Sprawdź gdzie idzie przewód podłączony do R. Samochodowe i ciągnikowe stacyjki nie mają opcji włączania ssania wciskaniem kluczyka.
Szukając usterki znalazłem problem braku napięcia na przekaźniku r13 Na którym pinie nie miałeś napięcia ? Szukając przejścia z stykami przekaźnika (85,86) znalazłem je na przewodzie czarno żółtym kostki 3 pinowej Są to dwa osobne obwody jeden plus 12V drugi masa i nie mogłeś ich znaleźć na jednym kablu . Jak już chciałeś sprawdzić na krótko to styk...
Szukaj przekażnika wysokoprądowego. Czy słyszysz jakieś tykanie po przekręceniu stacyjki?
rozumien, że jak przekręcałes kluczyk w stacyjce, to starter nie kręcił ani razu? jak tak to moimzdaniem wkładka stacyjki.
Schematy V40 1996
przecięta pętelka na centralce alarmowej i uruchomiona funkcja komfortu
Albo z używki albo z ori volvo.
Podpowie ktoś ja otworzyc dzwi volvo fh 2020 kluczki w stacyjce a brak zapasowych
Rozumiem że otwiera centralny z pilota To parametr key in switch - not aktivated - nie wykryto włożonego klucza jeśli tak jest przy włożonym kluczy to wymień stacyjkę parametr musi być aktywowany po włożeniu klucza dopiero jak jest aktywowany to sprawdzany jest klucz przez immo poza tym masz błąd sekwencji stacyjki CEM 1A41 - wymień stacyjkę
Szukam schematu kabli do kostki stacyjki volvo fm7
Więc tak winy będzie sterownik który dostał trochę wody czy raczej kostka stacyjki? Tak że już stacyjkę też możesz wykluczyć. Sprawdź wszystkie styki przy rozruszniku, w szczególności te plusowe, dobrze je przeczyść.
Tak właśnie kończy żywot kostka stacyjki.
Gdzie jest komputer sterownik w volvo v40 1.9 ? Wymieniałem stacyjkę i nie mogę znaleść komputera . Proszę o pomoc
V70/XC70 08- S80 07- XC60 08- S/V60 11- V40 13 z panelem analogowym Podczas całej procedury nie wciskać żadnego pedału. Włóż *klucz*. Pozycja licznika T2. Naciśnij raz, krótko *Start* (położenie *radio*) Wciścinij i przytrzymaj zerowanie licznika. Wciśnij też *Start*. Trzymaj obydwa przyciski do chwili zapalenia się lampek na wyświoetlaczu. Puść *Start*....
Wygląda na problem ze stacyjką. Rzecz wymienna
ubita stacyjka
Najpierw wyłącz alarm awaryjnie.
Rygiel blokady do naprawy, typowe w tym modelu. Rygiel powiadasz ? Uszkodzona była tylko stacyjka, rygiel działał bez zarzutu na każdej stacyjce.
myślę ,żę mogę ci pomóć z synchronizacją
Sprawdź czy jest zasilanie na stacyjce
a kostka stacyjki sprawdzona?
Podłącz oddzielny przewód plusowy od rozrusznika do tego elektromagnesu tylko odłącz cienki przewód jak zapali to stacyjka jak nie to elektromagnes.
Może padnięta kostka stacyjki ?
A sprawdź czy na bezpieczniku f52 masz zasilanie 24v on odpowiada za puszczenie sterowania na 1 stopniu stacyjki na przekaźnik.
Czyli pozostaje serwis i nowa stacyjka :cry:
Do czujnika temperatury w wentylatorze idzie oddzielna instalacja , nie jest ona podłączona pod stacyjkę.
Tak z prostych metod czasem pomaga wyjęcie pestki immo i przyczepienie jej do pętli immo wokół stacyjki.
Do sprawdzenia stacyjka i rozrusznik.
Pod maską masz skrzynkę z przekaznikami. W volvo sterowania są minusem naorzekaznik przy odpalnaniu. Samemu ciężko ci będzie dojść do tego. Jaki rodzaj stacyjki masz?
Nie wiem jak jest w volvo s40, ale w nowych systemach jest przy stacyjce mikrostyk informujący o wyjęciu lub włożeniu kluczyka. Jak nie będzie sygnału, że kluczyk jest wyjęty to piloty nie będą działać.
witam szukam schematu elektrycznego kabiny (wskaźniki przełączniki stacyjka ) do volvo fl6
Z tego co pamiętam volvo ma przekaźnik.
Tylko gdzie szukać, chyba chyba zacznę od stacyjki.
To sprawdź kostkę stacyjki.
Czarny- Masa Czerwony- plus stały z akumulatora przez bezpiecznik Żółty- + po stacyjce Niebieski- + od świateł pozycyjnych. Jak podepniesz ten żółty pod czerwony, nie będą Ci się wyłączać światła po wyłączeniu stacyjki.
Sorki bardzo , nie wszystko muszę wiedzieć , a każdy się stale uczy , nie tylko ja . Wracając do tematu , to chętnie przyjrzał bym się autku . Może warto by obejrzeć stacyjkę .
Poszukuje niezłomnie od czasu jakiegoś schematu inastalacji. Za każdą pomoc bedę wdzieczny. :D Szczególnie interesuje mnie instalacja silnika i okolic stacyjki .... pozdrawiam Dar Daj znac na priva jak nie masz jeszcze. Moge miec cala dokumentacje Volvo - najlepiej jak bys chcial zobaczyc to w Wawie - bo duzo do skanowania. Pozdrawiam.
To jest wersja skandynawska do przekaznika swiatel podawane napiecie po stacyjce
W magnum sterownik centralnego jest nad głową kierowcy w okolicy tacho A padajace sterowniki centralnego to bolączka renówek i volvo niestety
A bezpieczniki sprawdzałeś? No i kostka stacyjki do weryfikacji.
Zasilanie ECU, kostka stacyjki itp.
Poszukuję do Volvo XC 90 schematu elektrycznego wyprowadzeń głównie z kostki stacyjki. Wersja bez cem wszystko na przekaźnikach po nieokreślonym zwarciu brak prądu w całym aucie. Na kostce stacyjki brak stałego plusa itp.
Witam miałem taki przypadek i prawdopodobnie był on spowodowany problemem immobilaisera. Na próbę zamień kluczyk w stacyjce.
Zacznij od dostania się do przewodów od stacyjki i sprawdź czy dochodzi +12v
Stacyjka sprawdzona- wszystko działa jak należy. Problem pozostaje.
A mam jeszcze pytanie : Bo jak ,,wydłubie,, to tak chyba będzie wygladac jak prowizorka. czy np. da się ta nowa stacyjke dostosować do ,,starego klucza,, ? czy jakos inaczej można zrobić żeby zalozyc stacyjke i żeby wszystko dzialalo ? Pytalem w VOLVO ale nowych stacyjek do volvo 960 już się nie produkuje.To kupiłem uzywana. W Volvo salonie nawet nie...
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
tą usterke naprawiłem poprzez dodanie małego przekaźnika który podaje mase na elektromagnes w stacyjce który nie blokuje stacyjki przy wyłączaniu silnika. i to wszystko.
Jeśli tak to musi działać , zmierz rezystancje czujnika ii sprawdź jak prędkość startowa czujnika , wyłącz stacyjkę włącz i ruszaj powoli do około 15 na godzinę jeśli wszystko ok błąd powinien zgasnac
Stacyjka do roboty.
Kolego musisz sprawdzić stan silnika i przewodów sterowniczych. Raczej mechaniki. Coś blokuje szybę i wyłacznik nadprądowy silnika go wyłącza. (at)nieWiemjaka Nie zdejmuj klemy, tylko wyłącz stacyjkę i odczekaj kilka minut. Sprawdź wtedy ponownie.
Świece grzeją już przy włożeniu kluczyka do stacyjki, po zwolnieniu elektrycznej blokady kierownicy. Próbuj włożyć kluczyk do stacyjki ale nie przekręcaj przez jakieś 5s może więcej i wtedy próba.
Standardowo radio jest zasilane 2 napięciami, oba 12V, ale: jedno podłączone przez cały czas, służy do podtrzymywania pamięci a drugie to właściwe zasilanie, które może być podłączone bezpośrednio do instalacji lub przez stacyjkę. Kable to żółty i czerwony
A po włączeniu stacyjki świeci kontrolka silnika w volvo jest to trójkąt pomarańczowy z zielonym środkiem.
Zauważ, że migają ci kontrolki, które są załączane masą, a zasilane na stałe po stacyjce.
jak udało mi znaleźć przewód napięcie spada do ok 9V Kolega powinien uważać z takim "szukaniem" przewodów w ciemno. Należy przede wszystkim wziąć pod uwagę przekrój przewodów i moc bezpieczników, aby niczego nie uszkodzić, a ponadto (najważniejsze) - uważać, by nie podpiąć się pod istotne układy, gdzie taki spadek napięcia może być niebezpieczny dla...
I jak? Udało się naprawić?
Kup komplet od jednego auta. Sterownik, immo i stacyjkę z kluczykami.
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
kontrolką w rękę ... to podstawa. tam gdzie masz stały prąd akumulatorowy, odcinasz kabelek i dajesz prąd p kluczyku. Nie tam gdzie dochodzi prąd z przełącznika. czyli 85 i 86 załącza a 87 i 30 wejście i wyjście. 87 lub 30 będzie tym kablem który musisz zmienić
Czy możliwe, że kostka stacyjki bruździ? Np. puszczając na cewkę czasem zamiast 15V wyższe napięcie (30V)? a skąd je weźmie??
Witam, mam mój samochód po przekręceniu na 3 pozycję odpala, lecz gdy wróci na 2 pozycję momentalnie gaśnie. Zauważyłem, że gdy wróci on na 2 trzyma się go do góry to samochód chodzi normalnie. Myślicie, że stacyjka do wymiany czy może to być coś innego?
Z tego co się orientuję jest bezpiecznik, którego wyjęcie spowoduje wyłączenie świateł w pozycji "0" przy włączonej stacyjce. Ja w swojej 460 też tak mam, ale nic nie zmieniam.
uszkodzoną sprężarka wymiana na nową
Na stacyjce nie ma napięcia.
Jakiś czas temu chciałem podłączyć inne przyciski opuszczania szyb i zrobiłem małe zwarcie i od tego czasu nie działa ta szyba. Przekopałem wszystkie bezpieczniki, sprawdziłem wszystkie przełączniki, oraz sprawdziłem dwa silniczki szyb - wszystko w porządku. Nie mam pomysłu co mogło się spalić i robi bezpośrednio przejście od stacyjki.
Sprawdzić napięcie na przewodach rozrusznika, czy na tym cieńszym dochodzi +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon".
Prawdopodobnie kluczyk jest zużyty, nieco się wytarł i "ząbki" nie wysuwają zapadek. Weź klucz do jakiejkolwiek firmy, która je dorabia, opisz problem i poproś o dorobienie nowego "z plusem". Czyli o nieznacznie większych wymiarach, które zniwelują skutki zużycia. Powinno zadziałać, koszt operacji to około 20-25 zł.
Nie spotkałem się jeszcze z lampą ,która działa wyłącznie po can Najnowsze Volvo FM ma światła po CAN. Co ciekawe nie jest puszczony osobny, tylko wspólny dla Powetrain CAN (P-CAN) , tzn. silnika, itd... Czyli na chłopski rozum usterka świateł ma prawo wywołać unieruchomienie silnika. Ja taką usterkę właśnie robiłem w tym samochodzie. Tak wymyślają...
No i jeszcze teraz przemyślenia mam takie że może też być stacyjka / kable od niej. Jak auto wróci posprawdzam.
Nie wiem, czy znalazłeś te schematy, bo już trochę czau minęło. Jeśli nie, to mogę je tu wrzucić. Dodano po 1 Nie wiem, czy znalazłeś te schematy, bo już trochę czasu minęło. Jeśli nie, to mogę je tu wrzucić.
witam, posiadam volvo fh 2007 rok 440 km, zacina sie stacyjka być może wyrobiony kluczyk, czy po wymianie stacyjki z kluczykami trzeba programować immobilizer,
Gdzieś masz zimne luty, lub kostka stacyjki nie łączy jak powinna.
Jakaś renówka bądź volvo. B+ akumulator + na plus za stacyjką L na lapke kontrolną ładowania.
Po rozwinięciu połowy instalacji el. samochodu i zdemontowaniu deski rozdzielczej, krok po kroku i centymetr po centymetrze szukałem przerwy w przejściu prądu i znalazłem ugnity przewód zasilający na wysokości lewego koła. Lutownica, kawałek przewodu, koszulka termokurczliwa i po problemie(ale dłubaniny sporo). Dzięki Paweł za podpowiedź.
Witam. Prawdopodobnie będziesz musiał dostać się do stacyjki. Odłączyć przewód od świateł mijania. Gdzieś na desce zamontować dodatkowy wyłącznik i przewód ten puść szeregowo przez ten wyłącznik. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Miałem podobny problem w V50. Zazwyczaj padają elektroniczne stacyjki, czasami blokady kierownicy. Natomiast w moim przypadku wypięła się kostka elektryczna z Cem-u Tej "skrzynki bezpieczników" nad nogami pasażera. Po Jej podpięciu wszystko ruszyło.
Niezastąpieni elektrycy i maniacy elektroniki, pilnie poszukuję schemat instalacji elektrycznej do tego modelu autokaru Volvo B12 b 2004, sprawa jest pilna bo autokar nie odpala i gdzieś coś się zadziało między stacyjką, kasetą a rozrusznikiem a nigdzie nie mają tego konkretnego schematu.
Gdy zajechalem do operatora to wybija bezpiecznik 20 amper,spalilo cewki od hydrauliki i spalilo kabel od silnika przy wtrysku paliwa nie mam schematu i nie wiem od czego zacząć,cewki wyciągiem odlaczylem i dalej pali bezpiecznik.mam podejrzenie ze stacyjka jest coś nie tak bo widzę że jest nowa koparka przywiozłem z innego terenu i chodziła 40 min,potrzebuje...
Marka: Volvo Model:S40 Zgubiony jedyny kluczyk do stacyjki, na popularnym serwisie dokupiony zestaw startowy jednak bez modułu immobilisera- zgrany wsad 93c56 czy ktoś z kolegów pomoże odczytać pin. W załączniku zgrany wsad.
Volvo V70 z automatyczną skrzynią, model 1997>2000. Nie jeżdżę długo tym samochodem, ale dotychczas wszystko działało Ok, aż tu dzisiaj wkładam kluczyk do stacyjki i NIE MOGĘ OBRÓCIĆ. Kluczyk luźno wchodzi, bębenek też sprężynuje i lekko się rusza na boki, co znaczy, że nic nie jest zatarte. Nie było tez żadnych prób włamań, aby coś się pogięło Wielokrotne...
Włącz radio przekręć stacyjkę i czekaj (nawet ok kilku godzin) to puści i umożliwi wpisanie codu(chyba,że wykożystałeś wszystkie próby). <S>
Sprawdzałeś z kluczykiem w pozycji zapłon, czy bez? z całkiem wyjętym kluczykiem ze stacyjki
Tak, ma być włączone, inaczej nie pojawi się możliwość ponownego wpisania kodu. Zazwyczaj wystarczy 30min. Jak masz to możesz na ten czas podłączyć prostownik do auta by nie rozładować akumulatora. Nie wiem jak jest u Ciebie ale zazwyczaj nie idzie włączyć radia bez kluczyka w stacyjce. Kod do radia i tak musisz zdobyć. Spróbuj wyjąć radio, czasem kod...
Nic nie zablokuje. Najczęściej przyciski na kierownicy nie działają jak nie trafisz rocznikiem, Volvo lubowało się w mieszaniu w sofcie audio, co kilka miesięcy coś zmieniali, zresztą mieli aż 12 leveli i do level 6 był kaseciak a wyżej CD a wejścia AUX to nawet w level 12 nie było. No i tylko u nich spotkałem radio co gra tylko po właczeniu stacyjki,...
Witam mam takie pytanie czy jest możliwe, żeby w volvo s80 z 2002 r., z silnikiem 2,4 D 130KM włożyć komputer od wersji D5? Czy taka zmiana ma sens, chodzi mi o to czy podniesie się moment obrotowy i moc? Jeśli tak to czy wystarczy wymienić sam komputer czy trzeba też wszystkie zamki i stacyjkę? Pozdrawiam
Sprawdź te 4 skrajne piny (w szarych obwódkach) w żeńskiej kostce do radia. Choć faktycznie może nie być tam przerywanego zasilania ze stacyjki, bo to radio raczej ma CAN. Sprawdź również 4 piny kolejne piny bezpośrednio sąsiadujące z tym czterema skrajnymi, któryś z nich może być pinem stacyjkowym (choć wątpię). Ostatecznie wśród pozostałych pinów...
Gaz mu nie przeszkadza to kwestia komputera który widzi przerwę układu zasilania pompy i po właczeniu stacyjki jest reset kompa .
Witam, czy rozwiązał Pan problem, bo niestety mam identyczny ze swoim V50. Posprawdzane bezpieczniki, akumulator,CNS, stacyjka i dalej nic, bujam się od mechanika do mechanika a koszty rosną, brak diagnozy. Bardzo proszę o pomoc
Prawdopodobnie stacyjka klękła, włącz zapłon i na krótko rozrusznikiem odpal .
Kiepski ten mechanik chyba, pierw sprawdzenie bezpieczników potem sprawdzenie kostki stacyjki. Gdzieś najwyraźniej brakuje zasilania.
sprawdz kable przy stacyjce. poruszaj nimi i zobacz jaki masz efekt.
sprawdż,czy przy montażu radia ktoś nie spiął w oryginalnej instalacji radiowej volvo stałego plusa z plusem po stacyjce bez odcinania tego drugiego od instalacji samochodu,objaw może być wtedy taki jak piszesz,plus po stacyjce dostaje stałe+12v mimo wyjętego kluczyka i niektóre moduły głupieją,miałem kiedyś takie podobne przypadki.
Żadna kontrolka nie pokazuje błędu...chyba, że ktoś po rozłączał. A po załączeniu stacyjki testowo się zaświecają ?
Witan. Nie radze takiego zabezpieczenia.Po stacyjce zasilane sa inne obwody i plyna duze prady. Lepszym rozwiazaniem jest odcinac bezposrednio zasilanie zaworu na pompie paliwa.Jednak te sposoby sa latwe do obejscia.Najlepszym rozwiazaniem jest dodanie dodatkowego elektromagnetycznego zaworu i zamnntowanie go w trudno dostepnym miejscu na przewodzie...
a co trzeba zrobic z ta stacyjka?mozecie mi podpowiedziec co i jak?moze chłopak mi pomoże;-)z góry dziekuję;-)
Nie pamiętam dokładnie jak tam jest. Ale sprawdź kostkę stacyjki albo przekaźnik rozrusznika... Ale nic już nie wymieniaj.
Po pierwsze immo to kontrolka przekreślonego samochodu- jak swieci to nie odpalisz. Po drugie stacyjka, po trzecie przekaźniki. Więc schemacik na maskę żarówka w dłoń i do dzieła.
Pewnie jakieś dodatkowe zabezpieczenie na zasilaniu idącym do stacyjki. Zobacz czy w okolicy stacyjki nie ma żadnych dokładanych przewodów.
Witam, Po włączeniu zapłonu jest ciemno na zegarach , nie ma kontrolek (oprócz checka) , nie działa wyświetlacz w liczniku , wskaźnik paliwa , kierunkowskazy ,nie działa również licznik i obrotomierz po odpaleniu auta. Czasami przy pierwszym przekręceniu zapłonu np. z rana wszystko działa i po chwili pojawia się komunikat "srs service urgent" po czym...
stacyjka volvo stacyjka schemat volvo kostek stacyjka volvo
czujnik wałek rozrząd mercedes honda magna btm222 napięcia
How to Remove Permanent Marker from Electronics, Plastics, Fabrics, and More – IPA, Acetone, Safe Methods Schemat podłączenia chłodniczki EGR Hyundai i40 1.7 CRDi 2016