Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
Ta sprężarka pochodzi prawdo podobnie z Volvo , A poprawny montaż ... mocno do baniaka . Skoro sprężarka ma tylko wyjście na koło pasowe ( lekki stożek na wałku ) to smarowanie jej jest rozbryzgowe . Jeżeli chcesz dołożyć sobie problemów z pompą smarującą to kombinuj . Ale zasadniczo to same problemy . Ani wał ani korbowód nie przystosowany do smarowania...
Zależy jaki masz rocznik. W Volvo koduje się dopiero po 2006 czyli z silnikiem D5244T5 D5244T4 itp Jeśli masz starą D5'tkę z metalowa pokrywa zaworów to tam się nie koduje.
Dzień dobry. Serdeczna prośba o pomoc w identyfikacji części widocznej na zdjęciu. Chodzi o tę mocno "usmoloną". Przy okazji pytanie, czy to nie jest niepokojący objaw. Brud przypomina zaschnięty olej. Dziękuję z góry, miłego dnia! https://obrazki.elektroda.pl/5267091100_... https://obrazki.elektroda.pl/8244562400_...
https://obrazki.elektroda.pl/7074859600_... Mycie wiązki z samochodu Volvo 850. Jak to zrobić?? Jest jakiś sposób???
Witam, mam problem z odpaleniem silnika jeśli auto postoi np. 3-4 dni. Objawia się to w następujący sposób: grzeje świece, odpalam auto od pół obrotu, po czym silnik gaśnie po góra dwóch sekundach pracy. Ponownie grzeje świece i teraz już zaczyna się chełtanie rozrusznikiem dobre pare naście do 30 sekund zanim odpali a tuż po odpaleniu strasznie "przebiera"...
witam serdecznie Mam problem nabyłem v40 t4 1.9 benzyna. Problem pierwszy; Po odpaleniu słychać taki metaliczny odgłos z silnika cyk cyk ale po chwili przestaje byc to slychac.Dopiero jak zatrzymam sie po przebytej drodze spowrotem to slychac. co to moze byc? drugi problem branie oleju, chmura dymu za samochodowem i ten zapach. czytałem na jakimś forum...
Witam. Wyczyściłem zawór EGR bo auto mi poszarpywało i mechanik zalecił taki zabieg. Po wyczyszczeniu silnik przestał się dławić ale z kolei pojawił się check engine i anti skid service required. Co z tym zrobić? Może mu samo przejdzie jak się zestroi po czyszczeniu?
Witam, mam taki mały problem z Volvo V50 2.0 136KM. Gdy jadę w korku i silnik jest rozgrzany, to dymi na błękitno-niebiesko, a przy odpalaniu nic, zero dymu. Turbina jest po regeneracji, gdzie szukać przyczyny?
Witam; mam problem z volvo fm 440 euro 4 bez adblue . Pierwsze odpalenie trwa ok .3 sek. później auto próbuje ale nie pali. zauważyłem ze gdy spadnie ciśnienie oleju ma większą chęć zapalić natomiast gdy kontrolka od ciśnienia pokazuje jeszcze ok 1 bar to silnik nie łapie i kręci jakby nie miał ciśnienia na cylindrach. ten problem mam od dwóch tygodni....
W razie całkowitego wyczerpania zbiornika paliwa volvo s40 2010r 2,0 136KM diesel nalać min 5 litrów ON do zbiornika pojazdu , przekręcić kluczyk z pilotem zdalnego sterowania w pozycje II , odczekać ok 1minutę ,aby uruchomić silnik nacisnąć pedał hamulca i/lub sprzęgła i kluczyk przekręcic w pozycje III / silnik powinien odpalić /za instrukcją obsługi...
Witam. Czy przerabiał ktoś problem z przybywaniem oleju w silniku i dym z rury VOLVO V50 2006R
Witam, mam problem z wycieraczkami w Volvo 440,zdemontowałem silnik wycieraczek/wewnątrz wygląda wszystko ok/,podejrzewam że może przekaźnik wycieraczek robi zwarcie/pali bezpiecznik/,może ktoś wie gdzie znajduje się przekaźnik wycieraczek w Volvo 440 i czy może on być przyczyną zwarcia?
Witam, mam problem. Jak w temacie w trakcie jazdy miejskiej DIM wyrzucił mi błąd o przekroczonej normie spalin. Ponadto mam problem z niedziałającym nawiewem na szybę przednią.Problem polega na tym, że po włączeniu nawiewu powietrze jest ledwo wyczuwalne przy nawiewie. Interefejs ściągnął następujące kody błędów: CCM-DD15 damper motor, temperature left...
Witam, mam problem z Volvo S 60 2.4 140 koni, benzyna, przebieg 160tys. Kiedy go odpalam po dłuższym postoju tj. rano odpala bez problemu, ale jak dodam gazu, to się dławi jakby go zalewało z rury dym, czuć mocno benzynę, po dłuższym 'przygazowaniu' juz wszystko ok., i po powtórnym odpaleniu już jest dobrze. Sprawdzałem świece, czarne, tak jakby dostawał...
Witam co to za element przy przepustnicy Volvo v40 1.6 16v silnik b4164s
witam! Wyrzuca olej z bagnetu. Wyczyściłem odmę, kolektor ssący (+ nowa uszczelka) , przepustnice.. Podczas powolnej jazdy do maks 3 tys obrotów ( prędkość maks 120) Nic się nie dzieje z olejem. Jak mu przycisnę mocniej do około 4-5 tys ( prędkość 160-170 km/h ) wyrzuca olej ( około 1 l oleju). Koledzy co może nie tak z moim samochodem? Silnik S40 2.0T...
zaznaczyłem że to automat bo wiadomo, że paskuda nie zaciągnę ! padł chyba zaworek zwrotny na obudowie filtra paliwa ! został wymieniony ! filter zalałem ! popuściłem rurki wysokiego, coś tam chce zagadać, ale ... Ma ktoś złoty środek ? Dodam jeszcze tylko, że jest to volvo v70.
Witam serdecznie Mam problem z Volvo S40 II 2006r. 1,6HDI 109KM Odstawiłem samochód do garażu, wszystko było w porządku, na drugi dzień wsiadam, odpalam a tu wyskoczył mi błąd "wymagany serwis antypoślizgowy" od razu zaczął kopcić na czarno i przy 3tyś. obrotów takie szarpnięcie i razem z nim czarna chmura z tyłu oraz brak mocy (tak jak by wyłączyło...
Witam, czy istnieje jakiś uszlachetniacz który wlewa się do silnika by silnik nie pochłaniał tak dużo oleju. Co 1000 km muszę dolewać pół litra oleju. Silnik 1.8 zasilany lpg. Z góry dziękuje.
Autko jak się stoi na luzie to pracuje ładnie, ale jak się na biegu doda gazu to w okolicy 2100-2300 silnik troche wibruje potem do samego końca jest spokój lub delikatne wibracje, następny objaw to jak wcisne gaz do oporu i jade z dolnych obrotów do czerwonego pola to troszke wibruje od 3 tyś w górę, w dole tylko delikatnie. No i dwa razy dzisiaj dziwnie...
Witam, mam problem od kilku mc. z moim volvo, ale od początku. Volvo V40 silnik 2.0 16v 140KM założona instalacja gazowa II generacji z Blos. Hmm od czego zacząć... kilka mc temu auto zaczęło kichać czy jak kto woli mieć wystrzały podczas ruszania przy jeździe na gazie. Oczywiście udałem sie do regulacji wszystko zostało wyregulowane ale problem nie...
sterownik przy pompie plus i minus na kostkę i powinno hulać Jeśli sterownik uszkodzony podpiąć silnik pod światła stop i po problemie
Czy ktoś dysponuje rynunkiem układu smarowania silnika i pompy oleju do Volvo 850 t5, gdzie jest zawór regulacyjny (cisnienia) pompy. Dziękuje Wiesiek
Raczej silnik do rozbiórki. Ile ma godzin.
W śrubie doprowadzającej olej do turbo, tej wkręcanej w blok silnika jest sitko, filterek. Jeśli nie została wymieniona lub wyczyszczona przy wymianie turbosprężarki to może jej po prostu brakować smarowania I właśnie "sitko" to jest słowo klucz w tych silnikach :)
Zobacz w jakim stanie jest wirnik turbo teraz wiele regeneracji odbywa się na chińskich gratach ich źywotność max pół roku Nie wiele firm teź posiada maszynę do sprawdzania wydajności turbo do tego problem ze smarowaniem w tych silnikach. Bez którego padnie kadencji turbo
No to już możesz usiąść i list do świętego Mikołaja smarować. To i tak kolega będzie musiał parę dni poczekać :-) A pisze, że to na tip-top. irus.m , czy najgłupszy z możliwych sposobów, polegający na resetowaniu prądem, a raczej bezprądziem, testowałeś? Myślę o odpięciu aku, odczekaniu 30min. i od nowa podłączenie. Pewnie to głupia rada, ale jestem...
Chyba za szybko pochwaliłem ten rozrusznik. 3 dni palił jak nowy, a dziś pokazał dwa razy, że jednak nie zakręci za pierwszym razem. Objaw ten sam, czyli szum samego silnika rozrusznika bez słyszalnego kliknięcia. Teraz nie wiem czy to elektromagnes czy bendix. Widać czyszczenie i smarowanie pomogło na jakiś czas. Jedno i drugie pewnie bym podmienił...
Skłaniałbym się do rozbiórki silnika i po kolei weryfikacja, ale jak dół zrobiony i pompa nowa? czy inna? to następne punkty smarowania. Czyli wałek rozrządu, krzywki zaworów w głowicy. Ciśnienie na granicy, o ile manometr jest sprawny. Podmienić czujnik na próbę koszt nie duży ok 140 - 190 zł z tego co pamiętam 4-ro pinowy zakręcana wtyczka i były...
Nie sądzę, żeby to było możliwe (15bar), ponieważ niestety, ale choćby ze względu na niektóre uszczelnienia zastosowane obojętnie w jakim rodzaju silnika spalinowego (benz./diesel) po prostu wytłoczyłoby z miejsc, w których one powinny się znajdować (np. simeringi). Co za tym idzie? Bardzo duży wyciek oleju z silnika-brak smarowania (olej wypompowany...
Pisałeś w pierwszym poście, że zapaliła się kontrolka oleju i silnik zaczął stukać. Pracował bez smarowania, nie wiadomo jak długo ale nawet chwila może doprowadzić do zatarc części mechanicznych. W pierwszej kolejności walki rozrządu. Jesteś mechanikiem, powinieneś wiedzieć, że silnik po utracie ciśnienia oleju może być niepolacalny w naprawie. Weź...
"Wlałem płyn chłodniczy do baku Volvo ...." "... mąż wlał płyn chłodniczy ..." Jesteś mężem swojego męża? :) Co zaś problemów to trudno powiedzieć. Pompa wysokiego ciśnienia, wtryski to bardzo delikatne i wrażliwe elementy, bo olej napędowy zapewnia im odpowiednie smarowanie. Bez dobrego smarowania mogło się coś zatrzeć, ale niekoniecznie. Żona męża...
Nie dawaj po obrotach na zimnym oleju. No i pamietaj że wyłączając silnik zanika ciśnienie oleju do smarowania. Czasami warto troszkę odczekać z wyłączeniem.. Nic więcej w zasadzie nie możesz zrobić.
Przy wylocie ze sprężarki to nie są zawory zwrotne tylko śrubunki,zawór zwrotny jest jeden i jest wkręcony w butlę.Pod sprężarkami jest chłodnica z rury miedzianej około 3m,która skutecznie schładza powietrze.Rura miedziana 22mm z zaworkiem ma za zadanie wyłapywać skropliny.Chłodzenie wodne jak najbardziej będzie w tej chwili jeszcze nie jest skoniczone.Chłodnica...
Witam, wystarczy pomyslec co sie stalo: - na zimno, wszystko splynelo do miski - po odpaleniu olej jest na wszystkich elementach ktore smaruje wiec jest go mniej, im dluzej czekasz tym wiecej go splywa. Pomiar dokonuje sie na zimno i powinien byc miedzy wskaznikami. Pozdrawiam
bez lockupu pęd samochodu też jest hamowany silnikiem, tylko w mniejszym stopniu, nie bezpośrednio, a przez turbinę konwertera, można sobie wrzucić powiedzmy 2 i tak zjeżdżać. Nigdy nie widziałem tak długiej i stromej góry, na Lubelszczyźnie nie spotkałem dłuższej stromej góry niż jakieś 0.5~1km a tyle to bez najmniejszych problemów można zjechać lekko...
Przy tak krótkich dystansach lepiej silnik bez turbiny, odpada problem jej smarowania, studzenia i tak dalej, nie popsuje się bo jej nie ma, poza tym mniej będzie palił - turbobenzyna to czysta radość z jazdy i czysty szloch na stacji paliw :>
Prawie napewno to wina turbiny (miałem podobny przypadek ostatnio w Volvo 2,3t) . A wykończyć ją najłatwiej jest kiedy wsiadasz do auta odpalasz po całej nocy zimny silnik i przywalisz obrotami silnika prawie do oporu. Zimny olej to gorsze smarowanie. Podobnie kiedy po przejechaniu długiej trasy nie zostawisz silnika na biegu jałowym na pare minut celem...
F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA...
(...)Chłodzenie wodne jak najbardziej jest sensownym rozwiązaniem w samochodzie osobowym. W ruchu miejskim gdzie jest sporo przystanków na światłach, a czerwone światło oznacza to co w cywilizowanym świecie, silnik najzwyczajniej agregowałby kolejne porcje energii cieplnej czego nie rozproszyłby wentylator chłodzenia powietrzem. Poza tym zerknij na...
to jest focus z sinkikiem 1,6 diesel 110kM ,ten sam silnik co w peugot 407 słyszałem o nim duzo pozytywnych słow a tu prosze taki numer Witam No cóż kolego nie wiem , gdzie czytałeś tyle dobrego o tym silniku bo ja niestety z praktyki mam zupełnie inne zdanie . Silnik oprócz Forda i Peugeota montowany jeszcze w Volvo . Wady produkcyjne dotyczące pomp...
Witam. Jak jeździć/ zmieniać biegi w Volvo S60 2.4D (130km) 2003? Jest to moje pierwsze auto i nie chciałbym go zajeździć dlatego zwracam się z tym pytaniem do doświadczonych Kolegów. :-) Co mialo być zamęczone to już jest w 14 letnim dieslu. Co najważniejsze nie kręć wysoko silnika (każdego, szczególnie doładowanego) jak jest zimny. Po ostrej jeździe...
Witam. W ubiegłym roku zakupiłem auto i od początku borykam sie z problemem zmiany biegów . Biegi wchodzą bardzo cieżko , nie ważne czy na wyłączonym silniku czy włączonym . Poprostu idzie to opornie w porównaniu do innego volva fh . Czasami tez nie chce wyskoczyć bieg - przeważnie wsteczny , pomaga puszczenie sprzęgła do połowy i dociśnięcie wtedy...
Witam, ja wykonałem w tej postaci załączanie świateł: http://obrazki.elektroda.pl/9564804900_1... Smarowanie to sygnał z czujnika ciśnienia oleju, światła zapalają się nam gdy silnik odpali i gaśnie kontrolka smarowania. Tyle że włącznik zima lato przydaje się nam kiedy nie potrzebujemy świateł przy pracującym silniku (gdy np. serwisujemy...
Z mojej wiedzy wynika, że panewki w 1.9 przekręcają się nie przez brak zamków, czy materiał z jakiego są wykonane, lecz przez brak smarowania. Głownie przez awarie pompy oleju, zapchane szlamem kanaliki i wymianę oleju co. 30tys. Planuje dać pompę i miskę od wersji 130 konnej i dodatkowo dokładnie oczyścić wszystkie kanały w silniku. Dodatkowo zegar...
Gaz to kumam smarowałem linke w komorze silnika i nie pomogło, wymienić ją??? Gaz chodzi ciężko. Hamulec to rozumiem a gdzie to wspomaganie jest? Na filtrze powietrza? Ale jak "Wydmucham" wspomaganie to hamulec jest twardy, a hamulca w aucie prawie nie mam na zgaszonym silniku że aż strach kierować tym autem gdy jest holowane. A sprzęgło ma wspomaganie?...
Też myślałem nad zaworkami płytkowymi, ale przeważnie sprężarki w których się znajdują takie zaworki to to są sprężarki wysokoobrotowe (typu chińskie 1-2 tłokowe). Z tego co wiem to jeszcze w wszystkim nowszych Scaniach, Dafach, Volvach itp. znajdują się sprężarki z takimi zaworkami, ale one zbyt dużej wydajności nie mają. Ciężka trochę sprawa jest...
Witam posiadam posiadam jeszcze ten problem z sprzęgłem i znalazłem dzisiaj trochę czasu wiec przeszukuje fora i się dowiedziałem ze to może być rozregulowane sprzęgło ze tak wysoko puszcza tak wiec jest niby jakaś regulacja przy pedale sprzęgła i chciałbym się dowiedzieć czy rzeczywiście jest i jak krok po kroku się zabrać za to. I czy oznaka jest...
Po prostu napełnij smarem (specjalnym do centralnego) i zobacz czy działa. 99% uszkodzeń to usterki mechaniczne. Np. pompa , zerwane sprzęgło itp. A wszystko przez niewłaściwy smar. Czujnik to presostat , czyli czujnik ciśnienia na wyjściu pompy. Drugi to kąt obrotu pompy. Sprawdzenie jest proste ; ustaw interwał na np. 0,5 h przekręć zapłon i obserwuj....
Należy równiez pamietać że nie wszystkie silniki Diesla posiadają pompkę paliwową i nie może zabraknąć ropki ponieważ.... zapowietrzy nam się silnik i nim póżniej pompa wyciagnie paliwo z baku to cały silnik pracuje na "sucho" zuzywają się wtedy pompa końcówki wtrysków i przede wszystkim cylindry pierścienie i tłoki... Ale to już bardzo rzadko się...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
Witam, posiadam jeszcze ten problem ze sprzęgłem i znalazłem dzisiaj trochę czasu, więc przeszukuję fora i się dowiedziałem, że to może być rozregulowane sprzęgło, że tak wysoko puszcza. Tak więc jest niby jakaś regulacja przy pedale sprzęgła i chciałbym się dowiedzieć, czy rzeczywiście jest i jak krok po kroku się zabrać za to. I czy oznaką jest tego,...
No a na 1, 2 ,3 biegu to też nie zchodzisz ponizej 2000? Przeciez na 1 , 2 ,3 biegu to przy 1500 juz silnik wyje i jest mocny. Jeżdżąc benzynowym trzymam obroty przeważnie w okolicach 1800-2000 obrotów. Jak obroty schodzą poniżej, to redukuję. Jak jest pod większą górkę, to również redukcja. Ja dieslem to trzymam obroty około 1500 obrotów przy jednostajnej...
goldwinger gratuluje porównań !!! Dodano po 5 Istota leży w tym że oleje mineralne w większym stopniu niż syntetyki nie zawowują stabilnych (jednakowych) parametrów wraz ze zmianami temperatury Obrazowo: Jak jest ok na gorąco to zbyt lepki na zimno (co w dużo mniejszym stopniu jest wadą syntetyków) A co do pasowań i sensu zastosowań syntetyków to goldwinger...
nie wiem dokładnie którą wersję elektryki masz bo nie podaleś VIN jak nie masz zasilania WEJSCIOWEGO NA BEZPIECZNIK F 24 ktory idzie po obwodzie drukowanym wewnątrz skrzynki bezpiecznikowej z zasilania alternatora spróbuj podmiennić przekaznik K1 lub K4 ( w zaleznoisci od wersji ) na nowy !!! -- przy okazji sprawdź czy pozostałe instalacje zasilane...
dekielki sa delikatnie pekniete czy ktos wie czy jak sa pekniete a szlifierz tego nie zauwazy i glowica wroci do mnie to czy moge ja zakladac Ja planowałem kiedyś głowicę w Dafie 400 i też były pęknięcia ale to chyba niema większego wpływu. Autko miało silnik 2.5TD Peugeota z pompą LUCASA i jeździło na rzepaku (z instalacją). Przejechałem nim 70 tyś.km,...
Czy to jest jednostkowy przypadek mojego auta czy też celowo zaplanowana przez producenta reguła bezpieczna dla samochodu. Jeżeli jest to reguła to dlaczego w innych podobnych samochodach np S60 T4 napięcie ładowania w czasie jazdy oscyluje wokół 14,8V - znam i sprawdzałem ten przypadek w analogicznych warunkach jak w moim V60. Dlaczego producent w...
volvo smarowanie smarowanie volvo smarowanie silnika
sparklan 7800a pomiar rezystancja mostek wheatstone pęcherz powietrza
lampowy wzmacniacz słuchawkowy condor rm820s
Renault Premium 270 DCI - Tryb awaryjny na zimnym silniku Citroen C4 2007 – lewe światło postojowe nie świeci, brak masy, diagnoza instalacji