Witam, gdzie w Volvo XC70 2.0 D 2012 r. znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej dolotowej do silnika?
Zamarza parownik klimatyzacji (ten w środku) najczęściej przyczyną jest czujnik temperatury parownika - uszkodzony lub wypadł ze swojego miejsca.
IAT(intake air temperatur) nie odpowiada za temperaturę na desce i nie ma nic do klimatyzacji IaT to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, ty masz problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie wiem gdzie pn jest w Volvo, najczęściej siedzi w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku
Te silniki nie mają przepływomierza, a czujnik o którym piszesz to czujnik temperatury powietrza.
Procedura sprawdzenia którą opisałeś jest bardzo dobra, tylko nie odpalaj silnika a odkręć przewód powietrza a w jego miejsce podaj ciśnienie ze stacjonarnej sprężarki.
ale myślę że to od ciśnienia doładowania. I temperatury. Dwa w jednym. https://obrazki.elektroda.pl/3371919100_... https://obrazki.elektroda.pl/4399943200_...
Witam pacjent VOLVO FM12 460 Błąd który mi się wyświetla to „Temperatura powietrza dolot Usterka Elektryczna ” MID128 PID172 FMI3 Czujnik podmieniony błąd dalej jest.
Co do screenów to nie jestem w stanie ich powiększyć by cokolwiek odczytać. Mierz względem masy. Wygląda na to że masa to 1 i że zasilanie na czujniku jest. Jak wyglądają napięcia w czasie pracy silnika? 1-2 to pewnie czujnik temperatury powietrza ale napięcie na reszcie zbyt wysokie.
Jeden jest od czujnika temperatury powietrza zasysanego, a drugi od odmy.
sprawdź ciśnienie paliwa i filtr paliwa. a o jaki czujnik chodzi? temperatury zewnętrznej? powietrza w kolektorze dolotowym?
Czujnik temperatury powietrza w kabinie pokazuje że jest w niej ciepło i stąd taki efekt.
przykładowo na 80% jego nominału przy prędkości 20 km/h lub na 30% nominału przy 100 km/ Czyli jednak te biegi ż których się śmiałeś nie mają bezpośredniego wpływu na obciążenie... Ale w tym silniku nie wystepuje czujnik masy powietrza Ale jest obliczana za pomocą czujnika temperatury powietrza/MAP/I obrotów. Więc generalnie wie jaka jest.
Panowie - silnik typu C - z czujnikiem temperatury. Niestety wyjścia z kasety mi nic nie dają :( . gdybym wiedział choć gdzie + , a gdzie masa...to resztę znajdę. Żeby nie mieszać znalazłem piny do FH 13 do czujnika turo (1 masa, 2 temp, 3 +5Vdc,4 boost ) do czujnika filtra powietrza ( 1 intanke, 2 +, 3 temp, 4 -), a do tego czujnika nie mogę nigdzie...
Być może czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolektorze. Silnik zimny w garażu pali ładnie a nagrzany na parkingu pod maską słońce 40 stopni trzeba pokręcić.
"Zielony" czujnik temperatury i podciśnienia za filtrem powietrza na wylocie gumowego lacznika. Najprawdopodobniej do wymiany, jeśli kostka (piny) i kable OK.
Tak przepustnica ok a silnik bocznego powietrza to najwazniejsza rzecz od wolnych i srednich obrotow wymyc w benzynce wydmuchac i zamontowac. I jesze jedno a czujnik temperatury silnika Ostrzeżenie. Nie dość że bzdury, to jeszcze nie gramatyczne.
Jeżeli (oba przewody są ciepłe) może być nagrzewnica zamulona, można ją przepłukać np wodą z octem lub sprężarką. Niedziałający wskaźnik temp. silnika - uszkodzony czujnik temperatury silnika lub coś nie kontaktuje w tablicy zegarów np. zimne luty.
Czujnik to ten z zieloną wtyczką?? bo na dolocie powietrza znalazłem jeszcze jeden czujnik nie wiem od czego on, może od temperatury powietrza?? ten tak jak by na kolanku?? po odłączeniu wtyczki od tego czujnika na kolanku nie ma żadnych zmian. http://obrazki.elektroda.pl/1226673600_1... PS. Nowy problem, wkładam kluczyk do stacyjki...
Zgadzam się że to nie do przyjęcia, ale przez 4 lata nikt nie dał rady tego naprawić, jeżdżę tak ponad 30 tys km. Soft obecnie mam wgrany oryginalny od 2 lat, wcześniej dpf był wydłubany, była pusta puszka, wyłączony w sofcie i nie było najmniejszej różnicy o 0,5 litra nawet. Później zrobił mi go na 167 koni i auto zeszło na 11,5 litra. Potem był wgrany...
Podejrzewałem czujnik temperatury wewnętrznej kabiny ale wygląda na sprawny, diagnostyka układu,podgląd parametrów tylko tak go sprawdzisz. Klapa nastawnika temperatury działa? Słychać zmiane przepływu powietrza jak dmucha na max?
Ano jest tak że lokalni magicy nie dostrzegają problemu z czujnikami,a dokładniej w efekcie ich działań wymieniłem czujnik położenia wału zafundowali mi też czyszczenie układu paliwowego po którym wycieka mi paliwo ze zbiornika po zatankowaniu do pełna. Ja nie posiadam komputera dlatego jestem uzależniony od takich ćwierć- wałków, Koszty czujników nie...
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
Kody z vidy. Czujnik temperatury zmieniony, jest też problem manualny z połączeniem węża od intercollera a przepustnica.. 3razy go spinałem solidnie a schodzi z wejścia na przepustnice mimo grubego cymbanta i aż jak spada słychać strzał powietrza w trakcie jazdy która jest umiarkowana normalna,..trasa 30km zero dymu ładnie się zbierał, błąd niestety...
Sprawdź połączenia czujników temperatury płynu chłodniczego jak i powietrza bądź przepływki (w zależności co występuje). W Vectrze B miałem podobne objawy spowodowane właśnie złym kontaktem przy czujniku płynu chłodniczego przez co komputer źle dobierał dawki.
Witam wszystkich... Mam taki problem z volvo s 40 2.0 d 136 koni common rail 2004 rok... Otóż po odpaleniu silnik nierówno pracuje i kopci gryzącym białym dymem. Po kilku minutach jak się rozgrzeje problem ustępuje. Jedzie normalnie, ma moc. Turbina była wyciągana w celu sprawdzenia. Wtryski sprawdzone w firmie Dziak. Wymieniona przepływka (dawała jakieś...
Witam. Mam problem z klimatyzacją, działa tylko jak jest mniej jak 10stopni. Gdy temperatura na zegarach pokaże więcej jak 10 stopni to sprezarka klimatyzacji sie nie załączy i nie będzie chłodzila. Wymienilem sprzeglo wraz z cewką, czujnik ciśnienia klimatyzacji, czujnik jakości powietrza, uklad sprawdzony, szczelny, bezpieczniki ok przekaznik tez....
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Witam. Zawzięcie nadal walczyłem z autem i chyba doszedłem do przyczyny. Zakupiłem interface DICE i zacząłem diagnozę. Zauważyłem, że temperatura odczytana z czujnika MAF jest nieprawidłowo wysoka IAT = 120*C, w wyniku błędnej temperatury sterownik błędnie przeliczał masę powietrza i mocno zaniżał ciśnienie zadane za turbiną ( ciśnienie zadane było...
Witam serdecznie. Wiec tak, w w/w Volvo jest problem z ogrzewaniem, slaba efektywnosc, na wylocie z kratki przy goracym silniku tylko 35C. Chcialem przeprowadzic adaptacje klap powietrza przy pomocy Esitronica, adaptacja zostala w trakcie przerwana i pojawil sie komunikat ze nie moze byc dokonczona. Po tej probie przeprowadzenia adaptacji przestaly...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Witam dzięki za wyczerpującą podpowiedz Co do parametrów w EAS to jest ich sporo są ciśnienia powietrza przed otwarciem zaworu i po otwarciu ale co nie wiem jakie ma być prawidłowe wartości ciśnień nie wiencej w jakich granicach się one mieszczą pozatym gdy pada moduł miksujący powietrze to w EAS pojawia się usterka względne ciśnienie powietrza po otwarciu...
Witam po przeanalizowaniu forum i spędzonych długich wieczorach laguna ożyła, poniżej przedstawiam swoje wnioski może komuś okażą się pomocne. A więc pierwsza rzecz to diagnostyka komputerowa bo bez tego to jak grzebanie kijem w mrowisku i szukanie królowej :) Okazało się że jest uszkodzony czujnik temperatury paliwa, który znajduje się w pompie wtryskowej...
Jeśli chodzi ci o tą kontrolkę.... http://obrazki.elektroda.pl/8532964500_1... to powodem może być błąd o którym pisałeś a dokładnie zawór odcinający paliwa: Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony przez zawór odcinający paliwo. Zawór odcinający dopływ paliwa zaciął się w położeniu otwartym Jeśli...
Nie wolno jeździć ze zmostkowanym presostatem. Widzę że całkowicie nie rozumiesz zasady działania klimy. Klima ma dwa presostaty, jeden na niskie ciśnienie i nie pozwoli właczyć klimy jeśli gazu jest za mało lub ciśnienie za niskie. Drugo wysokiego ciśnienia i ten zabezpiecza układ przed rozerwaniem. Normalnie działa tak: Włacza się sprężarka i po jednej...
Witam. Volvo XC60 2.4 D5 2011 r. 2005 km automat. Auto wpada w tryb awaryjny, brak reakcji na pedał przyspieszania. Błędy: P212036, P212037, P212300, P213800, P212400, P213886 Pierwsze wraca zawsze błąd P212037, czasami pozostałe. Zauważyłem, że bardziej na zimnym silniku i niższych temperaturach. Czasami, gdy jest bardzo zimno, mruga mi trzecie światło...
"silniki peugeota są niedokadnie wykonane"...) To dziwne, że może nie dokładnie ten sam co masz w swoim 307, ale 1.6 HDI czy 2.0 HDI stosowane w Fordach, Volvo, Suzuki. To skoro takie nie dokładne, to czemu inni producenci zaufali tym silnikom? Bo zapewne tam są wymieniacze i potrafią tylko błędy czytać. Parametry silnika? A po co to komu. Tu jest...
Witam, Błąd jak w temacie wyświetla się w czasie jazdy przeważnie przy wyższych temperaturach powietrza (czyt. lato) pod obciążenie/na wzniesieniach. Silnik 400 KM. Przebieg ok 1,2 mln km. Tłumik/SCR po "czyszczeniu". Układ doładowania wygląda na szczelny. Turbina sucha, wskazówka doładowania wychyla się prawidłowo. Kusi mnie żeby sprawdzić i wyczyścić...
Volvo 460 1990 1.7 Turbo silnik B18FT, układ wtryskowy bosch LH Jectronic 2.2 Dziś zrobiło mi psikusa z którym nie mogę sobie poradzić- odpalam wafla, a ten wskakuje od razu na 3000 obrotów i zaczyna miarowo falować w zakresie 1500-3000 obrotów sycząc przy tym niemiłosiernie. Po krótkiej diagnozie okazało się że nastawnik biegu jałowego otwarty jest...
witam,mam problem wszystko jest dobrze do momentu aż silnik osiągnie 85"C . wtedy obroty silnika zaczynają falować. Po odpieciu przepływomierza przestawał, zmierzyłem go i pokazywał poniżej jednego Volta na biegu jałowym (miernikiem , pod vidą też) więc go wymienilem na nowy... i nic dalej to samo przepustnica czyszczona, rok temu ją regenerowałem (nowy...
kod 122 według moich danych to czujnik temperatury powietrza ,a 121 to przepływomierz,a jeżeli twierdzą ,że nie ma znaczenia to wywal wszystko i zobaczysz czy będzie chodzic .Ten czujnik ma duże znaczenie jak każdy inny,nie wiem w jakim stopniu jest uszkodzony ,ale jeżeli nie ma przejścia Dodano po 11 już mam to ten razem z wtryskiem pod obudową filtra...
W związku z ujemnymi temperaturami podejrzewałbym zamarznięcie, powietrza sterującego blokadą lub czujnika położenia blokady. Przed wyjazdem na suchy asfalt upewniłbym się czy działa układ różnicowy, aby nie ukręcić półosi. Kontrolka nie sygnalizuje włączenia przycisku lecz faktyczne położenie blokady. Na sam początek podgrzałbym tylny most w okolicy...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić: Z1S2: TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D TID...
Witam. To co jest głównym problemem, za wysokie obroty czy zasada działania silnika krokowego? Moim zdaniem za duże obroty po strzale gazu to wynik tzw. lewego powietrza. Strzał lekko coś rozszczelnił i zasysa gdzieś bokiem i podwyższa obroty. Na jakichś wężach podciśnień, pod jakąś uszczelką. Ja kiedyś bardzo długo nie mogłem zlokalizować lewego powietrza,...
To problem który próbowałem rozwiązać poprzedniej zimy, niestety bez rezultatu. Po odpaleniu na zimnym silniku (szczególnie po nocy) zaczyna przerywać, szarpie, obroty falują, zdarza się że silnik zgaśnie. Wystarczy kilka minut od odpalenia i problem znika, silnik zaczyna pracować równo, potem auto normalnie jeździ, nie ma problemu z przyśpieszaniem...
Kod usterek: MID 128 - PSID97 - FMI0 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID97 Elektrozawór pompy wtrysku FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V060 Elektrozaw���ᦙ...
Mam problemy z wolnymi obrotami (sa jakby bez mocy.. ciężko ruszyć samochodem... , w instrukcji piszę że powinien mieć ten silnik B5244S2 około 850 obr +-50, u mnie jest około 720-750 obr.. pomijając te obroty, silnik w czasie przyspieszania - tak jakby faluje.. na mocy, na zimnym silniku przy uruchomieniu - obroty podchodzą do 1500 obrotów - po kilku...
Mam Volvo FH 12 2002r(chińczyk) z automatyczną skrzynią biegów I-shift.Wyświetla mi się komunikat:sprawdź skrzynie biegów na następnym postoju.Błędy odczytane z komputera to:MID130 PID37 FMIO.Ciśnienie powietrza skrzyni biegów wartość zbyt wysoka.Proszę o pomoc. Uwalony jest czujnik ciśnienia w skrzyni. Koszt naprawy ok 1000zł, a nie ma wpływu na jazdę...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Witam. FMI 4 --- Zwarcie przewodu sygnałowego wiązki przewodów do niższego napięcia (masy) ,usterka czujnika lub uszkodzone złącza. Sprawdź rezystancję samego czujnika powinna się mieścić w zakresie od 94,1 k (-30 st.C) do 336,5 ohm (+100 st.C),w zależności od temperatury.Jeżeli wartość pomiaru mieści się w tym zakresie do sprawdzenia okablowanie czujnika.
volvo czujnik powietrza czujnik temperatury powietrza czujnik temperatury volvo
freedos partycja trafic benzyna głowica tosca
pułapka grawitacyjna ochrona mienia
Schemat elektryczny Citroen Jumpy 1.6i 1998 Lokalizacja przekaźnika czujnika wody w pralce Candy Smart