Jeśli tak to musi działać , zmierz rezystancje czujnika ii sprawdź jak prędkość startowa czujnika , wyłącz stacyjkę włącz i ruszaj powoli do około 15 na godzinę jeśli wszystko ok błąd powinien zgasnac
A mogę mu zapodac 5v I co ma to dać? Czujnik to prądnica prądu przemiennego, a jej budowa to po prostu cewka z dużą ilością zwojów na rdzeniu z magnesu. W wyniku obracania się koła z koronką występują zmiany pola magnetycznego i w cewce powstaje prąd o częstotliwości zależnej od prędkości obrotowej koła. 5V z modulatora służy tylko do "rozpoznania"...
Volvo v40 poduszki stabilizatora :) Poza tym czujniki abs które są zamontowane w zwrotnicy na rdzę :D
Nie mogę znaleźć dokładnego opisu błędu. Ale błąd może być spowodowany luzem na piaście koła, uszkodzeniem tarczy impulsowej, za dużą szczeliną powietrzną czujnika, uszkodzoną wiązką do modulatora.
Rezystancja 1000-1300 Ohm zazwyczaj powinno ci tyle pokazać jak ci nic nie pokażę to czujnik jest walnięty
Miałem taki przypadek, wymieniana była piasta, ale dobrali zły typ i nie zgadzała się liczba zębów. Dlatego przekłamywał czujnik prędkości.
U mnie na pewno jest tak, że jak jest podłączony tylko sam kabel ABS to kontrolka ABS1 świeci, jak podłącze resztę to po ruszeniu (gdy wszystko sprawne) gaśnie. Natomiast jak odepnę kabel ABS to wyświetla informację że brak ABS'u w przyczepie, I tak to powinno działać.Jeżeli nie podłączysz kabla ABS to na desce powinna pojawić się informacja o tym...
Cały wątek tematu jest rozpisywany na temat jak sprawdzać czujniki i koronki nie wiem po co. Wystarczy podłączyć pod kompa i wszystko będzie jasne to po pierwsze. Usterka może być zupełnie gdzie indziej a gość powymienia połowę naczepy narobi się z marnym efektem. Jeszcze raz Diagnostyka. Takie jest moje zdanie. Dodano po 11 Co do modulator to jest...
Jakiego testera użyłeś.
Witam, spawali Może spawanie zaszkodziło przewód abs.
W volvo to normalne że tak pokazuje jeśli jest usterka związana z czujnikiem abs. Podaj kod błędu i fmi to coś poradzimy
Autodata podaje do 1996 czujnik jest w skrzyni, od 1996 ABS. ABS masz z TCS ?
Czy prędkość pojazdu brana jest z czujników abs?
A czy sprawdzony był czujnik koła? Lub ring ABS czy nie jest brudny lub korozja.
Pokazuje usterkę mechaniczną, bo czujnik nie "czyta" prędkości koła. Ustaw odpowiednią szczelinę między czujnikiem i koronką i zrób jazdę próbną.
Sprawdź najpierw czujnik hamulca...
Wiązka do sprawdzenia od czujnika do modułu abs Pozdrawiam darek
Odczytaj kody błędów z wyświetlacza.
Witam. Błędy dotyczą czujnika ABS prawy tył - niewłaściwe sygnały prędkości. Możliwe przyczyny: - niewłaściwy , krzywy , wyszczerbiony , skorodowany itp. pierścień impulsowy - nadmierny luz na łożysku (powoduje przesunięcie czujnika i nadmierne zwiększenie szczeliny) - nieprawidłowy styk na złączach czujnika - zbyt duża różnica w wymiarach opon
MID 130 PID 177 Parametr: Temperatura oleju w skrzyni biegów. FMI 5 Przerwa lub zwarcie do przewodów zasilających w obwodzie czujnika. MID 130 PSID 200 Parametr: Utrata komunikacji SAE J1939 z jednostką sterującą silnika MID128. Usterka: FMI 9 Upłynął czas oczekiwania na dane ze sterownika silnika przez kanał danych SAE J1939. Uszkodzone lub utlenione...
Jest taki problemik. Przerwał się przewód przy jednym czujniku ABS-u po naprawie nadal się pali kontrolka. Czy trzeba zrobić jakiś resecik czy szukać dalej? Pozatym przy podnoszeniu prawej szyby nie podnosi się jednak kierowca może ją podnieść, natomiast gdy kierowca podnosi i pasażer wciśnie też podnoszenie szyba staje tak że wykluczam wyłącznik. Co...
temat zamykam winny był czujnik abs
A i jeszcze nie zapomnij o nowej tulejce która trzyma czujnik (taka stalowa blaszka)
Temat rozwiązany. Wystarczyło zrobić kalibracje w ABS-ie Vida.
predkosciomierz dostaje impulsy z czujnika na walku zdawczym skrzyni lub z czujników ABS
Czy komputer łączy się ze sterownikiem abs? Jeżeli tak to czy wyświetla jakieś błędy, można odczytać parametry? Nie wiem jak to wygląda w volvo, ale np w oplu vectra c przy podobnym problemie z abs/esp trzeba przeprowadzić kalibrację "czujnika kąta skrętu". W tym volvo masz chyba DSTC z taśmą poduszki kierownicy.
A gdzie są montowane czujniki?
Bez zmian mimo wymiany czujnika. Ten mechanik ktory podlaczyl komputer stwuerdzil ze po wymianie czujnika blad powinien sam wygasnac. Nadal sie swieci i nie dziala abs
Witam dotyczy błędu abs mid 136 sid2 fmi9 czujnik zmieniony koronka nowa i dalej kontrolka świeci . Jaka może być przyczyna ??? (at)ElektrodaBot
Chyba nieuważnie czytasz Volvo diagnozuje się samo. Masz najprawdopodnie uszkodzony czujnik ABS,wtyk od czujnika rozpiąć zmierzyć oporność ma być około 1150 ohmów zacznij od przednich.
tak chce posprawdzać wszystkie kabelki i czujniki
W autach tych nie ma linki prędkościomierza. sygnał prędkości pobierany jest z czujnika indukcynego umieszczonego na skrzyni biegów. Z zegara obrobiony sygnał trafia do ECU silnika i skrzyni. Dotyczy to zarówno zegarów VDO i Yazaki. Układ ABS w tym modelu jest układem niezależnym. Wspólnym jest natomiast (gdzie czujnik prędkości jest w tylnym moście)...
Skoro przyczyna została zdiagnozowana, wiązka przewodów wyeliminowana, to rozbierz wszystko, wyczyść okolice piasty koła a jeżeli nie pomoże - wymień czujnik p.p.koła. Niby się zgadzam... Lecz, może poratujesz kolegę informacją, które piny w pompie ABS są odpowiedzialne za czujnik prawego przedniego koła?
Witam. MID136 SID67 Sygnał czujnika ciśnienia modulatora układu hamulców przyczepy FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Tutaj proponuję diagnostykę EBS w ciągniku, a komunikat ABS1 to problem z ABS/EBS naczepy. Tu trzeba zrobić także osobną diagnostykę naczepy.
najłatwiej odepnij wtyczkę od abs lub wyciągnij bezpiecznik. jakbyś chciał aby abs przesytał działać to wystarczy ze odepniesz jeden z czujników.
Witam Pierwszy błąd wygląda mi na przerwane lub słabe połączenie czujnika ABS z Lewej strony
Oba zasilania na czujniku masz?
może pompa abs zapowietrzona ? sprawdz pompe, serwo a najlepiej caly uklad, czujniki moga byc
Bez diagnozy wymiana na pałę nic dobrego nie wróży. Zara się okaże że to tylko czujnik lewego tylnego koła. A ty ABS chcesz wymieniać. To już lepiej bez diagnozy auto wymienić.
Witam. Mam Volvo fh12 z 2002 i związany z nim problem a mianowicie "lining differential, left/right mechanical fault" MID 136 PSID 024 FMI 7. Może ktoś wie co oznacza ten błąd. Dodam, że obydwa czujniki ABS z tyłu wymienione...
Przeczyść pierścienie na piastach , lubią korodować. ale czy wtedy nie miał bym błędów związanych z czujnikiem ? pozdrawiam
Prędkościomierz ma sygnał ze skrzyni lub z czujnika ABS-u przedniego koła.
pod 2 czy 3 rzedem siedzen?? i jak sie zabrac do tego
A w jaki sposób zamieniłes wtyczki skoro kazda z nich ma inne naciecie we wtyku?Chyba ze przelutowałes?Sprawdz miernikiem czy naliczaja poszczególne czujniki .Czym diagnozowałes ten abs?
przecież go widać w bloku hydrauliki to po pierwsze a po drugie nowy abs jest znacznie droższy
Czy tak samo można sprawdzić czujniki w volvo 460 95r.)? Ja mam ABS sczytywany z pierścieni na przegubach i piast (z tyłu). Prośba do was. Może ktoś wrzucić zdjęcie czujnika ? Bo ja mam naderwany przewód i nie bardzo wiem od czego dobrać.
Zużycie osi - problemem jest co oznacza ten FMI 2 - nie ma opisu w necie To oznacza nieprawidłowe dane. mid 136 psid 24 fmi 7 - czujniki ABS - nie wiadomo na którym kole Ten błąd nie określa na jakim kole jest awaria czujnika ale jest to skutek poprzedniego czyli wcześniejszego włączenia zapłonu. Po ingerencji w układ hamulcowy i układ ABS należy wykonać...
Juz dawno się uporałem , Do zdjęcia czujnika nie odpinałem akumulatora ani nie demontowałem fotela . Wystarczy do tyłu go odsunąć i jest dobre dojście . Po wymianie czujnika okazało się jeszcze że dwa pierścienie abs przód do wymiany ( gdzie wczesniej tego nie zgłaszał) Pierscienie możesz obejrzec po demontazu czujnika abs . Lampeczka wystarczy .
Mam zamiar zacząć od wyczyszczenia impulsatora i wymiany czujnika ABS ale zanim wezmę sie do roboty chciałbym wiedzieć czy dobrze myślę... Witam. Dobrze myślisz. Do tego masz problem z przednimi czujnikami zużycia okładzin i problem z układem hamulcowym przyczepy.
Przełóż elektronikę, czujnik prawdopodobnie znajduje się w pompie ABS.
Witam, Problem dalej występuje, z innymi ciągnikami jest to samo. Sprawdziłem pod obciążeniem kabel abs od gniazda do modulatora - jest ok. Zmieniłem na nowe oba czujniki ABS. Nie pomogło. Gdzie tu jeszcze zajrzeć? Czy drugi kabel podwójny od świateł ma wpływ na abs?
Witam serdecznie. Światła i dmuchawę znajdziesz bez schematu. Wyciągnij włączniki i sprawdź czy dochodzi prąd i same włączniki. Potem zostaną tylko żarówki i bezpieczniki. ABS musisz pomierzyć czujniki przy kołach. Pozdrawiam.
Jeśli SID 1 to czujnik ABS lewy przedni Jeśli SID 4 to czujnik ABS prawy tył
Jaki niby czujnik? Błędy wskazują na uszkodzenie modułu i (cewek) zaworów. Ja tam nie widzę żadnego czujnika. Sprawdź jeszcze zasilania, stałe, po zapłonie i masy.
To głupota, nigdy tak nie rób, to nic nie daje, kolejna URBAN LEGEND. Mylisz się , ten sposób działa. Przechodziłem problem uszkodzonego czujnika pedału w zeszłym roku.
Teraz tacho bierze sygnał z dwóch miejsc. Impulsator i czujnik abs. Który czujnik niby, bo każde koło ma czujnik? co najmniej 4 czujniki?
Posiadam volvo s40 97r 1,8 i pojawił się następujący problem: święcą się kontrolki abs oraz nie działa prędkościomierz. Gdzie znajduję się czujnik na skrzyni biegów od prędkościomierza?
Czy można skalibrować układ ABS gdy czujniki przednich kół podaja inną ilość impulsów niż czujniki kół tylnych z powodu różnicy wycięć (szczelin) na wieńcu czujników. Np. posiadamy ABS od BMW i tylne czujniki z wieńcami zębatymi od BMW a przednie czujniki i wieńce od powiedzmy Volvo. Zakładamy że czujniki są tego samego typu np. indukcyjne. Pytanie...
Dodam jeszcze że czujniki abs na kołach i klockach muszą być sprawne inaczej procedura nie zadziała.
nie ma żadnych błędów z ebs ale co jakiś czas pojawia się abs ale lewego przedniego kola, elektryk twierdzi ze to w tym własnie siedzi problem. czujnik absu zamówiony zobaczymy co dalej. dzięki za odpowiedz
Bardzo proszę o przestrzeganie praw autorskich firmy VOLVO. Copyright chyba do czegoś zobowiązuje (pkt 3.1.1). A tachograf czujniki itp nie powinien naprawiać upoważniony serwis?
Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki....
Nie generują właśnie żadnego sygnału, odsunięty jeden i drugi czujnik a powód odsunięcia duży luz na łożysku
MID 130 PSID 204 Parametr: Utrata komunikacji SAE J1939 z modułem sterującym układu hamulcowego MID136 FMI 8 Informacje otrzymane z jednostki sterującej hamulca są błędne. Mogą występować usterki w czujnikach prędkości koła. Sprawdź kody błędów w module sterującym hamulca (EBS / ABS MID136) MID 130 SID 250 Parametr: Kanał danych SAE J1708 FMI 9 Nieprawidłowa...
Zobacz w abs czy masz błąd komunikacji . Bo z tamtąd często przychodzi ograniczenie mocy. Masz przycisk wyłączenia trakcji?
Ja wymieniałem łożyska kilka razy ze względu na luz, który wywoływał błąd EBS np. oś Saf, Actros MP3 2 oś, Volvo FH łożysko kompakt. Dlatego polecam to sprawdzić, nic to nie kosztuje.
Jutro przejrze wtyke. Tylko mnie zastanawia, czy Volvo zapali bez ABS? A pobór prądu się naprawi pewno jak odepne akumulator i zapne miernik. Czasem jeszcze wywala błąd czujnika skrętu. Tylko najgorzej że wszystko dzieje się czasem. Czasem jeździ tydzień, a czasem dwa razy dziennie strajkuje.
Mam ten sam problem. Błąd -przerwa w obwodzie czujnika koło prawy tył. Wymiana na nowy nie pomogła. Raz działa a raz nie. Rozbierał już ktoś ten sterowni ABS ??????
i tak w zaciskach jest regulacja po wyciągnięciu czujnika (do regulacji szeroki płaski śrubokręt) wyregulowałem przód na 93/95% tyłu nie ruszałem tył- 62/74% kontrolka od razu zgasła ABS działa;) ale jak chciałem prze kalibrować przód ,to dalej to samo, że po za zakresem, i nie wiem teraz czy to wina ze tył ma za dużą różnice? ale ogólnie kontrolka...
Jak masz błędy z ABS to proponuje je naprawić.Bo skrzynia wspułpracuje z ABS, miałem taki przypadek że skrzynia, nie zmieniała biegów, a problem był w czujniku przedniego koła, jak go naprawiłem to wszystko zaczeło działać.
Może to byś kontrolka ograniczenia funkcji skrzyni biegów, w przypadku niedostatecznego ciśnienia powietrza, lub gdy występują problemy z układem hamulcowym a skrzynia nie ma informacji o prędkości z czujników ABS. Zobacz w diagnostyce pojazdu czy w module skrzyni są aktywne jakieś błędy, jeżeli tak podaj kod.
Witam. MID 144 PPID 75 FMI 4 Status elektrozaworu blokady zakresów.Nienormalnie wysokie napięcie lub zwarcie do niższego napięcia. MID 136 SID 3 FMI 7 Czujnik ABS prędkości obrotowej koła, lewy tył.Nieprawidłowa szczelina lub koło impulsowe. MID 128 PID 26 FMI 3 Prędkość wentylatora w procentach.Zwarcie do napięcia lub przerwa. Co do pozostałych musisz...
Problem rozwiązany odnośnie 75 % błędów 2 przewody przerwane w wiązce pod kabiną od euro złącza na zgięciu, Dodano po 3 zostały mi dwa tylko błędy: mid136 psid21 fmi12 mid136 psid23 fmi5 Dodano po 1 Przewod ebs od konia do naczepy nowy, 2 czujniki abs nowe, teraz gdzie radzicie szukać ?
Po wymianie piasty koła przedniego volvo s60 zapalił sie abs. Przyczyną okazał się pół centymetrowy drucik stalowy ze szczotki drucianej, który po oczyszczeniu zwrotnicy przed założeniem nowej piasty, przyczepił sie do czujnika prędkosci koła. Od taka duperela
mid 136 sid 75 czujnik zużycia okładzin 3 oś prawa strona, sid 6 czujnik prędkości koła 3 oś prawa strona, psid 27 duża różnica w zużyciu klocków między stronami, psid 28 okładziny zużyte
F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA...
Wg autodaty czujniki powinny mieć rezystancję 1500-1700 ohma. W moim przypadku wszystkie czujniki abs mają w jedną stronę ok 700 ohm, a po zmianie polaryzacji omomierza wynika iż wszystkie czujniki są spalone (miernik nic nie pokazuje) . Nie patrz na autodatę tylko na miernik :D.To że faktycznie masz inny opór niż "powinno być wedłóg knigi" o niczym...
Śmieszna sprawa, też mam S60 2001 T5 i aktualnie dokładnie ten sam problem co Ty. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami z dotychczas to może razem coś wymyślimy. Generalnie zacząłem od wymiany Yaw Rate Sensor 2, czyli tego spod siedzenia pasażera i efekt był następujący: kontrolka DSTC zniknęła, wartość napięcia YRS 2 wynosiła 2.5V (czyli katalogowo)....
Volvo V70 1999 - skrzynia AW 50-42LE. Mam problem ze sterownikiem skrzyni biegów. Sterownik skrzyni biegów nie odczytuje prędkości pojazdu z czujnika na skrzyni i włącza się tryb serwisowy. Komputer skrzyni odczytuje i porównuje prędkość z układu ABS oraz z czujnika indukcyjnego na skrzyni. Czujnik sprawny, instalacja również, nadajnik na kole działa...
Witam, auto jak w temacie, po wymianie maglownicy błąd w systemie ABS- czujnik skrętu. Błąd da się skasować ale po przejechaniu 100m wraca. Czy został uszkodzony czy trzeba skalibrować, kierownica lekko w lewo przy jeździe na wprost ????
Witam Posiadam auto Volvo S60 2.3T T5 z 2001 roku. Świeci mi się kontrolka trakcji, a na monitorku „DSTC Wymagany Serwis”. Czytałem trochę na forum jedni piszą, że moduł SAS inni czy czujka ABS przy kole a inni o czujniku w podłokietniku. Miał może ktoś styczność z czymś takim? Zeskanuje dziś auto kompem po bluetoothie i dam znać co wyszło; lepsze kody...
Jeśli masz dostępny oscyloskop to sprawdzisz wszystko czego szukasz w warunkach statycznych. Jest jeszcze opcja padniętego łożyska w kole jeśli jest błąd mechaniczny. Uszkodzone łożysko powoduje ciężkie w lokalizacji usterki ABS. Bo sygnał zmienia charakterystykę z ustalonego sygnału kwadratowego, na char. losową ( zmienna krzywa ). Np załadowane auto...
Skupimy się na hamulcach, nie działa mi system abs i ebs i nie podnosi osi. Naczepa 2012 rok haldex eb+ okablowanie ok. czujniki abs zmienione na nowe, kostka z konia i przewód prawidłowo 2 x 24 V i masa ok.
Czytalem go KTS550 wg opisu bledu (nie pamietam w tej chwili jaki to dokladnie byl) wystepuje blad komunikacji pomiecy sterownikiem ABS i komputerem ECU (sterownikiem silnika). Wszystkie we - wy sprawdzone zarowno w sterowniku ABS jak i ECU oraz wszystkie czujniki. Wymieniona zostala cala pompa ABS wraz ze sterownikiem (w tym Volvo to jest jako calosc),...
Z tym radyjkiem to nie ma problemu. Albo znajdujesz sygnał prędkości do licznika ( Najlepiej z impulsatora w skrzyni biegów) i podłączasz pod wejście GALA albo podpinasz się pod czujnik ABS w wejscia SENS w radiu (wtyczka obok iso). Potem tylko kalibracja i śmiga.
Informuje Cię żebyś sprawdził hamulce. Wejdź z deski w diagnostykę i odczytaj co podaje "Brake System". Najczęściej ten komunikat wyświetla się w przypadku zużycia/różnicy między lewą a prawą stroną klocków hamulcowych, uszkodzenia czujników zużycia, czujników ABS. Sam komunikat niewiele mówi. Przyczyn może być wiele. Dopóki nie odczytasz usterek( i...
Kolego MID136 SID4 FMI10 - czujnik prędkości koła oś 2 po prawej . Duża szczelina między czujnikiem a kołem zębatym , styki i przewody mogą być uszkodzone, koło zębate może być uszkodzone, uszkodzony czujnik , uszkodzony modulator. Sprawdź luz łożyska koła, okablowanie czujnika, prześwit pomiędzy czujnikiem a wieńcem (nie więcej niz 0,7mm) . Co do tylnego...
Ja Ci polecam A3 1.8T. za 20 tysi kupisz już bobry egzemplarz z 2003r. Jak bedziesz pilnował olejów i chłodził turbo to go nie zajeździsz. A auto jedzie jak szalone. Zawieszenie masz tanie w naprawie, no ale sportowe i troszkę sztywne. Polecam fajnie się jeździ, nie był awaryjny(tylko pierdoły typu czujnik abs, włacznik wentylatora itp zazwyczaj po...
SID 007 modulator lewy przód, SID 008 modulator prawy przód, SID 009 - modulator tył. Odkręć górę takiego modulatora (4 śruby z góry na torx - jeśli przedni) i (6 śrub jeśli tył) i zobacz płytki elektroniki, taki stary to mogły zgnić. Po odkręceniu śrub powietrze nie ucieka, tylko na tasiemce trzyma się elektronika elektrozaworów i czujnika ciśnienia....
np. ABS - potrafi monitorować uślizg każdego z kół niezależnie i niezależnie kontrolować siłę hamowania na każdym z nich Zwykły ABS nie, jeżeli ślizga się jedno koło to automatyka "puszcza" hamulec na wszystkich, do tego co mówiłeś jest potrzebny ABS z EBD czyli rozdzielaniem siły hamowania na poszczególne koła. Komputer nie spanikuje ani nie będzie...
No wiesz, na tym etapie nauki o takie rzeczy pytać nie powinieneś mimo wszystko ;) Potrzeba trochę WD 40 oraz szczotki drucianej, kluczy 16 18 21, młotka więcej niespodzianek teoretycznie być nie powinno. Czujnika ABS (jeśli masz) lepiej nie ruszaj, na 99% go nie wyciągniesz w całości, dlatego podczas wyciskania ostrożnie z nim.
Problem dotyczy ciągnika siodłowego Volvo FM z 2011 roku. Polega na bardzo słabym hamowaniu całego zestawu, wygląda zupełnie jakby hamowała jedynie przednia oś ciągnika. Problem występuje w dwóch naczepach. Po podpięciu komputera dostałem 3 błędy: Czujnik koła ABS, oś 1, prawa stronaMID(136) SID:2 FMI (10) Czujnik lewego klocka hamulcowego drugiej osiMID(136)...
Witam wszystkich jak w temacie pacjent to Renault Laguna 99 rok 2.0 16v z silnikiem volvo w ecu pokazuje błąd;informacja o prędkości pojazdu no i w parametrach ecu nie widzi prędkości samochodu,licznik i abs działają prawidłowo i w skrzyni biegów brak czujnika prędkości.Prędkośc jest odczytywana z abs i chodzi mi o schemat pinów ecu i abs aby usunąć...
Witam. Z powodu zamknięcia tematu: Volvo v70 2002 rok awaria ABS, zakładam nowy. Przy prędkości około 140 km/h zapala się żółta kontrolka ABS, przy około 180 km/h czerwona i na wyświetlaczu info "bezpiecznie się zatrzymaj" Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu info "system kontroli trakcji czasowo wyłączony" po przejechaniu paro metrów wszystko wraca...
Sprawdzałem dzisiaj rezystancję przednich czujników ABS.Okazuje się że żaden nie ma przejścia. Czy tak ma być? Czytałem że rezystancja to powinna wynosić ok 1000 Ohm.
Witam. Volvo V70 2.0 16V benzyna 2010r. Co jakiś czas samochód wchodzi w tryb awaryjny (brak mocy, według klienta "nie pojedzie więcej jak trzydzieści na godzinę"), pojawia się awaria kontroli trakcji i przestaje działać prędkościomierz. Osobiście raz na testach pojawił mi się ten drugi objaw ale mocy samochód nie stracił, przynajmniej nie tak drastycznie...
który rok? czy problem wystąpił po wjechaniu w dziurę? czy są błędy np któryś czujników lub pompy oprócz komunikacyjnych? W momencie kiedy nie jest diagnozowany czy można odczytać nr seryjny w trybie programowania? I czy dochodzi do modułu ABS info +15 kiedy nie jest czytany? czy można odczytać moduł silnika kiedy nie można odczytać abs? Jaka skrzynia...
Problem rozwiązany – trzeba jeździć, aby wpaść na coś. Falowanie na obrotach i bogata dawka to przepływomierz (wszystkie 3 zamienniki do śmieci). Używany oryginał, a raczej w zapasie drugi i na każdym inna moc (pewnie zużycie). Dodawanie gazu – czujnik temperatury płynu (jak spadła wskazówka, to sam dodawał gazu). Gaśnięcie w czasie jazdy – przekaźnik...
W tym sęk, że nowsze volva od bodajże 2007r rejestrują błędy według porównania danych z impulsatora, oraz abs-u. Błędy zapisują się na 400dni bez możliwości ich usunięcia nawet przez serwis; po upływie 400dni kasują się same. Generalnie jest tak, że kiedy impulsator padnie, należy go wymienić, zalegalizować tacho, a cyfrowe tacho zawiera informację...
Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
czujnik volvo volvo czujnik volvo czujnik skręt
metalowa obudowa bębna pralki przygasa płomień pilot mrugać
kosiarka elektryczna odblokowanie hantek
Plazma LG - dioda miga 3 razy na czerwono Kompatybilność taśmy T-CON 69.64T05.F01 z Sony KDL-55W828B