Dpf środkowy? Te auto posiada filtr cząstek stałych? A jeżeli chodzi o usterkę to zobacz czujnik temperatury płynu.
W manie bynajmniej jest elektrozawór odcinający dopływ płynu
Kolego skąd wiesz ze się płyn gotuje? Po drugie jakby wentylator się kręcił to by płyn nie osiągnął temperatury wrzenia.
Nie, nie robiłem. Ale to raczej jakby wyszło CO₂ w układzie chłodzenia, to auto by nie miało ciepłego powietrza z nawiewu. Miałem tak w 2 autach i co jakiś czas odkręciłem na chwilę korek od płynu zbiorniczka. Po chwili z nawiewu było już ogrzewanie. Nie na długo, ale jest. Nie wzrastała temperatura, nie gotował się. Takie objawy by były. A nie ma.
A na krótko. To weź ten silnik pierw rozgrzej jeżdżąc nim a nie muskając tylko pedał gazu. Następnie na parkingu odkręć korek ze zbiorniczka, wyłącz ogrzewanie w kabinie, posadź jednego w kabinie aby trzymał obroty na 2500, i obserwuj co się dzieje z wężami i czy się robią ciepłe. Ten silnik przy obecnych temperaturach to sam się musi pierw zagrzać...
To normalne zachowanie korka, którego zadaniem jest między innymi wyrównywanie ciśnienia w momencie zwiększenia lub zmniejszenia objętości cieczy w układzie chłodzenia. O ewentualnych problemach z tym układem mogą świadczyć zmiany przede wszystkim różnice poziomu płynu chłodniczego (ubytki) czy też nietypowe zachowania obserwowane na wskaźniku temperatury.
Bywa czasami tak, że czujniki mają oszukane parametry, czyli się kończy. Warto zawsze sprawdzić temperatury, a raczej ich różnice przed i za kątem. Adblue jest wtryskiwane przy odpowiedniej temperaturze spalin.
Witam moze ktos pmoże mam problem z Volvo FM9 300km wyrzuca płyn chłodniczy zaraz po ruszeniu z miejsca, na postoju nic sie nie dzieje temperatura nie rośnie i po odkreceniu korka cisnienia nie ma i płynu nie wyrzuca ktoś moze miał taki przypadek?
Bede wdzięczny za pomoc w ustaleniu przyczyny dlaczego v50 z 2004 r benzyna 140 Km nie włącza się wiatrak chłodnicy mimo osiągnięcia temperatury roboczej. Włącza się natomiast po naciśnięciu klimatyzacji (jest 1 ten sam wiatrak ). Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy ale to nie pomogło i prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Witam . Kiedyś borykałem się z problemem gaśnięcia w moim peugeocie okazało się że wadliwy jest czujnik temperatury płynu chłodzącego ,który podawał na kompa za wysoką temp a ten nie załączał ssania .
Wiem jak było wcześniej , najpierw włączał się ten biały (od klimy) nawet jak nie była włączona. Później dołączał się drugi czarny na pierwszym biegu , a jak było gorąco i chodziła jeszcze klima włączał sie drugi bieg ( max). I dlaczego mimo gotowania płynu wskazówka temperatury jest na połowie skali? Mam zagwozdkę.
Witam wszystkich. Mam problem z temperaturą oleju w Volvo fh 13 jak w temacie. Podczas jazdy z dużym obciążeniem temp. oleju rośnie nawet do 127 st. przy czym temp. płynu chłodzącego wynosi 75st. Moje pytanie brzmi jakie powinny być prawidłowe temperatury? Jeżeli u mnie są za wysokie to czego to może być przyczyną. Auto ma moc nie dymi ,pracuje poprawnie....
Miałem w manie f 2000 problem z płynem tak jak ty i wymieniłem tylny korek ciśnieniowy na górze w zbiorniczku, to pomogło. Miałem też sytuacje że jechałem krótki odcinek bez korka wlewowego to ze zbiorniczka wywaliło mi płyn i się lekko zagrzał i daleko nie zajechałem. Wymieniałem także z dwa razy zbiorniczek bo te manowskie lubią pękać.W volvo f 12...
Witam, mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego mianowicie żyje swoim życiem czasem coś pokaże czasem wcale, wiem ze jest od tego bezpiecznik się jak wkładam nowy to się pali. Pytanie polega na tym gdzie się znajduje czujnik temperatury i czy warto go odrazu wymieniać .?
Samochód ma Webasto, które nie chce się załączyć, ale może to być wina akumulatora, który muszę wymienić. Po trzech nieudanych próbach odpalenia fabryczne Webasto blokuje się na amen i trzeba kabelkiem odblokować. Z tego co piszesz to tragedii nie ma. może po prostu zbyt wiele rzeczy robisz naraz i nie potrafisz go skutecznie odpowietrzyć. Nie napisałeś...
jak nie znajdziesz odpowietrzników to odpowietrz w najwyższym punkcie układu chłodzenia przy rozgrzanym silniku tylko uważaj na temperaturę :)
Czy podanie w małej ilości środka/płynu do pneumatyki (np. WABCOTHYL) na zasilaniu wybieraka byłoby wskazane lub nie szkodliwe?
Uzupełnić do pełna i powinno być dobrze. Wielu producentów ostrzega o utracie gwarancji jeśli w temperaturach poniżej zera jest mniej niż 3/4 płynu w zbiorniczku ale pewno o tym wiesz.
Czytamy ze zrozumieniem !Tak jest taka możliwość, że płyn uciekał przez STARY WADLIWY korek., wadliwy, uszkodzony, niesprawny, gdzie zawór ciśnieniowy juz nie trzyma tak jak go wyprodukowano, przez co w momencie podniesionej temperatury układu chłodzącego (co jest jak najbardziej możliwe) płyn wydostaje się przez w/w korek. Sorry jaśniej już nie potrafię.
Kolego a jeżeli auto jest zimne to powinien wskazywac tyle, ile mamy stopni na powietrzu? I wytłumacz mi dokładniej gdzie jest ten kolektor dolotowy. Dzięki. Jeśli jest zimne to temperatura będzie podobna jak płynu chłodzacego i temperatura otoczenia. Kolektor dolotowy z tym czujnikiem jest z lewej strony auta, przykręcony do głowicy.
W komputerze siedzi błąd p2181"wydajność układu chłodzenia". Ktoś coś podpowie? Sprawdzone: - czujnik temperatury - termostat zwykły(wymieniony na nowy) - poziom płynu ok Co może powodować ten błąd?
Witam. moje auto, to s80 z 2001r z silnikiem 2,4 200km autko jest z gazem. wentylator nie załącza się wogóle, przez co wciąż załącza się sprężarka klimy. sprawdzałem, że klima i wentylator chłodnicy to jedno - pracują razem. Efektem tego iż nie załącza się ten wentylator jest to, że zaczyna mocno rosnąć ciśnienie w chłodzeniu wciągając płyn chłodniczy...
Witam mam Volvo z 2008r od pewnego czasu mam problem z licznikiem mianowicie 2 usterki Pierwsza wskaźnik temperatury płynu chłodzącego żyje swoim życiem, czyli unosi się opada do zera chociaż płyn trzyma temperaturę. A druga to dolny wskaźnik ciśnienia w układzie pokazuje 0bar pomimo ze w układzie jest wszystko w porządku ciśnienie trzyma i nie schodzi,...
Piszesz że po zakreceniu butli to samo , czyli coś w instalacji pokićkane , gazownicy wpinaja się w czujnik temperatury płynu silnika- odczyt z niego do sprawdzenia i inne parametry , emulator wtrysków do rozpięcia i sprawdzenia jeśli go posiadasz
Witam, Mam problem moje volvo v50 grzeje się na postoju konkretnie jak stoi z 10 min w korku przy temperaturach na powyżej 20 stopni na zewnątrz Następnym objawem jest również że klima nie chłodzi na postoju tylko podczas jazdy Problem zaczął się gdy podczas jazdy przetarł się waż od chłodnicy i pękł wylał się płyn oczywiście od razu temperatura skoczyła...
mam problem z volvo fh 2005 rok grzeje mi sie choć wentylator mi się załancza kod błędu mid 11 temperatura oleju na wyświetlaczu w samochodzie 97 w testerze 112 temperatura płynu raczej mi się zgadza tylko ten wentylator po załączeniu jakoś krótko pracuje kierowca twierdzi że jak jedzie pod górke to łapie płyn powyżej 100 i musi zjechać na parking ale...
Minęło trochę czasu od utworzenia tematu dla tych co jeszcze tu są i interesuje dalsza część tego tematu ostatecznie kupiłem Volvo v40 1997 1.8 benzyna za 2750zł nie uwierzycie ale nie spodziewałem się że za takie pieniądze w tak starym aucie może wszystko działać, działał nawet najmniejszy pierdół każdy przycisk nawet klima potrafiła mrozić, wady przed...
Witam Posiadam od niedawna Volvo 1.9TD 99r. silnik oczywiście Renault. Problemem jest bardzo wolne nagrzewanie silnika, muszę przejechać 5-6km zanim zacznie lecieć letnie powietrze z nadmuchu. Moje stare Volvo 460 2.0 benzyna nagrzewa się już po przejechaniu ok 2km, nie wspominając o Volvo 960 gdzie zanim otworzę bramę, oczyszczę szyby, to w środku...
Spalanie to ciężkie pytanie bo jak założę "lekkie" buty to udaje się jechać na poziomie 6l/100 w trasie, ale rzadko je zakładam :-) bo taka moc że aż szkoda tych koni nie gonić. Co do wtrysków to była moja wina bo w silnikach zasilanych przez common-rail nie powinno się jeździć na fusach z baku, a przejechałem 40 km na rezerwie i zassałem syf z dna...
Witam Nie działa mi lewy panel deski rozdzielczej w Volvo FH, 2000, 420 kM, (wyświetlacz i wskaźniki tj. oleju, temperatury płynu, doładowania turbiny i ciśnienia powietrza w poduszkach). Auto stało (nie jeździło) około 2 miesiące, rozładowały się akumulatory, (wcześniej było wszystko ok, po naładowaniu akumulatorów samochód zapalił, jeździ wszystko...
Witam koledzy, czy ktoś potrafi rozszyfrować błąd MID 128 PPID8 FMI2 (ciśnienie w układzie chłodzenia - błąd danych)? Pojawia się on gdy jadę z maksymalną prędkością. Stan oleju OK, temperatura nie przekracza 120 stopni. Stan płynu chłodzącego w normie, temp. z komputera 60-75 stopni. Z góry dziękuję za pomoc.
Podaj mi nr silnika i pojemność i jak możesz napisz jaki masz sterownik silnia, czy moze jest to EMS 2000? Moze to byc spowodowane wieloma czynnikami np: przekaźnik główny, sterowanie rozrusznika, położenie przepustnicy, zawór elektromagnetyczny do zwiększania prędkości obrotowej, czy też czujnik temperatury płynu chłodzącego i wiele innych. Ja bym...
Vida ma być w sobote sama głowica wersja od kolegi z serwisu. Program 2014d już gotowy na moim laptopie. Działa. Wczoraj wymienione turbo na uzywke ten sam,nr uzywka kupiona za grosze lekko świszczy, w starym moim turbo jednak ta sztanga chodziła opornie w porównaniu z tym turbo,tu pięknie chodzi.. Intercoler zamówię po nowym tygodniu. https://obrazki.elektroda.pl/8754914800_...
Witam mam taki problem z silnikiem 1.9 cdi w volvo v40 2003r 115 km.Mianowicie na zimnym silniku(temperatura minusowa na dworze) ma 900 obrotów,a z wolnymi obrotami jest tak ze gdy podczas jazdy wyżce na luz jest 900 tak jak powinno być a gdy samochód się zatrzyma kola stop obroty spadają do 600-700 obr. Proszę pomóżcie w moim mieście i okolicach nikt...
Sączy się płyn chłodzący z kolektora . Pierwszy cylinder. Auto nigdy nie widziało gazu . Auto nie łapie temperatury ponad normę . Wiatraki startują prawidłowo. Płyn w zbiorniczku czysty , nie widać ubytków . Auto nie dymi , pracuje równo . Odpala dobrze . Silnik Volvo .
Witam. Auto świeżo po kupnie. W zbiorniczku wyrównawczym piana. Czy to normalne? Moje podejrzenie - wlany płyn do spryskiwacza. Koleś sprzedający auto miał uzupełnić płyn w spryskiwaczu. Obstawiam, że lekko się pomylił, wlał do zbiorniczka wyrównawczego, a potem się pokapował, ale zapomniał się tym pochwalić. Generalnie - wg mnie, nie powinien się pienić....
Witam i proszę o podpowiedź na pytanie czy na czujniku tem. plynu chłodzącego oprócz prawidłowego napięcia 5V jest drugie na innej nóżce 12V i to bez włączenia kluczyka? Ze schematów jakie posiadam nie ma 12V , czujnik jest dwu stykowy umieszczony pod regulatorem biegu jałowego w wozie jak w tytule. Jeśli nie ma tam być 12V to skąd się wzięło, czy istnieje...
No właśnie auto robi codziennie trasę w jedną stronę 15km prędkością autostradową. Totalnie nic pod maską nie wzbudza mojego niepokoju. Olej jest, płyn jest.. Żadnych mazi pod korkami, temperaturę trzyma idealnie. A dymienie jest dosyć znaczne. Jedyna sugestią jest zle działający egr ale czy może on taki objaw powodować ?
Witam, mam kłopot z Volvo XC 60 2,0t T5 245km rok 2015. Auto zaczęło się przegrzewać i brak ogrzewania. Po diagnozach mechaników (bez podłączenia do vidy) wymieniłem pompę wody i termostat, kłopot nie ustał. Dzisiaj podłączyłem pod vidę i okazuje się, że pompa czasami nie załącza się (jest nowa) i wtedy ogrzewanie ginie, a temperatura rośnie. Czy to...
Sprawdź połączenia czujników temperatury płynu chłodniczego jak i powietrza bądź przepływki (w zależności co występuje). W Vectrze B miałem podobne objawy spowodowane właśnie złym kontaktem przy czujniku płynu chłodniczego przez co komputer źle dobierał dawki.
Wlewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego do max. poziomu, włączasz klimę na grzanie, uruchamiasz silnik i obserwujesz. Po otwarciu termostatu, sprawdzasz temperaturę i twardość przewodów na wejściu i wyjściu chłodnicy (uwaga na wentylator) oraz temp. obu przewodów nagrzewnicy (nie doprowadzając do przegrzania silnika). Ewentualny ubytek płynu uzupełniasz...
"ssanie" działa bo zaciąga linkę od zwiększenia dawki. Linka się napina jeżeli temperatura płynu jest niższa niż 40 stopni(pomiar termometrem) oraz gdy załączona zostaje klimatyzacja na wolnych obrotach. Dodano po 29 Zamieszczam filmik na którym widać zaciśnięte przewody przez noc w celu wykluczenia zapowietrzenia przez układ paliwowy. https://www.youtube.com/watch?v=oMLDROBj...
Witam. Wracam do tematu ponieważ mam podobny problem. Dotyczy on Volvo v70 automat z LPG 2,4 Benzyna bez turbiny. Otóż samochód jak go kupiłem miał pęknięty króciec chłodnicy w wyniku wysokiego ciśnienia. wymieniłem chłodnicę czujnik płynu chłodzącego, termostat. Nadal jednak mimo gotowania płynu wskaźnik na desce wskazywał właściwą temperaturę a wentylator...
Niektóre auta mają tak że wentylator może pracować na wyłączonym kluczyku. Ma to chłodzić nie tyle chłodnicę co zwyczajnie dmuchać na silnik. W niektórych przypadkach na mocno przegonionym aucie, po wyłączeniu może dojść do tzw spiętrzenia temperatury. Silnik jest mocno gorący, pod maską gorąco, nie ma obiegu płynu chłodniczego i temperatura nie spada,...
Rozebrane, sprawdzone. Wszystko sprawne. Wychodzi na to, że trzeba skalibrować klimatyzację/nadmuchy. Gdzieś taki temat rzucił mi się w oczy na jakimś zagranicznym forum. Muszę podjechać do kogoś kto ma kompa do volvo. 18_02_2019 Kalibracja przeprowadzona. Efektu brak. Obejrzałem film dotyczący odkamieniania całego układu chłodzenia/grzania : https://www.youtube.com/watch?v=WC586sy0...
Witam Najłatwiej sprawdź temperaturę płynu na zasilaniu i powrocie. Jeśli będzie jeden i drugi gorący jednakowo to prawdopodobnie elektrozawór ogrzewania uszko dzony. Jeśli jest to linka czyli zwykły zawór, to jak koledzy wcześniej pisali płukanie itd. Nie pamiętam jak to było z termostatem wpiętym między przewodami czy jeszcze fh 13 miały.... Czasem...
No w te chłodniejsze dni jeśli będziesz włączać Klime to wiadomo że będzie miał problem dobić do 90 stopni gdyż wentylator z chłodnicy cały czas chłodzi silnik a nawet jeśli się nagrzeje do 90 i staniesz na włączonej Klimie to temperatura spadnie właśnie do ok 75 80 mam volvo i u mnie jest tak samo więc nie ma się co przejmować. Ubytek plynu może być...
Witam czytam czytam i miałem podobnie układ się zapowietrzał w moim przypadku przez nieszczelny korek odpowietrzenia na obudowie termostatu jakiś magik u poprzedniego właściciela uszkodził gwint w plastikowej obudowie czujnika temperatury. Ja odpowietrzałem silnik się nagrzewał ciśnienie wzrastało wypychało zaślepkę i się zapowietrzał. Spadek płynu...
Mam prośbę o informację, przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego uruchamia się wiatrak chłodnicy przy wyłączonej klimie i jaki kto ma silnik, producenta czujki temperatury (u mnie w benzynie pojemność 2,4, KM 140 i czujka NTY) załącza się dopiero przy 105 stopniach (zmierzone diagnostyką OBD2). Wcześniej miałem oryginalną Volvo i kojarzę, że już...
Witam. Mam problem z Volvem FL10 360 z 1996 r. Jak w temacie: autko stało ponad 2 lata. Po odpaleniu stwierdzam następujące problemy: 1. Nie działa obrotomierz, wskaźniki temperatury, ciśnienia powietrza, temperatury płynu i ładowania; 2. Nie działa pilot do regulowania poduszek; 3. Żarzy się kontrolka od ładowania; 4. Nie działają kierunki i lusterka;...
Z tyłu przecież są hamulce tarczowe. temperatura klocków oraz tarczy spowodowała słabsze działanie hamulca nożnego. Płyn raczej się nie zagrzał :) Mogły też zanadto zedrzeć klocki i aby poprawnie zadziałał nożny wystarczyło tylko kilka razy przepompować hamulce by samo regulator ułożył klocki.
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Ciąg dalszy walki z volvo fl 220 d6b Zmiana pompy pomogła auto przyjechało 200km płynu nie ubyło. Zauważyliśmy tez na starej pompie ze otwór na dole obudowy był całkowicie zapchanym a tej co wsadziliśmy byl czysty. Dziś dlatego postanowiliśmy wymienić filtry oleju i olej który byl wlewany okolo 5000km przy montażu silnika. Auto Robiło mała trasę było...
Witam wszystkich. Potrzebuję Waszej pomocy i to bardzo pilnie. Posiadam Volvo V40 2.0 KOMBI 100KW/136KM benzyna z LPG. Auto długo stało nieruszane na parkingu, gdy zostawiałem samochód wszystko działało. Przy próbie odpalenia auta po około roku :(, samochód odpala, ale po chwili gaśnie. Po pewnym czasie trzymania na wyższych obrotach już nie gaśnie,...
Tak o tym wiem skapnalem sie po jakims czasie ale bardzo dzieki za podpowiedz, najbardziej mnie glowi jak samemu sprawdzic ten czujnik temperatury, i jeszcze jeden problem bo auto jest fabrycznie przystosowane do instalacji gazowej i w miejscu gdzie powinien byc wskaznik temeratry płynu chłodzącego jest wskaznik poziomu gazu nie wiem o co chodzi? moze...
Ja zastanowiłbym się czy to nie wina zanieczyszczonych przewodów doprowadzających paliwo? Znam taki przypadek z golfa. Wystarczyło że kumplowi mechanik wlał coś tam do zbiornika z paliwem i udrożnił co trzeba było. Metal w wyższej temperaturze rozszerza się więc średnica rurki zwiększa się ale jej otworu zmniejsza - w efekcie przytyka się. Taka była...
Znalezione w necie: Typy płynów hamulcowych R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu...
Zgadzam się że to nie do przyjęcia, ale przez 4 lata nikt nie dał rady tego naprawić, jeżdżę tak ponad 30 tys km. Soft obecnie mam wgrany oryginalny od 2 lat, wcześniej dpf był wydłubany, była pusta puszka, wyłączony w sofcie i nie było najmniejszej różnicy o 0,5 litra nawet. Później zrobił mi go na 167 koni i auto zeszło na 11,5 litra. Potem był wgrany...
Na linii B22 jest sygnał z grzania świec w dieslu lub od DSC (kontrolka trakcji) w przypadku benzyny była to opcja, która w dieslu nie występowała. BTW jutro zajrzę do swoich zegarów jak znajdę chwilę. Co do tropu brakującego sygnału, należy jeszcze doprowadzić sygnał z poziomu lpg w zbiorniku. Temat ciekawy, może w najblizyszm czasie uruchomię to u...
Witam, Mam problem z zegarami, po podaniu zasilania po stacyjce zaczyna się dyskoteka. Migają wszystkie LCD + kontrolki: - poziom spryskiwacza - hamulec reczny - akumulator - service - rezerwa - temperatura płynu chłodzącego Migają tak dziwnie, nie rytmicznie. Dziwne jest też to, ze zadna z tych kontrolek nie powinna się świecić po odpaleniu auta, natomiast...
Problem rozwiązany – trzeba jeździć, aby wpaść na coś. Falowanie na obrotach i bogata dawka to przepływomierz (wszystkie 3 zamienniki do śmieci). Używany oryginał, a raczej w zapasie drugi i na każdym inna moc (pewnie zużycie). Dodawanie gazu – czujnik temperatury płynu (jak spadła wskazówka, to sam dodawał gazu). Gaśnięcie w czasie jazdy – przekaźnik...
Dzień dobry, Chcę się Was poradzić, ponieważ mam kłopot z V40 2000r. FL - 2.0T 147kw / 200km - B4204T5. Kupiłem go i po krótkim czasie użytkowania wypaliło mi zawór. Po zdjęciu głowicy okazało się że pierścienie są popękane. Wydałem kupę kasy na remont ( proszę bez zbędnych komentarzy ) chciałem zrobić dla siebie i wiedzieć czym jeżdżę. Po naprawie...
Problem mam taki w moim dieslu. Na zimno ciężko pali trzeba go trzymać na rozruszniku dobre 40 sek żeby załapał. Jak już odpali brak mocy zdecydowanie wyczuwalny jakby mu ktoś ze 40 kucy zajumał. Co ciekawe kiedy silnik się rozgrzeje objawy ustępują. A teraz mały eksperyment na zimnym silniku: Kiedy już go odpalę gaszę i próbuję drugi raz a więc przekręcam...
jeszcze nie znalazłem przyczyny. dziś popytałem już kilku mechaników (pracuje w hurtowni motoryzacyjnej) i jest kilka wersji.... np. czujnik temperatury płynu (choć go zmieniałem- ten z tyłu głowicy), zbyt słabe ciśnienie paliwa podawane poprzez pompę, licha jakoś paliwa w zbiorniku (u mnie możliwe - pb wlane z 15 litrów chyba w październiku)... wrócę...
Ok więc od początku. Czy w tym silniku jest dodatkowa pompka wstępna, która jest umieszczona poza właściwą pompą wtryskową jak np. w 1.9 PD VW, czy występuje tylko pompa wtryskowa właściwa (ta napędzana rozrządem gdyby ktoś nie wiedział)? Czy czujnik temp. w tym silniku odpowiada za rozruch, zmianę kąta wtrysku, dawkę startową, przy różnych temp. jak...
Witam.Mam pytanie na podstawie którego czujnika ecu silnika zasterowuje cewkę od sterowania grzałką w kolektorze ssącym.Problem polega na tym że nie mam masy z ECU silnika na zasterowaniu cewki.Podejrzewam jakiś czujnik na wejściu do ECU(pewnie temperatury płynu)ale to tylko domysły.liczę na podpowiedz.Z góry dziękuję.
świece żarowe nie mogą grzać cały czas !!! jeżeli tak jest to masz przepalone świece po kilku minutach pracy silnika a nawet jedna minuta wystarczy a czasami mniej zależy od świecy przy pracy ciągłej. na schemacie masz świece 20/22 - 26 i przekaźnik 2/14 i one nie mogą grzać cały czas ale świece 9/26 -29 i przekaźnik 2/74 na zimnym silniku mogą grzać...
Odgrzewam stary temat który dotyczy tego samego pojazdu. Auto teraz sporadycznie używane, od czasu do czasu przepinki na miejscu, lokalne trasy w koło komina max 6-8 km. Ogólnie mówiąc może być lekko "zamulone..." Od pewnego czasu mocno dymi na biało, mocno czuć mocznik w spalinach, na wyjściu z katalizatora na odpalonym silniku kapie adblue. Na wskaźniku...
Witam Plyn obniżający temperaturę samozapłonu spalin w filtrze DPF uzupełnia sie co 60 000 km (tak jest zalecane) i czynność ta wpisana jest jako czesc serwisu 60 000 km (i kolejnych : 120 000 , 180 000) . Plyn ten zgromadzony jest w specjalnym zbiorniczku znajdującym sie tuz za zbiornikiem paliwa. Po każdym tankowaniu paliwa (jeśli poziom paliwa wzrośnie...
Gdzie mogę znaleźć czujnik temperatury silnika, który jest z przewodem i wtyczką na dwa piny. Obejrzałem dokładnie silnik "od góry" i nigdzie nie mogę go namierzyć. Czy musze zdjąć dolna osłonę?? Jeden jest w głowicy między świecami, ale ponoć jest drugi, włąśnie ten z przewodem. A może dokładniej czemu go szukam............ Nie włączają mi się świece...
1. Na zimnym delikatnie traktujesz pedał gazu. 2. Standardowo jeździsz trzymając go w zakresie 1/4 do 1/3 obrotów (jazda z równą prędkością po równym terenie). Z czasem go wyczujesz ale w dieslu niskie obroty nie gwarantują, że przyspieszenia nie będzie a wał cierpi od niekorzystnych sił, w dodatku ciśnienie oleju niższe. Uczyłeś się na Pb więc tu będziesz...
Witam wszystkich , przygód Volvo ciąg dalszy , otóż wymieniłem termostat u mechanika ponieważ silnik nie dogrzewał się i temperatura spadała przy włączeniu ogrzewania . Termostat wymieniony odbieram samochód ,mechanik twierdzi ,że mam do wymiany jeszcze czujnik ciśnienia spalin dpf bo przerywa , wyjeżdżam od mechanika a samochód rzeczywiście przerywa...
Miałeś na myśli mieszalnik BLOS ?!(bo o Bolsie to w innej kategori chyba :) ale też na "gazie" można być :) Otóż rozmawiałem ostatnio z użytkownikiem tego wynalazku(gaźnik gazowy Blos - tak też to nazywają) (on jeździ Volvo 850) i chwalił sobie - miał instalkę II gen. założył to i z 13 litrow zszedł do 11 bez zmiany osiągów (ale i bez poprawy) - nie...
Witam Dwa tygodnie temu w Volvo Fh 440 2007 rok rozsypała się turbo skutkiem tego była wywaliło około 8 l oleju od układu wydechowego. Wymieniłem turbo na nowe wyciąłem tłumik wymontowałem wtryskiwacz ad blue umyłem go zewnątrz całego ponieważ zawalony był cały w oleju. Tłumik wewnątrz umyłem płynem do mycia silników za pomocą krrchere i temperatury...
Witam. Posiadam volvo v40 1.9 z 1999r. silnik renault 90 KM. Problem polega na tym że jest bardzo słabe ogrzewanie w kabinie, nawet jak temp. silnika wzrośnie do otwarcia termostatu. Miałem już z tym jechać do mechanika ale o dziwo nagle zaczęło napierdzielać żarem :D nie na długo po przejechaniu kilku kilometrów znowu zimno 8-O Jeździłem tak od zeszłej...
Jeśli chodzi ci o tą kontrolkę.... http://obrazki.elektroda.pl/8532964500_1... to powodem może być błąd o którym pisałeś a dokładnie zawór odcinający paliwa: Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony przez zawór odcinający paliwo. Zawór odcinający dopływ paliwa zaciął się w położeniu otwartym Jeśli...
Instalacja między pedałem a VECU jest bardzo prawdopodobna. Miałem takich dziesiątki przypadków. Widzę że nie widziałeś jak wygląda instalacja wnętrza kabiny bez izolacji połapana opaskami samozaciskowymi do metalowych ostrych stelaży konsoli Co do czujnika położenia wału to oczywiście że nie odpalisz silnika, ale pod warunikiem że czujnik jest całkowicie...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić: Z1S2: TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D TID...
Dzień dobry, W swoim samochodzie marki VOLVO V50 2.0D z 2006r. (zamontowany DPF) z przebiegiem ok. 307 tys. km posiadam problem z dymieniem na szaro/biało i wysokim spalaniem. Ten problem występuje tylko, gdy silnik osiągnie temperaturę około 70°C. Samochód odpala normalnie, zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku. Nie puszcza "bączka" przy odpalaniu...
Szanowni Forumowicze, Mój Łoś v70 z dotychczas niezawodnym silnikiem 2.0PB/LPG duratec 145KM odmawia współpracy. Szukam pomocy i pomysłów co jeszcze można rozsądnie sprawdzić. Problem polega na tym, że podczas rozruchu podaje zbyt dużą dawkę paliwa, co powoduje że auto momentalnie się zalewa i gaśnie. Sprawdziłem i wymieniłem: 1. wtryskiwacze 2. pompa...
Tak, mechanik,pełen serwis łącznie z rozrządem i w drogę. A obroty właśnie powyżej 2500 rpm, to nie dizel, choć te nowe też nie lubią takich obrotów. Musisz pojeździć na wyższych obrotach, aby jak to ująłeś odmulić auto i nie chodzi tu o prędkość samochodu. Silnik jest zabezpieczony fabrycznie limiterem, więc jednostka która ma odpowiednią temperaturę...
Jeśli się zmieści to nie ma przeciwwskazań.Temperaturą silnika zawiaduje termostat. korzyść: w lato w korku nie zagotuje, minus: więcej płynu to zalania
Mam dość zaskakujący problem z volvem, ogrzewanie z nagrzewnicy chodzi tylko podczas jazdy z prędkością powyżej ok 60 km na godzinę. Wentylator działa, regulacja temperatury działa klimatyzacja działa, wszystkie związane płyny z tym układem są komputer nie pokazuje żadnych błędów. Jedyna usterka jaka jest to szwankuje czujnik temperatury otoczenia pokazuje...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Potrzebny schemat regulacji kąta wtrysku w silniku d7c290. Silnik po remoncie kapitalnym dymi na szaro. Płynu i oleju nie ubywa. Odpala bez najmniejszego zająknięcia na zimno i na ciepło. Mocy też mu nie brakuje, tylko ten szary dym jest irytujący. Chodzi mi jeszcze po głowie uszkodzenie czujnika temperatury plynu chlodzącego, choć nie wyświetla...
Witam Problem taki ze raz na jakiś czas zapala chcek engine i pracują wentylatory na maksymalnej prędkości mimo ze jest zimny silnik. Po diagnozie był jeden błąd P0116 o czujniku temperatury płynu chłodzącego, został on wymieniony lecz problem pozostał. Obajawia sie to raz na jakiś czas, może to być co dwa dni jak i co 2 tygodnie. W momencie pracy wentylatorów...
Tutaj masz program Info techa: INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione...
Kod usterek: MID 128 - PSID97 - FMI0 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID97 Elektrozawór pompy wtrysku FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V060 Elektrozaw���ᦙ...
volvo wyciek płynu płynu sprzęgła volvo volvo temperatura
piosenka radia huawei gniazdo naprawa montaż szafy
kolektor słoneczny ciśnieniowy eeprom dumps
Błąd 3P9 w kotłach Chaffoteaux i Ariston - jak usunąć? Tuya Smart-Life RGBW Bulb Scene Control: Exact Colour Commands, Firmware, Grouping