Połączenia elektryczne do panela klimatronika lub sam panel.Wypalone styki, zimne luty.
Załącznik powinien wyjaśnić wszystko w temacie.
Pompa VP44, cała litania po internecie jest. Wnioskuję zimne luty w elektronice pompy paliwa - VP44 Bosch.
No to trzeba podpiąć interfejs i zobaczyć co się na zimnym dzieje. Albo podmieniać części. Co wolisz. Zacznij od przepływomierza.
Umiesz czytać ze zrozumieniem? Pytanie było o DIAGNOSTYKĘ, a nie o czytanie błędów.
Jeśli świece żarowe sprawne ( układ podgrzewania wstępnego sprawny )to pewnie się zapowietrza .W przypadku zapowietrzania do sprawdzenia obudowa filtra paliwa , przelewy i nieszczęsne uszczelniacze na wtryskiwaczach (ten silnik ma specyficzne rozwiązanie zasilania wtryskiwaczy w paliwo - posiada uszczelniacze metalowo gumowe pomiędzy trawersami doprowadzającymi...
1-wkładka stacyjki 2-zimne luty sterownika
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Witam serdecznie.Kolego miałeś sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa a nie czy auto trzyma temperaturę.Jest z lewej strony pod maską(patrząc od przodu)przy temperaturze 20stopni ma mieć rezystancję 2-3 k .Ponieważ może być jeszcze kilka powodów marnej pracy silnika odczytaj kody błędów i podaj je.Wystarczy połączyć w gnieździe diagnostycznym 5 i 6...
Już z nim rozmawiałem w końcu nie montował zaworku bo nie było potrzeby .... ale on miał inny trochę problem bo jemu zapalał na 2 sekundy i gasł ....- problem był w stwardniałych oringach na filtrze paliwa >>> :shii: Teraz twój przypadek >>> 1.czy problem z zapalaniem zaczoł się teraz jak się zrobiło zimno na dworze, czy już wcześniej występował i się...
Przeczyszczenie krokowego powinno pomóc.
Powietrze mi się wydaje jakby buchało ciepłym z silnika ogrzewaniem klapy te sprawy , bo jest za ciepłe nawet na pogodę która panuję, nawet jak jest chłodno to i tak leci bardzo cieple powietrze
To jest właśnie prawidłowe działanie wentylatorów. Pozdrawiam.
Witam.Ogólnie to ten przekaźnik steruje nie tylko pompa paliwa ale również sonda lambda.Jeśli by kolega nie znalazł takowego to postaraj się znaleść zamiennik.Bo rozumiem że próbowałeś go zreanimować?Mi też siadł i wystarczyło przelutować płytkę.Potworzyły się na niej zimne luty.
Odłącz akumulator na 5 min, podłącz ponownie i zobacz czy jest ok.
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
To tzw. suszarka czyli pompa wtórnego powietrza (secondary air injection pump). Pompuje świeże powietrze do kolektora wydechowego przy zimnym silniku.
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Miałem identyczne objawy w swoim samochodzie Opel Vectra. W tym przekaźniku o którym piszesz znalazłem "zimne luty" wewnątrz, na obwodzie drukowanym. Po usunięciu działa bez zarzutu.
No jak to co, pierwsze ciśnienie paliwa drugie sprężanie na zimnym silniku.
Wymysł eko-przypałów. Pompa powietrza, jak zimny silnik to dmucha w wydech żeby katalizator się szybciej rozgrzał.
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
To zimny lut
ciśnienia na tłokach są w normie. Wtryski mam sobie darować. Problem jak był tak jest - zimny silnik lekko kopci i telepie ale mam tak jeździć i się nie przejmować. Z tym przestawiaczem to nowość, do tej pory nikt o tym nie wspominał. Do kogo z tym jechać? Dziękuję.
Przy parowniku to możliwe, że jest to nalot z uciekającego płynu chłodzącego, który jest doprowadzany do parownika aby go ogrzewać. A co do uciekającego gazu to jedź do jakiegoś zakładu regulującego/montującego lpg w aucie i powinni mieć tester do sprawdzania nieszczelności w instalacji.
Nadal źle pali jak zimny?
Sprawdź [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wątek. Sprawdź też masę i ew. zimne luty na liczniku. Przejechany dystans nalicza poprawnie?
Witam co to może być klatyzacje mam nabitą , jak włączam klimatyzację to obroty się zwiększają a zimne powietrze nie leci Opel Vectra C 2003 1.8 16v
Samochód ciężko chodzi na zimnym silniku na benzynie po rozgrzaniu i przelaczeniu na gaz chodzi dobrze lecz skaczą obroty od 1000 do 1900 i działa na benzynie zaczęło się dziać gdy wymieniono w nim uszczelke pod głowicą co może być z nim nie tak,na zimnym chodzi jak by na 3 cylindrach
Sprawdź czy węże od nagrzewnicy są ciepłe. Jeśli tak to mozliwe, że to wina klapek ciepłe/zimne.
jak nie ma błedów,to trzeba rzucić okiem w parametry zmierzone.
Gdy silnik jest rozgrzany i pracuje na wolnych obrotach a z nawiewu dmuch zimne powietrze to sprawdz czy reduktor jest gorący czy zimny?
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
Miałem identyczne objawy.Przyczyną był zbyt duży luz poosiowy wirnika w korpusie rozrusznika.Na ciepło komutator zbliżał się do masy i robił zwarcie.Jak zimny to tak jak piszesz.Z tą różnicą,że nie był to Opel.
Jakiś czas temu trafił do mnie opel 1.8 benzyna/gaz. Wielu szamanów walczyło i walczyło, aż trafiło do mnie. Problem jak u Ciebie. Okazało się, że było zwietrzałe paliwo, bo gość tankował do pełna benzyny, a jeździł na gazie. Po 4 miesiącach paliwo już się palić nie chciało:)
Czy jak się rozgrzeje to chłodnica jest gorąca? Czy wąż górny i dolny przy niej jest gorący? Jak góra gorąca dół chłodny to termostat może być zacięty na minimalnym otwarciu tylko wtedy wąż do chłodnicy robiłby się stopniowo ciepły po odpaleniu zimnego samochodu.Spróbuj podmienić korek zbiorniczka wyrównawczego.Ople mają to do siebie że jak przy odpowietrzaniu...
Pierwsza rzecz - kable zapłonowe do wymiany. Jak jest zimny, kable się pokrywają rosą i dopóki nie odparuje, możesz mieć przebicia i gubi iskrę.
witam serdecznie mam ten sam problem moj opel vectra 2.2 tdi 2001. nie pali na zimno juz mnie mechanicy strasza ze pompa do wymiany... prosze o pomoc bo nie mam pojecia o mechanice. objawy sa takie ze kreci dobrze czasem nawet zapali ale po ok 5 sekundach gasnie i juz nie odpali. odpalamy mechanicznie wtedy pali juz na dotyk ale gdy postoi przez noc...
W poliftach już nie było dmuchaw.
U mnie tak samo na zimnym gaśnie przerywa dodaje odejmuje obroty , 1,8Bezyna G 122kmVectra C Proszę o poradę panów którzy się znają....pozdrawiam😀
Witam, mam problem z Oplem Vectra 2.0 DTI 2000r. Samochód dobrze spisuje się w lato, problem zaczyna się po nocnym postoju. Po odpaleniu (bez problemu niezależnie od tmperatury - nawet -20), samochód po 2-3 sekundach gaśnie, jeśli paliwa jest conajmniej 20l. problem nie występuje, dając trochę gazu przy odpaleniu również nie gaśnie. Następnie silnik...
Witam odpalając moją Vectrę (zimny silnik) jest problem jeżeli temp. jest dodatnia choć nie zawsze, jest w miarę dobrze lecz gdy temp. jest ok.5stopni lub poniżej zera samochód bez gazu ciężko jest uruchomić. A gdy dodam gwałtownie gazu gaśnie silnik. Do tego podczas jazdy gdy puszczam na luz do uzyskania pełnego zachamowania pojazdu silnik trzyma 400-600obr/min,...
Opcja czwarta: na zimnym odepnij wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź jak odpali.
Mi się wydaje że wtyczka od licznika nie jest wepchana prawidłowo albo zrobił się zimny lut,
Niestety wymiana czujnika temp.nie pomogla.Wymieniono rowniez przeplywomierz,bez rezultatu.Dodatkowo auta na lpg trzyma obroty w granicach 1500,wymieniony silniczek krokowy i bez rezultatu.Na benzynie natomiast obroty strasznie faluja i po dodaniu gazu zapala sie check.
Witam Mam ten sam problem, który opisuje autor wątku. Czy gazownik pomógł?
czy gaśnie tylko podczas nagrzanego silnika i czy są problemy z odpaleniem jak silnik jest rozgrzany? problem z odpaleniem nie występuje przy zimnym silniku? pytam, bo nasuwa mi się jedna rzecz..
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
Może EGR się zblokował.
Jeśli jest zaciśniętych na noc wąż od powrotu paliwa to pali rano na szczała tyle że dymi na niebiesko jak jest zimny
Vectra C 2,0 T przedlift . Grzebiemy i szukamy problemu z kumplem w jego aucie.... Auto zimne czasem odpali a czasem gaśnie po paru sekundach (ciepłe zawsze odpalało aż do wczoraj).... Ale co ciekawe.... Po podgrzaniu skrzynki bezpieczników suszarką pod maską(komora silnika) odpala od strzała zimne... Możliwe że zimne luty w skrzynce bezpieczników do...
Albo uszkodził sie albo zawisił silniczek od przepływu powietrza zimne/ciepłe.
Witam!Mam problem z moja vectra.Silnik to 1.8 16V,zwykla instalacja LPG.Problem jest nastepujacy;auto powiedzmy po nocy ma problem z odpaleniem,ma ustawione odpalanie na benzynie.Gdy odpalam,silnik odrazu zalapuje ale nie chce wejsc na obroty zeby przerzucic na gaz,po dodaniu gazu dlawi sie i czesto gasnie.Czesto trzeba go krecic po 5-6razy zeby wkoncu...
Sprawdż przekażnik w komorze silnika,przy podszybiu od strony kierowcy(zimne luty)
zimny diesel zawsze klekocze tak samo na wolnych obrotach klekotanie jest bardziej uciążliwe niż przy 2 tyś obrotów.
EGR ten silnik nie ma, byłem u gazownika podłączył się pod kompa i z jego perspektywy wszytko jest w porządku w parametrach i stwierdził że rzeczywiście silnik nie chodzi tak jak powinien co do ciśnienia było w granicy 3,5 na dniach będzie rozbierana głowica także dam znać czy to było problem bo już nie ma się praktycznie czego chycić i została ta głowica
Witam. Wiem że podgrzewam kotleta ale może autor wątku podpowie co było przyczyną bo mam to samo.
W tym silniku luz zaworów ustawia się w przypadku naprawy głównej głowicy silnika. Grzej świecami rano ze trzy razy i dopiero odpalaj. Nie spalą się, bo i tak grzeją po rozruchu kilka minut. Sprawdż czy się nie zapowietrza. Trzeba wstawić wężyk przezroczysty na odpływ. Mechanik na słuch powinien odróżnić czy to przez świece czy powietrze.
Jak podłącze pompe paliwa i próbuje odpalać to przez wtryskiwacz benzynka płynie jak z kranu. Nie ma znaczenia czy motor ciepły czy zimny.
masz racje, adaptacje na benzynie prz rozgrzanym silniku wrócił do normy, zostaje tylko problem z zimnym, ale jak pisałem juz bardzo znikomy Mysle ze masz doswiadczenie z autami i wiesz, ze z simtecami nie jest tak łatwo, one tak łatwo nie wracają do prawidłowych ustawien miałem zafire z nieszczelnym kolektorem, która po naprawie Uszczelnieniu kolektora)...
Mam taką samą instalkę, lpg załącza się tylko od obrotów silnika i wg mnie to reduktor jest za zimny, żeby pracować lub właśnie Ci pada.
Cieżej mu się pracuje jak silnik jest zimny i do tego ciągnie zimne powietrze
zdjecie klemy nic niepomaga jutro go wymontuje byc moze powstaly jakies zimne luty
Witam Mam Vectre B na gazie ale nie problem z gazem bo chodzi mi o jazde na benzynie. Na zimnym silniku (temperatura taka jak teraz to jest około 5 st.C.) silnik zapala bez problemu, ale obroty około 800-900 i wtedy gdy zaczynam jechać zaczyna szarpać (na niskich obrotach, na wysokich OK). Czasami zdarza mi się że po zapaleniu wchodzi na wyższe obroty...
WITAM mam taki problem < vectra zapowietrza się po dłuższym postoju ( tylko jak jest zimno ) jeżeli ktoś wie co może być tego przyczyną proszę o pomoc
Sprawdzi pompę paliwa i wtryskiwacz
Zależy jak jest uszkodzony. Jeśli Mechanicznie czyli np ukruszony to zobaczysz, jeśli jest miękki to nie zobaczysz, chyba że na walku zrobiły się ślady. Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Zobacz, czy na zimnym silniku jest u góry od startu czy dopiero po tych dwóch minutach.
Prawdopodobnie cofa Ci się paliwo do zbiornika. Sprawdź czy w zbiorniku nie robi Ci się podciśnienie.
Te moduły się uszkadzają termicznie.Po prostu jego temperatura wzrasta wraz z temperaturą aparatu i dochodzi to uszkodzenia podlża ceramicznego.Moduł wytrzymuje ieśtam tysięcy cykli zimny-gorący.
Miałem taki sam przypadek w Vectrze C, przyczyną były zimne luty w przepustnicy.
puknąłem delikatnie w sterownik pompy i na jakąś minute zaczęła chodzić normalnie To w takim razie dla pewności, można by zaglądnąć do niego, ale zachowując ponad normalną czystość, bo później mogą inne kłopoty wystąpić. Może jakieś zimne luty w środku... Nie zaglądniesz, nie będziesz miał pewności.
Zapowietrza się
Wymiana kolektora ssącego
Sprawdzić korekcję paliwową na zimnym silniku
sprawdż podwujny przekażnik (zimne luty )
A co to za błędy?
to przekaxnik podwójny,zmorą w nich sa zimne luty
I nie ma związku z klimatyzacją. Bardziej z odpaleniem zimnego silnika. Jeśli hałasuje to demontaż i weryfikacja uszkodzeń, najczęściej jednak wymiana.
Ale dostałem odpowiedż, chyba się pochlastam. To auto to nie jest coś co się huśta.
Ok, skoro tak uważasz to nie bedę się już wtrącał.
A tutaj przypadkiem nie reguluje się luzów zaworowych ? Akurat w tym się reguluje ale nie ma lekko bo wysokością szklanek. Pokrywa w górę i sprawdzić czy któreś nie podparte.
Możliwe, że panel klimatronika ma "zimne" luty trzeba to sprawdzić....
Często robią się zimne luty na płycie zestawu wskaźników, pękają luty gniazd
Przepływomierz odpięty czy niesprawny nie będą mieć wpływu na odpalenie silnika. Na pewno nie w tym silniku a mam taki sam. Nie twierdze że nie odpali bez przepływki ale naprawić to i tak powinien w kontekście sprzedania auta. nie zerkołem bo auto mu zostawiłem bo czasu nie miałem. To się prosi o wydruk albo na kartce niech napisze jak ma słabą pamięć....
czujników wkładanych było chyba 4 wszystkie nowe i każdy tak samo działał,także decyzja zapadła że kupuje oryginał i nie będę kolejny raz zmieniał. Listwa tez jest nowa, prawdopodobnie problem gdzieś głębiej. Nadmienię tylko, że sterownik też był wymieniany bo ybło takie podejrzenie i dalej to samo.
oj ten op com jak niedasz rady mogę ci pomóc
Witam podłącz się komputerem pod złącze diagnostyczne, i sprawdź zegary z poziomu komputera. ps. stawiam na ''zimne luty''
W blokach pomiarowych sterownik widzi temp ,sonde,przeplywke tez.Dodam że jak trzyma temperaturetak okolo 85 i naciskam na gaz delkiatnie powoli to wkreca sie na obroty ladnie jesli natomiast pedał gazu wciskam szybko do konca to od 900 do 1500 ladnie wchodzi ale od 1500 do 2000 dusi sie dlawi trwa to okolo 4s a pózniej do konca i dzie juz ladnie.
Komputer nie pokazuje żadnej usterki, sprawdze jeszcze te świece- tak jak pisałem.
A kable w jakim masz stanie? Dwa kable były nieoryginalne, jeden nawet był luźny, przez to silnik raz palił na 4 gary, raz na 3 (a może 2). Kupiłem komplet i wymieniłem, silnik przestał przerywać. A co do braku mocy na zimno - odma była nieszczelna; zaizolowałem i jest tak jak trzeba.
Witam. Zaciąg ręczny , wrzuć jedynke i powoli popuszczaj sprzęgło jeśli przy końcu będzie chroboczało to prawdopodobnie dwumasa (nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny) .
Witam mam takie pytanie posiadam Vectre A silnik 1.8i no i problem polega na tym ze czasami auto odpala jak kręce rozrusznikiem po 2 sekundach a czasami nawet po 10 sekundach nie chce odpalic a jak odpali to ciężko wymieniłem świece i przewody wysokiego napiecia co może byc powodem no dodam jeszcze ze nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny
Jedyne co sprawdziłem to to że jak samochód się mocno rozgrzeje tak do ok 90 stopni to przewody od nagrzewnicy zimne a do reduktora (parownika) gorące jak szlak.
witam. Jezeli masz termostat na wezu doprowadzajacym powietrze do silnika to wez go zblokuj tak zeby tylko zimne sobie ciagnał.
Pompa do ustawienia.
wyklucz zatkany katalizator
Zimny też tak robi czy może tylko gorący?
A zwykłym miernikiem lub oscyloskopem sie nie da ??
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , a nie powietrza.
vectra zimny silnik zimny silnik vectra vectra szarpie zimny
utrata pakietów internetowych wieża bluetooth pozby farba farba
vitara kierunkowskazy gosund sp111
Parametry głośnika B&C 15PS100-4: które są właściwe? Lokalizacja czujnika skroplin w urządzeniach AGD i HVAC