Sprawdź przekaźnik pompy paliwa bo cewka też jest z niego zasilana.
Szukaj raczej na skrzyni biegów -cewka elektrozaworu zwarcie, lub przerwa.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
odgrzeje kotleta, bo moze komuś sie przyda. Cewka w Volvo po zdjeciu kapturka gumowego na koncu najczęściej ma pęknięcia małe drobne lecz iskra wybiera niestety drogę właśnie tymi pęknięciami :)
No tak.Wszystkie "grube "masy i plusy do sprawdzenia.I koło aku i koło rozrusznika.Może masa na silnik słaba.Nie wiem o jakie bzyczenie ci chodzi czy jest to cewka rozrusznika czy np. przekaźnik jak jest.
Witajcie. Od znajomego dostałem zegary od jakieś osobówki Volvo. W środku znalazłem takie element do sterowania ruchem wskazówek: http://obrazki.elektroda.pl/9259383800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5242154300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5905303400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2470505300_1...
możliwe że ktoś dołożył , notując inną cewkę zapłonową ten rezystor pewnie jest dużej mocy i przez jego obecność iskra będzie słaba zastosuj dedykowaną cewkę
Otóż nie załatwiłem takowego przekaźnika,więc zaadoptowałem inny.Postanowiłem zrobić mały tutorial dotyczący rygla w volvo. 1.Odłączamy Acu.Wyjmujemy blokadę,można przecinakiem zerwać łby lub tak jak ja naciąć i potem wykręcić wkrętakiem (śruby siedzą mocno zalane były gwinty szczeliwem niebieskim przeciw wykręcaniu).Potem możemy użyć zwykłych śrub....
Cewka zabezpieczająca.
a ja myślę, że cewka.
Y35 to cewka elektromagnetyczna wentylatora.
To jest jakiś czujnik ciśnienia oleju . Też to miałem . Robił mi to znajomy mechanik . Rozpinasz kostkę i odkręcasz go i wyjmujesz. Cieknie uszczelnienie między obudową okrągłą a obudową kostki elektrycznej ( jego czołem ) . Wiem że idealnie pasuje uszczelka spod pompowtrysku którą się wymienia wewnątrz obudowy czujnika.
moze cewka
A gdzie ta cewka?
Gdzie to napięcie na przekaźnik przychodzi ; na cewkę przekaźnika czy na styki robocze? To co opisałem to jest jego sterowanie - na cewkę przekaźnika.
Tak, masa plus idzie z włącznika i dochodzi, a BBM powinien podać masę. Cewka na krótko działa.
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
Zawiesza się cewka, nie wielozawór.
Dzieńdobry mam problem nie wiem co dalej z tym hamulcem,nie wiem co robić.Rozebrałem troche przy turbo i dmuchnąłem w przewód do tego cylindra i zamyka się ładnie,napewno nic nie przepuszcza i nie zacina się.Później wyjąłem ten zawór elektropneumatyczny i troche rozebrałem ale tej płytki nie wyciągałem jest tam jakiś termopad?Tak przynajmniej wygląda...
Nie działa mi dogrzewanie silnika w volvo fh13 eev cewka nowa powietrze dochodzi na serwipsie kompem da się załączyć a jak samo to się nie załączy co może być przyczuna
Pęknięcie pójdzie wyżej, WN przebije na stronę pierwotną cewki, drivery w sterowniku plus nie wiadomo co jeszcze pójdzie w niebyt.... Transformatory olejowe, to transformatory olejowe - nie ma co porównywać z odtwarzaniem izolacji transformatora suchego, którym jest cewka. Zamykam.
Winna była cewka w skrzyni biegów spaliła się
Wg opisu ze strony z linku. Coil with 3.0 Ohms or more internal, primary resistance required. (cewka zapłonowa min 3 omy) Resztę łączysz jak w klasycznym przerywaczowym układzie zapłonowym. Czyli: + po stacyjce do wyprowadzenia cewki nr 1. Czerwony kabel układu do drugiego wyprowadzenia cewki (nr 15). Czarny do masy.
Ogarnięte. Cewka WN do wymiany.
Tam jest sterownik silnika , sterownik zapłonem i moduł zapłonu. Na pin 5 modułu zapłonu winno być kluczowanie ze sterownika zapłonu , sprawdz. Z pinu 1 jest sterowana cewka zapłonu minusem. Powiedz jak sprawdziłeś cewkę i moduł.?
Parę lat temu jak zaglądnąłem pod maskę świeżo wyjechanego z salonu Volvo Xc90 Cross Country, to lekko się zdziwiłem, cewka Bosch made in Czech Republic, Pompa made in Romania, wiązka Made in Poland, coś tam made in Croatia, Gdzie tu szwedzki producent, skoro to auto składali w Anglii z podzespołów wyprodukowanych, gdzie akurat fabrykę postawili ? Na...
cewka jest wymieniona na nową
Witam Problem polega na tym, że nie działają fanfary na dachu, a jedynie działa klakson elektryczny. Czy istnieje jakiś przekaźnik lub cewka odpowiedzialna za te fanfary? Jak się do tego zabrać?
Czy możliwe, że kostka stacyjki bruździ? Np. puszczając na cewkę czasem zamiast 15V wyższe napięcie (30V)? a skąd je weźmie??
Myślę, że uszkodziła się cewka zapłonowa. Chociaż daje iskrę, to nie ma odpowiedniej energii. Podmień cewkę i będzie OK.
Dziś chciałem sprawdzić jeszcze jeden wątek, który mnie ciekawił. Sprawdziłem które dokładnie cylindry nie pracują..okazało się że : Patrząc od strony rozrządu jest to 2 i 3 cylinder. za iskrę na tych cylindrach odpowiada jedna cewka (za 1 i 4 cylinder druga). Czy warto skierować uwagę na cewkę ? Pracuję na auto-szrocie i mam dostęp do części. Myślicie,...
A co jeszcze jest podłączone pod ten bezpiecznik bo kończą mi się pomysły :) odłączone przerywacz, tachograf, zegary, moduł abs, władając bezpiecznik powstaje łuk elektryczny jak przy spawaniu jakby zwarcie robiła jakaś cewka wtedy powstaje taki łuk.
Wiem, ze post z archiwum, ale odpisuję , bo sam miałem ten problem i dużo krwi mi to napsuło - może komuś się ta informacja przyda . Skrzynka z bezpiecznikami - odkręcasz pokrywkę - sterownik pompy paliwa to czerwony przekaźnik z numerem 103. W środku jest elektronika i mały przekaźnik, który potrafi się skleić lub gdy wyschną elektrolity cewka ze zbyt...
Panowie porzebuje pomocy nie grzeje mi swieca w fl6 kable cewka wszystko sprawne załacza na krótko Czy jest jakiś przekaznik od świecy w kabinie jak tak to który
Witam wszystkich. Mam problem z klimatyzacją automatyczną w moim volvo 2.5 tdi z 1997 roku. Po włączeniu klimy, sprężarka się uruchamia i działa przez jakieś 5 do 10 minut a następnie się wyłącza i następuje ogrzewanie w zależności od temperatury zewnętrznej. Klima jest dobita i sprawdzona na szczelność. W volvo sugerują, że może to być cewka sprzęgła....
Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale szeregowo, na linii przełącznik -> przekaźnik, mam wpiąć stacyjkę? Nie chciałbym być zmuszony do skorzystania z podręcznej gaśnicy :D Bo podpinając prąd bezpośrednio ze stacyjki i przekręcając kluczyk chyba cewka zewrze obwód?
Watpię czy check coś pokaże. Dla mnie to wznowa pracy sterwonika, stąd startuje obrotmierz i na chwię zapala się check Jeżeli podłączysz tester i po błyśnięciu lampki tester utraci diagnozę to na bank procek w sterowniku zaczyna pracę na nowo, zresztą panowie znacie sytuację z np. Boschów, gdzie zły odbiór WN (kable, cewka) resetował sterownik. Zrobił...
stykałem cewkę Ciekawe co masz na myśli?
No tak przepraszam że nie napisałem jaki to model volvo jest to "chińczyk" z 2002 roku. Niestety sprawdziłem oba bezpieczniki już wcześniej i są ok. A cewka jest wymieniona na nową. A problem polega na tym że to właśnie ta cewka się nie załącza.
Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki. Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik...
A mogę mu zapodac 5v I co ma to dać? Czujnik to prądnica prądu przemiennego, a jej budowa to po prostu cewka z dużą ilością zwojów na rdzeniu z magnesu. W wyniku obracania się koła z koronką występują zmiany pola magnetycznego i w cewce powstaje prąd o częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej koła. 5V z modulatora służy tylko do "rozpoznania"...
witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też...
Sorry że odgrzewam kotleta , ale problem ten sam autko volvo 440 1,9td 96 rok. Pilot centralnego zamka nie otwiera drzwi cewka gaszenia silnika i rozrusznik zablokowane . Podpowie ktoś jak to ominąć? Auto odpala po podaniu napięcia z akku na cewkę gaszenia silnika na pompie wtryskowej i zwarciu styków 30 z 87 na przekaźniku rozrusznika , no ale trza...
Moim zdaniem motor powinien pracować. bo po co włączać i nagrzewać cewkę sprzęgła które i tak się nie kręci.
Przyczyna :brak freonu, uszkodzony przełącznik ciśnieniowy ,przekaźnik, cewka sprzęgła brak rezystancji termostat wadliwy itd.
Jaka jest pewność że to właśnie moduł?? Kupiłem zamiennik ( cewka z modułem ) i to samo Brak . Nie chcę ponosić kolejnych kosztów na daremno...
Tez celuje w zaplon raczej. Tylko pytanie co moze dawac taki objaw? (ze chodzi calkiem calkiem, i nagle gasnie? ) Bo wolalbym wszystkiego nie wymieniac na slepo. Dodam ze kopulke wlasnie wymienilem. Dodano po 7 Modulu zadnego (niestety) nie ma. Najprymitywniejsze rozwiazanie - cewka i przerywacz.
Zastanawiam się czy cewka zapłonowa może to powodować? Cewka jest jedna w tym układzie zapłonowym. Jest nowa marki Hella i od założenia jej wydaje dźwięk brzęczenia.
No w takim razie może uszkodzony ten przekażnik- jego cewka, sprawdziłeś, czy dochodzi tam sygnał sterujący?
Do zawieszenia górnego również używam kleju typu Wikol, Patex itp. bo nie powodują deformacji piankowego zawieszenia i mają wystarczająco długi czas pozwalający na ew. regulacje. Zawieszenie dolne może być klejone dowolnym klejem trzymającym się metalu. Ostatnio naprawiałem głośnik od Volvo z 2002 roku. Przyczyną zniekształcanych basów była ocierająca...
A co Kolega sprawdził do tej pory ???? Sprawdził Kolega chociaż bezpiecznik, połączenia przy cewce itp. ?
uszkodziła sie taka cewka (de facto połowa takiej cewki czterorzędowej). Wstawiłem cewke od "maluszka" dwurzędową i dwa cylindry zasilane były z orginalnej cewki a dwa pozostałe z cewki od "malucha". To można sobie "tak o" wstawić cewkę od innego auta i będzie działało? Bo mi właśnie prawdopodobnie padły cewki w moim Volvo V40 2.0T Cewki są 2 - obie...
Witam Trafiło do mnie Volvo V70 2.4 benzyna 1998r. W aucie zostało wymienione: Cewka zapłonowa wraz z modułem cewki Czujnik halla Brak iskry. Kręci rozrusznik. Po podłączeniu Vol-fcr mam błąd Imm212/233 brak kontaktu z anteną. Niestety nie mogę połączyć się z ECU silnika. Nie wiem czy to wina fcr(jest w wersji demo) czy poprostu ten model nie łączy...
Ja bym także obstawiał cewkę lub kable bo objawy na nie wskazują.
Witam wszystkich serdecznie mam problem z volvo s60 2003r 2.0 turbo + LPG a mianowicie po odpaleniu na benzynie na wolnych obrotach pracuje równo a po przygazowaniu strzela w kolektor nie wkręca się i przygasa a na gazie pracuje dobrze wymieniłem swiece i podmieniałem cewka i cały czas to samo proszę o pomoc z góry dziękuję.
Założyłem cewkę od mana i zobaczymy co się będzie działo po objechaniu trasy , puki co działa elegancko .
Uszkodzona cewka taki błąd daje przecież. Osobno samej nie kupisz. Ludzie nagminnie olewają temat ciekłym moczem. Nagminnie kasują ten błąd. MID 144 PPID 79 FMI 4 Blokada demultiplikatora, status elektrozaworu. Jednostka sterująca samochodu wykryła napięcie mniejsze niż 2,3 V. Między przekaźnikiem K8 a jednostką sterującą samochodu do masy jest zwarty...
Nieważne ,dojdź do tego czy cewka ma opór właściwy i czy napięcie dochodzi do cewki. Elektromagnes może nie złaczać napędu. Skąd jesteś?
Uszkodzona cewka, przewody, kopułka, ...a może czujnik na wale ?? wymrygaj sobie błedy, może coś pokaże. Sprawdz działanie czujnika na wale i czy do cewki dochadza impulsy 12V.
Witam ponownie, po przeczyszczeniu przepustnicy bez zmian, silnik chodzi nierówno mechanicy kazali odłączyć akumulator na 15 min aby ją zaadaptować. Tak też zaraz zrobię, wychodzi na to, że to nie jest problem przepustnicy i wina leży gdzie indziej 😥 Edit: obroty i przepustnica zalatwiona, gaz bez zmian.. w sobote mam dluzszy wyjazd za granice...
W jaki sposób sprawdziłeś że pompa sprawna? Mierzyłeś ciśnienie paliwa? Bo jeśli nie, to zacznij od tego Przekładałem pompę paliwa ze sprawnego 2.0 turbo lecz bez zmian, na komputerze pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu oraz pierwsza cewka(która była wymieniana przez poprzedniego właściciela razem z świecami)
Usterka taka może w deklu nie być widoczna gołym okiem. Zdarzył mi się podobny problem i dopiero aktywacja poszczególnych zaworów pozwoliła na wykrycie źle działającego zaworu pod cewka (pękniecie trzonu tłoczka zaworku). Zobaczyć można było to wtedy gdy rozlutowana została taśma i cewki w raz zaworkami zostały wyciągnięte.
Teraz mogę dodać, ze może być po prostu cewka. Nie wiem czy dotyczy to konktretnego jej wykonania. Dostaje przerwy w sobie bez żadnego logicznego wytłumaczenia i tyle.
pomiedzy tarczą a wałkiem montowane są cienkie podkładki dystansowe - trzeba by zdemontować tarczę i skorygować szczelinę. Nie moze byc za mała tzn gdy cewka nie jest zasilana to tarcza nie może trzeć o koło.
Problem rozwiązany. Żadne doszczelnianie nie było potrzebne. Okazało się że mam walnięty przewód zapłonowy łączący cewkę z kopułką. Temat zamykam.
Po pierwsze jak ci się cewka spaliła, po drugie jak masz przewody bez izolacji na wiązce silnika to wiązka do wymiany.
Dziękuję za podpowiedzi. Przyczynę już znalazłem. Utleniony był czarny przewód zasilający, tak około 10 cm od przyłącza do cewki.
Najczęściej występującą przyczyną uszkodzeń tego typu są słabe akumulatory, ponieważ w przypadku gdy rozrusznik nie ma siły zakręcić, to jego włącznik wpada w "dziki rezonans" i jego cewka indukuje wysokonapięciowe impulsy szpilkowe. Dla elektroniki autka to jest szatkownica.
Za czasówkę odpowiedzialny jest przekaźnik K7 steruje nim LCM. Styk PC1_14 steruje masą cewki przekaźnika. Przeczytaj z deski usterki w LCM i w V ECU (sterownik pojazdu). Sprawdź cewkę przekaźnika. Rzadko ale zdarza się że cewka jest sprawna a przekaźnik i tak się nie uruchamia. Po prostu podmień ten przekaźnik.
Wzmacniacz nie,może zimne luty w głowicy (szczególnie na cewkach).
O tym mówiłem a w kwestji przebicia oglądnąć fajki na cewkach
Po sprawdzeniu go oraz diagnozy kolegi stwierdziliśmy że prąd dochodzi do cewli, a dalej nie idzie Kolego piszesz że prąd dochodzi do cewki, uwierzyłbym gdyby cewka miał przerwe ale to raczej wykluczone więc coś źle mierzysz.
To ma działać, żadnych czujników tam nie ma. Włączony klawisz, prędkość i noga z gazu. Nie specjalnie znam tą wersję dlaczego tam idzie ten pin 7czyżby druga, cewka? Jak tak, to raczej musi być też sprawna. VEB jest w tym aucie?
Możliwości jest wiele, więc więcej danych samochodu i usterki musiałbyś podać, może to być pompa paliwa, wtryskiwacze, cewka zapłonowa, może jakiś przekaźnik robi zwarcie, czy coś już jest sprawdzone, iskra, paliwo, cokolwiek???????
Moduł RENIX? Jeśli chodzi o moduł zapłonowy w którym znajduje się cewka i odchodzą kable min. do kopułki rozdzielacza to tak ( u mnie producent to bosch o ile pamiętam).
Może czujnik temperatury cieczy ? Lub coś z cewką.
a może instalacja?? zapytaj w serwisie , powinni mieć Instalacja oczywiście sprawdzona - uszkodzona jest sama cewka. A w serwisie pytają właśnie o nr katalogowy, bo tak, z głowy, to nic nie poradzą.
Musisz sprawdzić uszczelnienie tłoków wybieraka i uszczelki między cewkami a wybierakiem.
W ciężarówce którą jeżdżę Volvo fh są takie informacje tj.napiecie i amperomierz na podstawie tych informacji wiem co dzieje się z akumulatorami Czy ktoś z was wie jak odbywa się tu pomiar ? Przez bocznik czy cewkę?
Witam, Poświata świadczy o upływie prądu, taki przewód należy wymienić tj. najlepiej cały komplet. . ok. jutro wymienię i dam znać co i jak. edit: cewka była uszkodzona. Wymieniłem i wszystko gra. Idzie jak burza. Dzięki za pomoc
W autku jak wyżej 1,8i rok 1994 zginęła iskra, moduł i cewka sprawdzone. Ze sterownika z 27 nóżki brak impulsów na cewkę, czytnik wału dobry i do sterownika impulsy z niego dochodzą. Podejrzewam uszkodzony sterownik. Czy ktoś dysponuje może opisem złącza do tego sterownika? Chcę sprawdzić wszystkie zasilania i masy. Sterownik SIEMENS S11170513 C B 18U....
Instalacja poprawiona,ale problem powrocił,gdzie moge dostać takie cewki.
Tak pompę sprawdzałem, ale to nie to nawet wymieniłem, w końcu oddałem do dobrego elektryka spalona była jakaś cewka pod kierownicą, auta już nie mam niestety:( ale możliw,e że od immobilizera była więc tylko dobry elektryk. Diagnoza w ciągu paru minut na drugi dzień miałem już sprawne auto.
Znalazłem coś takiego: I have a '91 Volvo 240 Stosunkowo duża rezystancja (180Ω) sugeruje sporo zwojów, nawet jeśli cewka jest nawinięta cienkim drutem, więc na pewno sygnał z sensora trzeba będzie przycinać dla większych obrotów. W takim wypadku wspomniane 0.5V (zapewne mierzone zwykłym miernikiem przy nastawie AC) jest całkiem realne. Przy tym...
sprawdz caly zaplon swiece przewody cewka ewentualnie czy jakies podcisnienia nie pospadaly nie zacisnely sie jak komp muwi ze jest ok to musi byc jakas blachostka a przynajmniej powinna
O cewkach nie zapomnij
oj panowie zgadujecie osuszacz powietrz jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie "odwilgotnienie" powietrza ktore po sprezaniu w kompresorze wytraca wode ktora gromadzi sie w zbiornikach powietrznych i powoduje korozje calego ukladu pneumatycznego oraz w zimie zamarza wewnatrz filtra osuszacza jest granulat absorbenta ktory po jakims czasie nie przyjmuje...
Witam pisze nowy post ponieważ nie znalazłem nic co by mi pomogło. Volvo 940 2.3 96kw w automacie rok produkcji 1992 Problem mam taki. Auto raz odpala a raz nie jak już odpali to na wolnych obrotach działa bez problemu powyżej 2000 tys obrotów auto gaśnie.Już się nie odpala, Brak iskry. Podstawiałem cewkę, jednostkę sterująca zapłonem. Nic nie pomogło....
Witam. Napisał pan, że wymienił całą wiązkę, ale tylko pod maską, czy od czegoś do czegoś ta wiązka szła? Mam identyczny problem w swoim Volvo. Wymieniłem świece, cewki, wtryski, listwę wtryskową, reduktor ciśnienia paliwa, sondę lambda i dalej to samo. Przeczytałem pana post i tak myślę teraz nad elektryką, czy to może być to, gdzie nagle mi się tak...
Komputer lub centralka są podpięte do plusa po zapłonie przy cewce. Przepnij je w inne miejsce. Tutaj może być również problem z impulsami (prędkość obrotowa), które są również podpięte pod cewkę - środkowa wtyczka. Ziobacz również to połączenie. Nie wiem jaką masz instalację - komputerek, centralkę ale może to również być uszkodzona centralka.
Ma to sens, co piszesz. W ruchu jej SWR nie sprawdzałem. Jednak używam jej, oraz o takiej samej konstrukcji na 2 metry ( SMA47 /135), i problemów nie zauważyłem. Analogicznie 5/8, która się buja, może sprawiać problemy większe niż 1/4. Na mobilu to chyba nie ma anteny, gdzie jej bujanie się, czy przechylanie od wiatru, nie zmienia jej parametrów. Tak...
Zastąp dwoma podobnymi. Są niezależne skoro mają 2 cewki.
powiem tak albo przepływomierz siedzi to jest raz odłacz go i zobacz czy zmienia sie jego zachowanie po drugie zerknij na modół zapłonowy z cewka tam sa dwie ktoras znich jest padnieta jezeli to nie bedzie to zostanieci głowica do remontu ktorys zawor moze siedziec
Promiennika nie zaczepiaj, jeżeli było dobrze to musi pracować, przejrzyj mocowanie anteny czy nie ma korozji, sprawdź kabel czy nie jest uszkodzony (wtyczka, mocowanie w uchwycie anteny). Zmierz cewkę w antenie czy nie puścił zgrzew.
No przyznaje się że mechanikiem z wykształcenia nie jestem i nie umiem wszystkiego dobrze wytlumaczyc. Ja pompowalem pompka reczna...a gdzie znajduje sie pompka mechaniczna? A na kasetke prąd wchodzi tylko 2x 24v czy może powinno wchodzic 3x??? Dodano po 3 Tak tak silnik d12a pompowtryski.Dzisiaj kasetka pojechała na stół do sprawdzenia. Ale załóżmy...
problem rozwiązany , może nikomu się to nie przyda ,ale cewkę rozruszałem po przez próby włączania i wyłączania overdrive i w pewnym momencie włączył się super temat można zamknąć
Witam Zna ktoś / ma schemat sterowania rozrusznika VOLVO FM 2014r? Rozrusznik był wymieniany rok temu na oryg Mistubishi, w starym spaliła się cewka załączająca na rozruszniku - cena mało mniejsza od nowego rozrusznika ;-) - dlatego klient się zdecydował na wymianę całego. Od jakiegoś czasu raz na kilka odpaleń w trakcie kręcenia jest efekt jakby rozrusznik...
Układ zasilania był w styczniu sprawdzony i jest ok, wtryski, kompresja i głowica zaworowa z resztą ten motor jest mało zjeżdżony ma zaledwie 120 tyś km przejechane. sigi czy proponujesz zwykły przełącznik + 12 V na cewkę przekaźnika świec w celu ominięcia układu detekcji temperatury?
No to widać, że nabyłem okaz w postaci 1.6 twinsport. Wcześniej miałem problem z dymieniem (problem rozwiązany) okazała się uszkodzona membrana odmy (naprawa w Ostrowcu Świętokrzyskim szybko i bardzo sprawnie koszt 270 + podróż). W czasie gdy tak jeździłem to mrygała lampka silnika, (świeci się na stałe bo somdalambda za katalizatorem woła). Teraz objaw...
Bzdura. Jak może kopać 12 V. Jeśli już coś "kopie" to prędzej przebicia z cewki.
cewka volvo sterować cewka volvo cewka zapłonowy volvo
przedwzmacniacz zasilać akumulator denon rezystor cannot convert
sprzedaz anteny wymiana łożysk amica pa5510b421
Komunikat "Close drawer" w Bosch VeroBar 100 - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja czujnika MAP w Daewoo Nubira 1.8 2007