I pierwsza sprawa jakie sa węże do chłodnicy? Miękkie w jak je naciskasz czy twarde? Jeżeli miękkie i zimne to termostat jest wiecznie otwarty i puszcza duży obieg. Zasada jest jedna. Są dwa obiegi DUŻY i MAŁY. Mały obieg to silnik-kabina. Duży to chłodnica-termostat-silnik-kabina. Mały działa zawsze i dlatego powinieneś mieć ciepło w samochodzie po...
Witam wszystkich. Mam problem z temperaturą oleju w Volvo fh 13 jak w temacie. Podczas jazdy z dużym obciążeniem temp. oleju rośnie nawet do 127 st. przy czym temp. płynu chłodzącego wynosi 75st. Moje pytanie brzmi jakie powinny być prawidłowe temperatury? Jeżeli u mnie są za wysokie to czego to może być przyczyną. Auto ma moc nie dymi ,pracuje poprawnie....
Dpf środkowy? Te auto posiada filtr cząstek stałych? A jeżeli chodzi o usterkę to zobacz czujnik temperatury płynu.
Witam moze ktos pmoże mam problem z Volvo FM9 300km wyrzuca płyn chłodniczy zaraz po ruszeniu z miejsca, na postoju nic sie nie dzieje temperatura nie rośnie i po odkreceniu korka cisnienia nie ma i płynu nie wyrzuca ktoś moze miał taki przypadek?
Witam. Auto świeżo po kupnie. W zbiorniczku wyrównawczym piana. Czy to normalne? Moje podejrzenie - wlany płyn do spryskiwacza. Koleś sprzedający auto miał uzupełnić płyn w spryskiwaczu. Obstawiam, że lekko się pomylił, wlał do zbiorniczka wyrównawczego, a potem się pokapował, ale zapomniał się tym pochwalić. Generalnie - wg mnie, nie powinien się pienić....
Witam koledzy, czy ktoś potrafi rozszyfrować błąd MID 128 PPID8 FMI2 (ciśnienie w układzie chłodzenia - błąd danych)? Pojawia się on gdy jadę z maksymalną prędkością. Stan oleju OK, temperatura nie przekracza 120 stopni. Stan płynu chłodzącego w normie, temp. z komputera 60-75 stopni. Z góry dziękuję za pomoc.
No w te chłodniejsze dni jeśli będziesz włączać Klime to wiadomo że będzie miał problem dobić do 90 stopni gdyż wentylator z chłodnicy cały czas chłodzi silnik a nawet jeśli się nagrzeje do 90 i staniesz na włączonej Klimie to temperatura spadnie właśnie do ok 75 80 mam volvo i u mnie jest tak samo więc nie ma się co przejmować. Ubytek plynu może być...
Kolego a jeżeli auto jest zimne to powinien wskazywac tyle, ile mamy stopni na powietrzu? I wytłumacz mi dokładniej gdzie jest ten kolektor dolotowy. Dzięki. Jeśli jest zimne to temperatura będzie podobna jak płynu chłodzacego i temperatura otoczenia. Kolektor dolotowy z tym czujnikiem jest z lewej strony auta, przykręcony do głowicy.
mam problem z volvo fh 2005 rok grzeje mi sie choć wentylator mi się załancza kod błędu mid 11 temperatura oleju na wyświetlaczu w samochodzie 97 w testerze 112 temperatura płynu raczej mi się zgadza tylko ten wentylator po załączeniu jakoś krótko pracuje kierowca twierdzi że jak jedzie pod górke to łapie płyn powyżej 100 i musi zjechać na parking ale...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam wszystkich. Potrzebuję Waszej pomocy i to bardzo pilnie. Posiadam Volvo V40 2.0 KOMBI 100KW/136KM benzyna z LPG. Auto długo stało nieruszane na parkingu, gdy zostawiałem samochód wszystko działało. Przy próbie odpalenia auta po około roku :(, samochód odpala, ale po chwili gaśnie. Po pewnym czasie trzymania na wyższych obrotach już nie gaśnie,...
Ja też mam V40 z silnikiem 1,9 TD i to trzymane pod "chmurką" i niestety muszę Ci powiedzieć, że ten typ tak ma. Przy mrozie niestety trzeba przejechać spory kawałek aby autko zaczęło dmuchać ciepełkiem. Ja robię to w ten sposób, że rano odpalam swojego "klekocika" przestawiając równocześnie gałkę dmuchawy na "0" - palę papieroska po ok. 5 minutach...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić: Z1S2: TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D TID...
"ssanie" działa bo zaciąga linkę od zwiększenia dawki. Linka się napina jeżeli temperatura płynu jest niższa niż 40 stopni(pomiar termometrem) oraz gdy załączona zostaje klimatyzacja na wolnych obrotach. Dodano po 29 Zamieszczam filmik na którym widać zaciśnięte przewody przez noc w celu wykluczenia zapowietrzenia przez układ paliwowy. https://www.youtube.com/watch?v=oMLDROBj...
Nie, nie robiłem. Ale to raczej jakby wyszło CO₂ w układzie chłodzenia, to auto by nie miało ciepłego powietrza z nawiewu. Miałem tak w 2 autach i co jakiś czas odkręciłem na chwilę korek od płynu zbiorniczka. Po chwili z nawiewu było już ogrzewanie. Nie na długo, ale jest. Nie wzrastała temperatura, nie gotował się. Takie objawy by były. A nie ma.
Dzień dobry, Chcę się Was poradzić, ponieważ mam kłopot z V40 2000r. FL - 2.0T 147kw / 200km - B4204T5. Kupiłem go i po krótkim czasie użytkowania wypaliło mi zawór. Po zdjęciu głowicy okazało się że pierścienie są popękane. Wydałem kupę kasy na remont ( proszę bez zbędnych komentarzy ) chciałem zrobić dla siebie i wiedzieć czym jeżdżę. Po naprawie...
Niektóre auta mają tak że wentylator może pracować na wyłączonym kluczyku. Ma to chłodzić nie tyle chłodnicę co zwyczajnie dmuchać na silnik. W niektórych przypadkach na mocno przegonionym aucie, po wyłączeniu może dojść do tzw spiętrzenia temperatury. Silnik jest mocno gorący, pod maską gorąco, nie ma obiegu płynu chłodniczego i temperatura nie spada,...
Witam, Mam problem z zegarami, po podaniu zasilania po stacyjce zaczyna się dyskoteka. Migają wszystkie LCD + kontrolki: - poziom spryskiwacza - hamulec reczny - akumulator - service - rezerwa - temperatura płynu chłodzącego Migają tak dziwnie, nie rytmicznie. Dziwne jest też to, ze zadna z tych kontrolek nie powinna się świecić po odpaleniu auta, natomiast...
Wiem jak było wcześniej , najpierw włączał się ten biały (od klimy) nawet jak nie była włączona. Później dołączał się drugi czarny na pierwszym biegu , a jak było gorąco i chodziła jeszcze klima włączał sie drugi bieg ( max). I dlaczego mimo gotowania płynu wskazówka temperatury jest na połowie skali? Mam zagwozdkę.
Czytamy ze zrozumieniem !Tak jest taka możliwość, że płyn uciekał przez STARY WADLIWY korek., wadliwy, uszkodzony, niesprawny, gdzie zawór ciśnieniowy juz nie trzyma tak jak go wyprodukowano, przez co w momencie podniesionej temperatury układu chłodzącego (co jest jak najbardziej możliwe) płyn wydostaje się przez w/w korek. Sorry jaśniej już nie potrafię.
Samochód ma Webasto, które nie chce się załączyć, ale może to być wina akumulatora, który muszę wymienić. Po trzech nieudanych próbach odpalenia fabryczne Webasto blokuje się na amen i trzeba kabelkiem odblokować. Z tego co piszesz to tragedii nie ma. może po prostu zbyt wiele rzeczy robisz naraz i nie potrafisz go skutecznie odpowietrzyć. Nie napisałeś...
No właśnie auto robi codziennie trasę w jedną stronę 15km prędkością autostradową. Totalnie nic pod maską nie wzbudza mojego niepokoju. Olej jest, płyn jest.. Żadnych mazi pod korkami, temperaturę trzyma idealnie. A dymienie jest dosyć znaczne. Jedyna sugestią jest zle działający egr ale czy może on taki objaw powodować ?
Witam, borykam się z problemem takim że wsiadam jadę rozgrzeje się silnik po 20 km wyskakuje mi kontrolka że mam mały stan płynu chłodzenia. Kiedy przycisnę go tak do 3tys obr. później wezmę nogę z gazu to kontrolka gaśnie a płyn jest spowrotem w zbiorniczka Wymieniłem termostat, korek wlewu i zrobiłem test na głowicę dalej nie mam pomysłow co to może...
witam,mam problem wszystko jest dobrze do momentu aż silnik osiągnie 85"C . wtedy obroty silnika zaczynają falować. Po odpieciu przepływomierza przestawał, zmierzyłem go i pokazywał poniżej jednego Volta na biegu jałowym (miernikiem , pod vidą też) więc go wymienilem na nowy... i nic dalej to samo przepustnica czyszczona, rok temu ją regenerowałem (nowy...
Po odpaleniu zimnego silnika wskaźnik temperatury ustawia sie od razu w pozycji normalnego nagrzania. Volvo v40 1998. A przedtem silnik zaczął przerywać, jakby paliwo cos nie dochodziło...
Kłaniam się Państwu. Mam kłopot z pojazdem a mianowicie pacjent Volvo S60, rok 2001, 2.4 benzyna z gazem. Objawy wyglądają następująco: po rozgrzaniu silnika włącza się wentylator silnika a silnik zaczyna szarpać, temperatura wskazuje czerwone pole, ale silnik nie gaśnie i można jechać tyle że szarpnie od czasu do czasu kiedy włączą się kontroli silnika...
hej, mam problem z diagnozą układu klimatyzacji. Klimatyzacja jest dobrze nabita, sprawdzono dwukrotnie szczelność układu i jest wszystko w jak najlepszym porządku. A tutaj niespodzianka i klimatyzacja nie chłodzi, natomiast podczas postoju, kiedy chwilowo wcisnę pedał gazu na obroty 3000 obr/min to zaczyna naprawdę dobrze chłodzić. Według testera diagnostycznego...
mam problem z ukladem chlodzenia w volvo v70 silnik d5.po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow zapala sie informacja o niskim poziomie plynu chlodzacego,jednak gdy odkrece korek zbiorniczka wyr.plyn wraca a czasami nawet sie przelewa.jesli ktos mial taki problem to prosze o podpowiedz.z gory dziekuje. Popraw pisownię, p. 8.2, inaczej post trafi do...
Witam volvo v40 1.9 gaz miałem awarię ogrzewania nie było wcale na pewnym odcinku potem słabe się pojawiło a na drugi dzień na całkowicie zimnym silniku wypchnęło mi płyn ze zbiorniczka co może być przyczyną - dzięki za odpowiedź
Mam jedno pytanie związane z moim samochodem jakim jest volvo v70 2,4l 170km z 2000r. Ostatnio zaczeło mi ubywać plynu w zbiorniczku chłodzenia i parowały szyby. okazało się że to nagrzewnica. Wymieniłem ją, wlałem nowy płyn. po odpowietrzeniu i przejechaniu kilku kilometrów uzupełniłem płyn tak że na zimnym silniku płyn był na poziomie max. dziś rano...
Volvo V40 2000 r. gaz+benzyna, po rozładowaniu akumulatora zaczął delikatnie kopcić. Dziś w trakcie jazdy zadymił na biało pół miasta. Auto zaczęło się grzać - okazało się, że mało płynu w chłodnicy więc dolałem. Kopci znacznie mniej, ale jednak kopci. Wiem, że większość internetów powie mi, że to uszczelka pod głowicą - ale ze 2 tyg temu autko wróciło...
Dzień dobry i pozdrawiam szanowne grono. Pacjent V50 2.0 D4204T Podejrzewam że padł mi czujnik temperatury paliwa. Czy to z rana czy wieczorem, czy to zimny czy nagrzany wskazuje temperaturę 234 st C Nawet jak go odłączę również komputer pokazuje 234 st C Troszkę podzwoniłem i w sklepach nie ma dostępnego. Na internetach jest wybór i właśnie.... Zanim...
Witam serdecznie. Mam problem z moim V40 1.9TD. Ogólnie rzecz ujmując problem polega na tym, że silnik się przegrzewa, a wentylator chłodnicy nie startuje. To znaczy startuje, ale dopiero, gdy wskazówka temperatury jest na wysokości 3/4 skali, co dla diesla ze szczególnie wrażliwą głowicą nie jest optymalną temperaturą pracy. Co było sprawdzane - na...
Mam pytanie dzisiaj pojawił się komunikat z informacją o niskim stanie płynu chłodzącego. jak samochód ostygł dolałem do MAX na wyrównawczym ale po kilku kilometrach znów pojawił się komunikat i jak niestety jak był gorący do dość dużo płynu uciekło dołem na wysokości chłodnicy. im bardziej silnik stygł tym mniej płynu uciekało mimo dolewania aby nie...
Mam problem z ta pomarańczowa kontrolka ponieważ poniżej 1500obr ona mruga a powyżej tylko święci pomoże ktoś od czego ona jest i jaka jest przyczyna jej zapalenia się Pozdrawiam (Rasia)😊
Mam prośbę o informację, przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego uruchamia się wiatrak chłodnicy przy wyłączonej klimie i jaki kto ma silnik, producenta czujki temperatury (u mnie w benzynie pojemność 2,4, KM 140 i czujka NTY) załącza się dopiero przy 105 stopniach (zmierzone diagnostyką OBD2). Wcześniej miałem oryginalną Volvo i kojarzę, że już...
W manie bynajmniej jest elektrozawór odcinający dopływ płynu
Kolego skąd wiesz ze się płyn gotuje? Po drugie jakby wentylator się kręcił to by płyn nie osiągnął temperatury wrzenia.
Bywa czasami tak, że czujniki mają oszukane parametry, czyli się kończy. Warto zawsze sprawdzić temperatury, a raczej ich różnice przed i za kątem. Adblue jest wtryskiwane przy odpowiedniej temperaturze spalin.
To normalne zachowanie korka, którego zadaniem jest między innymi wyrównywanie ciśnienia w momencie zwiększenia lub zmniejszenia objętości cieczy w układzie chłodzenia. O ewentualnych problemach z tym układem mogą świadczyć zmiany przede wszystkim różnice poziomu płynu chłodniczego (ubytki) czy też nietypowe zachowania obserwowane na wskaźniku temperatury.
P008A-00 – Zbyt niskie ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia paliwa - Możliwe przyczyny: - Zatkany filtr paliwa - Niska ilość paliwa w zbiorniku - Uszkodzenie pompy paliwa niskiego ciśnienia - Nieszczelność w układzie paliwowym (np. przewody, złącza) - Czujnik ciśnienia paliwa niskiego ciśnienia P0087-00 – Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej...
Bede wdzięczny za pomoc w ustaleniu przyczyny dlaczego v50 z 2004 r benzyna 140 Km nie włącza się wiatrak chłodnicy mimo osiągnięcia temperatury roboczej. Włącza się natomiast po naciśnięciu klimatyzacji (jest 1 ten sam wiatrak ). Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy ale to nie pomogło i prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Witam . Kiedyś borykałem się z problemem gaśnięcia w moim peugeocie okazało się że wadliwy jest czujnik temperatury płynu chłodzącego ,który podawał na kompa za wysoką temp a ten nie załączał ssania .
Miałem w manie f 2000 problem z płynem tak jak ty i wymieniłem tylny korek ciśnieniowy na górze w zbiorniczku, to pomogło. Miałem też sytuacje że jechałem krótki odcinek bez korka wlewowego to ze zbiorniczka wywaliło mi płyn i się lekko zagrzał i daleko nie zajechałem. Wymieniałem także z dwa razy zbiorniczek bo te manowskie lubią pękać.W volvo f 12...
Nie znam się , to się wypowiem ;-) Biała maż to emulsja która powstaje w wyniku mieszania płynu (wody) z olejem w podwyższonej temperaturze . Ubytek płynu wskazuje na nieszczelność w bloku silnika (uszczelka pod głowicą , pęknięty blok silnika ) . Część tego płynu miesza się z olejem (wzrost poziomu oleju widoczny na bagnecie) , część jest spalana (inny...
Witam, mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego mianowicie żyje swoim życiem czasem coś pokaże czasem wcale, wiem ze jest od tego bezpiecznik się jak wkładam nowy to się pali. Pytanie polega na tym gdzie się znajduje czujnik temperatury i czy warto go odrazu wymieniać .?
Witam. moje auto, to s80 z 2001r z silnikiem 2,4 200km autko jest z gazem. wentylator nie załącza się wogóle, przez co wciąż załącza się sprężarka klimy. sprawdzałem, że klima i wentylator chłodnicy to jedno - pracują razem. Efektem tego iż nie załącza się ten wentylator jest to, że zaczyna mocno rosnąć ciśnienie w chłodzeniu wciągając płyn chłodniczy...
Witam mam Volvo z 2008r od pewnego czasu mam problem z licznikiem mianowicie 2 usterki Pierwsza wskaźnik temperatury płynu chłodzącego żyje swoim życiem, czyli unosi się opada do zera chociaż płyn trzyma temperaturę. A druga to dolny wskaźnik ciśnienia w układzie pokazuje 0bar pomimo ze w układzie jest wszystko w porządku ciśnienie trzyma i nie schodzi,...
Spalanie to ciężkie pytanie bo jak założę "lekkie" buty to udaje się jechać na poziomie 6l/100 w trasie, ale rzadko je zakładam :-) bo taka moc że aż szkoda tych koni nie gonić. Co do wtrysków to była moja wina bo w silnikach zasilanych przez common-rail nie powinno się jeździć na fusach z baku, a przejechałem 40 km na rezerwie i zassałem syf z dna...
Uzupełnić do pełna i powinno być dobrze. Wielu producentów ostrzega o utracie gwarancji jeśli w temperaturach poniżej zera jest mniej niż 3/4 płynu w zbiorniczku ale pewno o tym wiesz.
Czy podanie w małej ilości środka/płynu do pneumatyki (np. WABCOTHYL) na zasilaniu wybieraka byłoby wskazane lub nie szkodliwe?
W komputerze siedzi błąd p2181"wydajność układu chłodzenia". Ktoś coś podpowie? Sprawdzone: - czujnik temperatury - termostat zwykły(wymieniony na nowy) - poziom płynu ok Co może powodować ten błąd?
jak nie znajdziesz odpowietrzników to odpowietrz w najwyższym punkcie układu chłodzenia przy rozgrzanym silniku tylko uważaj na temperaturę :)
Witam, Mam problem moje volvo v50 grzeje się na postoju konkretnie jak stoi z 10 min w korku przy temperaturach na powyżej 20 stopni na zewnątrz Następnym objawem jest również że klima nie chłodzi na postoju tylko podczas jazdy Problem zaczął się gdy podczas jazdy przetarł się waż od chłodnicy i pękł wylał się płyn oczywiście od razu temperatura skoczyła...
Piszesz że po zakreceniu butli to samo , czyli coś w instalacji pokićkane , gazownicy wpinaja się w czujnik temperatury płynu silnika- odczyt z niego do sprawdzenia i inne parametry , emulator wtrysków do rozpięcia i sprawdzenia jeśli go posiadasz
Witam mam taki problem z silnikiem 1.9 cdi w volvo v40 2003r 115 km.Mianowicie na zimnym silniku(temperatura minusowa na dworze) ma 900 obrotów,a z wolnymi obrotami jest tak ze gdy podczas jazdy wyżce na luz jest 900 tak jak powinno być a gdy samochód się zatrzyma kola stop obroty spadają do 600-700 obr. Proszę pomóżcie w moim mieście i okolicach nikt...
Jeśli się zmieści to nie ma przeciwwskazań.Temperaturą silnika zawiaduje termostat. korzyść: w lato w korku nie zagotuje, minus: więcej płynu to zalania
Sączy się płyn chłodzący z kolektora . Pierwszy cylinder. Auto nigdy nie widziało gazu . Auto nie łapie temperatury ponad normę . Wiatraki startują prawidłowo. Płyn w zbiorniczku czysty , nie widać ubytków . Auto nie dymi , pracuje równo . Odpala dobrze . Silnik Volvo .
Podaj mi nr silnika i pojemność i jak możesz napisz jaki masz sterownik silnia, czy moze jest to EMS 2000? Moze to byc spowodowane wieloma czynnikami np: przekaźnik główny, sterowanie rozrusznika, położenie przepustnicy, zawór elektromagnetyczny do zwiększania prędkości obrotowej, czy też czujnik temperatury płynu chłodzącego i wiele innych. Ja bym...
Minęło trochę czasu od utworzenia tematu dla tych co jeszcze tu są i interesuje dalsza część tego tematu ostatecznie kupiłem Volvo v40 1997 1.8 benzyna za 2750zł nie uwierzycie ale nie spodziewałem się że za takie pieniądze w tak starym aucie może wszystko działać, działał nawet najmniejszy pierdół każdy przycisk nawet klima potrafiła mrozić, wady przed...
Witam, mam kłopot z Volvo XC 60 2,0t T5 245km rok 2015. Auto zaczęło się przegrzewać i brak ogrzewania. Po diagnozach mechaników (bez podłączenia do vidy) wymieniłem pompę wody i termostat, kłopot nie ustał. Dzisiaj podłączyłem pod vidę i okazuje się, że pompa czasami nie załącza się (jest nowa) i wtedy ogrzewanie ginie, a temperatura rośnie. Czy to...
Mam dość zaskakujący problem z volvem, ogrzewanie z nagrzewnicy chodzi tylko podczas jazdy z prędkością powyżej ok 60 km na godzinę. Wentylator działa, regulacja temperatury działa klimatyzacja działa, wszystkie związane płyny z tym układem są komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jedyna usterka jaka jest to szwankuje czujnik temperatury otoczenia pokazuje...
Witam Nie działa mi lewy panel deski rozdzielczej w Volvo FH, 2000, 420 kM, (wyświetlacz i wskaźniki tj. oleju, temperatury płynu, doładowania turbiny i ciśnienia powietrza w poduszkach). Auto stało (nie jeździło) około 2 miesiące, rozładowały się akumulatory, (wcześniej było wszystko ok, po naładowaniu akumulatorów samochód zapalił, jeździ wszystko...
volvo wyciek płynu płynu sprzęgła volvo volvo temperatura
schemat przekaźników renault scenic dokładność serwo dziwne zasilanie żarówki
Komunikat "TRYB NIEDOSTĘPNY" w Samsung PS50C550 Pulsująca kontrolka ładowania przy 14,5V