotach
Aby to odpaliło są potrzebne trzy rzeczy: paliwo, iskra, kompresja. Obstawiam że nie masz kompresji, ale to Ty musisz to sprawdzić i powiedzieć czego nie ma. Uprzedzam, odpowiedzi typu "wydaje mi się" , "jest ok" nie będą brane pod uwagę.
Było dużo tematów o błędzie 0400 więc poczytaj, generalnie sprawdź czy rusza ci się sztanga na turbo pewnie nie, więc szukaj dalej nieszczelności w przewodach podciśnienia
Kolego sprawdź podciśnienia przy silniku
Zobacz jak zachowuje sie obrotomierz, jeśli coś jest nie tak to wymień czujnik. Posprawdzaj też podciśnienia.
Obejrzyj dokładnie dolot czy gdzieś jakiegoś podciśnienia nie zwaliło.
Jeśli membrany szczelne to źle podłączone zawory lub podciśnienia. Zakładam że podciśnienie ok.
Jeśli zamierzasz samodzielnie pogrzebać przy aucie to polecam kupić wakuometr. Dzięki niemu sprawdzisz układ podciśnienia.
Głupie pytanie, a dobrze podciśnienia pozakładał?
Może jakieś podciśnienie ?
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
Sprawdź dokładnie podciśnienia czy są szczelne i elektrozaworki które sterują podciśnieniami.
SORKA ale jeszcze zapomniałem dodać ze gdy załaczy sie ''awaria" to słychać buczenie elektro-zaworu podciśnienia od turbiny
Przecież tam jest wszystko jak na stole, idź po wężykach od turbiny i dotrzesz do takiego zaworu czarnego i sprawdź jego rezystancję - sprawdź też wężyki często pękają i brakuje podciśnienia
Najpierw diagnoza komputerem. Jeżeli będzie błąd P1220 lub P1222 to tłok w pompie. Sprawdz podciśnienia do turbo!
Podciśnienia sprawdzone wakuometrem i wszystko jest OK
Posprawdzaj podciśnienia tam leży przyczyna.
Opel Vectra B 2.0 DTL Mam problem z brakiem wkręcania na obroty powyżej 2 tys. i bardzo kopci przy dodaniu gazu, wymieniona turbina, bo już puszczała olej, auto na biegu jałowym równo pracuje i nie kopci, jedyny błąd jaki jest to P1220 błąd kąta wtrysku, Kompresja jest 27 bar. Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy...
Sprawsz szczelność układu podciśnienia i sama pompę vacum.
Ten miernik do tego się nie nadaje. Zauważ że to vacuometr i manometr w jednym. Możesz mierzyć ciśnienie do ok 0,7bara oraz podciśnienie. W tej chwili to co zaznaczyłeś jest na skali podciśnienia więc jeżeli wskazówka od zera poszła w prawą stronę to masz powyżej 0,7bara ale tak naprawę ile to nikt nie wie. Jak wskazówka idzie w lewo od zera to mierzysz...
sprawdź przewody od podciśnienia to one często sterują wolnymi obrotami
Witam mam problem z Vectrą B 1.6 16v. Wlaśnie wymieniłem w niej silnik (model x16xel), i nie moge sobie poradzić z podciśnieniami. Czy ma ktoś może schemat do tego modelu?? Ewentualnie gdzie mogę tego szukać??
Pompa znajduje się w głowicy po przeciwnej stronie niż rozrząd, jest przykręcona na 4 śrubki i odchodzą od niej dwa wężyki, grubszy do serwa cieńszy do zasilania elektrozaworów, ostatnio kosztowała 1100,00 zł, możesz kombinować z używką ale to nigdy nie wiesz na co trafisz, przed wymianą tej pompy należy zrobić pomiar podciśnienia wakuometrem.
Witam. Mam problem z Vectra C. Normalnie odpala, ale nie wchodzi wyżej na obroty niż 2800, zimna czy ciepła, bez różnicy. Gdy ruszę autem, to całkowity brak mocy, max 30 km na godzinę, wyżej nie da rady rozpędzić. Błędy, jakie pokazało: P1105-03 P0070-71 P0400-02 P0400-04 Przepływka zmieniana, EGR też zmieniony, zaworki podciśnienia zmienione. Ktoś...
To zobacz co za błąd siedzi w sterowniku, sprawdzałeś przelewy i wężyki podciśnienia czy są całe?
Wymień wszystkie świece oraz usuń nieszczelność na wężykach w okolicy przepustnicy oraz sprawdź szczelność węża podciśnienia do serwa hamulcowego.
Regulator poznać po tym, że jest dobry, jak otwiera się przy około 3 atm bez podciśnienia.
aha czyli kod 42 rozwiklany ale co z tym czujnikiem cisnienia??? macie pomysl?? jak mozna go sprawdzic w warunkach garazowych??? pozdrawiam i dzieki za info... Ten błąd pojawia się również jeżeli przez przypadek masz odłączony przewód (lub przetarty) między MAP a wyprowadzeniem podciśnienia dolotu.
Bodzio ma rację - wężyki podciśnienia nad chłodnicą , często tam sie przecierają.
temat wiele razy poruszany potrzebny tech2 inaczej trudno jest ustalić podam kilka mozliwości : pompa paliwa, przepływka czujnik podciśnienia, zapachany katalizator
Ten luźny przewód jest od zaworu EGR (recyrkulacja spalin) Zalecam zaślepienie tego ustrojstwa i zaślepienie tego przewodu ew. króćca. Ja swego EGRa zaslepiłem i auto nieco żywsze. Możliwe,że sam zawór nieszczelny i to podciśnienie za to "szwankuje". Obejrzyj pozostałe przewody i króćce od podciśnienia. Po latach są twarde i pękają.A już jeśli ktoś...
Posprawdzaj podciśnienia i zaworki sterujące EGRem turbiną i klapami.
Tak jak pisze kolega MartBan, do przeglądnięcia podciśnienia na podszybiu i zaworze nagrzewnicy.
Jeśli wszystkie podciśnienia masz podłączone (servo,zaworki itp) to nie.
Sprawdzałeś czy wężyki podciśnienia nie są zaolejone? Silnik ma swoją moc?
tak to prawda.tyle ze bez vacuometra nie bedziesz w stanie zmierzyc podciśnienia ,które musi być 0,7 bara
Najpierw sprawdź podciśnienia szczególnie te od turbo, bo to wygląda na brak doładowania.
Nagraj filmik i zapodaj go tak będzie łatwiej. Pamiętaj że wtryski gazu chodzą głośniej przysłuchaj się im jak podniesiesz maskę to wyraźnie słychać. Sprawdź jeszcze podciśnienia czy są szczelne.
Mam pytanie do czego służy gruszka przy filtrze powietrza z przewodem podciśnienia? jest bardzo potrzebna?
Jak ze szczelnością dolotu? wszystkie podciśnienia podpięte? Może ciągnie lewe powietrze w okolicy przystawki podającej gaz.
A pompka podciśnienia?,skoro na wolnych to może mała wydajnośc.
Kolego najprościej i najszybciej to będzie podpiąć się pod sterownik silnika i odczytać błędy i sprawdzić parametry czujników, bo tak w ciemno to wymienisz nie potrzebnie cały osprzęt silnika i problem nadal pozostanie.Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź czy nie spadł któryś przewód od podciśnienia.
Podciśnienia są na wszystkich 3 zaworach? Sztangę od turbo wciąga na maxa?
Witam Wymieniłem w mojej vectrze uszczelkę pod pokrywą zaworów . Ale chyba zle podłączyłem wężyki podciśnienia bo silinik wchodzi na wysokie obroty. Jeśli ktoś posiada jeszcze taką vectre z silnikiem 1,6 i gazem proszę o jakąś fotke.
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Jakieś błędy? Sprawdź wężyki podciśnienia, w szczególności ten przy przepustnicy. Świece i kable w dobrym stanie? Jest LPG?
Na pierwszym ogień przeżyj wszelkie wężyki od podciśnienia i odmy. Jaki dokładnie silnik/rocznik samochodu?
kolektor wyczyszczony a zawór jest z auta gdzie dobrze pracował po za tym ma dobrą oporność więc siłą rzeczy musi być dobry . Przepływomierz w parametrach pracuje od 300 do 880 . Błąd występuje zazwyczaj przy wolnych obrotach lub do około 2000 obr\min wtedy gdy egr ma być otwarty. w jakim zakresie ma pracować przepływomierz ??? podciśnienia sprawdzone...
sprawdzone wszystko Taa jasne. Pierwsze co powinieneś sprawdzić to ręczna pompka i to co się dzieje na MAF. Wtedy masz już połowę diagnozy za sobą. Druga sprawa to wartość podciśnienia ,elektrozawór, olej w przewodach,pompa vac, itd.
miałem problem nie lada z tym autem wyskoczył błąd p0505 przyczyna u mnie było kilka popękanych wężyków od podciśnienia podstawa sprawdzenia, styki wypalone w komputerze dokładnie nóżki przy kostkach po upalane da się to samemu zrobić no i oczywiście uszkodzona guma przy kolektorze ssącym cały koszt to 25 zloty i po problemie tylko ze jest to bardzo...
A jaką masz średnicę palnika w mixerze?? Jeśli śrdnica będzie za duża do danego modelu( i pojemności) to mixer nie wytworzy potrzebnego podciśnienia i będą właśnie takie objawy... Pozdrawiam
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
Masz zbyt małe podciśnienie vacc (pokpa nieszczelność) ,gruszka nie pada.
Sprawdź podciśnienia, ale najlepiej będzie jak zaczniesz od sprawdzenia błędów
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
Sprawdź podciśnienia a w miarę możliwości odczytaj błędy. Błędy sprawdź gdy check miga i po skasowaniu.
Megakreator podaj numery błędów. Być może tylko czujnik położenia wału. Faluje na wolnych? Mario posprawdzaj wszystkie podciśnienia, te na podszybiu też i szczelnośćmembrany w siłowniku zmiennej geometrii
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
Przepraszam długo mnie nie było (urlopik) tak powracając do tematu po zdjęciu dzisiaj kolektora dolotowego, przyjrzałem mu się dokładnie i zauważyłem w środku są dwie klapy którymi sterują dwa osobne podciśnienia, tylko że one nie zamykają bezpośrednio do lotu jak przepustnica, tylko przelot z prawej strony do lewej. postaram się jeszcze w tym tygodniu...
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Okazało się, że jeden z przewodów podciśnienia mi wypadł bo kolanko było lekko pęknięta, teraz autko śmiga jak dawniej :)
Kolego (at)bartez844, Nie zawężaj zagadnienia kodu P0400 do "egr", temat jest szerszy. Wciśnij szybko kilkuktotnie pedał h-ca na biegu jałowym silnika w "podmęczonej" np. vectrze, zapali lampkę i zapisze P0400. I co , EGR ? Do autora wątku. W pierwszej kolejności sprawdź poprawność podłączeń rurek podciśnienia. mogą być pomylone. Dalej wakuometr i pomiary.
sprawdź czujnik podciśnienia w kolektorze i luty w ECU w 1.6 to można powiedzieć normalka
Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków? Tak dokładnie! Nie wiem czy zauważyłeś gdzie tam są wpięte przelewy, a są do zasilania pompy, czyli jesli masz nawet najmniejszą nieszczelność na przelewach to całość spływa z pompy i filtra do baku. Nie można powiedzieć aby to było inteligentne ale jednak...
Miałem 3 lata Corsę C 1,7 DI, silnik Isuzu i wymieniałem tylko filtry i olej :) Dodano po 1 Spalanie 5l/100 km. Minus, w zimę dość długo się nagrzewa. I ta dziwna pompa podciśnienia z tyłu alternatora cieknie.
Nie znam się na naprawie też temu zakładam temat. To jak sprawdzisz zawór EGR o którym piszą?Dodał bym do tego jeszcze podciśnienia i "n75" Jak i to czy sztanga porusza się płynnie i czy jest zaciągana po odpaleniu.
Samochód (vectra 97r 2,0 dti) normalnie jeździł, zgasiłem go i później już nie chciał zapalić. cały czas miga ta żółta kontrolka od silnika, normalnie rozrusznik kręci i nie chce załapać. wcześniej na niskich obrotach świeciła mi się ta żółta kontrolka i na diagnostyce wyszło ze podciśnienie mam słabe. prawdopodobnie przez podciśnienie. ale później...
Auto stało długo i najprawdopodobniej sparciały gumowe wężyki, możliwe że i membrana przy klapach zawirowań (ona już tak ma). Wszystko da się prosto sprawdzić i metodą eliminacji znaleść nieszczelność. Sugerują to błędy EGR i przepływomierza właśnie, spadek podciśnienia w układzie VAC powoduje zamknięcie EGR w pierwszej kolejności (najsztywniejsza membrana)...
Na pewno pęknięty przewód przy servie. Wspomaganie hamulca tam dochodzi taki sztywny przewód. Tu gdzie pompa hamulca. Sprawdź ciągłość tego przewodu aż do wakopompy (pompy podciśnienia) po drodze pewnie się rozgałęzia ten przewód do czujników itd. sprawdzić szczelność tych przewodów.
Jeżeli sterowanie jest podciśnieniem, to nie.
Po pierwsze-Vectra A c16nz nie ma czujnika temp.powietrza zasysanego i w tym momencie sterownik podstawia wartość domyślną,stąd głupoty na ekranie.Olej to i już. Po drugie-to nie wskazanie ciśnienia paliwa,a podciśnienia w układzie ssącym. Za małe to podcisnienie,wartość prawidłowa oscyluje w granicach 40kpa na biegu jałowym.
Nie widziałem jeszcze zaślepionego EGR w dth, chyba że chodzi wam o wężyk podciśnienia, a dwa to raczej ECU wyrzuci P0400, bo P0100 to od przepływki
Sprawdz węzykiem i ustami czy masz szczelną membranę EGR i siłownika kolektora. Jak masz wakuometr czy masz odpowiednie podciśnienie z króćca pompy vac.
Witam mam podobny problem z saabem 1.9 tid. Wszystko niby działa podciśnienia ok gruszką ładnie pracuje a wąż do przepustnicy po przegazowaniu miękki. Moje pytanie czy u ciebie też tak było.
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
jeśli mogę odnowię temat vectra B 1.8 silnik x/z18xe1 benzyna gaz polift 2000r. brak ogrzewania climatronic posiadam manualny, wymieniony zawór trójdrożny, wymieniony termostat, wymieniony elektrozawór na podszybiu skutki weże doprowadzające do nagrzewnicy i odprowadzające w komorze silnika ciepłe, w kabinie koło nóg pasażera na wyjściu z nagrzewnicy...
Witam mam ten sam problem gdyby była wina kompa i resetu to przekładałem z jeżdżącego auta i nic nie pomogło ,Ja myśle że umnie ktoś przewody podciśnienia pozamieniał niemam gdzie podejżeć jak powinno być .Może ktoś ma schemat tych podciśnien ???
Regulator ciśnienia na listwie nie popuszcza Ci paliwa na podciśnienie?
Prawdopodobnie cofa Ci się paliwo do zbiornika. Sprawdź czy w zbiorniku nie robi Ci się podciśnienie.
Witam.Zacznij od podciśnienia vacu.Pompa jest po to zeby wytwarzała stałe podciśnienie bez zadnych wahań.Sprawdzić cały układ podciśnień a nie tylko turbo.Ciśnienie turbo rzeczywiste od ok.2000obr. pomiędzy 1.0-1.2 pedał w podłodze.
witam ,mam problem z układem podciśnienia w vectra c 2.2 dti 125KM.Problem polega na wywalaniu trybu serwisowego przy ciągłej jeżdzie na trasie itp przy stałych prędkościach.Doszedłem że os nie tak z układem podcisnienia i feralnymi zaworami.Wydaje mi się że brakuje czegoś na kolektorze ssącym i coś nie tak z zaworami.Ktoś wie jakie powinny być zawory...
Po pierwsze to czy napewno masz przepływomierz czy czujnik temperatury + czujnik podciśnienia podciśnienia. Po drugie jak chcesz oszukać przepływomierz ??? Musisz jeszcze wziąć pod uwage że są dwa typy przepływomierzy - stałotemperaturowe i stałoprądowe. A po trzecie to DOHC ma racje.
czujnik podciśnienia vectra przewody podciśnienia vectra zawór podciśnienia vectra
listwa maskująca schemat instalacja lampa bluetooth kompatybilność
mikrokomputer cobra1 resto quality
Brother Super ACE 2 – wyświetlacz działa, klawiatura nie reaguje, opłacalność naprawy Telekodowanie zabezpieczone PSA – błąd brak konfiguracji po zapisie DiagBox, BSI, ECU