Taśma często pęka. Oddziel przewody od AirBaga i wtedy sprawdź podaniem masy przez kontrolkę.
Witam wszystkich, wlasnie zakupilem volvo s60 d5 z roku 2004, mam nawigacje RTI DVD i także jestem zainteresowany podlączeniem tam wszystkiego co sie da:) proszę o pomoc! Proszę założyć nowy temat. Przypominam o pisowni.
Czyli ten konwerter jest Ci na razie zbędny, bo niektóre wzmacniacze mają wejścia HI-Input .
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Albo instalacja albo zawór (bardzo rzadko ECU) ale ... Przy zaworze głównym na wtyczce powinieneś mieć oznaczenia 1-6 pin 1 i 2 = zasilanie 5 V Piny 4,5 to sygnały.
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
Ten bład wystepuje po modyfikacji softu, oraz odpiety jest sterownik od dodatku
Może siada ciśnienie gazu i przełącza.
Obawiam się że masz racje, wiele Volvo miało standard Alpiny ale pewności nie ma. Może na radiu, na płycie radia będą opisy sygnałów które rozjaśnią sytuację. SławeK
Wygląda to na czujnik rezystancyjny - potencjometr. Na skrajnych pinach mam plynnie 400-4500 on. Pin środkowy wygląda na pusty. We wtyczce z auta mam gnd +5v i sygnał?
Dobra, powiem co w temacie. Po zmostkowaniu kanału pograło chwilę i zdechło znowu, tylko cały tył przestał grać. Cały czas szukam bezskutecznie schematów, ale niedostępne nigdzie, więc szukanie w ciemno. Przykładam się do wymiany tea6320t. Rozumiem, że ten układ daje mi sygnał na poszczególne kanały. Zobaczymy czy wstanie. Jak poskutkuję, napiszę dla...
Taki przekaźnik: https://ihe24.pl/przekazniki-elektromagn...
Powinno pomóc
http://obrazki.elektroda.net/81_12569788... sprawdzone.
Skoro nie działają dwa piloty, raczej wykluczyłbym, że wina leży po stronie urządzenia wysyłającego sygnał.
Zobacz jakie ma żądane a jakie rzeczywiste obroty, tutaj widze że albo nieszczelność albo jakiś fałszywy sygnał.
ok problem w kablu antenowym - nowy a zerwany.. ehh..
zamykam temat.....
Jeśli jestes pewny tej dmuchawy(wentylatora) bo to jest najczęstsza przyczna przepalania się tego tranzystora, to trzeba sprawdzić instalacje i sygnał sterujący z panelu klimatyzacji.
Interesuje mnie schemat elektryczny radia SC-802 (fabryczne Volvo) bo nie wiem gdzie się wpiąć z sygnałem audio w decku kasety. Może ktoś to robił i wie?
Myśląc logiczne zastanów się przez chwilę... Skoro błąd nie pojawiał się przed wymianą to ??? No właśnie
https://obrazki.elektroda.pl/2429819000_... https://obrazki.elektroda.pl/6934302400_... Volvo podaje sygnał po komunikacji LIN . Po zamontowaniu klawisza orginalnego uruchamia przekaźnik K10 który daje + na pin 22 i tak działa, ale żeby sygnał się pojawił na wyjściach BBEC1 to już kwestia programowania, kiedyś jakieś...
ZObacz czy na przednim pasie masz sterownik wentylatora, i czy dochodzi do niego sygnał.
Sprecyzuję...Trzymam grzanie świec do "pyknięcia" przekażnika więc (chyba) po odpaleniu one już nie grzeją ale sprawdzę to.Jeśli ma ktoś inny pomysł będę wdzięczny:) grzeja, grzeją. Jak kontrolka zgaśnie i "pyknie" coś to jest tylko sygnał że możesz kręcić.
Czy ta usterka nie jest związana przypadkiem z sygnałem przetwornika ciśnienia poduszek? To jest ABS czy EBS?
Zbyt niski sygnał
Sygnały z czujnika 3 i 4 mają razem wynosić 5V.
Trzy pierwsze dotyczą systemu ciśnienia paliwa (zły sygnał, sygnał za duży, sygnał za mały). Dwa ostatnie długoterminowej regulacji mieszanki.
Zobacz czy masz sygnał w innym miejscu. Przy nogach pasażera, za osłona biała wtyczka - na przewodzie żółto/czerwonym. Przy przetaczaniu samochodu powinieneś widzieć jak na mierniku zmienia się napięcie.
Na 99% sterowanie jest po LIN.
To masz tam namieszane w tej instalacji bo oryginalnie jest zielony wspólny plus i kolorowe do komputera silnika sterowane minusem. Nie było w żadnym volvo wspólnego kolory minus dla sygnałów z komputera na wtryski bo jak by wtedy można odróżniać poszczególne wtryskiwacze.Napisz jeszcze dokładnie jaki to model i 10 cyfra z numeru nadwozia to sprawdzę....
Acha jeszcze dodam że auto rozbierasz jak Vectrę bez bulu i ma normalne sygnały (bardzo mało cyfrówki) czyli technika lat 90tych
Nie wiem jak jest w volvo s40, ale w nowych systemach jest przy stacyjce mikrostyk informujący o wyjęciu lub włożeniu kluczyka. Jak nie będzie sygnału, że kluczyk jest wyjęty to piloty nie będą działać.
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
Nie spotkałem się jeszcze z lampą ,która działa wyłącznie po can Najnowsze Volvo FM ma światła po CAN. Co ciekawe nie jest puszczony osobny, tylko wspólny dla Powetrain CAN (P-CAN) , tzn. silnika, itd... Czyli na chłopski rozum usterka świateł ma prawo wywołać unieruchomienie silnika. Ja taką usterkę właśnie robiłem w tym samochodzie. Tak wymyślają...
Ale czy te rezystory nie za bardzo będą tłumić sygnał audio?
Połącz jakimś kabelkiem obudowę radia (masę) z masą wyjścia sygnału RCA (zewnętrzna okrągła blaszka obu chinchy) i sprawdź czy pomogło.
Więc zacznij od sprawdzenia sprawności anteny - możliwe że jak złapie sygnał to "problem" zniknie.
Zdemontowałem sterownik - nic strasznego . Wywaliłem filtr powietrza ,odkręciłem 4 śruby mocujące sterownik ,wtyczką , no i na wierzchu . Ciężko się dostać do wewnątrz -jest zaklejony dekiel silikonem. Po otwarciu i wyczyszczeniu z silikonu poprawiłem luty na płytce w miejscu łączenia się z pinami wtyczki . Zakleiłem silikonem ,zamontowałem do auta...
Mam na myśli czujniki z zacisku Meritora, tak sprawdzałem napięcie podłączając pod 5V. Tylko tam jest czerwony +5V, biały GND, żółty sygnał.
myślę ,żę mogę ci pomóć z synchronizacją
Pierwsze to zobacz oscyloskopem sygnały z wału. Potem sygnały idące na obrotomierz. No i tu jest problem bo nie mam dostępu do oscyloskopu. Faktem jest, że dużo by mi powiedział gdybym sprawdził sygnały.
dziekuje
A10 Bat + 12V A13 GND A17 Bat + 12V B07 RPM B15 sygn. prędkości Posprawdzaj te sygnały, jak o.k to wymień szafę, ewentualnie potraktuj hotairem pady Neca.
Daj jeszcze front radia. https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Ford-... Zamiast lutować do pinów nabądź odpowiedni wtyk lub wsuwki.
Na moje oko sygnał z tacho
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Witam czy ktos z kolegów wie co oznacza kod 13 -/sygnał predkosci zczytany z kodów błyskowych dla volvo fh12 z 1996 roku. Jesli ktos potrzebuje kody błyskowe do volvo to są w załaczniku
Witam , chciał bym ponowić temam ponieważ chcę założyć halogeny do nowego VOLVO FH5 i w FRC w pinie 27 brak sygnału i w BBEC na pinie 9 też jest brak sygnału gdzie jeszcze mogę go znaleźć będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam
w tym modelu z tą stacyjną wkładka raczej niema nic wspolnego bo kontrolki zaoalaja sie normalnie ale kiedy nie pusci rygiel kierownicy to Ecu silnika nie zezwoli na odpalenie , bo sygnał dla przekaznika rozrusznika idzie z ECU
Tak na początek skąd weźniesz sygnał obrotów i pewnie jeszcze can.
A lusterka nie były wymieniane? Jaki masz błąd gdy sygnał usterki jest?
1) Osuszacz wymieniony, jak mogę wyzerować wymianę? 2)Brak sygnału z tachografa? do czego idzie sygnał?
mam mapę polski ;) sygnału prędkości w kostce nie ma, a radia fabrycznego też nie mam. Navi to DX-R70 i do licznika nie idzie linka więc trzeba wziąść z licznika ale nie wiem z którego przewodu, myślałem że ktoś to robił i coś podpowie ale jeśli nie to będe musiał sam dojść co i jak. Proszę tylko o wypowiedź czy na sygnał cofania ma przychodzić +12V...
cztero przewodowy czerpie masę do przełącznika wewnetrznego (który daje info do centralki zamknij otwórz )z kabli zasilających silniki siłowników - w poz spocz .jest tam zawsze masa (bywały tez takie z plusem ale rzadko i wtedy jest analogicznie) a piecio przew ma dodatkowy kabel najczęściej podł do masy.z którego sygnał idzie przez przeł w siłown.do...
[/quote] Istnieją redukcje/przejściówki 13->7 i 7->13.[/quote]. Przejściówka z 7 na 13 nic nie da skoro w 7 pinowej i tak nie ma sygnału wstecznego 😉
Zasilanie,sterowanie oraz sygnał jest.Po prostu brak wzmocnienia sygnału liniowego.
Tak pętla regulacji kąta wtrysku wykorzystuje sygnał z czujnika wału i właśnie sygnał z wtrysku sterującego. Na jego podstawie ustala faktyczny kąt wtrysku i koryguje go w razie potrzeby. Jak brak sygnału kąt ustalany jest na ślepo z mapy. Więc pewnie teraz masz lepiej ustawioną pompę i wartość ustawiana z mapy nie wymaga korekty albo bardzo małej
No to mamy ten sam problem. Gdyby coś się ruszyło to proszę o sygnał!
W feli czujnik halla jest podstawowym elementem inicjującym i auto zgaśnie. W tym Volvo służy do rozpoznania cylindrów.Sprawdź sygnał z niego-na srodkowym pinie fala prostokatna .
6 Fotki Kompa
Diagnostyka mówi ze jest brak komunikacji z pompa abs Przyjrzał bym się w takim wypadku Lini sygnału, z volvo mało miałem odczynienia ale albo ta linia będzie uszkodzona albo nie masz wszystkich napięć potrzebnych pompie abs, czy nawet brak masy. Sprawdził bym zasilania, sprawdził bym masy, i linie komunikacyjną.
Zależy jakie auto. Jest też ILL + ( 12 V po właczeniu świateł ) i ILL - ( regulacja jasności względem minusa ). Niektóre volvo i japońce tak mają.
Witam. Wczoraj zauważyłem, gdy miałem podgląd wykresu z pedału gazu przy jeździe do przodu na D albo S, parametry wariują, a na wstecznym wszystko powraca do normy. Czy lewarek zmiany biegów (automat) może zakłócać działanie sygnału z pedału gazu? Dziękuję za odpowiedzi.
Aby wykasować błędy należy przy wyłączonym zapłonie wcisnąć przycisk "Chech Engine" i trzymając wciśnięty, włączyć zapłon, odczekać ok 10 sek. i puścić przycisk, wyłączyć zapłon. Część z tych kodów to kody informacyjne: zaciągnięty ręczny, brak sygnału z alternatora - silnik stoi, itp. Masz silnik z EDC, jak w VOLVO F12 ( nie FH12 ), poszukaj w Google...
Jak zadajesz takie pytania to i nie sprawdzisz. Trzeba sprawdzić zasilanie 5v ,masę ,sygnał. To samo na przepustnicy jak i jej zasilania. Do tego patrzeć w parametry przed i podczas usterki. Ogólnie to robota dla kogoś kto się na tym zna.
Temat rozwiązany, pomogła zmiana tarczki magnetycznej na wale korbowym na nową. Odpalił od razu. Na starej tarczce przebieg na oscyloskopie w dziwny sposób zmieniał swoją częstotliwość przy stałych obrotach. Na końcu też w programie diagnostycznym obroty skakały - raz pokazywało kilkaset/min, a raz zero. Dobrze to było widać na wykresie. Dziwna sprawa,...
W twoim silniku jest szybka 5Voltowa sonda i jest kłopot .Taka sonda jest w Oplu i Volvo co istotne ma cztery kolory przewodów.Biały,czerwony,czarny ,żółty.Sprawdz czy takie są.W Oplu koszt pow.450 zł.
Sygnał z tachografu o prędkości to D3 on jest podawany na ret,edc, speed limiter natomiast ten do sterownika kombinowanego i zarazem mała-duża to sygnał C3.
Raczej tak odbiera sporo stacji. Dzieje się tak nawet w centrum Łodzi gdzie sygnał UKF jest silny.
Witam kolegów, mam taki problem, prędkościomierz chodzi płynnie a na parametrach diagnostyki silnika prędkość samochodu dostaje czasami przerw i w tym momencie zaczyna szarpać. Jaka może być przyczyna takiej usterki, może ktoś podpowie.
W Volvo v40 subwoofer nie jest sterowany z radia lecz ze wzmacniacza który znajduje się pod deskę rozdzielczą. Radio daje tylko sygnał audio do wzmacniacza który steruje wszystkimi głośnikami
Jasne! Dzisiaj spróbuję. Alarmu teraz nie mam, immo nie mam, drzwi otwieram kluczem. Stracić mogę lampki w środku i dostęp do wlewu, niewiele jak dla mnie :) Dam znać dla potomnych. ASO kasuje 700zł za dopasowanie starego pilota do starego grata, a to podobno jedyne wyjście jak dotąd. EDIT: Po dalszej analizie schematu, wątpię żeby to tak zadziałało,...
Problem rozwiązany brak sygnału na jednym z kabli prowadzących do osuszacza
a ja nie wiem czy ma oryginalny wzmacniacz. ja chce właśnie zamontować jakiegos suba pod inny wzmc. nie maja oryginalnych subwooferów(w a6 jest). a czy z adaptera bedzie dobrej jakości sygnał??
P0299 to ciśnienie za małe, miałem ten błąd w passacie 2.otdi 2006r. tam akurat jest zwykła gruszka i zacinała się.Sprawdź okablowanie (sygnał z Map do Ecu).
Jaki flash, jaki eprom, co Ty tam wydziwiasz ? Paliwo dostaje, sygnał na wtryski idzie ?
Z tego co pamiętam to nic się nie programuje. Jeśli masz naczepę z EBS to sygnał sterujący podnoszeniem/opuszczaniem osi jest dostępny na złączach naczepy.
Koledzy pokazał się błąd CEM-1A62 komunikacji z modułem sterującym silnika (ECM). Brak sygnału .Mogą koledzy pomóc w temacie
Kolego u mnie ten błąd opisany jest jako (czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność).
To ja wszystko wiem szukam przekaźnika od edc co jest na rozpisce ponieważ on może być winny.Te co ty pokazałeś są chyba od czego innego bynajmniej mi tak się wydaję. Dodano po 5 Wtedy kiedy samochód nie odpala nie da się odczytać kodów.Kiedy chodzi da 3 błędy ale całkowicie nieistotne,typu brak sygnału z ABS
Na forum zmieściłem schematy do FH FM - szukaj w "download"- Volvo FH Tam jest i schemat i na końcu schematów rozłożenie czujników i innych elementów wchodzących w skład systemu. Najprawdopodobniej jest brak sygnału lub niewłaściwy sygnał z czujników skrętu. Trzeba pomierzyć zmianę sygnałów podczas kręcenia kierownicą czy widzą przemieszczanie się elementów....
z tego co kojarze to sterownik w takim volvo nie ma anteny na zewnatrz a sam sterownik znajduje sie pod radiem i trzeba by go rozebrac to wprawne oko elektronika rozpozna odbiornik radiowy.Napewno nie opłaca się kupować orginalnego pilota i napewno jak są elektryczne szyby to nie domkną sie z sygnału komfort
Witaj, ja mam volvo 745 91r z sondą tytanową, muszę Ciebie zmartwić nie da się zastąpić sondy tytanowej cyrkonową. Sonda tytanowa jest sondą rezystancyjną. Opór czujnika tytanowego zmienia się zależnie od zawartości tlenu w spalinach. Najczęściej wygląda to tak że ECU(komputer samochodu) wysyła sygnał do sondy a potem sprawdza jaki jest spadek napięcia...
Dysponuje ktoś schematem elektrycznym ECU? Mam na warsztacie dostęp, a teraz chciałbym prześledzić drogę zasilania i sygnału z czujnika ciśnienia
A masz sygnał na wyjściu z ICM?
Oscyloskop do ręki i sprawdzenie sygnału z czujnika i to wszystko wyjaśni
Tacho jest na 24V tak więc tylko do aut z instalacją 24V, kostka A (biała) rozpiska pinów: 1-Stały "+" 2-"+" po światłach 3-"+" po stacyjce 4-"+" po głównym włączniku prądu tzw."hebel" 5-Stała masa"-" 6-masa "-" Kostka B (żółta): 1-"+" przetwornika 2-"-" przetwornika 3- sygnał dodatni przetwornika 4-kod przetwornika Powodzenia przy podłączaniu :)
Witam ponownie, sprawdzałem egr i jest przez cały czas na 1,8% więc niestety to nie to. Na komputerze widać że sterownik silnika cały czas próbuje ustawić ciśnienie na listwie wtryskowej ale tylko podczas jednostajnej jazdy, tak jak by coś sterownikowi dawało zły sygnał przez co sterownik usiłuje dostosować ciśnienie.
Witam. Ten sam przypadek, auto odpala, a brak reakcji na pilot od centralnego zamka (od wnetrza auta centralny dziala) Pilot sprawdzony, wysyła sygnał, bateria sprawna. Ktos rozwiązał problem?
Wepnij się do cewek przekaźników w środku oryginalnego sterownika centralnego. Jako sygnał sterujący użyj masy.
Po bloku silnika grubym peszlem(rurą plastykową karbowaną)idą kable do sterownika umocowanego na silniku.Między innymi kable sygnałowe od pedału gazu i wystarczy,że wewnątrz peszla na skutek drgań zostanie ponadcierana izolacja kabli(nie muszą wcale się stykać w tych miejscach ze sobą) co powoduje zakłócanie sygnału i takie cuda.Sprawdz czy jak jedziesz...
O ile pamiętam w przypadku odłączenia usterki sondy ECU podaje sygnał 0.5V aby mógł przejść w awaryjny tryb pracy.Przyłączenie do masy może wywołć perturbacje z trybem pracy.
Zmierz omomierzem połączenia między EA37-EA38 i EA45-EA46 oraz te punkty do masy silnika (ECU). Podaj wartości pomiaru. Jeśli masz oscyloskop pomierz sygnały z czujników.
Witam! Jak zaktywować wejścia audio-video w fabrycznie montowanym tunerze TV z Volvo XC70??? Wejścia są opisane na płycie ale po podaniu sygnału nic się nie dzieje... Pozdrawiam!
Zadajesz to pytanie po raz trzeci .Zrób wylut układu zobacz gdzie masz GND gdzie VCC i coś ci sie doradzi.Ponadto jeszcze na które piny wchodzi sygnał?Więcej szczegułów
Miernik czasem daje fałszywe wskazania , dopiero oscyloskop pozwoli w pełni zdiagnozować czy jest sprawny - dodatkowo można zwykłym miernikiem uszkodzić czujnik gdy jest 5 V. W mierniku włącz testowanie diody i tym zobacz czy po nagrzaniu będzie dawał sygnał przejścia.
Traci sygnał obrotów i odcina gaz.
Witam Posiadam Volvo s40II 2004r niestety bez auxa ani bt i czy jak podeptane konwerter sygnału do kabli głośnikowych które znajdują się w bagażniku po lewej stronie i adapter bluetooth na chinche czy to będzie działać i jeśli możecie wytłumaczyć mi jak to ma działać. Poniżej są linki do konwertera i do adaptera bluetooth: Adapter bt: https://allegro.pl/oferta/modul-adapter-...
Dokupiony sterownik zapewne będzie jeszcze potrzebował +12V i masy. Pod piny 16 i 18 podłączamy sygnały zamknięcia i otwarcia auta. +12V można wziąć z czerwonego przewodu pinu 1 mniejszej wtyczki. Masę z czarnego przewodu pinu 1 większej wtyczki.
przekaźnik sygnału volvo volvo hamulce volvo volvo wycieraczka volvo
fabia czyszczenie palit geforce tusze zamiennik canon
wyłącznik dotykowy suzuki ignis
Volkswagen Passat B6: Brak mocy i kontrolka ESP Parametry tranzystora A1860 (2SA1860) - szczegóły techniczne i zastosowania