Witam! Tutaj znajdziesz jak podłączyć ten wyświetlacz: http://studio24.prv.pl/ Pozdrawiam
Jak wyżej napisałem, jest to spowodowane pewną bezwładnością termostatu, zamyka się i otwiera ciągle.
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
jeden przewód to masa-brązowy drugi (brązowy z kolorem) to sygnał -powinno być tam napięcie ok 5V rezystancja czójnika to ok3500Ω w temp 20°C.
http://obrazki.elektroda.net/45_11742206... http://obrazki.elektroda.net/45_11742206...
Raczej wskaźnik lub obwód czujnika temperatury.
przed chłodnicą,za atrapą.
Pogulaj sobie na schemat B24 to czujnik temp. Poza tym jaka jest różnica pomiędzy wskażnikem a miernikiem? http://obrazki.elektroda.pl/9620049400_1...
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
To zależy w której vectrze, w A między błotnikiem a zderzakiem z lewej strony jest czujnik temp. zewnętrznej, od spodu widać czarną kostę o wymiarach ok. 1x1 cm W 95 roku BYŁY TYLKO VA!!!VB produkowano od 96 roku ;)
Dokładniej w zderzaku w środkowej części .
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
Ponieważ jest inny wlot powietrza z przodu, ja bynajmniej nie spotkałem się z autem, w którym jest stała temperatura bez rozróżnienia na zima czy lato. (Czy to opel astra czy audi a3, skoda octavia, citroen berlingo). Jedyne co to możesz kupić osłonę zimową na przód zderzaka ponieważ są takie uznane przez producentów. Wszystko jest sprawne w Twoim autku...
W oplowskich 1.7 D niektórych czujnik temp oleju służy do zmniejszania mocy (poprzez zmniejszenie dawki paliwa) gdy olej robi się zbyt gorący..
Jest dobrze, to musi być normalna temperatura dla tego silnika. Gdyby wartości przekraczały 110 stopni i się utrzymywały to można się martwić, a tobie nawet do 100 nie dobije.
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Może uszkodzony czujnik temperatury?
w którym miejscu wiązki jest wpinany owy czujnik Nie jest wpinany, tylko wchodzi do wiązki obok akumulatora. Najlepiej zdemontować akumulator i dokładnie oglądnąć wiązkę. Dodano po 19 Tam powinna wychodzić instalacja do czujnika (kabel z wtyczką na dwa piny)
pewnie uszkodzony czujnik,mam mieć okolo 100 om przy 90 st,cels. Jako typ zamienny jest 1.830.005 z EPS
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
Najpierw napraw problem z czujnikiem temp. zewnętrznej (sprawdź instalację, ew. wymień czujnik). Potem testuj klimatyzację/ogrzewanie, manualna nie ma czujników temperatury w nawiewach tylko dwa serwomotory ustawcze do rozdziału powietrza i mieszalnika ciepło/zimno + jedno połączenie z BCM (możliwe że to sygnał temp. zewnętrznej - ale brak info o tym...
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
Witam. W samochodzie Opel Vectra C z 2002r. z silnikiem Z18XE z klimą, wskaźnik temperatury na desce po ustaleniu się temperatury pracy silnika pokazuje uparcie 75 stopni (oscyluje 73 - 77). Po wyłączeniu rozgrzanego silnika (nie pracuje pompa wody), dochodzi do max. 80 stopni. Pierwotnie sądziłem, że to wina termostatu, więc wymieniłem wkład - wskazanie...
Warto sobie włączyć menu serwisowe w kompie tam lepiej widać temperaturę.
Napisałem,że hallotronowy,bo tak jest opisany w danych TIS-a opla. Czyli zmienna rezystancja,przy zmianie temperatury silnika jest oznaką jego uszkodzenia-czy dobrze myślę :roll:
Może zmienić czujnik temperatury ?
Może warto zrzucić boczki spojrzeć na te mechanizmy? Silnik nie ma tendencji do słabnięcia, jeśli jest sprawny. Wystarczy, że ktoś radośnie nasmarował mechanizm smarem, który gęstnieje na mrozie.. Do tego samo zużycie mechanizmów. Sprawdź też, jak pracuje mechanizm zasilając silnik na krótko, bezpośredni z akumulatora. Możliwe, ze masz już duże spadki...
Pasek który ślizgał i popiskiwał od dłuższego czasu nie nadaje się do naciągania/chociaż można sprawdzić czy nie ma spalonych boków/ natomiast spotykam się z zasadniczym błędem ponieważ założony nowy pasek powinie być po około 3 tygodniach dociągnięty kiedy się ustabilizuje jego długość .natomiast mało kto to robi i dlatego następują tak szybkie zużywania...
97stopni
P1110 - odłączałeś wtyczkę od elektrozaworka to masz błąd. Czujnik temperatury oleju napraw to będzie lepiej jechał.
koledzy z forum opla sugerują mi że to może być brak styku przy wyświetlaczu , teraz jest taki objaw ,że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon bez odpalania silnika temperatura znika ,natomiast jeżeli włożę kluczyk i zapalę radio to pokazuję temperaturę tak samo jest jak wcisnę guzik do podświetlenia wyświetlacza to pokazuję temperaturę, czy to...
tam nie ma żarówki to jest wyświetlacz
czujnik temperatury.
Na dolną +10V, na prawą (albo lewą) masa, na pozostałą czujnik połączony jednym końcem z masą
Problem polega na tym, że z chwilą przełączenia się z benzyny na gaz silnik pracuje nie równo.Tak się dzieje przez ok. 15 sek. później wraca do normy.Na ciepłym silniku nie ma takiego problemu.U gazowników po podłączeniu pod komputer twierdzą że w instalacji jest wszystko ok ,dotyczy to samochodu opel vectra b 1,6 16V ecotec
Może na początek wypadałoby sprawdzić czujnik temperatury?
Czujnik wody 2,5 vectra przepala się cały czas. Wymieniłem już piąty z kolei i po jednym dniu użytkowania dzieją się cuda a mianowicie na komputerze pokazuje mi najpierw 214 stopni na plusie a po jakimś czasie wpada na minus 30 lub 33. odłączyłem czujnik dwu pinowy i temperatura jest -3 cały czas. Proszę o pomoc bo nie wiem co może być przyczyną , czy...
Witam! Mam problem z nagrzewaniem się silnika, w samochodzie zainstalowany jest gaz. W czasie jazdy silnik utrzymuje temperature 92-97 stopni i się waha w zależności od obrotów silnika oraz od temperatury zewnętrznej powietrza, jak jest gorąco na zewnątrz to pokazuje 95-97 stopni, wymiana termostatu nic nie zmieniła. Wogóle Jaka powinna być utrzymywana...
Albo czujnik albo wskażnik kwestia sprawdzenia 3 min roboty.
Ewentualnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej, nie zawsze wychodzi na diagnostyce obd
Termistor to termistor, co najwyżej może mieć inną rezystancję znamionową. W większości pojazdów stosowane są termistory NTC wiec tu będzie podobnie. Weź jakiś potencjometr i ustaw go tak aby wskazywało 20 C, odczytaj jego rezystancję i taki kup termistor, albo niech ci ktoś zmierzy rezystancję oryginalnego czujnika. Ja bym kombinował i nawet rozwiercił...
myślę że że masz wersję bez w/w czujnika, i nie ma on żadnego wpływu na funkcję regulacji temperatury wewnątrz pojazdu.
Witam to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. W zeszłym roku w zimie przełączenie na gaz następowało po przejechaniu około 1 do 2km teraz muszę przejechać jakieś 5km a jeszcze nie ma minusowych temperatur. OP-COMEM sprawdzałem temperaturę silnika w momencie przełączenia i przełączył się na gaz po przekroczeniu 60stopni wskazanych przez program....
Tak obydwa węże są gorące tak, że nie da się ich dotknąć. Płyn w zbiorniczku normalnie się przelewa nie jakoś szybko ale się przelewa. Pod maską jest tak gorąco a w zbiorniczku jak odkręcę korek to płyn aż się gotuje, ale w kabinie leci trochę cieplejsze powietrze i nie uruchomił mi się w ogóle wentylator od chłodnicy. Już nie wiem co to może być, może...
czujnik był sprawdzany-temperatury?
Do sprawdzenia/podmiany czujnik temperatury.
Pozostaje do sprawdzenia czujnik temperatury oraz sam wskaźnik.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Jak sie nie dowie? ja zarówno z wyświetlaczem jak i centralnym zamkiem nie miałem zadnych problemów. Czasami też warto zapytać. A tak wogóle pasjonaci też maja problemy ze swoimi samochodami i też wspólnie roziwązuja. Nie wiem jak na innych forach pasionatów ale vectraklub organizuje też spoty techniczne w których nawzajem sobie pomagamy.
A czujnik temperatury?
a może czujnik temperatury dynda na kablu i pokazuje temperaturę powietrza ? ;)
Problem był z czujnikiem temperatury
Prosta sprawa kupujesz w sklepie elektronicznym ''przycisk chwilowy rozwierny'' i montujesz go szeregowo z czujnikiem temperatury. Proste.
Słabo grzeje czy słabo pokazuje wskaźnik temperatury
wszystko ok z temperaturą
Witam. Gdzie znajduje się czujnik temperatury w Oplu Vectrze b 2.5v6, który wysyła sygnał do kompa?
Ale to masz kłopoty z rozruchem rano , po nocy czy w ciągu dnia również . Przy jakiś temperaturach ?
Twoja sprawa,czy wymienisz w ciemno ten czujnik.Jakby wina była świec to im zimniej tym ciężej by palił.Twój pow. 5*C ma problem.Sterownik nie jest na tyle inteligentny żeby diagnozował się lepiej niż mechanik.Trzeba zobaczyć jaką widzi temperaturę silnika.Może być,że gdy ma te 5*C twierdzi,że jest powiedzmy 17*C i będzie ciężko palił.Czujnik ok. 50pln.
Napięcie zasilania czujnika ( przy otwartej wtyczce) ile jest? Zarówką 20W (dziwna jakaś) nie sprawdzisz tego.
Po pierwsze nie wiesz czy miałeś założony oryginał. Będzie trochę przy wyższej temperaturze się otwierał ale to nie apteka.
Siema, mam problem z opel vectra b 1.6 8v. Temperatura dochodzi do 90 stopni , silnik gaśnie i rozrusznik ciężko chodzi tak jakby zatarty , jak ochłodnie to zapala normalnie .
Według mnie zapowietrzony jest układ chłodzenia (konkretnie nagrzewnica). Po otwarciu dużego obiegu opory przepływu przez chłodnic są mniejsze i przez to cały obieg zamyka się przez chłodnicę i przepływ przez nagrzewnicę maleje lub ustaje. Po zamknięciu (przymknięciu) termostatu przepływ przez nagrzewnicę jest wznawiany. Czysta fizyka.
Od pewnego czasu mam problem z samochodem (Opel Vectra B2.0). Temperatura płynu w chłodnicy wzrasta powyżej 90 © dochodzi prawie do 100. Przy 90© włącza się wentylator a mimo to temperatura nie spada. Przy wysokiej temperaturze silnik dziwnie chodzi (słychać jakieś szumy i mam wrażenie, że silnik traci moc). Jaka może być przyczyna ?
No właśnie nic takiego nie miało miejsca ostatniej zimy, pomimo tego, że temperatury były niższe.
Kolego a czym to czytasz? Juz trochę robię przy samochodach i nie spotkałem sie z takimi wartościami temperatur.
Warto sprawdzić jaką temperaturę widzi licznik.
Jeżeli już to nie Tdi tylko DTI Sprawdzić jaką temperaturę widzi
Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Czujnik temperatury płynu - wpięty w B3 ECU Prędkościomierz - wpięty w pin 7 ABS Obrotościomierz - wpięty w 88 pin ECU (nie tylku tu) Stan paliwa - bezpośrednio z czujnika w zbiorniku. A na marginesie - czemu nie ma odczytu stanu paliwa. Przecież jest to układ poza elektroniką. Czyżby brak masy, zasilania czy przerwa w obwodzie? No ew. uwalony wskaznik...
Czujnik temperatury był sprawdzany?
Na allegro są do kupienia oryginały + wtyczka ale szukać mi się nie chce.
witam jestem w prawdzie nowy:) dam CI rade:) jedź na kompa i niech zrobi adaptacje klimy, przywróci ustawienia pierwotne>> powinno pomóc
1sze czujnik położenia wału 2gie przepustnica 3cie czujnik temperatury
troszkę ubywa , ale to wydaje mi sie ze z innego powodu, cieknie pod czujnikiem temperatury
Dzięki za linka ale... ja nie mam pinu 6go(zdjęcie) i nie ma tutaj wzmianki o pinach dla czujnika temperatury
Zostalo mi jeszcze do zrobienia ogrzewanie bo praktycznie jak by go nie bylo ,linka ręcznego do założenia i czujnik temperatury
A jakich konkretnie parametrów, bo ja stawiałbym na konieczność sprawdzenia odczytu temperatury w chwili wystąpienia usterki i porównania jej ze wskazaniem na desce rozdzielczej może czujnik podaje sygnał ze temperatura przekroczyła poziom krytyczny...... wczoraj udało mi ssie w trakcie zdarzenia podjechać i podłączyć pod komputer, błąd tak jak pisałem...
Pasuje to zapiąć pod komputer i odczytać błędy może się coś wyjaśni,co do wentylatora,to możesz mieć uszkodzony czujnik ,albo niepewne połączenie czujnika temperatury na termostacie,jak coś to zadzwoń postaram ci się pomóc
Witam. Gdzie znajduje sie czujnik temperatury silnika, ten ktory podaje sygnal do ECU czyli do komputera i jak wyglada? Czy ma dwa, czy jeden pin na kabel? Vectra B 1,6 16v rok 1996.
To czujnik wymień.
Ok dzieki,chyba bede musiał pomyslec cos w tym kierunku bo co do tych pomiarów to niebardzo wiem jak to posprawdzac.Będe musiał sie gdzies wybrac z tym albo dorwac inne czujniki i powstawiac w miejsca tych i to posprawdzac bo chyba inaczej to sobie z tym nie poradze;/ Dodano po 11 A jeszcze mam pytanko bo mam tez vectre 4x4 z silnikiem 2.0 tylko ze...
nie wiem czy to normalne aby temperatura trzymała się miedzy 30-60 stopni(oczywiście zimą). [/b]
Kadett-nie wiem.Corsa,Astra,Vectra-5 kom w temp.25st.Na próbe wkładam opornik 4,7 k i pokazuje 22 st.
Niestety w zegarach jest tylko wskaźnik i należało by sprawdzić czy temperatura pokrywa się ze stanem faktycznym.
czy na wyswietlaczu elektronicznym w oplu vectra b oprocz temperatury powietrza, godziny, daty oraz (w przypadku oryginalnego radia) informacji rds mozliwe jest wyswietlenie jakichs dodatkowych imformacji?np. na temat spalania czy podobnych?
Czujnik temperatury otoczenia znajduje sie pod przednim zderzakiem po prawej stronie.
co to znaczy ze jest zle opisany jest czujnik temperatury?
Ludzie nie używają klimy przez ponad pół roku i nic się nie dzieje. Nawet gdyby chcieć ją raz na jakiś czas uruchomić to się nie da bo czujnik temperatury przy ujemnych temperaturach na to nie pozwoli. Najważniejsze żebyś miał szczelnie uszczelniony układ, aby nie zabrudzić układu.
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
witam faktycznie czujnik temperatury poszedl... ale juz jest ok dzieki za pomoc . pozrawiam
Witam serdecznie. Mam problem ze wskaźnikiem temperatury.Po włączeniu zapłonu wskaźnik (silnik jest zimny) temp. zasówa na maxa!!! Nie wiem co jest grane. Sprawdziłem ciągłość przewodu od czujnika do tablicy i jest ok. proszę o poradę.Pozdrawiam ps: jak zmierzyłem miernikiem napięcie między wtyczką kabla a czujnikiem miernik wskazał mi 0,6 V:-(
Opcja czwarta: na zimnym odepnij wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź jak odpali.
Wymień żaróweczkę.
albo termostat uszkodzony, albo wentylator za późno się włącza
czujnik temperatury silnika dla EJS!nie ten co włancza wentylator!!! sprawdz ten czujnik!!!jak dobrze pamiętam to jest on z lewej strony głowicy,niebieska oprawka,opór jego zmienia się z temperaturą.
Czujnik temperatury do sprawdzenia.
Jak mówisz że przy niskich tylko nie działa to tak będzie w vc A co do temp nie pomogę bo nie wiem przy jakiej. Obstawiam że to 16st ale mogę się mylić.
Wybacz źle przeczytałem to temperatura wody Nie mam temperatury silnika
Powietrze do układu paliwowego dostawało sie przez filtr paliwa a właściwie jego obudowę . Flitr został wymieniony na stały nierozbieralny aluminiowy i teraz zamarza mi paliwo przy dużych ujemnych temperaturach
temperatury vectra vectra wskaźnik temperatury czujnik temperatury vectra
mieszanka paliwo prześwietlenie kamer zmywarka whirlpool wirnik pompa
pastuch elektryczny pastuch elektryczny
Bosch EDC16CP39 ECU File Download: OEM, Tuning, Risks, Legal Sources Renault Clio III – alarm sam się uruchamia, fałszywe wyzwalanie, czujnik maski, UCH