Nic nie wyleci. A nawet jak by miało to kolega będzie chyba robił na czystym stole to wszystko i delikatnie powoli rozkręcał a nie tak na uraa. Ja przynajmniej tak robię jak coś pierwszy raz rozbieram. Odnośnie schematów poszukaj na forum i necie są dostępne katalogi czesci gdzie masz rozrysowaną cała pompę i to powinno ci wystarczyć.
Uszczelka to jeden z elementów który może dawać takie objawy a test jest bezinwazyjny więc warto to sprawdzić. Nie zawsze musi być masło zależy w jaki sposób uszczelka puści. Druga opcja to uszkodzona pompa wody.
witaj dokladnie dwa dni temu zlorzylem silnik w vectrze a 1.8 8v z 92r. mialem identyczny problem tylko ze u mnie to byla uszczelka pod glowica,po rozebraniu silnika okazalo sie ze mam zawalone kamieniem kanaly chlodzenia w bloku.niechce cie stresowac ale to moze byc przyczyna,moja nie grzala nawet a dolewanie plynu bylo masakrycznie czesteod dwoch...
Prawdopodobnie uszczelka pod Głowica.
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
kolego sprawdzi czy nie przybywa ci oleju ,sprawdzi czy nie masz wycieków płynu ,ale z tego co piszesz to będzie uszczelka pod głowicą
Miałem taki objaw i nie bylo to takie straszne. Po prostu uszczelka pod głowica do wymiany.
Po cholere pompe wody zmieniales, to napewno nie to. Zalezy jak ci sie zapowietrza, czy rosnie cisnienie w ukladzie ? Plynu ubywa ? Jezeli tak to pewnie masz uszczelke pod glowica padnieta. Ale to mozna zweryfikowac np wtykajac sonde analizatora spaliln do zbiorniczka wyrownawczego.... Jak pokaze HC i CO to na bank uszczelka / glowica...
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Poxipolem to można mamie ucho od kubka przykleić... Możesz tą myśl rozwinąć? Uszkodzona uszczelka + uciekający masowo płyn to albo woda w płynie albo płyn i mydło w oleju. Kolego lakzop , odrobinkę nt benzynowych silników Opla wiem. Wracając do wcześniejszego mojego posta, proponuję na ledwo dokręconym korku zbiornika wyrównawczego powtórzyć wszystkie...
Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. OK TYLKO CZEMU AUTOR POSTU PISZE ŻE : szczelność serwa i przewodu dochodzącego sprawdzona Podyskutuj jeszcze trochę. Tam jest jeden moduł wzmacniacza iskry dla wszystkich cylindrów - czemu miały nie działać tylko dla 4-go? Vectra b (x16sz) to nie to samo co Astra c18nz....
Oczywiście że tak, nie napisałeś jaki silnik ale w świetnej większości są podobne rozwiązania, proponuję tylko uważać na jakość uszczelki tanie zamienniki nie zdadzą egzaminu. pozdr
Z tego co wiem to rozbryzgowo są smarowane tylko cylindry i zawory. Olej nie powinien chlapać z korka. Jeśli masz doświadczenie to możesz sprawdzić na słuch, ale bez rozbierania najbardziej miarodajna metoda to ta kolegi faziczka. Ewentualnie możesz zdjąć pokrywę zaworów - jeśli masz taką możliwość - i zobaczyć czy nie ma śladów zużycia na wałku rozrządu....
Na twoje życzenie coś podpowiem ;-p ad 1) Odpowiedzialny jest za to zawór fazy ciekłej, jeśli przepuszcza to zalewa ci gazem. To AT07? Jak tak to spokojnie można regenerować, taki ostatnio robiłem, tylko osobno jest uszczelka płaszcza wodnego. ad 2) Ja do regulacji wykręcam ją na maximum, potem po regulacji, ustawiam tak, by prawie nie przytłumiała...
tak na marginesie, auto kosztowało mnie 2000zł; wymieniłem już dwa przeguby napędowe [w autoryzowanym Oplu] rachunek 465zl; teraz czeka mnie sprzęgło: LUK 335zł + 390zł robocizna [w aut. Oplu]. Ta uszczelka chyba dopełni czary goryczy. A jeszcze z majem przyjdzie wymiana oleju i przeglądy gazu/pb... Nie wiem czy opłaca się inwestować bo i tak pojeżdże...
Witam, Mam pewien problem a mianowicie, dzisiaj jechałem swoim oplem na trasie i jak zatrzymałam sie pod marketem po zakupy zobaczyłem ze wyciekł cały płyn chłodniczych w ciagu kilku minut. I tu moje pytania: 1. Czy to uszczelka pod głowicą? 2. Jeśli nie uszczelka to co? Wyciek zlokalizowany jest pod termostatem, ale nie z termostatu. 3. Czy to możliwe...
Uszczelka to normalne że nowa.egr jest ok.nie ma dpf fap I srap.czyms tam odkręcę obudowę rozrządu jak pogoda się uspokoji. Dodano po 5 Dziurka w przepustnicy drożna była.ale przepłukałem wd40.
Temat uważam za zamknięty- przyczyną była...... :? uszczelka głowicy.
Vectra b 2.2 16 v 147 km .Witam nagle podczas jazdy silnik stracił moc i zaczął głośno chodzić jakby na 3 cylindry ,myślałem że poszła uszczelka pod kolektorem ssącym ale to jednak nie to ,cewkę podmienilem ,świece wymieniłem i nic .załączam link do filmu z pracy silnika .proszę o pomoc https://filmy.elektroda.pl/35_1714239777...
Uszczelka po wielozawór jest do wymiany ale czy podczas tankowania gazu jak zbiornik jest pełny było słychać pojedyncze pyknięcie czy raczej chrobotanie? Jak to drugie to do wymiany jest także wielozawór. Sprawdzanie na spraye można o kant .... rozbić. Mi nic nie pokazywało (nie robiły się bąble) a na przeglądzie miernik ciągle pokazywał wyciek. Proponuje...
https://filmy.elektroda.pl/35_1676050143... Dodaje film Dodano po 22 Czy to ma tak syczeć? Nawet po przełączeniu na LPG syczy.czy po poprostu uszczelka jest niedobra???
T5 1.9 td PD Skropliny w zbiorniczku i lekki, naprawdę lekki osad brudu/ mazi w zbiorniczku. Dodatkowo dymił na biało nieprzepalonym paliwem. Z założenia miała to być tylko synchronizacja rozrządu ... powinno to załatwić sprawę. yhy ... nie ! Po ściągnięciu pokrywy głowicy, wyszło, że wałek coś nie bardzo wygląda... Później już poleciało z górki :D...
Przewodów nie odkręcałem bo EGR jest z przodu i jest do niego dobry dostęp. Odpinałem dwie rurki , odpiąłem wtyczkę , wykręciłem dwie śruby i EGR wyszedł. Nie wiem czy tak ma być ale z tego wężyka po lewej stronie jak go wyjmowałem wylało się trochę płynu chłodniczego. Ponawiam pytanie , czy pomiędzy EGR a blokiem przepustnicy powinna być uszczelka...
Witam Vectra c 2004 1.8 122KM bez EGR szarpie na biegu jałowym. Ewidentnie za dużo powietrza. Po odpaleniu ok 30KG/H póżniej spada do 20. Przepływomierz podmieniony na jeden nowy zamiennik drugi oryginalny, na wszystkich te same wskazania. Sondy ubogo obie ok 20mV, po podaniu plaka w dolot wszystko się stabilizuje, sondy zaczynają pracować prawidłowo....
w zasadzie możliwości są trzy...1-pompa wodna, 2-króciec nad alternatorem, 3 -najgorsza w tym momencie to uszczelka pokrywy rozrządu...
Problem leżał po stronie instalacji LPG, pech chciał że mi padł komputer od gazu i zaprowadziłem do innego gazownika (polecił mi go kolega) on założył nowe wtryskiwacze nowy komputer i całą wiązkę jedynie została butla i reduktor po tej wymianie auto nie do poznania, pojeździłem 2 lata i nic się nie działo aż pewnego dnia jechałem do pracy i auto straciło...
witam zrobiłem głowice poniewaz były wypalone zawory głowica sprawdzona złożyłem na nowych uszczelkach i śrubach po odpaleniu auto kociło na biało lecz myslalem ze sie to uspokoi ale nadal kopci na biało lekko gryzącym dymem co możę być uszkodzone czyżby uszczelka ?
Uszczelka na pewno przepuściła olej do płynu chłodzącego i teraz pytanie czy kompresja przy walniętej uszczelce powinna być mimo wszystko dobra czy wtedy już jest zła?
a ta uszczelka sprawdzona ?
uszczelka .!
Witam mam problem moje signum 1.8 Benz 122km gdy odpali się na zimnym silniku chodzi nie równo falują obroty gdy da się gaz do dechy to puści niebieski dym i śmierdzi benzyna. Gdy się jedzie nim na zimnym silniku trzymając równo gaz to autko jakby samo dodawało gazu szarpie. Gdy się nagrzeje wszystko ok. Robiłem już dużo rzeczy uszczelka pod głowica...
Rozebrałem go uszczelka jest przerwana i szukam uszczelki ale nie mogę jej dostać bo ponoć tylko opel stosuje ten wymiar szyber dachu no i nie mają w serwisie ani w punktach zakładania szyber dachów. Biorę jeszcze opcję ewentualnie zaklejenia go na stałe chociaż bym nie chciał ale....
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Po przejechaniu 4tyś km płynu chłodniczego może ubyło pól cm albo i nie więc uszczelka ?>
Panowie jeśli chodzi o śruby to oczywiście że będę zakładał nowe w innych autach jak zmieniałem uszczelkę to zawsze z nowymi szpilkami - dla mnie to oczywiste. A uszczelka będzie zmieniana z powodu wycieku oleju. P.S. silnik X16xel jest kolizyjny, rozrząd zawsze sam w swoich autach zmieniałem, więc proszę ... te teksty na temat lektury i cudowania ze...
Mam vectrę b 2.0 16v silnik ekotec z instalacją lpg koltec od jakiegoś czasu instalacja zaczęła szwankować po przełączeniu na gaz auto często gaśnie nadmieniam że na paliwie jest ok.Jak nie zgaśnie i chodzi to chodzi tak jakby nie na wszystkich garach szarpie przy przyspieszaniu przebiera zbiera się jak by się dławił. Po dodaniu gazu przy przechodzeniu...
chyba łatwiej będzie wykręcić wtryski niż świece żarowe... jak dalej ciężko kręcić wałem no to miska oleju do ściągnięcia i popuszczać panewki korbowodowe po kolei i sprawdzać kiedy będzie lekko, to tą panewkę złapało, może jeszcze nie być tak źle, czasem wystarczy czop wału papierkiem ściernym przelecieć, założyć nowe panewki i jeszcze pojeździ :)...
witaj miałem podobny problem , u mnie felerna okazała się uszczelka pod głowicą sprawdz stopień sprężania na zimnym i czy nie robi się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego powodzenia
a moga byc to zle uszczelniacze zaworowe?bo uszczelka byla wymieniana i caly rozrzad
Witajcie. Takie pytanie, oddałem 3 dni temu na sprawdzenie wydechu, a szczególnie kolektora wydechowego w Vectrze C 2,0T są moim zdaniem jakieś przedmuchy. W serwisie zadzwonili na drugi dzień, że koszt rozbiórki będzie wynosił 700 zł czy się zgadzam? Pytam czy uszczelka wydmuchana, czy co się stało, no nie wiedzą, że to trzeba rozebrać. Nazajutrz kolejny...
Witam posiadam od niedawna Opel Vectra C 1.8 benzyna 140KM 2007rok. Problem jaki się pojawił to nie osiąganie temperatury bądź bardzo wolne osiąganie. Średnio temperatura nie pokazuje więcej niż 75 stopni. Czasami na postoju dojdzie do 80-85 stopni. Wąż od termostatu ciepły, ostatnio zauważyłem również ubytek płynu chłodniczego. Czy do wymiany jest...
to napewno uszczelka pod głowicą :D
Jest specjalny smar do tych uszczelek chyba jakiś parafinowy na citroenie widziałem,jak pryskali nie zostawia tłustych śladów na szybach i nie reaguje z uszczelkami prowadnic
Różnicy w objawach nie ma, żeby stwierdzić cz to uszczelka, czy głowica. Obawiam się, że pozostaje tylko demontaż głowicy i dokładne oględziny jej i uszczelki. Jest możliwe, że to tylko uszczelka wymaga wymiany, ale może być "skrzywiona", lub pęknięta głowica. To co teraz napiszę to nie fachowy sposób, ale możesz spróbować jeszcze dokręcić głowicę i...
a jak go sprawdzić ? czy może to byś uszczelka pod głowicą ?
Sprawdź płyn na zawartość CO i będziesz wiedział czy to uszczelka pod głowicą.
Niestety mieliscie racje, padla uszczelka i do tego kilka malych pekniec na glowicy. Dzieki za odpowiedzi. Pozdrowka.
Zabrudzona lub niedrożna chłodnica lub uszczelka pod głowicą.
przepustnica vectra uszczelka vectra uszczelka głowica vectra wymiana uszczelka
awaria ekspresu philips schemat ideowy domofon antena zewnętrzny modemu gniazdo
makita migają diody bateria niteo
Wymiana tulejek prowadzących zawory w silniku W1HC 102 Gdzie kupić nowe tulejki prowadzące zwory HC 102?