Z tego co pamietam to da sie go rozebrac całkowicie.W srodku masz cewke z elektromagnesem to mozesz ja pomierzyc oraz jakas płytka elektroniczna.Cewke zeby wyjac to wybijasz takie 2 cienkie bolce fi 4mm bodajze.
Księgowy wywalił regulator i dał rozpórkę. Wywal te rozpórki i daj regulatory jak w starszych rocznikach. Pasują.
Czujnik sprzęgła "bierze udział w zabawie", i przy tempomacie i przy hamowaniu silnikiem. Wciśniecie sprzęgła dezaktywuje każdą z tych funkcji.
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Witam. Ten efekt to działanie hill holder lub Hill Hold Control (HHC) to nic innego, jak "podtrzymanie" przez centralkę ABS ciśnienia w układzie hamowania jeszcze przez kilka sekund po puszczeniu pedału hamulca ale niezwłocznie po naciśnięciu pedału gazu. Pozdrawiam.
Naprawione :) winny okazał się zawór zwrotny ( odcinający) dwudrożny .
Żółty przewód jest sterujący i masz tam ciśnienie w momencie hamowania. Naciśnij hamulec i wtedy powinieneś mieć tam ciśnienie
Odpalę volvo nabiję powietrza pełny stan i zaciągnę ręczny hamulec to prawe koło zablokowane a lewe się kręci i z nożnym hamulcem podobnie co to może być za przyczyna Jeśli siłownik jest ok. to najprawdopodobniej samoregulator w zacisku uszkodzony.
Ale nigdy tak nie było mam drugie takie volvo i tam nic takiego się nie dzieje W dodatnich temperaturach mogło tak być, różnice w oprogramowaniu też mają wpływ. Diagnostykę robiłeś?
Test resetu Aktywacja pedału hamulca Pojazd pozostaje w bezruchu. Układ pneumatyczny napełniony, co najmniej 10 bar. Hamulec postojowy nie może być załączony przy ewentualnej usterce modulatora przyczepy. Przeprowadzenie: Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony!...
do sprawdzenia hamulec skrzyni które biegi źle wbija ? 6/7 lub 7/6 reduktor do naprawy
Witam Posiadam Volvo FH z 2016 roku i przestał działać hamulec VEB. Przestał działać po uszkodzeniu Termostatu Oleju- powodował zwarcie i wysadzał bezpiecznik odpowiedzialny za hamulec silnikowy i termostat oleju ( Są pod jednym bezpiecznikiem) Wymieniłem termostat na nowy oryginalny, bezpiecznika nie wysadza- zero błędów na desce Po uruchomieniu wajchy...
luz zaworow, ZIMNY SILNIK, parametry ustawienia ssacy..... 0.2 mm wydech..... 0.5 mm wydech z VEB..... 1.6 mm luz zaworow, ZIMNY SILNIK, parametry kontrolne (tolerancja zuzycia ) ssacy..... 0.15 – 0.25 mm wydech..... 0.45 – 0.55 mm wydech z VEB..... 1.55 – 1.65 mm Dodano po 22 VEB Volvo Engine Brake ( hamulec silnikowy - wykorzystuje...
Zrób test modulatora. Przeprowadzenie: 1.Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony! 2.Włącz zapłon. 3.Odczekaj co najmniej piętnaście sekund. W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia...
Jeśli masz tylko oznaczenia: 1, 2, 3, 4, 5, 6 to regulujesz na 1 - wszystko - ssący, wydech, hamulec wydechowy, pompowtryskiwacz. Musiał być zrobić zdjęcie naklejki na pokrywie zaworów, bo mi wyskoczyło z 50 możliwych typów silnika. Są np. różne luzy dla wydechu.
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Fmi 4 zwarcie przewodu od EV35 bloku silnika do zaworu EPG do masy, hamulec silnikowy włączony na stałe przy fmi 5 przerwany obwód między blokiem silnika a zaworem EPG lub spalony bezpiecznik zasilania zaworu EPG. Zawór EPG może być uszkodzony również...
Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki....
Witam. MID 128 PPID 109 Regulator ciśnienia spalin (tylko D16B) Informacje ogólne: Funkcja ta włącza hamulec silnikowy na 50%. Tekst na wyświetlaczu: EPG #1. Podzespół: 600 Elektrozawór, hamulec silnikowy. FMl 5 Przerwa. Warunki wygenerowania kodu usterki: Wyjście aktywne. Przerwa w obwodzie EPG 3. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i...
Czyli to objaw zapowietrzenia. A czy to jest niebezpieczne? Bo hamulce zawsze będą tylko dalej tak? Ale czemu po wciśnięciu szybko parę razy się nie podnosi pedał. Jedynie jak auto zgasze i serwo nie pracuje to się podniecie ale i na zgaszonym pedał troszke bardziej wpada niz wcześniej.
Odczytaj i podaj wszystkie kody błędów z wyświetlacza.
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID122 Położenie hamulca silnikowego FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V021 Elektrozawór hamulca silnikowego nr 1 Elektrozawór pod pokrywą, powinien mieć około 40 omów :).
Moje doświadczenie wskazuje na zużyty przełącznik- tą klapkę, więc nie szukaj za daleko. Dalej, to przejście całej wiązki kabina/rama, potrafi zgnić przewód do elektrozaworów w środku izolacji- usterka sporadyczna, ale zdarza się. Bezpiecznik, to szukaj, pod pokrywą na górze kokpitu masz opis. Co do powietrza, to przyłącza do zegarów pomiarowych lubią...
Podciągnij ręczny.
Witam. Jak roswiasal ten problem ? Czy hamulec transmisii dziala poprawnie ?
Witam, trochę poszperałem i wygląda to tak: -błąd MID 136 SID 67 FMI0, jest to modulator , u mnie nie było prądu , prąd nie dochodził do przedniego modulatora pod kabiną, przyczyna nie łączyły kostki pod grilem po stronie pasażera, stąd też mi wyłączało ebs . MID 144 PID 91 FMI3- położenie pedału gazu w procentach , i tu nie wiem czy pedał do wymiany...
V volvo przy zaciagniety hamulcu na luzie powinien się zamykać (to chyba dogrzewanie silnika), natomiast po zwolnieniu recznego musi sie otworzyć. Na ogół dobrze to słychać po pracy wydechu. Dokładnie. Tak samo jest w Renault serii DXi ( na podzespołach Volvo ). Uruchom silnik po nocy, popracuje trochę na obrotach jałowych, jak napompuje powietrze...
Możliwe przyczyny problemu z hamowaniem w Volvo EW160D podczas dotykania joysticków. Volvo EW160D to starszy model koparki kołowej (wheeled excavator) z lat 90., wyposażony w hydrauliczny system sterowania, w tym joysticki do ramienia (boom i dipper) oraz pedały/lewy joystick do jazdy. Problem, który opisujesz – nagłe hamowanie (prawdopodobnie aktywacja...
VEB - hamulec silnikowy? Sorki za głupie pytanie, ale nie wiem, jakie opcje są w Volvo. Mam jedynie hamulec załączany przyciskiem na desce, dwustopniowy, zamykający klapę. Oprócz tego nie ma nic. Ten hamulec nie działa. Jeżdżę po górkach, używając jedynie hamulca nożnego.
Witam . Mam problem z hamulcami tylnich osi . Dodam ze dopiero zaczynam tym autem jezdzic z ładunkiem . Załadowałem dzisiaj 20 ton kamienia i podczas jazdy gdy zacząłem hamować wyskoczył blad abs . ( usterka mechaniczna lub elektryczna prawa strona 2 oś ) . Auto tez bardzo słabo hamuje . Trzeba mocno naciskać hamulec i czuć ze hamuje tylko przód . Po...
Tak myślałem, żeby przejrzeć hamulec górski. Tylko czy ma to sens?
(...) azu w opisie. Dalej, będziesz "oszczędny" w słowach. Spróbujmy zadać takie pytanie ElektrodaBotowi. Dodano po 16 Wstępna ocena dostępnych informacji Twoje pytanie dotyczy ustawienia rozrządu na fabryczne znaki w samochodzie ciężarowym VOLVO FH13 A VEB . Zastanawiasz się również, jakie dodatkowe informacje powinieneś podać, aby otrzymać szczegółową...
Naturalnie hamulec naczepowy w kabinie volvo istnieje, ale to jest sterowanie elektryczne przez kabel ebs uruchamiane w starszych fh klawiszem na konsoli a w obecnych pod kierownicą dźwignią górskiego.
Dziękuję za podpowiedź. Nie ma wycieku. Po naciśnięciu hamulca ciśnie spada i jak trzymam hamulec to wzrasta do momentu naciśnięcia ponownie. Ktoś mi podpowiedział, że to zawór ograniczający, regulujący ciśnienie.
Chyba pomyliłem zawór wydech 1,00 mm, hamulec 2,50 mm.
Nie wiem jak to jest w cięższym sprzęcie ale tam raczej hamuje się zawsze silnikiem... Często, a nawet zawsze. Zawsze można wrzucić na luz i hamować w ostatnim momencie zasadniczym hamulcem... Uwzględniając powyższe, taka sytuacja jest skrajnie niebezpieczna uwzględniając wagę zestawu około 40 ton. Dodatkowe hamowanie silnikiem, nie tylko zjeżdżając...
Tak 1) Włącz zapłon, nie naciskaj hamulców 2) Naciśnij przycisk zmniejszania prędkości tempomatu „-”. Lewy panel sterowania na kierownicy. 3) Trzymając wciśnięty przycisk „-”, naciśnij hamulec i uruchom silnik. 4) Poczekaj, aż na desce rozdzielczej zacznie migać sygnał informacyjny (pomarańczowe „I”). 5) Gdy miga „I”, naciśnij przycisk licznika podróży,...
Witam, spotkał się ktoś z głośną zmianą biegów- ze stuknięciem, które czuć na kabinie. Jest to głośny, metaliczny dźwięk. Występuje nieregularnie na różnych biegach, Po kalibracji sprzęgła i skrzyni jest lepiej ale "usterka" wraca. W skrzyni wymieniony synchronizator zakresów, hamulec wałka, elektrozawór sterujący siłownikiem sprzęgła, części nowe-...
Witam wszystkich . Mam problem z Volvo Fh 13 2009 rok mianowicie zaciąga się hamulec podczas jazdy sam lewe koło przód jest to ciągnik siodłowy w konfiguracji 6x2 . Modulator Ebs jest nowy stary był cały zawalony i zgnity w środku zaciski chodzą siłownik też błędów żadnych , ma ktoś może jakiś pomysł ?
Jak awaryjnie odblokować elektroniczny hamulec postojowy.
jeśli jest górka mocna to tak, normalne, na prostej i lekkiej górce powinien ruszać, przy większej stać w miejscu a przy mocnej górce się będzie cofać ale on sie cofa dlatego bo na postoju zrzuca na neutral i w momencie jak puszcze hamulec to wrzuca D z opóźnieniem
Ja mam podoba objawy od 7 biegu do 11 słychać głośne przerzucanie biegów ( tak jak by dwa elementy zderzały się ze sobą ) z 11 na 12 nie słychać tylko zmienia się liczba na wyświetlaczu. Moje pytanie czy może to być hamulec wałka pośredniego ?? Volvo jest ze stycznia 2009 ma przejechane 405 tys km. Dodam że nie wyświetla żadnego błędu . Przeprowadziłem...
Np. 1E3 1-regulacja ssący i pompowtrysk E3 wydech ewetualnie hamulec veb i tak analogicznie do wszystkich. A co do kleju i punktakow tam nic takiego się nie stosuje
Problem w tym że jak kierowca naciska hamulec to na wysyietlaczu jest duży spadek ciśnienia. Od tygodnia czasami spada do zera czasami pokazuje 1/3. Kół nie blokuję, hamulce są. Wiązkę rozszarpalem do czujników do wejścia w kabinę. Przewody nie połamane nie przetarte brak zieleniny. Jutro będę miał czujniki to je zmienię.
Raczej nie miał ABS, auto na oko 20-letnie. ABS 20 lat temu był już standardem, ESP mogło nie być... Inna sprawa czy te układy były sprawne i jakie umiejętności posiadał i wykorzystał w tej sytuacji kierowca. Jakie umiejętności wykorzystuje się przy prawdziwym awaryjnym hamowaniu? Opcja odbić w bok pozostaje. Większość kierowców wciska hamulec do oporu...
Problem z czujnikiem i słabym hamulcem górskim został rozwiązany, uszczelka koło przepustnicy kolektora dolotowego została wymieniona, zawór egr zamieniony, ustawienie zaworów i uszczelka od kolektora koło turbiny. Błąd zniknął i hamulec górski zaczął działać jak należy. Świst również ustał. Ale niestety od pewnego czasu auto bardzo się trzęsie i obroty...
Witam, chciałbym spytać gdzie w Volvo, jak w temacie znajduje się przekaźnik, sterownik świec żarowych. Czy świece w tym modelu są na 12V? Dodatkowo, samochód jest w automacie, zapłon można włączyć poprzez naciśnięcie na dłużej przycisku, bez wciśnięcia hamulca, ale wtedy świece nie grzeją, grzeją dopiero kiedy wciśniemy hamulec i naciśniemy przycisk,...
Ja mam takie pytanie jak działa hamulec silnikowy (retarder chyba się to nazywa) tzn wiem jak działa, ale chodzi mi czy on blokuje prędkość czy obroty, i jak biegnie jego instalacja elektryczna? Teraz właśnie przejeżdżałem nim i ten odgłos i to co się dzieje z autem jest dosyć podobne do objawów jak mam załączony ten hamulec
Więc tam gdzie masz pokazane ciśnienie zobacz czy pokazują ie pomiary zużycia klocka i prędkość podczas jazdy. Jeśli nie pokazuje wskazań na tej osi tzn że modulator jest wyłączony i trzeba z resetować system jeśli jednak po tym znów się wyłączy to znaczy że może być uszkodzony. Dodano po 2 Zapomniałem spytać czy hamulec postojowy został spuszczony.
sprawdzić, czy nie zacina się hamulec górski, gdy się zatnie potrafi nieźle paliwa wykotłować
volvo hamulec górski hamulec postojowy volvo awaria hamulec volvo
volvo silnika długość przewód spadek napiąć schemat elektryczny lusterek
Volvo FH/FM VECU DID 078-12 FMI 12 – awaria sterownika, objawy, diagnostyka Kod U1318 w Citroen C4 - problem z magistralą CAN